•  

      pokaż komentarz

      @Harmideron: Typowo polacka obsługa klienta, byle do bramy i sie nie znamy

    •  

      pokaż komentarz

      @Harmideron dokładnie
      "w ramach gwarancji obowiązującej do 20 tys. kilometrów"
      Marka premium(ʘ‿ʘ)( ͡º ͜ʖ͡º)
      Czyli BMW wie ze ich genialne i dopracowane konstrukcje po 20000 Km mogą zacząć się rozpadać ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: za 143k to pewnie kupił auto używane, stąd to 20k km

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Nie, tyle kosztują 3ki z małymi silnikami.

    •  
      Rider_Paw_Patrol

      -26

      pokaż komentarz

      ale nie da się nim jeździć.

      i bardzo dobrze, mniej zagrożeń na drogach

    •  

      pokaż komentarz

      @VioleJyuGrace: golasy, przecież nikt nie kupuje golasa. dodasz kilka pakietów i wychodzi minimum 170 przy najgorszym silniku.

      Poza tym każde bmw ma 2 lata lub 100k km gwarancji, więc to 20k właśnie ewidentnie wskazuje na auto używane, pewnie premium selection.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie, tyle kosztują 3ki z małymi silnikami.
      @VioleJyuGrace: Najtańsza nowa trójka kosztuje 148k, przynajmniej z tych dostępnych w Polsce, według konfiguratora.

    •  

      pokaż komentarz

      @Harmideron: bardziej mnie zastanawia co w tym samochodzie jest warte 140 tys ? brzydkie, małe, wolne, niewygodne, do tego się psuje i nie da się tego naprawić...

    •  

      pokaż komentarz

      @push3k-pro: Te 5k to w zasadzie od ręki jesteś w stanie zbić z rozsądnym sprzedawcą. A dolicz rabaty za zeszłoroczny model i zejdziesz sporo poniżej..

    •  

      pokaż komentarz

      @Harmideron: chyba bawarska tępy ruski lewacki trollu
      ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: Fajnie oceniac jak sie nie jezdzilo. Gównonews bez żadnych szczegolow. Mam f30 z 2012 która ma nalatane 220k mil i nie mam zadnych problemow poza standardowa eksploatacja. Trafila mu sie jakas lipa i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @balker:

      Te 5k to w zasadzie od ręki jesteś w stanie zbić z rozsądnym sprzedawcą. A dolicz rabaty za zeszłoroczny model i zejdziesz sporo poniżej..
      Pod warunkiem, że ktoś jest into negocjacje, a druga strona się na to zgadza.

    •  

      pokaż komentarz

      @Harmideron: jakbym widział ludzi krzyczących "SIAJOMI LEPSZE", to, że cię na coś droższego nie stać to tylko i wyłącznie twój problem, ale nie musisz dopisywać do tego całej otoczki ;)

    •  

      pokaż komentarz

      Czyli BMW wie ze ich genialne i dopracowane konstrukcje po 20000 Km mogą zacząć się rozpadać ( ͡º ͜ʖ͡º)

      @Trabant777: to nie kwestia konstrukcji, tylko głupich zasad polecanych kierowcom.

      Najpierw klienci wierzą, że samochodu nie trzeba wcale docierać, a kupując droższy olej "LongLife" można go wymieniać co 30 tysięcy kilometrów, a potem się dziwią, że silnik 200 tysięcy nie wytrzyma XD

      Niestety, samochód to maszyna i jak to maszyna, potrzebuje konserwacji i dbania o wszystko, a nie ze wsiadasz i jedziesz.

      Mam znajomego, który jest dobrym mechanikiem i samochód powoli docierał, wymieniając olej 7 razy przez pierwsze10 tysięcy kilometrów (pierwszy olej zmienił po tym, gdy samochód chodził 15 minut na luzie na minimalnych obrotach) a teraz, po przejechaniu 300 tysięcy kilometrów, silnik ma zdrowy jak nówka.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: może i to faktycznie używane, ale owszem golasy jak najbardziej są kupowane i to właśnie najczęściej zwłaszcza, że dziś golasy i tak mają większość potrzebnych rzeczy. Największy wpływ na cenę ma silnik, nawet jak sobie dodasz parę bajerów a zostawisz najsłabszy silnik to cena wiele nie skoczy. W sumie zaraz z ciekawości zerknę w konfigurator bmw.

    •  

      pokaż komentarz

      @push3k-pro: no czyli dostał rabat i się zgadza, ale to faktycznie może być używka ze względu na niską kilometrowo gwarancję, ale nawet jak używka to musiało być i tak prawie nowe.

    •  

      pokaż komentarz

      no czyli dostał rabat i się zgadza, ale to faktycznie może być używka ze względu na niską kilometrowo gwarancję, ale nawet jak używka to musiało być i tak prawie nowe.
      @VioleJyuGrace: Używka?

    •  

      pokaż komentarz

      @push3k-pro: widziałeś jak kierowcy bmw jeżdżą na pewno są po używkach ;) przecież wiesz, że chodziło mi o używany.

      @trololo55: 148k najtańszy, nawet golas w sumie ma ok wyposażenie, ale faktycznie jak by chcieć kupić bardziej wypasioną wersję te cena idzie w niezły absurd.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Jednak te golasy kupują i to masowo. Świadczy o tym oferta golasów w premium selection i liczba golasów jaka stoi na parkingach co większych handlarzy.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Audi na używane daje 2 lata gwarancji. Pierwszy rok pełna drugi rok wersja lite :) bez limitu km jeśli nic się nie zmieniło

    •  

      pokaż komentarz

      @Sickborys: Jak ze wszystkim. Ktoś trafił na padło ale wykopowi eksperci już pogrążyli całą markę

    •  

      pokaż komentarz

      golasy, przecież nikt nie kupuje golasa. dodasz kilka pakietów i wychodzi minimum 170 przy najgorszym silniku.

      Poza tym każde bmw ma 2 lata lub 100k km gwarancji, więc to 20k właśnie ewidentnie wskazuje na auto używane, pewnie premium selection.

      @trololo55: Do firm się kupuje praktycznie golasy. Standard to silnik 18i, nawigacja, światła led i sport/pakiet plus z 5k na opcje. Taka konfiguracja może liczyć na większy niż standardowy rabata (10%) np na 20%. Wtedy auto robi się już znośne w cenie.

      BTW mój kumpel kupuje średnio wyposażone bmw 320i za 190k (rabat z 220k). Brakuje w nim tylko wirtualnych zegarów do porządnej konfiguracji, bo za parę lat ludzie mogą na to narzekać.

    •  

      pokaż komentarz

      @xionze też. Jedno drugiemu nie zaprzecza. i jakość hcujowa i obsługa

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski wiem bo tak się składa że akurat jestem mechanikiem ale chodzi mi o sam fakt... jakiś czas temu Opel dawał u nas dożywotnią gwarancję do 100000 mil przebiegu a tu masz wielkie BMW 20 000km... Ja ostatnio kupiłem sobie samochodzik używany i musiałem trzykrotnie zmienić olej bo poprzedni właściciel wierzył właśnie w taki Longlife...

    •  

      pokaż komentarz

      @Harmideron wolałbym 2-3 letnią markę premium niż nowego forda lub Volvo

    •  

      pokaż komentarz

      @VioleJyuGrace:

      widziałeś jak kierowcy bmw jeżdżą na pewno są po używkach ;) przecież wiesz, że chodziło mi o używany.
      W znalezisku chyba jest mowa o nówce. Jeśli bohater znaleziska kupił samochód rok temu, to była to jeszcze szósta generacja i mogło być wtedy taniej, jeśli był dostępny jakiś 316 czy 318.

    •  

      pokaż komentarz

      @balker

      Cena z katalogu z ceną końcową nie ma absolutnie nic wspólnego.
      Nie wiem jak w Polsce, ale w rajchu 10 procent minus na stracie. Można ugrać znacznie więcej.

    •  

      pokaż komentarz

      148k najtańszy, nawet golas w sumie ma ok wyposażenie

      @VioleJyuGrace: właśnie nic nie ma z wyposażenia. Może to ja jestem dziwny ale wydaje mi się, nie kupuje się premium tylko dla znaczku na masce, pomijając floty.

      Audi na używane daje 2 lata gwarancji.

      @morti92: wiadomo, VAG'a bez gwarancji nikt by nie kupił (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

      liczba golasów jaka stoi

      @PosiadaczKonta: no właśnię, stoi... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @cwlmod: Na floty/wypożyczalnie pewnie tak, ale nie prywatny użytkownik. Moja w bazowej wersji kosztowała ponad 170k, po dołożeniu niezbędnego wyposażenia wyszło blisko 250k. A do pełnej opcji cały czas było daleko. Poza tym nie ma już 318i ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Harmideron: Na którą cię nie stać i nigdy nie będzie. Biedak.

    •  

      pokaż komentarz

      Mam znajomego, który jest dobrym mechanikiem i samochód powoli docierał, wymieniając olej 7 razy przez pierwsze10 tysięcy kilometrów (pierwszy olej zmienił po tym, gdy samochód chodził 15 minut na luzie na minimalnych obrotach)

      @Strzelec_Kurpiowski: to jest chore, za rzadko!!! niech zmienia co każdy trip powyżej 100km !! jak to tak można 7 razy przez 10 tys km ? ...

      a tak na serio to jest to chore, wystarczy do 15-20 tys km lub rok zmieniac olej.. bez przesady ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Te gole beemki sa na podobnym poziomie jak sredni trym odpowiednika z niepremium. Pare klockow w opcjach i masz duzo lepsze auto a pamietaj ze np wyciszenia czy lepszego zawieszenia nie dodasz w normalnej marce.

      318i zaraz wroci. Seria dopiero zmienila generacje.

      Jak w konfiguratorze wyszlo ci 250k to nie wziales tylko niezbednego wyposazenia. Wziales albo 330i albo procnawigacje z wirtualnymi zegarami za 20 klockow. Poza tym ja mowie o faktycznych cenach wiec te twoje 250 to wyjsciowo okolo 215-220k

    •  

      pokaż komentarz

      ale tutaj nie jest mowa o silniku geniuszu

      @Krowa_i_kurczak: typ pisał o silniku.

      @strean:

      to jest chore, za rzadko!!! niech zmienia co każdy trip powyżej 100km !! jak to tak można 7 razy przez 10 tys km ? ...

      a tak na serio to jest to chore, wystarczy do 15-20 tys km lub rok zmieniac olej.. bez przesady ;)

      Nie ośmieszaj się, jak się nie znasz.

      To on jest specjalistą, a nie ty, co widać po tym co piszesz.

      Olej zmieniał on tak często, bo było to elementem docierania i pozbywał się tak opiłków metalu, które krążyły w silniku.

      Później olej zmieniał co 10 tysięcy kilometrów, albo co rok i tak najlepiej powinno się robić przy normalnej jeździe.

      Jak w niedotartym silniku wymienisz olej pierwszy raz po 20 tysiącach kilometrów, to opiłki będziesz mógł sitkiem wygarniać.

      Poniżej masz film z tym jak wygląda olej po 22 tysiącach kilometrów bez zmiany oleju w nowym samochodzie.

      A potem będziecie płakać, że te nowe samochody to się psują XD

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      wiem bo tak się składa że akurat jestem mechanikiem ale chodzi mi o sam fakt... jakiś czas temu Opel dawał u nas dożywotnią gwarancję do 100000 mil przebiegu a tu masz wielkie BMW 20 000km... Ja ostatnio kupiłem sobie samochodzik używany i musiałem trzykrotnie zmienić olej bo poprzedni właściciel wierzył właśnie w taki Longlife...

      @Trabant777: samochód ze znaleziska jest najpewniej używany. Normalnie BMW daje gwarancję 100 tysięcy kilometrów.

    •  

      pokaż komentarz

      Te gole beemki sa na podobnym poziomie jak sredni trym odpowiednika z niepremium.

      @cwlmod: no nie, bo za tyle to możesz kupić sobie mazdę czy innego peugeota w jednej z najwyższych wersji wyposażenia. Jeżeli chodzi o elektronikę to takie auto ma dokładnie to samo co bmw czy audi.

    •  

      pokaż komentarz

      bardziej mnie zastanawia co w tym samochodzie jest warte 140 tys ? brzydkie, małe, wolne, niewygodne, do tego się psuje i nie da się tego naprawić...

      @s7aman: mnie tam zawsze zastanawia skąd się biorą takie mijające się z rzeczywistością opinie.
      Brzydkie - kwestia gustu, wielu ludziom się podoba.
      Małe - w 100% się zgadzam, ponieważ to seria 3 i ma być mała.
      Wolne - jasne, powinna być możliwość jazdy nimi bez prawka po 18 roku życia, albo na kartę rowerową.
      Najwolniejsze są te ze znaczkiem M (jak młodzież), ponieważ są przeznaczone dla dzieci i starców.
      Niewygodne - są dość sztywne, ale dobrze zestrojone.
      Psuje się okrutnie, wszystkie badania to potwierdzają( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°). Tutaj link:

      źródło: wyborkierowcow.pl

    •  

      pokaż komentarz

      bo było to elementem docierania i pozbywał się tak opiłków metalu

      @Strzelec_Kurpiowski: 15 lat temu tak ;) teraz silnik docieraja w fabryce, zalecaja pierwsza wymiane po 1000 km a pozniej normalnie :) a tego lysego debila z yt mi nie podsylaj bo to zenada a nie fachowiec ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @xionze: polecam obejrzeć film jak potraktowany został klient w Niemczech, który kupił BMW 7 i nie chcieli mu go naprawić....

    •  

      pokaż komentarz

      wiadomo, VAG'a bez gwarancji nikt by nie kupił (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

      @trololo55: VAG jest prostszy technologicznie i konstrukcyjnie. Przez co usterki zdarzają się rzadziej a jeśli już się zdarzą to są łatwiejsze do usunięcia. VAG ma zwykły układ chłodzenia prosty jak centralne w bloku - nie trzeba go nawet odpowietrzać. BMW już w E46 walnęło ciśnieniowy (bodajże 2bar) więc dużo łatwiej po 10 latach o rozerwanie węży czy rozszczelnienie chłodnicy. Takich różnic konstrukcyjnych jest mnóstwo również w elektronice.

      Audi to tak na prawdę trochę zmieniony prosty VW który ma działać i być dość prosty w naprawie. Im nowsze samochody tym bardziej to zdanie staje się dalekie prawdy, ale generalnie BMW jeszcze bardziej komplikuje więc i tak łatwiej serwisować VAG.

    •  

      pokaż komentarz

      @morti92: kolega @siuxior już ci wrzucił dane o ile rzadziej vag się psuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      : 15 lat temu tak ;) teraz silnik docieraja w fabryce, zalecaja pierwsza wymiane po 1000 km a pozniej normalnie :)

      @strean: XDDDDDDD ludzie wierzą w te debilizmy, a potem płaczą, że samochód nie dociągnął do mistycznych 168 tysięcy kilometrów przebiegu XD

      Gdyby były docierane w fabryce, to nie byłoby w ojelu opiłków metalu które odgrywają się od części ruchomych silnika.

      Zresztą, jak są docierane, jak nowe samochody mają poniżej 100 km przebiegu, a samochód powinno się docierać przez kilka tysięcy kilometrów?

      a tego lysego debila z yt mi nie podsylaj bo to zenada a nie fachowiec ;)

      Lepszy fachowiec od ciebie, skoro wierzysz w takie debilizmy jak docieranie silników w fabryce.

    •  

      pokaż komentarz

      XDDDDDDD ludzie wierzą w te debilizmy, a potem płaczą, że samochód nie dociągnął do mistycznych 168 tysięcy kilometrów przebiegu XD

      Gdyby były docierane w fabryce, to nie byłoby w ojelu opiłków metalu które odgrywają się od części ruchomych silnika.

      Zresztą, jak są docierane, jak nowe samochody mają poniżej 100 km przebiegu, a samochód powinno się docierać przez kilka tysięcy kilometrów?

      a tego lysego debila z yt mi nie podsylaj bo to zenada a nie fachowiec ;)

      Lepszy fachowiec od ciebie, skoro wierzysz w takie debilizmy jak docieranie silników w fabryce.

      @Strzelec_Kurpiowski: yhym ... :) widze janusz mechaniki z ciebie ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski: baterie w tel pewnie tez "konfigurujesz" jak 15 lat temu bo nie wierzysz ze robia to w fabryce ?

    •  

      pokaż komentarz

      yhym ... :) widze janusz mechaniki z ciebie ¯_(ツ)_/¯

      @strean: Januszem to ty jesteś, skoro myślisz, że warto oszczędzać na oleju silnikowym w samochodzie.

      Chytry dwa razy traci.

      No ale skoro uważasz się za niejanusza, to pokaż dowody na prawidłowe docieranie silników w fabrykach.

      Bo chyba nie bredzisz bez dowodów, co nie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Typowa szwabska jakość haha

      @Harmideron: nie kupuje się BMW i Mercedesa będąc Polakiem. Ludzie to są głupi. Czego się spodziewają od firm które dorabiały się na mordowaniu ich dziadków? Że nagle będą ich obsługiwać jakoś wspaniale?

    •  

      pokaż komentarz

      baterie w tel pewnie tez "konfigurujesz" jak 15 lat temu bo nie wierzysz ze robia to w fabryce ?

      @strean: matołku, ja w przeciwieństwie do ciebie znam się trochę na technice i wiem jak działa silnik spalinowy, a jak bateria litowo-jonowa, więc wiem jak dbać o to i o to.

    •  

      pokaż komentarz

      @SchrodingerCat: dokładnie kurła, a do klimatyzacji ciągle nabijają Zyklon B (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Ale lepszego zawieszenia i wygladu nie dokupisz do peugeota. Beemka nawet gola przyjemnie sie jezdzi a np z doswiadczenia powiem ze full wypas renault kadjar wygladal mi na golasa dopoki nie sprawdzilem konfiguratorap

    •  

      pokaż komentarz

      No ale skoro uważasz się za niejanusza, to pokaż dowody na prawidłowe docieranie silników w fabrykach.

      @Strzelec_Kurpiowski: brak mi słów, serio...

      matołku, ja w przeciwieństwie do ciebie znam się trochę na technice

      @Strzelec_Kurpiowski: mhm :), ok

    •  

      pokaż komentarz

      Zyklon B (✌ ゚ ∀ ゚)☞

      @trololo55: to Bayer dokłada do aspirynki swojej. Mają już Know How.

    •  

      pokaż komentarz

      Beemka nawet gola przyjemnie sie jezdzi

      @cwlmod: z doświadczenia powiem, że nie ;)

    •  

      pokaż komentarz

      brak mi słów, serio...

      @strean: czyli jesteś typowym Januszem co się mądrzy, choć żadnej wiedzy nie ma, bo tylko im brak słów gdy ktoś prosi o dowody ich twierdzeń.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Ale serio. Jak można wspierać firmę, która się znęcała nad twoim przodkiem? Przykładowo mój dziadek jako krawiec został wywieziony na kilka lat i został niewolnikiem firmy Hugo. W życiu nie kupie nic tej marki, z resztą pozostałych hiterowskich firemek również.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: nawet podstawowa kierownica w bmw to dramat, to samo fotele. Ogólnie słabo... Może w nowszej generacji coś się zmieni

    •  

      pokaż komentarz

      czyli jesteś typowym Januszem co się mądrzy, choć żadnej wiedzy nie ma, bo tylko im brak słów gdy ktoś prosi o dowody ich twierdzeń.

      @Strzelec_Kurpiowski: twoje gadanie to coś w stylu "daj mi dowody ze ludzie latali na ksiezyc 1!1 bo ja w to nie wierze", szkoda to komentować :) #czarnolisto

    •  

      pokaż komentarz

      twoje gadanie to coś w stylu "daj mi dowody ze ludzie latali na ksiezyc 1!1 bo ja w to nie wierze", szkoda to komentować :) #czarnolisto

      @strean: dzbanie, ja chcę tylko dowód na to, że w fabrykach prawidłowo dociera się silniki.

      Bo kontrolne odpalenie silnika aby sprawdzić czy działa, nie jest docieraniem.

      Pokaż dowód na to, skoro tak twierdzisz i tyle.

      Inaczej będziesz tylko kolejnym wykopowym dzbanem.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale serio. Jak można wspierać firmę

      @SchrodingerCat: serio, to można podchodzić do sprawy racjonalnie, "business is business"

      po drugie, kupowanie produktu lub usługi to wg mnie nie jest wspieranie. Ani ja im nie robię łaski, że od nich coś kupie ani oni mnie, że coś sprzedadzą. Jest to transakcja gdzie obydwie strony odnoszą korzyść. Wspieranie to jakbym ich reklamował lub nawoływał do kupna ich produktów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski widziałem że oglądasz filmy łysej pały xD widać bo cytujesz go słowo w słowo

    •  

      pokaż komentarz

      widziałem że oglądasz filmy łysej pały xD widać bo cytujesz go słowo w słowo

      @Krowa_i_kurczak: tutaj akurat cytuję kumpla, który pracuje w dobrym warsztacie.

      A ty masz coś mądrego do napisania, czy tylko na te głupoty cię stać?

    •  

      pokaż komentarz

      @Harmideron:
      Szwabska jakość vs "japońskie gówno" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      źródło: inchcapetoyota.files.wordpress.com

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: właśnie wspieranie gospodarczo swoich to podejście racjonalne. Robią tak wszyscy tylko nie Polacy. Niemiec nie zatankuje na Orlenie nawet jak ma taniej, a jak by taki Orlen w przeszłości mordował ich dziadków, to by nigdy nie wpuścił go na swoj rynek.. I teraz jest 5x bogatszy

    •  

      pokaż komentarz

      Najpierw klienci wierzą, że samochodu nie trzeba wcale docierać, a kupując droższy olej "LongLife" można go wymieniać co 30 tysięcy kilometrów, a potem się dziwią, że silnik 200 tysięcy nie wytrzyma XD

      @Strzelec_Kurpiowski: ale nie ma co zwalać na klientów. Jeśli producent zaleca jakieś czynności, to należałoby się spodziewać że ma to sens. Kowalski nie musi wiedzieć co ile wymieniać olej, kupuje auto na gwarancji i ma się stosować do tego co zaleca producent, wierząc że wytwórca wie najlepiej co jest dobre dla jego produktu.

      Mam znajomego, który jest dobrym mechanikiem i samochód powoli docierał, wymieniając olej 7 razy przez pierwsze10 tysięcy kilometrów (pierwszy olej zmienił po tym, gdy samochód chodził 15 minut na luzie na minimalnych obrotach) a teraz, po przejechaniu 300 tysięcy kilometrów, silnik ma zdrowy jak nówka.

      @Strzelec_Kurpiowski: to już ma coś wspólnego z audiofilami :)

      Zresztą znając się na naprawach i samemu dłubiąc przy samochodzie można co chwilę wymieniać olej, wszelakie filtry, płyny hamulcowe, olej w skrzyni biegów, płyn wspomagania, płyn chłodniczy, świece, przewody WN itd, itp, etc. bo to kosztuje niewiele. Ale jadąc z taką każdą pierdołą do chwila do mechanika okaże się, że taniej tego nie ruszać bo prędzej uzbierasz na drugie auto.

    •  

      pokaż komentarz

      Niemiec nie zatankuje na Orlenie nawet jak ma taniej

      @SchrodingerCat: Dlatego, że jest Polski, a im Polska kojarzy się ze słabą jakością i złodziejstwem, z resztą nie bez powodu...

    •  

      pokaż komentarz

      ale nie ma co zwalać na klientów. Jeśli producent zaleca jakieś czynności, to należałoby się spodziewać że ma to sens. Kowalski nie musi wiedzieć co ile wymieniać olej, kupuje auto na gwarancji i ma się stosować do tego co zaleca producent, wierząc że wytwórca wie najlepiej co jest dobre dla jego produktu.

      @piatek: i żaden z nich nie pomyśli, że wytwórcy opłaca się jak najszybsza awaria i częste wizyty w ASO bo wtedy ma on więcej pieniędzy?

      No ale w końcu na idiotach najlepiej się zarabia.

      to już ma coś wspólnego z audiofilami :)

      Zresztą znając się na naprawach i samemu dłubiąc przy samochodzie można co chwilę wymieniać olej, wszelakie filtry, płyny hamulcowe, olej w skrzyni biegów, płyn wspomagania, płyn chłodniczy, świece, przewody WN itd, itp, etc. bo to kosztuje niewiele. Ale jadąc z taką każdą pierdołą do chwila do mechanika okaże się, że taniej tego nie ruszać bo prędzej uzbierasz na drugie auto.

      Nie, to po prostu znajomość działania silnika.

      Gdy odpalasz nowy silnik, pojawiają się w oleju opiłki, bo części nie są do końca spasowane i wyślizgane, a tak częsta wymiana ma na celu wypłukanie tych opiłków.

      Potem zmieniają olej standardowo, czyli co 10 tysięcy kilometrów, albo co 15 tysięcy, jeśli jeżdżą bez szarżowania i na dobrym oleju.

    •  

      pokaż komentarz

      Psuje się okrutnie, wszystkie badania to potwierdzają( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°). Tutaj link:

      @siuxior:
      https://www.reliabilityindex.com/manufacturer
      XD tutaj jest wykres od ubezpieczyciela.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55:

      właśnie nic nie ma z wyposażenia. Może to ja jestem dziwny ale wydaje mi się, nie kupuje się premium tylko dla znaczku na masce, pomijając floty.
      Niektórzy tak robią.

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski uważam że wymiana 7 razy oleju to njiedoj@!#nie mózgowe. Ale to tylko moje zdanie. Po pierwszym 1000 km i potem już normalnie co 10-15kkm wymieniać

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Niemiec kupi niemieckie. W ostateczności kupi co innego. Nieważne czy mowa o chlebie, kiełbasie czy samochodzie.
      Wychodzą z prostego założenia. Zostawię kasę u helmuta to helmuta będzie stać na to co sam produkuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @SchrodingerCat: Każdy kupi niemieckie, bo wie, że utrzymuje jakiś standard.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: to tylko kwestia mentalności. Jadłeś niemiecki chleb? Co z tego ze hujowy. Helmut i tak go kupi.

      Różnica między Niemcami a Polakami jest taka, ze Niemiec chce mieć jak najlepiej. Polak chce żeby sąsiad miał gorzej.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: a to czy utrzymuje jakość masz pokazane tutaj:)

    •  

      pokaż komentarz

      @SchrodingerCat: chciałbym być ekonomicznym patriotą ale racjonalnie myśląc się nie da. Żadne p#%@%%%enie o helmutach, sąsiadach czy innych nazistach tego nie zmieni.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krowa_i_kurczak: akurat te wykresy nie obrazują samej awaryjności. Tutaj masz też uwzględniony koszt napraw.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: jest taki wybór, ze naprawdę nie ma sensu kupować czegokolwiek od firm które są Polsce winne miliardy euro.
      Jak cię jakis dres pobije i okradnie z wypłaty to bedziesz kupował w jego sklepiku?
      Te kilka firm okradło Polskę na miliardy i cofnęło ja w rozwoju o 100 lat. Jeśli nie kupisz u dresa z powodu ukradzionej stówy czy tysiaka, to dlaczego kupujesz od firmy która okradła ciebie na całe życie na kilkanaście tysięcy euro rocznie. Bo taka jest różnica w PKb dzięki ich działalności.

    •  

      pokaż komentarz

      uważam że wymiana 7 razy oleju to njiedoj?%?nie mózgowe. Ale to tylko moje zdanie. Po pierwszym 1000 km i potem już normalnie co 10-15kkm wymieniać

      @Krowa_i_kurczak: a kogo twoje zdanie obchodzi?

      Ja wolę jednak słuchać fachowca, któremu samochód bezawaryjnie chodzi ponad 200 tysięcy kilometrów.

    •  

      pokaż komentarz

      @SchrodingerCat: p#%#%!?enie o dresach też tego nie zmieni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Rozumiem, że chodzi ci o żywność. Spróbuj kupić polski samochód lub elektronikę.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: no ty pewnie tez w ostateczność kupiłbyś od dresa co cię kiedyś pobił i okradł. Ale zrobiłbyś to w ostateczności i byś unikał.

      Ludzie potrafią być wściekli o 10 zł i zbojkotować firmę. A jak chodzi o bandytów przez których ich praca, praca ich rodziców, oraz praca ich dzieci jest warta trzykrotnie-10 krotnie mniej maja to w dupie.

      Śmiech.

    •  

      pokaż komentarz

      @strean: a jak docierają silnik w fabryce ? pytam bo nie wiem

    •  

      pokaż komentarz

      @SchrodingerCat: można też nie jeździć do Austrii bo wydała na świat Hitlera i korzystać z gorszych wyciągów we Francji lub we Włoszech. Albo w ogóle zostać w Polsce, zjeżdżać 5 min i 20 min czekać w kolejce. Tylko po co? To jest śmiech.

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski mój ma 190kkm I robię tak jak mówię I też jest dobrze. Łał 200kkm niesamowity przebieg

    •  

      pokaż komentarz

      @VioleJyuGrace: zależy od wyposażenia bo 3 z małym silnikiem dobrze doposazona może kosztować prawie 300k

      @s7aman: zajebiscie jeżdżą po zakrętach, super wykonane wnętrze które się nie zużywa,(miałem bmw z nalotem 700kkm i po wnętrzu nie było tego widać, a silnik o dziwo trzymał moc mimo takiego nalotu) wygodne, w takiej szkodzie po 70km jazdy bolą mnie plecy, takim bmw mogę jeździć cały dzień i nic mnie nie boli. No i chyba najważniejsze jest to póki co jedna z dwóch marek w której potrafię znaleźć odpowiednią pozycje za kierownicą, druga jest subaru chociaż tutaj siedziałem tylko w jednym już wiekowym modelu imprezie gt

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski: i co ten super mechanik wskórał wymieniajac SIEDEM razy olej przez 10k km? Silniki są już wstępnie dotarte. Chciał wypłukać opiłki metalu? Lubię dbać o auto, znam sie na mechanice, ale kolega mechanik zwyczajnie bzdury porobil

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: akurat Francuskie Alpy są lepsze. Widzisz. Istnieje wybór.

    •  

      pokaż komentarz

      akurat Francuskie Alpy są lepsze.

      @SchrodingerCat: *tańsze

      Infrastruktura w tragicznym stanie, stoki również.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: wcale nie są tańsze. Jak chcesz tańsze jedz do Włoch. Ale tam już jest c$@!!wo.

    •  

      pokaż komentarz

      Widzisz. Istnieje wybór.

      @SchrodingerCat: chcesz korzystać z gorszych stoków do tego jeszcze nabijać kasę komuś w kraju, który nas zdradził 80 lat temu? Jaki z ciebie patriota ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski: Wyzywasz wszystkich od dzbanów a sam jesteś tutaj największym.
      1. Film łysego jełopa to typowy clickbait dla januszy, bo on w takich się specjalizuje. Po to masz filtr oleju w samochodzie, żeby właśnie te opiłki i zanieczyszczenia wyłapywał, on sam na tym filmie pokazuje te opiłki właśnie na filtrze - olej krążący w układzie smarowania dalej jest od nich wolny.
      2. Oleje "longlife" nawet po tych 30tys. km(w dostawczych VW producent zaleca nawet 40k) zachowują swoje parametry smarowania, problemem jest ich zanieczyszczenie sadzą. Zresztą kolosalny wpływ ma tutaj styl jazdy, jak bardzo olej jest np. przegrzewany, jakość stosowanego paliwa, odpalanie na zimno itp.
      3. BMW jako jeden z niewielu producentów zaleca w instrukcji obsługi delikatną jazdę przez pierwsze kilka tysięcy kilometrów i jest to dokładnie rozpisane, które elementy muszą się ułożyć(hamulce bodaj 500km, opony 300km, przez pierwszych parę tysięcy km nie przekraczać określonych obrotów, a potem stopniowo je zwiększać itp), ale to nie jest żadne docieranie, bo silniki dzisiaj są o wiele lepiej spasowane niż kiedyś. I tak - dotarte są w fabryce - poszukaj sobie na YT filmów z linii produkcyjnej. Każdy złożony egzemplarz musi przejechać ileś tam km na hamowni choćby po to żeby dostać homologację ze względu na emisję spalin.
      4. Sam wymieniłem olej po 5k km od zakupu, po "dotarciu", a teraz wymieniam co 10-12k km, ale mam świadomość, że to lekka paranoja, ale wymiana oleju z filtrem za 400PLN przy cenie spokojnego snu jest żadna, nawet jeśli to pieniądze wyrzucone w błoto.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: dlaczego uważasz ze ktoś nas zdradził? O ile pamietam to po kilku dniach i Francją i Anglia wypowiedziały wojnę Niemcom.
      Utrzymali sojusz. Polska powinna zdawać sobie sprawę ze strategii przyjętej przez Francje, bo ta nie po to wydała miliardy na umocnienia, żeby wysyłać swoich ludzi za nie.
      Słyszałeś żeby ktoś broniąc zamku otwierał wrota i wysyłał swoich łuczników na pole w stronę armii oblężniczej?

    •  

      pokaż komentarz

      @SchrodingerCat: wpadasz we własne sidła słonko ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Po to masz filtr oleju w samochodzie, żeby właśnie te opiłki i zanieczyszczenia wyłapywał, on sam na tym filmie pokazuje te opiłki właśnie na filtrze - olej krążący w układzie smarowania dalej jest od nich wolny.

      @burnthefires: i co z tego, skoro filtr jest taki sam niezależnie od oleju i przy longlifach się zapycha?

      2. Oleje "longlife" nawet po tych 30tys. km(w dostawczych VW producent zaleca nawet 40k) zachowują swoje parametry smarowania, problemem jest ich zanieczyszczenie sadzą. Zresztą kolosalny wpływ ma tutaj styl jazdy, jak bardzo olej jest np. przegrzewany, jakość stosowanego paliwa, odpalanie na zimno itp.

      Skoro w oleju zbiera się syf, to nie ma on tych samych parametrów i już tak dobrze nie smaruje.

      3. BMW jako jeden z niewielu producentów zaleca w instrukcji obsługi delikatną jazdę przez pierwsze kilka tysięcy kilometrów i jest to dokładnie rozpisane, które elementy muszą się ułożyć(hamulce bodaj 500km, opony 300km, przez pierwszych parę tysięcy km nie przekraczać określonych obrotów, a potem stopniowo je zwiększać itp), ale to nie jest żadne docieranie, bo silniki dzisiaj są o wiele lepiej spasowane niż kiedyś.

      Są spasowane ale i tak muszą się dotrzeć, bo nie da się tak dobrze spasować, żeby wszystko dobrze się ślizgało przy tych naprężeniach które są w silniku.

      Zwyczajnie części muszą się o siebie wyślizgać i dopasować jedna do drugiej.

      Każdy złożony egzemplarz musi przejechać ileś tam km na hamowni choćby po to żeby dostać homologację ze względu na emisję spalin.

      To jest kilkanaście czy kilkadziesiąt kilometrów, a nie żadne dotarcie.

      4. Sam wymieniłem olej po 5k km od zakupu, po "dotarciu", a teraz wymieniam co 10-12k km, ale mam świadomość, że to lekka paranoja, ale wymiana oleju z filtrem za 400PLN przy cenie spokojnego snu jest żadna, nawet jeśli to pieniądze wyrzucone w błoto.

      On jako mechanik robi to za pół darmo.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: niby dlaczego? Poza tym Francją nie żerowała na naszych przodkach przez kilka lat. Nie wywiozła nam wszystkiego co cenne.
      A najgorsze w tym wszystkim to pan Niemiec z zimna krwią wymordował 25% ludności cywilnej.
      Słonko.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: gwarancja na 20 tys/km oznacza że gośc kupił używkę do której dealer dał swoją gwarancję dlatego też BMW Polska nie podejmuje działania, pisanie jak w artykule że BMW nic z tym nie robi jest nadużyciem. kiedyś miałem w warsztacie Volvo XC90 i podobny problem, przyjechał facet że każdy już chyba oglądał i nie wiadomo co się dzieje, nie znajdują przyczyny - okazał się ża auto po dzwonie i robione za złotówkę, więc przyspawali maglownice na sztywno więc przenosiłą wszystkie drgania na układ kierowniczy.

    •  

      pokaż komentarz

      @D_Prz to by wyjaśniało zaistniały problem... artykuł jest napisany w takim tonie jak gdyby auto było nowe...

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: BMW na gwarancję 110 tyś/ lub 3 lata ( dokładnie nie pamiętam 2 lub 3) więc 20 k to jest chwyt marketingowy dealera, jak auto dobrze zespawane z 3 to i tak nic w tym czasie nie powinno się wydarzyć ( jeśli ktokolwiek na niego patrzył kto się zna, przy odkupie od klienta) - no chyba że jak ten zrobiony tzw. pod sprzedaż. oczywiście może być tak że to jest auto po rękojmi, z wadą fabryczną gdzie ktoś oddał z wymianą na nowy, a Ci próbowali się go pozbyć licząc na to że kupi jakaś kobieta, i będzie jeździć sądząc że tak musi być.

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski: no to biorąc pod uwagę że silniki docierają na hamowni w fabryce to chyba powinien po zakupie pojechać do farbyki na taśmę montażową i tam ten olej ciągle wymieniać..

    •  

      pokaż komentarz

      no to biorąc pod uwagę że silniki docierają na hamowni w fabryce to chyba powinien po zakupie pojechać do farbyki na taśmę montażową i tam ten olej ciągle wymieniać..

      @D_Prz: ile samochód chodzi na tej hamowni?

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski: silnik jest w pełni docierany, co oznacza że jeśli się wykrawają jakiekolwiek opiłki metalu to właśnie w tym czasie, jak kupujesz jako użytkownik auto to możesz z niego korzystać - zaleca się wymianę oleju 1K km ( ale i to nie wszyscy producenci) więc takie docieranie z wymianami oleju itd to się robiło ale w polonezie albo fiacie..

    •  

      pokaż komentarz

      @SchrodingerCat: paradoksalnie Francja przegrała wojnę z Niemcami właśnie przez wysłanie swoich żołnierzy na teren Belgii, zamiast czekać w swoich granicach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      @Strzelec_Kurpiowski: fajny ten mechanik co wymiana 7 razy olej do 10tys kilometrów. A czemu tylko 7 a nie 8? Ciekawe na podstawie czego opracował taki szczegółowy plan wymian, pewnie to była jego tajemna wiedzą o działaniu silnika i docieraniu. Chłop pewnie na Żukach szkolony to wymienia jakby miał pod maską Andorię.
      No ale chyba było warto, skoro samochód wykrecil zwrotne 200 tys. kilometrów. Ja wymianialem zgodnie z instrukcją i zrobiłem 240 tys. Jak to możliwe skoro opiłki powinny mi rozj#!?c silnik?
      Najlepiej sprawdzić instrukcje samochodu na rynek australijski lub amerykanski stosować się do zaleceń z ich instrukcji i będzie ok, bo w Europie to standardowo olej w skrzyni biegów się nie wymienia, a olej silnikowy co 15-20 tys.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: A to ciekawe, ze w polsce gwarancja ma limity kilometrow. Ja moglem u siebie przedluzyc na 5 lat bez limitu kilometrow

    •  

      pokaż komentarz

      @Harmideron: jakbyś mieszkał w szwabi i kupił tu samochód w salonie to byś wiedział ze diler przez rok naprawia ci bez skomlenia bezpłatnie usterki

    •  

      pokaż komentarz

      @xionze gwarancja do stu dni, studnia jest przy bramie

    •  

      pokaż komentarz

      @Amerykanski-Naukowiec w uk za mała kwotę kupujesz gwarancję na auto uzywane na 2 lub 3 lata np w arnoldzie clarku i kolega testował tą gwarancję i naprawdę działa na przykład na desce rozdzielczej w Fordzie odkleił mu się taki pasek srebrny więc na gwarancji przykleili mu ten pasek. Naprawiali mu wszystko co pokazał palcem za darmo.

    •  

      pokaż komentarz

      @Sickborys: "nalatane" i już wiemy z kim mamy do czynienia.

    •  

      pokaż komentarz

      @golagolagola: Zależy co wolisz, jak nie chcesz płacić 2x tyle za dodatki których nie sam nie zauważysz to jakaś marka jest lepsza od droższej. To sprawa danej osoby co kupuje i nie ważne czy telefon czy samochód.

    •  

      pokaż komentarz

      @Harmideron tak mówią Ci co BMW nie jeździli ¯\(ツ)

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski: statystyka zajebista, znajomego auto, spytaj we flotach jak się dba o auta i jakoś się nie rozlatują...

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski: daje 100tys. km tylko pozostaje pytanie jakie sa wylaczenia gwarancji. Tak jak w kazdej marce przykladowo kia 7 lat gwarancji, na uklad jezdny rok, na radio 2 itp. Moze w calej historii chodzi o zwykly skrot myslowy ze pomimo ze BMW daje gwarancje 100tys km (czyli glownie na silnik) to na uklad jezdny (ktory nigdy nie jest na pelen termin, juz widze np jak ktos przyjezdza po 6 latach do kia bo mu cos stuka i ze robia mu to na gwarancji) jest moze tylko 20tys.?

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski: wymiana oleju po 15 minutach na luzie xDDDDDDDDDDD Nowy samochód przyjeżdżając z fabryki do salonu ma już kilkanaście-kilkadziesiąt kilometrów przebiegu, a koleś zmienia olej po 15 minutach xD

    •  

      pokaż komentarz

      @burnthefires:
      Ad1. Z oleju też wyłowił opiłki
      Ad2. Gówno prawda, zobacz UOA np Castrola 5w30, filtry są takie same dla wymian co 15 jak i co 30 tysięcy, po prostu jak się filtr przypcha, to olej leci bypasem bez filtrowania.
      Ad.3 - nie wypowiem się.
      Ad.4 - Stara dobra zasada mówi robisz trasy olej co 15 tysięcy, tryb mieszany co 10 tysięcy, miasto co 7 tysięcy.

    •  

      pokaż komentarz

      @piotras-kbw:
      ad 1: Gdyby ten film zrobił Chris albo ktoś bardziej rzetelny (o to nietrudno) to bym może uwierzył. Chyba że ten samochód to demo/prasówka, którą każdy od początku katował, inaczej nie wyobrażam sobie takiego zużycia w żadnym nowoczesnym silniku, zresztą mielibyśmy już dawno aferę o pozacieranych nowych silnikach BMW, a na razie to tylko samozapłony i rozciągający się łańcuch są na tapecie ;)
      ad 2: Mówimy tu o dobrych olejach, a nie o Castrolu xD
      ad 4: Też się tego trzymam, w 2.0 TDI w transporterze zmieniam co 15kkm od nowości (Mobil, potem Motul) chociaż jeździ jedynie autostradowo, a oleju jest tam 7L i pewnie do 20kkm też by wytrzymał. W BMW z B48 zmieniam co 12kkm, na ori BMW LL04 czyli produkt Shella. Tak jak mówiłem - podejrzewam, że

    •  

      pokaż komentarz

      @burnthefires:
      Ad.1 Ja powiem tak, nie ma w branży moto takiej technologii aby nie trzeba było docierać silników! Zawsze jest jakaś tolerancja wykonania elementów i one muszą się po zmontowaniu z sobą ułożyć!

      Widzisz ja się już dawno nad tematem zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że w koncernach sobie po prostu policzyli, że większe oszczędności da im stosowanie LL a przy okazji przyśpieszą zużycie pojazdu i pochwalą się ekologią w mniejszym zużywaniu oleju.
      Pierwszy właściciel i tak tego nie widzi bo zmienia samochód zanim wystąpią problemy.

      Ad2. Ty naprawdę myślisz że płacąc 2x więcej dostajesz 2x lepiej?
      ad4. jak widzę "motul" to mi się smiać chce, te oleje były dobre kilka lat temu jak miały bazy syntetyczne a nie dzisiejsze HC, które niczym nie różnią się od tego złego i okropnego Castrola. Na dzień dzisiejszy najlepszy stosunek cena/jakość mają oleje na bazach GTL od shella.

    •  

      pokaż komentarz

      Najpierw klienci wierzą, że samochodu nie trzeba wcale docierać, a kupując droższy olej "LongLife" można go wymieniać co 30 tysięcy kilometrów, a potem się dziwią, że silnik 200 tysięcy nie wytrzyma XD
      W firmie piłujemy nowe diesle i spokojnie robią przebiegi do 200k bez napraw silnika, oleje tylko longlife i wymiany jak komputer pokazuje. Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś silnik padł.
      @Strzelec_Kurpiowski:

    •  

      pokaż komentarz

      @piotras-kbw: Ja się tylko czepiam określenia „docieranie” bo tam się już nic nie wyciera jak kiedyś w polonezie, tylko jak mówisz elementy muszą się ułożyć. Sam proces uważam za jak najbardziej słuszny. Też uważam, że koncernom LL jest na rękę z wielu powodów, choćby możliwości oferowania darmowych przeglądów przez pierwsze 120kkm/3 lata. Takie 4 wymiany oleju to dla nich znikomy koszt, a klient będzie przeszczęśliwy bo dostał coś za darmo. Za Motula płacę bardzo normalne pieniądze i nie mam problemów z jego jakością, wręcz przeciwnie, X-Clean to na razie jedyny olej którego mój silnik nie pali, w przeciwieństwie do fabrycznego Castrola, potem Mobila i droższego Motula Specific

    •  

      pokaż komentarz

      @burnthefires: Oj dociera dociera, może nie tak jak sobie to większość ludzi wyobraża, ale sporo opiłków się przy tym tworzy ;)
      No właśnie nie normalne ;) bo przepłacasz :) Z motulem jest dokładnie tak samo jak z castrolem, przy czym zła opinia o castrolu wynika głownie z ogromnej ilości jego podróbek.

      Dużo lepsze w podobnej cenie są produkty shella, a jak chcesz taniej a dobrze to zobacz sobie oleje robione przez EUROL lub naszego rodzimego SPECOLa.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55 ja też kupiłem f30 z 80tys km i dostałem gwarancję na rok bez limitu km to nie ważne czy używane czy nie, wszystko zależy gdzie i od kogo kupujesz.

    •  

      pokaż komentarz

      @piotras-kbw: Widzę, że o olejach masz większą wiedzę toteż nie będę się w tej kwestii spierał. Co do Motula ostatnio radziłem się jeszcze w firmie, która handluje różnymi markami i raczej nie zależało im na tym żeby wcisnąć mi akurat ten olej. Nawet odradzili mi dopłacanie do Specifica, który jest droższy, skoro jego mój silnik spala, a X-Cleana nie. No i z tego co słyszałem Motul też jest teraz właśnie na cenzurowanym ze względu na wysyp podróbek, a tak to co serwis/mechanik to inna opinia, jedni mówią że obecnie Valvoline inni że Liqui Moly, jeszcze inni, że Shell, a ja przecież nie mam wyczynowego samochodu, tylko dwulitrowego diesla i zmieniam ten olej co 15k. No i z tym Castrolem to odradzał mi go nawet doradca w ASO VW, które leje... Castrola i zarabia na nim swoje chore marże więc raczej coś jest na rzeczy.

      A z tym docieraniem, to okej, wiadomo, że mikroskopijne opiłki zawsze będą występować, tylko to jest skala, która raczej nie jest zbyt szkodliwa dla silnika. Wiadomo, że i tak żadna współczesna konstrukcja nie zrobi 500 000 bez remontu jak W124, ale prędzej padnie z miliona innych powodów niż z zatarcia panewek czy turbiny.

    •  

      pokaż komentarz

      @burnthefires: Każdy chwali to co mu się wydaje, albo to na czym ma największą marżę ;)
      Wiedza o olejach u mechaników jest na poziomie mułu.
      Ja osobiście znam egzemplarz 1.8T dłubniętego pod 300KM co jeździ na castrolu zmienianym co 7 tysięcy i nic złego z tym silnikiem się nie dzieje.
      Widzisz apropo ASO VAG to jest ciekawie, bo sprzedają castrola pomimo że VAG ma swoje fabryczne oleje (i nie jest to castrol edge).

      Ja osobiście zalewam swoje oba auta 2.8 (vag) i 1.6(alfa) olejem shell helix 5w40 z kilku powodów:
      stabilna na przestrzeni lat receptura
      korzystna cena
      dobrze myje silnik
      wysoka zasadowość - bardzo się przydaje przy LPG
      wysoka dostępność - nawet w markecie dostaniesz

      No właśnie jest mocno szkodliwa, przyjmijmy że z tego powodu silnik nie zrobi miliona km a tylko 400 tysięcy.

      Wiadomo, że i tak żadna współczesna konstrukcja nie zrobi 500 000 bez remontu jak W124
      To jest akurat nieprawda, dla większości dzisiejszych jednostek taki przebieg jest jak najbardziej osiągalny i to przy dobijaniu ich za pomocą np LL, a przy "normalnych" zmianach oleju osiągnięcie go nie stanowi problemu.

    •  

      pokaż komentarz

      @piotras-kbw: A te oleje VW to nie jest przypadkiem Quantum? Coś mi się tak o uszy obiło kiedyś i wiem, że w UK to polecają do VW.

      Moim zdaniem akurat w takim ASO VW, które akurat leje Castrola (chociaż już np. w Nadarzynie leją Mobila) i przerób jest dość duży można zauważyć jakieś prawidłowości w statystyce, której marki oleje lepiej sobie radzą. I jeśli przyjeżdżasz do nich z własnym motulem, a doradca serwisowy mówi wprost, że to o niebo lepsze niż Castrol na którym zarobiłby krocie, to też coś jest na rzeczy.

      Mówisz, że bez zdejmowania głowicy (bo turbo czy wtryski na pewno tyle nie wytrzymają w wysilonych jednostkach) większość dzisiejszych jednostek zrobi pół miliona nawet na LL? Bo jakoś ciężko mi w to wierzyć.

    •  

      pokaż komentarz

      @piotras-kbw: Jest i na OLX słynna Skoda Rapid, która ma chyba 700kkm, ale nigdzie nie ma informacji, który już silnik albo (ew. po ilu szlifach) w niej siedzi więc takie szukanie po ogłoszeniach zbyt wiele nie musi znaczyć.

    •  

      pokaż komentarz

      @burnthefires: Chodzi mi o to że nie musisz specjalnie mocno szukać, jest tego pełno :)

    •  

      pokaż komentarz

      @strean troche się kompromitujesz chłopaku...

      1. Nie, samochody nie są docierane w fabryce
      2. Tak, nawet w nowym aucie będą opiłki w silniku
      3. Nawet jakby były docierane warto zmieniac olej czesciej niz karze producent
      4. Może Cie to szokować, ale w moim 20 letnim samochodzie (turbo pb) z podniesiona mocą, zmieniam olej co 8-9k km, dzięki temu silnik jest w dobrej kondycji i od wymiany do wymiany nie dolewam nawet kropli

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski
      "Mam znajomego, który jest dobrym mechanikiem i samochód powoli docierał, wymieniając olej 7 razy przez pierwsze10 tysięcy kilometrów.."

      Myślałem, że to początek pasty ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @PosiadaczKonta: Ta marka sama siebie pogrążyła. Zacznijmy od słynnych Valvetroniców, które od startu były problemem. Później pojawił się słynny N47, który rozrząd miał "do dupy strony" i do zabawy trzeba było wyjmować silnik i skrzynię. Potem okazywało się, że ślizgi są zrobione z gównolitu i pękają same z siebie, łańcuch rozciągał się jak makaron na spaghetti. Koszta robocizny na dzień dobry to były 6k. Później BMW wpadło na genialny pomysł z ERG i dochodziło do samozapłonów, a mimo akcji serwisowej brakowało im części i ludzi odsyłali z kwitkiem. Teraz czytamy, że dają "OLABOGA" gwarancję na 20tys kilometrów. Szczerze, tyle to osobiście zrobię w 3-5 miesiące... Więc o kant dupy rozbić taką gwarancję. O przypomniały mi się cudowne problemy z ich 2.0D, które też potrafiło napsuć nerwów, tam też zj!@#li sprawę.

    •  

      pokaż komentarz

      @s7aman powiedział ten co o nowym BMW sobie może pomarzyć

    •  

      pokaż komentarz

      @Strzelec_Kurpiowski gratuluję. Wierzysz w bzdury które łysy opowiada.

      Po pierwsze:
      Zebrał opiłki z oleju w misce olejowej. A gdzie miały być? Przecież nie szły dalej bo zatrzymywać je filtr.

      Po drugie:
      BMW przy pierwszej wymianie olej wymienia miske olejowa (na pierwszy montaż są z magnesem który zbiera opiłki)

      Po trzecie :
      Jak kupujesz nowe BMW to masz w dupie. Auto ma wytrzymać 3-4 lata leasingu i zwrot do dilera. Kupujesz nowe. Więc po co piwrwszy właściciel ma się tym martwić?

  •  

    pokaż komentarz

    Rozwiązanie jest proste, wchodzimy w menu, opcje - > trakcja - > automatyka - > budzenie drganiami -> wyłącz i po kłopocie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    Kierowca ma chyba ciągle okulary i kamera nie widzi jego oczu i system go budzi trzesac kierownicą bo mysli że zasnął

  •  

    pokaż komentarz

    Najpierw wymienili tarcze, podczas kolejnej wizyty klocki

    No geniusze, serwis premium xD

  •  

    pokaż komentarz

    Ja mam podobne przeboje z ASO #bmw
    Tez f30, tez drgania. Tez wymieniali hamulce, kazali optymalizowac kola, wywazali, zwalali na to, ze opony sa do wymiany...
    A poprawy zadnej.
    Juz nawet sama dyskusja byla na poziomie mocno zenujacym.
    "- Czuc drgania w kabinie i na kole kierownicy. Jak kierownice puszcze to widac wyraznie jak drzy prawo-lewo"
    - Prosze pana, kierownice sie trzyma podczas jazdy.
    No faktycznie sie trzyma, jak trzymam to nie widac drgan wiec problem nie wystepuje...
    Tak sie bujalem do serwisu przez rok i zawsze bylo ok tylko ja mialem wyimaginowany problem.
    Jak przy pewnej wizycie chcieli mi wcisnac optymalizacje kol (odplatnie), poza tym nie widza problemu,
    powiedzialem, ze za 30 min bede i zabieram samochod to nagle "mistrz serwisu" cos niby wyczuwa
    i ze moze jeszcze poszukaja.
    Tak wlasnie dzialal BMW Zdunek w Gdyni. Najgorszy serwis BMW z jakim mialem do czynienia.

    Ostatecznie wybralem sie do serwisu w Gdansku tam mechanik od razu zauwazyl,
    ze to nie kwestia kol i tak nie moze byc. Po krotkiej przejazdzce juz mial podejrzenia.
    Okazalo sie, ze dyfer i wal do wymiany. Zrobili to i nagle jak reka odjal. Zero drgan.
    Mozna? Mozna!
    Do tej pory wymienili tyle elementow, ze jak bym mial placic za czesci i robocizne z wlasnej kieszeni to pewnie wyszlo by cos w okolicy 50 tys :)

    Prawda jest taka, ze w tych ASO to pracuja glownie wymieniacze bez wiedzy i doswiadczenia.
    Wymieniaja wszystko jak leci (na gwarancji) i licza na to, ze bedzie ok (albo wlasnie, ze nie bedzie ok, bo chyba maja z tego profity od BMW).
    Dopiero jak sie trafi faktycznie na mechanika, ktory naprawia/naprawial samochody, a nie wymienia prawie nowe czesci na nowe jest spore prawdopodobienstwo, ze prawidlowo zdiagnozuje problem i go rozwiaze.

1 2 3 4 5 6 7 ... 13 14 następna