•  

    pokaż komentarz

    klasyk prawy pas na autostradzie 80 lewy 95 xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: na 3 pasmowych wygląda jeszcze lepiej

      lewy - 100
      środkowy 90
      prawy - 170 xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: przy takim natężeniu ruchu lepiej jechać wolniej a płynnie

    •  

      pokaż komentarz

      przy takim natężeniu ruchu lepiej jechać wolniej a płynnie

      @PomaranczowyKrol: najlepiej prawym pasem

    •  

      pokaż komentarz

      @PomaranczowyKrol: jak ktoś chce jechać wolno a płynnie, to niech już jedzie prawym i nie wyprzedza z prędkością 100km/h tamując ruch...

    •  

      pokaż komentarz

      lewy - 100
      @rdy:
      Nie kumam tych ludzi, co robią zamułę na "szybkim" jadąć te 100-105 kmh.
      Jak nier chcą jechać szybciej, bo za duża spalą, to niech nap!!%@!$ają za Tirem te 95 kmh.
      Na ch#@ przez 1 gościa, potem 20 musi jechać 40 poniżej normy?
      Czy na wykopie są ci, którzy tworzą te zamuły? Co wami kieruje?
      A już odcinek Łódż -Wawa, to 80% trasy jedzie się max 105 kmh. WTF?

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Nawet prawa jazdy nie masz.

    •  

      pokaż komentarz

      @27er: Wawa - Łódź to raczej prawy 89 a lewy 130-140 + niebezpieczni mrugaczo zderzaki 180. Rzadko widzę tam lewy 105.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: no odkładnie, a potem oburzenie,że ludzie odp##!%!$ają jakiś szajs na drodze.
      Nie ma komu zrobić kampanii społecznej zjedź z lewego pasa jak nie wyprzedzasz, a jak wyprzedzasz zrób to możliwie jak najszybciej. Tylko w kółko pieprzą o piratach i brawurowej akcji policji speed, łapiącego golfa 3, albo o masowych wypadkach, a żaden nie przytoczy liczb, że w tak dawanych jako przykład Niemczech ginie więcej osób na drogach niż w Polsce, albo że to promil umieralność nie istotny jeśli spojrzymy na inne choroby Polaków.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: lepiej cisnąć 180 jak jakiś burzuj w Insigni w leasingu ¯\_(ツ)_/¯ bo paniskom się strasznie spieszy

    •  

      pokaż komentarz

      Wawa - Łódź to raczej prawy 89 a lewy 130-140
      @gttg:
      To chyba jeżdzisz w dziwnych godzinach lub w week

    •  

      pokaż komentarz

      @27er: owszem tylko week. Weekend zapewne moze byc wolniejszy

    •  

      pokaż komentarz

      @gttg:
      ło matko, to tak jak byś porównywał 3 po południu z 3 w nocy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      przy takim natężeniu ruchu lepiej jechać wolniej a płynnie

      @PomaranczowyKrol: a jutro znów na 7 do gimbazy :(

    •  

      pokaż komentarz

      Czy na wykopie są ci, którzy tworzą te zamuły? Co wami kieruje?

      @27er: jak widać po minusach na wykop jest całkiem dużo zamulonych debili tego typu, policja powinna się za to zabrać a nie za łapaniem przekraczających prędkość bo często przekraczam właśnie przez to że wcześniej odcinek 200km jechałem 30 minut dłużej przez takich zamulaczy jadąc 105 zamiast 130-140

    •  

      pokaż komentarz

      @progejmer Jaśnie Pan da znać kiedy raczy wybrać się w podróż, to będę wtedy w domu siedział żeby Panu nie "zamulać"
      A tak na serio- kup sobie helikopter, nikt Ci nie zamuli( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      a żaden nie przytoczy liczb, że w tak dawanych jako przykład Niemczech ginie więcej osób na drogach niż w Polsce, albo że to promil umieralność nie istotny jeśli spojrzymy na inne choroby Polaków.

      @wesolymaruda: A ty przytoczysz? Bo jeśli chodzi o to pierwsze, to znajduję dokładnie odwrotne informacje np.:

      Statystycznie na naszych drogach ginie dwa razy więcej osób niż w Szwecji czy Niemczech.
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

    •  

      pokaż komentarz

      Jaśnie Pan da znać kiedy raczy wybrać się w podróż, to będę wtedy w domu siedział żeby Panu nie "zamulać"
      A tak na serio- kup sobie helikopter, nikt Ci nie zamuli( ͡º ͜ʖ͡º)


      @siemko: chyba nie zrozumiałeś, jeśli zawalidrogi będą jechać prawidłowo czyli trzymać się prawego pasa a ja lewym będę mógł jechać większość trasy 120-140 czyli nie łamiąc przepisów wtedy nie będę musiał jechać przez jakieś wioski po autostradzie 100km\h tylko przepisowe 70km\h

    •  

      pokaż komentarz

      @progejmer Oki, nie zrozumiałem, mea culpa( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @gttg: nie zgadzam się z Tobą. Prawy 89km/h,ale lewy to 150-170. Nie da się tam jechać 130-140, bo przy tej prędkości nie da się bezpiecznie zjechać na pracy gdy z tyłu taranuje cię audi pędzące 170.

    •  

      pokaż komentarz

      @27er: Łódź-wawa to ultra kumulacja drogowego buractwa stąd taki tłok.

    •  

      pokaż komentarz

      @rdy: dokladnie. mam to codziennie na a4 na wysokosci 3 stawy. 3 a nawet 4 pasy. lewy 90 stidek 80 trzeci 80 prawy 170 nie zrozumoem tego nigdy. prawy jest jakis felerny czy inne cuda ze boja sie nim jechac ??

    •  

      pokaż komentarz

      @UglyKid: o to to, ostatnio na wakacje jechałem z boksem, więc limit miałem 130km/h i jazda to był dramat. Na prawym tiry, na lewym ludzie którzy jeżdżą 150-160. Siedzi ci taki centymetry za zderzakiem, a jak zjedziesz na prawy, żeby go puścić, to już na lewy nie wrócisz bo cię nikt nie wpuści.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vigorus: ludziska nakupili suvików z silnikami od kosiarki i okazało się, ze na autostradzie to sporo pali i mocno hałasuje. W związku z tym postanowili w celach oszczędnościowych włączyć tempomaty na 105 - 110 km/h. Podczas wyprzedzania jadą cały czas na tempomacie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: @27er: mylicie prędkość dopuszczalną z prędkością minimalną. Jak ktoś nie czuje się na siłach, ma za słaby samochód aby jechać 140 ale chcę wyprzedzić tira który jedzie 91 to ma prawo to zrobić z prędkością 110 km/h i nic wam do tego (oczywiście uwzględniając inne czynniki). Nie wolno siadać mu na dupę mrugać światłami itd. nic nie poradzisz.

    •  

      pokaż komentarz

      @grzylen: No ale po co on wyprzedza skoro i tak z tym tirem sie spotka na nastepnych swiatłach albo rondzie

    •  

      pokaż komentarz

      @27er: Napisz jeszcze jaką prędkość preferujesz na autostradzie. 140 czy ciut więcej?

    •  

      pokaż komentarz

      wcześniej odcinek 200km jechałem 30 minut dłużej przez takich zamulaczy

      @progejmer: plujesz się o 30 minut czasu, a na Wykopie marnujesz go dużo więcej :D

    •  

      pokaż komentarz

      @progejmer: No po prostu szok, 20 minut byś stracił nie łamiąc przepisów. Szmat życia, a strata taka że ciężko zaplanować podróż żeby ją uwzględnić. Więcej pewnie stracisz w nieprzewidzianym korku w docelowym mieście.

      @Pawel993: gdzie ty na autostradzie masz rondo? Że o światłach nie wspomnę. Poza tym wyprzedza bo ma potrzebę. Po co ty zap!?!@!!asz jak idiota? Jedź zgodnie z przepisami, i tak spotkasz się z tymi co ich chcesz zabić na tych autostradowych światłach czy innych rondach.

    •  

      pokaż komentarz

      @grzylen: No ale w koncu zjada z autostrady i sie spotkaja na bramkach i swiatlach wiec po on wyprzedza

    •  

      pokaż komentarz

      @zarathos1978: ja zap!!??#?am zeby byc 2 godziny szybciej w domu, natomiast on wyprzedza bo ma potrzebe walki o lewy pas, jak zjedzie z autostrady to sie spotka z tym tirem na rondzie bramkach albo swiatlach, tyle zaoszczedzil

    •  

      pokaż komentarz

      @krystynalaga: Też się zawsze nad tym zastanawiałem. Zawsze jak jadę do Wawy od strony Marek gdzie jest nowa obwodnica trójpasmowa i zawsze mam mindfuck. Jeszcze jak tiry jadą to rozumiem, bo potrafi tam być ich sporo, więc zajmują prawy skrajny, środkowy zawalidrogi chociaż jak wyprzedzają to i na lewy skrajny zjeżdżają. Ale często jeździłem i tą drogą w godzinach minimalnego ruchu albo wtedy kiedy mało tirów było to ludzie trzymali się środkowego nie wiedzieć czemu.

    •  

      pokaż komentarz

      @gttg: Najgorzej to przy zjazdach na Grodzisk itp. Lewy w pewnym momencie niebezpiecznie do 50 km/h zwolnił...

    •  

      pokaż komentarz

      @27er: Przy takim natężeniu ruchu powinno tam być ograniczenie do 100km/h i co dwa kilometry fotoradar mierzący też odstęp pomiędzy samochodami.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Jesteś idealnym przykładem tej całej patologii, którą się spotyka na polskich drogach. Liczy się tylko zap!$#$@%ający "ja" a każdy kto jedzie nawet o 1 km/h to won z drogi, bo jest gorszy ode mnie /nie spieszy mu się /jest zawalidrogą. I właśnie dlatego tyle osób ginie u nas na drogach.

    •  

      pokaż komentarz

      @27er: Są jeszcze Ci, których auto rozwija zawrotną prędkość 110-120km/h i szybciej nie da rady. A oni też nie chcą się toczyć 90km/h za tirem. Nic się nie stanie, jak ktoś będzie musiał zwolnić do 120km/h przez 45 sekund. Tylko u nas kierowcy są pozbawieni mózgu, wszędzie za granicą, choćby w Niemczech, to jadący szybciej grzecznie i cierpliwie czekają aż ktoś wyprzedzi takiego tira.

    •  

      pokaż komentarz

      Jesteś idealnym przykładem tej całej patologii, którą się spotyka na polskich drogach. Liczy się tylko zap$?#@!@ający "ja" a każdy kto jedzie nawet o 1 km/h to won z drogi, bo jest gorszy ode mnie /nie spieszy mu się /jest zawalidrogą.

      @lewactwo: jak jadę 180km/h i widzę, w lusterku że jedzie ktoś 220km/h to chyba mu zjeżdżam żeby sobie przejechał, a nie blokuje go...

      I właśnie dlatego tyle osób ginie u nas na drogach.

      @lewactwo: najwięcej ludzi ginie przez wymuszanie pierwszeństwa i leczenie na to że ktoś wyhamuje

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Nie siedź na wykopie na lekcjach. 2 godziny szybciej, pfff

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Niestety debilizm jest powszechny a policja nie robi nic za blokowanie lewego. Wyprzedzający awaryjnym i blokujący lewy siebie warci!
      P.S.
      Na drugim filmie widać jak 2 debili wyprzedza nagrywającego. Żaden z nich po zakończeniu manewru nie zajmuje prawego pasa tylko wciąż blokują prawy!

    •  

      pokaż komentarz

      Na drugim filmie widać jak 2 debili wyprzedza nagrywającego. Żaden z nich po zakończeniu manewru nie zajmuje prawego pasa tylko wciąż blokują prawy!

      @kokosik: walka o lewy pas zawsze i wszędzie

    •  

      pokaż komentarz

      @27er: No właśnie przez Twoje myślenie jest bałagan. W USA/Kanada większość autostrad ma ograniczenie prędkości 65 MPH - 75 MPH (105 km/h-120 km/h) i 95% kierowców włącza tempomat na 5 MPH więcej i każdy tak jedzie (nawet Trucki). Osobówki wyprzedzają się tam jak u nas ciężarówki. Ale NIE. W Polsce ograniczenie 130-140 km/h a Wy jeździcie 160-180 a nawet i 200 km/h i jeszcze pretensje, że lewy pas TYLKO DLA WAS. Miałem sytuację na A4, gdzie wyprzedzam ciężarówkę z prędkością 120 km/h i jestem w połowie naczepy, a na tył podjeżdża mi inna osobówka i miga światłami.

      Błagam, zastanów/cie się jakie bzdury bez namysłu piszecie...

    •  

      pokaż komentarz

      mylicie prędkość dopuszczalną z prędkością minimalną.
      @grzylen:
      Nic nie mylę, pisałem w skrócie.

      Jak ktoś nie czuje się na siłach, ma za słaby samochód aby jechać 140 ale chcę wyprzedzić tira który jedzie 91 to ma prawo to zrobić z prędkością 110 km/h i nic wam
      Wyprzedzić Tira, by potem jechać 5 kmh szybciej od niego, przez co setki samochodów muszą zwalniać-przypieszać i stwarzać zagrozenie. Spoko może, tylko nie nazywaj tego logicznym i rozsądnym.

      Nie wolno siadać mu na dupę mrugać światłami itd. nic nie poradzisz.
      @grzylen:
      Nie pisałem nic o mruganiu. Co nie zmienia faktu, zę i bez mrugania taka jazda stwarza zagrożenia na autostradzie, bo przy dużym ruchu i jeżdzie, któa wyhamowuje i wk%$@ia innych to ... jak to napisałeś NIC NIE PORADZISZ

      Przypomina mi to logikę mojej znajomej, która nawet na zwykłych drogach, czyli na znakach max 90, jedzie 70-75 ... bo boi się szybciej, bo kierowcy to szaleńcy. I kiedyś z nią jechałem jako pasażer i faktycznie, to co się przed i za nią działo, przyprawiało o zawał serca. Robiła takie kolejki za sobą, że co chwila wyskakiwali ludzi na styk, by ją wyprzedzić. k%$@a, co tam się działo.
      A wystarczyło jechać z dopuszczalną i by na serio jechała bezpieczniej. Ale spoko, jak ktoś nie umie pomyśleć, że jest w Polsce i taką jazdą sam generuje non stop problem.

    •  

      pokaż komentarz

      No właśnie przez Twoje myślenie jest bałagan.
      @wykup:
      Aha, czyli bałagan jest przez to, że zamiast jechać dopuszczaalny (140), każdy ma swoją szybkość od 90 do 200 kmh XDDDDDDDDDDDD
      Nie, to jest zajbeisty porządek ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      a Wy jeździcie 160-180 a nawet i 200 km/h i jeszcze pretensje, że lewy pas TYLKO DLA WAS.
      @wykup:
      Jak się nie ma argumentów, to się wmawia bzdury i kłamstwa. Gdzie pisałem, że jestem za zap!@$%@!aniem 160-200? XD

      Błagam, zastanów/cie się jakie bzdury bez namysłu piszecie...
      @wykup:
      Jedyną osobą, która musi pomyśleć i to nad własnym tekstem jesteś ty baranie.

    •  

      pokaż komentarz

      Są jeszcze Ci, których auto rozwija zawrotną prędkość 110-120km/h i szybciej nie da rady. A oni też nie chcą się toczyć 90km/h za tirem. Nic się nie stanie, jak ktoś będzie musiał zwolnić do 120km/h przez 45 sekund.
      @SkrytyZolw:
      Nic do takich nie mam na 90% autostrad. Ale przy dużym ruchu, czyli cały odcinek Wawa-Łódż w godzinadz z/do pracy, cała autostrada jedzie 105 km/h. Nie k@!@a sorry, nie ma to nic wspólnego z "dajcie im te 45 sek".
      Już nie mówiąc o tym, jakie oni sobie nerwy wtedy robią, bo na bank jak mają 50 aut na ogonie, non stop ktoś im mruga czy jedzie na ogonie 2 m za nimi. I nie chodzi o to, ze to popieram (bo jasne że nie), ale takie jest życie w PL.
      Na serio, taka jazda tylko po to, by wyprzedzić Tira i jechać 5 kmh potem szybciej jest absurdalna z punktu widzenia swoich nerwów.

    •  

      pokaż komentarz

      @27er: Przy tak dużym natężeniu ruchu wszędzie tak jest. Serio, jeździłam trochę po Europie i tylko Polacy się wszędzie zawsze śpieszą i tylko Polacy nie stosują się do obowiązujących przepisów.

    •  

      pokaż komentarz

      i tylko Polacy nie stosują się do obowiązujących przepisów
      @SkrytyZolw:
      Ale co ty p$%$$$%isz, jazda z dopuszczalną nie jest żadnym wykroczeniem.
      To właśnie zamulacze jadący 105 na 140, którzy blokują cały ruch, powodują nerwowość innych, bo wtedy całe planowanie trasy idzie w p!?!u przez takich. To 5% kierwoców, ustawia 95% pozostałych.
      I nie p$%$$$% mi tutaj, że niech inni sobie wcześniej wyjeżdzają. Bo to ta k@##a, któa chce jechać 5kmh szybciej niż Tir, powinna to zrobic, bo po pierwsze, jedzie potem tylko o 5 kmh szybciej, i 1 blokuje 30 innych. Nie ma w tym żadnej logiki, wieć by to inni stosowali się do zamulaczy.

    •  

      pokaż komentarz

      @27er: Ludzie mają różne samochody i różne temperamenty i różne umiejętności nie ma żadnego obowiązku jechać z prędkością maksymalną. Jest tylko obowiązek jazdy prawym pasem. Jeśli u kogoś jazda w innym tempie niż sobie zaplanował powoduje nerwowość i zwiększenie tolerancji ryzyka to powinien się nad sobą chwile zastanowić i ewentualnie poszukać pomocy specjalisty. Dalej - jeśli sobie zaplanował trasę na średnią zbliżoną do prtmolaz.beniae@gmail.com

    •  

      pokaż komentarz

      @27er:

      jazda z dopuszczalną nie jest żadnym wykroczeniem

      A gdzie ja to napisałam? Wystarczy 5 minut na drodze, żeby spotkać się z kilkoma przypadkami złamania przepisów (chociażby nie zachowywanie bezpiecznego odstępu między autami).

      Ja nie bronię takich osób, po prostu stwierdzam fakt. Wszędzie widziałam takie przypadki i tylko w Polsce jadący szybciej zaczynają toczyć pianę z pyska. Wszędzie indziej kierowca cierpliwie czeka, nie mrugając, nie jadąc na zderzaku, po prostu czeka.

    •  

      pokaż komentarz

      nie zgadzam się z Tobą. Prawy 89km/h,ale lewy to 150-170. Nie da się tam jechać 130-140, bo przy tej prędkości nie da się bezpiecznie zjechać na pracy gdy z tyłu taranuje cię audi pędzące 170.

      @UglyKid: jeżdżę czasami busem co średnio jedzie 130/140 i bredzisz. Da się zmienić pas na lewy i nikt nie mruga światłami, nikt nie taranuje, jeśli robi się to z głową, a nie wpieprza przed kogoś i nie przyśpiesza tylko spacerowym tempem wyprzedza, albo na tempomacie, wyprzedanie ma to do siebie, że robisz to sprawnie , a nie zajmujesz lewy pas i jedziesz spacerowym tempem, "JA MOGĘ WIĘC MAM INNYCH W DUPIE" niech czekają.

    •  

      pokaż komentarz

      @kolnay1: Wystarczy wpisać w google, ale proszę niedowiarku
      2016 rok
      NIEMCY 3 214 osób
      Polska 3 026 osób

      NIEMCY
      "W 2016 roku na niemieckich drogach zginęło najmniej ludzi w historii Republiki Federalnej – 3 214 osób"

      https://www.dw.com/pl/niemcy-rekordowo-ma%C5%82o-zabitych-na-drogach-rekordowo-du%C5%BCo-wypadk%C3%B3w/a-37707804

      W POLSCE

      W 2016 roku w wypadkach drogowych poszkodowane zostały 43 792 osoby, w tym śmierć
      poniosło 3 026 osób

      http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

      Z każdym rokiem w Polsce jest coraz mniej wypadków w miar z rozwijającą się infrastrukturą,a w Niemczech spada minimalnie. Na dzień dzisiejszy Polska ~2500 Niemcy ~2800 śmiertelnych wypadków rocznie.

    •  

      pokaż komentarz

      @wesolymaruda: kliknąłeś chociaż w ten link który podesłałem, czy postanowiłeś to po prostu zignorować? Akurat dane z wiki są z 2016 i podają inne wielkości, więc wcale nie jest tak, że wystarczy to wpisać w google i znajdzie się potwierdzenie twoich słów. Zresztą sam pisałem, że wpisałem i znalazłem raczej zaprzeczenie. Skoro ci się nie chce klikać, to przekopiuję to co istotne.

      Tam na wiki padają następujące wielkości:

      Niemcy 3,327
      Polska 3,698

      Jednak porównywanie wielkości absolutnych jest nieco idiotyczne. Niemcy są większym krajem i najpierw należy te wielkości jakoś znormalizować. Po przeliczeniu na 100000 mieszkańców wychodzi:

      Niemcy 4,1
      Polska 9,7

      A po przeliczeniu na 100000 pojazdów silnikowych mamy:

      Niemcy 6,4
      Polska 13,5

      Po znormalizowaniu ta statystyka wygląda jeszcze gorzej dla nas i dla danych podanych przez ciebie też tak by było.

    •  

      pokaż komentarz

      No po prostu szok, 20 minut byś stracił nie łamiąc przepisów. Szmat życia, a strata taka że ciężko zaplanować podróż żeby ją uwzględnić.

      @zarathos1978: Jak trochę dorośniesz to zrozumiesz że te 20 minut dziennie to nie tak mało straty

      Więcej pewnie stracisz w nieprzewidzianym korku w docelowym mieście.

      @zarathos1978: Właśnie dlatego irytuje to, twoje 20 minut na autostradzie później dodaj ekstra 30 minut w korku w mieście to już masz godzinę dziennie. korek w mieście ok trzeba się z tym pogodzić ale zawalidrogi jakimś fiatem pandą czy innym seicento wyprzedzają tira niż tir tira to chyba nieporozumienie? zresztą jak są 3 pasy to jest jeszcze gorzej bo każdy ma w dupie trzymanie się prawego pasa... pojeździsz trochę więcej i zaczniesz cenić swój czas to zrozumiesz o czym piszę

    •  

      pokaż komentarz

      @27er:
      Nie wiem, może ja mam jakiegoś farta ale...
      Nigdy na drodze nie spotkałem "zamulaczy wyprzedzających TIRy jadąc 95 km/h", za to notorycznie spotykam p!@$!ów wiszących na zderzaku i mrugających światłami. Większość debili nie odróżnia ekspresówki od autostrady. Wyjedź sobie na S i spróbuj wyprzedzić 3 TIRy jadąc przepisowe 120 km/h. Zaraz ktoś zawiśnie ci na zderzaku.

    •  

      pokaż komentarz

      @mmarioxx: Tobie to nie grozi. Nie masz nawet samochodu.

    •  

      pokaż komentarz

      Tam na wiki padają następujące wielkości:

      Niemcy 3,327
      Polska 3,698

      http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html
      Polska 3 026 osób

      @kolnay1: czy ty koleś na głowę upadłeś?

      dane z Wikipedii uważasz za bardziej wiarygodne niż statystyki komendy głównej?
      Ja p?%$#%@e... szkoda słów, na spaczenie umysłowe jakim niektórym zrobiła TV, nie ważna prawda, ważne by tobie pasowało pod światopogląd.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: w #polszereich każdy inteligenty obywatjel wie, że to na lewym sie szybciej stoi.

    •  

      pokaż komentarz

      dane z Wikipedii uważasz za bardziej wiarygodne niż statystyki komendy głównej?
      Ja p$?##$%e... szkoda słów, na spaczenie umysłowe jakim niektórym zrobiła TV, nie ważna prawda, ważne by tobie pasowało pod światopogląd.


      @wesolymaruda: ty weź k?$?a naucz się czytać do końca, bo to naprawdę tu nie jest istotne a ty jedynie się ośmieszasz. Znowu ci przekopiuję coś co już pisałem, ale następnym razem zanim odpowiesz, to postaraj się chociaż przeczytać co zostało napisane. Jak przerasta cię przeczytanie wszystkiego ze zrozumieniem, to zwróć chociaż uwagę na to co zostało pogrubione.

      Jednak porównywanie wielkości absolutnych jest nieco idiotyczne. Niemcy są większym krajem i najpierw należy te wielkości jakoś znormalizować. Po przeliczeniu na 100000 mieszkańców wychodzi:
      Niemcy 4,1
      Polska 9,7


      A po przeliczeniu na 100000 pojazdów silnikowych mamy:
      Niemcy 6,4
      Polska 13,5


      Po znormalizowaniu ta statystyka wygląda jeszcze gorzej dla nas i dla danych podanych przez ciebie też tak by było.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: zapraszam za ocean, wszystkie samochody jadą jedną prędkością, ciężarówki ponad 100km/h tak samo jak osobówki, nie trzeba się tyle wyprzedzać i jedzie się 10 razy bezpieczniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Nie siedź na wykopie na lekcjach. 2 godziny szybciej, pfff

      @zarathos1978 Na trasie Kraków-Gdańsk taka różnica jest do zrobienia bez większego problemu.

    •  

      pokaż komentarz

      @kasin: Nie jest.

      Wróć. Możliwa jest, ale nie różnicą prędkości między 100 a 140. I to przy założeniu, że utrzymałbyś taką średnią. Zyskujesz na pierdołach w stylu "miałem farta i nie trafiłem w korek w Częstochowie", albo "aleje 3 wieszczów nie były zapchane" i tak dalej.

      Z samej matematyki wynika, że jadąc na tej trasie ze średnią 100 km/godz trasę pokonasz w około 5:40, a jadąc średnio 140 w około 4:10. Różnica to 1:30, o tyle szybciej będziesz utrzymując nierealne 140 km/godzinę średniej prędkości.

      A po drodze pokonujesz 4x bramki autostradowe (2 wjazdy, 2 zjazdy) co zależnie od godziny i sezonu potrafi sporo zająć automatycznie obniżając średnią prędkość. Po drodze masz jeszcze gierkówkę, Częstochowę, budowy i remonty dróg i tak dalej. Uzyskanie średniej 100 km/godzinę jest nierealne. W rzeczywistości różnica w średniej między jazdą zgodnie z przepisami a jazdą z butem w podłodze to może 10 km/godzinę. Może jak skończą A1 i będzie można przejechać całą trasę wjeżdżając na A1 i zjeżdżają na A4 płacąc tylko raz to się da zrobić 2 godziny różnicy prędkością. Ale i wtedy tylko w idealnej sytuacji gdzie nie będzie zatorów, TIRów które się wyprzedzają i tak dalej.

      Możesz ominąć bramki i remonty i jechać krajówką, ale wtedy średnia 90 km/godzinę jest mniej więcej tak realna jak to, że kiedykolwiek tą trasę pokonałeś.

    •  

      pokaż komentarz

      @zarathos1978 Bardzo dobrze to opisałeś i masz sporo racji, ale na samym odcinku Warszawa-Małdyty (ok. 250km) normalnie i przepisowo mam czas 3:15h, a zdarzyło mi się mieć 2:30h, kiedy naprawdę bardzo mi się spieszyło i był późny wieczór ze znikomym ruchem.
      Nie twierdzę, że taka jazda jest mądra i rozsądna. Tym bardziej nikogo nie zachęcam.
      Ale jest możliwa z wystarczająco mocnym pojazdem i w sprzyjających warunkach.

    •  

      pokaż komentarz

      @kolnay1: sam się ośmieszasz człowieku swoim skomunizowanym przez TV prostackim myśleniem, ale na pocieszenie takich wielu u nas w kraju, w Polsce z roku na rok ilość samochodów rośnie, a ilość wypadków maleje, więc bardzo prawdopodobne, że nie dogoni tej liczby co w Niemczech, po raz drugi przyłapuje cię na kłamstwie, pieprzysz bzdury byle wyszło na twoje Niemcy mają 80milionów mieszkańców czyli nie całe 2x więcej niż Polska 38

      Ale do wypadków dochodzi porażająco częściej w NIEMCZECH w 2017r 208 tys, kiedy w tym samym czasie w Polsce tylko 14 tys!!! mieści ci się to w twoim wąskim umyśle? pewnie NIE, bo jesteś ograniczony i zacietrzewiony na rzeczywistość.

      Powodem dlaczego ginie tam mniej osób jest infrastruktura drogowa, sprawna służba zdrowia i dobre samochody, ilość wypadków jest miażdżąca na niekorzyść Niemiec, ale tam nie p#@%!##ą o PIRATACH DROGOWYCH! Ba nawet nie mają ograniczeń na niektórych autobamach

      źródło

      "W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2017 roku niemiecka policja zarejestrowała 208 tys. wypadków drogowych.

      "W pierwszej połowie 2017 roku na polskich drogach doszło do ponad 14 tys. wypadków,

      https://www.mypolacy.de/polska,0/s/artykuly/statystyki-wypadkow-drogowych-w-2017-roku-jak-wypadla-polska-a-jak-
      niemcy
      http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    •  

      pokaż komentarz

      @wesolymaruda: jesteś strasznie indolentny ze statystyki. Nie wypowiadaj się na ten temat więcej, chyba że nie przeszkadza ci to, że przy okazji robisz z siebie głupka.

    •  

      pokaż komentarz

      @kolnay1: jak widać, fakty do ciebie nie docierają, nic dziwnego, jest takie powiedzenie, że nie głupi jest ten co popełnia błędy tylko ten co w nich tkwi. Mam nadziej, że wyciągniesz wnioski ze swoich błędów i nie będziesz tym głupim, ale decyzja należy do ciebie.

    •  

      pokaż komentarz

      @wesolymaruda: typie, częstotliwość o której zacząłeś pisać to nic innego niż to co ci pogrubiłem wiadomość wcześniej (przeliczenie na 100000 ludzi i samochodów, czyli normalizacja wielkości statystycznych celem porównania ich). Dla danych, które ty jakoś sobie wygrzebałeś w dwóch artykułach, też wychodzi gorzej dla Polski*. Dane jawnie wykazują, że w Polsce do wypadków dochodzi częściej.

      Już sam fakt, że próbowałeś porównywać te wielkości absolutne, bez żadnej normalizacji dobitnie wykazuje twoją statystyczną indolencję. W dalszej rozmowie wykazales jedynie, że nie rozumiesz chyba nawet co się do ciebie pisze (to tłumaczy te odpowiedzi z dupy). Nic nie poradzę na to, że podstawowe operacje matematyczne cię przerastają.

      *Jak przerasta cię dzielenie, to daj znać. Mogę ci to przeliczyć i wykazać czarno na białym.

    •  

      pokaż komentarz

      @27er:
      Tir jedzie max 85-89 km/h, a nie 95. Jak ktoś jedzie 105 km/h daje to 16-20 km/h różnicy.

    •  

      pokaż komentarz

      @kolnay1: tak myślałem, sądzisz, że jak napiszesz mądre słowo którego nie rozumiesz, to twoje głupoty zabrzmią mądrzej...

    •  

      pokaż komentarz

      @wesolymaruda: to teraz zgadnij, który z nas ma wykształcenie matematyczne xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: i wtedy można awaryjnym jednak jesteś debilem większym niż myślałem do tej pory.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grubsztyk: Gdzie napisalem że awaryjnym?
      Jak jakas zawalidroga jedzie lewym pasem to ja zawsze prawym go wyprzedzam, czasami widać kwiik bo sie biedy wystraszy ze ktos go wyorzedzil

    •  

      pokaż komentarz

      Tir jedzie max 85-89 km/h, a nie 95. Jak ktoś jedzie 105 km/h daje to 16-20 km/h różnicy.
      @adam-antoszewski:
      Auta jadące 80-95 kmh to akurat najmniejszy problem, bo je prawie każdy wyprzedza. Natomiast jak są autobusy czy inne dostawczaki, które jadą 100, to maruderzy wyprzedzają ich 105. I właśnie taka jest szybkośc na zapchanej autostradzie na "szybkim" pasie.

  •  

    pokaż komentarz

    jaaak?? Czy ja dobrze widzę 150 kilometrów dalej sami doprowadzili siebie do kolizji?? @PomaranczowyKrol

  •  

    pokaż komentarz

    Buraki w corsie i polo xDD

  •  

    pokaż komentarz

    Fury mają nie od parady- pewnie po agro tuningu- to sie i marginesem lata ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Życzę im k??%a jak najgorzej. Zepsuje Ci się auto i musisz stanąć na i tak zajebiście niebezpiecznym pasie awaryjnym, a p#@@@!!eni idioci jadą po nim po 150 na godzinę. Zanim zdążą zareagować, Ty giniesz. Kary po 20 tysięcy, zakaz prowadzenia samochodu na kilka lat i za siadanie za kierownicą bezwzględne więzienie.

    •  

      pokaż komentarz

      @hugepotato: Lepiej stać w krzakach za zakrętem niż realnie wpływać na bezpieczeństwo na drogach. Cała Polska policja w pigułce.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gulko: No ale co ma Policja też zrobić, nie ma ich jakoś bardzo dużo, a też nieczęsto spotkasz się z takim bandyctwem drogowym. Jakby to zobaczyli policjanci w nieoznakowanym to by napewno ich zatrzymali

    •  

      pokaż komentarz

      @Gulko: A gdzie ci stoją w krzakach za zakrętem? Bo ja na przykład jeżdżąc do pracy widzę ich w 4-5 miejscach:

      1. Zabudowany, skrzyżowanie, przejście dla pieszych
      2. jw.
      3. jw.
      4. Skrzyżowanie dwupasmowej DK94 z podporządkowaną o dużym ruchu (Jasnogórska/Gaik w Krakowie) - ogr. 70 km/h, znajomy policjant mówił, że rekordzista miał tam 170 km/h. Wczoraj jechałem tamtędy i właśnie sprzątali rozbite auto.