•  

    pokaż komentarz

    18:58 Co do włączania luzu, w dsg nie ma jakiejkolwiek potrzeby aby skrzynia była na luzie, luz = oba sprzęgła wyłączone. Co do wrzucania środkowych biegów, czasem nie są blokowane wysuwającym się trzpieniem?

  •  

    pokaż komentarz

    Dlaczego w DSG jest opóźnienie przy wciśnięciu "gazu do dechy"?
    Czy to już problem ze skrzynią czy ze sprzęgłem?

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1: może to być spowodowane tym że skrzynia analizując jazdę w danym momencie spodziewała się że kolejnym biegiem będzie bieg wyższy u taki przygotowała na ,,drugim sprzęgle,,. Po wciśnięciu mocno gazu następuje redukcja i skrzynia na dwa wyjścia.: Jeśli bieg który powinna zapisać jest na drugim sprzęgle to musi go zmienić i zastrzeglic lub jeśli bieg występuje akurat na sprzęgle zapiętym to musi wysprzeglic, zmienić bieg i zapiąć go na nowo. Jednocześnie na drugim sprzęgle analogicznie przygotować bieg który spodziewa się że będzie potrzebny - co w sumie nie wpływa już na czas zapięcia biegu na drugim sprzęgle. Tak chyba ta pokrótce działa. Oczywiście te lagi nie powinny być jakoś przesadnie długie. Jeśli są dłuższe niż zawsze to obstawiam zużycie sprzęgieł lub powolne problemy z zaworkami odpowiedzialnymi za przełączanie biegów lub wiele innych powodów :-)

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1:
      @kill-9:

      może to być spowodowane tym że skrzynia analizując jazdę w danym momencie spodziewała się że kolejnym biegiem będzie bieg wyższy u taki przygotowała na ,,drugim sprzęgle,,.

      Dokładnie tak się dzieje, np klasyka DSG - widzimy zielone na skrzyżowaniu z nawrotem przed nami, dajemy gazu, dojeżdżamy do skrzyżowania, szybkie hamowanie, robimy nawrót, dajemy gazu i przez chwilę nie ma czym jechać, bo skrzynia się pogubiła i myślała, że dalej będziemy przyspieszać. Dlatego po krótkim epizodzie w latach 80tych zaprzestano stosowania tego rozwiązania w motosporcie. Co oczywiście nie zmienia faktu, że w autach o niewielkich mocach, gdzie liczy się bardzo ekonomia eksploatacji, takie rozwiązanie się akurat sprawdza.

    •  

      pokaż komentarz

      @kill-9: no więc właśnie, jechałem kiedyś Passatem z DSG i wbrew oczekiwaniom, skrzynia nie była aż tak szybka (w praktyce) jak by się to teoretycznie wydawało. Obecnie mam klasycznego hydrokinetyka (Sorento 2.4 benz. 6 biegów) i działa niewiele wolniej od DSG. Co ciekawe wydaje się że przy zmianie biegów o +/-1 nie wysprzęgla do końca bo jakby "ciągnie" cały czas. Jak to może działać?

    •  

      pokaż komentarz

      @mbn-pl: może jednak masz CVT z imitacją biegów?

    •  

      pokaż komentarz

      @vargemp na pewno nie CVT. Hyundai/Kia ma to chyba tylko w nowych hybrydach. No i nie bzyczy :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1 też mam laga w dq500 ale mnie bardziej wkurza hamowanie silnikiem. Dojezdzasz do skrzyżowania, lekko hamujesz z 70kmh, a skrzynia redukuje biegi aż do 2 i czuć dosyć mocne hamowanie silnikiem aż do zatrzymania.

    •  

      pokaż komentarz

      @mbn-pl: efekt "ciągnięcia cały czas" może być spowodowany tym że jeśli skrzynia zmienia biegi "po kolei" to czas przełączenia biegu jest tak krótki (liczony milisekndach ) że brak efektu przełączenia biegów. To jest właśnie spowodowane tym że skrzynia ma dwa sprzegła. Kiedy masz wbity np 2 bieg to 3 jest juz przygotowany na drugim sprzęgle co powoduje bardzo szybka zmiane biegu poniewaz jedyne co skrzynia musi zrobic to zmienić sprzęgło na którym będzie w danej chwili przekazywana moc silnika. Efektem tego jest to że poprawnie działająca DSG w trakcie przyspieszania będzie dawała efekt jazdy praktycznie jak w skrzynie CVT lub nawet elektrykiem. Problemy zaczynają się w momencie kiedy coś idzie nie po mysli skrzyni, wtedy następuje to co opisałem wyżej ale z doswiadczenia przy normalnej jezdzie moge powiedzieć że nie jest to zauważalne w normalnym ruchu drogowym.

    •  

      pokaż komentarz

      @mbn-pl: w klasycznym nie masz biegów na kołach zębatych tak jak tutaj tylko są pakiety przekładnia planetarna+tarczki a do tego przekładnia hydrokinetyczna, widocznie uślizgi na tarczkach robią taki efekt :)

    •  

      pokaż komentarz

      Dlaczego w DSG jest opóźnienie przy wciśnięciu "gazu do dechy"?
      Czy to już problem ze skrzynią czy ze sprzęgłem?


      @Zlomiarz1: To nie jest żaden problem. Taka konstrukcja skrzyni ¯\_(ツ)_/¯ Dwusprzęgłowa skrzynia, żeby zredukować o 2 biegi musi się 1 raz wysprzęglić i zasprzęglić. W klasycznym automacie tego nie ma - może przeskoczyć od razu np. z 4 na 2.

    •  

      pokaż komentarz

      Obecnie mam klasycznego hydrokinetyka (Sorento 2.4 benz. 6 biegów) i działa niewiele wolniej od DSG

      @mbn-pl: Nowoczesne hydrokinetyki są tak zestrojone, że nie zauważysz różnicy. Np. 8-biegowy w nowych BMW działa tak, że serio nie zauważasz momentu zmiany biegu jeśli nie ciśniesz do odcięcia.

    •  

      pokaż komentarz

      @mbn-pl: przy zmianie o jeden bieg nie ma straty ciągu, a to dlatego, że gdy jedno sprzęgło się wysprzęgla, to jednocześnie drugie sprzęgło się zasprzęgla, więc moc jest płynnie przekazywana z jednego sprzęgła na drugie.
      W przypadku konstrukcji jednosprzęgłowych, najpierw musi wystąpić wysprzęglenie (i strata ciągu), zmiana biegu, i zapięcie kolejnego biegu (odzyskanie ciągu).

    •  

      pokaż komentarz

      Dlaczego w DSG jest opóźnienie przy wciśnięciu "gazu do dechy"?

      @Zlomiarz1: bo w DSG gaz do cechy najczęściej oznacza zrzucenie 2 biegów - a to powoduje, że cała "cudowność" DSG w ułamku sekundy wyparowuje - ponieważ biegi obsługiwane są przez sprzęgła "co dwa", skrzynia musi się przełączyć na to samo sprzęgło, czyli wysprzęglić, wypiąć aktualny bieg, zapiąć kolejny i zasprzęglić - a trwa to dłużej niż w klasycznej skrzyni.

      Generalnie DSG to jest bardzo średni automat. Jeździłem różnymi wersjami i zawsze mnie wkurzało że te skrzynie mieszają biegami jak powalone. Aktualnie mam 2 auta z hydrokinetykami (Optima GT 6 biegów i Focus MK4 8 biegów) i obie te skrzynie nie dość, że lepiej dobierają biegi, to zmieniają je dużo płynniej (pomijając fakt, że ta z Focusa ma chyba wadę fabryczną i po 15kkm pomału dokonuje żywota).

    •  

      pokaż komentarz

      a skrzynia redukuje biegi aż do 2 i czuć dosyć mocne hamowanie silnikiem aż do zatrzymania
      @M4rcin: to jest przecież zaleta bo normalny kierowca w manualu musi redukować te biegi ręcznie do tej 2 właśnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej DSG jest zajebiste jak masz łopatki i sam kontrolujesz zmianę biegów. Jeśli DSG samo o tym decyduje, to potrafi się pogubić przez co praktycznie nieodczuwalna jest jej główna zaleta, a więc szybkość i płynność zmiany biegów.

    •  

      pokaż komentarz

      DSG jest zajebiste jak masz łopatki i sam kontrolujesz zmianę biegów

      @jeloo: no ale nie po to mam automat, żeby samemu mu mówić, kiedy ma zmieniać bieg ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1: Bo następuje redukcja o parzystą liczbę biegów, a ta ZAWSZE będzie trwała dłużej z uwagi na to że obydwa biegi będą na tym samym sprzęgle.
      Szybka zmiana biegów jest możliwa w momencie gdy sprzęgła są załączane naprzemiennie (bieg jest wcześniej załączony), a w tym przypadku masz zmianę biegu na tym samym sprzęgle, czyli następuje rozsprzęglenie, zmiana biegu, zasprzęglenie.

      A propos DSG, na co dzień jeżdżę już którymś autem z DSG i moim zdaniem jedyne dobre dwusprzęgłówki robi mercedes (9 biegów) z uwagi na ograniczenie efektu laga opisywanego powyzej - różnice w przełożeniach są na tyle małe, że skrzynia może szybko zrzucić nawet 3 biegi. Mam też VW 6b i szczerze mówiąc nie widzę żadnej przewagi tej skrzyni nad tiptronikiem którego miałem wcześiej, wręcz uważam że tiptronikiem jeździło się dużo lepiej. DSG są po prostu tańsze w produkcji i mniejsze, to prawdopodobnie jedyny powód dla którego teraz wszyscy producenci pchają je do swoich aut.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1: w trybie sport nie ma, w trybie eco czasem sie zdarza.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1 wiele skrzyni biegów ma laga zanim pojedzie jak depniesz( np g tronic od MB) , skrzynia DSG uczy się użytkownika ( można nawet o tym przeczytać w instrukcji) wsiadanie do auta po mistrzach eco drivingu powoduje uczucie zamulenia auta , i odwrotnie wsiadanie do auta po przedstawicielach handlowych ,masz uczucie że to auto inaczej reaguje , nie wiem jak to zresetowac nie pytajcie mnie , pozdrawiam jako były pracownik VW oraz MB, edit: gdy wrzucimy tryb sport wszystko jest ok

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1: po pierwsze czy wciskasz do dechy czy tylko mocniej i elektronika nie wie czego chcesz...

    •  

      pokaż komentarz

      @mARTin_ZRH: a co masz na myśli z tym dodawaniem mocniej gazu?

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1: szybko np do 50% czy 70% a nie do oporu. Sa DSG, które reagują inaczej w zależności jak wcisniesz. Jedeno auto miało wyczuwalny klick przy mocnym wcisnieciu do oporu....

    •  

      pokaż komentarz

      @Nie_quatschen: ok jak to zresetować? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      A tak poważnie to boję się na sporcie jeździć bo skrzynią się może skończyć w każdym momencie (auto z drugiej ręki - historia nieznana) a to kosztowna zabawka

    •  

      pokaż komentarz

      @mARTin_ZRH: wiesz co, biegi przy płynnym przyspieszaniu zmienia jedwabiście ala CVT(bez przysłowiowego buta w podłodze) ale też czasami chcesz przyspieszyć to potrafi zgubić bieg i wariuje mam wrażenie jak by nie wiedziała co ma zrobić ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Nie_quatschen: a ktoś oddawał może na tuning tej skrzyni w sensie likwidacji tego "laga" spotkałeś się z tym?

    •  

      pokaż komentarz

      Obecnie mam klasycznego hydrokinetyka (Sorento 2.4 benz. 6 biegów) i działa niewiele wolniej od DSG. Co ciekawe wydaje się że przy zmianie biegów o +/-1 nie wysprzęgla do końca bo jakby "ciągnie" cały czas. Jak to może działać?

      @mbn-pl: Bo tak działa klasyczny "hydrokinetyk", zmienia przełożenia bez utraty ciągu. Tarczki blokujące biegi robią to na żywca, bo to przekładnia planetarna, gdzie nie trzeba "przestawiać" żadnego koła zębatego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1 Chris mówił o zwiekszaniu ciśnień na poszczególnych zaworach , zapytaj jakiegoś tunera ALE dobrego z hamownią powinien coś castomowego. Wykombinować dla Ciebie

    •  

      pokaż komentarz

      @Nie_quatschen skrzynia uczyła się już bodajże w e39 a napewno e60 (zwykły automat) trzeba było wcisnąć jakąś kombinacje by zresetować.

    •  

      pokaż komentarz

      @Nie_quatschen: mam wsadzone graty jak by pod stage 2 był sportowy dolot (nie było go w aucie) więc wrzuciłem seryjną "puchę" + filtr pow. seria i został intercooler od S3 w aucie. Czekam na jakieś grupowe hamowanie żeby sprawdzić ile mam mocy na ten moment i co dalej robić. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1 miałem na myśli soft sterownika skrzyni oraz soft auta pod SKRZYNIE , jeżeli tuner mówi że się nie da , to zmien firmę ( nie wiem jak z trwałością skrzyni po takich modyfikacjach)

    •  

      pokaż komentarz

      @mbn-pl: W starym BMW ZF 5HP30 też pięknie działa skrzynia. I tak jak mówisz, wrażenie jest jakby nie wysprzęglała do końca i pomiędzy biegami ma się wrażenie, że nadal przyspiesza. Mam też porównanie z nową DSG z VW i muszę przyznać, że stara skrzynia w BMW zaskakująco dobrze sobie radzi. Ten DSG często szarpie na 1 biegu mimo aktualizacji softu w ASO, a BMW od 20 lat cały czas pięknie i z kulturą.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1: Z własnych doświadczeń z DQ250 w VAGu wiem, że na sporcie skrzynia później zmienia biegi po bucie w podłodze i obroty siedzą niewiele niżej od czerwonej kreski, gdzie na zwykłym D nawet po kickdown zbija te biegi koło 3-4k obrotów.

    •  

      pokaż komentarz

      @mbn-pl bo nigdy nie wysprzegla. Masz tam przkladnie planetarną.

    •  

      pokaż komentarz

      @Karl_Cotlet: no wiem że mam, ale też jest sprzęgło (hydrokinetyczne).

    •  

      pokaż komentarz

      @tellet: Dzięki za subiektywną opinię w weekend poćwiczę na zamkniętej drodze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1: sprzełącz na sport i juz, eco to eco!

    •  

      pokaż komentarz

      @jestem_ekspertem: ASO i DSG to zło... znajdz Zenków mechaników od automatów, a konkretniej od DSG i jedź do nich... magicy to mało powiedziane, technicy w VW powinni się od nich uczyć jak stroić skrzynie ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @krooofka: jak to mówią - mi to tito (nie moje auto, tylko służbowóz na lizingu).

    •  

      pokaż komentarz

      @jestem_ekspertem: a no jak tak to zmienia postać rzeczy ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @mbn-pl ono sie wysprzegla tylko na n i p. Wczasie jazdy juz nie

    • więcej komentarzy(30)

  •  

    pokaż komentarz

    Generalnie automat, to najlepsze co może człowiek wrzucić do auta. Nie wyobrażam sobie teraz przesiadki na manuala.

  •  

    pokaż komentarz

    Jako posiadacz DQ250 stwierdzam tylko jedną wadę - zwłokę przy starcie. Mimo iż jeżdżę Cuprą, więc pseudosportowym kompaktem ze sporą mocą - auto przy normalnej jeździe ma laga przy ruszaniu całkiem wyraźnie odczuwalnego. Jedynym sposobem na jego pozbycie się jest start z LC, ale jaki tu sens w codziennej jeździe. Poza tym skrzynia jest super i po prostu spełnia swoją role. Kluczowa jest kwestia pilnowania interwału wymiany oleju, DSG odwdzięczy się wtedy długą i bezproblemową pracą. Zamontowane i sprzęgła i fakt że są 'mokre' daje też spore możliwości tuningu.

    •  

      pokaż komentarz

      Zamontowane i sprzęgła i fakt że są 'mokre' daje też spore możliwości tuningu.

      @kondziow: ta skrzynia może przenieść do 350Nm. biorąc pod uwagę że jest to wartość skrajna i DSG nie lubi być zbytnio obciązana to za bardzo nie zaszalejesz - no chyba że chcesz ja stale remontować i opowiadać poźniej jakie to DSG jest c@@@%we ( ͡° ͜ʖ ͡°). DSG nie lubi tuningu.

    •  

      pokaż komentarz

      @kill-9: u siebie mam prawie 400 nm i jakoś jeździ ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @lukasz-jarocki: oczywiście że będzie jeżdzić. Pytanie jak długo.

    •  

      pokaż komentarz

      @kondziow: co jaki okres proponujesz wymieniać olej w skrzyni? 60k km? Jak ogólnie oceniasz Cupre?

    •  

      pokaż komentarz

      Jako posiadacz DQ250 stwierdzam tylko jedną wadę - zwłokę przy starcie

      @kondziow: przejedź się nowoczesnym hydrokinetykiem to zobaczysz, że DSG ma więcej wad. Szarpie, niepotrzebnie redukuje, ciągle miesza biegami, z komfortem ma tyle wspólnego, że nie trzeba zmieniac biegów ręcznie.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: przez nowoczesnego hydrokinetyka masz na mysli ZF 8HP. Tylko ze gdyby nie DSG (ktore sie zachowywalo znacznie lepiej niz inne automaty wtedy wiec klasyczne hydrokinetyki zaczely przegrywac) to ta skrzynia ZF nigdy by nie powstala.

    •  

      pokaż komentarz

      przez nowoczesnego hydrokinetyka masz na mysli ZF 8HP

      @jacekowski: nie. Wystarczy byle hydrokinetyk z tych, które aktualnie są na rynku. Nawet Ford ogarnął 8-biegową skrzynię tak, żeby nie mieszała biegami jak poparzona. Mimo większej ilości biegów niż DSG którymi jeździłem (6- i 7-biegowe) dobiera biegi lepiej i przełącza je płynniej.

      (ktore sie zachowywalo znacznie lepiej niz inne automaty wtedy wiec klasyczne hydrokinetyki zaczely przegrywac)

      @jacekowski: DSG wyszło na prowadzenie przede wszystkim dlatego, że można je było zastosować w mniejszych samochodach z mniejszymi stratami wydajności, chodziło generalnie o sprzęgło właśnie.

    •  

      pokaż komentarz

      zwłokę przy starcie.
      @kondziow: ja wiem jak go zminimalizować albo i zlikwidować. Jak wiesz, że będziesz potrzebował szybko ruszyć to machnij lewarkiem w dół na S. Wtedy start będzie szybki i agresywny - po to właśnie powstał ten myk - dla dania skrzynie biegów informacji, że przez 30 sekund potrzebujesz mocniej podeptać, potem skrzynia wróci na poprzednie ustawienia. Na D skrzynia rusza z opóźnieniem bo jest zestrojona do komfortowej jazdy i to na początku próbuje realizować. U siebie w A3 8V stojąc na jakimś wyjeździe widząc, że będę potrzebował szybko się wbić w ciąg aut, wrzucam na S i problem z głowy. Na D potwierdzam, że zdarza się ten sam problem. Poza tym jeśli masz napęd na przód tylko to takim autem tak czy siak nie ruszysz bardzo dynamicznie bo ESP ograniczy moment.

    •  

      pokaż komentarz

      ta skrzynia może przenieść do 350Nm. biorąc pod uwagę że jest to wartość skrajna i DSG nie lubi być zbytnio obciązana to za bardzo nie zaszalejesz
      @lukasz-jarocki: wg tunera gregora skrzynia spokojnie przenosi ponad 500Nm i faktycznie takie projekty się trafiają.

    •  

      pokaż komentarz

      Szarpie, niepotrzebnie redukuje, ciągle miesza biegami
      masz na mysli ZF 8HP

      @jacekowski:
      @bidzej: Ostatnio jeździłem Dodgem Challengerem z tą skrzynią. Ta 8 biegówka miesza i redukuje jak poj%?#na, 8 bieg już przy 70km/h, przy pełnym bucie czuć może nie szarpnięcia, ale wahnięcia(typowe dla hydrokinetyków) przy zmianach biegów. Skrzynia też miała wyczuwalnego laga przy mocnych redukcjach - zdecydowanie wolniejsza od DSG DQ500 i DQ250. Skrzynie fajna, nie jest mułem, ale nie przesadzajmy znowu w drugą stronę. Lepsza już okazuje się Mercedesowa 9g tronic.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: Ale czy przypadkiem skrzynia forda (PowerShift) nie jest dwusprzeglowa?
      A co do reszty automatow, moj najwiekszy problem z wieloma automatami ktorymi jezdzilem to nie sama mechanika skrzyni (chociaz sa tez takie ktore sie zachowuja jakby w srodku byly zrobione z gumek recepturek) tylko to jak to jest oprogramowane. Najgorsze rozwiazanie jakim mialem okazje jezdzic to Australijska wersja Ford Falcona (ktorym jezdzilem w 2015 roku a auto bylo wtedy nowe) z 360 konnym silnikiem i 6 biegowym ZF, gdzie najmniejsze dotkniecie gazu powodowalo redukcje o minimum 2 biegi (i ogolnie to mieszala wlasnie biegami jak poparzona).
      DCT w M4 ktorym mialem okazje pojezdzic przez chwile (o ile nie bylo ustawione w tryb sportowy) sie zachowywalo znacznie bardziej tak jakbym chcial zeby sie zachowywal.

    •  

      pokaż komentarz

      @SpokojnyPan: To tylko potwierdza moja teorie ze najwiekszym problemem wielu automatow jest to jak sa zaprogramowane. W alfie romeo giulia quadrifoglio ta skrzynia sie zachowywala bardzo ladnie (znacznie lepiej niz jakikolwiek inny automat w jakimkolwiek innym autem ktorym mialem okazje jezdzic), zmiany biegow natychmiastowe i start tez bardzo dobry, w 530d tez bardzo podobnie.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale czy przypadkiem skrzynia forda (PowerShift) nie jest dwusprzeglowa?

      @jacekowski: to o czym mówię to nie jest PowerShift, tylko nowy automat oznaczany A8. Hydrokinetyk.

      gdzie najmniejsze dotkniecie gazu powodowalo redukcje o minimum 2 biegi (i ogolnie to mieszala wlasnie biegami jak poparzona)

      @jacekowski: czyli w sumie podobne wrażenia do tych, jakie mam z DSG (chociaż tam zrzuca 1-2 biegi, zamiast minimum 2)

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: To albo sam swoja jazdą ja do tego zmuszasz albo jeżdzisz uszkodzoną skrzynią. Jak będziesz ciagle hamował i wciskał gaz to skrzynia będzie na to odpowiednio reagowała. DSG zawsze będzie dążyła do jazdy jak najbardziej okonomicznej (w normalnym trybie) czyli będzie próbowała zapinac coraz wyższe biegi jak będzie to możliwe. Jak zaczniesz hamowac albo przyspieszać co chwila to wiadomo że będzie ciagle zmieniała biegi. W dodatku czym innym jest jazda po mieście i poza miastem.

    •  

      pokaż komentarz

      To albo sam swoja jazdą ja do tego zmuszasz albo jeżdzisz uszkodzoną skrzynią. Jak będziesz ciagle hamował i wciskał gaz to skrzynia będzie na to odpowiednio reagowała. DSG zawsze będzie dążyła do jazdy jak najbardziej okonomicznej (w normalnym trybie) czyli będzie próbowała zapinac coraz wyższe biegi jak będzie to możliwe. Jak zaczniesz hamowac albo przyspieszać co chwila to wiadomo że będzie ciagle zmieniała biegi. W dodatku czym innym jest jazda po mieście i poza miastem.

      @kill-9: kolego, jeździłem chyba 6 autami z różnymi skrzyniami DSG, jeździłem też paroma innymi automatami i jakoś tylko DSG nie ogarnia co chcę zrobić. Mój problem z DSG jest taki, że mając pod nogą te 350-400Nm, jadąc na powiedzmy 2k rpm i chcąc płynnie, lekko przyspieszyć - wciskam trochę gazu i DSG natychmiast robi redukcję o 2 biegi, tylko po to, żeby za 1-2 sekundy wrócić do biegu, na którym przed chwilą jechało. Żadna inna skrzynia nie tnie mi takich numerów.
      Już nieraz czytałem, że "źle wciskam gaz" - no tylko tyle, że nawet wspominany tu przeze mnie 8-biegowy automat Forda nie ma takich problemów i robi dokładnie to, co chcę. Nie chcę redukcji - to jej nie robi, chcę o 1, 2 albo 3 biegi - to robi. I tak samo każdy inny poza DSG.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: W takim razie wydaje mi się że samochody którymi jeżdziłeś miały niewystarczającą ilość trybów jazdy do wybor w stusunku do mocy co przenosiło się na brak możliwości dostosowania sie do pracy przez skrzynie.. Ja takich odczuć nie mam.

    •  

      pokaż komentarz

      Ja takich odczuć nie mam.
      @kill-9: widać pora wsiąść do auta z hydrokinetykiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: Pytanie doatkowe, czy ty oczekujesz tego że skrzynia przy 70km/h i 7 biegu będzie chciala na nim przyspieszać - przy tej prędkości to jest bieg tylko do jej utrzymania. Przyspieszanie na takim biegu przy tej prędkości żle wpływa zarówno na korbowód i dwumase.

    •  

      pokaż komentarz

      Pytanie doatkowe, czy ty oczekujesz tego że skrzynia przy 70km/h i 7 biegu będzie chciala na nim przyspieszać

      @kill-9: nie, na 7 biegu przy 70km/h nie masz 2k rpm.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: no musze cie zmartwic, 1.2 TSI DQ200 ma, 7 biegu to przy 140 mam niecałe 3k rpm

    •  

      pokaż komentarz

      no musze cie zmartwic, 1.2 TSI DQ200 ma

      @kill-9: 1.2 TSI nie ma 350-400Nm ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @SpokojnyPan: czyli tryb S + ESP off powinno wyeliminować zwłokę i szarpnięcie przy starcie - muszę spróbować ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: no to jest oczywiste, mówie jak jest w mojej skrzyni.

    •  

      pokaż komentarz

      no to jest oczywiste, mówie jak jest w mojej skrzyni.

      @kill-9: jasna sprawa. No i redukcja w przypadku 70km/h na 7 biegu jest oczywiście normalna.
      Ja jeżdżę dość sporo typowo autostradowo, gdzie najwyższy bieg i te 2-3k rpm to normalka - i w tych warunkach płynne przyspieszanie bez redukcji powinno być możliwe...

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: to jesli nie jest, to coś jest nie tak, za mocno jednak wciskasz gaz, lub po prostu cos jest żle przemyślane. Jakkolwiek myślę że nie jest to wina samej skrzyni lecz braku elastyczności trybu jazdy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zlomiarz1: sam tryb S już robi robotę. ESP nigdy nie wyłączam, chyba, że do zabawy z Launch Control albo na śniegu do kręcenia bączków.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: I wiele automatow nawet w trybie manualnym i tak zmieni bieg jak depniesz mocniej (ale jeszcze nie na tyle zeby kickdown aktywowac). Tylko w DCT tego nie zaobserwowalem.
      Ale to znowu kwestia tego ze ktos zadecydowal zeby tak oprogramowanie napisac.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: Zupełnie dziwne to co mówisz. No chyba ze sprawne przyspieszanie to prawie kickdown. U mnie rzadko redukuje przy normalnej jezdzie. Co innego but przy 60km/h i 6biegu, wtedy redukuje do 2 biegu.

    • więcej komentarzy(18)

  •  

    pokaż komentarz

    Oglądnąłem z zaciekawieniem bo DSG nigdy nie rozbierałem, tylko manuale i automaty klasyczne ( bezstopniowych też nie). Pierwsze moje spostrzeżenie to takie że sterowanie tak samo rozbudowane jak w automacie , więc kiedyś się popsuje , zapewne jakaś cewka padnie , lub będzie problem typu zimny lut , albo padnie jakiś czujnik a jest ich kilka. Wałki pancerne więc pewnie wieczne, samo sprzęgło kiedyś się skończy , bo tarczki się wytrą , ale z drugiej strony raczej łatwo to wymienić . Na plus małe wymiary, ale i tak normalny automat wydaje się być lepszym rozwiązaniem bo ma zwykłą przekładnię hydrokinetyczną co na pewno jest lepsze w korkach i o wiele lepsze w terenie , więc np w terenówkach DSG nie ma racji bytu.

    •  

      pokaż komentarz

      @bohors nawet jest takie zalecenie żeby unikać wolnej jazdy na jedynce (typu jazda w korkach) bo tarczki dostają w kość. Dla mnie dsg ma tylko sens gdy ruszasz z LC i jedziesz opór na każdym biegu, jak już zaczniesz kombinować to ta skrzynia się gubi.

    •  

      pokaż komentarz

      @wujogm: Czyli dobra skrzynia na niemieckie autostrady w niemieckim aucie sparowana z dieslem . A jak ktoś mieszka w większym czy zakorkowanym mieście to niech tego unika jak zarazy.

    •  

      pokaż komentarz

      @bohors: @wujogm: w instrukcji dla DQ200 jest, że przy jeździe w korkach może sie przegrzać. Ta skrzynia zazwyczaj montowana jest w autach miejskich, ale jak widać w takich warunkach średnio się spisuje. Faktycznie jazda w korkach i manewry parkingowe przy hydrokinetyku są dużo przyjemniejsze, płynniejsze.

    •  

      pokaż komentarz

      @mr87: DQ200 to co innego niz DQ250! DQ200 to skrzynia z suchymi sprzegłami, stąd przegrzewanie, w DQ250 są mokre sprzęgła!

    •  

      pokaż komentarz

      @krooofka: racja. A tak przy okazji, jak w praktyce wygląda praca dsg z mokrym sprzęgłem, trochę się upodabnia do hydrokinetyka? Czy poślizg jest niezauważalny?

    •  

      pokaż komentarz

      @mr87: Sprzęgło cierne a sprzęgło hydrokinetyczne to całkiem inne rozwiązania. Wg mnie sprzęgło hydrokinetyczne ( z lockiem) to rozwiązanie o wiele trwalsze bo po pierwsze nie ma co się wytrzeć, po drugie takie sprzęgło może robić za przekładnię ( pozwala na niższe obroty i moment obrotowy przy niskich obrotach silnika za sprzęgłem ) co pomaga w pełzaniu w korkach i w terenie czy też na śniegu. Napisałem w nawiasie z lockiem , bo dzięki blokadzie możemy oszczędzać paliwko na trasie. Stare automaty nie miały locka i paliły więcej bo zawsze był poślizg na sprzęgle hydrokinetycznym.

    •  

      pokaż komentarz

      @mr87: niezauważalny u mnie w s-tronic. w golfie służbowym mam DSG mokre i też nie czuć aby ciągnęła, zmiana biegu jest natychmiastowa prawie.

    •  

      pokaż komentarz

      @mr87: jak DSG jest w dobrym stanie, dbane to nic nie czuć. Płynna zmiana biegów, 0 szarpnięć czy przeciągnięć. Także zero różnicy do hydrokinetyka. Problem w tym, ze większość aut w PL to manuale, jak już się trafi automat to zajechany jak sandały Mojżesza. Jeżeli ktoś mówi, że DSG to głupia skrzynia, to nigdy nie jeździł autem z całkowicie sprawnym i zadbanym DSG! Jeżeli ktoś mówi, że DSG jest awaryjne albo coś tam, to znaczy, że tylko powiela to co inni powtarzają, czyli nieprawdę!

      Podstawowa zasada: JAK DBASZ - TAK MASZ!

      A dla tych co im DSG źle chodzi albo jest awaryjne: NIEMIEC PŁAKAŁ JAK SPRZEDAWAŁ - ZE ŚMIECHU PŁAKAŁ, ŻE POLAK KUPIŁ SZROTA!

    •  

      pokaż komentarz

      @krooofka: nie zgodzę się z tobą do końca, mam DSG od nowości. Szarpnięcia się zdarzają, zwłaszcza jak skrzynia jest zimna. Czy jest awaryjna, nie wiem - za mały przebieg. Różnica między hydrokinetykiem (mam też takiego 5HP18 z przebiegiem 330kkm) jest też zauważalna. Przy niskich prędkościach (korki, parking) hydrokinetyk jest płynniejszy i przez to przyjemniejszy. Za to DSG nie zamula auta i jeżeli dobrze przewidzi zamiary kierowcy to jest bardzo szybka i faktycznie zmienia biegi niezauważalnie.