
Profesjonalne zabezpieczenie paczki z telewizorem przez Sferis.pl
Kupiłem w sferis telewizor, dotarł w zaskakującym stanie, po kontakcie okazało się że protokół został źle spisany, otóż nie, ktoś ewidentnie nie wie jakie obowiązki spoczywają na sprzedawcy podczas wysyłki towaru kurierem.
+305
pokaż komentarz
Dobrze, że wrzuciłeś to bo sam kupiłem u nich 2 rzeczy ale na szczęście lekkie i nie tak delikatne jak tv. Chyba też były z tego pamiętam slabo zapakowane ale nie zwróciłem wtedy na to uwagi bo nic się nie uszkodziło. Powodzenia w przepychance z nimi :)
+158
pokaż komentarz
@Gawron777: niestety ale zakup drozszej elektroniki na odleglosc to nadal spore ryzyko...
-9
pokaż komentarz
@Gawron777: niby z kim przecież jak byk widać że koresponduje nie ze sferisem a z action czyli z hurtownią
+310
pokaż komentarz
@Gawron777 sprzęt elektroniczny zawsze jest tak pakowany. Znaczy nie jest pakowany tylko wysyłany w fabrycznym pudle. Czy to telewizor czy serwer za 500k. Nie bronię Sferisa bo i tak mają ubezpieczenie i próbują przerzucić winę na kuriera. Ale wgniecenie jest widoczne więc kurier też bez winy nie jest.
Smutne jest to, że poszkodowany jest klient, który musi się bujać z reklamacjami. Poważna firma powinno dać mu nowy TV, a sprawę z kurierem załatwić we własnym zakresie.
+37
pokaż komentarz
@dymek_: dlatego ja właściwie wszystko teraz już kupuję na amazonie. Nie dość że jest z reguły taniej, czasem o parę stówek, to jeszcze w razie czego mamy support amazonu. Jedyny minus to klawiatury, czasem wszystkie są z niemieckim układem ¯\_(ツ)_/¯ a kupując z .co.uk będzie angielska wtyczka
Przykład: zepsuł mi się czujnik oddechu dziecka. Czat z supportem, po 10 minutach zwrócona kasa, w ciągu miesiąca mam odesłać czujnik za co mi również zwrócili pieniądze. Koniec historii.
+22
pokaż komentarz
@dymek_ w morele jak zamawiałem kilka rzeczy to pakują w dodatkowy karton z poduszkami
-4
pokaż komentarz
@Gawron777 @barwnike kupiłem u nich tv jakieś 10 msc temu. Żadnych zastrzeżeń. Paczka zapakowana należycie.
-1
pokaż komentarz
@diogene coś więcej na temat czujnika?? Ocb? Jakiś nowy gadżet na rynku dla niemowlaka??
+2
pokaż komentarz
@Boobees: kupiłem na allegro 65 calowy telewizor lg. Waga nie wiem 40 kg. Przyjechał na palecie, przelozylismy go na parkingu do scenica (przeokropne auto). Jechałem wcisniety w kierownicę chyba nawet sam go wniosłem do mieszkania. Koleś jak go przyszedł że mną montować obkleil go paroma poduszkami na krawędziach. Pudełko w stanie dziewiczym przetrwało wszystkie etapy podróży. U mnie ryzyko się opłaciło
+21
pokaż komentarz
sprzęt elektroniczny zawsze jest tak pakowany
@dymek_: Jakoś pierwsze słyszę. Każdy sprzęt elektroniczny - od telewizorów, po wzmacniacze, głośniki, słuchawki, komputery i inne rzeczy - zawsze dostawałem dodatkowo opakowany. Fakt, że nie ze Sferis.
0
pokaż komentarz
@Fushnikov: nie taki nowy, ale bardzo bardzo polecam.
Generalnie składa się z maty albo dwóch które dajesz pod materacyk i samego czujnika-alarmu. Jeśli przez ok 10 sekund nie wykryje ruchu (a oddech niemowlaka wystarczy by wzbudzić ten czujnik) to zacznie piszczeć. W razie jakby dziecko się zakrztusiło czy coś rodzic zawsze się obudzi i może je uratować.
Co zabawne zepsuł mi się nowy model, z wbudowaną niańką (coś jak walkie talkie) więc wróciliśmy do starego, po starszym dziecku ¯\_(ツ)_/¯ dodatkowo ma tę zaletę że działa na baterii prawie rok - nowy model 2 dni
0
pokaż komentarz
@Gawron777: Dzięki za opis sprawy, właśnie miałem kupować nowy sprzęt do domu, będę omijał sferis szerokim łukiem. Chyba przejdę się do RTV AGD.
+10
pokaż komentarz
@Boobees: owszem, ale ryzyko, ktore bezsprzecznie spoczywa na sprzedajacym i to wlasnie on powinien miec to ryzyko wkalkulowane w cene jaka placi klient. Bo klient ma umowe ze sprzedajacym na dostarczenie do domu sprzetu w okreslonym, w tym przypadku, nowym stanie. Dupy dal przwoznik, ale z tym ostatnim umowe na wykonanie uslugi ma sprzedawca, dlatego cala przepychanka powinna sie odbyc pomiedzy przewoznikiem a sprzedawca, natomiast klient juz nastepnego dnia po otrzymaniu rozjebsutego tv ma siano spowrotem na koncie, idzie do sklepu stacjonarnego, kupuje tv i sam go se zawozi na kwadrat. Jak upusci jego strata. Tak to widze, bo tak jest zwyczajnie fair.
0
pokaż komentarz
@worm_nimda: zamawiałem telewizor bezpośrednio w sklepie Samsunga i kurier wręczył mi pudełko bez żadnych zabezpieczeń, ale zszedłem po ten telewizor, był na palecie odpowiednio zabezpieczony i nie miało prawa cokolwiek się stać no chyba, że kurier dachowałby autem ( ͡° ͜ʖ ͡°). Trochę mu zeszło zanim go "odbezpieczył" i wręczył pudło więc podejrzewam, że to standardowa praktyka. Klient dostaje pudło, a w samochodzie tv odpowiednio zabezpieczony.
+2
pokaż komentarz
@dymek_: z takim protokołem reklamacyjnym fedex nie będzie chciał wypłacić pieniędzy więc ubezpieczenie jest nic nie warte
-1
pokaż komentarz
@Fushnikov: Angel Care ma coś takiego.
-1
pokaż komentarz
@Fushnikov: Angel Care ma coś takiego.
-1
pokaż komentarz
@worm_nimda pracuje w IT. Do nie dawna w firmie, która miała także sklep stacjonarny i zamawiała sporo towaru. Wszystko przyjeżdżało DHL czy UPS w fabrycznych opakowaniach. Uszkodzenia się zdążają bo kurierzy często są przeladowani, zwłaszcza jeśli chodzi o wagę paczek. Sam byłem świadkiem jak kobieta z DHL miała stół o wadze 200 kilo!
Generalnie kurierzy dbają o takie paczki bo im też nie na rękę jest uszkodzenie. Protokoły to czas. A i pewnie mają jakieś konsekwencje firmowe. W tym przypadku dwie firmy powinny się dogadać same i kropka. Nie wiemy tak naprawdę dlaczego na protokole nie ma uszkodzenia opkawania skoro jest wgniecenie i dziura (tak, ten przerwany karton to dziura). Może trochę wina klienta dlatego uważam, że Sferis powinien dostarczyć nowy sprzęt, kasę ściągać z przewoźnika. A jeśli przewoźnik uważa, że to nie jego wina tylko klienta to się z nim sądzić.
-1
pokaż komentarz
@diogene: Ta, zesrałeś się. Robiłem kilkadziesiąt zakupów na amazonie (począwszy od es, kończąc na de) i nigdy mi nikt nie zwrócił kasy zanim nie nie odesłałem produktu, owszem, gdy wysyłałem zwrot do Hiszpanii to musiałem wysłać kwit z poczty z widoczną kwotą usługi pocztowej i takową kwotę mi zwracali po kilku godzinach na kartę, to samo tyczy się zwrotu kosztów produktu. Ale nigdy nie dostałem zwrotu zanim nie odesłałem towaru, więc to co piszesz to twoje mokre fantazje.
0
pokaż komentarz
@dymek_: nie zawsze.
-2
pokaż komentarz
@megastulejka: zarzucasz mi kłamstwo bo ciebie tak potraktowali?
Może róznica jest w tym ile obaj tam zostawiliśmy pieniędzy oraz ile razy zgłaszaliśmy zwroty. Ja dostałem zwrot za sprzęt od razu, tylko zwrot za wysyłkę do nich po wysłaniu im kwitka z poczty.
więc to co piszesz to twoje mokre fantazje.
w ciebie widzieli złodzieja, we mnie nie. Ot cała tajemnica.
0
pokaż komentarz
@ediz4 Sferis jest marką Action
0
pokaż komentarz
sprzęt elektroniczny zawsze jest tak pakowany. Znaczy nie jest pakowany tylko wysyłany w fabrycznym pudle. Czy to telewizor czy serwer za 500k. Nie bronię Sferisa bo i tak mają ubezpieczenie i próbują przerzucić winę na kuriera. Ale wgniecenie jest widoczne więc kurier też bez winy nie jest.
@dymek_: jak to jest, że to leci tysiące kilometrów i jest ok a dopiero na etapie- dystrybucja- klient ktoś daje dupy?
+1
pokaż komentarz
@dymek_: Nigdy nie jest tak pakowany.... Jeśli chodzi o Tv zawsze powinien być zapakowany na paletę (specjalnie mniejsza pod 1 tv) i zabezpieczony bindą. I tylko tak tv są wysyłane. Przynajmniej jeśli chodzi o MediaMarkt.
0
pokaż komentarz
@CODER_BEST zamawialiśmy przemysłowe TV po kilkanaście tysięcy i zawsze przyjeżdżały w fabrycznym opakowaniu. Pewnie kwesta sklepu...
-2
pokaż komentarz
@Lorenzo_von_Matterhorn pewnie podczas tych tysięcy kilometrów jest upakowane w kontenerze, że nie ma opcji na uszkodzenie. Łatwiej ustawiać kilkaset takich samych pudeł, niż kilkadziesiąt różnych paczek, w tym opony, meble i inne cuda.
0
pokaż komentarz
@dymek_: W MediaMarkt wygląda to tak. Tv z fabryki przychodzą zawsze z każdej firmy zapakowane na duże palety zabezpieczone folią (deszcz itd) + binda. Potem jeśli są wysyłane do klientów firmą kurierską każdy tv pakowany jest na mniejszą paletę i zabezpieczany folią + bindą. Jeśli tv jedzie na dostawę transportem sklepowym (czyli na terenie miasta + ościenne miejscowości) jest pakowany normalnie na auto w kartonie.
-1
pokaż komentarz
@CODER_BEST czyli MM dmucha na zimne i woli zabezpieczyć. I dobrze. Obecnie mam przyjmuje dużo przesyłek z serwerami o wartości setek tysięcy i w zdecydowanej większości są one tylko w pudle fabrycznym. Czasem na palecie ale to wynika bardziej z wagi sprzętu.
+3
pokaż komentarz
@dymek_ a co ma do tego fakt ze pracujesz w it? ps. studiuje prawo
-2
pokaż komentarz
@dymek_ bzdura. Kupiłem plazmę na eBay (UK) był karton w kartonie dodatkowo na nim masa folii i w środku sama plazma też w folii i piankach. Działa do dziś a mija 7 lat
-8
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@ediz4: no bo sferis jest w grupie kapitałowej action ( ͡º ͜ʖ͡º)
-3
pokaż komentarz
@megastulejka
Ta, zesrałeś się.
To ja też.
Jak dostaję coś uszkodzonego to Amazon zwraca kasę, wysyła nowy towar i prosi o odesłanie uszkodzonego towaru. W razie, kiedy towaru nie wyślesz, to ściągają z karty dwukrotność wartości towaru (za to czego nie odesłałeś i to co wysłali ponownie).
-2
pokaż komentarz
Po 4 latach w firmie i****t, wykopuje to w imie zasad. Pies j@!!l cale te srodowisko
+1
pokaż komentarz
@geckos: @Krx_S: Aha. Ok. Myślałem że Sferis po prostu odesłał klienta do dystrybutora bo sam tak kiedyś miałem.
+1
pokaż komentarz
@diogene: hmm powiedz więcej o tym czujniku, to jest rzeczywiście dobre dla każdego, dla dzieci narażonych na bezdech, czy pic na wode dla nadgorliwych rodziców?
0
pokaż komentarz
@diogene: UK tez ma inne oznaczenia na klawiszach w swoim ukladzie. Wiec.......
+1
pokaż komentarz
@Carbon_Solutions: GENERALNIE piszą na tym że nie jest to urządzenie medyczne, ale jak testuję od 4 lat to absolutnie działa. Test jest prosty, bierzesz dziecko zapominając wyłączyć czujnik, po 10-15 sekundach jest alarm.
Tylko oczywiście jest jeden warunek, dziecko śpi w swoim łóżeczku. Co zresztą i tak jest zalecane.
@cyb3rm4n: no ale UK akurat akceptuje bo się różni głównie kształtem entera, i podpisem na klawiszach 1-9. Nie ma umlautów zamiast ';[],./ ;)
0
pokaż komentarz
@diogene: no i tylda w innym miejscu jest, hasz, malpa ;) etc wiec prawa strona tez sie rozni troszke :)
+1
pokaż komentarz
Cos czuje ze autor znaleziska zostanie wydymany w dupe bez mydla.
Kurier nie da sobie wmowic, ze paczka byla uszkodzona z zewnatrz - bo wtedy bedzie musial poniesc koszty. A Sferis nie da sobie wmowic, ze zle zapakowal, bo byla uszkodzona z zewnatrz, bo inaczej sami musieliby pokryc koszty. I bedzie spychologia.
-3
pokaż komentarz
@dymek_: przez allegro kupowałem telewizor Sony i telewizor Samsung, ekspres do kawy, suszarkę do grzybów, laptopa, kino domowe, mikrofale i jeszcze kilka pierdół typu suszarka, lokówka, odkurzacz. Ani razu nie przyszła mi paczka ,,w oryginalnym pudełku". Za każdym razem było dodatkowe pudełko, wypelnienie, pudełko oryginalne a dopiero w nim produkt. Chyba że ja mam takie szczęście └[⚆ᴥ⚆]┘
-1
pokaż komentarz
@worm_nimda a w UK to standard, telewizory zawsze są tak wysyłane (tylko takie widziałem) i docierają całe. Ostatnio zamawialiśmy 32"tv i przyszedł w fabrycznym opakowaniu jak zwykle
+1
pokaż komentarz
@Megasuper ja zamówiłem monitor i dostalem towar w samym oryginalnym opakowaniu i na tym nalepka kuriera.
+1
pokaż komentarz
@yeradd tak samo ja
+179
pokaż komentarz
Nie wiem jakie zdjęcia opakowania wysłałeś ale jak można było tego nie zauważyć?
. . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .
źródło: 1559243467692.jpg
+93
pokaż komentarz
@Enderman: i przyjąć "bez zastrzeżeń" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+5
pokaż komentarz
@Enderman: zapomniałeś zawołać @barwnike . Też miałem pisać że dziura o której mówi obsługa klienta jest w tym miejscu. Zapisanie że pudełko jest bez widocznych szkód to faktycznie błąd
+3
pokaż komentarz
@Enderman: Też się nad tym zdjęciem zastanawiałem, przecież widać że kurier gdzie dowalił tej przesyłce i nie jest to winą sklepu tylko spedytora i odbiorcy że nie spisał poprawnie protokołu szkody. Kupowałem nie raz w Sferis w tym TV 50" i od prawie 2 lat wszytko działa bez problemu żadnych reklamacji.
0
pokaż komentarz
@Enderman: Wystarczy że na sortowni komuś się to przewróciło na jakaś inną paczkę i tyle. Wielu wydaje się że kurierzy rzucają, ale nie wiecie co się dzieje na sortowniach i kto tam pracuje bo nawet i więzniowie jeżeli chodzi o PP. Myślicie że ktoś kto przerzuca tysiące paczek dziennie będzie nagle delikatnie obcował z jedną?
Telewizor powinien iść na palecie i tyle. Droga paczki wygląda tak, że kurier odbiera od nadawcy idzie na sortownie z sortowni jedzie do innego miasta na drugą sortownie i stamtąd dopiero trafia w ręcę kuriera który wam ją dostarcza.
Wina kuriera jest taka, że wziął taką paczkę zamiast powiedzieć że nie bierze bo tv, a tutaj uszkodzone opakowanie. Każdy ogarnięty rzuci okiem i obejrzy paczkę, a jak coś uszkodzone to nie bierze. na sortowni też potrafią dostrzec niektórzy. Wtedy dopiero piszą protokół, ze przesyłka uszkodzona dotarła i z takim kwitem idzie do adresata.
A jak kurier nie ogarnięty to weźmie i potem musi się bujać z pisaniem wyjaśnień i tracić czas. o samym protokole nie wspominając, bo reklamacje i tak odrzucą.
+1
pokaż komentarz
@r5678 Nie zrozumiałeś. Chodziło mi o ten fragment:
źródło: 1559332774773.jpg
+26
pokaż komentarz
Czytasz co podpisujesz ?
+197
pokaż komentarz
@Gerador: W tym kraju trzeba się doktoryzować z każdego tematu bo gnoje tylko czekają na jakiś błąd żeby nie brać odpowiedzialności.
+39
pokaż komentarz
@gosvami: doktoryzować od razu? Tutaj mamy formulary z 3 zdaniami k%?#a! „Pani redaktur, przynieśli, kazali podpisać...”
+7
pokaż komentarz
@H4v3n: my nie czytali a teraz trzeba płacić? xD
-5
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-2
pokaż komentarz
@Gerador: Myśle że gdyby go wypełnił prawidłowo tj: napisał że karton cały a TV rozwalony efekt był by taki sam.... nadal sklep próbował by zepchnąć odpowiedzialność na kuriera....
+30
pokaż komentarz
Miałem taki przebój na Allegro, zamówiłem zasilacz i płytę główną. Zasilacz wrzucili na płytę, przez co pourywało kondensatory. Zwrot i tyle.
+2
pokaż komentarz
@Krole: Nowe czy używane?
+3
pokaż komentarz
@PawelW124: Płyta nowa, zasilacz używany.
+117
pokaż komentarz
@Krole: Zasilacz był z czarnej listy. Kondensatory też. Zamykam temat.
+2
pokaż komentarz
@too: Następnym razem proszę użyć opcji szukaj, temat był wiele razy opisywany na forum. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@too: @Eskeel: ( ͡º ͜ʖ͡º)
+111
pokaż komentarz
Tak ci się pechowo trafiło, każdy tv jest tak spakowany do trasportu, nikt nie stosuje dodatkowej folii.
+30
pokaż komentarz
@jaguar44: ...licząc, że tym razem też się "uda", a jak nie to zawsze można liczyć na przepychankę z klientem i że ten po tygodniach mailowania "odpuści" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+10
pokaż komentarz
@kapuczina_corki_somsiada: tak niestety działa większość firm w naszym pięknym kraju :( Wiem co mówię bo pracuję u konkurencji i jest to samo. Gwarancja do bramy i się nie znamy.
+16
pokaż komentarz
@jaguar44: i co by tu dała dodatkowa folia? ¯\_(ツ)_/¯
-6
pokaż komentarz
@jaguar44: dokładnie, a na olx ludzie chcą kupić taki używany tv za 20% wartości nowego i najlepiej jakbyś dał 10 lat gwarancji rozruchowej xD
-1
pokaż komentarz
@jaguar44: Pechowo to wybrał sklep. Lepiej od nich trzymać się z daleka. Miałem od nich telefon i więcej nic nie kupię, po kilku miesiącach się zepsuł, okazało się że telefony mają z jakiś dziwnych źródeł, i gwarancji producenta brak.
-1
pokaż komentarz
@jaguar44: W dhl xD? Tak pytam bo ja w sumie maiłem 2 razy w zyciu problem z kurierami i jakims trafem oba w dhl :D. Wszytko jednak w sumie zależy od samego kuriera. W DPD na moim rejonie pracuje poczciwy sumienny człowiek z którym zawsze mozna sie dogadać nawet od niego paczek nie sprawdzam w większości przypadków bo wiem że gdyby coś nie pykło to zadzwonie i poprawimy jutro w sensie z papierami. Natomiast stary siwy ciul z DHL :D pracuje do 13 i ma wywalone na wszytkich łacznie z DHL.
-2
pokaż komentarz
@Lamcza: tutaj bardziej chodzi o sprzedawce i ich konkurencje typu EURO RTV, MEDIA EXPERT, MEDIA MARKT. Uszkodzenie leźy po stronie kuriera a nie sprzedawcy. Po za tym bym sprawdził chociaż czy ten tv jest nowy a nie jakis powystawowy, albo po serwisie nie takie wałki się robi, pakuje sie szrota do nowego ładnego pudełka i mietek uscmiechniety ze ma nowy, a on juz na wystawie 1000godzin swiecił.
-2
pokaż komentarz
nikt nie stosuje dodatkowej folii.
@jaguar44: X-kom wysłał mi 55 calowy TV op$$%?$!ony grubą folią bombelkową i dodatkowym kartonem że myślałem czy czasem 65 cali mi nie wysłali. TV było nieruszone mimo że kurierowi ciężko się wnosiło tak wielki kawał paczki. Wysyłanie TV bez dodatkowego zabezpieczenia to szansa 50/50 że trafi do ciebie rozp$$%?$!ony.
-1
pokaż komentarz
@jaguar44: to się mylisz kolego. my tv 32 cale i niżej wysyłamy w kartonie fabrycznym (sony) + dodatkowe styropiany w środku, kurierem. powyżej - paleta docięta do tv + zabezpieczenia. wiem, bo ja je pakuje.
sorry, ale jak sklep traktuje klienta, taką ma opinię
0
pokaż komentarz
@vanzs: no to szacun za podejście do klienta