Współpracuję z kilkoma chińczykami z Shanghaju. Co jakiś czas czytam o ich potęznych inwestycjach. Kurcze... Mocno zastanawiam się czy przypadkiem najbardziej opłacalną inwestycją na przyszłość nie jest zacząć się uczyć chińskiego.
@inny_89: jest od bardzo dawna, szczegolnie ze Chinczycy maja niechec do uczenia sie angielskiego.
Osoba mowiaca po chinsku i angielsku, szczegolnie z wyksztalceniem technicznym jest na wage zlota wszedzie na swiecie. Moja firma wspolpracuje z chinska fabryka zatrudniajaca kilkaset osob i musimy rozmawiac z nimi przy pomocy chinskiej tlumaczki, bo u nich nikt nie mowi po angielsku i nie sa nawet w stanie odpowiedziec na maile.
@NerwowyJegomosc: Możliwe, że taka, że za 10 lat w ogole będziesz w stanie utrzymać się na rynku. Chińczycy są tani i są inteligentni. To nie ludzie z Indii. Jako osoba pracująca w IT serio zaczynam się ich obawiać.
Gówno a nie PEŁNA automatyzacja widać na filmiku w znalezisku wszystkie ciężarówki są z kabiną i kierowcą mimo że na otwarciu w 2017 mieli autonomiczne ciężarówki jak na poniżej beż żadnej kabiny ( ͡°͜ʖ͡°) Czyżby się tak szybko #!$%@?ły? ( ͡°͜ʖ͡°)
A w moim mieście niedawno wznowiono połączenie kolejowe z Krakowem. Oczywiście był burmistrz, ksiądz, orkiestra i lokalna telewizja. Żyjemy w skansenie.
@ArturoMaran: Porownajmy chocby stopien zanieczyszczenia srodowiska naturalnego. Krakowskie powietrze niczym krysztal w porownaniu do tego, co ma miejsce w przemyslowych Chinach. Jeszcze pare aspektow by sie znalazlo, a i na brak nowoczesnosci nie mozna w Polsce narzekac.
A) nie ma obecnie technologii, aby jakikolwiek producent wykonał w pełni zautomatyzowane suwnice STS (ship-to-shore). W terminalach, gdzie są one "automatyczne" jeden operator kieruje kilkoma suwnicami(siedzi w pomieszczeniu z monitorami). Podjęcie z naczepy, ryglowanie/odryglowywanie, przejęcie kontroli nad statkiem, wjazd w prowadnice - to wszystko robi człowiek. Ponadto maszyny póki co są dużo wolniejsze niż ludzie - najlepsi operatorzy wykonują 30-40 ruchów na godzinę. Mimo to nieuniknione jest całkowite zastąpienie ludzi przy rozładunku
Komentarze (76)
najlepsze
Osoba mowiaca po chinsku i angielsku, szczegolnie z wyksztalceniem technicznym jest na wage zlota wszedzie na swiecie. Moja firma wspolpracuje z chinska fabryka zatrudniajaca kilkaset osob i musimy rozmawiac z nimi przy pomocy chinskiej tlumaczki, bo u nich nikt nie mowi po angielsku i nie sa nawet w stanie odpowiedziec na maile.
@ArturoMaran: Za to piekny ten skansen, przyznaj. ;]