•  

    pokaż komentarz

    I co teraz ? Po ostatniej katastrofie Suchoja w Rosji media nadawały jaki to koniec ruskiego przemysłu lotniczego chociaż nie wiadomo co ja spowodowało.boeing miał wadę fabryczną. 4setki trupów. Od lat awaryjne dreamlinery i co?
    Gdyby katastrofa miała miejsce w USA do niczego by się nie przyznali bo odszkodowania byłyby gigantyczne. Tu o ile będą jakiekolwiek to śmieszne kwoty

    •  

      pokaż komentarz

      @Grzesion: Dokładnie mam to samo wrażenie. Nie jestem fanem rosyjskich rozwiązań ale ta asymetria postrzegania winy jest dosłownie uderzająca. Rosjanie zj%#?li, hurr durr już po was, nikt wam nic nie kupi co lata (co akurat mnie jakoś szczególnie nie trapi). Amerykanie zj%#?li ... no stało się, przepraszamy. A opinia publiczna ... no OK, tylko lepiej tych tam pracowników pilnujcie i będzie git. Kit z tym że to właśnie była decyzja góry a nie pracowników niskiego szczebla, by tak "wdrażać" zmiany, tylko po to by zaoszczędzić dutki. To właśnie kierownictwo jest winne, ale amerykanom wybacza się zabijanie. Huk że ludzie zginęli ludzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @xaliemorph: Kolego i tak jest wszędzie od przemysłu do polityki . Ameryka niczym nie różni się od ruskich. Ruscy dymali nas przez PRL. Amerykanie dymają nas po PRL. Przy okazji oszukując połowę świata

      Co mamy z huaweiem. SZPIEGOWALI!! Nie to co Apple i Facebook .
      Co było z Irakiem. Jak odpowiedzieli za okłamanie świata w sprawie broni masowego rażenia i za destabilizację regionu?

      Od zawsze nietykalni. Jakby podliczyć to od 45 roku ich działania przyniosły kilka razy więcej trupów niż cała machina zagłady Niemców ... Ale to przecież w imię demokracji. Korea, Wietnam, Irakx2, Syria, Somalia i wiele wiele innych

    •  

      pokaż komentarz

      Co mamy z huaweiem. SZPIEGOWALI!! Nie to co Apple i Facebook .

      @Grzesion: no to jest najlepsze... nie kupujmy huawaia bo nas będą szpiegować... kupujmy od USA żeby oni nas mogli dalej szpiegować... xD

      a ja bym wybrał najtańszy i najlepszy sprzęt

    •  

      pokaż komentarz

      Kolego i tak jest wszędzie od przemysłu do polityki . Ameryka niczym nie różni się od ruskich. Ruscy dymali nas przez PRL. Amerykanie dymają nas po PRL. Przy okazji oszukując połowę świata

      @Grzesion:

      Bredzisz porównując Rosję z USA.

      Japonia, Niemcy czy Korea południowa były 'okupowane' przez wojska USA. Więc zgodnie z twoją retoryką dymane,

      Dziwnym trafem te państwa wyrosły na potęgi gospodarcze,

      Może pokaż mi kontrprzykład państwa z wojskami ruskimi, które podobnie wyrosło. Przecież 'Ameryka niczym nie różni się od ruskich' jak napisałeś.

      "Co mamy z huaweiem. SZPIEGOWALI!! Nie to co Apple i Facebook ."

      Tu chodzi o infrastrukturę 5G. Europa ma Ericssona i Nokię, Ameryka Motorolę i nierozsądnym jest wpuszczanie w infrastrukturę krytyczną chińczyków. Lepiej postawić na europejskie firmy. Nokia w Polsce zatrudnia w R&D 3000 specjalistów, Ericsson też ma u nas oddziały R&D, tylko głąb jak ty zaora te firmy, żeby wpuścić trochę tańszego chińczyka.

    •  

      pokaż komentarz

      @xaliemorph: W przypadku ruskich maszyn w ogóle był niezły dym i uciszanko, bo cała elektryka na tych ruskich samolotach, co ostatnio się porozbijały była niemiecka. Nagle się okazuje, że awionika na samolotach ruskich, jak i w Aribusach jest ta sama, więc rychło o tym wszyscy zapomnieli XD

    •  

      pokaż komentarz

      @Grzesion: no jak to co teraz?? Zwolnią go, dostanie wielomilioną odprawę, usunie się w cień dopóki sprawa ucichnie i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      I co teraz ? Po ostatniej katastrofie Suchoja w Rosji media nadawały jaki to koniec ruskiego przemysłu lotniczego
      @Grzesion: To samo co zwykle. Rozwój, wdrażanie poprawek i jojczący motłoch rządny krwi "złego bogacza"... bo nie myli się tylko ten kto nic nie robi. A co przeciętny widz "wiadomości" może zrobić źle? Pomylić imię we wniosku o 500+? :D

      @xaliemorph: To jest de facto wina urzędasów, bo tak sobie "ułożyli" procedury że dzięki temu że system nie był redundantny Boeing mógł przejść uproszczoną procedurę samo-certyfikacji. Nawet w USA ta socjalistyczna głupota zaszła już tak daleko że giną przez to ludzie (co prawda sporo mniej ludzi niż w Europie).

      Bo błędy techniczne się zdarzają ale żeby być aż takim debilem, żeby wymyślić procedurę która ocenia krytyczność systemu ze względu na stopień redundancji i nakładać na lepsze systemy więcej procedur biurokratycznych. To mógł wymyślić jedynie jakiś tępak z jakiejś rządowej agencji.

    •  

      pokaż komentarz

      To mógł wymyślić jedynie jakiś tępak z jakiejś rządowej agencji.

      @wykop-yolo: a nie wymyślił tego producent dla oszczędności?

    •  

      pokaż komentarz

      @pilot1123: Producent dla oszczędności zastosował się do uproszczonych procedur, a nie je wymyślił. Co jest działaniem zgodnym z prawem i racjonalnym. To nie wina producenta, że biurwa jest tak tępa że sobie wymyśliła "haracz" za produkcję bezpieczniejszego samolotu.

      Bo z inżynieryjnego punktu widzenia ten system to kompletna głupota. Ale państwo ją wymusiło swoim gównianym prawem i to mniej więcej tak, jakby narzekać że na etatach się mniej zarabia bo są wyższe podatki... i to wina przedsiębiorców, że próbują zatrudniać na umowy elastyczne, gdzie można wyłożyć mniej a pracownikowi zapłacić więcej.

      Wystarczyłoby wymagać dodatkowej certyfikacji dla systemów które powodują że samolot spada jak nawalą, a nie tych których awaria nie stanowi niebezpieczeństwa, bo są zdublowane. Większość problemów dzisiejszego świata wynika z tego, że debile uwierzyli że mogą dostać coś za darmo...

    •  

      pokaż komentarz

      Ruscy dymali nas przez PRL. Amerykanie dymają nas po PRL.

      @Grzesion: Amerykanie nie są święci, ale chyba nie masz pojęcia o PRL i o tym jak traktował nas ZSRR.

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: mimo wszystko producent odpowiada za swój produkt.

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: Chyba nie widzisz ze ci ludzi zginęli właśnie dlatego ze państwo olalo temat certyfikacji i oddalo go firmie gdzie zamiast inżynierów rządzą księgowi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grzesion: > Kolego i tak jest wszędzie od przemysłu do polityki . Ameryka niczym nie różni się od ruskich. Ruscy dymali nas przez PRL. Amerykanie dymają nas po PRL. Przy okazji oszukując połowę świata

      No chyba nie.

      Nie wiem, ile masz lat, ale ja załapałem się jeszcze na koniec komuny i pamiętam ten wszechobecny syf, biedę, strach. Moja mama zarabiała równowartość ~10 dolarów na miesiąc i pamiętam, jakie to było wydarzenie, kiedy kupiła mi klocki Lego w peweksie.

      Z Ruskimi nikt, NIKT nigdy dobrze nie wyszedł na współpracy, bo do zaoferowania mają tylko swoją mongolską opresyjną kulturę. Dosłownie traktują cię jako niewolnika w podbitej prowincji. Ich model cywilizacji jest tak nieatrakcyjny, że sp$@$%!!ają od nich wszyscy, nawet inni Azjaci, jak Kirgizi albo Gruzini (dlatego muszą narzucać go przemocą, mają zerowy soft power).

      A z Ameryką - huh? Japonia, RFN? Może być różnie, ale można też zyskać.

    •  

      pokaż komentarz

      @vlahbej: Nie olało a skopało, jak prawie wszystko za co się bierze. Bo gdyby tam rządzili księgowi to by po prostu dołożono drugi czujnik i żaden samolot by nie spadł.

    •  

      pokaż komentarz

      Bredzisz porównując Rosję z USA.
      Japonia, Niemcy czy Korea południowa były 'okupowane' przez wojska USA. Więc zgodnie z twoją retoryką dymane,
      Dziwnym trafem te państwa wyrosły na potęgi gospodarcze,
      Może pokaż mi kontrprzykład państwa z wojskami ruskimi, które podobnie wyrosło. Przecież 'Ameryka niczym nie różni się od ruskich' jak napisałeś.


      @volatile_pc: I to jest bardzo dobry komentarz. Bo mnie też (tak, jak @Grzesion ) strasznie wkurza demonizowanie wszelkich działań Rosji, Chin czy Iranu, obłuda amerykańskiej administracji i eksport demokracji na skrzydłach bombowców, ale z drugiej strony, jak już by ktoś miał okupować Polskę, to zdecydowanie wolałbym, żeby to było USA niż Rosja, Chiny czy Iran.

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: No właśnie nie dolozono bo kosztuje. A skopało bo się wycofało. Bo jak prywatna firma kontroluje to potem samoloty spadają :) No nie obronisz prywaciarza nie chuja.

    •  

      pokaż komentarz

      @Velahrn: błagam kolego nie mów o tym jak to Amerykanie pomogli Japonii. Poczytaj o Kaizen, Lean Management i wtedy dochodź do wniosków dlaczego japoński przemysł tak się rozwinal. Tylko ciężka praca, pomysłowość i zaangażowanie ich zaprowadziły tam gdzie są.

      Niemcy za to swoje za uszami mieli. Miliardy zrabowane w całej Europie które pomagały im się odbudowywać.

    •  

      pokaż komentarz

      @marcinsss: To jak z kapitalizmem - nie jest to świetny system, nie jest nawet dobry. Ale po drugiej stronie stoi socjalizm, który zawsze, po wyrównywaniu szans w dół, kończy się (wraz z końcem cudzych pieniędzy) tym, że wszyscy są równie biedni, głodni i masowo umierają, więc lepiej "skleić pizdę" i siedzieć tam, gdzie za pracę jest kasa, a nie "kartka na jedzenie". ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      media nadawały jaki to koniec ruskiego przemysłu lotniczego

      @Grzesion: Czyje MEDIA ?

    •  

      pokaż komentarz

      @vlahbej: Samoloty spadają właśnie przez to mentalne, komunistyczne gówno w głowie. Prywaciarze, obszarnicy, kułacy. Później nie ma nawet co spadać, bo cały kraj to jedna wielka manufaktura połączona z plantacją jabłek :)

      I to niezależna firma powinna te samoloty w całości certyfikować. Wtedy jeśli jakiś by spadł to byłby chociaż ktoś kto może za to ponieść odpowiedzialność.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: Może i TUV działa, w USA raczej nie bo biznes za silny. No ale patrz jak CEO niby odpowiedzialny to w nagrodę za śmierci 400 ludzi dostanie miliard odprawy :) tak działa ten wymarzony przez ciebie wolny rynek :)

    •  

      pokaż komentarz

      @vlahbej: CEO dostanie miliard odprawy za to, że prowadził najbardziej zaawansowany technologicznie biznes na tej planecie a nie za projektowanie samolotu. W Polsce nic nie działa właśnie dlatego, że ludzie tacy jak ty by każdego kto cokolwiek potrafi pod byle pretekstem i za cudze błędy - powiesili na gałęzi.

      Bo naziści i komuchy wymordowali całą inteligencję... no i właśnie z tym żeśmy zostali. Z bandą debili która najpierw uchwala przepisy z dupy które rozmywają odpowiedzialność a później chce karać "największego kułaka na wiosce". Jak hołota na Ukrainie w czasie wielkiego głodu, która zatłukła najbardziej zaradnych rolników bo to się nie godzi, żeby "somsiad mioł krowę a jo ni"... a później było już tylko gorzej...

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: To nie rozumiem cię kompletnie. Najpierw ktoś ma być odpowiedzialny potem maja być jakieś kozły ofiarne a prezes o niczym nie wiedział. Jak nie ponosi odpowiedzialności to za co dostaje pensje ? Za pierdzenie w stołek ? Bo zawsze pensje CEO są uzasadniane wielka odpowiedzialnością.

    •  

      pokaż komentarz

      @vlahbej: To urzędasy wprowadziły przepisy całkowicie odrealnione i nie przystające do rzeczywistego świata i to ONI są odpowiedzialni za to, że inżynierowie zbudowali samolot zgodnie z tym kulawym ale obowiązującym gówno-prawem, który teraz się rozwala bo proces certyfikacji jest poroniony. Nie wiem czego tu nie rozumiesz.

      Być może uważasz sam siebie za głupka i stąd te przekonania, że jak ktoś jest głupi i biedny to powinien posiadać jakiś immunitet a winnego wybiera się na zasadzie "kto nosi najdroższy garnitur".

      Bo zawsze pensje CEO są uzasadniane wielka odpowiedzialnością.
      Za finanse przedsiębiorstwa a nie za błędy konstrukcyjne. Jak biurwa każe Audi produkować samochody bez hamulców to twoim zdaniem CEO ma za to odpowiadać? Czy wszystko w porządku? :) Przepracowałeś ty chociaż w życiu jeden dzień? Wiesz co to jest podział obowiązków?

      CEO ma robić tak, żeby zgadzała się kasa i żeby było taniej. Inżynierka ma projektować. Ludzie od kontroli jakości mają dbać o to, żeby produkt finalny był sprawny i się nie rozwalił.

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: No jak nie ma odpowiadać ? Przecież to finanse. Zbudowano samolot niestabilny aerodynamicznie reklamowano ze to to samo co stary samolot i nie trzeba nowych kursów latania. To wszystko to nie domena CEO ? On o niczym nie wiedział pewnie jak hitler o shoah. Przywódcy zawsze sa winni. Chyba ze zgadzasz sie ze Stalin byl ok wszak sam nie zabijal. Winni sa tylko szeregowcy ? I zgadzam się proces certyfikacji został zawalony bo został dostosowany do życzeń wielkich producentów tak by im było wygodniej i można było każde gowno pchać.

    •  

      pokaż komentarz

      @vlahbej: Generalnie jak jedna osoba ma odpowiadać to ktoś wziął za ten proces odpowiedzialność i się pod jego przebiegiem podpisał.

      Z resztą to jest właśnie ta mongolska mentalność typowa dla sowietów i szukanie winnych na siłę bo za proces odpowiada pewnie minimum kilkuset, jeśli nie kilka tysięcy ludzi. I właśnie dlatego państwa byłego bloku radzieckiego zawsze będą w dupie. Znaczy zawsze będą pełne "nieomylnych" pastuchów i sadowników :)

      Zbudowano samolot niestabilny aerodynamicznie reklamowano ze to to samo co stary samolot i nie trzeba nowych kursów latania
      No to chyba od tego są te wszystkie komisje, biurwy i ciała certyfikacyjne, żeby zidentyfikować problem i odesłać projekt do poprawy do działu technicznego. Po prostu nie wiem dlaczego debilom się wydaje, że szef firmy produkującej samoloty musi umieć sam zaprojektować samolot.

      I zgadzam się proces certyfikacji został zawalony bo został dostosowany do życzeń wielkich producentów tak by im było wygodniej i można było każde gowno pchać.
      No i właśnie tu jest problem z idiotami. Bo idioci by robili wszystko żeby ten proces na złość producentom jak najbardziej skomplikować i oni byliby po roku takiej głupoty, podobnie jak my - dostawcą tanich roboli za minimum i jabłek. Bo każda firma prędzej czy później popełniłaby jakiś błąd i zostałaby uwalona ku uciesze tępego motłochu.

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: Primo ty się nie czytasz. Najpierw chcesz szukać na sile winnych w firmie byle CEO był cały a potem nazywasz to sowiecka mentalnością poczymwszy znów mowisz ze jednak ktoś się pod tym podpisał. Sam siebie nie rozumiesz. I nikt nie robił nic na złość producentom tylko dobrze pasażerom żeby nie ginęli w wypadkach. Potem biznes zalobbowal i zrobiono dobrze biznesowi. I nie martw się USA powoli stają się dostawca jedynie dolarów bo prawdziwych produktów coraz mniej. Poza wojskiem. A polska jest skansenem bo tak ja Sachs zaprojektował, jako podwykonawcę. To czym ma być.

    •  

      pokaż komentarz

      @vlahbej: Ja tylko twierdzę, że jak ktoś jest idiotą ... i chce na siłę szukać winnych bo dalej tkwi w ruskim kołchozie - to CEO tam jest gdzieś pośrodku listy odpowiedzialnych osób, a nie na samym początku. Chociaż pewnie najlepiej zarabia, co niczego nie zmienia.

      Ludzie będą ginąć w wypadkach bo nie są nieomylni... Debile będą myśleć, że można temu zapobiec zwiększoną ilością kontroli, albo magiczną pieczątką jakiegoś dzbana który nie ma o niczym zielonego pojęcia. Tak jak tu, nadmierny poziom kontroli wymusił wykorzystanie poronionego konceptu inżynieryjnego.

      A Polska jest skansenem, bo Polacy tak jak ty kochają swoje urojone wizje bezpiecznej cieplarni, nienawidzą odpowiedzialności i używania mózgów. Bo przecież niemiec, szef albo inny "bogacz" ma wincyj więc "niech da piniondze i za wszystko odpowiada".

    •  

      pokaż komentarz

      sp!$!$@?ają od nich wszyscy, nawet inni Azjaci, jak Kirgizi

      @Velahrn: tu nie byłbym taki pewien. Akurat poznałem sporo ludzi z Kirgizstanu i oni może mają sprane mózgi, ale uważają się za część rosji, wolą mówić po rosyjsku zamiast po swojemu, mówią że wszystko co mają to zawdzięczają rosji. Nawet gdy ich poznawałem to się przedstawiali że są "russian". Do pracy zarobić jeżdżą do moskwy, ludzie w wieku do 35 lat. Cóż, takie moje doświadczenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Po ostatniej katastrofie Suchoja w Rosji media nadawały jaki to koniec ruskiego przemysłu lotniczego chociaż nie wiadomo co ja spowodowało.

      sytuacja jest inna pod tym względem, że suchoj od zawsze miał problemy i nikt nie chciał tych samolotów i przed katastrofą. Zobacz sobie historię zamówień / linii itp. Po prostu nikt nie chce na nich latać poprzez ich awaryjność, chyba Aeroflot je ma bo dostaje dopłaty. Katastrofa oczywiście dodaje temu wszystkiemu wagi, bo nie dość że samolot się cały czas psuje to jeszcze się rozwalił.

      boeing miał wadę fabryczną. 4setki trupów. Od lat awaryjne dreamlinery i co?

      wada fabryczna dotyczy wersji modelu 737, a 737 jest najbardziej niezawodnym samolotem na świecie. Dreamliner to nowa konstrukcja i jak każda nowa konstrukcja ma problemy wieku dziecięcego. Boeing jednak przez kilkadziesiąt lat wypracował sobie renomę i problemy z MAXem mniej mu zaszkodzą niż wypadek suchoja suchojowi.

      Gdyby katastrofa miała miejsce w USA do niczego by się nie przyznali

      lol, przecież to ruscy słyną z tuszowania katastrof, ich komisja śledcza to śmiech na sali (zawsze winni piloci). Katastrofa suchoja była zbyt medialna by to ukrywać, gdyby to miało miejsce nad tajgą to o wiele mniej byłoby o tym mówione.

      @Grzesion:

  •  

    pokaż komentarz

    Przynajmniej wziął to na klate, a nie uciekal po katach. szkoda ludzi

  •  

    pokaż komentarz

    sooorry...

    źródło: memegenerator.net