•  

    pokaż komentarz

    Kontrola wykazała, że kierowca Bolta nie posiadał odpowiedniej licencji, a "realizowana przez niego usługa odbywała się wbrew przepisom regulującym zasady świadczenia przewozów okazjonalnych osób". Nie miał też odpowiednich badań lekarskich i psychologicznych.

    A ja się pytam - kto wreszcie skontroluje lekarzy, którzy badają taksiarzy? I którzy wydają im zaświadczenia, że z główkami mają OK? Bo tylu wariatów, potencjalnych morderców i patologii co na taxi to nigdzie nie ma.

    Poza tym skoro jest już tyle licencji, badań etc. to nie można taksiarzom dorzucić jeszcze jakiegoś cyklicznego testu na "mycie się". Bo co drugi to "pachnie" jakby w tej swojej ufajdanej taksówce koczowal tydzień w słońcu sahary.

  •  

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @stormkiss: Sprawa nie jest jednoznaczna. Skoro dostał 11 k kary to znaczy, ze działał w sposób niezgodny z prawem.
      Ich zachowanie nie wiele rózni sie od powiadomienia policji o kradzieży albo wysłaniu filmiku z drogowym szaleńcem. Skoro prawo zakazuje takiego działania to tego zwyczajnie robić nie wolno

    •  

      pokaż komentarz

      @blabusna666: Jak gościu będzie miał problemy z powodu braku licencji na przewóz osób, to może zrobić odwet na taksiarzach - zamówić taxi w celu przewiezienia jakiegoś mebla/wózka dziecięcego/czekogolwiek.
      Kurst zamówić do inspekcji transportu drogowego, niech taksiarz się tłumaczy, gdzie ma swoją licencję na przewóz zarobkowy rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @mar111cin: i tu się mylisz, legalnie wozisz taksówką bagaż w bagażniku, przesyłki, recepty i inne dziwne zakupy.

    •  

      pokaż komentarz

      @blabusna666 a przechodzisz na czerwonym świetle? A przochodzisz w niedozwolonym miejscu? Że coś jest nielegalne, nie znaczy że nie będziesz tego robił, albo ktoś inny. A już w szczególności nie powiesz mi chyba że bycie kierowcą Bolta jest niemoralne? Bo niemoralne jest zabranianie wykonywania pracy, karanie za nią, szczególnie takiej która jest wykonywana uczciwie i sumiennie.

    •  

      pokaż komentarz

      Kurst zamówić do inspekcji transportu drogowego, niech taksiarz się tłumaczy, gdzie ma swoją licencję na przewóz zarobkowy rzeczy

      @mar111cin: przykre że jesteś taki ograniczony umysłowo, licencja taxi obejmuje przewóz osób i rzeczy. jak już coś wymyślasz to sprawdź a nie jak typowy wykopogównix

    •  

      pokaż komentarz

      @Oskarbb: Czym innym jest incydentalne złamanie prawa ( przejście na czerwonym) a czym innym zrobienie sobie z tego sposobu na życie. Handel alkoholem też jest pracą, ale nie wolno tego robić bez koncesji,
      Wyobraź sobie dwa sklepy obok siebie, obie sprzedają gorzałę, jeden zapłacił 4000 za koncesje , drugi nie. Ten pierwszy musi sprzedawać drożej bo musi sobie te 4k odrobić. Tak samo jest TAXI/BOLT - chcesz jeździć zrób licencje

    •  

      pokaż komentarz

      @blabusna666: dużo kierowców ubera/bolta to ex-taksiarze którzy mają licencje, tylko że nie mają kasy fiskalnej itp itd. Samo zrobienie licencji to nie problem, zresztą wielu taksiarzy ich nie ma.

    •  

      pokaż komentarz

      @blabusna666: Prawo jest niedostosowane do obecnych czasów i niejednoznaczne , np posiadajac kase fiskalna i umowe zpartnerem dostaniesz max kilkaset zł mandatu , a ten kierowca nie miał ani jednego ani drugiego i wziął kurs gotówkowy co jest proszeniem sie o kłopoty. , więc nie jest tak że przewozy są nielegalne . One są źle uregulowane prawnie , na szczęscie od nowego roku wchodzi ustawa która wszystko zmiania. W świetle tego nie wiem co kieruje wasaczami aby dalej prowokować taksie sytuacje , moim zdaniem kumulacja najgorszych cech chamstwa ,cebulactwa , januszerstwa i głupoty. Cóż po wejściu ustawy przyjdzie im sie tłumacyzc nowym kolegom na postoju ze swoich dotychczasowych poczynan.

    •  

      pokaż komentarz

      @KierownikuPoratuj2zl: @Uberpartnerflota: prawo jest niedostosowane, ale jest.
      Co do 2 kwestii, to ja jestem zwolennikiem utrzymania licencji, ale bez egzaminu z mapki. Za to psychotechnika, niekaralności, jak najbardziej. Co do ZUS i kasy fiskalnej to jakiś trzeba to rozwiązać. Podatki muszą być takie same dla cierpów i uberow.
      A swoją drogą uważam, że transport jest w Polsce zbyt tani, ale to rozmowa na inną chwile

    •  

      pokaż komentarz

      @blabusna666: właśnie taka ustawa wchodzi , licencja zostaje bez topografi. Niekaralność i badania równierz będą wymagane .Co do kasy fiskalnej to na tą chwile już uber jej oficjalnie wymaga , a ze pewna częśc kierowców nie posiada ¯\_(ツ)_/¯. Ponadto auto bedzie musialo byc oznakowane oraz posiadać wpis taxi w dowód (moim zdaniem bez sesu inne braze korzystajace z pojazdów zarobkowo jak przedstawiciele handlowi , wypożyalnie jakoś nie musza posiadac stosownego wpisu w dowodzie).Uberowcy dostana przywileje taksiarzy ; mozliwośc korzystania z buspasów , postojów , karty podatkowej).Co do zusu to zostaje po staremu , teorytycznie kazdy kierowca ubera powinien miec dg albo byc zatrudniony. Jeśli chodzio stawki , aut jest od cholery a chetnych do jazdy jeszcze wiecej nie widze powodu aby miały wzrosnac - za duża konkurancja , mnie też boli bo wynajem fabii za 450 zł tyg to nie jest szalony biznes.

    •  

      pokaż komentarz

      @blabusna666: no jeżeli jest płatność przez aplikację to po co kasa fiskalna? Nasze prawo nie podąża za nowinkami technicznymi. Nie rozumiem też co to znaczy, że jest tani. Kosztuje ile kosztuje, dla kogoś zarabiającego w dolarze/euro pewnie tanio, ale dla statystycznego Kowalskiego już nie. Jak koszty wzrosną to spadnie ilość klientów, więc kto na tym wyjdzie gorzej?

  •  

    pokaż komentarz

    Jak masz rigcz i widzisz że wchodzi konkurencja bez licencji, kas fiskalnych to co robisz? No protestujesz i domagasz się by również móc jeździć bez licencji i kasy.
    A jak jesteś cierpem januszem? To też protestujesz ale żeby zakazać tej nowej konkurencji funkcjonowania.

  •  

    pokaż komentarz

    Ktoś kiedyś bardzo trafnie opisał cierpów:

    Wielu taksówkarzy mentalnie jest po prostu jeszcze w czasach PRLu, kiedy na postojach ustawiały się kolejki oczekujących pasażerów. A taksówkarze to byli Panowie Taksówkarze.
    Później w latach 90-tych skubanie zagranicznych turystów na których można było stosunkowo niezłą kasę zrobić
    w dodatku bezkarnie - bo dla zagranicznych turystów wartość pieniądza była inna. Do tego jeszcze często wożenie dziwek, ewentualnie pijanych obcokrajowców do burdeli i nightclubów - gdzie Ci obcokrajowcy byli dojeni a taksówkarze mieli jakiś % z tego. Generalnie traktowanie pasażerów nie jako swoich klientów - tylko frajerów do wyciągnięcia jak najwięcej kasy i nara!
    Przez to wożenie dziwek i współpracę z burdelami mieli jakiś tam kontakt z półswiatkiem przestępczym/ policją, dużo znajomości. Czuli się ważni, lepsi i do tego jeszcze dobrą kasę zarabiali. Jakby nie patrzeć byli to prości ludzie - bo sorry ale poza prawem jazdy i znajomością topografii miasta umiejętności żadnych taka praca nie wymaga.
    I ci prości ludzie czując się lepsi od innych stali się butni, aroganccy, roszczeniowi. A tu nagle pojawiają się nowe technologie jak google maps które nie dość że wskaże wszystkie adresy informacje o zamkniętych remontowanych drogach a nawet korkach i natężeniu ruchu i w czasie rzeczywistym potrafi wskazać optymalną najszybszą drogę z punktu A do B, z którym tak naprawdę nawet "najlepszy" taksówkarz który ma plan miasta w małym palcu nie ma szans. Później pojawia się aplikacja UBER która eliminuje naciąganie, "jazdę na około" na 4-tej taryfie, i nawet totalnie naj!!$ny możesz zamówić transport do domu jednym kliknięciem na telefonie, bez obawy że "Pan Taksówkarz" wydusi dodatkowe 50 zł bo "pijany i tak się nie zorientuje"...
    Z czasów świetności zostało im wożenie dziwek, starszych osób które nie korzystają ze smartfonów i czekanie na lotniskach i dworcach na naiwnych turystów którzy też nie mają Ubera.
    O tym jak bardzo są to prości i roszczeniowi są to ludzie świadczy sama forma protestu. Zablokować miasto, utrudnić innym życie bo ja nie mogę już oszukiwać "frajerów".
    Do tego bardzo wyrafinowane hasła "UBER=HIV". Co to kur..a ma w ogóle znaczyć??? Co ma jedno wspólnego z drugim??? Prości roszczeniowi debile. Od dawna nie korzystam z ich usług i jakoś nie tęsknię.
    A argumenty o "patriotyzmie gospodarczym", że UBER podatków nie odprowadza -hahaha - no sorry ale kogo oni chcą nabrać. Pamiętam doskonale jak z wielką ochotą instalowali w swoich samochodach kasy fiskalne żeby nie brać kasy na lewo.

    •  

      pokaż komentarz

      @Qba1996: Nie wiem o jakiej ty rzeczywistości piszesz ale w takiej Warszawie sytuacja jest z goła odmienna i bolt/uber to często stare strucle z kierowcami januszami lub gośćmi z kalkazu bez znajomości polskiego, którzy kupili prawko na targu w Azerbejdżanie i strach w takie samochody z takimi ludźmi wsiadać... ewentualnie 18-latek yarisem czy Punto( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Zresztą odkąd te lepsze samochody okleili to cały czas widać jakąś poważna kolizję z ich udziałem a wiele aut jest zdrowo obita. A OC cię tam nie chroni!
      Z koleiii jest wiele korporacji taxi które trzymają poziom i wiesz czego możesz się spodziewać.
      Już nie wspominam ,że te nowe technologie przez ciebie opisane czyli appki z lokalizacją pasażera i płatność z poziomu aplikacji... takie myTaxi czy iTaxi wykorzystywało na wiele lat przed powstaniem ubera!
      I już pomijam kwestie prawne oraz oszustw jakich dopuszczają się kierowcy i głównie tzw. partnerzy ubera/bolta. Ale z jakiegoś jednak powodu poważne firmy/korpo jeżdżą firmowo tylko taxi...

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunner: nie chodzi o Taxi jako całość, a sort tzw. cierpów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunner:

      te nowe technologie przez ciebie opisane czyli appki z lokalizacją pasażera i płatność z poziomu aplikacji... takie myTaxi czy iTaxi wykorzystywało na wiele lat przed powstaniem ubera!
      Chyba na długo przed wprowadzeniem Ubera w Polsce, bo sam Uber powstał w 2009 roku.

      Zresztą odkąd te lepsze samochody okleili to cały czas widać jakąś poważna kolizję z ich udziałem a wiele aut jest zdrowo obita.
      Chyba najlepszy argument cierpów xD No nie, taksówkarze się nie rozp$@$%%!ają... część z nich po pijaku jeszcze.

      w takiej Warszawie sytuacja jest z goła odmienna i bolt/uber to często stare strucle z kierowcami januszami lub gośćmi z kalkazu bez znajomości polskiego, którzy kupili prawko na targu w Azerbejdżanie i strach w takie samochody z takimi ludźmi wsiadać... ewentualnie 18-latek yarisem czy Punto( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Może dlatego, że w takiej Warszawie, czy Wrocławiu jest ogólnie dużo obcokrajowców i Uber/Bolt to dla nich łatwy zarobek..? Od nowego roku na pewno się to zmieni.
      W takiej Bydgoszczy ani razu jeszcze nie jechałem z obcokrajowcem, raz tylko trafiłem na jakieś starsze auto, ale w niczym to mi nie przeszkadzało. To jakiś prestiż, że jedziesz nowym autem? A, no tak, zapomniałem... warszafka.

    •  

      pokaż komentarz

      @mimE: Nie wiem czy prestiż ale jeśli mam zapłacić podobne pieniądze a często nawet mniej (mytaxi lite, czy 50% za płatnośc blikem w iTaxi) to wiadomo ,że wybiorę Polaka w nowej toyocie, z OC na pasażera i możliwością jazdy busspasem i wyjazdem w zamknięte rejony.
      A nie się zastanawiać czy przyjedzie auto ok (bo takie też są na zwykłym uberze) czy jakiś przerdzewiały sztrycel i szukanie ciapaka/uzbeka który nie umie podjechać pod odpowiednią klatkę, a zadzwonić nie możesz bo i tak się po polsku nie dogadasz( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Aha i tak mytaxi było pierwsze z taką appką (znajdź sobie na Wikipedii, kiedy ruszył Uber a kiedy mytaxi) a o iTaxi które jest Polska firmą czytałem na spiderwebie chyba w 2010 i artykół z testowania appki w Warszawie.

      I tak zdaję sobie sprawę ,że w Bydgoszczy czy Białymstoku jest inna rzeczywistość... Zresztą jak uber startował w Warszawie i były dopłaty dla kierowców to też to lepiej to wyglądało... Teraz głównie emigranci na tym jeżdżą po 14h na dobę bo są głodowe stawki (szczególnie jak na wawe) a potem i tak sp!!@@?#aj gdzie indziej kiedy skumają ,że są wyzyskiwani, szczególnie jeżdżąc dla partnera.

  •  

    pokaż komentarz

    Jednej rzeczy nie rozumiem. Jak ubery i bolty to taki sukces (nigdy nie korzystałem) to czemu złotowy nie przesiada się na nie? Pewnie dlatego że 90 procent zlotowiarzy to wąsate Janusze obsługujące max MYPHONE.
    Na taksiarzy mam uczulenie i wapno pod postacią kamerki

Dodany przez:

avatar lnwsk dołączył
643 wykopali 6 zakopali 26 tys. wyświetleń
Advertisement