•  

    pokaż komentarz

    Bardzo ciekawa sytuacja. Z jednej strony przepisy mówią jasno że pas awaryjny nie służy do jazdy a z drugiej strony na logikę, bardziej bezpieczne było zajęcie tego pasa awaryjnego zmniejszając ryzyko wjazdu w dupę co pokazał autor.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: Pytanie brzmi co jest ważniejsze ?:
      1. Bezpieczeństwo i przepisy
      2. Wygoda kierowców (brak większych korków )

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: ale chyba autor widząc taki zator powinien darować sobie ten zjazd.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: nie było szans, powinien kontynuować jazdę na wprost. Jednak pewnie dowalą temu co nie zachował dystansu.

    •  

      pokaż komentarz

      @125procent: Unikanie takich sytuacji jak na powyższym obrazku czyli zatrzymywania się na autostradzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kralizek: No teoretycznie tak bo nie bez powodu jest zakaz zatrzymywania się na autostradzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: zakaz zatrzymywania nie dotyczy zatrzymania wynikającego z warunków ruchu. Nagrywający w tym wypadku zatrzymał się z warunków ruchu... (prawie się zatrzymał)

    •  

      pokaż komentarz

      Pytanie brzmi co jest ważniejsze ?:
      1. Bezpieczeństwo i przepisy
      2. Wygoda kierowców (brak większych korków )

      @125procent tylko że akurat tutaj masz przykład bezpieczeństwa stojącego w sprzeczności z przepisami. A wygody kierowców to ja tu nie widzę. Widzę natomiast całkowicie spierniczony zjazd z autostrady z Krakowskim superrozwiazaniem - światłami.

    •  

      pokaż komentarz

      @kromnomo

      zatrzymał się z warunków ruchu... (prawie się zatrzymał)
      Gdyby przed nim była przeszkoda, to mógłbyś tak mówić.
      Natomiast nagrywający ewidentnie złamał przepisy i nie miał prawa się zatrzymać na pasie! Powinien był skorzystać z kolejnego zjazdu.

      Czy takie rzeczy trzeba tłumaczyć wam? xD

    •  

      pokaż komentarz

      @franciszekkimono: przebudowywują powoli to skrzyżowanie za zjazdem, mam nadzieję, że zlikwidują sygnalizację, bo stłuczki w tym miejscu to bardzo częsty widok, osobiście dwa razy byłem już świadkiem wjazdu w tył na tym zjeździe.

    •  

      pokaż komentarz

      @franciszekkimono: Przepisy ponad wszystko jakby ktoś jeszcze nie wiedział. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Volki: Chciał wjechać na pas do skrętu, ale kierowcy jadący poboczem(pasem awaryjnym) mu tego nie umożliwili, mimo że mieli taki obowiązek (włączanie się do ruchu). Wg mnie to wynika z warunków ruchu.

      Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
      (...)
      3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;


      Tyle na to przepisy, ja znając sytuację jednak czekałbym na pasie awaryjnym. Ale ustąpiłbym tym, którzy wjeżdżają na pas do zjazdu tam gdzie się on zaczyna.

      Gdyby przed nim była przeszkoda, to mógłbyś tak mówić.
      Były przed nim przeszkody - pojazdy na pasie do zjazdu z autostrady.

    •  

      pokaż komentarz

      zakaz zatrzymywania nie dotyczy zatrzymania wynikającego z warunków ruchu. Nagrywający w tym wypadku zatrzymał się z warunków ruchu... (prawie się zatrzymał)

      @kromnomo: w złym miejscu bo zator zaczynał sie dużo wcześniej, mimo ze na awaryjnym to tam wszyscy stali i powinien takze tam byc niż zatrzymywać sie na szybkiej drodze.

    •  

      pokaż komentarz

      @kromnomo Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze ekspresowej w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu.

      Zatrzymywanie pojazdu na drodze ekspresowej może być przestępstwem

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: @Anal_i_zator: Formalnie kierowca nagrywający zachował się odpowiednio a za kolizję odpowiedzialny jest kierowca który w niego wjechał. Podejrzewam że zrobiłbym to samo, szczególnie jeśli nie znałbym tego miejsca (a nie znam). Nie pakowałbym się na pas awaryjny dlatego że na nim stoją...

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator Jechałem tamtędy wczoraj. Nic się nie zmieniło, jedynie korek mniejszy. Jak ktoś nie wie o tym, że zjazd na Zakopane zaczyna się 400 metrów wcześniej już na awaryjnym, to może się niemiło zdziwić. Moim zdaniem to oznaczenie jakie tam istnieje jest mega idiotyczne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Volki: Brawo, ale zobacz następny wierszy w prawie o ruchu drogowym.

      3.Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze ekspresowej winnym miejscu niż wyznaczone wtym celu. Jeżeli unieruchomienie pojazdu nastąpiło z przyczyn technicznych, kierujący pojazdem jest obowiązany usunąć pojazd z jezdni oraz ostrzec innych uczestników ruchu.
      4.Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Volki: Jakiś artykuł z kodeksu drogowego na poparcie tezy? Wydaje mi się, że przy ciągłej linii tam gdzie zwolnił nagrywający, wszyscy zza ciągłej linii muszą ustąpić nagrywającemu.

    •  

      pokaż komentarz

      Z jednej strony przepisy mówią jasno że pas awaryjny nie służy do jazdy a z drugiej strony na logikę, bardziej bezpieczne było zajęcie tego pasa awaryjnego zmniejszając ryzyko wjazdu w dupę co pokazał autor.

      @Anal_i_zator: Bardzo bezpieczniej. Szkoda tylko, że teraz karetka/straż pożarna/policja nie będzie miała łatwej drogi dojazdu do wypadku.

    •  

      pokaż komentarz

      tylko że akurat tutaj masz przykład bezpieczeństwa stojącego w sprzeczności z przepisami.

      @franciszekkimono: takie coś co piszesz, zdarza się, rzadko ale się zdarza - jednak nie w tym przypadku - tutaj rozwiązaniem bezpiecznym i zgodnym z prawem jest zatrzymanie na pasie ruchu

      jak widać na załączonym filmie, wykorzystanie pasa awaryjnego niezgodnie z przeznaczeniem zakończyło się wypadkiem

    •  

      pokaż komentarz

      @Tomus88:

      Wydaje mi się, że przy ciągłej linii tam gdzie zwolnił nagrywający, wszyscy zza ciągłej linii muszą ustąpić nagrywającemu.
      Dokładnie tak. Jest to włączanie się do ruchu. Art. 17. pkt 1. ust. 3. prawo o ruchu drogowym.

    •  

      pokaż komentarz

      @Neaopoliti: Mam nadzieję że dostaniesz sraczki.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: Gdyby stał grzecznie na awaryjnym w kolejce nikt by mu w dupę nie wjechał, ale nie on zna prawo i będzie jechał do zjazdu haha kozak ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nikt normalny nie zatrzymuje się na autostradzie to droga w zaświaty....

    •  

      pokaż komentarz

      @125procent: Gdyby wszyscy jechali prawidłowo, (czyli nie zajmowali pasa awaryjnego tylko zajęli prawy pas) to do tej sytuacji by pewnie nie doszło, bo zator tworzyłby się powoli na prawym pasie, bo kierowcy skręcający w prawo by powolutku zwalniali z kierunkiem w prawo aż do momentu zatrzymania. Tutaj doszło do nagłego zatrzymania i ten co przywalił był zaskoczony tą reakcją. To co się tu odwaliło to ewidentne tworzenie przepisów na nowo bo tak się komuś wydaje, że jest lepiej, a reszta to małpuje. To niestety jest u nas bardzo częste. Tak zwany owczy pęd. Tak jak zawracanie pasem awaryjnym czy brak jazdy na suwak i zjeżdżanie 5 kilometrów przed zwężeniem na jeden pas ustawiając się w kolejce. Tworzenie takich sytuacji powoduje to, że kierowca głupieje i nie wie czy ma jechać zgodnie z przepisami, czy zgodnie z większością. A przez takie wahanie się na drodze dochodzi najczęsciej do wypadków i nieporozumień. Bo nawet jak by nie doszło do stłuczki to doszło by pewnie do kłótni kierowców "PANIE CO PAN SIĘ WPYCHASZ W KOLEJKĘ". Dlatego należy srogo karać przede wszystkim tych pomysłowych kierowców którzy zaczynają tworzyć tą patologię drogową. Niby chcą dobrze, ale robią źle. Przepisy drogowe naprawdę są klarowne. Gdyby wszyscy się do nich stosowali to jeździło by się lepiej mimo korków bo tego się nie uniknie.

    •  

      pokaż komentarz

      @awdr: Ciężko się nie zgodzić, dlatego wg mnie dopuszczenie do sytuacji, gdzie nie można zjechać z autostrady to partactwo zarządcy drogi i powinno to być szynko poprawione.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: dodałbym brak zachowania ostrożności a nawet debilizm tego co go uderzył, widząc korek na pasie awaryjnym na pewno bym znacząco zwolnił

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator

      Z jednej strony przepisy mówią jasno że pas awaryjny nie służy do jazdy

      I nie ma żadnej drugiej strony. Kocopoły pleciesz. Oni wszyscy powinni zajmować skrajny pas i na nim stać, jeśli na zjeździe jest korek. Zbliżając się do skrzyżowania należy zachować szczególną ostrożność. Wyprzedzając należy zachować szczególną ostrożność. Omijając należy zachować szczególną ostrożność. Kretyn z tyłu zapier dalał jak zwykle kompletnie ignorując sytuację przed nim. On i tylko on ponosi odpowiedzialność za tego dzwona. Debil do kwadratu i nie ma w ogóle o czym dyskutować. W Polsce większość ma przepisy w dupie i to są tego efekty. Jesteście tu wszyscy żywym dowodem na to, że wśród polskich, że użyję metafory - kierowców, jest przyzwolenie na nie stosowanie się do nich jeśli większości to pasuje. Kierowca chcący się do nich stosować ma pod górkę, co jest sytuacją kuriozalną.
      Jestem ciekawy festiwalu relatywizacji, jeśli by tam stały pały i robiły wszystkim jadącym pasem awaryjnym zdjęcia.
      Kocopoły.

    •  

      pokaż komentarz

      Panowie, wina kierowcy z tyłu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      To tak jakby był wypadek i musiałby się zatrzymać.

      Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze ekspresowej w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu.

      @Volki: Ale czytaj co wklejasz (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) Jeśli nagle by zabrakło drogi? To było zatrzymanie wynikające z ruchu. No kurde a jak są wypadki na drodze? Nie róbmy nadinterpretacji. Był korek, a Ci co byli sprytniejsi wykorzystali pas awaryjny a autor nagrania niestety nie i skończyło się kraksą. Wszystko byłoby ok jakby ludzie więcej myśleli na drodze i nie byliby chujami ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Volki

      Natomiast nagrywający ewidentnie złamał przepisy i nie miał prawa się zatrzymać na pasie!

      xD !
      Jakiś ty jest... niedouczony...

    •  

      pokaż komentarz

      Pytanie brzmi co jest ważniejsze ?:
      1. Bezpieczeństwo i przepisy
      2. Wygoda kierowców (brak większych korków )


      @125procent: brak korków to też bezpieczeństwo.

    •  

      pokaż komentarz

      @kromnomo

      unieruchomienia pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
      Które to warunki spowodowały unieruchomienie? Bo przecież mógł kontynuować jazdę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Volki: Czyli jak na normalnym skrzyżowaniu nie ma miejsca do jazdy na wprost, mam skręcić, by się nie zatrzymać?
      Jak na bocznej drodze jest przejazd kolejowy i jest zamknięty na czas przejazdu pociągu mam szukać innej trasy?

      A jak wszystkie zjazdy będą zablokowane na A4 przez korek to mam jechać do Niemiec?

      Warunki ruchu spowodowały zatrzymanie. Warunki ruchu - korek na pasie, na który nagrywający chciał wjechać zgodnie z przepisami. Nie zmienić pas tuż przed rozwidleniem.

    •  

      pokaż komentarz

      @FeyNiX
      Zator się bie zaczynał to były pojazdy które się zepsuły i stały na pasie awaryjnym.

    •  

      pokaż komentarz

      @Volki: jak będziesz kiedyś prawo jazdy robił to na kursie Ci to wyjaśnią a na razie lepiej zostań pasażerem jak masz takie bzdury pisać

    •  

      pokaż komentarz

      @Grothar: Wszelkie istoty (nawet słabo inteligentne) za wszelką cenę unikają zagrożenia życia i zdrowia. Każde zwierze zachowuje się tak żeby nic złego mu się nie stało, od jaszczurki z mózgiem wielkości pestki słonecznika, przez słonia, po ludzi.
      Każde inteligentne zwierze gdyby prowadziło samochód unikało by zatrzymywania się na autostradzie z JAKIEGOKOLWIEK powodu bo jest to NIEBEZPIECZNE, grozi śmiercią bo ludzie popełniają błędy, są rozkojarzeni itd więc jak tego nie rozumiesz to niestety należysz do tej grupy bezmózgich yeti którzy w zamierzchłych czasach szybko ginęli zeżarci przez drapieżników lub dając się zabić w inny sposób. Obecnie tobie podobni żyją bo inteligentni ludzie starają się myśleć za was i minimalizują możliwość waszej tragicznej śmierci ale wy staracie się bardzo i jak ptaki dodo pchacie się kostusze pod kosę.
      I nie p@#%@?! mi co powinni czy co się powinno bo nie żyjemy w świecie wzorcowym.

    •  

      pokaż komentarz

      @kromnomo

      korek na pasie, na który nagrywający chciał wjechać zgodnie z przepisami.
      Ale nie było korku na pasie, na którym się zatrzymał.

    •  

      pokaż komentarz

      @Volki:

      Ale nie było korku na pasie, na którym się zatrzymał.
      No i co z tego? Nie ma zakazu zmiany pasa ruchu. Tak jak na skrzyżowaniu nie ma obowiązku jazdy prosto, gdy w prawo jest korek. Absurdalny argument.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kralizek: Oczywiście ze powinien sobie darować ten zjazd i jechać prosto. Ale idiota to idiota.

    •  

      pokaż komentarz

      @Volki: odłóż swoje prawko w chipsy i skończ się wypowiadać

    •  

      pokaż komentarz

      @jabolsy i tym wpisem mozna zakończyć dyskusję. Dodam tylko, że kierowca może być z innej części kraju lub bez większego doświadczenia na autostradzie i nie musi wiedzieć w jakim celu ci ludzie jadą pasem awaryjnym.

    •  

      pokaż komentarz

      Tutaj doszło do nagłego zatrzymania i ten co przywalił był zaskoczony tą reakcją.

      @jabolsy: Nie. Doszlo do tego ze kierowca z tylu nie zachował odstepu. To jest glowna przyczyna ogromnej czesci wszystkich kolizji drogowych. Nie prędkość, nie zadne "zaskoczenie" itp. Tam gdzie z zasady jezdzi sie szybciej (ekspresowki, autostrady) najgrozniejsze jest to co wiekszosc kierowcow robi nagminnie i co gorsza w wiekszosci nie zdaja sobie sprawy z tego co robia czyli siedzenie na dupie.

      W lotnictwie, ktore jest najbezpieczniejsza forma transportu jest cos takiego jak separacja. Jest to po prostu odstep jednego od drugiego samolotu. Pilot moze zignorowac kontrolera i przekroczyc znacznie wyznaczona predkosc, moze sobie zmienic wysokosc lotu - zaklada sie ze skoro tak robi to ma powod i niech sobie robi. Ale jednego nie wolno na pewno i pilotowi groza za to powazne konsekwencje czyli naruszenie separacji (tak w wielkim skrócie).

      Przekladajac to na swiat samochodów, nie przekraczanie predkosci, nie gwałtowne manewry czy nawet przejezdzanie na czerwonym jest najciezszym wykroczeniem, tylko nie zachowanie odstepu od drugiego pojazdu.

      A tłumaczenie jeszcze ze ten kierowca z tylu "byl zaskoczony" to juz jest jakies totalne oderwanie od rzeczywistosci.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: Ja się wypowiem jako mieszkaniec Krakowa i prawie codziennie jeżdżę przez tą obwodnicę.
      Większość zjazdów z obwodnicy w godzinach szczytów wygląda tak.
      Zaraz za zjazdami czytaj od 200 - 400 metrów albo są światła tak jak w tym wypadku zaraz za zjazdem jest zwężenie i dosłownie za 250 metrów pierwsze światła które blokują ruch.
      Zjazd na Skawinę 200 metrów i skrzyżowanie które jest blokowane.
      W Krakowie pojawia się problem że 60 % obwodnicy jest stworzone 40 % brakuje.
      Mamy przelotówki z Rzeszowa na Katowice obwodnica jest częścią autostrady A4 co dla mnie jest nie pojęte.

      Reasumując ten odcinek pomiędzy Wjazdem na Rzeszsów a Katowice powinien mieć z 5 pasów w jedną stronę. Nowe odcinki otwarte już mają większą przepustowość ale już pownien być planowany drugi pierścień bo ten jeden ciągle zakorokowany.
      Skawina, Wieliczka, Zabierzów powoli zacierają się granice pomiędzy Krakowem a tymi miejscami po prostu jedzie się jedną wielką aglomeracją . Mieszkańców przybywa a drogi opornie budowane.

      Kraków od paru lat buduje potężne osiedla mieszkańców przybywa miasto się rozrasta a nic z tym nie robią.

      Do tego słynna A4 Kraków - Katowice Nie można rozbudować bo prawnie sobie poprzednie rządy ustawiły jakieś lewe umowy przez co nom-stop remonty utrudnienia. Prawnie mają zapisane że nie mogą być drogi alternatywne rozbudowywane w stronę Katowic. Co powoduje zatory dodatkowo . Zapraszam na wycieczkę w godzinach szczytu w poniedziałek lub piątek pomiędzy Katowicami i Krakowem.

      Ot takie moje spostrzeżenia .

    •  

      pokaż komentarz

      @awdr: ale jesteś zjebem, i skad ja mialbym pol kilometra wczesniej wiedziecpo co ci ludzie tam stoja?

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator najlepiej zrobić dodatkowy pas ale to przecież Polska i mają być tylko dwa pasy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: ale w sumie jak ktoś jedzie pierwszy raz, to skąd ma wiedzieć, że musi się 500m (albo i więcej) wcześniej ustawić na pasie awaryjnym?

    •  

      pokaż komentarz

      @Kruty idiotyczne to jest kto dopuścił taki projekt autostrady, tam powinnło być 4 pasy plus dużo dłuższy zjazd....

    •  

      pokaż komentarz

      @zaufane_trzecie_konto: dziękuje za komplement ( ͡° ͜ʖ ͡°) nikt normalny nie staje na autostradzie, mało tego jeszcze z rodzina na pokładzie, nie wiem kto tu jest zjebem... ty/on dobrze wiedziałeś czemu oni stoją (komentarze w filmie) wystarczyło się wbić do kolejki (luki były spore) - ps. już wiesz czemu oni tak stoją jak ktoś lubi rosyjską ruletkę niech przestrzega prawa, ja tam wybieram życie i ewentualnie kilka punktów karnych (zwykła logika) czasem trzeba myśleć a na prawo mieć wyj!@#ne rodzina ważniejsza... - pozdrawiam

    •  

      pokaż komentarz

      @Tomus88: "Jakiś artykuł z kodeksu drogowego na poparcie tezy? Wydaje mi się, że przy ciągłej linii tam gdzie zwolnił nagrywający, wszyscy zza ciągłej linii muszą ustąpić nagrywającemu."

      Oczywiście, że muszą bo de facto włączają się do ruchu.

      Często podobne sytuacje są w mieście gdzie częścią pasa do skrętu jest przystanek autobusowy. Ludzie zjeżdżają na niego już wcześniej, a potem mają pretensje do prawidłowo zmieniających pas, że im "pierwszeństwa" nie ustępują.

      Przykład na foto z mojego miasta, nawet gugiel sytuację uchwycil. Wielu zjeżdża na ten przystanek już wcześniej i jedzie prosto wymuszając na zmieniających pas.

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: Screenshot_20190920-231643.png

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: dodam jeszcze, że ja nie znając tego miejsca jechał bym tak samo jak nagrywający. Bo przecież nie wiem z jakiego powodu te pojazdy stoją na awaryjnym.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: akurat w tym miejscu nie ma żadnych znaków poziomych i można się pomylić. Na nagraniu jest ewidentnie ciągła linia.

    •  

      pokaż komentarz

      @jabolsy: Co do "kłótni" to miałem taką sytuację dwa lata temu wracając z Zielonej Góry autostradą A4. Niedziela, lipcowy wieczór zbliżam się do zjazdu na Gliwice/Rybnik z A4 a moim oczom ukazuje się korek na pasie awaryjnym. No cóż jadę dalej, korek na pasie awaryjnym miał około 300 metrów długości. Dojechałem do zjazdu, włączyłem się bez większych problemów po czym "Andrzej" w samochodzie za mną zaczyna świecić długimi i trąbić. Byłem przekonany że cos się stało z moim samochodem. Wykorzystując za kilkanaście sekund moment że wszystkie samochody się zatrzymały wysiadłem i sprawdzam samochód z tyłu po czym chłop naoko 50 lat za mną w samochodzie marki Ford otwiera szybę i krzyczy "co pan odpierdalasz" myślę oho, debil. Pytam o co chodzi, a on że "tu k$!$a stał na awaryjnym 20 minut czekał a ja sie wpierdalam". Lekko mnie zdenerwował ale mój różowy pasek świadomie powiedział że nie ma co z dzbanem rozmawiać machnąłem na niego ręką i wsiadłem do samochodu. I czasami sie zastanawiam co taki jeden z drugim mają we łbach.

    •  

      pokaż komentarz

      @Tomus88: jak nie ma znakow poziomych jak są. Jest linia przerywana P-7a wyznaczająca krawędź jezdni, a po prawej znak pionowy informujący o przystanku autobusowym. Dodatkowo kolejny znak pionowy informujący o kierunkach pasa ruchu już za przystankiem, widoczny z daleka. ( ಠ_ಠ)

    •  

      pokaż komentarz

      Jechałem tamtędy wczoraj. Nic się nie zmieniło, jedynie korek mniejszy. Jak ktoś nie wie o tym, że zjazd na Zakopane zaczyna się 400 metrów wcześniej już na awaryjnym, to może się niemiło zdziwić. Moim zdaniem to oznaczenie jakie tam istnieje jest mega idiotyczne.

      @Kruty: W tamtym miejscu jest też przeciwna sytuacja. Jakieś dwa lata temu jechałem w tamtym miejscu prosto (nie na Zakopane w prawo), utknąłem na 45 minut w korku bo 90% ludzi jechało w prawo i niestety te kilka osób próbowało jechać lewym pasem do końca żeby jak najbliżej wbić się na prawy prawy pas i skręcić na zakopiec...

      To była sobota rano, wakacje, piękna pogoda...

      Tamten zjazd jest zdecydowanie źle zaprojektowany a kierowcy - tubylcy (znający problem) próbują rozwiązać problem zdroworozsądkowo.

      Gdybym tam jechał to sam bym zjechał na pas awaryjny i czekał w kolejce zamiast wbijać się na chama (ale zgodnie z przepisami) w ostatniej chwili przed zjazdem.

      A przede wszystkim mam nauczkę - najpierw sprawdzam traffic na google map zanim wybiorę się na południową obwodnicę Krakowa... Inaczej można wpaść w niezłe bagno :-/

    •  

      pokaż komentarz

      @franciszekkimono: Właśnie zlikwidowali tą sygnalizację, przerobili zjazd i nagle nie ma korków :)

    •  

      pokaż komentarz

      pewnie nie doszło, bo zator tworzyłby się powoli na prawym pasie, bo kierowcy skręcający w prawo by powolutku zwalniali z kierunkiem w prawo aż do momentu zatrzymania. Tutaj doszło do nagłego zatrzymania i ten co przywalił był zaskoczony tą reakcją. To co się tu odwaliło to ewidentne tworzenie przep

      @jabolsy: jeździsz czymś więcej niż rowerem? na autostradach masz tak, że 1zmieni pas, 2 już mam mniej miejsca, a 3 robi to już awaryjnie, i tu zapewne masz identyczny przykład z tym że 3 wpieprzył sie w dupe.

    •  

      pokaż komentarz

      Gdyby stał grzecznie na awaryjnym w kolejce nikt by mu w dupę nie wjechał, ale nie on zna prawo i będzie jechał do zjazdu haha kozak ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nikt normalny nie zatrzymuje się na autostradzie to droga w zaświaty....

      @awdr: ja p#$@#!$e, jeżeli gość tamtędy jechał pierwszy raz to skąd miał wiedzieć, że ten odcinek jest kompletnie zj!$!ny i dlaczego kierowcy przez pół kilometra stoją na pasie awaryjnym, dojechał do zjazdu (pewnie jechał z gps) i dopiero wtedy co najwyżej skojarzył fakty.
      Ewidentnie odcinek do przebudowania - ponoć za zjazdem są światła co uniemożliwiają szybki zjazd z autostrady a z drugiej strony jak widać długość pasa zjazdowego nie została dopasowana do znajdującego się tam obciążenia ruchu i jest zwyczajnie za krótka.

    •  

      pokaż komentarz

      @darek4099: Straszne jest to, że gościu Ciebie miał za cwaniaka, a sam uważał, że jest uczciwy i kulturalny bo grzecznie stał w kolejce. Ta sytuacja nic go nie nauczy i wszyscy się tylko niepotrzebnie zirytowali.

    •  

      pokaż komentarz

      @jabolsy zauważ że gdyby wszyscy stali na prawym pasie i jechali zgodnie z przepisami, to stworzyłby się gigantyczny korek dużo dużo wcześniej. I tworzylby się codziennie.

      Jazda z użyciem pasa awaryjnego jest logiczna u bezpieczna, dopóki nie zdarzy się autor filmu który chce pokazać jak się jeździ.

    •  

      pokaż komentarz

      @jabolsy g... prawda, zakorkowały by się obydwa pasy tak jak to codziennie tam bywa

    •  

      pokaż komentarz

      @Kralizek: Przykład. Jadę z nawigacją (akurat niedawno tam nawet jechałem). Mię mam pojęcia co to za zator, nieznam drogi, a nawigacja pokazuje 2lm do zjazdu, więc po co mam stać w korku cholera wie do czego.

    •  

      pokaż komentarz

      @wesolymaruda: Tak się składa, że jeżdżę. Sytuacji którą opisujesz oczywiście nie da się wykluczyć, ale to nie znaczy, że należy sobie robić wtedy kolejkę na pasie awaryjnym, bo to moim zdaniem zwiększa ryzyko stłuczki co widać na filmie.

      Jedziesz sobie prawym pasem z zamiarem jazdy prosto i widzisz sznur samochodów na awaryjnym. Myślisz sobie "ooo wszyscy skręcają w prawo, ale fajnie, że mi zostawili wolny prawy pas. Dzięki temu dwa pasy są wolne i można nimi bez problemu jechać na wprost. Nie muszę kombinować żeby na lewy pas się wbijać. Spokojny sobie jedziesz pełną prędkością kiedy nagle auto przed Tobą nagle zwalnia i się zatrzymuje całkiem bo nagle chce skręcić w prawo. Jesteś w szoku bo byłeś pewny, że wszyscy co chcą w prawo skręcić już stoją na awaryjnym. W efekcie parkujesz w jego bagażniku.

      A teraz druga opcja. Jedziesz sobie prawym pasem widzisz tablicę, że zaraz zjazd. Jesteś ogarnięty i wiesz, że zjazd w prawo może oznaczać zator na prawym pasie. Czujesz, że auta przed Tobą powoli zwalniają, bo Ci z przodu widzą, że zaczyna się tam korkować. Wszystkie auta stopniowo zwalniają. Ci z tyłu widzą, że nagle wszystkim światła stopu się zapalają i też zwalniają. Każdy ma sporo czasu na reakcje. Dobry kierowca wyczuwa takie niuanse i lekkie zwalnianie. Potrafi przewidywać zatory i trzyma odpowiednią odległość od poprzedzającego auta.

      Serio nie widzisz różnicy?

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: jak Ci zajedzie bus to możesz niektórych znaków nie zauważyć, znak z przystankiem jest dość głęboko. Sam w takiej sytuacji pojechałbym na zamek, gdyby ktoś się włączał z przystanku. Zauważ, że nagrywający z głównego filmiku też się na maksa nie wciskał tylko chciał wskoczyć na zamek. Według mnie to jest mniejsze zło niż miałby szeryfować w takiej sytuacji.

    •  

      pokaż komentarz

      Dzięki temu dwa pasy są wolne i można nimi bez problemu jechać na wprost. Nie muszę kombinować żeby na lewy pas się wbijać. Spokojny sobie jedziesz pełną prędkością kiedy nagle auto przed Tobą nagle zwalnia i się zatrzymuje całkiem bo nagle chce skręcić w prawo

      @jabolsy: chyba tylko skończony kretyn, by nie spodziewał się takie sytuacji, ze ktoś może mu wyjechać z takiego pasa i jechać bez obaw, a le taki sam wpieprzy się i w tył.

    •  

      pokaż komentarz

      Jazda z użyciem pasa awaryjnego jest logiczna u bezpieczna, dopóki nie zdarzy się autor filmu który chce pokazać jak się jeździ.

      @flito: Zawsze się zdarzy ktoś kto pojedzie zgodnie z przepisami. I nawet nie dlatego, żeby pokazać innym, jak należy jeździć. Nawet nie dlatego, że ktoś chce ominąć "kolejkę" tylko po prostu spanikuje. Spanikuje bo zobaczy sznur aut na awaryjnym i nie wie czy nie doszło do jakiegoś wypadku. Nie zna tej "taktyki" bo go na prawku nie uczyli, że jest coś takiego. I w efekcie zrobi to czego go uczyli na prawku czyli zatrzyma się na końcu pasa do skrętu w prawo tak jak ten co nagrał filmik. I nie ma takiej opcji by ktoś tak nie zrobił. Dlatego opcja z zabawą w pas awaryjny nigdy nie wypali. Musieli by to wprowadzić do przepisów ruchu drogowego i uczyć tego każdego. Wtedy by to miało sens.
      A tak to tylko stwarza zagrożenie. NIe można wymagać od kierowców by stosowali się do przepisów wymyślonych przez Januszy drogowych. Na drodze nie ma miejsca na zastanawianie się "hmm co oni robią.. czy ja powinienem robić tak samo?".

      WIęc powinni po prostu wydłużyc pas do prawoskrętu w tamtym miejscu i przemyśleć lepiej ten zjazd żeby tam się nie tworzyły te zatory.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator logika mówi że odcinek gdzie jest lotnisko i zjazd na zakopane powinno być co najmniej 3 pasy

    •  

      pokaż komentarz

      @jabolsy:
      Doszło by, doszło. Zawsze ktoś będzie ostatni w kolejce i w niego wbija się janusze nie trzymający odstępu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Tomus88: no linie jednak widzisz, a stojący autobus to już w ogóle. Do tego podłoże z kostki brukowej też powinno sugerować, że to może jednak nie jest pas ruchu.

      Nagrywający z filmu postąpił w 100% prawidłowo, nie można mu nic zarzucić.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: Jaki przepis mówi o tym, że trzeba omijać przystanki na pasie jezdni? Jeżeli ten przystanek jest przedłużeniem pasa, jak w tym przypadku, to jak najbardziej można przez niego przejechać - nawet Dworak do tego zachęca, w którymś z odcinków.

      Na razie tworzysz jakieś wyimaginowane zasady. Jeżeli jestem na danym pasie już szybciej to ten wjeżdżający na niego później musi upewnić się, że ma do tego prawo, a jeżeli ja jestem to nie ma - chyba, że znaki (w tym poziome) wskazują inaczej. Znak informujący, który pas gdzie prowadzi nie robi jako skrzyżowanie.

      P.S. autobusy, które mają przystanek na tym samym pasie jezdni (bez zatoki) nie muszą dawać kierunkowskazu przy zatrzymywaniu się i potem przy ruszaniu, ponieważ nie jest to manewr włączania się do ruchu - a często to robią.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: a ja jestem ciekaw co na to P. Dworak. Autentycznie i bez ironii.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: Mam nadzieje że odpowie za to też ten który wymusił tą Hondą TOS 20210

    •  

      pokaż komentarz

      @fanatic: tym bardziej że powiedzieli że to ciężarówka, więc ta ciężarówka miała dobre pole widzenia, ale kierowca pewnie akurat sobie jakiś serial oglądał więc co się będzie na drogę patrzył jak jakiś frajer

    •  

      pokaż komentarz

      Bardzo ciekawa sytuacja. Z jednej strony przepisy mówią jasno że pas awaryjny nie służy do jazdy a z drugiej strony na logikę, bardziej bezpieczne było zajęcie tego pasa awaryjnego zmniejszając ryzyko wjazdu w dupę co pokazał autor

      @Anal_i_zator: kiedyś się z jednym dzbanem wykłócałem tu o to, to zostałem zaminusowany. Korek na poboczu jest nieporównywalnie bezpieczniejszy od stania na prawym pasie. Żeby było śmieszniej moim argumentem był ewentualny strzał w tył od... cięzarówki.

    •  

      pokaż komentarz

      @bbbbb: karetki i sluzby lataja korytarzem.

    •  

      pokaż komentarz

      Gdyby wszyscy jechali prawidłowo, (czyli nie zajmowali pasa awaryjnego tylko zajęli prawy pas) to do tej sytuacji by pewnie nie doszło

      @jabolsy: lub było by tak że tir staranowałby 20 aut, jak poszukasz to znajdziesz masę filmików z takich akcji

    •  

      pokaż komentarz

      @FeyNiX: przyjezdni nie wiedza, ze juz tam trzeba zjechać na awaryjny by skręcić, dopiero gdy widza kolejne tablice orientują sie, to jednak kolejka do zjazdu. Bardzo niebezpieczne miejsce.

    •  

      pokaż komentarz

      @FeyNiX: a co zrobić w momencie gdy powstaje awaria i muszę się zatrzymać na pasie awaryjnym, który jest zajęty przez pojazdy chcące zjechać z autostrady?

    •  

      pokaż komentarz

      Jaki przepis mówi o tym, że trzeba omijać przystanki na pasie jezdni? Jeżeli ten przystanek jest przedłużeniem pasa, jak w tym przypadku, to jak najbardziej można przez niego przejechać - nawet Dworak do tego zachęca, w którymś z odcinków.

      @asjsoevhosrhfsndcnxkdjhwhofshr: ależ oczywiście, że można. Jeśli, tak jak piszesz, ten przystanek jest na pasie jezdni. Tutaj nie jest więc samochód osobowy nie ma prawa się na nim znaleźć. Ale jeśli już się znajdzie to wyjeżdżając z niego (tak, nawet jadąc prosto) włącza się do ruchu i musi ustąpić pierwszeństwa innym pojazdom.

      Dworak nie jest żadnym autorytetem, nie raz już głupoty gadał.

      Na razie tworzysz jakieś wyimaginowane zasady. Jeżeli jestem na danym pasie już szybciej to ten wjeżdżający na niego później musi upewnić się, że ma do tego prawo, a jeżeli ja jestem to nie ma - chyba, że znaki (w tym poziome) wskazują inaczej. Znak informujący, który pas gdzie prowadzi nie robi jako skrzyżowanie.

      @asjsoevhosrhfsndcnxkdjhwhofshr: jeśli jesteś na pasie to tak, jeśli jesteś na przystanku to nie.

      P.S. autobusy, które mają przystanek na tym samym pasie jezdni (bez zatoki) nie muszą dawać kierunkowskazu przy zatrzymywaniu się i potem przy ruszaniu, ponieważ nie jest to manewr włączania się do ruchu - a często to robią.

      @asjsoevhosrhfsndcnxkdjhwhofshr: autobusy włączają się do ruchu i również muszą ten manewr zasygnalizować.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: Janusz przygwiazdorzył nie jego wina ale rzepisy przepisami a zycie to zycie myslał ze do czego ta kolejka miał miejsce zeby wskoczyc

    •  

      pokaż komentarz

      @Vigorus: Nie możesz tak się irytować. Nikt cię nie kocha.

    •  

      pokaż komentarz

      @125procent: przepisy/prawo nie jest bezbłędne, najważniejsze jest zdrowie i życie ludzi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: Juz kiedys tu pisalem dokladnie o tym miejscu. Zawsze dojezdzam do poczatku wjazdu i skrecam tam. Tylko odpowiednio wczesniei wrzucam kierunkowskaz dla takich dzbanow z tylu i zwalniam.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator najwazniejsze pytanie: kiedy skręcający włączył kierunkowskaz?!?!

    •  

      pokaż komentarz

      @bbbbb: Nie. Bezpieczniej i logicznie jest zwalniac na prawym pasie i tam oczekiwac. Moga se wrzucac te awaryjne lub co tam chcą. A lewym pasem by normalnie jechaly prosto samochody a pobocze by bylo dla sluzb. Ale to mowie o obecnych warunkach bo ta obwodnica to jest jakis zenujacy zart xD. W normalnym kraju bylyby 3 pasy prosto i ze dwa do skretu w prawo. Na tej pętelce dalej bylyby dwa pasy z suwakiem na koncu a jest jeden o szerokosci nie wiem 6 metrow? I jak sie ktos ustawi obok bo jest miejsce to juz afery

    •  

      pokaż komentarz

      @franciszekkimono: ad1 - mam wrażenie że kierowca nie był z okolicy i nie wiedział co ludzie odpierdzielają. Można się wtedy pogubić.

    •  

      pokaż komentarz

      @bbbbb

      Z jednej strony przepisy mówią jasno że pas awaryjny nie służy do jazdy a z drugiej strony na logikę, bardziej bezpieczne było zajęcie tego pasa awaryjnego zmniejszając ryzyko wjazdu w dupę co pokazał autor.

      @Anal_i_zator: Bardzo bezpieczniej. Szkoda tylko, że teraz karetka/straż pożarna/policja nie będzie miała łatwej drogi dojazdu do wypadku.

      Dokładnie tak jak piszesz. Niestety miałem okazję stać w takim korku przed zjazdem który utworzył się po wypadku. Jełopy zajęły pas awaryjny bo przecież oni do zjazdu tu zaraz za 500m przez co karetka przebijała się 15 minut bo ani pasem awaryjnym nie mogli ani nie było już gdzie zjechać aby ją przepuścić. Dziewczyna zmarła kilka dni później w szpitalu a być może miała by trochę więcej szans gdyby pomoc dotarła prędzej :(

    •  

      pokaż komentarz

      Gdyby stał grzecznie na awaryjnym w kolejce nikt by mu w dupę nie wjechał, ale nie on zna prawo i będzie jechał do zjazdu haha kozak

      @awdr: Masz w ogóle chociaż kartę rowerową dzieciaku? Kończ tą owsiankę i sio na plac zabaw

    •  

      pokaż komentarz

      @Scharnvirk niestety to codzienność na zjeździe zakopiańskim i kolejnym czyli Skawina. "Przyjęło się" że jeżeli jest za dużo osób do zjazdu to samochody zajmują pas awaryjny, żeby nie blokować jezdni. Najczęściej jednak tam jest korek więc wszystko stoi i sytuacje jak te nie mają miejsca, ale każdy kto porusza się pasem awaryjnym musi ustąpić komuś kto zjeżdża bezpośrednio z pasa ruchu, bo nie zna "zasad" jakie się tu przyjęły bo jest nietutejszy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator nie, nie było to bezpieczniejsze - gdyby wszyscy stali zgodnie z prawem to pewnie do tej sytuacji by nie doszło

    •  

      pokaż komentarz

      @vtec85 niestety często bywam na tej obwodnicy. Jadę krótkim odcinkiem, ale wrażeń mam aż za dużo. W piątki staram się unikać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: A co powiesz o pierwszeństwie tutaj? Bo ja akurat odpowiedź znam.

      źródło: IMG_2101.PNG

    •  

      pokaż komentarz

      @monster-erni: nie widzę dokładnie całości, ale z tego co widać to pas ten służy do skrętu w prawo (nie jest dalej poprowadzony prosto) i można na niego wjechać na co pozwala linia P-1 i po nim jechać pomimo przystanku i dalej skręcić w prawo, ale dalej (mniej więcej od momentu gdzie ten pickup jedzie) jest linia P-7a, która tak jak w moim przykładzie jest linią krawędziową jezdni oddzielając ją od przystanku.

      Więc podsumowując - możesz na tą część jezdni wjechać i skręcić w prawo, ale gdy już wjedziesz i się rozmyślisz chcąc wrócić na pas do jazdy prosto to musisz ustąpić pierwszeństwa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: Dobrze, właśnie dużo osób tam się myli i często są kolizje bo ktoś prawidłowo skręcający uderza w skręcającego z pasa prosto. Nawet sąd już ma gotowe wzory na wypadek rozprawy, w dodatku to jest 100 metrów od niego :)

    •  

      pokaż komentarz

      Dobrze, właśnie dużo osób tam się myli i często są kolizje bo ktoś prawidłowo skręcający uderza w skręcającego z pasa prosto.

      @monster-erni: to nieźli agenci. XD Przecież tutaj oznakowanie jest całkiem dobrze widoczne, a powinni wiedzieć, że chcąc skręcić w prawo należy zjechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni na co tutaj pozwala linia P-7.

      Mój przykład jest podobny, linia krawędziowa jest poprowadzona tak jak na zdjęciu więc jak ktoś zdecyduje się wjechać na ten przystanek to nie ma bata, chcąc jechać dalej prosto musi ustąpić każdemu, kto na ten pas od tego miejsca chce wjechać.

      źródło: wykop.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: Jeszcze jedno ciekawe, ludzie tutaj skręcając w prawo nie jadą pasem tylko przecinają linię ciągłą. Naprawdę nie wiem jak można być tak ślepym czy głupim by nie wiedzieć jak korzystać z pasa do włączenia się do ruchu.

      źródło: IMG_2102.PNG

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: O kurde co za dzban dał tam tą linie (-‸ლ)

    •  

      pokaż komentarz

      Jeszcze jedno ciekawe, ludzie tutaj skręcając w prawo nie jadą pasem tylko przecinają linię ciągłą. Naprawdę nie wiem jak można być tak ślepym czy głupim by nie wiedzieć jak korzystać z pasa do włączenia się do ruchu.

      @monster-erni: szkoda szczempić ryja. Ale cóż, pewnie niektórzy sobie fajne odszkodowanie za takie akcje przytulą.

      O kurde co za dzban dał tam tą linie (-‸ლ)

      @Lorneta_z_meduza: w sensie którą? Bo na zdjęciach, które ja wklejałem wszystko jest elegancko oznakowane.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: zobacz prędkość poruszania się pojazdów. Czas od zwolnienia do uderzenia. Tam jechał jakiś ślepy kret. Wielki znak informujący o zjeździe, można się spodziewać że na prawym pasie może się ktoś zatrzymać. Tyle czasu na podjęcie decyzji, ale trzeba mieć więcej niż 2 zwoje żeby to ogarnąć. Czemu zjeżdżający mają uciekać na pobocze? Ja jak jadę to przy zjazdach wolę zjechać na lewy, m.in. dlatego żeby ułatwić wjazd innym jak nie ma pasa rozbiegowego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Volki pomimo że dostanę minusy to masz rację. Do tego nagrywający wiedział że ma zjazd ale stwierdził że "poboczem nie będzie jechał" chciał po prostu ominąć korek i udawać że robi to dla przepisów wcisnąć się na żywioł w kolejkę do zjazdu.

    •  

      pokaż komentarz

      co pokazał autor.

      @Anal_i_zator: AUTOR POKAZAŁ, ŻE JEST PEŁNOWARTOŚCIOWYM, ŚWIADOMYM SWOJEJ WARTOŚCI - DEBILEM.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: Tą którą zaznaczyłeś na różowo. Taka linia tylko komplikuje sytuacje co może prowadzić do wypadków. Pas do skrętu w prawo powinien być od momentu gdzie zaczyna się przystanek.

    •  

      pokaż komentarz

      Tą którą zaznaczyłeś na różowo. Taka linia tylko komplikuje sytuacje co może prowadzić do wypadków. Pas do skrętu w prawo powinien być od momentu gdzie zaczyna się przystanek.

      @Lorneta_z_meduza: no nie cumplu, nic nie komplikuje, a wszystko jest elegancko oznaczone. Jest wyraźna, gruba linia P-7a, która właśnie ma za zadanie oddzielić przystanek od jezdni m.in. po to by samochody się tam nie ustawiały i autobus mógł bez problemu nań wjechać. Kawałek do tyłu jest spore skrzyżowanie i generalnie w tym rejonie jest duży ruch komunikacji miejskiej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: No to jak jest duże skrzyżowanie, to chyba lepiej żeby pas do skrętu był dłuższy niż krótszy?

      Ale w sumie racja, autobus przynajmniej ma wolną drogę, a jeżeli tam dużo autobusów jeździ, to może to mieć sens

    •  

      pokaż komentarz

      No to jak jest duże skrzyżowanie, to chyba lepiej żeby pas do skrętu był dłuższy niż krótszy?

      @Lorneta_z_meduza: nie jest też aż tak duże. ( ͡º ͜ʖ͡º) Cykl zielonego prawoskrętu jest całkiem długi, a dodatkowo jest pas po lewej więc czekając na miejsce do zmiany pasa na prawy nie blokuje się chcących jechać prosto. Więc kazdy jest wygryw w takiej sytuacji. ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

      Ale i tak fajnie tam czasem postać i popatrzeć jak ludzie zjeżdżają wcześniej na przystanek pomimo tego, że pas do skrętu przed nimi jest pusty, a potem mają pretensję jadąc nim cały czas prosto do tych, którzy chcą go prawidłowo zmienić za linią P-7. XD

    •  

      pokaż komentarz

      Pytanie brzmi co jest ważniejsze ?:
      1. Bezpieczeństwo i przepisy
      2. Wygoda kierowców (brak większych korków )


      @125procent: Logika.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krupier: Mnie na naukach jazdy uczono by zjeżdżać od razu :P więc też bym wjechał na przystanek.

      Ale racja, ta linia za przystankiem dałaby do myślenia, że jednak trzeba przepuścić.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kruty no właśnie ja jak jechałem to mocno się zdziwiłem ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @jabolsy: Dobrze Pan mówisz, tylko zastanawiam się dlaczego nie ma tam policji co jakiś czas i nie karze kierowców co jadą pasem awaryjnym, jawnie łamiąc przepisy ruchu drogowego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: jak dla mnie to autor nagrania to zwykły dzban. Wszędzie w Europie ludzie zjeżdżają na awaryjny przed zjazdem, żeby ruchu nie tamować, jeśli sytuacja tego wymaga. Tam dalej są światła, więc żeby nie utrudniać ruchu innym, bo o to chodzi, zjeżdżają wcześniej. Po co blokować prawy pas? Typ się zatrzymał na pasie po którym sie jedzie 120kmph. Jadąc autostradą nie zakładam, że ktoś się zatrzyma

    •  

      pokaż komentarz

      widząc taki zator powinien darować sobie ten zjazd.

      @Kralizek: a najlepiej jeszcze w ogóle cała jazdę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Czy takie rzeczy trzeba tłumaczyć wam? xD

      @Volki: no poproszę o wytłumaczenie

    •  

      pokaż komentarz

      @Scharnvirk: Bzdura kierowca zatrzymal sie bez powodu na pasie autostrady, koniec kropka. Chcial sie wcisnac na krzywy ryj i to na samym koncu a mial mozliwosc wczesniej to zrobic ale widac mu sie soieszylo niech teraz cierpi!

    •  

      pokaż komentarz

      @Wiesieks41: pewnie jazdy na suwak również nie uznajesz?

    •  

      pokaż komentarz

      A jak wszystkie zjazdy będą zablokowane na A4 przez korek to mam jechać do Niemiec?

      @kromnomo: dokładnie i najlepiej tam zostać, bo tutaj jeszcze długo nie będzie normalnie - gość wymyśla sobie własne przepisy i dostaje 1300 głosów poparcia (plusów)

    •  

      pokaż komentarz

      @Wiesieks41: ": Bzdura kierowca zatrzymal sie bez powodu na pasie autostrady, koniec kropka. Chcial sie wcisnac na krzywy ryj i to na samym koncu a mial mozliwosc wczesniej to zrobic ale widac mu sie soieszylo niech teraz cierpi!"

      Jak bez powodu skoro zwolnił aby poczekać aż ostatni pojazd podjedzie do przodu bo na pasie do skrętu w prawo nie było miejsca by wjechać? Jak inaczej miał na niego wjechać, przeskoczyć te pojazdy?

      Nagrywający prawidłowo i ostrożnie ominął szereg zepsutych samochodów, a następnie zaczął wykonywać manewr zmiany pasa ruchu.

    •  

      pokaż komentarz

      @kromnomo: No chyba nie wynikało to z warunków ruchu. Intencja zmiany pasa ruchu nie upoważnia go w tym momencie do zatrzymania na autostradzie.

    •  

      pokaż komentarz

      zed nim przeszkody - pojazdy na pasie do zjazdu z autostrady

      @kromnomo:

      Były przed nim przeszkody - pojazdy na pasie do zjazdu z autostrady.

      No właśnie nie było przed nim przeszkód. Pojazdy znajdowały się na sąsiednim pasie a on "prawie" zatrzymał się na sąsiadującym pasie.
      ¯\_(ツ)_/¯ Wina ślepego kierowcy, ale nagrywający też nie powinien się tam zatrzymywać a przynajmniej było to wielce nie rozważne posunięcie o czym szybko się zresztą przekonał.

    •  

      pokaż komentarz

      @parys88: Szczerze mnie to w@li co on sobie myślał ( ͡° ͜ʖ ͡°) ja bym się nie zatrzymał w tym miejscu no chyba ze ktoś lubi przetestować drugą prędkość kosmiczną na swoim tyłku ( ͡° ʖ̯ ͡°) Dla mnie kozak

    •  

      pokaż komentarz

      @zyxgl: Jak ci się podoba styl jazdy kolegi to sobie kup porządne zagłówki i najlepiej pasy 5 punktowe.
      ps. mam gdzieś ale już bez homologacji bo wygasła ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: on sie nie zatrzymał tylko oczekiwał. To tak jakbyś przed przejściem dla pieszych i zakazem zatrzymania karał kierowców przepuszczających pieszych. To jest oczekiwanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anal_i_zator: ale ci inteligetni, na których się powołujesz, to na widok zatoru zwalniają i stosownie do potrzeb zatrzymują pojazd. A nie jadą dookoła świata, aby zap$??!?$acz z tyłu nie musiał reagować na sytuację drogową

    •  

      pokaż komentarz

      mimo ze na awaryjnym to tam wszyscy stali i powinien takze tam byc niż zatrzymywać sie na szybkiej drodze.

      @FeyNiX: to jak wszyscy na rondzie będą jeździć w przeciwną stronę to też mam tak śmigać? Ich tam nie powinno być ni hu ja.

    •  

      pokaż komentarz

      @olgierd_banasz: Sama siebie kocham i mi wystarczy. Nieuku.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vigorus: Lubisz smród to siebie kochasz nieuku.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vigorus: To prawda, że w konkursie na najbrzydszą dupę świata zająłeś drugie miejsce, bo pierwsze miejsce zajęła twoja twarz?

    • więcej komentarzy(119)

  •  

    pokaż komentarz

    1. nagrywający chciał trzymać się przepisów, ale zachował się lekkomyślnie. Pytanie jak wcześnie włączył kierunkowskaz.
    2. nagrywający prawdopodobnie nie obserwował drogi za sobą. Zatrzymując się de facto na pasie ruchu nierozsądnie było nie obserwować w lusterku sytuacji za sobą. Widząc zbliżający się z dużą prędkością samochod należało wciskać gaz i sp%!#!@$ać, a nie mądrzyć się przed Karyną. Ma szczęście, że to nie była ciężarówka.
    3. Winny jest walący w dupę. Skutek RAKA polskich autostrad, tj jazdy na zderzaku + marnego przewidywania sytuacji na drodze.
    4. Jadący kilometry przed zjazdem pasem awaryjnym, żeby "nie blokować autostrady" i robić dobrze innym w sytuacji zderzenia, z jakim tutaj mieliśmy do czynienia utrudniają, a wręcz uniemożliwiają szybkie dotarcie służb ratowniczych. Stuknięte auto staje w poprzek autostrady, blokuje oba pasy. Oba pasy momentalnie napełniają się nadjeżdzającymi autami. Pas awaryjny zajęty, nie ma gdzie robić korytarza życia.
    WSZYSCY z pasa awaryjnego powinni dostać mandat, bo nie mieli prawa na nim stać.

    •  

      pokaż komentarz

      @general_bomba: nagrywajacy nie zrobil nic zlego, to nie byl lewy pas, ze czyms dziwnym jest zwalniajace auto, szczegolnie, ze nagle nie hamowal

    •  

      pokaż komentarz

      WSZYSCY z pasa awaryjnego powinni dostać mandat, bo nie mieli prawa na nim stać

      @general_bomba: Gdyby nie było korka na pasie awaryjnym to może ten samochód z tyłu uciekł by właśnie na ten pas

    •  

      pokaż komentarz

      @Murasame: i to odróżnia tych którzy myślą i zachowują ostrożność od idiotów którzy bezmyślnie trzymają się ogólnie przyjętych przepisów.

      Przepisów nie da się przewidzieć do każdej sytuacji a od kierujących wymaga się myślenia i uwagi czego akurat nagrywający nie zrobił. Równie dobrze mogłoby być takie p##@!!%nięcie że by zginął a wtedy można wyciągnąc wnioski czy lepiej było stanąć na pasie awaryjnym i przeżyc czy trzymać się ślepo przepisów nie patrząc co sie dzieje dookoła i zginąć.

      Inna sprawa że jest taki zwyczaj ze gdy się zatrzymuje na autostradzie to włącza awaryjne by ten z tyłu wiedział ze coś się dzieje i tutaj kolejna bezmyślność bo on ma prawo zjechać i kierunek wystarczy a tu JEB.

    •  

      pokaż komentarz

      @general_bomba: zjazd do poprawy i musimy jeździć jeszcze szybciej. Albo szybko, ale bezpiecznie. Sprawca dostanie 500 zł. Czyli pff jakieś drobne, najwyżej dziecku zabierze kieszonkowe na miesiąc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Ah szkoda strzępić ryja

    •  

      pokaż komentarz

      @Murasame: Można zatrzymywać się na autostradzie? Nie ma możliwości zjazdu, to jedzie dalej.

    •  

      pokaż komentarz

      @FeyNiX: czyli w kazdym przypadku kiedy stane albo zwolne na takiej drodze mam bac sie o zycie? Na głupiej bramce trzeba sie zatrzymac, przeciez to nie jest jakas niecodzienna sytuacja
      Jedynym winnym jest ten ktory zap%@##!!al i nie patrzyl na droge, nie mozna kogos winic za to, ze nie przewidzial błędów innych

    •  

      pokaż komentarz

      @Murasame: rzeba obserwować co sie dzieje, to ze prawo nie przewiduje jakiegoś zachowania nei zwalnia z myślenia, wolisz miec wyj#$!ne i czekać aż zginiesz czy jednak lekko naginać prawo i bardziej dostosowac jazde do panujących warunków?

      Gość ewidentnie zj#$!ł bo nawet jeśli chciał zjechać przepisowo to widzi ze miejsca nie ma (nie ważne ze tamci stoja wbrew prawu) to należało płynnie jechać dalej a nie się zatrzymywać. Jego pas teoretycznie był pusty a on się zatrzymał a tego nie wolno. Gdyby to była rozpędzona cieżarówka czy autobus to doszłoby do miazgi.

      Jeżdżę nie od dziś i swoje widziałem dlatego pierwsze co stawiam to swoje bezpieczeństwo a dopiero później przepisy, wiadomo ze zap#$$@%%anie z nadmierna prędkością nie jest wskazane ale w takich sytuacjach akurat lepiej stać na awaryjnym albo pojechać dalej niż się zatrzymywać.

    •  

      pokaż komentarz

      @NieMogeSieZarejestrowac
      "Można zatrzymywać się na autostradzie?"
      Tak można.

    •  

      pokaż komentarz

      : Można zatrzymywać się na autostradzie? Nie ma możliwości zjazdu, to jedzie dalej.

      @NieMogeSieZarejestrowac:

      nie wiem, ale wlasnie wykluczyles mozliwosc powstania jakiegokolwiek korka na autostradzie xD

    •  

      pokaż komentarz

      @general_bomba: A dla mnie ciekawe jest, jak styl jazdy zależy od miejscowości, na obwodnicy Trójmiasta takie korki na zjazdach to norma a jeszcze nie widziałam, aby stali na pasie awaryjnym.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: @sylwek2k: W PoRD jest zapis, że można jeśli wynika to z warunków ruchu. To nie znaczy, że typ się zatrzyma byle gdzie, bo stwierdzi, że on tu będzie zjeżdżał.
      A na pewno bezpieczniejszym rozwiązaniem byłaby powolna jazda w tempie tych na pasie zjazdowym i czekanie, aż ktoś go wpuści, albo ustawienie się (niezgodnie z przepisami) na awaryjnym.

    •  

      pokaż komentarz

      @NieMogeSieZarejestrowac: Który przepis mówi o tym, że nie mozesz zatrzymywać się na autostradzie? Nawet nie ma przepisu, że musisz z jakaś minimalna prędkością jechać. Jedyne co to - nie mogą jechać po autostradzie pojazdy co nie osiągają ponad 40 km/h.

    •  

      pokaż komentarz

      @general_bomba: w samo sedno, i należy podkreślić punkt drugi. Ja w takich sytuacjach nie spuszczam wzroku z lusterka, i to nie tylko na autostradach...

    •  

      pokaż komentarz

      @NieMogeSieZarejestrowac
      Człowieku nie rób z siebie debila.
      Koleś jechał i zatrzymał się przed korkiem. Zatrzymanie wynikało z warunków ruchu drogowego.
      Pojazdy które stały na awaryjnym pasie mogły się zepsuć i na nie nie musisz zwracać uwagi.
      Przyjedzie laweta i je odholuje.
      Nagrywający zachował się w 100% przepisowo.
      Jeżdżę tak samo. Jedyna różnica, że obserwuje lusterko wsteczne i wysyłam film na policje za złamanie przepisów ruchu drogowego.

    •  

      pokaż komentarz

      wlasnie wykluczyles mozliwosc powstania jakiegokolwiek korka na autostradzie

      @sylwek2k: Do sejmu go, może zlikwiduje biedę ustawą.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie ma możliwości zjazdu, to jedzie dalej.

      @NieMogeSieZarejestrowac: a w razie korka na dwóch pasach należy odfrunąć w górę ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @FeyNiX: niby tak, ale wystarczyło że jechał tamtędy pierwszy raz i w tym wypadku zajęcie miejsca na pasie awaryjnym nie jest ani intuicyjne ani logiczne dopóki nie jest za późno (żeby się włączyć do tego pasa i tak musiałby się zatrzymać).

    •  

      pokaż komentarz

      1. nagrywający chciał trzymać się przepisów, ale zachował się lekkomyślnie. Pytanie jak wcześnie włączył kierunkowskaz.

      @general_bomba: wsłuchiwałem się i migacz słychać jakoś sekundę przed uderzeniem

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Facet jechał w tempie samochodów na obu pasach, nagle zahamował do zera, a kierunkowskaz włączył dopiero jak zaczął hamować (słabo, ale słychać), mimo, że tablice informujące o zjeździe stoją 1,5 km wcześniej, a później są powtarzane. No i jeszcze nie patrzył w lusterka. Czy to uważasz za bezpieczne zachowanie?
      Ja bym wolał stać na awaryjnym niż być wbitym w barierki lub inne auta przez samochód z tyłu. Jakbym był w takiej sytuacji, to wolałbym jechać na dalszy zjazd niż się zatrzymać na pasie gdzie ruch cały czas "idzie". Takie zatrzymanie jest tak samo dobrym pomysłem jak zwalnianie na pasie włączeniowym i zatrzymanie na jego końcu.

      PS: Samochody na awaryjnym jechały, więc laweta musiałaby je gonić.

    •  

      pokaż komentarz

      Facet jechał w tempie samochodów na obu pasach, nagle zahamował do zera, a kierunkowskaz włączył dopiero jak zaczął hamować (słabo, ale słychać), mimo, że tablice informujące o zjeździe stoją 1,5 km wcześniej, a później są powtarzane.

      @NieMogeSieZarejestrowac: Ale tablice informujące o zjeździe to jedno i to ten co wjechał powinien uważniej na nie patrzeć. Kierowca z kamerą nie miał prawa wcześniej zjechać, zrobił to w miejscu wyznaczonym do tego.

      No i jeszcze nie patrzył w lusterka. Czy to uważasz za bezpieczne zachowanie?

      @NieMogeSieZarejestrowac: Brak obserwacji lusterek nie jest bezpiecznym zachowaniem. Zwracam szczególną uwagę na lusterka zawsze gdy się zatrzymuje czy zwalniam.

      Ja bym wolał stać na awaryjnym niż być wbitym w barierki lub inne auta przez samochód z tyłu.

      @NieMogeSieZarejestrowac: Każdy by wolał aby do wypadku nie doszło, przecież to normalne!
      A wolałbyś stać na awaryjnym i być zmiażdżony przez auto ciężarowe które zjechało na pas awaryjny aby uciec przed wypadkiem ( np gdy korek na pasach do jazdy na wprost byłby dłuższy niż korek na awaryjnym)

      Jakbym był w takiej sytuacji, to wolałbym jechać na dalszy zjazd niż się zatrzymać na pasie gdzie ruch cały czas "idzie". Takie zatrzymanie jest tak samo dobrym pomysłem jak zwalnianie na pasie włączeniowym i zatrzymanie na jego końcu.

      @NieMogeSieZarejestrowac: Jakbyś miał rezerwę paliwa co zrobił byś na następnym podobnym zjeździe?
      No i samochody które jechały awaryjnym mogły się zepsuć i jechać z rozpędu stopniowo wytracając prędkość.
      Kierujący nie ma obowiązku interesować się z jakiego powodu auta się zepsuły i stoją na awaryjnym pasie.

    •  

      pokaż komentarz

      @NieMogeSieZarejestrowac: Trzy lata temu spotkałem się z taką sytuacją w Republice Czeskiej i bez namysłu i bez zwalniania pojechałem jeden zjazd dalej, by nie ryzykować zatrzymywania się na autostradzie. To było dla mnie takie oczywiste, że skoro autostrada to z zdrowego rozsądku nie wypada się zatrzymywać. 14km więcej to nic w porównaniu do ryzyka, że mógł by mi ktoś wjechać w tył.

    •  

      pokaż komentarz

      Można zatrzymywać się na autostradzie?

      @NieMogeSieZarejestrowac: można a czasem nawet trzeba

    •  

      pokaż komentarz

      @NieMogeSieZarejestrowac: a jak jest korek to tez nie mozna sie zatrzymac i nalezy wjechac w stojace samochody? To jest ta sama sytuacja. Nigdzie nie jest napisane ze musisz za eszelka cene jechac dalej.

    • więcej komentarzy(14)

  •  

    pokaż komentarz

    Tam jest dramat.
    A mozna to pieknie ominac, jadac kawalek dalej.
    Albo wczesniej, na Skawine i dalej wsiami na Mogilany, albo dalej na Swoszowice i po problemie :D

  •  

    pokaż komentarz

    Sami eksperci sie wypowiadają. Nagrywający jechał jak pan bóg przykazał i chciał zjechać jak pan bóg przykazał tylko lokalne standardy tamtejszych kierowców odnośnie naginania przepisów go przerosły.

    •  

      pokaż komentarz

      @AlfredoDiStefano: dlatego wymaga sie dodatkowego myślenia i zachowania ostrożność a nie bezmyślne i ślepe trzymanie się prawa które nie przewiduje każdej sytuacji.

      Tutaj się tobie i tamtemu kłania logiczne myślenie, lepiej złamać przepis jak prawie wszyscy i bezpiecznie stanąć na awaryjnym czy bezmyślnie trzymać się tego co mówi prawo a później być jebniętym w plecy a w najgorszym wypadku nawet zginąć.

      Co wybierasz? Odnosimy sie do tej konkretnej sytuacji tak dla przypomnienia.

    •  

      pokaż komentarz

      @FeyNiX: to, sze banda idiotów łamie przepisy, nie zmusiłoby mnie do tego samego. Gdybym jechał tamtą droga, postąpiłbym tak samo jak nagrywający.

    •  

      pokaż komentarz

      @AlfredoDiStefano: to co piszesz to jakiś żart. Miał ze trzy okazje żeby zjechać przy prędkości która nie zagrazala innym, ale wolał uciagnac jeszcze całe 50m i zwolnić do zera na autostradzie. Nie ma gorszej głupoty. Sorry, można schować się pod wiaduktem na autostradzie

    •  

      pokaż komentarz

      Odnosimy sie do tej konkretnej sytuacji tak dla przypomnienia.

      @FeyNiX: W tej konkretnej sytuacji masz gościa, który widzi kolesi stojących na pasie awaryjnym, ale może nawet nie ma pojęcia, że ciągnie się to aż do jego zjazdu. Rozumiem, że ty, jadąc nieznanym ci odcinkiem autostrady, widząc typów stojących z jakiegoś powodu na awaryjnym ustawiasz się za nimi i czekasz sobie na coś razem z nimi?

    •  

      pokaż komentarz

      @FeyNiX: Nie dawno był tutaj jakiś film frustrata-rowerzysty co uczył ludzi, że na chodniku się nie parkuje. Wtedy cały wykop sztywniutenko walił, że "są przepisy, trzeba się stosować" w tej sytuacji już przepisy są nie ważne.( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @AlfredoDiStefano: Żadne lokalne standardy. W Niemczech takie sytuacje są codziennością przy większych miastach. W niektórych miejscach nawet stawiają znaki zezwalające na korzystanie z pasa awaryjnego.

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: 4852020156444952623.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      Nagrywający jechał jak pan bóg przykazał i chciał zjechać jak pan bóg przykazał tylko lokalne standardy tamtejszych kierowców odnośnie naginania przepisów go przerosły.

      @AlfredoDiStefano: I to są właśnie sytuacje jakie powstają kiedy kierowcy jeżdżą tzw. "na pamięć". Lokalni kierowcy mają swoje metody na upłynnienie ruchu, omijanie jakiś przeszkód czy inne utrudnienia. Kiedy wszyscy jadą tak samo, jakoś to działa.

      Ale trafi się na taki kierowca dajmy na to przyjezdny który za nic nie ogarnie co się dzieje (bo nie ma skąd to wiedzieć) dlatego chce jechać przepisowo jak go kierują znaki czy pasy na drodze co teoretycznie powinno zagwarantować bezpieczną jazdę. I nagle musi stawać na środku drogi żeby zjechać czy wykonywać inne niebezpiecznie manewry.

    •  

      pokaż komentarz

      @Hrjdy: jest taki znak u nas? jezeli nie, to wszyscy na awaryjnym łamią prawo, i mnie ch@$ obchodzi, lokalne zasady.

    •  

      pokaż komentarz

      @m-theofilopouloss 500zl i odebranie prawa jazdy kazdemu z awaryjnego. Szkoda ze tamtedy policja nie jechala to by zarobili na premie za rok do przodu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Hrjdy: Wszystko fajnie pięknie, tylko jest to uregulowane przez KRD, jest oznakowane, kierowcy o tym wiedzą i z tego korzystają. W PL pas awaryjny, jest pasem awaryjnym

  •  

    pokaż komentarz

    Czemu te pacany jadą awaryjnym? Co za debile. Masakra. A koleś, gdy zatrzymywał się do zera, zapomniał o wstecznym lusterku i o światłach awaryjnych. Niezła kompilacja.

1 2 3 4 5 6 7 ... 21 22 następna