•  

    pokaż komentarz

    Skonczy sie, jesli winny wypadku bedzie dostawal konkretny mandat a nie jakies marne 500zl albo czesto i mniej. Wizja kary 2000-10000 powinna zalatwic problem z takimi idiotami.

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123:
      Albo jak zostaną wprowadzone fotoradary z kontrolą odstępu na węzłach i odcinkowe pomiary prędkości.

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz: Ale to nic nie da, jesli kara za niezachowanie bezp. odleglosci bedzie smiesznie niska.

    •  

      pokaż komentarz

      Wizja kary 2000-10000 powinna zalatwic problem z takimi idiotami.
      @keton123: Wizja dożywocia, ograniczyła morderstwa do zera. Chyba jednak to tak nie działa. Jedynie auta autonomiczne są w stanie coś poprawić.

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123:
      Da, da. Nawet przy tak śmiesznych mandatach to i tak kierowcy boją się fotoradarów jak ognia. Taka dziwna jest psychika człowieka.

    •  

      pokaż komentarz

      Albo jak zostaną wprowadzone fotoradary z kontrolą odstępu na węzłach i odcinkowe pomiary prędkości.

      @janekplaskacz: wprowadźmy na obwodnicy Krakowa odcinkowy pomiar prędkości można jechać 140km/h a w godzinach szczytu jedziemy 70km/h bo takie natężenie ruchu jest i ups wypadek przy tej prędkości jest, wdrożyliśmy system który nie zmniejszył wypadków ale na szczęście tego łobuza co jedzie o 4 rano jak 10 aut jedzie na 5 minut 150km/h wlepimy mu mandat

      kontrola odstepu że niby ile metrów musi być?

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: 3 sekundy odstępu są uznawane za bezpieczy odstęp, łatwo zmierzyć

    •  

      pokaż komentarz

      3 sekundy odstępu są uznawane za bezpieczy odstęp, łatwo zmierzyć

      @tornax: czyli w teorii 100 metrów powinno być odstępu pomiędzy autami na autostradzie jadącymi z maksymalną prędkością. Czyli:
      1). nie opłaca się więcej bramek robić na autostradach bo wtedy za dużo aut będzie wpuszczonych co będzie grozić za małymi odstępami pomiędzy autami
      2). już widzę ten korek żeby wjechać na autostardę, jak ciężko bedzie na nią wjechać żeby utrzymymać bezpieczny odstęp.
      Ja jadę 140km/h Ty musisz rozpędzić sie na pasie rozbiegowym do 140km/h i nie możesz mi zostawić mniej miejsca niż 100 metrów inaczej cyk zdjęcie i jak to kolega u góry napisał:

      Wizja kary 2000-10000 powinna zalatwic problem z takimi idiotami.

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123: umiejętności kierowców pozostawiają wiele do życzenia. Ale ta droga dumnie nazwana autostradą, z ciasnymi wyjazdami dla ciężarówek, które muszą wyjeżdżać na pas ruchu i w sporej długości bez pasa awaryjnego, nie powinna mieć statusu autostrady.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: 1) no tak, drogi mają pewną przepustowość, a autostrada aby pełniła swoją rolę nie może być zawalona sznurem aut jadącymi zderzak w zderzak, będzie wtedy więcej wypadków i jeszcze mniejszy sens takiej autostrady

      2) Nawet jak do wszystkich bramek na A4 jest kolejka to jakoś nie ma za bramkami zawalonej drogi aby jeszcze ludzie po bramkach walczyli o wjazd na ten czy drugi pas

      3) Nikt nie mówi o robieniu pomiarów na pasie rozbiegowym

      Wizja wysokiej kary nie załatwia problemu, ale jej nieuchronność już tak, dlatego fotoradary mają się dobrze, bo każdy wie, że jadąc za szybko przy fotoradarze ma niemal 100% szansy na mandat, który ciężko podważyć.

      Problem jazdy na zderzaku, czy ogólnie za blisko, jest realny

    •  

      pokaż komentarz

      no tak, drogi mają pewną przepustowość, a autostrada aby pełniła swoją rolę nie może być zawalona sznurem aut jadącymi zderzak w zderzak, będzie wtedy więcej wypadków i jeszcze mniejszy sens takiej autostrady

      @tornax: no to nie nazywajmy tą drogę autostradą tylko drogą krajową z 2 pasami i nie pobierajmy opłaty z nią ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: ¯\_(ツ)_/¯ cytując klasyka "taki mamy klimat"

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz: Nawet zwykłe fotoradary by znacznie pomogły. Poustawiane w losowych miejscach. Byle dużo.
      3/4 "zapierdalaczy" na naszych autostradach ma silniki od kosiarek. Rozbuja gruchota do 180 i modli się, żeby nikt go nie wyhamował. Woli wyprzedzać pasem awaryjnym, niż zwolnić.
      Nawalić fotoradarów. Pięć takich "redukcji" do 140 i już szósty raz nie będzie mu się chciało przyspieszać.

      U Austriaków jakoś potrafią jeździć przepisowo. Niezależnie czy nowa beta, czy stara fabia. Wszyscy jadą 130.
      Bo fotoradarów jest na pęczki i się po prostu nie opłaca jechać szybciej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993:

      wprowadźmy na obwodnicy Krakowa odcinkowy pomiar prędkości można jechać 140km/h a w godzinach szczytu jedziemy 70km/h bo takie natężenie ruchu jest i ups wypadek przy tej prędkości jest, wdrożyliśmy system który nie zmniejszył wypadków ale na szczęście tego łobuza co jedzie o 4 rano jak 10 aut jedzie na 5 minut 150km/h wlepimy mu mandat

      Tyle, że przy 70 km/h na godzinę wypadki dużo rzadziej są śmiertelne. Np. na S8 w Warszawie średnio 3 wypadki dziennie, ale ofiar śmiertelnych dużo nie ma.

      kontrola odstepu że niby ile metrów musi być?

      2 sekundy odstępu. Mam nadzieję, że wiesz co oznaczają 2 sekundy w tym wypadku?

    •  

      pokaż komentarz

      Skonczy sie, jesli winny wypadku bedzie dostawal konkretny mandat a nie jakies marne 500zl albo czesto i mniej. Wizja kary 2000-10000 powinna zalatwic problem z takimi idiotami.

      @keton123: większość aut w Polsce jest w takim stanie że ja p#$le. Umiejętności kierowców również, zwłaszcza kobiet.

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz prędkość jest najmniejszym problemem. Na A4 osiągnąć 140 często jest trudno. Największym problemem są debile i tiry. Tirowcy nagminnie wyprzedzają na odcinkach gdzie im nie wolno stwarzając przy tym ogromne niebezpieczeństwo.

      Debili natomiast i tak ostatnio jakby mniej ale jednak są. Dwóch dziś widziałem - jechali na ogonie karetki na sygnale. Przez chwilę jaką ich widziałem stworzyli przynajmniej 2 niebezpieczne sytuacje.

    •  

      pokaż komentarz

      @dymek_:
      Mierzenie odstępu bardzo dobrze by zadziałało na debili.

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki: -przy czym należy pamiętać: "Nie wysokosc, lecz nieuchronność kary..."

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993 na obwodnicy panuje jedna zasada. Albo cisniesz lewym, albo prawym jedziesz ~90. Czasami na lewym jakaś zlotowa zwolni ruch.

      Problemem jest za mało alternatywnych dróg, więc na obecnych jest mała przepustowość.

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123: na S6 czyli obwodnica trójmiasta codziennie jest wypadek, potem cale trójmiasto stoi

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123

      Skonczy sie, jesli winny wypadku bedzie dostawal konkretny mandat a nie jakies marne 500zl albo czesto i mniej. Wizja kary 2000-10000 powinna zalatwic problem z takimi idiotami.

      Skończy się, jak winnym wypadku przestanie być orzekana tylko jedna strona, podczas gdy w rzeczywistości za 99% z nich odpowiedzialne są obie.
      I jak obie będą tracić zniżki. Wtedy kierowcy dopiero zaczną unikać wypadków.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Jakoś na niemieckich autostradach nożna zachowywać odstęp.

    •  

      pokaż komentarz

      wprowadźmy na obwodnicy Krakowa odcinkowy pomiar prędkości można jechać 140km/h a w godzinach szczytu jedziemy 70km/h bo takie natężenie ruchu jest i ups wypadek przy tej prędkości jest

      @Pawel993: można by też podpatrzeć od Holandii i zrobić dynamiczne ograniczenia prędkości.

      W nocy mamy więc 130 km/h, w miastach 100 (żeby ograniczyć hałas), podczas dużego ruchu 80km/h ale za to pas awaryjny otwarty do jazdy, w ulewny deszcz czy śnieg można zrzucić nawet na 60 km/h. Połączyć to z odcinkowym pomiarem prędkości z tolerancją + 3 km/h i nagle się okazuje że na autostradzie nie ma wypadków bo nie dość że wszyscy jadą z rozsądną prędkością to jeszcze wszyscy z taką samą. Nawet jak ktoś z dupy zajedzie ci drogę to raczej nic się nie stanie, w końcu obaj jedziecie z tą samą prędkością.

      A no i oczywiście, przy dużym ruchu zróbmy zakaz wyprzedzania przez ciężarówki. Również dynamiczny, żeby raz na ~20 km dać im jednak parę minut bez zakazu na wyprzedzanie jakby trafili na zamulacza jadącego 70, ale nie jak jest duży ruch i wyprzedzanie i tak nie jest potrzebne.

      No ale bez bata w postaci fotoradarów tu się nie obejdzie, na A4 normą jest że na odcinkach bez pasa awaryjnego, niemalże w "tunelu", agenci zap?$$@#%ają 170 na ograniczeniu do 110 i potem wielkie zdziwienie jak trzeba hamować awaryjnie bo ktoś jadąc 120 (i tak 10 ponad limit) ośmielił się zjechać na lewy pas. No ale facet od "jeżdżę szybko ale bezpiecznie" jest w swoim mniemaniu kompletnie bez winy... A najbardziej mnie bawi to jak natychmiast się uspokaja ruch po przekroczeniu granicy z Niemcami. Niemiec z dupy wali ograniczenie do 80 km/h z napisem "SchadenstraBe" na idealnej drodze ale dura lex sed lex jest ograniczenie do 80 to ci sami kierowcy którzy w Polsce jechali 170 na pseudoautostradzie, tutaj karnie jadą 90 km/h

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993 "kontrola odstepu że niby ile metrów musi być?"
      Oddaj prawko jak nie wiesz takich rzeczy :) podpowiem, że przy 140 minimalny odstęp to 80 metrów.

    •  

      pokaż komentarz

      @hotfozz to jest normalna droga krajowa.

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123 tylko autonomiczne pojazdy mogą coś zmienić

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki: w internecie jest masa filmow o "doskonałości" autopilota. Czasami uśmiałem się do lez. Wystarczy, że linie będzie niewyraźna i cyk bariereczki :-D

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123: Problemem jest mentalność typowego Polaka. U Niemców np typowy niedzielny kierowca nie wjedzie na autostradę bo się boi, i tak powinno być. A u nas jakiś niedorozwój potrafi się nawet zatrzymać na autostradzie i myśli że nie robi nic złego.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale to nic nie da, jesli kara za niezachowanie bezp. odleglosci bedzie smiesznie niska.

      @keton123: to nie wysokość kary wpływa na myślenie ludzi, ale jej nieuchronność. Może i być po milion złotych kar, ale co z tego skoro nikt tego nie będzie egzekwował?

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: Nie masz racji. Spojrz na Finlandie - jak grozi mandat bedacy procentem od twoich rocznych dochodow to wszyscy jada potulnie zgodnie z ograniczeniem. Ryzyko jest zbyt wielkie. Wiadomo, ze nie kazdego sie zlapie, ale juz 1 szansa czyni speeding malo oplacalnym.

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki: Odkąd zabierają prawko za +50 km/h to nikt, nawet w nocy, nie jedzie szybciej. Kiedyś standardem było nocne 100-150 km/h na wielopasmowych ulicach.

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123: mam, mam. Nieuchronność jest nadrzędna względem wysokości kary, to podstawa systemów prawnych. Oczywiście nie mówimy tu też o karach rzędu 50z (chociaż w niektórych przypadkach i taka kwota wystarczy). Nawet przy obecnych stawkach zwiększona nieuchronność spowodowałaby zamierzany efekt czyli przestrzeganie przepisów.

      Przeciętny kierowca łamie przepisy za każdym razem gdy gdzieś wyjeżdża. Każdy kierowca. Ja i ty też. Wiedząc, że wsiadając do samochodu możesz na 99% liczyć się z mandatem nie będziesz tych przepisów łamał.

      Mandat procentowy od rocznych zarobków jest ciekawym rozwiązaniem, ale nie trafi we wszystkich, a szczególnie w firmy, które wykazują stratę. ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: Ale to o czym piszesz jest nie do wykonania. Co 100m musialbys miec patrol albo fotoradar. I nigdzie to nie dziala. A jak juz cie zlapia to kara jest nieuchronna, bo z Policja juz nic nie zakombinujesz :) Model z krajow skandynawskich bardzo mi sie podoba, a jak gosc nie ma kasy to konfiskata samochodu.

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123: no, konfiskata też by była dobrym rozwiązaniem. Co 100m patrolu się nie da ustawić, ale monitoring, odcinkowe pomiary prędkości itp. już tak. I j@@#ć tych karakanów co się spieszą, bez litości, nie ma zmiłuj. Za dużo ostatnimi czasy na drodze obserwuję kretynów, mam już tego po prostu dość i najzwyczajniej w świecie jak mam gdzieś na miasto wyjechać to mi się po prostu odechciewa.

      Przejazdy nawet nie na żółtym co na czerwonym? Chleb powszedni. Zajeżdżanie drogi, wpychanie się, wyprzedzanie na pasach (dramat kurwa!), na ciągłej linii, ścinanie skrzyżowań, nawet brak znajomości p o d s t a w o w y c h przepisów ruchu drogowego (skrzyżowania równorzędne, o nich chyba nikt już nie pamięta). Po prostu tyle tego codziennie widzę, że mnie strzela.

      I jeszcze kierowcy mają czelność gadać jacy to piesi są źli, jak to rowerzyści źle jeżdżą. Tak, tylko oni święci. Szkoda tylko, że jest zupełnie odwrotnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123 ja bym mu jeszcze dzieci zabrał i psa(ʘ‿ʘ)

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123: w to nie uwierzę, to samo z pijanymi, mandaty wyroki a co jak jeździli tak jeżdżą

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: Masz rację. Nieuchronność kary to jest to. Ale jak tu mówić o nieuchronności. Robię w pracy po 100-200km dziennie, przeróżnymi trasami (ale nie główne drogi krajowe ani dwupasmówki) i w ciągu ostatnich 2-3 lat nie spotkałem policji z radarem. Ani razu. Jeśli już spotykam to tylko jadąc gdzieś dalej przez weekend głównymi drogami gdzie stoją w tych samych miejscach. Więc nikt się nie przejmuje że dostanie te dwie stówki raz na parę lat. Podczas jednego dnia w Czechach czy Austrii mogę spotkać więcej policjantów z radarami, niż przez rok w Polsce. A przecież tam i tak prawie wszyscy przepisowo jeżdżą, więc po co tyle radarów? Niestety przejeżdżając przez południową czy zachodnią granicę człowiek zaczyna czuć się na drodze bezpiecznie.

    •  

      pokaż komentarz

      Niemiec z dupy wali ograniczenie do 80 km/h z napisem "SchadenstraBe" na idealnej drodze ale dura lex sed lex jest ograniczenie do 80 to ci sami kierowcy którzy w Polsce jechali 170 na pseudoautostradzie, tutaj karnie jadą 90 km/h

      @vasco_da_gama Ale w tych samych Niemczech za chwile mozesz grzac 230. Smieszy mnie gadanie o Niemczech, Holandii, czy Belgii. Jestem tam regularnie przynajmniej raz w miesiacu i uwierz przekraczaja predkosc tak jak my albo i bardziej. Ogolna kultura jest lepsza, ustepuja sobie, nie pchaja sie, czekaja, mysla. Ot cala roznica. W kolejce do kasy tez nie leza sobie na plecach, a u nas trzeba sie odpychac. Inne wychowanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123: lepiej jakby mandat wynosił od 5% do 20% rocznego dochodu z PIT, wtedy wszyscy by się bal takiej kary.

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki: ciekawe dlaczego w Niemczech wszyscy grzecznie jeżdżą?

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123: Stoi helikopter ratunkowy, a ktoś kto sprzedał filmik Radio Wrocław, lata dronem nad miejscem wypadku. Czy może być większa głupota? Myślę, że ktoś taki powinien być pociągnięty do odpowiedzialności karnej.

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki nie są nic w stanie poprawić, auta takie będą wykorzystywane przez hakerów do spowodowania zagrożenia, zamachów i ustawianych wypadków.

    •  

      pokaż komentarz

      kontrola odstepu że niby ile metrów musi być?

      @Pawel993: wyjedź do Niemiec to ci przyjdzie do domu informacja ile ma być razem z kwotą w euro.

    •  

      pokaż komentarz

      @tornax: No ale jak fotoradar ma odróżnić czy masz bezpieczną odległość czy nie? Jak Ci tir wyjedzie i kulasz się za nim 90km/h, to też masz 100m trzymać? Bo ja trzymam jakieś 10-15. Przy większych prędkościach utrzymuję sporo więcej.

    •  

      pokaż komentarz

      @patefoniq: z tą grzecznością i myśleniem to też rożnie na zachodzie. Ale ogólnie zgadzam się. Pojedzie jeden z drugim na zachód raz na kilka lat i już opinia wyrobiona. A te różnice to w większości efekt placebo jak magnetyzery czy tabletki z cukrem. Ktoś kto na siłę chce zobaczyć różnice to je widzi.

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz: Nie trzeba fotoradarów... wystarczy 'zabezpieczony' czujnik zachowania odstępu przed ciężarówką, który zczytuje wszystkie przekroczenia i gdy są one nagminne wysyła do systemu i auto dostaje zakaz jazdy po kraju i dzięki :) w przepisach nakazana weryfikacja tego urządzenia np. przy każdym przeglądzie lub zamontować system, który automatycznie wysyła informacje o przekroczeniach do bazy danych policji.. k!$#a takie proste, nam sie tylko wydaje że żyjemy w 21 wieku bo mamy smartfony.. ale jeszcze dużo rzeczy jest do zrobienia :)

    •  

      pokaż komentarz

      @espeetheone:
      Nie wystarczy, bo powodem dla którego często ludzie pchają się jak szynka między dwa kawałki bułki są idioci siedzący na zderzaku i poganiajacy światłami. A twój plan nie zakłada założenia i pilnowania czujnika odległości w osobówkach.

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz: ależ kto powiedział, że nie moża? nie ma problemu! w osobówkach niech będą również! montujemy kurde podgrzewane fotele, nawiewy, asystenty parkowania chuje muje, a tak podstawowej rzeczy i tak ważnej nie jesteśmy w stanie zrobić? jedziesz 140 km/h z autem osobowym o cięzarze 1500, musisz zachować odstęp równy 150m i chuj, no bez przesady, k!%#a jakie skompliwane gry produkujemy i systemy? nie wierze, ze nie da się tego ogarnąć odpowiednim algorytmem!!

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: łazienka kto przekracza na autostradzie 140 powinien dostać mandat i nie ma usprawiedliwienia. Zwłaszcza obok Krakowa, gdzie ludziom się wydaje że jak wygrali życie w postaci auta w leasingu to mają pierwszeństwo wszędzie i każdy im musi zjeżdżać, bo przecież oni to paniska ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz: Wystarczą patrole lotne w nie oznakowanych. A główną przyczyną wypadków jest brak mózgu - nie sygnalizowanie manewrów kierunkowskazem - zawodowe bydło robi to najczęściej. Czytanie sms, oglądanie TV , czytanie gazet - to możesz zobaczyć we wstecznym mijając tia. Zajeżdżanie drogi poruszającym się na lewym pasie. Idioci nie rozumieją że włączenie kierunkowskazów nie upoważnia do zmiany pasa ruchu. Następnie brak oświetlenia - jada idioci o świcie na bieda ledach z biedry. I pajac nie rozumie że z tyłu nic mu nie świeci. A zwróć chamowi uwagę. To samo w deszcz i we mgle. Dla barana dzień jest jak wstał i już. Gdzie policja? Następnie jazda środkowym pasem gdy prawy wolny - to samo robią bagiety, tirowcy. Ilu idiotów widziałem co holowali się na autostradzie na lince z 1,5m a pruli 140km/h. Ilu widzisz idiotów z przyczepkami co jadą ponad 90km/h .Gdzie policja pytam? A od Wrocławia jeszcze jeżdżą te trepy z niemieckiego zmywaka. Myśli że niemieckie blachy to jest bezkarny i tu się wyszaleje. Bo w Niemczech jazda autostradami to parodia. Bez ograniczeń 110km/h na lewym i za Helmutem sznur aut. A prawy wolny. Nie wiem po grzyba ich producenci montują kierunkowskazy jak tam nikt tego nie używa. Fakt jeżdżą wolniej - bo inaczej się nie da. Korki, korki i korki. Tak wygląda jazda w Niemczech.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zimnyy: ja nigdzie nie napisałem, że ma to być 100m, nigdzie nie sugerowałem, że fotoradar musiałby mierzyć tą odległość

      Trzymanie 15 metrów przy 90km/h to proszenie się o kłopoty, przy takich 100 km/h droga hamowania to jakieś 40 metrów, a jeszcze zanim zaczniesz hamować to tracisz czas na reakcję.

    •  

      pokaż komentarz

      @Czupakabros:
      Wymieniłeś wszystkie przyczyny z wyjątkiem najważniejszych. I nawet takich, które wypadków nie powodują.

    •  

      pokaż komentarz

      @keton123: Tyś chyba oszalał. Za 500 zł to na Podkarpaciu życie sobie można na nowo ułożyć

    •  

      pokaż komentarz

      Masz rację. Nieuchronność kary to jest to. Ale jak tu mówić o nieuchronności. Robię w pracy po 100-200km dziennie, przeróżnymi trasami (ale nie główne drogi krajowe ani dwupasmówki) i w ciągu ostatnich 2-3 lat nie spotkałem policji z radarem. Ani razu. Jeśli już spotykam to tylko jadąc gdzieś dalej przez weekend głównymi drogami gdzie stoją w tych samych miejscach. Więc nikt się nie przejmuje że dostanie te dwie stówki raz na parę lat. Podczas jednego dnia w Czechach czy Austrii mogę spotkać więcej policjantów z radarami, niż przez rok w Polsce. A przecież tam i tak prawie wszyscy przepisowo jeżdżą, więc po co tyle radarów? Niestety przejeżdżając przez południową czy zachodnią granicę człowiek zaczyna czuć się na drodze bezpiecznie.

      @atomic77: to prawda, baaardzo rzadko widuję patrole w trasie. Częściej ustawiają się w miastach i to ciągle w tych samych punktach. Ok, jedne są newralgicznych, ale jednak moim zdaniem w takich kontrolach powinna być większa losowość.

    •  

      pokaż komentarz

      auta takie będą wykorzystywane przez hakerów do spowodowania zagrożenia, zamachów i ustawianych wypadków.

      @stoprocent: Pracuję nad tym, aby to nie było możliwe. Takie same obawy, jakby haker miał przejąć kontrolę nad samolotami i skierować je na duże miasta. Praktycznie jakieś znikome prawdopodobieństwo jest, ale się jakoś nie dzieje. Większe prawdopodobieństwo masz zginięcia w wypadku z pijanym za kółkiem, niż ataku terrorystycznego z samochodem autonomicznym.
      Nawet jeśli dojedzie to takiego włamania, to analizuje się jak do tego doszło, poprawia, aż po kilku razach, nie ma innych podatności. Wbrew sloganowi, że każdy program zawiera błędy, tylko są jeszcze nie odkryte, po pewnym czasie gdy oprogramowanie staje się dojrzałe, tych błędów nie ma.

      ciekawe dlaczego w Niemczech wszyscy grzecznie jeżdżą?
      @Strzal-z-gaznika: Jest szalona różnica pomiędzy naszą jazdą, jak i naszych niemieckich sąsiadów. Jednak generalizowanie, że wszyscy Niemcy jeżdżą prawidłowo, jest nieuzasadnione. Mogę się odnieść do Hamburga, gdzie szczególnie wieczorami, niczym niezwykłym było jechanie 80km/h w mieście, w dzień nawet jakbyś chciał, to technicznie nie było to wykonalne bo Helmut, który jechał jako pierwszy jechał tyle co na znaku.
      Raczej upatrywałbym różnice w kulturze drogowej, a ta u nas, choć powoli, to się zmienia na lepsze. Jeszcze 20 lat temu, prawie nikt nie zatrzymywał się przed przejściem. Jazda na zamek była czymś kosmicznym, a teraz więcej razy działa niż nie działa.

      Odkąd zabierają prawko za +50 km/h to nikt, nawet w nocy, nie jedzie szybciej. Kiedyś standardem było nocne 100-150 km/h na wielopasmowych ulicach.

      @wojtas_mks: Jeśli nikt nie jeździ szybciej to :

      Do 18 kwietnia zatrzymaliśmy 12 903 prawa jazdy. To o 4439 więcej niż rok temu – informuje „Rzeczpospolitą" Radosław Kobryś z KGP

      To komu oni je zabierają, skoro nikt nie przekracza +50km/h?

      https://www.rp.pl/Prawo-drogowe/304229961-Polacy-jezdza-za-szybko-i-czesciej-traca-prawa-jazdy.html

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz Jeśli już to proporcjonalnie do zarobków powinni wystawiać mandaty jak w Szwajcarii.

    •  

      pokaż komentarz

      Czytanie sms, oglądanie TV , czytanie gazet - to możesz zobaczyć we wstecznym mijając tia.

      @Czupakabros: jak to zobaczysz jak masz dupę pół metra nad ziemią a ja na 2m albo i lepiej? :D to my w ciężarówkach widzimy jak amatorzy z osobówek trzymają w jednej ręce telefon i nie patrzą na drogę. Bydło to ci, którzy powodują wypadki. Na szczęście spora większość to tacy znafcy z osobowych :D

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki samolot ma masę zabezpieczeń brak zewnętrznego połączenia z internetem i systemami samolotu, dziś Teslę złamali odłączyli od internetu gdzie całe auto kontrolowała Tesla że stanów wyłączając ci auto i zmieniając jego parametry. Więc haker może mieć pełną kontrolę nad autem znajdującym się obok.

    •  

      pokaż komentarz

      @stoprocent: Samoloty już dawno hakowano, nie jeden raz z pokładu, bez łączności z netem. Co do Tesli to poprawią ten i jeszcze kilkadziesiąt innych krytycznych błędów. aż kiedyś się skończą. Tak wygląda proces dojrzewania każdego oprogramowania. Samolot, który spadł niedawno, też miał błąd w oprogramowaniu, następne już tego błędu nie mają. Natomiast w porównaniu do ludzi, to wyleczysz jednego z alkoholizmu, a dziesiątki innych pijaków, zabije kolnych, którzy doskonale jeżdżą. To jest ta gigantyczna przewaga technologi, nad najsłabszym ogniwem pomiędzy fotelem kierowcy, a kierownicą.

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki prędzej Tesla padnie bo ja zniszczą marki które są na rynku od dziesiątek lat.

    •  

      pokaż komentarz

      @stoprocent: Nie ważne czy to będzie Tesla czy jakakolwiek inna marka. Auta autonomiczne i tak pojawią się masowo, bez względu na hakerów, maruderów czy konwencjonalny przemysł motoryzacyjny itp. Identyczne głosy były jak wprowadzano telefonię komórkową, "O panie, przecież to na całym świecie trzeba by postawić stacji bazowych miliony, to się nie uda. Bo wiesz pan, w dużym mieście to jest prąd, a na takiej trasie do Warszawy, to nie ma prawa istnieć." - Ludzie dziesięcioleciami czekali na telefon stacjonarny, gdy go otrzymali, to okazało się, że nie bardzo ma to sens, bo wszędzie jest sieć komórkowa w tej samej cenie. Jak wchodziły smartfony, to panie, to nie dla starych ludzi, tam musi być duża klawiatura i mały ekran. Z dotykowymi to sobie nie poradzą. Najlepiej jakby miał jeden, może dwa przyciski. Dziś emeryci nie mają problemy z przeglądaniem wykopu na smartfonach, czy wysyłaniem MMSów. Takich przykładów można mnożyć z najbliższej historii.

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki głupi przykład, wspomnisz kiedyś moje słowa jeśli tego doczekamy bo na takie auta na drogach potrzeba jeszcze 20lat.

    •  

      pokaż komentarz

      @stoprocent: Nikt nie mówi, że będą powszechne jutro, 20 lat jest realnym terminem. Ludzie biorą kredyty na 50 lat, więc 20 jest całkiem nieodległe.

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki terroryzm się tymi autami rozkręci to szybko będzie to wycofane.

    • więcej komentarzy(55)

    •  

      pokaż komentarz

      @errorek95: Koszmar. Aż trudno sobie wyobrazić jak ci biedni ludzie to przeżyli w takim potrzasku.

    •  

      pokaż komentarz

      @errorek95: ja p@?%#@!ę. ( ಠ_ಠ)

      A jeszcze niedawno jakiś dzban mnie tutaj pouczał, że przy wyprzedzaniu ciągu tirów mam zjechać na prawy pomiędzy nie jak ktoś mnie na lewym dogoni i będzie poganiał.

      Za chuja, moje życie jest ważniejsze niż czyiś brak cierpliwości.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier:

      Za chuja, moje życie jest ważniejsze niż czyiś brak cierpliwości

      W pełni popieram. Tylko takiego wyjeb*** na innych na autostradzie też trzeba się nauczyć a już przede wszystkim jak Ci się trzyma metr za Tobą pomimo, że samemu też się jedzie naprawdę konkretnie (nie mówię o przypadku 90km/h i wyprzedzam). Tylko takiego sposobu myślenia już nie wyplenisz...

    •  

      pokaż komentarz

      @EaglePoland1 spryskiwacz na przednia szybę, robisz gostkowi za tobą wiosenny deszczyk i od razu zwiększa dystans do ciebie..

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: to zacznij wyprzedzać tak żeby nie przeszkadzać innym uczestnikom ruchu i nie będzie problemu.

    •  

      pokaż komentarz

      @dr_kriptonight: Nie działa w motocyklach. ;(
      k!$@a nawet machanie ręką nie działa, próbowałem.

    •  

      pokaż komentarz

      @errorek95: Śmierć śmiercią, ale szacunek Fuhrerowi cały czas oddaje.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lukki: Po felgach widać, że to jakiś opel.

      źródło: doba.pl

    •  

      pokaż komentarz

      A jeszcze niedawno jakiś dzban mnie tutaj pouczał, że przy wyprzedzaniu ciągu tirów mam zjechać na prawy pomiędzy nie jak ktoś mnie na lewym dogoni i będzie poganiał.

      Za chuja, moje życie jest ważniejsze niż czyiś brak cierpliwości.

      @Krupier: Racja. Powinien być zakaz wyprzedzania dla samochodow ciezarowych gdy mamy mniej niż trzy pasy w jedną stronę. Wtedy kazdy manewr by byl sprawny. Obecnie zawsze na samym początku zamula jakis cyganski naplet w tirze wyprzadzający trzy inne tiry.

    •  

      pokaż komentarz

      to zacznij wyprzedzać tak żeby nie przeszkadzać innym uczestnikom ruchu i nie będzie problemu.

      @h4b00: oho, i jest kolejny.

      Nie, nie wyprzedzam tak, że przeszkadzam innym uczestnikom ruchu. To, że ktoś zap#@%??$a jak głupi i dogoni mnie już w trakcie wykonywania mojego manewru to jest tylko i wyłącznie jego zmartwienie.

      Racja. Powinien być zakaz wyprzedzania dla samochodow ciezarowych gdy mamy mniej niż trzy pasy w jedną stronę. Wtedy kazdy manewr by byl sprawny. Obecnie zawsze na samym początku zamula jakis cyganski naplet w tirze wyprzadzający trzy inne tiry.

      @d4t4: chyba nie do końca mnie zrozumiałeś.

      Mam na myśli sytuację, w której to ja wyprzedzam ciąg aut, a jakiś zap#@%??$acz mnie dogania na lewym pasie i zaczyna poganiać. Ja nie zamierzam się chować pomiędzy stumetrowe odstępy ciężarówek bo komuś się spieszy.

      Wyprzedzanie tirów przez tiry to inna bajka. W sumie też mnie to zawsze wkurzało, ale doszedłem do wniosków, że raz - szkoda nerwów, a dwa - przepisów nie łamią, chcą niech wyprzedzają, te kilka chwil mnie nie zbawi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: dobra ale nie zjeżdżaniem jak masz miejsce utrudniasz innym, ale nie k%%!a honor ci nie pozwala bo jak ktoś ma czelność jechać szybciej od ciebie. Masz miejsce 100 m jest wystarczające żebyś zjechał na 2s żeby ktoś cię wyprzedził i każdy będzie zadowolony.

    •  

      pokaż komentarz

      @CREATE_USER: On tego nie zrozumie.
      @Krupier: Twoja logika jest mniej więcej taka - ja teraz jadę, więc reszta musi patrzeć na mnie.

      Jak wyprzedzam to mniej więcej próbuje się orientować czy nie wymuszę pierwszeństwa na kimś z tyłu.
      Widocznie jesteś "dzbanem" z logiką przedstawioną powyżej.

    •  

      pokaż komentarz

      @errorek95: Jap$??@##e, jeżeli bym coś takiego widział, to tirowca z tyłu bym zagryzł.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: jak bedzie ci mrugal dlugimi wlacz tylne przeciwmgielne.Sorry,ale na.burakow to tylko dziala.

    •  

      pokaż komentarz

      dobra ale nie zjeżdżaniem jak masz miejsce utrudniasz innym, ale nie k$%%a honor ci nie pozwala bo jak ktoś ma czelność jechać szybciej od ciebie. Masz miejsce 100 m jest wystarczające żebyś zjechał na 2s żeby ktoś cię wyprzedził i każdy będzie zadowolony.

      @CREATE_USER: chyba zwariowałeś, że przy 140km/h będę zjeżdżał w stumetrową lukę pomiędzy ciężarówki bo komuś się spieszy.

      Nie, nie będę. Skończy się ciąg samochodów to od razu zjeżdżam na prawy jakieś 200m za pojazdem, nigdy nikogo nie blokuję. Tak jak mówiłem - moje życie jest ważniejsze niż to, że ktoś musi zap%@$!%!ać 180km/h.

      Twoja logika jest mniej więcej taka - ja teraz jadę, więc reszta musi patrzeć na mnie.

      Jak wyprzedzam to mniej więcej próbuje się orientować czy nie wymuszę pierwszeństwa na kimś z tyłu.
      Widocznie jesteś "dzbanem" z logiką przedstawioną powyże


      @h4b00: nie wymuszam pierwszeństwa, o to się nie martw.

      Wy chyba nie ogarniacie co ja piszę. Rozróżniaj wymuszenie od wykonywania manewru i tego, że ktoś mnie już w trakcie tego manewru dogoni bo jedzie z 50km/h szybciej.

      jak bedzie ci mrugal dlugimi wlacz tylne przeciwmgielne.Sorry,ale na.burakow to tylko dziala.

      @apaczoo: tak czasem robię. Niestety mam tylko jedne przeciwmgielne, ale niektóre auta mają dwa to już w ogóle takich buraków odstrasza.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: to brzmi tak jakbyście jeździli starymi trupami i wyprzedzali 5 minut tiry.
      Jeśli widzę że gość w lusterku zapitala i szybko się do mnie zbliża to nie zaczynam wyprzedzania tylko grzecznie poczekam. Na huyyy mam ryzykować jego, swoje i innych bezpieczeństwo?

      Imo zamiast starać się poprawiać innych użytkowników drogi należałoby tu zacząć od siebie, bo nie kumam jak może typ mnie dogonić, który jak sam piszesz jedzie 50km więcej (to całkiem sporo i łatwo zauważyć w lusterku że mnie dogoni)

    •  

      pokaż komentarz

      @h4b00: czy ty rozumiesz co ja napisałem, czy ty nie rozumiesz co ja napisałem?

      Widzę wolny lewy pas lub pojazdy wystarczająco daleko bym nikomu nie wymusił - rozpoczynam manewr. Przeważnie robię to z maksymalną dozwoloną prędkością więc automatycznie NIKT nie ma prawa mnie poganiać. I nie, nie będę wjeżdżał między ciężarówki zza której nic nie widać, nie będę redukował prędkości do prędkości ciężarówek tylko dlatego, że jaśnie pan za mną zap!$$$%?a i nie ogarnia czegoś tak prostego jak zwolnienie i zachowanie bezpiecznego odstępu. Tak jak mówiłem - życie moje i moich pasażerów jest ważniejsze niż czas nerwusa za mną.

      Skoro ja potrafię w takich samych sytuacjach dogonić wolniejszych od siebie i jak człowiek poczekać aż zakończą manewr to oczekuję tego samego od innych.

      Jak nie rozumiesz dalej o co mi chodzi to obejrzyj film instruktażowy, prościej już się nie da.

      źródło: youtube.com

    • więcej komentarzy(9)

  •  

    pokaż komentarz

    Codziennie w radio słyszę, że coś się wydarzyło na A4...

  •  

    pokaż komentarz

    Co jak co ale takiej dziczy jak na A4 nigdzie nie widziałem w żadnym cywilizowanym kraju,nie jestem jakimś wrażliwym kierowcą ale tam się jedzie jak po polu minowym,czekasz tylko na moment w którym co się stanie.Minimalne odstępy,pośpieszające buraki,cymbały w dużych wyprzedzający na zakazie.Nie wiem czy tam był jakiś dzień bez kolizji/wypadku,co bym tam nie jechał to zawsze korek na kilkanaście kilometrów.JAK W LESIE.

  •  

    pokaż komentarz

    Największy grzech Polaków na autostradach to jazda na zderzak. Nigdzie jeszcze nie widziałem tak notorycznej bezmyślności jak w Polsce jeśli o to chodzi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc: 100% racji. W zeszłym tygodniu robiłem trasę Szczecin-Warszawa po S3 i A2. Dramat! Prędkość 140-150, a gość jedzie za mną 50cm (i to dosłownie) i jeszcze nawala długimi.
      Oczywiście coś tam wyprzedzałem, żeby nie było że sobie jeżdzę lewym pasem

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc:masz rację no i w DE jazda lewym pasem poo autostradzie gdzie po prawej stronie są wolne 2 pasy ale co tam ja jestem z polski i jadę lewym skrajnym..... i te mruganie światłami w de... ale k%#$a wiocha.... no wstyd przed Ryskiem

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc: Prawda jeżdżę dzień w dzień do pracy autostradą ponad 40 km w jedną stronę i co dzień spotykam na drodze Cebulaków Polaków. Wiadomo że jest sznur samochodów przed tobą ale jak nie siedzisz innemu na dupie to mrugają pajacują a na końcu wyprzedzają prawym pasem kurna jemu się spieszy i jedzie o 1 samochód do przodu. W piątek to już wylęgarnia prostaków na drodze bo ja i moje wieczne chamstwo na drodze, potem stłuczka i każdy przez durnia cierpi. Zaznaczę że nie jestem zawali drogą wręczę przeciwnie ale trzeba mieć rozum za kółkiem a nie tylko ja i ja i ja.

    •  

      pokaż komentarz

      Największy grzech Polaków na autostradach to jazda na zderzak. Nigdzie jeszcze nie widziałem tak notorycznej bezmyślności jak w Polsce

      @Gitaroszewc: zapraszam do Czech, mieszkam tu od 5 lat i to co się tu odpier...a to k..wa masakra.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowammat: poważnie? Przez Czechy jeździłem tylko tranzytowo na południe i nie miałem akurat żadnej przygody. Tylko zderzak na autostradzie czy ogólnie źle?

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc: @Uata: Dopóki policja zamiast siedzieć w krzakach przy prostej drodze z suszarą nie weźmie się za takich idiotów (a mandaty nie będą 3-4x większe) dopóty nic się nie zmieni. To jest dramat jak ludzie jeżdżą po autostradach.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc: Gdyby ktoś chciał pomocy dla wyobraźni:
      Przeciętna reakcja kierowcy: 1s (na rozpoczęcie działania)

      140km/h = 39m/s
      100km/h = 27 m/s
      20km/h różnicy = 5,5m/s

      Pomyślcie, ile ryzykujecie zostawiając sobie parę metrów.... a bywają tacy, co na 2m przybijają.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc: zgoda, masz rację, ale z drugiej strony, jak p$@?euszowi nie wjedziesz na dupsko to nie zjedzie zlewego pasa i nak??!ia nim najlepiej całą trasę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc: w ogóle Polaczki lubią sobie na zderzaku jeździć. Dzisiaj w nocy, okropna mgła, trasa między polami że zwierzyna. I jedzie za mną taki smiec-januszek., Metr od zderzaka, jak hamowałem przed sarną to typ aż na pobocze zjechał bo by nie wyhamował. Ludzi jadących na zderzaku powinno się kastrować i pozbawiać obywatelstwa

    •  

      pokaż komentarz

      a na końcu wyprzedzają prawym pasem

      @DevilDead: abstrahując od głupoty sytuacji to taki manewr jest dozwolony. Warto o tym pamiętać i mieć na uwadze, że prawym pasem też ktoś może nas wyprzedzać.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowammat:
      @Gitaroszewc
      Czesi wpuszczają ciężarówki na lewy kiedy chcę wyprzedzić inną ciężarówkę. Po drogach krajowych jeżdżą tak jak przepisy każą, nie robią debilnego polskiego gonienia po wioskach. Dużo fotoradarów i odcinkowych pomiarów, gdzie jadą zgodnie z prędkością obowiązującą. Jedyny minus to przy stłuczce muszą zostać pojazdy na miejscu i czekają na policję lub żółtych z RSD, którzy najpierw obrysują pojazdy, fotki porobią i dopiero można zjeżdżać z miejsca kolizji. Przez to korkuje się niemiłosiernie każda obwodnica miasta i autostrada. Od 3 lat jeżdżę Polska-Czechy ciężarowym. Czesi potrafią jeździć po drogach, Polacy to jebnięci ludzie przy nich. Zwłaszcza ONY, OP, OST, OGL, OPR, OOL co oni na drogach w kraju i za granicą odstawiają to masakra.

    •  

      pokaż komentarz

      zgoda, masz rację, ale z drugiej strony, jak p$@?euszowi nie wjedziesz na dupsko to nie zjedzie zlewego pasa i nak??!ia nim najlepiej całą trasę.

      @d4t4: To się rozjeb razem z p%%%euszem na złość wszystkim. Będą was wycinać z wraku ale dałeś mu popalić.

      Jak ewidentnie ciągnie się lewym to ostatecznie migaj mu, może zobaczy, ale nie stwarzaj zagrożenia. Są ludzie, którzy nie potrafią jeździć autostradą ale oni powodują najwyżej frustrację i jakąś niedrożność ruchu, a tylko cisnący na zderzak powodują w tej sytuacji realne zagrożenie. Dorośli ludzie nie ryzykują życia bo są "sprowokowani".

      PS. Jeśli ktoś jedzie lewym ale NIE WYPRZEDZA bo jest pusto. Ja w takiej sytuacji jadę na prawy, upewniam się, że gość dalej nie ogarnia i z gazem w podłogę wyprzedzam go z prawej, bo jest to dozwolone. Jak zobaczy, że wyprzedzają go z prawej to zjedzie jak będzie miejsce.
      Jeśli natomiast chodzi Ci o sytuację, że na prawej ciągle coś jest a on wyprzedza ale "za wolno" no to sorry. Na to nie ma leku poza cierpliwością. Gościu w Porsche w Niemczech też może się pienić, że wyprzedzasz jadąc tylko 140km/h.

    • więcej komentarzy(3)

1 2 3 4 5 6 7 ... 12 13 następna