Cały czas opadał 2-3 m/s dopiero ok 1 min widać jak zaczyna uruchamiać hamulec co w efekcie daje opadanie 5 m/s. Co za piękny kokpit i przyrządy nie to co w pancernym Bocianie , ech polatałbym jeszcze kiedyś ... Ciekawe czy po 30 latach przerwy coś jeszcze pamiętam z manewrów.
@drMuras: Prawda,w środku śliczny,a do tego elektryczny.Żeby jeszcze dwumiejscowy był i miał patent jak szybowiec który podlinkowałem wyżej,że i na elektrycznym startuje,a wykosiłby konkurencję.Tu niestety popełnili tragiczny błąd,bo on na elektrycznym silniku chyba nie startuje.Dziś szybowiec elektryczny MUSI mieć moc taką by swobodnie startować i poruszać się w powietrzu na silniku.Dziś w lotnictwie ważne jest to,żeby było dużo ludzi na to stać,po drugie jakość,po trzecie by jak najmniej trzeba się było
ciekawe jaką ma sprawność ten szybowiec? jak zawracał nad miastem to miałem wrażenie że już jest za nisko, latałem tylko jeden raz i pamiętam ten kwadrans do dzisiaj, jak ktoś się zastanawia czy spróbować to szczerze polecam
@sailor_73: chodzi ci pewnie o doskonałość czyli stosunek przelecianej odległości do utraconej wysokości, to takie szybowce bez problemu osiągają wartości rzędu 50, a super wyczynówki to nawet i 70
@miecz_pultorarenczny: No ja sobie pare miesięcy temu sprawiłem monitor ultrawide i w grach naprawde robi robote (w pracy czy filmach z resztą też), ale do tego to chyba właśnie będą potrzebne okulary VR na które już chomikuję kasę i drugi GPU + 32GB ramu. Tak czy siak również czekam z niecierpliwością bo gra z tego co wiemy teraz zrewolucjonizuje rynek flight sim.
@dingdingdong: powiem Ci ze to sa zupelnie rozne doswiadczenia. Grywalem w rozne symulatory na projektorze 120" ale pomimo wielkiego ekranu kompletnie nie oddaje to tego czego doswiadczasz w googlach vr. dzieki goglom masz przede wszystkim glebie 3D, ktorej nie da Ci zaden pojedynczy ekran. Widzisz i czujesz odleglosc od ziemi tak jakbys faktycznie w tym samolocie siedzial. W dodatku jestes tak jakby otoczony ekranem. W goglach 6dof masz dodatkowo np mozliwosc
@Duzy_Kotlet: Miałem raz okazję przelecieć się szybowcem i to właśnie najbardziej mnie zaskoczyło. Podczas startu za samolotem trochę trzęsło, ale lądowania prawie nie poczułem :)
Ktoś mi powie dlaczego szybowiec ma koła tylko w osi i jak zahamuje to się zatrzymuje na skrzydle? Jak ze startem- przecież będzie szorować początkowe metry skrzydłem...
@Lorenzo_von_Matterhorn @januszzbloku W momencie startu na znak pilota (otwarta dłoń wskazująca w górę) pomocnik podnosi skrzydło. Przy lądowaniu pilot praktycznie do końca utrzymuje równowagę, a po zatrzymaniu szybowiec wali się na stronę.
Komentarze (86)
najlepsze
Prawda,w środku śliczny,a do tego elektryczny.Żeby jeszcze dwumiejscowy był i miał patent jak szybowiec który podlinkowałem wyżej,że i na elektrycznym startuje,a wykosiłby konkurencję.Tu niestety popełnili tragiczny błąd,bo on na elektrycznym silniku chyba nie startuje.Dziś szybowiec elektryczny MUSI mieć moc taką by swobodnie startować i poruszać się w powietrzu na silniku.Dziś w lotnictwie ważne jest to,żeby było dużo ludzi na to stać,po drugie jakość,po trzecie by jak najmniej trzeba się było
@Lorenzo_von_Matterhorn: zawsze jest paralotnia :)
Okreslenie anglojezyczne: Gliding ratio - wspolczynnik szybowania.
Okreslenie polskie: doskonalosc.
Moj jezyk, taki piekny...
I bez emisji CO2.( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@Opowiem_wam_bajke_: Bez emisji to on nie oderwie się od ziemi ¯\_(ツ)_/¯
@NoOne3: Oderwie oderwie.
@januszzbloku
W momencie startu na znak pilota (otwarta dłoń wskazująca w górę) pomocnik podnosi skrzydło.
Przy lądowaniu pilot praktycznie do końca utrzymuje równowagę, a po zatrzymaniu szybowiec wali się na stronę.
Dodatkowe podwozie na pewnie zwiekszyloby masę.
@dasters: Skoki z wysokości na beton są słabe jednak.( ͡° ͜ʖ ͡°)