•  

    pokaż komentarz

    Złoto!

    Walcz aby coś usunęli, żeby stało się jak najmniej używane.
    Przynieś wzrost rzędu 8x używalności.

    Gdyby nie Taxi nigdy bym nie wiedział, że istnieje Uber czy Bolt.
    Za tą jedyną rzecz, mogę wam dziękować, za pokazanie mi taniej alternatywy

    •  

      pokaż komentarz

      @Deadlyo: Uber nie jest taki tani w porównaniu do taxi. Uberem za trasę na lotnisko place więcej jak w taksówce.

      pokaż spoiler to w Gdańsku

    •  

      pokaż komentarz

      @SoundOfViolence: zależy jaką trasą wiezie Cię pan z licencją, który zna duże miasto lepiej niż nawigacja

    •  

      pokaż komentarz

      @SoundOfViolence: Zależy od miasta.
      Ja w Chorzowie płacę za trasę z rynku do rynku 50zł
      Bolt bierze za tą samą trasę 16zł

      Bytom, trasa praca-bank wynosi około 13zł
      Bolt bierze 11zł więc różnica 2zł tylko.

      Zależy ajka złotówa się trafi, jeden oskubie Cię tak, że taniej kupisz auto.
      A drugi będzie uczciwy i zapłacisz mało.

    •  

      pokaż komentarz

      Uberem za trasę na lotnisko place więcej jak w taksówce.

      @SoundOfViolence: To jeździj taksówką. Chodzi tylko o to, żebyś to ty decydował.

    •  

      pokaż komentarz

      @SoundOfViolence: aplikacje do zamawiania transportu to coś pięknego lecz ma swoje wady przez to co uber robi z danymi może w zależności od tego z jakiego kraju jesteś (średnia zamożność), jaki jest ruch, czy w okolicy jest jakiś wydarzenie itd. podnieść cenę w każdym momencie w sekundę.

    •  

      pokaż komentarz

      @ElGovanni: Tak jak linie lotnicze.. Ale twierdzą, ze podnosza tylko jak jest wydarzenie i nie patrza ile osob szuka czy skad jestes ( ͡° ͜ʖ ͡°). Kto im udowodni?

      Najwazniejszy wybor, jak juz ktos wczesniej pisal. Monopole sa dla nas niekorzystne.

    •  

      pokaż komentarz

      jaki jest ruch, czy w okolicy jest jakiś wydarzenie itd. podnieść cenę w każdym momencie w sekundę.

      @ElGovanni: ale pamiętaj że transakcja jest w dwie strony. Ty chcesz tanio zapłacić, a Uber chce zarobić.
      Jeśli są np godziny szczytu, czy jakieś wydarzenie i np w ciągu godziny 3x więcej osób chce zamówić Ubera, to jest to zwykłe prawo popytu i podaży. Samochodów magicznie nie przybywa żeby cały ten ruch obsłużyć, więc przejazd dostaje ten kto więcej zapłaci.

      W dalszym ciągu jest to transakcja dobrowolna i tak w zasadzie działa wolny rynek. Sam fakt że ceny się automatycznie aktualizują jest cudowne i niesamowite i tak powinna wyglądać przyszłość. Chciałbym takie rozwiązanie widzieć w wielu innych miejscach. Do kina np, jeśli 3/4 sali jest puste, to obniżyć automatycznie cenę bo lepiej sprzedać sto miejsc za pół ceny niż żadnego za pełną. W pociągach, hotelach, u fryzjera, whatever.

      Teoretycznie jest to możliwe, w praktyce pewnie bardziej skomplikowane, ale to by było niesamowite widzieć w czasie rzeczywistym jak się kształtują ceny na podstawie popytu i podaży. Teraz dzieje się przecież to samo, ale z "lagiem". Bo musi przyjść gdzieś raport, ktoś ten raport analizuje i odgórnie zarządza że dzisiaj podnosimy ceny na produkt X o 10%, bo coś tam. A tak to wszystko byłoby zrównoważone, bo inaczej ludzie by tego nie kupowali.

    •  

      pokaż komentarz

      przez to co uber robi z danymi może w zależności od tego z jakiego kraju jesteś (średnia zamożność), jaki jest ruch, czy w okolicy jest jakiś wydarzenie itd. podnieść cenę w każdym momencie w sekundę.

      @ElGovanni: u nas nie moze. Nie wprowadzaj w blad. To zalezy stricte od wewnetrznych przepisow.

    •  

      pokaż komentarz

      @Deadlyo: ośmiokrotny wzrost pobrań nie oznacza ośmiokrotnego wzrostu ilości użytkowników, ośmiokrotnego wzrostu używalności ani popularności (jak w tytule znaleziska), tylko osiem razy szybszy napływ nowych użytkowników. 850% wzrost pobrań aplikacji a nie ilości pobranych aplikacji.

      W skali całego biznesu oznacza to wzrost o jakiś drobny odsetek.
      Gdyby przyjąć że ilość użytkowników ubera w Londynie rośnie o 20% rocznie, to by znaczyło że średni dzienny wzrost jest na poziomie pół promila. 8.5 razy tyle to cztery i pół promila - to prawie 2000 razy mniej niż 850% - taki drobny błąd w zrozumieniu informacji, kiedy pominie się słówko "nowych" przed "użytkowników". ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      I zgadywałbym że większość tych nowych użytkowników będzie mniej aktywna od przeciętnej, jeśli ktoś potrzebował protestu taksówkarzy żeby dowiedzieć się o uberze to znaczy że najpewniej nie potrzebuje takich usług zbyt często.

      pokaż spoiler PS. Tak w ogóle przypuszczam że znacznie więcej niż 1/8 osób w Londynie korzysta z Ubera, więc żeby ilość użytkowników wzrosła ośmiokrotnie, najpierw znacząco musiałaby wzrosnąć populacja miasta. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


      pokaż spoiler PPS. Warto, czytając informację, ocenić na oko czy ma sens, czy ma szanse być prawdziwa, jeśli nie, to znaczy że albo źle zrozumieliśmy albo informacja to bzdura. Jak widać powyżej, 850% wzrost ilości użytkowników ubera w Londynie to zupełna abstrakcja.

    •  

      pokaż komentarz

      najpewniej nie potrzebuje takich usług zbyt często.

      @KEjAf: Nie potrzebowałem, w czasie przeszłym, to prawda.
      Bo wolałem tłuc się busem 40minut niż dać 40zł komuś.

      Ale jak widzę, że za tą trasę zapłacę 15zł
      To zamawiam ubera.

      Nie wiem/y ilu ich było, może było ich 10 000 teraz jest 860 000 albo ponad 1 000 000.
      Gdyby były dane, mówiące, że było ich X to można liczyć ile to wyniosło.

      Teraz jedynie możemy gdybać i się domyślać, wiedzą, że media zawyżają dla tytułów i kliknięć liczby.
      Nie mniej jednak, wzrost to wzrost, taxi narzekają na ubera, robiąc mu reklamę.
      Cały czas od początku.

    •  

      pokaż komentarz

      podnieść cenę w każdym momencie w sekundę.

      @ElGovanni: Robią to, w końcu wolny rynek i marketing.
      Nie raz widzę, że aplikacja informuje, że w danej godzinie wzrosło zapotrzebowanie na kierowców i jest ich mniej niż zamawiających.
      Więc cena wynosi teraz 130% zamiast 100%.

      Co jednak różni się zazwyczaj 2/5zł za tą samą trasę, gdzie wciąż jest to jakieś 10/20zł taniej niż Taxi.
      Tak działa wolny rynek, który weryfikuje, kto się utrzyma.
      Masz prawo wyboru, taxi, bol, uber, autobus, pociąg.
      Wybierzesz to co najlepsze dla Ciebie

    •  

      pokaż komentarz

      @Deadlyo: Uber na lotnisko Chopina bierze 50% stawki Taxi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Holyto: I to tym mówię, wolę zapłacić mniej komuś i mieć za tą samą cenę 2 a nawet 3 kursy niż 1

    •  

      pokaż komentarz

      @SoundOfViolence: kiedy dotrze do przeciwników ubera ze w większości to nie cena ale wygoda ubera decyduje o tym że ludzie go wybierają. 2 klikniecia i wiem za ile przyjedzie taksówka za jaką kwote mnie zawiezie i którędy. Do teog moge to zrobić na całym świecie nie znajac nawet języka.

    •  

      pokaż komentarz

      @Deadlyo: jak słyszę: "ZAKAZAĆ UBERA, NIE UCZCIWA KONKURENCJA, ONI SĄ TAŃSI!!!!" to co zrobi normalny człowiek? zamówi ubera :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Da_R_ecky: to wiadomo, wybieram różnie raz tym raz tym. Osobiście używam mytaxi, mam dobrą opinię o nich.

      @bigos555: jak wyżej raz to raz tamto

      @ghoulas: nie jestem przeciwnikiem ubiera, korzystam i z taxi i z ubera. Taksa ma swoje plusy, bo czasami te janusze z taxi znają takie skróty, że w godzinach szczytu jedziesz bez korka.

    •  

      pokaż komentarz

      takie skróty, że w godzinach szczytu jedziesz bez korka.

      @SoundOfViolence: Może w wyjątkowych sytuacjach. Ale nie przeceniałbym tego. We wszystkich porównaniach taksiarz vs nawigacja, wygrywała nawigacja.

    •  

      pokaż komentarz

      Za tą jedyną rzecz, mogę wam dziękować, za pokazanie mi taniej alternatywy

      @Deadlyo: Tu nawet nie chodzi tylko i wyłącznie o cenę. Ale o jakość i użyteczność :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Deadlyo: Uber nie jest taki tani w porównaniu do taxi. Uberem za trasę na lotnisko place więcej jak w taksówce.

      @SoundOfViolence: zależy jaką trasą wiezie Cię pan z licencją, który zna duże miasto lepiej niż nawigacja

      @Da_R_ecky czyli sugerujesz, że gdyby taksówkarz jechał dalszą trasa to by zapłacił więcej? A tak się nie stało i zapłacił mniej?

      Również dobrze mógłbym napisać - gdybyś był przestępczą to byś miał kraty. Ale nim nie jesteś? Chyba?

    •  

      pokaż komentarz

      Gdyby nie Taxi nigdy bym nie wiedział, że istnieje Uber czy Bolt.

      @Deadlyo: Jak to?

    •  

      pokaż komentarz

      podnieść cenę w każdym momencie w sekundę.

      @ElGovanni: Przed zamówieniem masz pokazany mnożnik. Możesz się nie zgodzić i zamówić zwykła taxi.

    •  

      pokaż komentarz

      @SoundOfViolence: mialem przyjemnosc dwa razy na poczatku studiow jechac taxi. Raz sopot-jelitkowo. Pan po pytaniu czy jestem stad chcial mnie tam zawiesc przez zaspe. Drugi raz sopot-gdansk miszewskiego. Caly czas prosta droga najpierw niepodleglosci potem grunwaldzka az pan przy czyzewskiego dawaj w prawo i chcial mnie gora oliwa wiesc noca gdy nie ma korkow xD po tych dwoch niemilych incydentach gdy panowie taksowkarze mnie omal nie zwyzywali i cos mamrotali pod nosem ze szybciej szybciej byloby sciagnalem najpierw ubera teraz bolta. Wsiadam mowie dzien dobry/dobry wieczor sluchawki na uszy i nie musze sie martwic ze jakas zlotowa zafunduje mi wycieczke po miescie na moj koszt ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @biegne_bo_nogi_bolom: ja używam mytaxi i tam masz trasę według google maps. Mam swojego Pana Piotra i Pana Marcina, którzy miło otwierają mi drzwi wzamian za napiwek i jadę najkrótszą trasą zawsze i wszędzie ( ͡º ͜ʖ͡º)

  •  

    pokaż komentarz

    Taksiarze w Londynie muszą przejść egzamin zwany The Knowledge do którego przygotowanie się nierzadko zajmuje kilka lat. Często nazywany jest najtrudniejszym egzaminem świata, do zapamiętania zdający ma ponad 25,000 ulic i 20,000 POI a wśród kierowców obserwuje się powiększony hipokamp.

    Czy to jest potrzebne w dzisiejszych czasach kiedy mamy nawigację to jedno ale chylę czoła przed ilością pracy jaką musieli włożyć ci ludzie by zostać kierowcami taksówek. Wręcz mając tego świadomość chyba chętniej bym wybrał taksówkę niż Ubera.

    Egzamin ten dotyczy tylko tych kierowców, którzy chcą jeździć czarnymi taksówkami.

  •  

    pokaż komentarz

    Nic dziwnego bo bez znajomości topografii miasta jeżdżą. Stąd te oszczędności ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Nie ma co sie dziwic skoro ich prostesty bija w klientow... jak bardzo trzbea byc nieogarnietym, zeby korkowac miasto co rownia sie z tworzeniem problemow dla zwyklych ludzi, ktorzy im to zapamietaja i przy potrzebie jakiegos przejazdu beda unikac zwyklych taksowek...

    mam nadzieje, ze wreszcie zniosa licencje na taksowki, bo w obecnych czasach sa totalnie bezsensowne

  •  

    pokaż komentarz

    uber powinien zmienić nazwę na UKRBER