•  

    pokaż komentarz

    Mieszkam w Policach w mieście które żyje z zakładów chemicznych. Cieszę się że inwestują i rozwijają się. Chociaż kilka lat temu nie było tak wesoło z tym zakładem.

    •  
      polska_partia_programistow via Wykop Mobilny (Android)

      -52

      pokaż komentarz

      @Trismagist: a od jesieni cyk podróż do przeszłości ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: Dobra wiadomość, tylko szkoda że droga ekspresowa do Polic nie powstanie w ciągu najbliższych 5 lat i wszystkie ciężarówki do tego zakładu będą się tłuc przez zatłoczony Szczecin.. Biorąc pod uwagę, że będą produkować wyłącznie na rynek Polski to 100% aut będzie musiało się przebijać przez miasto. Przy produkcji 400k ton, oznacza to średnio 50 ciężarówek dziennie. Niby nie jest to paraliż miejski, ale na pewno nie pomaga. Gdyby droga tam była to zakład mógłby być umiejscowiony na prawobrzeżu lub szukać pracowników z rejonów Goleniowa i Nowogardu.

      ZOS (Zachodnia Obwodnica Szczecina, w branży znana jako zośka ( ͡° ͜ʖ ͡°)) popadła w niełaskę rządu PiS podobnie jak cała trasa S6 po przegranej w wyborach parlamentarnych 2015 w pomorskim i zachodniopomorskim. Od tego czasu zamrożono toczące się przetargi, całkowicie zmieniono koncepcję inwestycji (z finansowanej ze środków centralnych na PPP partnerstwo publiczno-prywatne) i generalnie cofnięto procedurę o kilka lat do tyłu, bo dalej nie wiadomo nawet na jakich zasadach to PPP miałoby się odbyć, a jak ustalą to dalsze postępowanie (rozpisanie i rozstrzygnięcie przetargu plus budowa) potrwa co najmniej 5 lat.

      źródło: police.png

    •  

      pokaż komentarz

      @polska_partia_programistow:

      a od jesieni cyk podróż do przeszłości
      A co takiego stanie się jesienią?

    •  

      pokaż komentarz

      @PfefferWerfer: uuu ale kłamiesz. Albo nie masz pojęcia o procesie budowy dróg. Tym bardziej bredzisz o S6

    •  

      pokaż komentarz

      @PfefferWerfer: A co z transportem kolejowym? Ogólnie mogli (o ile to możliwe) zrobić taką fabrykę w bardziej centralnej części Polski skoro wszystko ma iść na rynek Polski.

    •  

      pokaż komentarz

      @PfefferWerfer: ale czy on przypadkiem nie będzie dostarczany do innych zakładów za pomoca kolei?

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: bardzo dobrze że zachodniopomorskie się rozwija, szkoda że jednak tylko Szczecin i jego aglomeracja
      środek województwa to wielka pustka a Bałtyk to tylko kurorty i zyski z turystyki

    •  

      pokaż komentarz

      @LrPrl Kwestia dostępności surowca, już w 2015 r. Grupa Azoty planowała budowę instalacji do produkcji propylenu, a wraz z nią portu do przyjmowania LPG drogą wodną. Teraz rozszerzyli plany o produkcję polipropylenu bo propylen będzie na miejscu.

    •  

      pokaż komentarz

      @PfefferWerfer: jakby to był taki wielki problem z transportem, to jak widać na mapie można jechać obwodnicą wschodnią.

    •  

      pokaż komentarz

      @PfefferWerfer jest kolej, jest transport wodny, poza tym Szczecin jest już włączony w sieć dróg szybkiego ruchu i ma obwodnicę w ciągu S3. Budowa ZOS, czyli horrendalne drogiej trasy mającej znaczenie wyłącznie lokalne (tylko dla Szczecina) w sytuacji, gdy całe regiony nie są że sobą połączone byłoby marnotrawstwem i głupotą.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mescuda: Jeżeli pod aglomerację podciągasz też Stargard i Goleniów to tak, oba te miasta rozwijają się nawet szybciej niż sam Szczecin. Problemem jest natomiast wschodnia ściana województwa która warunkami nie różni się od wschodniej ściany Polski.

    •  

      pokaż komentarz

      uuu ale kłamiesz. Albo nie masz pojęcia o procesie budowy dróg. Tym bardziej bredzisz o S6

      @Grubsztyk: To powiedz na jakim etapie zaawansowania jest odcinek Koszalin-Słupsk-Lębork skoro opowiadam brednie.

      A co z transportem kolejowym?

      @LrPrl: @William2290: @pawelkoszalin2: ZCh Police jest podłączony do sieci kolejowej i faktycznie aktywnie z niej korzysta, ale nie oznacza to że transport kołowy tam nie występuje - przy zakładzie produkującym nawozy jest parking na kilkadziesiąt ciężarówek, które aktywnie dystrybuują je na terenie całego kraju. Biorąc pod uwagę, że polipropylen ma szerokie zastosowanie np. w budownictwie (samych producentów styropianu jest ponad 30 w Polsce), czy meblarstwie to prawdopodobne jest duże rozdrobnienie odbiorców produkcji z zakładu. Przy takich klientach dostawa koleją jest nieopłacalna.

      Faktyczne proporcje będą znane dopiero po kilku latach działalności, ale nie ma możliwości zlikwidowania transportu kołowego.

      >

      a może transport wodny? Przebiega tam droga wodna E30.

      @Aureora: @Adsu: Tylko na krótkich odcinkach Odra, a tym bardziej Wisła, ma głębokość spełniającą normy żeglowności sieci TENT-T klasy IV (2,8 m głębokości tranzytowej i określonych prześwitach mostów nad lustrem wody, czyli możliwość pływania barek zabierających 1000-1200 ton każda). Dostosowanie Odry do klasy IV lub Va wymagałoby to przebudowy 21 jazów i śluz żeglugowych, korekty łuków, szerokości i głębokości rzeki, dostosowania infrastruktury komunikacyjnej (tj. przebudowy mostów i uniesienia ich nad lustro wody), budowy 25 nowych stopni wodnych, dużej liczby portów i nabrzeży w istniejących portach, zwiększenia retencji zbiorników dla uzyskania efektu alimentacji (zasilenia w wodę) rzeki.

      20 mld złotych, bo Odra nie jest gotowa na realny transport wodny.

      poza tym Szczecin jest już włączony w sieć dróg szybkiego ruchu i ma obwodnicę w ciągu S3.

      Szczecin tak, ale Police nie.

      czyli horrendalne drogiej trasy mającej znaczenie wyłącznie lokalne (tylko dla Szczecina)

      Wystarczyłby sam most przez samą Odrę Zachodnią, aby wyprowadzić jadące do Polic cieżarówki i umożliwić wjazd do Szczecina mieszkańcom prawobrzeżnego zachodniopomorskiego. Jest to trasa lokalnie istotna, jak np. tunel w Świnoujściu, obejście Węgierskiej Górki na Żywiecczyźnie, czy obwodnica Łomży w ramach S61 (most na DK z ograniczeniem tonażowym do 15 ton).

      w sytuacji, gdy całe regiony nie są że sobą połączone byłoby marnotrawstwem i głupotą.

      Jak mówiłem przez najbliższe 5 lat ZOS nie powstanie, a do tego czasu to będziemy już mogli policzyć na palcach regiony wykluczone infrastrukturalne (zostanie do zrobienia viaCarpathia A2-Białystok-Ełk, S11 Szczecinek-Poznań, czy S10 na większości przebiegu).

      Nie mówię, że ZOS to najpilniejsza inwestycja w Polsce, tylko że przydałaby się do usprawnienia sieci komunikacyjnej miasta.

    •  

      pokaż komentarz

      @PfefferWerfer: S6 Koszalin - Gdańsk jest tylko na etapie dokumentacji nie jest budowana. S6 Szczecin - Koszalin ma być gotowa w tym roku, problem z tą drogą jest taki, że to droga tranzytowa na osi wschód-zachód i ma marginalne znaczenie dla mieszkańców, tym bardziej że prowadzi po północnym skraju województwa nad samym morzem. Prawdziwą rewolucją będzie dopiero S11 na południe, ale też jej jeszcze nie budują, a jak zaczną to długo im zajmie dociągnięcie jej w jakieś sensowne miejsce.
      S na północ od Szczecina można między bajki włożyć.

    •  

      pokaż komentarz

      @PfefferWerfer: Wiesz, prosto do odbiorcy nie musi iść koleją, ale np. zamiast ciągnąć po drogach ciężarówkami gdzieś na wschód kraju, to można na wschód przetransportować koleją a dopiero tam do odbiorcy ciężarówką. Kwestia wyliczenia opłacalności ;p

    •  

      pokaż komentarz

      S6 Koszalin - Gdańsk jest tylko na etapie dokumentacji

      @secretservice666: We wrześniu i październiku 2015 roku pomorski i zachodniopomorski oddziały GDDKiA ogłosiły przetargi na realizację trasy ekspresowej S6 na odcinkach Koszalin – Słupsk, Słupsk – Lębork. Do kwietnia 2019 były formalnie dalej procedowane (ale zawieszone w niebycie), kiedy to w końcu skończono tę farsę i ogłoszono ich unieważnienie. Należy przy tym pamiętać, że DŚU (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji) jest ważna tylko do 2020 (wydana w 2010) i jeśli się nie wyrobią z rozstrzygnięciem przetargu (a średni czas przetargu w tej kadencji parlamentarnej wzrósł z 3-5 miesięcy do 12-15 miesięcy) to trzeba będzie uzyskiwać ją od nowa (a trwa to 1-2 lata).

      PiS przetrącił kark tej inwestycji, pytanie czy to powody polityczne czy efekt analizy w Ministerstwie Infrastruktury to już kwestia drugorzędna.

      że to droga tranzytowa na osi wschód-zachód i ma marginalne znaczenie dla mieszkańców

      To zależy - dogodny dojazd do portów w Trójmieście i Szczecinie/Świnoujściu może pobudzić Pomorze Centralne. Jest tam wiele zakładów firm ze Skandynawii, które aktywnie korzystają z połączeń promowych. Pobudzenie gospodarcze to i poprawa standardu życia mieszkańców.

      Prawdziwą rewolucją będzie dopiero S11 na południe, ale też jej jeszcze nie budują, a jak zaczną to długo im zajmie dociągnięcie jej w jakieś sensowne miejsce.

      S11 Koszalin-Bobolice jest w przetargu, a obwodnica Szczecinka w ciągu S11 ma być otwarta w tym roku. Ale zgadzam się, że jest to ważniejsza arteria, która połączy region z bogatą Wielkopolską i Śląskiem, a nie tylko z portami.

      @LrPrl:

      Kwestia wyliczenia opłacalności ;p

      I tutaj padają wszystkie prywatne inicjatywy kolejowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) PKP Cargo kasuje 10 PLN/km wagonu o ładowności 60 ton (plus transport kołowy z bocznicy kolejowej na rozładunku do klienta końcowego), transport ciężarówkami to koszt 3 PLN/km i 24 tony ładowności (czyli 7,5 PLN za kilometr dla ładunku 60 ton). Większość transportu kolejowego to takie przedsiębiorstwa jak państwowe kopalnie (węglowe, KGHM), lasy państwowe, PKN Orlen i Lotos (państwowe). Te kilka państwowych to ponad 60% tonokilometrów na kolei.

      Niewielkiemu odbiorcy transport kolejowy się nie opłaca.

    •  

      pokaż komentarz

      @PfefferWerfer 5 lat to wbrew pozorom krótki okres, by jakąś drogę można bylo otworzyć za 5 lat t w zasadzie już powinien być ogłaszany przetarg. Zatem, za 5 lat do zrobienia będzie najpewniej S10, S11, S12, S17, A/S50, S52 i S74.
      Wszystkie te drogi maja znacznie większy obszar oddziaływania niż ZOS.
      Nie porownywalbym również ZOS do obejścia Węgierskiej Górki czy obwodnicy Łomży bo taką rolę dla Szczecina pełni S3.
      Jak sam zresztą przyznales ZOS ma na celu usprawnić wyłącznie ruch miejski (żaden tranzyt tamtędy nie pójdzie), dlaczego więc Szczecin nie wybuduje tej drogi z własnej kasy?

    •  

      pokaż komentarz

      @secretservice666: przecież jest S3 na południe. S10 do Warszawy jest ważniejsze niż s11

    •  

      pokaż komentarz

      @PfefferWerfer: Nie jestem znawcą tematu, ale dlaczego koniecznie od razu zmieniać jej klasę?
      Czy nie mogłoby pływać jednostki w klasach 650-1000t i 450-600t? To i tak 20-50 razy więcej niż przeciętny TIR.
      Może przy jednoczesnym pobudzeniu transportu "z prądem" w stronę nadmorskich portów po jakimś czasie rozwinie się to na tyle, żeby modernizować szlak wodny. Marzeniem ściętej głowy pobudziłoby to nieco gospodarkę przy nadodrzańskich miastach i odciążyło nieco komunikację drogową.

  •  

    pokaż komentarz

    @msqs1911 Kolego, aleś dał nagłówek... Inwestycja jest Grupy Azory, a Hyundai Eng. jest głównym jej wykonawcą, a nie inwestorem.

  •  

    pokaż komentarz

    Tytuł jest mylący. Hyundai będzie tylko budował, a nie inwestował.

  •  

    pokaż komentarz

    I kasa dla Koreańczyków. Chociaż to i tak lepiej niż do Chińczyków.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dario_kozak: kasa dla prywatnego przedsiębiorcy (kapitał nie ma narodowości), podatki dla Polski

    •  

      pokaż komentarz

      kasa dla prywatnego przedsiębiorcy (kapitał nie ma narodowości), podatki dla Polski

      @su1ik: za dużo Korwina... :p

    •  

      pokaż komentarz

      @szopa123: nie rozumiem, co to ma wspólnego z tym oszołomem?

    •  

      pokaż komentarz

      @su1ik: twój komentarz idealnie wpasowuje się w jego narrację. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @szopa123: pieniądze z tej inwestycji nie idą przecież do Koreańczyków (jako narodu) tylko do korporacji mającej tam główną siedzibę, poza tym są wypłacane Polakom w pensjach (tutaj nie wiadomo do końca bo imigrantów zarobkowych jest coraz więcej), a z całą pewnością będą z tego pieniądze w podatkach dla państwa polskiego

    •  

      pokaż komentarz

      a z całą pewnością będą z tego pieniądze w podatkach dla państwa polskiego

      @su1ik: proszę cię... XXI w... Internet ... a tu widać cięgle są ludzie którzy wierzą, że korpo to ZAWSZE płacą wszystkie podatki w kraju w którym prowadzą interesy. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @szopa123: o chłopie, XXI wiek a niektórzy te same kocopoły p%?##!$ą o złych korporacjach. Już z samych zatrudnionych pracowników na ZUS i składkę zdrowotną będzie dobry pieniądz

    •  

      pokaż komentarz

      @su1ik: tak na marginesie... to obaj jesteśmy głupkami. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
      Ten nagłówek to bzdura, bo wykonawcą tej fabryki jest Hyunday Eng., ale inwestorem Grupa Azoty.
      Właśnie chciałem do tego nawiązać, że w Polsce mamy Grupę Azoty, która chce wybudować fabrykę polipropylenu, aby cię pogrążyć... ( ͡~ ͜ʖ ͡°) Ale po sprawdzeniu, okazało się właśnie, że to jest ta fabryka. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @su1ik: "kapitał nie ma narodowości" kapitał posiada narodowość ponieważ największa jest szansa że firma będzie płaciła podatki, wypłaty, inwestowała i brała kontrahentów w kraju pochodzenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @su1ik: jest w tym więcej minusów niż plusów, no ale dla kogoś kto poluje na stanowisko w tej fabryce to jest oczywiscie powod do poparcia

    •  

      pokaż komentarz

      proszę cię... XXI w... Internet ... a tu widać cięgle są ludzie którzy wierzą, że korpo to ZAWSZE płacą wszystkie podatki w kraju w którym prowadzą interesy. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

      @szopa123: proszę cię, XXI wiek, internet a tu dalej ciągle są ludzie którzy wierzą, że firmy będą kierować się narodowością wykonawcy a nie umiejętnościami i kosztami.

      Tak z ciekawości to ile rzeczy masz wyprodukowanych przez polskie firmy? Pralka? Lodówka? AGD? Może chociaż RAM? No dobra, a brandowane? Manta, MyPhone i cała reszta?

    •  

      pokaż komentarz

      @su1ik Tak, ale przy okazji warto zaznaczyć, że sytuacja w korei na rynku to całkowita dominacja Cheboli, a więc olbrzymich korporacji sprzęgniętych z rządem. Więc taka sytuacja trochę chyba nagina zasadę wolnej konkurencji. Inna sprawa, że akurat korea to kraj dla nas politycznie egzotyczny, więc nie ma wielkiego strachu, jak np. sprawa z wykupieniem wodaciagow gdańskich przez firmę miejską z Lipska. Generalnie dogmat o "braku narodowości" przez kapitał jest błędny choćby przez istnienie państw i ich interesów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pitrso: no to obczaj gdzie i ile podatków płacą tacy giganci jak Apple czy google. Korporacje zawsze szukają oszczędności. Nawet taki skarb narodowy jak Harley Davidson nie miał żadnych skrupułów przy wojnie celnej
      @Richyrich

    •  

      pokaż komentarz

      kapitał nie ma narodowości

      @su1ik: Od kiedy? Coś przegapiłem?

    •  

      pokaż komentarz

      kasa dla prywatnego przedsiębiorcy (kapitał nie ma narodowości), podatki dla Polski

      @su1ik: kapitał nie ma narodowości, ale ma położenie geograficzne. Jeśli płaci się za usługi firmom z poza UE, to mniej zostaje w UE kasy i know how, następuje deindustralizacja Europy względem Korei, Niemcy i Francja się z tego nie cieszą.

  •  

    pokaż komentarz

    Cieszę się że wreszcie będziemy mieli własne źródło propolisu