•  

    pokaż komentarz

    Jeśli czynnika ubywa to układ jest nieszczelny. Nikt co roku nie "dobija" czynnika chłodzącego w lodówce. Inna sprawa to jakość materiałów jakie się używa obecnie do budowy samochodów.
    Film to raczej instrukcja obsługi urządzenia, o klimatyzacji gościu ma mgliste, ale praktyczne pojęcie. np. twierdzi, że próżnia mu ucieka z układu chłodzącego co nie przeszkadza mu robić dobrą robotę.

  •  

    pokaż komentarz

    Zakop - niestety kolega nie bardzo zna się na tym co robi.

  •  

    pokaż komentarz

    Pierwsze 30 sekund i od razu wyłączyłem, pseudo znawca. Co za bzdury gościu opowiada że czynnika ubywa rocznie 100 gram i to jest normalne. Nie to nie jest normalne. Jeśli komuś ubywa 100 gram rocznie to znaczy że musi uszczelnić układ. Chyba że jeździ starym złomem i uszczelnianie nie ma sensu, no to niech dobija nawet i dwa razy w roku. Ale niech nie sieje propagandy w internetowych że to jest normalne. Ja jeżdżę już 5 lat na klimie i nie dobijałem ani grama a klima mi chłodzi jak szalona.

    •  

      pokaż komentarz

      @kobi44: Tez chciałbym wiedzieć jak może ubywać czynnika w układzie zamkniętym, zakładając, ze wszystko jest szczelne? Przecież klima działa na zasadzie podobnej do lodówki i jakoś nie słyszałem, żeby co roku ludzie musieli nabijać lodówkę?

    •  

      pokaż komentarz

      @koniarek: Wyżej już napisali, obejrzyj sobie kompresor w lodówce, gdzie silnik jest zamknięty w środku, a potem kompresor w aucie. Niestety nie da rady w 1000%o uszczelnić obracającego się wałka. Potem dochodzą połączenia, masz w lodówce węże gumowe, albo zaworki do napełniania? Tam wszędzie zawsze będą mikronieszczelności i niewielkie ubytki czynnika są z powodu takich niedoskonałości akceptowalne.

    •  

      pokaż komentarz

      @wypokowy_expert: Trochę masz racji, ale 100 gram rocznie to jakas brednia.

    •  
      JamesBlond

      0

      pokaż komentarz

      @kobi44: dokładnie, po trzech latach klima chodzi u mnie jak nowa. Nic nie ubywa.

    •  

      pokaż komentarz

      @kobi44: dokładnie, po trzech latach klima chodzi u mnie jak nowa. Nic nie ubywa.

      @JamesBlond: serwisowałeś?

    •  

      pokaż komentarz

      obejrzyj sobie kompresor w lodówce, gdzie silnik jest zamknięty w środku, a potem kompresor w aucie. Niestety nie da rady w 1000%o uszczelnić obracającego się wałka. Potem dochodzą połączenia, masz w lodówce węże gumowe, albo zaworki do napełniania?

      @wypokowy_expert: uważam, że również musisz zapoznać się z budową kompresora. gdzie na wałku jest uszczelnienie czynnika ?
      W lodówce nie ma króćca do napełnienia układu ?

    •  

      pokaż komentarz

      uważam, że również musisz zapoznać się z budową kompresora. gdzie na wałku jest uszczelnienie czynnika ?

      @luki211dwa: A bo to jest jeden typ kompresora. A nawet jak jest z tłoczkiem to przez pierścienie nic nie ucieka dalej. Chodzi o to, że masz mechanizm ruchomy wychodzący z kompresora. W lodówce silnik jest wewnątrz kompresora, nie ma żadnych ruchomych elementów do uszczelnienia. Cóż wypok trzeba tłumaczyć jak krowie na rowie.

      W lodówce nie ma króćca do napełnienia układu ?

      @luki211dwa: Chyba nigdy w życiu nowej lodówki nie rozbierałeś. Fabrycznie żadnego zaworu nie ma, króciec jest zalutowany.

    •  

      pokaż komentarz

      @Janko29: po co serwisować przecież chłodzi XDD

    •  

      pokaż komentarz

      100 gram

      @kobi44:
      A jak ubywa 100 kilogram?

    •  

      pokaż komentarz

      @kobi44: Zna się na naprawie aut, ale tutaj nie ma pojęcia i mu nie wyszło. Sam tytuł zachęcał, fakty mity, o myślę dowiem się czegoś ciekawego, a on pokazuje jak używa maszyny gdzie sam nie wie do końca co robi.

      W poprzednim fimiku, jak robił samochód.. układ był pusty. Skraplacz na dole cały zaj%??ny, oskrobał to. Sprawdził szczelność nabijając 6.5 bara na 10 minut.. ten limit maszyny co powiedział. I stawierdził, że szczelna i nabił czynnikiem XD

      U mnie to 15 barów nabili azotu, i postał całą noc.. rano było 6 barów.. nieszczelność.. a ten po 10 minutach na 6.5 bara stwierdza że szczelna. Jak sam czynnik w tym układzie może osiągać i 17 barów.
      Ciekawe za ile dni ten gość zjedzie na reklamacje. No układ był całkowicie pusty.. 0 barów w układzie, a ten stwierdza że szczelna.. ja p?@$$#$e.

    •  

      pokaż komentarz

      @r5678: jakiś dobry warsztat że takiego trupa trzyma całą noc widocznie muszą się bardzo nudzić ,ja nie mam takiej możliwości i czasu bo kolejka aut 2 tyg. do przodu.
      15 barów do kompresora o zmiennym wydatku?Wkrótce bedziesz musiał poszukać nowego już możesz składać reklamacje.
      Cieszy mnie że oglądasz mój kanał podaj tylko nika bo czyszczę z troli będzie jednego mniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @marewel: Masz problemy z poczuciem własnej wartości i strasznie bierzesz do siebie opinie innych i reagujesz emocjonalnie jakby ktoś ci krzywdę zrobił, ktoś tylko się z tobą nie zgadza od razu agresja. I te słowa pewnie też cię wkurzą. Strasznie emocjonalnie reagujesz zamiast być bardziej dojrzałym w rozmowie. Zrozum że nie zawsze musisz mieć rację a w przypadku klimatyzacji pokazałeś że podjąłeś się tematu o którym nie masz dostatecznej wiedzy.

      Po filmiku z klimą straciłem do ciebie zaufanie jako mechanika i bałbym się do ciebie wstawić auto. Wiesz dlaczego, bo nie mając wystarczającej wiedzy nie będąc pewny czepiłeś się jakieś naprawy, zamiast się kogoś podpytać. To że nie masz czasu na sprawdzanie to nie jest usprawiedliwienie. Prędzej dowód że zakład partaczy co to na odp@@??#$ robią i idą na ilość a nie na jakość. zamiast porządnie robotę wykonać aby klient był zadowolony i mieć jakąś renomę..
      Gdzie do tej osoby śmiało można auto wstawić bo na pewno niczego nie sp@@??#$i.. nie masz już tego. Będziesz coś dłubał, uznasz że wiesz lepiej zrobisz po swojemu a jak klient wróci na reklamacje to zaczniesz go obrażać i atakować. Niedowartościowany jesteś człowiek. Złapałeś popularność z kanału i na tym opierasz swoją wartość, że o zajebisty porządny mechanik i sprawia to że czujesz się dobrze, i czytasz komentarze szukająć przychylnych słów i komplementów, a tylko coś negatywnego od razu wybuch emocji. więc jak ktoś się z Tobą nie zgadza to odbierasz to jako atak, zamiast zignorować albo rzeczowo dojrzale odpowiedzieć. Porównaj sobie jak się Chris wypowiada, pełna kontrola nad sobą, żarty dystans do siebie, rzetelność w tym co mówi czy robi. Nikt się do chrissa nie przyczepia o nic, bo zrobione jest to rzetelnie. A ty masz zero dystansu do siebie, nie próbujesz nawet zrozumieć drugiej strony. Zobacz ile ludzi tutaj pisze, że popłynąłeś na tym filmie.. każdy jest głupi tylko ty mądry ?

      Nie ma potrzeby podawania nicka, sam kasuje subskrypcje ;) oby tak dalej, na pewno jak kiedyś założysz warsztat nie p@@??#$nie to przez twoje zachowanie i podejście do ludzi.

    •  

      pokaż komentarz

      @r5678:niezgadzac się możesz nie ma problemu ale jak pieprzysz bzdury jak potłuczony to trzeba reagować.
      Więc po pierwsze maszyna robi 6.2 bara nie mam na to wpływu i czas 10min kótry powtórzyłem 2 razy.
      6.2 bara jest po to żeby nie uszkodzić zaworu w sprężarce,bo taka maszynę uwierz mi zrobili ludzie 100X razy mądrzejsi od ciebie.
      Po 1 podaj nika zbanuje zawczasu bo nawet nie wiesz co oglądasz i o czym
      Po 2 skraplacz umyłem nie oskrobałem wiec łżesz jak pies
      Po 3 zanim otworzyłem kanał pracowałem jako mechanik ponad 10 lat
      Po 4 na mój warsztat przejeżdżają ludzie kótrzy maj kasę a nie 19 letnim trupem i zastanawiają się czy nabić klime bo może się nie opłaca
      Po 5 jesteś zwykłą zazdrosną internetową świnią polak - cebulak który żyje żeby innemu dogryźć,a jak się komuś lepiej powodzi to spać nie możesz.

      Po 6 w życiu nie naprawiałeś u mnie żadnego auta to jakim prawem polski cebulaku bez zasad uzurpujesz sobie prawo do wypowiadania się jakim jestem mechanikiem?
      Po 7 dlaczego wypowiadasz się o mechanice nie mając o niej zielonego pojęcia?

  •  

    pokaż komentarz

    Filmik fajny :), taki sztuka dla sztuki. Chłopak wie tyle co ze szkolenia obsługi maszynki i nic po za tym.

    -Próżnię robi się nie tylko po to, żeby sprawdzić ciśnienie, ale głównie po to żeby wyciągnąć wilgoć z układu.
    -Szczelność instalacji sprawdza się ciśnieniowo (azotem - po to jest wejście w tej "maszynce") i wg wytycznych przeprowadza się ją minimum 3h - co w warunkach standardowego "nabijania" warsztatowego jest nierealne!
    -Dla mnie wyciek 24% rocznie to jest gruby wyciek! W układach klimatyzacji samochodowych dopuszcza się max 3% - wiadomo im starszy samochód i po naprawach to wyciek jest coraz większy ale nie powinien przekroczyć 30g (rocznie), powyżej jest nieszczelność układu.

    Śmiejesz się z klienta, któremu inny mechanik powiedział, że nie dopełnia się czynnikiem ściągniętym!
    Uważasz, że czynnik się nie starzeje? Tak czynnik się nie starzeje, tylko się zanieczyszcza!
    I dotyczy to R134a bo jest jednorodny, inne to mieszanina i tu jeszcze dochodzi coś innego :)

    Profesjonalna procedura obsługi klimatyzacji samochodowej polega na usunięciu czynnika chłodniczego i zastąpieniu go nowym, tak samo olej, a cały wic polega na tym, że nigdy nie wiesz co ktoś kombinował i jakie badziewie jest w układzie klimy samochodu, którym klient podjechał.

    Najlepsza stacja obsługi klimy to taka która korzysta z dwóch butli: do zrzutu czynnika i nowego czynnika i do tego posiada analizator składu czynnika chłodniczego, ale taka stacja kosztuje i jest poza zasięgiem "warsztacików", po za tym to wymaga czasu, a przeważnie klient podjeżdża i "Panie ja za godzinę będę na urlopie, ale klima coś nie chłodzi".

  •  

    pokaż komentarz

    Kolo ukrywa numery tablic przy wstukiwaniu, a później pokazuje je na paragonie i jeszcze później na ekranie XD