•  
    mat_91

    +164

    pokaż komentarz

    Jeżeli te rozwiązania przejdą, przewoźnicy np. z Niemiec czy Francji nie znajdą kierowców. Jeżeli liczą na polskich kierowców, to też mogą się zawieść

    Przecież wiadomo że o to im chodzi, jedna z niewielu branż w której Niemcy i Francuzi nie opanowali w UE poprzez ściągnięcie hurtowej ilości taniej siły roboczej z krajów wschodnich. Bardzo istotna branża dla całej gospodarki, w której dominuje kraj, który z założenia miał im dostarczać tanich i wykwalifikowanych pracowników, coś jednak nie pykło, ale nadal walczą grając już trochę nieczysto, jeszcze nie nauczyli się że nie można mieć wszystkiego...

    •  

      pokaż komentarz

      dominuje kraj, który z założenia miał im dostarczać tanich i wykwalifikowanych pracowników, coś jednak nie pykło

      @mat_91: Pykło, pykło Polaku.

      Piszesz to z holenderskiego portalu, przed robotą we francuskiej fabryce, do której dojedziesz niemieckim autem w gatkach wypranych w niemieckim proszku, który sobie przywiozłeś za 1/3 ceny transportu zachodniego.

      Co do ciężarówek. Dekada, dwie i będę autonomiczne (nie widzę, żeby najlepsza na świecie husaria IT pracowała nad tym rozwiązaniem).

      źródło: paczaizm.pl

    •  
      mat_91

      +75

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: może tego nie doprecyzowałem, jeżeli chodzi o tych pracowników to miałem na myśli kierowców, którzy mieli hurtowo zasilać przede wszystkim niemieckie firmy transportowe.
      Bo jak dobrze wiemy w każdej innej branży im pykło, no ale w polskiego transportu nie są póki co w stanie osłabić, nadal ten biznes się opłaca i nadal mamy 1/4 unijnego rynku, więc sięgają po coraz to nieuczciwsze metody.

    •  

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: Co złego w kupnie używanego niemieckiego auta? To Helmut kupił je za 100% wartości i stracił 90% wartości zanim odsprzedał :P Złotówka z kupna używanego Passata do niemieckiego budżetu nie trafi. Części zamienniki z Chin itp.

    •  

      pokaż komentarz

      @Holyto:

      Złotówka z kupna używanego Passata do niemieckiego budżetu nie trafi.

      I właśnie dlatego powinno się edukować jak działa ekonomia. Jakikolwiek zysk dla Niemca częściowo idzie do budżetu Niemiec. Bezpośrednio poprzez podatki, a nieopodatkowana część trafi do lokalnej gospodarki i złapie się na kolejne podatki itd.

      EDIT: I nie, nie popieram fanatycznego oburzenia "NIE KUPUJ U SZKOPUFF", po prostu chciałem naprostować fałsz.

    •  

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: Co do autonomicznych ciężarówek, to masz rację. Ale najpierw stanie się to w USA. Jest lista 800 zawodów "zagrożonych" automatyzacją do 2034r. Kierowcy i sprzedawcy w supermarketach, to przykłady zawodów, które mogą zostać najszybciej zastąpione "robotami". źródła szukajcie na researchgate, bo nie mam pod ręką.

    •  

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: husaria pracuje juz Ty sie nie martw. Bys sie zdziwil ilu polakow projektuje nowoczesne systemy w samochodach.

    •  

      pokaż komentarz

      @Holyto:

      Używane niemieckie auta na polskich drogach:
      - darmowa reklama niemieckiej motoryzacji (pobudzanie popytu na nowe i używane u innych)
      - wspieranie całego ekosystemu niemieckiej motoryzacji (stacji obsługi pojazdów, oryginalne części, narzędzia, akcesoria, dodatki, preferencje i umiejętności mechaników)
      - zwiększenie popytu na nowe auta (skoro je kupujesz, ich wartość tak nie spada - reszta świata kupuje chętniej)
      - wspieranie niemieckiej gospodarki (logistyka, transport, produkcja)

      źródło: p5.focus.de

    •  

      pokaż komentarz

      husaria pracuje juz Ty sie nie martw.

      @RhavoX: Sprawdzam. Dajesz linki do polskich firm, które będą zmieniać świat transportu własnym systemem autonomicznej jazdy.

    •  

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: Większego p?%@!%!enia nie słyszałem dawno. Posiadam 25 letniego merca i na jego eksploatacji zarabiają wyłącznie rodzimi mechanicy i producenci zamienników. Popyt na nowe auta spada, bo zamiast kupić nowe, to jeżdżę odpicowanym starym i nie planuję kupna nowego.

    •  

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: zdajesz sobie sprawe z tego ze nasze firmy robia przewaznie cos dla kogos? Chodzi o to ze duzo polakow pracuje przy takich systemach ale robia je dla kogos wiec nie bedzie jakiegos marbudu nigdy na tym :D

    •  

      pokaż komentarz

      Posiadam 25 letniego merca i na jego eksploatacji zarabiają wyłącznie rodzimi mechanicy i producenci zamienników.

      @Holyto:

      Dalej się łudź, że swoim (der) szrotem nie dałeś zarobić Niemcom.

      Jesteś jeżdżąca reklamą niemieckiej motoryzacji. xD

      Całego jej systemu myślenia, systemu dystrybucji, pewności dostępu do części i gwarancji trwałości. Nawet to, że mechanik przy nim grzebie się liczy. Wszak ludzie kupują auta, które mechanicy potrafią szybko i sprawnie naprawić. A nie egzotyki. To się nazywa minimalizacja ryzyka zakupu. ¯\_(ツ)_/¯

      Zapewne niejednemu pokazałeś swoje wypucowane (das) auto. Brawo, pobudziłeś popyt. Także na nowe. Za darmo. xD

    •  

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: No wyobraź sobie, że nie dałem. Niemiecka motoryzacja, to już historia, no chyba, że te współczesne chińskie plastiki nazywasz niemiecką motoryzacją, to ok.

    •  

      pokaż komentarz

      husaria pracuje juz Ty sie nie martw. Bys sie zdziwil ilu polakow projektuje nowoczesne systemy w samochodach.

      @RhavoX: ...pracując dla dla firm niemieckich. ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

    •  

      pokaż komentarz

      @mat_91 Obawy polskich "transportowcow" nie sa o to ze nagle zalamie sie rynek trans w EU a o kase. Teraz spedycja i transport zarabia stawki europejskie - stac ich na leasing, wyplate dla kierowcy, wyplate dla spedytora, no i dobra kase dla siebie. A jak wejda inne regulacje to albo przenosisz firme do DE/FR zeby im placic podatek albo wypadasz z gry. Mozna dzialac w krajuu ale nie ma co nawet porownywac zarobkow w transporcie po PL do EU. (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      pokaż komentarz

      @mat_91 i zasilali bo pierwszy rzut kierowców na Niemcy, Francję, Hiszpanie, Włochy, Holandię dostawał tamtejsze umowy i wielu z nich przepracowalo tam lata. Nic jednak nie trwa wiecznie i wymienione kraje zaczęły kombinować jak tu uwalic wypłaty, a stało się to między innymi w czasie gdy Bułgaria i Rumunia weszła do uni Europejskiej rozpieprzyli cały rynek pracy bo godzili się na pracę za mniej niż Polak. Zaczęły się kombinacje z płacami i rejestrowanie pracowników na umowy w ich rodzimych państwach, a co za tym idzie mniejsze koszty firmy naturalnie pozakladaly sobie w tych krajach oddziały żeby móc legalnie zatrudniać. Zrobił się burdel do tego stopnia że zachodnie firmy przestały być konkurencyjne placowo do polskich pracodawców a przynajmniej nie na tyle żeby kogoś zachchecic do rozłąki z rodziną na rzecz lepszej kasy. Czyli Niemcom i Francuzom nie pykło bo byli zbyt chciwi A teraz to wszystko wyłazi.

    •  

      pokaż komentarz

      może tego nie doprecyzowałem, jeżeli chodzi o tych pracowników to miałem na myśli kierowców, którzy mieli hurtowo zasilać przede wszystkim niemieckie firmy transportowe.
      Bo jak dobrze wiemy w każdej innej branży im pykło, no ale w polskiego transportu nie są póki co w stanie osłabić, nadal ten biznes się opłaca i nadal mamy 1/4 unijnego rynku, więc sięgają po coraz to nieuczciwsze metody.


      @mat_91: już kombinują wykupując Polskie spedycje jak i stawiając swoje magazyny w Polsce

    •  

      pokaż komentarz

      @cicho_podziemny chyba tylko na trasach dalekobieżnych. Nie wyobrażam sobie autonomicznego samochodu w dystrybucji ( manewry "na żyletki" i reczny rozladunek przez kierowcę ).

    •  

      pokaż komentarz

      @Karl_Cotlet: Tak, ja też. Tylko na dużych trasach może mieć to sens przykładowo z wschodniego wybrzeża na zachód w Stanach, i tylko tam gdzie jest dobra i szeroka infrastruktura.

  •  

    pokaż komentarz

    Wspólny europejski rynek zawsze spoko. Chyba że szkodzi interesom Niemiec lub Francji, to wtedy nie.

  •  

    pokaż komentarz

    Niestety muszę przyznać rację Europie zachodniej.
    Stawki na zachodzie zaniżone przez dziadtransów, powstałych w wyniku łatwego dostępu do licencji wspólnotowej.
    Firmy transportowe zakładają nie tylko kierowcy, ale także piekarze, fryzjerzy, handlarze, krawcy,i inni nie mający pojęcia o transporcie "fachowcy".
    Właściciel firmy transportowej powinien zdać egzamin na " kompetencje zawodowe", ale nasze Państwo omija ten przepis wprowadzając przepis o możliwości zatrudnienia takiej osoby w firmie.
    Więc każdy debil może mieć firmę transportową , wziąć leasing i wstawić do jakiejs spedycji, która takiego frajera powoli ale skutecznie wydoi.

    •  

      pokaż komentarz

      @goga17: nastepna licencja dla Polaków proponuję zajrzeć do helmutransport albo johntrans i zobaczysz że nie tutaj jest problem

    •  

      pokaż komentarz

      Właściciel firmy transportowej powinien zdać egzamin na " kompetencje zawodowe", ale nasze Państwo omija ten przepis wprowadzając przepis o możliwości zatrudnienia takiej osoby w firmie.
      @goga17: O k#$#a - komuno wróć czy jak nazwać Twój wywód?

    •  

      pokaż komentarz

      Właściciel firmy transportowej powinien zdać egzamin na " kompetencje zawodowe",

      @goga17: to się nazywa protekcjonizm, tworzy kasty i psuje rynek. Pewnie dokładnie to samo przeszkadza Ci w wypadku sędziów i prokuratorów i żądasz otwarcia branży dla wszystkich.

    •  

      pokaż komentarz

      Firmy transportowe zakładają nie tylko kierowcy, ale także piekarze, fryzjerzy, handlarze, krawcy,i inni nie mający pojęcia o transporcie "fachowcy".

      @goga17: Wiadomo, że polski transport to branża tylko dla wybranych, obrońcy cywilizacji łacińskiej. Nieważne, że będziemy płacić za produkty drożej. Pomysł tak samo głupi i szkodliwy jak płacy minimalnej JarKacza, tylko, że to UE więc jest super nowoczesny i europejski.

    •  

      pokaż komentarz

      @goga17: A potem taki Debil jak Ty płacze, że towary i usługi drogie.

    •  

      pokaż komentarz

      @goga17: a Ty wiesz jak wygladaja te kompetencje zawodowe? Ze to jest taka naprawde potezna ksiega i sa tam bzdury z prawa i ksiegowosci? (nie zeby firmy zatrudnialy prawnikow i ksiegowych nie?) I teraz masz to k%$?a umiec bo tak i chuj? Nie przygrzalo sloneczko?

    •  

      pokaż komentarz

      @goga17: Beka z Ciebie, argumentujesz niskie stawki w branzy transportowej tym, ze wystarczy miec zatrudniona osobe w certyfikatem kompetencji zawodowych, sugerujac, ze w Niemczech jest inaczej. Otoz nie... Jest identycznie, ani wlasciciel, ani prezes, ani nawet kierownik nie musi miec zadnych papierow. Wystarczy slup zatrudniony na 1/4 etatu.

      Problem stawek w Polsce jest to, ze przewoznicy sie na takie godza. Pracuje w Niemczech, niemiecka spedycja, wczesniej w duzej firmie, teraz otworzylismy swoja. Tez myslalem, ze jak sie dzwoni na ladunek z gieldy z niemieckiego numeru to stawki sa +100€, tez nic bardziej mylnego... Trzeba po prostu wiedziec co, kiedy i od kogo brac. Sa Polscy przewoznicy, ktorzy nie wezma nic za mniej niz 1.5€, ale sa tez tacy, ze laduja po 90 centow... kwestia podejscia : )

    •  

      pokaż komentarz

      Więc każdy debil może mieć firmę transportową , wziąć leasing i wstawić do jakiejs spedycji,

      @goga17: i bardzo dobrze. Tak ma być.

      Nie jest to nic wymagajacego. Co innego gdy chce mieć dużą efektywność - wtedy to już nie jest takie proste.

    •  

      pokaż komentarz

      A potem taki Debil jak Ty płacze, że towary i usługi drogie.

      @Holyto: bo to wina kapitalizmu będzie( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @goga17: tak Niemcy myślą ze wszystkim, a dlaczego klient nie może zadecydować? Wybrać drożdże po "edukacji" klub tańsze bez??? To o czym mówisz to eliminacja konkurencji nic innego. Nie mówię tu o lekarzach/prawnikach, tylko po co 3 letnia szkoła dla zawodu sprzedawcy a później 6letnia praktyka żeby móc własny sklep otworzyć??? Albo salon fryzjerski??

    •  

      pokaż komentarz

      @Holyto: A taki Debil jak ty myśli,że za wysokie ceny towarow czy usług jest odpowiedzialny transport.

    •  

      pokaż komentarz

      @RhavoX: Jesli ktoś nie potrafi zrozumieć podstawowej wiedzy z zakresu transportu lub ksiegowości to jak ma ogarnąc transport w praktyce ?? Ano tak, jak napisałam wcześniej.

  •  

    pokaż komentarz

    Przecież o to chodzi w tym pakiecie żeby polaczków wykolegować.
    Wolny rynek tak, ale tylko jak Zachód przejmuje nasz rynek w każdej dziedzinie.