•  

    pokaż komentarz

    klikniesz przypadkowo w jakąś reklamę i z automatu wyrażasz wszystkie zgody łącznie z zamówieniem usługi.
    Podobnie miałem na jednym telefonie z digitalvirgo.pl w plusie. Po wysłaniu do nich zapytania o przetwarzaniu danych, skąd mają moje zgody etc. ładnie wszystko odpisali i zwrócili pieniądze (choć w mailu o to nie prosiłem)
    W moim odczuciu jest to na krawędzi legalności ich praktyka, czy ktoś jest w stanie więcej napisać jak to wygląda od technicznej i prawnej strony?

    •  

      pokaż komentarz

      @sorry_jak_bede_sie_powtarzac: operator udostępnia im specjalny link który jeśli zostanie kliknięty to operator przekazuje im dane klienta który kliknął i z automatu zakłada, że klient kliknął bo coś kupił i przekaże tyle pieniędzy o ile tylko sklep poprosi (potrącając wcześniej 50% prowizji dla siebie).

      W praktyce klikać nie trzeba - można zrobić pod ten adres przekierowanie a nawet na stronie internetowej podać go jako adres obrazka (przeglądarka ładując obrazki automatycznie odezwie się pod ten adres).

      To nie jest żadne na krawędzi, jeśli to nie był sklep w którym coś świadomie kupiłeś to w 100% oszustwo.

      Działaniem na krawędzi można nazwać to co robi operator który jest wspólnikiem oszustwa i prawdopodobnie wie, że to oszust ale nie reaguje bo liczy na to, że będzie mógł przed sądem powiedzieć że niewiedział o oszustwie i udowodnienie tego że wiedział będzie trudne.
      Ale jeśli go oszustwie powiadomiłeś i nie zaprzestał tego procederu to dalej już się nie wybroni.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: Dzięki za wyjaśnienie. Wiedziałem że temat śliski. W wolnej chwili zagłębie się w ten temat, czy można to gdzieś zgłosić.

      @Marquellyn
      Ja miałem przygodę z digitalvirgo.pl z jakimś funskanem czy jakoś tak.
      Wysłałem do nich gotowca:

      pokaż spoiler > Dzień dobry, zwracam się do Państwa o udzielenie mi informacji na następujące pytania:
      > W jakich celach są przetwarzane Moje dane osobowe?
      > Jakie Moje dane osobowe przetwarzacie?
      > Jakim podmiotom zostały lub mogą zostać przekazane Moje dane osobowe?
      > Przez jaki okres przechowujecie Moje dane osobowe?
      > Czy podejmujecie wobec Mnie zautomatyzowane decyzje, w tym dokonujecie Mojego profilowania?
      > Z jakiego źródła otrzymaliście Moje dane osobowe?
      > Czy Moje dane osobowe są przekazywane poza obszar EOG?
      > Dotyczy numeru: +48 XXX XXX XXX
      > Z poważaniem,
      > właściciel numeru,
      > XX XX


      A taką dostałem odpowiedź:

      pokaż spoiler Szanowny Panie, W odpowiedzi na Pana mail informujemy, iż zgodnie z informacjami zawartymi w rejestrach Użytkownik numeru XXX XXX XXX w dniu 22 kwietnia 2019 roku o godzinie 1:26 zamówił odpłatny dostęp do serwisu Czater FunSkan przy pomocy strony WAP. Dostawcą serwisu a także administratorem danych osobowych jego Użytkowników jest nasza spółka tj. Digital Virgo S.A. z siedzibą w Warszawie (ul. Inflancka 4, 00-189 Warszawa, tel. 22 312-1000, fax. 22 312-1001, e-mail: info@funskan.pl.). Zakres danych osobowych przetwarzanych obejmuje: numer telefonu (XXX XXX XXX) oraz dane kontaktowe zwarte w przesłanym mailu (imię i nazwisko X X adres e-mail XXX@gmail.com oraz numer teflonu: XXX XXX XXX). Dane przetwarzane są odpowiednio w celu świadczenia usług w ramach serwisu Czater FunSkan, do obsługi reklamacji oraz dla celów związanych z ewentualnym ustaleniem, dochodzeniem roszczeń lub obroną przed roszczeniami. Dane będą przechowywane przez okres właściwy dla przedawnienia roszczenia z tytułu świadczonej usługi, jednakże nie będą one aktywnie przetwarzane. Dane osobowe Użytkowców serwisu mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Digital Virgo S.A. oraz podmiotom udzielającym wsparcia naszej spółce na podstawie umów powierzenia, przy czym dane nie są przekazywane poza obszar EOG. Dane osobowe Użytkowników serwisu nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Na zakończenie informujemy, iż w związku z otrzymanym mailem podjęta został decyzja o zwrocie kwoty 30,75 zł (kosztu zamówienia). Prosimy zatem o podanie danych niezębnych do dokonania przelewu. z poważaniem Zespół Obsługi Klienta Digital Virgo S.A.


      I tak jak pisałem wcześniej, nie prosiłem o zwrot a oni od razu wyskoczyli żeby podać nr konta żeby oddać kasę. Jak kolega pisał wcześniej, jest to na nie legalu, więc hajs oddadzą tym co się interesują żeby szybko zamknąć temat i go nie drążyć.

    •  

      pokaż komentarz

      W moim odczuciu jest to na krawędzi legalności ich praktyka

      @sorry_jak_bede_sie_powtarzac: wiesz co, nie zgodzę się. To jest kompletnie nielegalne, bo jeśli operator, czy tam inny pociotek operatora wysyła ci jakiegoś MMSa z obrazkiem przekierowującym do jakichś zakupów, to to nie jest żadne wyrażenie chęci zakupu z twojej strony. Bo i jak, skoro ty nawet nie miałeś pojęcia, że ten obrazek jest linkiem. I właśnie dlatego to się powinno tępić. Podwójna kotwica w plecy, jeśli sobie uzmysłowić, że młody jak młody- napisze, wie (albo dowie się) gdzie się odwołać, ale wyobraź sobie teraz taką 70-letnią babcię- takie osoby już teraz spokojnie na smartfonach pop?$?$##ają, czy to z wyuczonego klikania "w ten kwadracik" czy faktycznej umiejętności obsługi, ale to są idealne cele do takich ataków. Januszom, którzy takie coś robią powinno się podłączać jaja pod akumulator i słuchać jak skwierczy ლ(ಠ_ಠ ლ)

    •  

      pokaż komentarz

      @sorry_jak_bede_sie_powtarzac Wystarczy na dzień dobry zablokować sms premium i wap.Domyślnie te uslugi u żadnego operatora nie sa zablokowane.

    •  

      pokaż komentarz

      @sorry_jak_bede_sie_powtarzac:

      Ale najbardziej śmieszą mnie wykopki które mają ubaw z osób starszych, jacy to oni są glupi.
      Sami klikają nie czytając a potem placz.( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Ja bym to zgłosił do Uokiku. Bezprawne przekazanie danych, śledztwo, jakaś kara na poziomie 1mln.

  •  
    nietenteges

    +10

    pokaż komentarz

    Możliwe, że masz jakąś "lewą" aplikację w telefonie. nie instalowałeś czegoś z poza sklepu play? Jakieś gierki z chomika etc. etc.? (wiem - sam sklep play też nie jest do końca źródłem czystych aplikacji) No i tak jak napisał poprzednik, może kliknąłeś w jakiś banner reklamowy. A może wchodziłeś na "szemrane" strony internetowe -złośliwe skrypty potrafią robić takie niespodzianki podczas korzystania z sieci komórkowej i to bez jakiejkolwiek ingerencji użytkownika.

    Mam nadzieję, że się @niebezpiecznik-pl nie obrazi za wołanie ale nie raz pisali na łamach swojego portalu o podobnych przypadkach i może wskażą ci na szybko linki do artykułów, z których dowiesz się jak sobie z tym poradzić

  •  

    pokaż komentarz

    @mnlf: Dzięki za wyjaśnienie. Wiedziałem że temat śliski. W wolnej chwili zagłębie się w ten temat, czy można to gdzieś zgłosić.

    @Marquellyn
    Ja miałem przygodę z digitalvirgo.pl z jakimś funskanem czy jakoś tak.
    Wysłałem do nich gotowca:

    [pokaż spoiler]

    A taką dostałem odpowiedź:

    [pokaż spoiler]

    I tak jak pisałem wcześniej, nie prosiłem o zwrot a oni od razu wyskoczyli żeby podać nr konta żeby oddać kasę. Jak kolega pisał wcześniej, jest to na nie legalu, więc hajs oddadzą tym co się interesują żeby szybko zamknąć temat i go nie drążyć.

    A nie martw ileś się tym że teraz oprócz twoich danych mają od ciebie jeszcze numer konta bankowego do kompletu?