•  

    pokaż komentarz

    to i tak mały przebieg jak na 19 letnie ducato

  •  

    pokaż komentarz

    Fajny kanał, obserwuje go od dawna. Jak ktoś lubi dłubać, dowie się parę ciekawostek

  •  

    pokaż komentarz

    drażni marudzenie, że kiedyś to były silniki a teraz nie ma silników.

    •  

      pokaż komentarz

      @WuBe: ale to prawda. dziś tzw downsizing to mniejszy rozmiar przy tej samej mocy. gdzie kiedyś silnik to było 5cm stali, dzisiaj to 2cm przy tych samych materiałach. to będzie padać. moje porównanie - diesel z 2005 i z 2017 roku. zgadnij, który w ciągu ostatnich dwóch lat zepsuł się 4 razy

    •  

      pokaż komentarz

      @WuBe: Niestety taka jest prawda i powie to każdy kumaty mechanik.

    •  

      pokaż komentarz

      kiedyś silnik to było 5cm stali, dzisiaj to 2cm
      @metal_meltdown: Pomijając fakt ze silników nie robi się ze stali, to grubość bloku wynika z założeń konstrukcyjnych i ograniczeń technologicznych. Nie ma sensu dawać na zapas bo nic z tego nie wynika. Silnik jest tak dobry jak jego najsłabszy element. Silniki są lżejsze i cieńsze bo proces odlewniczy na to dzisiaj pozwala, a i materiały są lepsze niż kiedyś. Jeżeli coś się p?$@%%?i to przede wszystkim przez pośpiech - takie czasy. Jest data premiery, klienci chcą mieć od razu bogatą paletę silników. A producent jak się spóźni z wdrożeniem do produkcji to klient pójdzie do konkurencji - nikt nie będzie czekał rok czasu aż producent poprawi model itp. A czasy takie że co 6 lat trzeba nowy model spuścić z taśmy a co 3 lata lifta. Jedyne co wk@$@ia to że mimo internetów i świadomości praw konsumenckich wszystkich organizacji związanych z moto itd, nadal są producenci jak Honda którzy mówią "nie mamy pańskiego płaszcza..."