•  

    pokaż komentarz

    I ktoś ma jeszcze wątpliwości skąd problemy w Europie? Fala uchodźców?
    Jesteśmy jednym wielkim polem bitwy

  •  

    pokaż komentarz

    Dlatego w interesie Polski jest stawianie na UE, której możemy być ważną częścią, a nie sojusze z jakimś dalekim krajem zza oceanu

    •  
      polska_partia_programistow via Wykop Mobilny (Android)

      -28

      pokaż komentarz

      @TauCeti: musisz sobie odpowiedzieć na proste pytanie, po co bron kupujemy i przed kim sie chcemy bronic. Potem kolejne czy ten kraj nie ma przypadkiem sojuszu z niemcami.

    •  

      pokaż komentarz

      @TauCeti: Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie kryzys/polityka migracyjna i sprawy z nią związane ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Dlatego w interesie Polski jest stawianie na UE

      @TauCeti: oczywiście, że tak, problem w tym, że UE nie stawia na Polskę i od lat postępuje demontaż polskiej gospodarki. Najpierw cukrownie, kopalnie, transport, teraz zioła. Chcą mieć u nas punkt zbytu towarów gorszej jakości i źródło taniej siły roboczej, które będzie im szparagi zbierać.
      Do tego sponsorują antypolskie partie tj. PO/wiosna i uniemożliwiają reformę sądownictwa. (nie popieram PiS - to drugi biegun zła)

    •  

      pokaż komentarz

      @WujkoDobraRada: niby gdzie ten demontaż nastepuje i co mma eu do nasxych kopalń

    •  

      pokaż komentarz

      @polska_partia_programistow: a potem kto nasz najbardziej wsparł militarnie, w pl nie widzę ,batalionów abramsow za przyslowiowego$

    •  
      polska_partia_programistow via Wykop Mobilny (Android)

      -8

      pokaż komentarz

      @h225m: na bundeswehre nie licz

    •  

      pokaż komentarz

      @TauCeti: bo wiesz, ja sam jestem eurosceptykiem a kochał bym unie tylko i wyłącznie gdyby całkiem pozbyli się problemu przybyszów, wtedy stworzenie takich stanów europy to nawet byłby ciekawy pomysł ale nie przy tym co się teraz dzieje na zachodzie

    •  

      pokaż komentarz

      oczywiście, że tak, problem w tym, że UE nie stawia na Polskę i od lat postępuje demontaż polskiej gospodarki. Najpierw cukrownie,
      @WujkoDobraRada: W zeszłym roku Polska wyprodukowała najwięcej cukru w swojej historii.
      inb4: liczba działających cukrowni nie przekłada się na produkcję cukru czy kondycję sektora.

      kopalnie,
      Czy to wina UE, że mimo np. tego, że państwo dofinansowuje emerytury górnicze czy likwidację starych kopalń to przedsiębiorstwa górnicze mają problemy z rentownością (nie tylko w Polsce, ale też np. w Niemczech gdzie ostatnie kopalnie węgla kamiennego niedawno zamknięto)?

      transport,
      Tu się można zgodzić, że bogatsze kraje bronią swoich interesów w tej kwestii.

      teraz zioła.
      Polska jest jakimś istotnym producentem ziół i UE to sabotuje czy o co chodzi?

    •  

      pokaż komentarz

      @polska_partia_programistow: nadal nie odp gdxie mamy te bstsliony Abramsow cxy eskadry f- 16 ,przekazane przez usa za free

    •  
      polska_partia_programistow via Wykop Mobilny (Android)

      -19

      pokaż komentarz

      @h225m: sorry dzis szkoda mi czasu na glupiutkie dyskusje

    •  

      pokaż komentarz

      @polska_partia_programistow: pytam o wsparcie msterialowe usarmy dla pl. Niemieckie jest znane i ogromne, może ty przedstawisz amerykańskie

    •  

      pokaż komentarz

      Najpierw cukrownie, kopalnie

      @WujkoDobraRada: Przecież nasz przemysł był do zaorania. Jeździłem sporo po cukrowniach w latach 90. Proces technologiczny o niskiej sprawności, ze zbyt dużym nakładem energii. Praktycznie bez szans na modernizację, bo z reguły cukrownie znajdowały sie w jakichś starych (poniemieckich) obiektach gdzie cegły były przeżarte przez kwasy organiczne. Takie zakłady nie były w stanie konkurować z nowoczesnymi zakładami bo miały za duże koszty. Podobnie z cementowniami. Po zmianie właściciela olbrzymie stare instalacje zostały rozebrane aby nie płacić podatków od nieruchomości. Stoi sobie nowa, mała ,wydajna instalacja, która produkuje tyle co wcześniej wielki obiekt wymagający mnóstwa energii. Podobnie powinno się stać z kopalniami, bo od 30 laty do nich się dopłaca. No ale tam związki zawodowe nie pozwolą na to, bo zaraz przyjadą pod sejm.

    •  

      pokaż komentarz

      @WujkoDobraRada: Po cukrowniach przestałem czytać xD Zamykają cukrownie, a produkują tyle samo cukru. Zwiększają wydajność produkcji, tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      Dlatego w interesie Polski jest stawianie na UE, której możemy być ważną częścią, a nie sojusze z jakimś dalekim krajem zza oceanu

      @TauCeti: tak jest. nigdy by się UE nie dogadała z rosją nad naszymi głowami i nas nie sprzedała władkowi.

    •  

      pokaż komentarz

      @TauCeti: W interesie Polski jest suwerenność militarna (własna broń atomowa) i wymiana handlowa ze wszystkimi

    •  

      pokaż komentarz

      @TauCeti: jednak dla samej UE jesteśmy krajem drugiej kategorii a nie partnerem, dla USA w sumie też. Niemcy w UE robią świetne interesy z Rosjanami naszym kosztem.

    •  

      pokaż komentarz

      W zeszłym roku Polska wyprodukowała najwięcej cukru w swojej historii.
      @btr: Polska czy niemieckie cukrownie zlokalizowane w Polsce?
      A wiesz czemu najwięcej? Bo dziwnym trafem od 2017 już nie ma na cukier limitu.

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieSzaszylkiZLublina: szkoda czasu na euro platformersów takiemu nie wytłumaczysz że ten komunizm ma na celu zbudować potężne niemcy a z nas zrobić niewolników. Postawią mu nowy plac zabaw i sie cieszy a j#@@# za 1500 na miesiac w niemieckiej montowni

    •  

      pokaż komentarz

      @WujkoDobraRada: Ze tez ktos plusuje te twoje brednie

    •  

      pokaż komentarz

      na bundeswehre nie licz

      @polska_partia_programistow:

      Przypomnę, że ponad 100 najnowocześniejszych czołgów w Polsce za 1 (słownie: jeden) euro, którymi chwali się się PiS w najnowszym klipie jednak pochodzi od Bundeswhry.

    •  

      pokaż komentarz

      której możemy być ważną częścią

      @TauCeti: w układance która polega na okradaniu ludzi z ich pracy

    •  
      polska_partia_programistow via Wykop Mobilny (Android)

      -10

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: które w takiej formie jak dostaliśmy nie przedstawiaja wartosci bojowej. Po kosztownej modernizacji cos znaczą ale jest ich za malo i więcej nie będzie

    •  

      pokaż komentarz

      której możemy być ważną częścią

      @TauCeti: nie możemy. Historia wielokrotnie dowiodła, że nie możemy. W Europie zachodniej dominują Francja i przede wszystkim Niemcy. Mają od nas mocniejsze gospodarki, więcej pieniędzy i ludzi i my nie będziemy dla nich partnerami. By być ważną częścią, to trzeba być konkurencyjnym i mieć siłę przebicia, Polska nie ma na to szans. Lepiej odnaleźlibyśmy się w tym międzymorzu, bo tam moglibyśmy być lokalnym mocarstwem, no ale to nikomu nie jest na rękę.

    •  

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: a umiemy już do nich produkować amunicję i je serwisować, czy nadal to czołg z demobilu z mikropłatnościami? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @polska_partia_programistow:

      nie przedstawiaja wartosci bojowej

      Aha, to dlaego tyle ich wyprodukowano (kilka tys. sztuk) i kupiono na świecie.

      PS. Ile czołgów na poprawę obronności Polski przekazało USA?

      źródło: upload.wikimedia.org

    •  
      polska_partia_programistow via Wykop Mobilny (Android)

      -8

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: bzdury piszesz, doucz sie chlopie a potem wypowiadaj.

    •  

      pokaż komentarz

      @_komentator_: chyba nie trzeba specjalnie nikomu tłumaczyć, że polska jest liderem grup wyszehradzkich międzymórz, trójmórz i innych śmiesznych tworów tylko w swoich mokrych marzeniach, nikt polski nie traktuje jako lidera czy nawet regionalną siłę, polska nie potrafi nawet narzucić swojej woli takiemu śmiesznemu kraikowi jak litwa, więc jak tu można mówić o przewodzeniu połowie europy?
      nawet w najbliższych krajach jak grupa wyszehradzka, interesy są bardzo odmienne, np. czechy są pod bardzo silnym wpływem niemiec, jeśli polska próbuje się postawić niemcom w czymś (czasem próbuje), to czesi nigdy tego nie popierają ani nie wspierają
      orban putina i rosję uwielbia, a prezes kaszczyński i jego partia w warczeniu na rosję jest pierwsza na przedzie niczym husarzyk na koniu
      jeśli kraje najbliższe są tak podzielone, to dodawanie do tego krajów bałkańskich czy bałtyckich robi z tego śmieszny żart, w większości tych krajów nikt nawet o żadnych międzymorzach czy trójmorzach nie słyszał

    •  

      pokaż komentarz

      @btr: @Mario7400:
      Przecież to jest najgorsze pierdo@# jakie może być ,że nasze niepowodzenia sa przede wszystkim winą Unii. Od Niemców to my powinniśmy się uczyć jak się zarządza państwem. CDU w DE rządzi od wielu alt,odwaliło już mase różnych akcji(uchodźcy i inne tego typu) a jakoś sprzeciwu nie widać, bo zwykły Niemiec ma sie dobrze. Po prostu tam tacy odpowiednicy partii po przeciwnych stronach światopoglądowych po prostu ze sobą współpracują ponad podziałami, dla dobra swoich mieszkańców. Unia zła...a to ciekawe ,bo jakoś nikt nam nie broni stworzyć wolnościowe i wolnorynkowe państwo w granicach możliwości. Przykładowo gdybyśmy obniżyli VAT do 15% i inne podatki,zmienili nasz system na prezydencki,wprowadzili JOW'y,zmniejszyli wydatki socjalne na rzecz wydatków na edukacje i nowe technologie to jakoś nie widzę przeszkód będąc krajem w strukturach Unii. No ale najlepiej jak to lubi POPIS pieprzyć jak to źle a samemu nic nie robić a PIS bo źle bo Unia a podatków nie widzi się nikomu obniżyć nawet na tyle ile Unia pozwala.

    •  

      pokaż komentarz

      @Czcigodny_pOOtas: A jak to ma się do tego, na co odpowiadałem czyli Polski jako ważnej części UE, gdzie do zdominowania są Niemcy i Francja?

    •  

      pokaż komentarz

      jednak dla samej UE jesteśmy krajem drugiej kategorii a nie partnerem, dla USA w sumie też. Niemcy w UE robią świetne interesy z Rosjanami naszym kosztem.

      @Kaczypawlak: Jakoś nie rozumiem tego robienia interesów naszym kosztem. Nie zgodziliśmy się na nasz udział w NS, to wybudowali bez nas. To teraz krzyk że to godzi w nasze interesy. A nie zgadzaliśmy się bo dbaliśmy o interes Ukrainy która ma nas teraz w dupie. My nie chcemy ruskiego gazu, bo jest dla nas narzędziem nacisku, gdyż jesteśmy za blisko. Niemcy nie maja tych obaw, wyłączają u siebie energetykę węglową to potrzebują ruskiego gazu a nie boją się uzależnienia. Co nam do tego?

    •  

      pokaż komentarz

      @WujkoDobraRada: Przypominam, że demontaż polskiej gospodarki został przeprowadzony pod dyktando amerykańskich ekspertów i kontrolowany przez USA MFW. Oczywiście firmy z Europy Zachodniej również na tym skorzystały, ale jak wystawiliśmy się na sprzedaż za bezcen, bo amerykanie nam kazali, to czemu mieli nie kupować? Żeby USA nas całkowicie zdominowało i żebyśmy całkowicie stracili kontrolę nad gospodarką i suwerenność na rzecz USA?

      Przypominam też, że UE dała nam setki miliardów euro. To, że dużą część tej kasy przeznaczyliśmy na zbytki i głupoty to już nie ich wina (nie raz starali się zresztą nam przemówić do rozumu, np. że więcej powinniśmy inwestować w kolej, a mniej w drogi i lotniska). Co dostaliśmy od USA? Podśmiechujki, że pomyślą o zniesieniu wiz XD

    •  

      pokaż komentarz

      Przecież nasz przemysł był do zaorania.

      @Mario7400: rosyjski też był do zaorania, a jednak nie dali się sprywatyzować zachodniemu kapitałowi, przebiedowali parę lat i w tej chwili już odbili się od dna i zaczynają doganiać zachód

    •  

      pokaż komentarz

      rosyjski też był do zaorania, a jednak nie dali się sprywatyzować zachodniemu kapitałowi,

      @tiyn: Rosyjski przejęli sekretarze KC i pułkownicy KGB i GRU. Cała gospodarka należy do oligarchów. Chciałbyś żeby jacyś biznesmeni pokroju Stokłosy, Gawronika, Switalskiego, Biereckiego przejęli Polskę na własność?

      przebiedowali parę lat i w tej chwili już odbili się od dna i zaczynają doganiać zachód
      Wykop to jest śmieszna stronka ale bez przesady.

    •  

      pokaż komentarz

      Polska czy niemieckie cukrownie zlokalizowane w Polsce?
      @LubieSzaszylkiZLublina: Te same cukrownie co wcześniej, tylko część z polskim właścicielem, a część - z zagranicznym. Ale to, że część (60%) jest w rękach zagranicznych to nie spisek UE tylko decyzja rządu jeszcze z czasów przedunijnych, który potrzebował kasy, a równocześnie uznał, że nie ma powodu aby to państwo zajmowało się produkcją cukru.

      A wiesz czemu najwięcej? Bo dziwnym trafem od 2017 już nie ma na cukier limitu.
      1) Jak to się ma to tezy o "demontażu" przemysłu cukrowniczego?
      2) Na czym polega ten "dziwny traf" skoro o likwidacji kwot cukrowych (wbrew polskim i niemieckim producentom cukru) mówiło się od wielu lat?

    •  

      pokaż komentarz

      przebiedowali parę lat i w tej chwili już odbili się od dna i zaczynają doganiać zachód
      @tiyn: Gdzie widzisz tę wyższość gospodarki rosyjskiej? Kilka wskaźników jak to Rosja "dogania" zachód, a my zostajemy w tyle:
      Rok 1990:
      Polska: 32% PKB PSN/os. Niemiec
      Rosja: 41%
      Rok 2017:
      Polska: 57%
      Rosja: 49%
      (wykres poniżej)

      Skumulowany wzrost gospodarczy 1990-2017:
      Polska: 485%
      Rosja: 321%

      Dodatkowo: dochody z surowców jako procent PKB:
      Rosja: 11%
      Polska: 1%

      rosyjski też był do zaorania, a jednak nie dali się sprywatyzować zachodniemu kapitałowi,
      Masz jakieś dane porównawcze na ten temat? Bo to prawdopodobne (pewnie tam co u nas przejął zagraniczny kapitał to przejęli lokalni oligarchowie) ale ostatnio np. zaskoczyło mnie, że taka Łada to należy do Renult.

      źródło: Selection_064.png

    •  

      pokaż komentarz

      @Mario7400: NS to nie wszystko, teraz idzie druga nitka. Są sankcje na Rosję i Niemcy mają to w dup*e. Otwierają fabryki w Rosji, sprzedają swoje produkty a my nie. Rosjanie za tę kasę budują i modernizują armie, które napadają na sasiądów, a obecnie to nasz jedyny potencjalnie wrogi kraj i Niemcy wysyłają do nich kasę. Świetny układ....

    •  

      pokaż komentarz

      @Kaczypawlak:

      NS to nie wszystko, teraz idzie druga nitka.
      No ale to nadal nic nie zmienia. To że idzie obok Polski a nie przez nasz kraj, to chyba lepiej. W przeciwnym przypadku mogliby coś przy pomocy swoich dywersantów pouszkadzać, a potem tu wejść żeby zabezpieczyć pewność dostaw dla Niemiec i Europy :) A my i tak nie chcemy ruskiego gazu więc może nas omijać.

      Są sankcje na Rosję i Niemcy mają to w dup*e.
      Sankcje są na pewne wymienione produkty (lub przedsiębiorstwa robiące interesy na Krymie i w separatystycznych regionach Ukrainy). Jak na razie w kwestii omijania sankcji słyszałem tylko o turbinach Siemensa, które zostały zamontowane na Krymie - niby bez porozumienia z Siemensem. Ale my przecież też łamiemy zachodnie embargo. To "nasze" firmy kupują (poprzez Rosję) węgiel z przejętych przez separatystów terenów Donbasu, i później sprzedają na Zachód jako węgiel z Polski.

      Rosjanie za tę kasę budują i modernizują armie,
      Owszem, ale nie ma embarga na rosyjski gaz. A jest embargo na węgiel z Donbasu, za który też wyposażają wojsko w tym rejonie. Polskie firmy z branży maszynowej też dostarczają do Rosji różne maszyny podnosząc tym jej poziom technologiczny, jeśli tylko da się wykazać na papierze że to nie narusza embarga.

      a obecnie to nasz jedyny potencjalnie wrogi kraj i Niemcy wysyłają do nich kasę. Świetny układ....
      My robimy to samo ale na mniejszą skalę.
      Rosyjski eksport do Niemiec to jakieś 20 mld € a do Polski jakieś 4,3 mld €. Eksport niemiecki do Rosji to 15 mld €, a nasz to jakieś 1,5 mld €, co nie dziwi bo nie robimy za dużo produktów finalnych, a jesteśmy w łańcuchu dostaw dla Niemiec. A biorąc pod uwagę, że mamy PKB ponad 7 razy mniejsze niż Niemcy to proporcjonalnie do skali naszej gospodarki swoim importem mocniej zasilamy kasę Ruskom niż Niemcy.

    •  

      pokaż komentarz

      No ale to nadal nic nie zmienia. To że idzie obok Polski a nie przez nasz kraj, to chyba lepiej.

      @Mario7400: gorzej właśnie, bo mogą przerwać dostawy rurociągiem, który idzie przez Białoruś i Polskę, a wtedy będziemy bez surowców ze wschodu i ceny mogą pójść w górę( ͡° ͜ʖ ͡°)

      W przeciwnym przypadku mogliby coś przy pomocy swoich dywersantów pouszkadzać, a potem tu wejść żeby zabezpieczyć pewność dostaw dla Niemiec i Europy :)

      @Mario7400: właśnie by nie mogli, bo jesteśmy w NATO, atakujesz jednego członka atakujesz wszystkich plus mamy siły NATO i USA na naszym terenie.

      Jak na razie w kwestii omijania sankcji słyszałem tylko o turbinach Siemensa, które zostały zamontowane na Krymie - niby bez porozumienia z Siemensem. Ale my przecież też łamiemy zachodnie embargo. To "nasze" firmy kupują (poprzez Rosję) węgiel z przejętych przez separatystów terenów Donbasu, i później sprzedają na Zachód jako węgiel z Polski.

      @Mario7400: to wina służb, że nie potrafią tego dopilnować albo nie chcą( ͡° ͜ʖ ͡°) Jednak nasze produkty do Rosji iść nie mogą, bo embargo.

      Owszem, ale nie ma embarga na rosyjski gaz. A jest embargo na węgiel z Donbasu, za który też wyposażają wojsko w tym rejonie. Polskie firmy z branży maszynowej też dostarczają do Rosji różne maszyny podnosząc tym jej poziom technologiczny, jeśli tylko da się wykazać na papierze że to nie narusza embarga.

      @Mario7400: Ile jest tego węgla a ile idzie ropy i gazu?( ͡° ͜ʖ ͡°) Ponadto sami Rosjanie niedawno przyznali, że mają silniki lotnicze z Ukrainy w nowych śmigłowcach dla swojej armii, a one pochodzą z Ukrainy, bo swoich nie produkują xD

      My robimy to samo ale na mniejszą skalę. Rosyjski eksport do Niemiec to jakieś 20 mld € a do Polski jakieś 4,3 mld €. Eksport niemiecki do Rosji to 15 mld €, a nasz to jakieś 1,5 mld €, co nie dziwi bo nie robimy za dużo produktów finalnych, a jesteśmy w łańcuchu dostaw dla Niemiec.

      @Mario7400: My mamy tak mało, bo są embarga na nasze produkty (patrz chociażby jabłka), a nie robimy za dużo produktów finalnych, bo u nas nie przemysł w sumie nie istnieje prawie( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      gorzej właśnie, bo mogą przerwać dostawy rurociągiem, który idzie przez Białoruś i Polskę, a wtedy będziemy bez surowców ze wschodu i ceny mogą pójść w górę( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Kaczypawlak: Za dwa-trzy lata mamy mieć pełną niezależność od Rosji. Gazoport + Baltic Pipe + własne wydobycie.

      właśnie by nie mogli, bo jesteśmy w NATO, atakujesz jednego członka atakujesz wszystkich plus mamy siły NATO i USA na naszym terenie.
      Gdyby NATO miało nas bronić to by tu stacjonowało. Nie chcą bo uważają oficjalnie, że nie ma co prowokować łamaniem umów (nieważnych w obliczu działąń rosyjskich), a groźba przyjścia nam z pomocą będzie dla Rusków wystarczającym odstraszaniem. Tylko, że ten straszak nie zadziała, bo Ruscy wiedzą, że zachód nie może nam pomóc w obronie. Pomijając kwestie że władze każdego z krajów muszą podjąć decyzje takie jakie będą akceptowane przez wyborców.
      Przegrupowanie wojska z zachodu do Polski będzie trwało znacznie dłużej niż nasza obrona. Więc to nie będzie obrona a wyzwalanie. Atak rosyjski na Polskę bronioną przez wojska zachodnie eskalowałby od razu konflikt na poziom ogólnoeuropejski. W przypadku gdy Ruscy zajmą Polskę to będzie lokalny konflikt na flance NATO, a dopiero próba wyzwalania Polski będzie ten konflikt do skali kontynentalnej. To zapewne sparaliżuje zachód, zwłaszcza gdy zapowiedzą, że państwo, które zaatakuje rosyjskie jednostki chwilowo stacjonującew Polsce straci swoją stolicę. NIkt się nie odważy.

      to wina służb, że nie potrafią tego dopilnować albo nie chcą( ͡° ͜ʖ ͡°) Jednak nasze produkty do Rosji iść nie mogą, bo embargo.
      Ale mimo wszystko idą. 10 razy mniej niż z Niemiec ale mamy ponad 7 razy mniejszy PKB.

      Ile jest tego węgla a ile idzie ropy i gazu?( ͡° ͜ʖ ͡°) Ponadto sami Rosjanie niedawno przyznali, że mają silniki lotnicze z Ukrainy w nowych śmigłowcach dla swojej armii, a one pochodzą z Ukrainy,
      Czyli każdy handluje z Rosją nawet zaatakowani przez nią Ukraińcy. Oraz my.
      Okazuje się że te 1,5 mld € to eksport żywności. W 2018 roku nasz eksport do Rosji wyniósł 7,4% ogólnego oeksporty u wynoszącego 221 mld euro, to daje jakieś 16 mld euro.
      http://www.portalspozywczy.pl/technologie/wiadomosci/gus-w-2018-r-polska-zanotowala-ujemne-saldo-w-handlu-zagranicznym,167966.html
      37% tego eksportu to podobno przemysł maszynowy
      https://zpp.net.pl/wp-content/uploads/2018/09/Rosyjskie-embargo-a-polski-eksport-1.pdf
      Tak więc eksportujemy dużo, nie 10 (jak wczęsniej pisałem), a niecałe 2 razy mniej niż Niemcy.
      Nie jest uzasadnione twierdzenie że to Niemcy współpracują gospodarczo z Rosją, a my cierpimy przez embargo.

    •  

      pokaż komentarz

      Za dwa-trzy lata mamy mieć pełną niezależność od Rosji. Gazoport + Baltic Pipe + własne wydobycie.

      @Mario7400: o ile budowa dobiegnie końca, zostaje fakt, że Niemcy płacić będą Rosjanom za surowce a oni tę kasę wydają na zbrojenia( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Gdyby NATO miało nas bronić to by tu stacjonowało

      @Mario7400: i stacjonuje w Polsce, mamy międzynarodową brygadę( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Nie chcą bo uważają oficjalnie, że nie ma co prowokować łamaniem umów (nieważnych w obliczu działąń rosyjskich), a groźba przyjścia nam z pomocą będzie dla Rusków wystarczającym odstraszaniem. Tylko, że ten straszak nie zadziała, bo Ruscy wiedzą, że zachód nie może nam pomóc w obronie

      @Mario7400: czytaj wyżej, nie masz pojęcia o temacie, ale się wypowiadasz...

      Przegrupowanie wojska z zachodu do Polski będzie trwało znacznie dłużej niż nasza obrona

      @Mario7400: ale już tu są i nie tylko u nas, w krajach bałtyckich również.

      W przypadku gdy Ruscy zajmą Polskę to będzie lokalny konflikt na flance NATO, a dopiero próba wyzwalania Polski będzie ten konflikt do skali kontynentalnej. To zapewne sparaliżuje zachód, zwłaszcza gdy zapowiedzą, że państwo, które zaatakuje rosyjskie jednostki chwilowo stacjonującew Polsce straci swoją stolicę. NIkt się nie odważy.

      @Mario7400: to już jest od dawna a od lat lotnictwo krajów NATO chroni strefę powietrzną krajów bałtyckich

      Ale mimo wszystko idą. 10 razy mniej niż z Niemiec ale mamy ponad 7 razy mniejszy PKB.

      @Mario7400: bo na te branże nie było na przykład embarga?( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Czyli każdy handluje z Rosją nawet zaatakowani przez nią Ukraińcy. Oraz my. Okazuje się że te 1,5 mld € to eksport żywności. W 2018 roku nasz eksport do Rosji wyniósł 7,4% ogólnego oeksporty u wynoszącego 221 mld euro, to daje jakieś 16 mld euro.

      @Mario7400: a USA z nimi handluje? Sprawdzałeś to?( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Tak więc eksportujemy dużo, nie 10 (jak wczęsniej pisałem), a niecałe 2 razy mniej niż Niemcy.
      Nie jest uzasadnione twierdzenie że to Niemcy współpracują gospodarczo z Rosją, a my cierpimy przez embargo.


      @Mario7400: cierpimy przez embargo, bo mamy mniejsze obroty handlowe z nimi to raz, po drugie Niemcy na długie lata zawarli umowy z Rosjanami na ropę i gaz, a więc Rosjanie mają wieloletnie finansowanie zbrojeń. Bordo a taki mało ogarnięty, aż wstyd.

    •  

      pokaż komentarz

      o ile budowa dobiegnie końca, zostaje fakt, że Niemcy płacić będą Rosjanom za surowce a oni tę kasę wydają na zbrojenia( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Kaczypawlak: Gdybyśmy mieli ruski gaz po takich cenach jak Niemcy i do tego bezpieczeństwo dostaw, to też byśmy kupowali od Rusków, umożliwiając im przeznaczanie tych pieniędzy na zbrojenia.

      i stacjonuje w Polsce, mamy międzynarodową brygadę( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Jedyna realna siła to 2. Pancerna Brygadowa Grupa Bojowa (ABCT) 1. Dywizji Piechoty Armii USA - w Żaganiu. Niestety jest to obecność rotacyjna, a nie oparta na umowach między państwowych stała baza. Wystarczy że nie podejmie się decyzji o przedłużaniu obecności i będzie koniec.
      Poza tym są:
      Rotacyjny Komponent Logistyczno-Lotniczy w Powidzu. Niby brygada amerykańska Falcon a w sile batalionu.
      Enhanced Forward Presence) w Orzyszu - zbieranina z krajów Europy wschodniej plus trochę Amerykanów. Państwem ramowym jest Polska czyli ta międzynarodowa grupa składa się z polskich żołnierzy, a reszta jest na papierze.
      Wielonarodowa Dywizja Północny Wschód w Elblągu - składa się ze sztabu liczącego 280 osób
      Wielonarodowy Korpus Północ-Wschód (MNC-NE) w Szczecinie to też tylko sztab.
      Porównaj sobie do baz wojskowych NATO w Niemczech w czasie gdy to Niemcy były państwem frontowym.

      czytaj wyżej, nie masz pojęcia o temacie, ale się wypowiadasz...
      No nic wyżej nie napisałeś poza tą tajemniczą brygadą międzynarodową. Nie widać żebyś się znał.

      ale już tu są i nie tylko u nas, w krajach bałtyckich również.
      W sumie 4 Batalionowe Grupy Bojowe po tysięc żołnierzy po jednej każdy kraj. Jedna z nich jest u nas w Orzyszu w tym Enhanced Forward Presence.

      cierpimy przez embargo, bo mamy mniejsze obroty handlowe z nimi to raz
      Niemcom też spadł eksport do Rosji.

      po drugie Niemcy na długie lata zawarli umowy z Rosjanami na ropę i gaz, a więc Rosjanie mają wieloletnie finansowanie zbrojeń. Bordo a taki mało ogarnięty, aż wstyd.
      Ale my też kupujemy od nich gaz i wspieramy ich przemysł zbrojeniowy. Rezygnujemy bo umowy nie były dla nas korzystne, a nie dlatego żeby ich zagłodzić

    •  

      pokaż komentarz

      Przecież nasz przemysł był do zaorania. Jeździłem sporo po cukrowniach w latach 90. Proces technologiczny o niskiej sprawności, ze zbyt dużym nakładem energii. Praktycznie bez szans na modernizację, bo z reguły cukrownie znajdowały sie w jakichś starych (poniemieckich) obiektach gdzie cegły były przeżarte przez kwasy organiczne. Takie zakłady nie były w stanie konkurować z nowoczesnymi zakładami bo miały za duże koszty. Podobnie z cementowniami. Po zmianie właściciela olbrzymie stare instalacje zostały rozebrane aby nie płacić podatków od nieruchomości. Stoi sobie nowa, mała ,wydajna instalacja, która produkuje tyle co wcześniej wielki obiekt wymagający mnóstwa energii. Podobnie powinno się stać z kopalniami, bo od 30 laty do nich się dopłaca. No ale tam związki zawodowe nie pozwolą na to, bo zaraz przyjadą pod sejm.

      @Mario7400: Kłamiesz, po prostu łżesz. Przykładowo Cukrownia Łagiewniki była jedną z najnowocześniejszych, została zamknięta celowo, żeby nie konkurować z niemieckimi. Pewna część cukrowni wymagała modernizacji ale nie było to aż tak pilne.

      Dlatego właśnie posunięto się aż do podania narkotyku Gabrielowi Janowskiemu który o polskie cukrownie walczył.

      I sam fakt że to zrobiono dowodzi że polskie cukrownie i przemysł cukrowy były w dobrym stanie i zostały zniszczone celowo. I że dalej zaprzeczają temu płatne trole i kompletne ameby umysłowe.

      Quod erat demonstrandum

    •  

      pokaż komentarz

      Kłamiesz, po prostu łżesz. Przykładowo Cukrownia Łagiewniki była jedną z najnowocześniejszych, została zamknięta celowo, żeby nie konkurować z niemieckimi

      @chyRZy: Nie zarzucaj mi kłamstwa śmieciu, bo nie pisałem konkretnie o Łagiewnikach. Pisałem, ze jeździłem sporo o cukrowniach. Zdanie o stanie polskich cukrowni wyrobiłem sobie na podstawie tego co widziałem.

    •  

      pokaż komentarz

      Gdybyśmy mieli ruski gaz po takich cenach jak Niemcy i do tego bezpieczeństwo dostaw, to też byśmy kupowali od Rusków, umożliwiając im przeznaczanie tych pieniędzy na zbrojenia.

      @Mario7400: albo i nie(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

      Jedyna realna siła to 2. Pancerna Brygadowa Grupa Bojowa (ABCT) 1. Dywizji Piechoty Armii USA - w Żaganiu. Niestety jest to obecność rotacyjna, a nie oparta na umowach między państwowych stała baza. Wystarczy że nie podejmie się decyzji o przedłużaniu obecności i będzie koniec. Poza tym są:
      Rotacyjny Komponent Logistyczno-Lotniczy w Powidzu. Niby brygada amerykańska Falcon a w sile batalionu.
      Enhanced Forward Presence) w Orzyszu - zbieranina z krajów Europy wschodniej plus trochę Amerykanów. Państwem ramowym jest Polska czyli ta międzynarodowa grupa składa się z polskich żołnierzy, a reszta jest na papierze.
      Wielonarodowa Dywizja Północny Wschód w Elblągu - składa się ze sztabu liczącego 280 osób
      Wielonarodowy Korpus Północ-Wschód (MNC-NE) w Szczecinie to też tylko sztab.
      Porównaj sobie do baz wojskowych NATO w Niemczech w czasie gdy to Niemcy były państwem frontowym.

      A jakie siły mieli Sowieci wtedy w NRD, Polsce czy Czechosłowacji? Same LWP liczyło wtedy ponad 400 tys. ludzi( ͡° ͜ʖ ͡°) Porównywanie tego do obecnej sytuacji to jest no takie trochę nie na temat( ͡° ͜ʖ ͡°)

      No nic wyżej nie napisałeś poza tą tajemniczą brygadą międzynarodową. Nie widać żebyś się znał.

      @Mario7400: O dziwo mam lepszą wiedzę od Ciebie, wątpię czy nawet wiedziałeś jakie kraje biorą w tym udział xD

      Wzmocniona Wysunięta Obecność (z ang. Enhanced Forward Presence) w Orzyszu

      Została ona utworzona przez Stany Zjednoczone przy udziale wojsk z Rumunii, Wielkiej Brytanii oraz Chorwacji. 3. Batalion 2. Pułku Kawalerii, stanowiący wkład USA w realizowaną w ramach NATO wzmocnioną Wysuniętą Obecność (eFP), stanowi element odstraszająco-obronnych działań Sojuszu w myśl zasady, że zaatakowanie terytorium NATO lub wtargnięcie na terytorium Sojuszu spotka się z militarną odpowiedzią.

      Link

      W sumie 4 Batalionowe Grupy Bojowe po tysięc żołnierzy po jednej każdy kraj. Jedna z nich jest u nas w Orzyszu w tym Enhanced Forward Presence.

      @Mario7400: i to daje w sumie nawet 5 tys. żołnierzy

      Niemcom też spadł eksport do Rosji.

      @Mario7400: jednak otwierają fabryki w Rosji, aby ominąć embargo(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

      Ale my też kupujemy od nich gaz i wspieramy ich przemysł zbrojeniowy. Rezygnujemy bo umowy nie były dla nas korzystne, a nie dlatego żeby ich zagłodzić

      @Mario7400: nie rezygnujemy, tylko dalej mamy z nimi umowy, ale robimy DYWERSYFIKACJĘ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      O dziwo mam lepszą wiedzę od Ciebie, wątpię czy nawet wiedziałeś jakie kraje biorą w tym udział xD

      @Kaczypawlak:Pewnie jest kilka brygad międzynarodowych w tym polsko-litewsko-ukaińska. A tak naprawdę to są tylko sztaby plus trochę logistyki.

      Została ona utworzona przez Stany Zjednoczone przy udziale wojsk z Rumunii, Wielkiej Brytanii oraz Chorwacji. 3. Batalion 2. Pułku Kawalerii, stanowiący wkład USA w realizowaną w ramach NATO wzmocnioną Wysuniętą Obecność (eFP), stanowi element odstraszająco-obronnych działań Sojuszu w myśl zasady, że zaatakowanie terytorium NATO lub wtargnięcie na terytorium Sojuszu spotka się z militarną odpowiedzią.
      Aż się poczułem bezpiecznie. Toż to jakiś cytat z propagandówki.

      nie rezygnujemy, tylko dalej mamy z nimi umowy, ale robimy DYWERSYFIKACJĘ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Bo brak dywersyfikacji jest dla nas groźny, a nie po yo żeby osłabić ich przemysł zbrojeniowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Pewnie jest kilka brygad międzynarodowych w tym polsko-litewsko-ukaińska. A tak naprawdę to są tylko sztaby plus trochę logistyki.

      @Mario7400: jednak to nie jest natowska i widać słowo "pewnie", czyli nie wiesz, ale się wypowiesz xD

      Aż się poczułem bezpiecznie. Toż to jakiś cytat z propagandówki.

      @Mario7400: tak nie do końca, bo jakby kacapy na nas napadły to opinia publiczna w USA mogłaby to mieć gdzieś, ale jakby zginął chociaż jeden żołnierz USA to wtedy by chcieli rewanżu a więc by nas musieli bronić( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Bo brak dywersyfikacji jest dla nas groźny, a nie po yo żeby osłabić ich przemysł zbrojeniowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Mario7400: nie tylko, USA i inni dziwnym trafem nie kupują ropy od Iranu a wtedy byłby tańszy, po prostu nie sponsorują wroga a my tak( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      tak nie do końca, bo jakby kacapy na nas napadły to opinia publiczna w USA mogłaby to mieć gdzieś, ale jakby zginął chociaż jeden żołnierz USA to wtedy by chcieli rewanżu a więc by nas musieli bronić( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Kaczypawlak: Spoko wycofają ten swój pułk przed akcją Rusków. W ramach rotacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mario7400: i oddadzą swój system obrony antyrakietowej za frajer? Ty to masz łeb xD

    •  

      pokaż komentarz

      i oddadzą swój system obrony antyrakietowej za frajer? Ty to masz łeb xD

      @Kaczypawlak: Zapakują ze sobą. A co zrobią ze swoimi systemami w Turcji w sytuacji, gdy Turcja ewidentnie przechodzi na stronę wroga?

    •  

      pokaż komentarz

      Zapakują ze sobą.

      @Mario7400: no tak słabo, bo ten system jest stacjonarny xD

      A co zrobią ze swoimi systemami w Turcji w sytuacji, gdy Turcja ewidentnie przechodzi na stronę wroga?

      @Mario7400: Oni tam mają bazy wojskowe ale bez systemu obrony przeciwrakietowej, Redzikowo się kłania. Człowieku Ty naprawdę jesteś beznadziejny i się z tym nawet nie kryjesz....

  •  
    John_Steinbeck

    +22

    pokaż komentarz

    Najpierw się wkurzają że nie rozwijamy wojska... Teraz na to, że rozwijamy???

  •  

    pokaż komentarz

    Zróbmy sobie z sojusznika Mr Putina i dopiero wtedy Trump dostanie rozwolnienia ;). A tak na poważnie - chciałbym, żeby nasz Prezydent miał tak chociaż z 10% charyzmy i odwagi Putina. Jak dla mnie jakiś taki niewyrazisty kompletnie... Ps. A dla Amerykanów wprowadziłbym wizy z opłatą równej tej ile kosztuje wiza amerykańska. Nie wiem dlaczego nikt jeszcze tego nie zrobił.

    •  

      pokaż komentarz

      @mahalladamnit: gdyby powstał sojusz i jakaś forma zaciśniętej współpracy między UE z krajami byłego ZSRR z Rosją na czele to Stany Zjednoczone mogłyby się pożegnać z pozycją światowego hegemona
      Oczywiście z tego powodu zrobią wszystko by do tego nie doszło i będą szczuli jedną stronę na drugą, o ile kraj taki jak Niemcy postępuje w tej materii bardzo przyszłościowo tak polska zachowuje się jak ostatni idiota i koń trojański Ameryki

    •  

      pokaż komentarz

      @Czcigodny_pOOtas Zgadzam się w 100%. Niestety u nas nie ma ani jednego polityka z jajami (i takiego co jest u władzy), więc nie ma co oczekiwać cudów.

      Rozbawiło mnie jak ostatnio konsul USA poprosiła, żeby Polacy składali wnioski o wizy, żeby później USA mogło wprowadzić ruch bezwizowy ;)... No i komentarz znajomego z pracy: "USA? Eee tam. Kto wogole chce tam jechać?". Kurtyna.

    •  

      pokaż komentarz

      @Czcigodny_pOOtas: przyszłość jest taka, że dopóki istnieje Rosja, będzie napadała na wszystkich sąsiadów na około wykorzystując do inwazji każdy pretekst i oznakę słabości, świetne wizjonerstwo ale twój plan ma wrodzoną wadę założenia, że ujęte w nim kraje są cywilizowane

    •  

      pokaż komentarz

      @mahalladamnit: Prezydent i rząd mogą być na tyle odważni i niezależni, na ile niezależny może być kraj. Niestety obce wpływy wywierają zbyt mocny nacisk na nasze władze i właściwie ktokolwiek nie siedziałby na najwyższych stołkach, będzie miał związane ręce.

      Spowalnianie / ubijanie polskiej gospodarki, podkładanie kłód pod nogi przedsiębiorcom, ale też nawet innym obywatelom w codziennym życiu. To nie bierze się z tego, że politycy specjalnie robią komuś na złość, albo chcą mieć jakiś zysk.

      Nawet władze UE mają czasem związane ręce. Niestety nikomu spoza UE nie jest na rękę, aby Unia była potężna, a już na pewno nie to, żeby została kolejnym mocarstwem. I silne, obce państwa będą robiły wszystko by UE robić, chociażby od środka. Oby im się nie udało, inaczej kraje Europejskie, a w szczególności Polska, zostaną rzucone na pastwę USA czy Chin.

    •  

      pokaż komentarz

      Zróbmy sobie z sojusznika Mr Putina

      @mahalladamnit: Przerabialiśmy to od 1945 roku do końca PRL. Masz tu specjalną dedykację video: https://youtu.be/0ED87O6Ya-s?t=115

    •  

      pokaż komentarz

      Zróbmy sobie z sojusznika Mr Putina i dopiero wtedy Trump dostanie rozwolnienia ;)

      @mahalladamnit: Lepiej na poważnie dogadać się z Chinami. Wtedy Trump ze stresu dostanie hemoroidów :D