Jak zredukować zabójczy hałas startującej rakiety?
Podczas startu rakiety energia dźwięku wytwarzana przez silniki jest wystarczająco silna, aby poważnie uszkodzić wszystko w pobliżu. W tym filmie przyjrzymy się metodom stosowanym przez NASA i Rosjan w celu zmniejszenia energii dźwięku podczas wystrzeliwania rakiet.
excavtio z- #
- #
- 51
Komentarze (51)
najlepsze
1. Amerykański standard szerokości torów kolejowych (odstępu szyn) wynosi 4 stopy, 8.5 cala. Prawda, że to dziwaczna liczba? A czy wiesz dlaczego taki właśnie standard się stosuje?
2. Ponieważ w ten sposób buduje się linie kolejowe w Anglii, a właśnie angielscy przybysze budowali amerykańskie linie kolejowe. Dlaczego jednak Anglicy budowali je właśnie tak?
3. Ponieważ pierwsze linie kolejowe, budowali ci sami ludzie, którzy budowali wcześniej
Pomijam tu kwestie ilości energii potrzebnej na start. Chodzi mi o samą prostotę rozwiązania
Amerykanie - drogi i skomplikowany system
Ruscy - dziura w ziemi XD
Dźwięk, a właściwie hałas powoduje strate na ciągu samego silnika, a częstotliwość rezonansowa może spowodować rozerwanie dyszy takiego silnika.
D tej pory nie pracowano nad silnikami o przepływie laminarnym ze względu na dużą masę takich rozwiązań i brak odpowiednich materiałów. Badania modeli cyfrowych
Komentarz usunięty przez moderatora
TL:DW: Przy prędkości powyżej 8XX km/h część powietrza opływająca silnik samolotu ma prędkość ponadźwiękową, co powoduje naprężenia i jest niebezpieczne i nieefektywne (z punktu widzenia wydajności silników). Samoloty latają więc sporo poniżej lub powyżej (odrzutowce) prędkości dźwięku, niż tuż przy granicy tejże.
@plussix: Ramjety sa podobno bardzo efektywne no ale mowa o predkosciach 3macha ///( ͡° ͜ʖ ͡°)
a nie prosciej polska metoda zlikwidowac kosmodrom coby mieszkancy w okolicy w koncu mogli mieszkac w ciszy? w koncu po cos kupili to super tanie dzialki...