•  

    pokaż komentarz

    Po co nam w ogóle lotnisko w Radomiu? Przecież to jest chore... tę kasę można by przeznaczyć na ulepszenie dojazdów i infrastruktury istniejących lotnisk pobliżu i zwiększenie ich przepustowości, żeby ludziom się z nich wygodniej korzystało.

    •  

      pokaż komentarz

      @Budo: Które lotniska są bliżej Warszawy niż Radom?

    •  

      pokaż komentarz

      @Budo:
      Niech wypowiadają się na ten temat znawcy. Takie duże inwestycje powstają na podstawie dokładnych wyliczeń, prognoz. Czyli musi mieć to jakiś sens. Oczywiście może też okazać się niewypałem bo nie da się wszystkiego przewidzieć.

    •  

      pokaż komentarz

      @DobrzeNaoliwioneLozysko: Oczywiscie nie spisywałbym Modlina na straty i nie zalecałbym jego wygaszania, jednak to lotnisko osiągnęło swoją maksymalną przepustowość. Remont i zwiększenie liczby obsługiwanych pasażerów jak najbardziej wskazane, ale to tylko rozwiązanie na chwilę. Rynek lotów cały czas będzie się zwiekszał, dlatego taki Radom z dobrze rozwiniętym transportem do stolicy też jest potrzebny, ale to wszystko musi byc mądrze rozwiązane.

    •  

      pokaż komentarz

      Po co nam w ogóle lotnisko w Radomiu?

      @Budo: Przeciez napisano ze potrzebne jest zeby Ryanair trzepal miliony zlotych zyskow i sponsorowal za to gazete Michnika.
      6 zl od pasazera....tyle placi Ryanair w Modlinie. Pewnie nawet w Afryce trucdo bylo by znalesc lotnisko z takimi cenami (ktore obslozy Boeinga 737) (・へ・)\\\

    •  

      pokaż komentarz

      @joannadeli: ty chyba z mame leciałeś ostatnio do egiptu czarterem i biłeś brawo znawco rynku lotniczego.
      Niech sie PPL pozbędzie udziałów skoro tak ich to boli. Chętni są począwszy od samorządu.

    •  

      pokaż komentarz

      Chętni są począwszy od samorządu.

      @quintic: Skad samorzad ma na to pieniadze?

    •  

      pokaż komentarz

      @joannadeli:
      - zgarną część ruchu z WAW i tego się PPL obawia - chce utrzymać monopol.
      To że samorządy dotują lotniska nie jest żadną nowością a zyskują tylko na tym mieszkańcy. Jak się nie jest Krakowem albo Wawą trzeba dotować żeby mieć ciekawe połączenia a to się zwraca w innych podatkach. Rośnie ilość zatrudnionych, powstaje więcej firm - ludzie mają prace = więcej hajsu z podatków
      To żadna tajemnica - samorząd chce w POZ władować 24mln przez najbliższe cztery lata.
      To normalne a dla ciebie zaskakujące xD

    •  

      pokaż komentarz

      @J3rycho: Po co Radom, jak ma powstać CPK ?

    •  

      pokaż komentarz

      @Budo: Po co w ogóle lotniska Polsce, przecież niedługo oddadzą takie wielkie i nowoczesne lotnisko w Berlinie.

    •  

      pokaż komentarz

      Takie duże inwestycje powstają na podstawie dokładnych wyliczeń, prognoz.

      @rotszyld: Oczywiście. Tylko ważne kto i pod jaką tezę te wyliczenia i prognozy robi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Budo: Urzęnikom, spółkom, prezesom jest potrzebne

    •  

      pokaż komentarz

      @SiegfriedvonMarienstadt:

      Suskiemu potrzebne.

      A byś tak bezczelnie nie kłamał albo niedoinformowany jesteś bo o dotowaniu pod stołem u Sowy rozmawiali panowie z PO bodajże z Belką
      Cały ten Modlin i pozwolenie na okradanie państwa to pomysł nie kogo innego jak PO bo to za ich czasów przyznano Ryanairowi te zniżki. Oczywiście bez afer z płytą się nie obyło bo przecież za PO można było sobie w ch* grać z państwem na całego

      Tu jest harmonogram z Wikipedii skrócony ze wględu na ograniczenia wykopu:
      1 lutego 2012 – ogłoszenie decyzji Wizzair o przeniesieniu lotów z Lotniska Chopina na Lotnisko Warszawa/Modlin oraz ogłoszenie siatki połączeń. John Stephenson wiceprezes linii Wizzair ocenił, iż powodem decyzji jest możliwość zaoferowania większej ilości połączeń, tańsze bilety o 15-20% oraz możliwość operacji lotniczych 24/h[8].

      31 maja 2012 – ujawniono podczas certyfikacji lotniska, tysiące otworów, które pojawiły się na betonowym pasie startowym. Nigdy czegoś takiego nie widziałem. – Niepokojące. Jeśli w świeżej nawierzchni betonowej takie wady powstały, to musiała być jakaś wada techniczna mieszanki. .....
      13 lipca 2012 – ULC zatwierdził opłaty lotniskowe dla lotniska Modlin[31][32].

      12 grudnia 2012 – Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał pozytywną decyzję w sprawie budowy 5,5 km torów kolejowych oraz stacji kolejowej położonej przy lotnisku Modlin.

      18 grudnia 2012 – Wizz Air przeniósł wszystkie operacje na lotnisko Chopina na okres Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku (do 6 stycznia 2013). Powodem decyzji były częste mgły i brak systemu ILS na lotnisku Modlin.
      19 grudnia 2012 – ogłoszenie sezonowego połączenia na Kretę (Chania) przez Ryanair, które ma wystartować 26 kwietnia 2013.
      22 grudnia 2012 – Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję zamykającą betonową część (ok. 1000 m) drogi startowej z powodu jej zniszczenia, w związku z czym lotnisko mogło obsługiwać jedynie samoloty, którym do lądowania wystarczała droga startowa o długości 1500 m. Wszystkie samoloty kodu C, takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą wykonywać operacji lotniczych na skróconej drodze startowej, co spowodowało przeniesienie wszystkich lotów obsługiwanych przez linie lotnicze Ryanair na Lotnisko Chopina w Warszawie[33].
      27 grudnia 2012 – rozpoczęto prace przy naprawie pasa. Robotnicy ERBUDU ręcznie zasklepiali bruzdy spękanego pasa betonowego. Wykonawca modernizacji drogi startowej – spółka giełdowa Erbud SA, która wybudowała pas jest zobowiązana do dokonania naprawy wszystkich uszkodzeń występujących na drodze startowej w ramach gwarancji. Przedsiębiorstwo zostanie też zobowiązane do pokrycia strat wynikłych z konieczności zawieszenia działania portu lotniczego[34].
      5 stycznia 2013 – generalny wykonawca drogi startowej, przedsiębiorstwo Erbud SA złożyło pisemne oświadczenie o zakończeniu prac naprawczych progów 08 i 26, betonowej części drogi startowej Lotniska Warszawa-Modlin, próbując przekonać władze o 100% sprawności pasa[35].
      8 stycznia 2013 – Wizz Air zapowiedział pozew odszkodowawczy od Portu Lotniczego Modlin w wysokości 11 mln zł za poniesione szkody w wyniku działań lotniska (na pokrycie strat w związku z zamknięciem lotniska 22 grudnia 2012), zapewnia też, że po naprawie pasa wróci na lotnisko Warszawa-Modlin[36].
      8 stycznia 2013 – Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego zauważył poprawę stanu pasu startowego po kontroli, jednak nie mógł wydać pozytywnej decyzji w sprawie ponownego uruchomienia lotniska, ponieważ nie wykonano hydrofobizacji, czyli zabezpieczenia asfaltu przed nasiąkaniem wodą. Na wiosnę wykonawca pasa lotniska będzie musiał zburzyć 2 krańcowe odcinki pasa startowego[37].
      24 stycznia 2013 – Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego podtrzymał decyzję o zakazie użytkowania dwóch betonowych fragmentów pasa startowego lotniska Modlin[38].
      6 lutego 2013 – ogłoszenie informacji o stanie pasa startowego oraz decyzji o działaniach naprawczych – konieczności jego wyburzenia i budowy od nowa. Linie lotnicze Ryanair oraz Wizz Air nie będą korzystały z lotniska do czasu zakończenia odbudowy – planowane wykonywanie operacji lotniczych z lotniska Chopina do 30 kwietnia 2013[39].
      13 lutego 2013 – dojście do porozumienia między wykonawcą zniszczonego pasa startowego – przedsiębiorstwem Erbud a Portem Lotniczym. ....
      18 lutego 2013 – ujawniono kolejne uszkodzenia na lotnisku .....
      5 marca 2013 – Ryanair zapowiedział, że od 30 czerwca zamierza wykonywać operacje lotnicze z lotniska w Modlinie[43]
      ...
      11 marca 2013 – rozpoczęto zrywanie 26 centymetrowej warstwy betonu na dwóch krańcowych fragmentach pasa startowego w celu jego odbudowy. Dostarczono również próbki mieszanki cementowo betonowej w celu analizy przez ITWL.

      24 czerwca 2013 Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał zgodę na wznowienie startów i lądowań...
      30 września 2013 – Ryanair powraca na lotnisko Modlin. ....

    •  

      pokaż komentarz

      @otgees: a kiedy ma powstac? W miedzyczasie co?

    •  

      pokaż komentarz

      @jusstt: Ale z takimi wysrywami to na psychiatryk24

    •  

      pokaż komentarz

      Modlin.

      @DobrzeNaoliwioneLozysko: Modlin dla Warszawy jest lotniskiem wręcz wyśnionym. Nie wiem komu to wadzi, ale wiem że to na pewno jest sabotaż. Oczywiście że trzeba tam zainwestować, ale wyniesienie ruchu powietrznego z Warszawy powinno być priorytetem. Warszawa przez to nie może się rozwijać. Przeciwko warszawskiemu portowi lotniczemu w Modlinie, nie ma żadnych głośnych argumentów, co oznacza że problemami jest tylko zawiść, kasa, ambicje, egoizm i wieśniacka małostkowość obecnych decydentów.

    •  

      pokaż komentarz

      jednak to lotnisko osiągnęło swoją maksymalną przepustowość

      @J3rycho: No tak, więc należy je zamknąć xD

      ja p$#!$@%ę, nie wierzę xD

    •  

      pokaż komentarz

      @grzesiek-bat: Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, to moze zrozumiesz sens mojej wypowiedzi. Zdania wyrwane z kontekstu to raczej nie argument.

    •  

      pokaż komentarz

      @Budo: Które lotniska są bliżej Warszawy niż Radom?

      @J3rycho: Łódź. Może nie jest bliżej w sensie geograficznym, ale jest dobrze połączona autostradą i koleją i dodatkowo ma wokół siebie milionową aglomerację. Lotnisko jest już gotowe na ruch w dużej skali, a stoi niemalże puste.

  •  

    pokaż komentarz

    @kamilanowicka87
    Niestety ale jeżeli chcesz polemizować z jakąś teza postawiona w artykule przydałby sie jakiekolwiek linki czy dokumenty potwierdzajace to co piszesz. Najpierw należy podkreślić ze jest tam ostry spor miedzy udziałowcami, i ich wymienić, po ile udziałów maja itd. Wspomnieć ze PPL od lat prowadzi wręcz wojnę podjazdowa żeby lotnisko w Modlinie nie było rozbudowane, bo będzie konfliktowało z CPL oraz Radomiem itd

    We wrześniu 2017 r. zarząd lotniska przedstawił projekt rozbudowy istniejącego terminala oraz remont pola ruchu naziemnego (PRN) włącznie z budową trzech dodatkowych płyt postojowych (PPS). Takie zmiany zwiększyłyby przepustowość lotniska tak, że byłoby w stanie obsługiwać do 6 mln pasażerów rocznie. Koszt został oszacowany na 60 mln zł. Niestety, na tę propozycję nie zgodził się przedstawiciel PPL. Zarząd lotniska przedstawił więc kolejne rozwiązanie, które również zwiększyłoby przepustowość do 6 mln pasażerów rocznie – budowa terminala tymczasowego, która kosztowałaby 48 mln zł. Terminal tymczasowy miałby powierzchnię 2,6 tys. m2. Inwestycja objęłaby również remont pola ruchu naziemnego i dodatkowe stanowiska płyt postojowych. Tej propozycji również sprzeciwił się przedstawiciel PPL.
    http://wirtualnynowydwor.pl/mazowsze-chce-przejac-udzialy-w-lotnisku-warszawa-modlin/

    Piszesz

    W przeciągu dwóch miesięcy ukazały się bowiem dwie pogłębione analizy ekonomiczne dotyczące stanu lotniska w Modlinie. Wnioski były miażdżące. Według analityków EY, Port Lotniczy wymaga dofinansowania w wysokości 800 mln zł.
    Skad kwota 800mln?
    Szpikowski nie wspomina o takiej, a kwocie 550mln

    Podczas środowego spotkania udziałowców spółki Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin zaprezentowano raport z analizy finansowej wykonanej przez firmę audytową Ernst & Young, którego przygotowanie zlecił minister wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.
    Raport optymistyczny nie jest. Jak powiedział PAP Mariusz Szpikowski, szef Państwowych Portów Lotniczych, Modlin "jest nierentowny i nie ma szans na rentowność w obecnym kształcie".
    "A żeby istniało inaczej, do roku 2027-2029 należy tam zainwestować przynajmniej 550 mln zł. A to oczywiście nie ma żadnego uzasadnienia" - powiedział Szpikowski.


    https://www.money.pl/gospodarka/lotnisko-w-modlinie-jest-nierentowne-potrzebuje-przynajmniej-550-mln-zlotych-6393914195658369a.html

    Dalej nie chce mi się weryfikować.

  •  

    pokaż komentarz

    Napisze mi ktoś, co tu jest takiego aferowego, że to wyskoczyło z płomieniem?

    Żadnej polemiki ani analizy z artykułem tutaj nie ma. Narzekanie na Wyborczą cały czas w modzie?

    Przecież to zwykłe przeciąganie liny co pani Kamila wieloletni miłośnik rynku lotniczego powinna doskonale wiedzieć.

    1. Rząd chce mieć lotnisko w Radomiu, bo to od zawsze Pisowski teren.
    2. Do tego jak powstanie Radom, to można wygasić Modlin,
    3. Jedno i drugie lotnisko wymaga od wuja kasy na rozwój, ale Radom jednak rząd wielkości więcej - zobaczcie sobie na google maps co trzeba zrobić żeby wydłużyć pas startowy w Radomiu - to jest zrównanie z ziemią osiedla domków i przenoszenie drogi.
    4. Powstanie Radom, Modlin bankrutuje - to kilka lat później można zmusić przewoźników do przeniesienia się do planowanego centralnego portu lotniczego zamykając Okęcie inaczej część mogła by się ewakuować do Modlina.

    Tutaj chyba nawet nie ma 60 groszy za wpis, ale ze 2 złote.

  •  

    pokaż komentarz

    @kamilanowicka87
    Jakieś źródła? Chociażby do tych raportów z audytów, do wszystkich "twardych" danych, które wklejasz w formie tekstu?

  •  

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez moderatora

1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 następna