•  

    pokaż komentarz

    Ja się dalej zastanawiam - bo to już nie pierwsza krzywa akcja Mazdy w Polsce - skąd oni do c#?!# biorą te ceny? xD Mam zapłacić za nową Mazdę 3 100 tys. złotych, żeby otrzymać w zamian taki gówniany serwis?

    •  

      pokaż komentarz

      Mam zapłacić za nową Mazdę 3 100 tys. złotych

      @Flypho: o k@@!a! mazda kosztuje 3 miliony PLN? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      pokaż spoiler ok ok, po sekundzie załapałem: za nową mazdę 3, sto tysięcy złotych ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Flypho Ile ?????? Za takiego bziuka z tak fatalnym serwisem w Polsce ??

    •  

      pokaż komentarz

      @Flypho
      Za 100 tys zł masz oszałamiające 122 konie i manualną skrzynię biegów. Okazja!

    •  

      pokaż komentarz

      @Flypho: nie mam nic do Mazdy w sumie, ale jej wlasciciele czesto maja kija w dupie, ale pomijajac to, to ceny Mazd sa oderwane od rzeczywistosci i powinny byc na pulapie Toyki czy Hyundaia.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: za 100 tysi to 3letniego wypasionego Passata można że Szwajcarii przyprowadzić, co nie?

    •  

      pokaż komentarz

      @madkabozka: nie wiem ile kosztują passaty ze Szwajcarii, ale za 100k zł można kupić całkiem sensownie wyposażonego kompakta w automacie, który nie dość, że będzie znacznie dynamiczniejszy to będzie miał również znacznie bardziej praktyczne nadwozie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: popularne modele toiki kosztują podobnie do Mazdy ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: zacznij porównywać wyposażenie tych samochodów. Takie I30 podobnie wyposażone też będzie kosztować 100 tys. Przejechałem się ostatnio nową Mazda i serio nie mam się czego przyczepić. Powiem więcej, tylko w Maździe czuję, że producent nie przyoszczędził paru groszy na materiałach. No ale ten serwis to jakaś parodia.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: Porównywałeś kiedyś jakość materiałów użytych do produkcji tych samochodów?

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: tak. Bzdury gadasz jak potrzepany.

    •  

      pokaż komentarz

      @neizd: @Robert_K: @AllOver: @eloar: widzę, że bojówka Mazdy mnie dopadła xD.

      Plastiki może troszkę lepsze, ale ciągle bez szału, ale to akurat powiem nawet o MB, bo wiem jak auta są robione. Podoba wam się Mazda - spoko, ale dla mnie to przepłacone auto, za które mogę mieć Toykę czy koreańca - plastiki w środku może trochę gorsze (choć akurat Hyundai nie ma ich tak średnich jak Toyka), ale bez przesady.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: urojenia o bojowkach...
      Standardowe wyposazenie mazdy 6 to jest premium w toyocie. Toyka miala mnie kosztowac 128k a Mazda w ktorej jest znacznie wygodniej 135k. Fakt toyka bylaby hybryda, ale jakosc wykonania nieporownywalnie gorsza (,przynajmniej wnetrza, ktore bede w tym aucie widzial najdluzej).

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: powiem ci tak. Nie jestem żadną bojówka Mazdy. W ogóle pierwszy raz Mazdą jechałem, bo mi się spodobała bryła CX-30. Też wiem jak są auta robione i w moim odczuciu to Hyundai akurat stosuje gorsze materiały niż Toyota. W nowych Hyundaiach mi zwyczajnie śmierdzą te tworzywa. A w tej Maździe poczułem zwyczajnie przepaść w jakości. Zacząłem się sprzedawcy pytać które rzeczy są opcją i większość rzeczy jest już w najniższej wersji wyposażenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @AllOver: ja nie czuje zadnego smrodu i imo to Twoje urojenia, ale niewazne.

      @AllOver: @neizd: jestescie najlepszym przykladem, ze bonowka Mazdy istnieje, podobnie jak ten kij w dupie ( ͡° ͜ʖ ͡°) nawet nie poruszylem tematu rdzy, czy silnimow (te nie sa zle, ale tez nie jest to japonskie wunderwaffe), powiedzialem tylko, ze drogo i nie warto, a Mazda komando juz sie zlecialo ( ͡° ͜ʖ ͡°).

      Robilem wpisy na temat vw, gdzie besztalem fgo duzo bardziej z przykladami i zdjeciami i splywalo to po lyudziach w sumie - ale powiesz cos na Mazde, a Mazdakomando sie zjawia ( ͡° ͜ʖ ͡°).

    •  

      pokaż komentarz

      @AllOver:
      Ja żadnym fanem VAGa nie jestem, ale uważam, że wkładanie do kompaktu klasy średniej silnika o mocy 122KM, kiedy najmniejszy Volkswagen UP można kupić z silnikiem TSI 1.0 o mocy 115 KM to łagodnie rzecz ujmując - lecenie w c@@?# po prostu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Flypho: daje +, niby to wolnossak i takie lubie, ale on powinien miec ze 160km chociaz, 122 miala omega a wlatach 80 z 2.0.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: Warto dodać że w Mazdach masz też normalne silniki i normalne skrzynie a nie jakieś cvt

    •  

      pokaż komentarz

      @AllOver
      "zacznij porównywać wyposażenie tych samochodów. Takie I30 podobnie wyposażone też będzie kosztować 100 tys"

      Widzę, że wychodzisz z założenia "jakbym chciał bez frytek, to bym chyba powiedział poproszę bez frytek NIE!"
      Dlaczego mam porównywać wyposażenie które mnie nie interesuje?
      Mazda próbuje być premium, ale jej nie wychodzi.
      Premium to również możliwość konfiguracji pod klienta, a nie masz pan frytki mimo, że ich nie chcesz. Oczywiście musi nam pan za nie zapłacić. A to czego chcesz drogi kliencie to nie mamy.
      Możesz się oczywiście nie zgadzać ze mną, ale takich jak ja jest więcej.
      Wystarczy spojrzeć na statystyki sprzedaży które dla Mazdy są brutalne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Robert_K
      Normalne? Przestarzałe jednostki które nie mają żadnej zalety. Wysokie spalanie i mizerne osiągi + wysoka cena.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Przynajmniej przeżyją więcej niż 100000km bez rozsypania się i picia oleju.

    •  

      pokaż komentarz

      @Robert_K: co to znaczy normalne? W takiej Optimie tez mam 2.0 NA, tym, ze ze zmiennymi wzniosami. W Ceedzie czy Rio tez.

      Skrzynie rozne, od hydro po dct, a cvt tez idzie, nowa konstrukcja Hyundaia, bedzie chyba w Soulu.

      Ja tam ogolnie zapatrzony jestem na Niro, jak zabiora z Eu Optime, to ide po to.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: ale to nie są rzeczy których w nowym samochodzie nie chcesz. Systemy bezpieczeństwa, aktywny tempomat, światła LED, bezkluczykowy dostęp (to akurat Maździe wyciszy bokiem na mazowszu) itd. A nie, że pójdziesz do Skody czy nie daj Boże do Mercedesa i startujesz z pułapu 150 tys, a kolejne 100 musisz dołożyć do fajnego auta. No chyba, że podchodzisz do tematu, że auto ma być jak najprostsze konstrukcyjnie i żadne bajery ci nie są potrzebne, to wtedy można wybrać byle taczkę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Flypho: to mnie też akurat boli, że nie mają nic utrudnionego. Chociaż jak na silnik wolnossący to ma i tak zadziwiająco duży moment, no i jeszcze można wybrać 2.0 180 KM. Bardziej przyjemnie się jeździ uturbionymi jednostkami.

    •  

      pokaż komentarz

      Wystarczy spojrzeć na statystyki sprzedaży które dla Mazdy są brutalne.

      @VWgolf3: Ło panie, a widział pan statystyki sprzedazy Lamborgini? Tam dopiero sie nic nie sprzedaje... ;-)
      Nie podoba sie, to nie kupuj, ale nie mysl, ze arguement "zryjcie gowno! Miliony much nie moga sie mylic" jest warty by na niego splunac xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Flypho: Panie, to jest marka premium ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: Motoryzacyjnie, to ja teraz za żadną marką specjalnie nie szaleję. Mazdy mają fajne silniki, ale butwieją, a nowa 3ka została zepsuta stylistycznie. Poszaleli cenowo, ale konkurencja też poszła w górę, a Mazda postanowiła poszaleć z wyposażeniem standardowym co nieco. Wyjdzie im to bokiem, bo można było gołą 3kę kupić w 2015 za ~40k jak i30 czy Fabię i taniej niż Micrę, a teraz jak ktoś che golasa, to Mazda nie ma sensu.

    •  

      pokaż komentarz

      @eloar: 3kę za 40K? chyba trochę więcej, z 60K, ale też uważam, że im to wyjdzie bokiem, ponoć już wychodzi. Jest za drogo.

      Micry były tanie, bo to nie schodziło, ale cóż, wystarczy popatrzeć na to auto. Było brzydkie. Są auta nijakie i to jest jeszcze spoko, ale Micra poprzedniej generacji była szpetna imo.

      Ja tam stawiam na to, co się u mnie sprawdziło, czyli koreańskie, ale Toyki też są ok. Takie normalne auta, gdzie maintance jest ograniczony zazwyczaj do wymiany oleju ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: tak można było za ~40k w salonie kupić gołą 3kę. Trzeba było tylko wyłapać dobrą okazję: powystawowy egzemplarz najlepiej z poprzedniego rocznika. Kiedy oglądałem 6kę dziewczyna przy mnie dobijała targu kupując taki egzemplarz za gotówkę.

      W sumie teraz to nic w salonach nie ma za specjalnie sensu. Za drogie, za słabo wykonane i na dodatek nieciekawe.

    •  

      pokaż komentarz

      @eloar: imo nie do końca ;]zobaczymy co będzie za 2,3 lata, ale ja chętnie wejdę w hybrydę, z tego co ludzie pokazują spalanie Niro bardzo fajne, a samo auto bardzo mi pasuje, serio spore. Jest jeszcze Elantra, ale imo trochę ją zepsuli po lifcie no i całe gamy H&K, z Toyoty nowa Corolla spoko, z początku jakoś tego nie czułem, ale teraz nie ma tragedii (wygląd). Wielki plus za trzymanie wersji sedan.

    •  

      pokaż komentarz

      @eloar: a tak szczerze, to brakuje mi 3 drzwiowych aut - wielka szkoda, bo lubiłem ten typ nadwozia.

    •  

      pokaż komentarz

      @AllOver: i30: raczej 81-91 NLine (w automacie)

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: Micra obecnej generacji jest całkiem ładna, a widuje je o wiele rzadziej niż te poprzednie zaraz po ich starcie rynkowym.

    •  

      pokaż komentarz

      @AllOver
      "ale to nie są rzeczy których w nowym samochodzie nie chcesz."

      Pozwól przyjacielu, że to ja zdecyduje co chcę w aucie.
      Nic z tych wymienionych rzeczy nie jest mi potrzebne.
      Chciałbym zawieszenie wielowahaczowe a nie belkę. Automat i turbo.
      Silniki Mazdy mają bardzo niski moment obrotowy który zaczyna się przy 4 k obr/min.
      Dla porównania 30 tys zł tańsze Megane ma wyższy moment obrotowy dostępny przy 1,5 k obr/min.

    •  

      pokaż komentarz

      @neizd
      "Ło panie, a widział pan statystyki sprzedazy Lamborgini? Tam dopiero sie nic nie sprzedaje... ;-)"
      Zdrowy jesteś? Porównujesz Mazdę do Lamborghini?
      Auto kompaktowe jeszcze z tak słabym silnikiem, jest autem typowo dla ludu.
      Odpowiedz sobie na pytanie jaki %na rynku aut kompaktowych zajmuje Mazda, a potem jaki Lamborghini w swojej kategorii.

    •  

      pokaż komentarz

      silnik
      przestarzały
      122KM


      @VWgolf3: @Flypho: @Student_AWAS: panowie, za 116k w manualu i 120k w automacie jest skyactiv-x z 180KM i spalaniem rzędu 5L/100KM na pokładzie xD najnowsza jednostka ze spalaniem jak diesel ale w benzynie

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek
      Za drogo, za słaby silnik.
      To dalej to samo co 122 KM do 4000 obr/min.

    •  

      pokaż komentarz

      powiem ci tak. Nie jestem żadną bojówka Mazdy. W ogóle pierwszy raz Mazdą jechałem, bo mi się spodobała bryła CX-30. Też wiem jak są auta robione i w moim odczuciu to Hyundai akurat stosuje gorsze materiały niż Toyota. W nowych Hyundaiach mi zwyczajnie śmierdzą te tworzywa. A w tej Maździe poczułem zwyczajnie przepaść w jakości. Zacząłem się sprzedawcy pytać które rzeczy są opcją i większość rzeczy jest już w najniższej wersji wyposażenia.

      @AllOver: powiem Ci tak, trochę jednak brzmisz jak bojówka Mazdy :D Zacznijmy od tego, że tutaj ludzie popełniają sporo błędów pisząc ogólniki w stylu "Toyota ma gorsze plastiki od marki xxx" itd. Teraz auta mają tyle wersji wyposażenia, że nie da się tak ogółem napisać, że coś jest lepsze, a coś gorsze. W salonie Hyuandaia nie byłem, ale jak wsiądziesz do podstawowej Kii Ceed to rzeczywiście nie pachnie zbyt ładnie i plastiki są twarde, ale trudno porównywać podstawowego Ceeda do podstawowej Mazdy 3 ze względu na to, że Ceed zaczyna się od 64k zł, a Mazda 3 od 94k zł. Inna sprawa jest, gdy porównasz np. Ceeda GT i Mazdę 3. Kia ma wtedy 204 konie, zupełnie inaczej wykończone wnętrze i jest już bogato wyposażona, a cena jest wtedy to 103k zł. Więcej od Mazdy, ale silnik mocniejszy. Jakby porównywać Ceeda do Mazdy 3 to zawsze Ceed będzie znacznie szybszy i tańszy, a plastiki hmm chyba jednak wolę mieć te 7,5 sekundy do setki niż to co masz w Mazdzie, gdzie nawet nie masz podanego przyśpieszenia od 0 do 100 przy silniku 122 konnym...

      Piszesz, że podoba Ci się CX-30 - spoko, ładne autko. Porównajmy je do Kii XCeed. W Xceedzie bierzemy wersję GT i 204 konny silnik z automatem i dajemy wszystkie dodatki (wentylowane fotele, aktywny tempomat). Wychodzi 136k zł, masz drzwi wyłożone skórą i prawie wszędzie gdzie sięgniesz miękkie plastiki. Przewaga Mazdy jest tutaj niewielka.
      Ile kosztuje Mazda CX-30 o podobnych osiągach? Nie ma takiej Mazdy CX-30, najmocniejsza 180 konna CX-30 w automacie ma 11,6 sekundy do setki... i doposażona kosztuje 159k zł. Za tyle to człowiek może poszukać bez problemu znacznie szybszego Mercedesa GLA... i nie udawać jakiejś tam klasy premium, tylko na serio jeździć klasą premium.

      Jeszcze kilka lat temu Mazda 3 miała dosyć hmm kontrowersyjną jakość:
      https://youtu.be/a81SCcEP86I?t=640

      Na pewno pod tym względem przez te 5 lat Mazda poprawiła się i teraz to marka premium jak Lexus, Mercedes albo Audi xD

      Jak dopiszemy do tego kiepski serwis, marne osiągi, kiepskie blachy, bagatelizowanie problemu kradzieży aut tej marki (szczególnie w stolicy, polecam motodzienniki Jacka Bałkana na youtubie) to ja jednak wolę Kię albo Mercedesa... jest teraz tyle fajnych samochodów na rynku, że moim zdaniem trzeba być masochistą żeby kupować Mazdę.

    •  

      pokaż komentarz

      Za drogo, za słaby silnik.

      @VWgolf3: zwróci się po 5000km na paliwie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @stannis: w wielu rzeczach się zgodzę, ale użyte tworzywa na desce rozdzielczej w Kii za 60 czy za 120 tys. będą tej samej jakości. To się nie zmienia. Tapicerka foteli i boczków będzie co najwyżej lepsza, ale reszta zostaje.

      Jeździłem w tym samym tygodniu Kia Proceed, bo XCeed jeszcze nie ma, a chce mieć porównanie pomiędzy wydanie tymi dwoma markami. Fajnie się jeździ 204 konną benzyną to fakt, ale mi tyle na codzienne co dzień potrzebne nie jest. Bardziej celuję w 140 KM DCT. Dodatkowo czekam jeszcze na poliftowe Subaru XV.

      Poza tym to jest tylko moje zdanie. Lepiej się czuję i lepiej mi się obsługuje tą nową Mazdę niż Ceeda. Jest lepiej wyciszona. Proceed był w wersji GT i pewnie przez to nie podobała mi się praca zawieszenia w porównaniu.

      Dwóch kolegów z pracy ma poprzednią Mazdę 3 i tego bym w życiu nie kupił. Ładne z zewnątrz ale środek mocno toporny i już się bardzo zestarzał.

      Jak się przymierzył do Mercedesa to się w 200 tys nie zmieściłem xD.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: no to mówię, każdy ma inne potrzeby. Mnie zależy na czym innym tobie na czym innym.

    •  

      pokaż komentarz

      @AllOver: O o, ja jeszcze z audi próbowałem i tez poniżej 200k nie dało się zejść w tym samym wyposażeniu...

    •  

      pokaż komentarz

      w wielu rzeczach się zgodzę, ale użyte tworzywa na desce rozdzielczej w Kii za 60 czy za 120 tys. będą tej samej jakości. To się nie zmienia. Tapicerka foteli i boczków będzie co najwyżej lepsza, ale reszta zostaje.

      @AllOver: no zgoda, ale chodzi mi też o ogólny odbiór auta - w najtańszym Ceedzie (tak samo jak na przykład w Fordzie Ka xD) rzeczywiście plastiki brzydko pachną. Za to taki Proceed na pewno nie śmierdzi w środku xD Moim zdaniem bliżej mu do Mercedesa a klasy albo cla niż do podstawowego Ceeda. Ja mam inne wymagania najwyraźniej, bo chociaż w najnowszej Mazdzie rzeczywiście jest lepiej niż w Proceedzie to jednak moim zdaniem z ceną przesadzili (pomijając już inne wady o których napisałem...).

      Jeśli chodzi o 140 konne Kie to coś tam Pertyn gadał przy okazji xceeda, że zmienili oprogramowanie skrzyni biegów i teraz to słabo jeździ... Również dodam, że ja mam wersję 204 kuce i na szybkość pracy skrzyni nie narzekam, ale są użytkownicy Kii, którzy twierdzą, że jest powolna jak na dwusprzęgłową.

      Co do Mercedesa za ponad 200k... no każdemu według potrzeb :) Ja na wnętrze aż tak nie zwracam uwagi i jak konfigurowałem sobie merola a klasę limuzynę to w wersji z 220 konnym silnikiem, automatem i aktywnym tempomatem wyszło mi 180k zł xD No, ale nie brałem jakiś bajerów w środku.

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: mam w Optimie 2.0 163km i 6.0, nawet ponizej tego jest osiagslne, ale 5.0 w aucie tej wielkosci? Musialbym to zobaczyc, chyba, ze bblez klimy. Ja zawsze z ac on.

      @stannis: tak jak @AllOver pisze, material deski nie rozni sie w 99% od wersji m do l czy xl.

      Tylko nie wiem co Wy macie za nosy ¯\_(ツ)_/¯ zapach nowego auta jest specyficzny, ale mowienie, ze smierdzi?

      Hyundai i Kia ma na pewno lepsze plastik niz Toyka, mieksze, jezeli kogos to obchodzi, bo w sumie ja mam na to wywalone, jezeli montaz ok. Klade drsing i tego nie dotykam, bo i po co.
      Co do NMazdy - imo porownywalne, mozna sie spierac, kto ma miekszy, czy gdzie jest go wiecej, ale to nadal nie pokrywa roznicy w cenie.

      A skora to imo porazka, pomijam sam aspekt termalny, to czlowiek sie po prostu po tym slizga ( ͡° ͜ʖ ͡°).

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: Mówimy o normalnej jeździe, w taki sposób to można i do 4 zejść. Jak odbiorę to spróbuje zejść rak nisko jak się da ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: na normalnej tyle nie osiagniesz, na takiej wolnej, jak najbardziej, ale bez zamulania ( ͡° ͜ʖ ͡°) to sa auta wazace po ~1.5 tony.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: No będę sobie testował silnik, zobaczymy :P

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: @Rabusek: zycze jak najmniejszego, ale skyactivX w 3 nie ma tak dobrych cyferek, poczytaj raporty spalania - jest b. dobrze, ale konlurencja tez to potrafi.

    •  

      pokaż komentarz

      zwróci się po 5000km na paliwie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Rabusek: ale to ma dynamikę na poziomie dziadkowozu w stylu Renault Thali. Ja nie wiem jakim cudem 180 konny kompakt 2019 roku ma przyśpieszenie do 100 km/h na poziomie 11,6 sekundy...
      Chciałbym zobaczyć porównanie elastyczności, czyli przyśpieszenia od 60 do 100 km/h w tej Mazdzie, ja tam wolę żeby autko spaliło nawet 2 litry więcej benzyny, ale żeby dało radę tym bezpiecznie wyprzedzać chociażby tiry i autobusy na drogach krajowych.

    •  

      pokaż komentarz

      @stannis: Ales trafił, perfekcyjnie w moje obecne auto (thalia) xD

      Silnik 180km ma 8.5 do setki, nie mam pojęcia skad wziąłeś 11.6. Tu masz film z 0-180

      źródło: youtu.be

    •  

      pokaż komentarz

      Ales trafił, perfekcyjnie w moje obecne auto (thalia) xD

      @Rabusek: widzisz, potrafię wyczuć użytkownika Thalii na odległość xD

      Silnik 180km ma 8.5 do setki, nie mam pojęcia skad wziąłeś 11.6. Tu masz film z 0-180

      @Rabusek: racja, przepraszam za pomyłkę - teraz sam nie wiem skąd to wziąłem. Wcześniej konfigurowałem CX-30 i żeby miało to jako takie porównanie z 204 konnym Xceedem to wziąłem silnik 180 koni, napęd na przód i automat i w osiągach miałem 11,6 sekundy do setki... nawet screenshota chciałem wtedy zrobić, bo zszokowała mnie ta wartość. To musiał być jakiś błąd podczas konfiguracji, bo teraz jest normalnie 8,8 sekundy do setki.

      Co nie zmienia faktu, że te silniki trzeba wysoko kręcić żeby nimi sprawnie jeździć, ja wolę benzynę z turbiną.
      Nie jest na pewno tak źle jak sądziłem i do bezpiecznej jazdy wystarczy ta Mazda, chociaż dalej sądzę, że ta marka za dużo chce jak na te osiągi.

    •  

      pokaż komentarz

      w osiągach miałem 11,6 sekundy do setki... nawet screenshota chciałem wtedy zrobić, bo zszokowała mnie ta wartość.

      @stannis: zdaje sie że w którymś momencie nie mieli tej wartości w ogóle (czekali na homologacje), więc mogli przerzucić wartość z 122KM silnika, która jest w tych okolicach. 3-ka ma ciut mniej bo to nie jest taki kloc jak CX-30

      Co nie zmienia faktu, że te silniki trzeba wysoko kręcić żeby nimi sprawnie jeździć, ja wolę benzynę z turbiną.
      no tak - mają charakterystykę raczej liniową.

      Nie jest na pewno tak źle jak sądziłem i do bezpiecznej jazdy wystarczy ta Mazda, chociaż dalej sądzę, że ta marka za dużo chce jak na te osiągi.
      na pewno lepszy niż moja obecna thalia xD

    •  

      pokaż komentarz

      Chciałbym zobaczyć porównanie elastyczności, czyli przyśpieszenia od 60 do 100 km/h w tej Mazdzie,

      @stannis:

      Silnik 180km ma 8.5 do setki,

      @Rabusek: Może i ma 8.5 do setki, ale na co dzień jego dynamika jest gorsza od doładowanego 1,4-1,5 140-150 KM.
      Więc albo kręcisz silnik wysoko i masz wysokie spalanie, albo mizerną dynamikę i trochę niższe spalanie.
      Cudów się nie spodziewaj, zdaje się, że Pertyn testował Skyactive X i spaliło to porównywanie do Skyactive G.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: Co do 'smrodu plastiku' w Hyundaiach to kwestia jest bardzo subiektywna. Mam i30 po lifcie z 2018 i ja tam nic nie czuję, ale mój dzieciak jest dosyć wyczulony na zapachy i w samochodzie ma odruch wymiotny, bo zapach mu nie odpowiada. Na 100% nie jest to choroba lokomocyjna, bo innych samochodach tego problemu nie ma.
      Same plastiki są dosyć specyficzne, np. dwa-trzy tygodnie po czyszczeniu mokrymi chusteczkami (takimi zwykłymi dla niemowląt, więc żadna agresywna chemia) pojawiają się ślady, takie jakby tłustawe plamy.

    •  

      pokaż komentarz

      jego dynamika jest gorsza od doładowanego 1,4-1,5 140-150 KM.

      @VWgolf3: tak, prawda, na niższych obrotach ciągnie mniej, ale później za to ciągnie jednostajnie :)

      Cudów się nie spodziewaj, zdaje się, że Pertyn testował Skyactive X i spaliło to porównywanie do Skyactive G.

      @VWgolf3: 180KM do 122KM. Czyli ten silnik 180KM pali jak 122KM.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vercingetorix: bo te chusteczki nire sluza do czyszczenia, polecam Meguiare'a.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: Wiem, ale czyściłem nimi różne samochody w środku i taki problem mam tylko z i30.

    •  

      pokaż komentarz

      180KM do 122KM. Czyli ten silnik 180KM pali jak 122KM.

      @Rabusek: Tak pali bardzo podobnie, czyli dużo.
      Co gorsze silnik 180 KM jedzie tak jak 122 konny do 4000 obr/min.

    •  

      pokaż komentarz

      Tak pali bardzo podobnie, czyli dużo.

      @VWgolf3: pokaż mi 180 konny silnik który pali 5L w trasie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek
      Przecież ta Mazda spali około 9 litrów w trasie z prędkościami autostradowymi. Na drodze krajowej każde współczesne auto tyle spali. P dieslu nie muszę wspominać bo będzie to przepaść.

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek
      Proszę zobacz jak wiele to spala.
      https://youtu.be/dLDCzJJYXPQ
      Silnik Skyactive G ale daje pogląd na to ile będzie palić Skyactiv X.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: pingnij mnie za 3 tygodnie, wtedy pogadamy jakie jest spalanie, bo nie będę wyciągał wartości z recenzji :)

      Wynik uzyskany w górach to 8,8 litra, przy czym gaz nie był tutaj traktowany ulgowo, a czerwone pole obrotomierza (odcinka przy 6500 obr./min.) było często eksploatowane.

      Przy takiej jeździe każde nowoczesne auto dobije do 12L.

    •  

      pokaż komentarz

      Silnik Skyactive G ale daje pogląd na to ile będzie palić Skyactiv X.

      @VWgolf3: nie daje poglądu bo to całkowicie dwie inne konstrukcje... Skyactiv-x spala zubożoną mieszankę

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek
      Serio uwierzyłeś w te bajki?
      Gdzieś wyżej czytałem, że zamówiłeś taką Mazdę.
      Pochwal się nizszym spalaniem przy 140km/h.
      Sam producent tego nie przewidział, w testach spalania wyniki praktycznie identyczne jak Skyactive G. Różnica na poziomie 0,5 litra na 100 km. Zaoszczędzisz 2 zł na 100km.

    •  

      pokaż komentarz

      Serio uwierzyłeś w te bajki?
      Pochwal się nizszym spalaniem przy 140km/h.


      @VWgolf3: no ale to niższe spalanie właśnie działa do 140km/h - powyżej wlatujesz na normalny cykl benzynowy (a nie zubożona mieszanka).

      Pochwal się nizszym spalaniem przy 140km/h.

      bardzo chętnie - zaraz po odbiorze jadę w europę więc mogę nawet Ci podać uśrednione spalanie na całej trasie :) Postaram się przytrzymać 140 km/h na tempomacie na dłuższym odcinku i też powiem Ci jak to wygląda.

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek
      Oki poproszę, jestem ciekawy jak to wygląda w rzeczywistości.
      Kiedy odbiór?

    •  

      pokaż komentarz

      Kiedy odbiór?

      @VWgolf3: 26 października, + kilka dni na folie i ceramikę, więc pewnie początek listopada będę wiedział.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS W dalszym ciągu mazda 3 to najlepiej wyposażone auto w segmencie i reszta z podobnym wyposażeniem będzie kosztować tyle samo. Żal ci dupę ściska bo nie kupisz golasa?

    •  

      pokaż komentarz

      @Crosshairs: jak bede chcial Mazde, to sobie, spokojna Twoja rozczochrana.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: AutoCentrum zrobiło testy na różnych prędkościach - wyszło 3.7L/100KM przy 90 i 7L/100KM przy 140KM/h

      w tym drugim wyniku jestem 80% pewien że problem tkwi w procesie spalania uboższej mieszanki do 120-130km/h, a od 140 już wlatuje "normalne" spalanie (niestety) :)

      https://www.youtube.com/watch?v=iRN841ULTOU

      @Student_AWAS: @Crosshairs: @stannis: @AllOver: @eloar:

      źródło: chrome_1exYp6094g.png

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: hm, ciekawe. Zobaczymy co powiedzą zwykli użytkownicy. 3.7 to spalanie hybryd, choć ja poczekam na rating EPA (USA), są dużo bardziej miarodajne niż WLTP i zazwyczaj są GORSZE niż to, co można realnie osiągnąć.

    •  

      pokaż komentarz

      Zobaczymy co powiedzą zwykli użytkownicy.

      @Student_AWAS: za 3 tygodnie odbieram swoją, jakby ktoś chciał żebym w jakichś kontrolowanych warunkach potestował spalanie, to jestem otwarty na sugestie :)

      Tylko na pewno mój egzemplarz będzie ciut gorszy - mam AWD w automacie, toteż nie liczę na AŻ TAK niskie spalanie :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: gratuluję zakupu, sedan czy HB?

      Co do jakiś procedur - nie wiem, ogólnie ja mam raczej lekką nogę, bo potrafię pobić nawet spalanie katalogowe aut które mam, co według niektóych jest niemożliwe xD, a zawsze śmigam na klimatyzacji + ważę nie mało. O ile Optima ~6L/100 (1.5 tony) imo bardzo dobry wynik, to Rio potrafię zejść poniżej 5 gdy chcę - jeżeli to spalanie 3.7 jest real, komputer nie przekłamuje itd to b. dobrze. Przy 140 już trochę gorzej, ale nadal nieźle, jak pokonasz te 1500-2000 i ułożysz silnik to napisz coś o spalaniu i samej jeździe, chętnie poczytam.

    •  

      pokaż komentarz

      HB?

      @Student_AWAS: HB. Sedan jest dużo, dużo ładniejszy, ale niestety niepraktyczny (nie mamy dzieci żeby przejmować się problemem z wsadzaniem wózka, ale psa chciałbym wyrzucić już powoli do bagażnika - i w HB można to zrobić, w sedanie nie).

      No i hatch ma AWD, niby niepotrzebne w polsce, ale raz przez ostatni rok takie AWD uratowałoby mi dupe gdyby nie uratowali mi jej inni ludzie (zakopałem się w błocie dwoma kołami i zacząłem się staczać na nowe auto na parkingu).

      komputer nie przekłamuje itd to b. dobrze

      testowali przekłamania silnika i wyszło że przekłamuje o całe 0.2L. Ale nawet wtedy 3.9L brzmi nieźle ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: 3.9 brzmi niezle, fakt. Jak mowie, czekam na EPA i raporty kierowcow (w tym Twoj ( ͡° ͜ʖ ͡°)) i zobaczymy - nie to, bym polecial do salonu Mazdy, ale takie cyfry bylyby duzym osiagnieciem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: jak będa prawdziwe to mi sie auto jeszcze w paliwie zwróci za 10 lat ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: ja na razie napalilem sie na hybryde.

      Jezeli te cyfry sa realne, to Mazda zrobila ladny silnik, DF Toyoty, czy SS Hyundai raczej nie sa w stanie - na razie - osiagnac takich liczb.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: Moim kolejnym autkiem na pewno będzie tesla, ale to jak już trochę systemy ładowania się rozwiną, a pod mieszkaniem zbuduje sobie gniazdko :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: coz, mam troche inne zdanie na temat szybkosci rozwoju sieci i postepu ev w wypieraniu ice - na razie dla mnie to ciekawostka, niz realna alternatywa dla auta spalinowego i nie chce psuc Ci marzen, ale watpie, by dekada to zasadniczo zmienila, pomimo pompy i zapowiedzi politykow. Co nie zmienia faktu, ze bedziezz mogl kupic EV - czy jednak jego uzywanie bedzie tak proste jak ice? I beg to differ ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      czy jednak jego uzywanie bedzie tak proste jak ice

      @Student_AWAS: do miasta z gniazdkiem wbudowanym w miejsce parkingowe - będzie spoko. Na trasy rzeczywiście uważam że bardziej wygodna dalej będzie benzyna :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: czas pokaże, ja jednak większość swojego przebiegu robię w trasach, więc dla mnie możliwość szybkiego doładowania i zrobienia jak największej ilości km jest krytyczna. Zawsze pozostaje hybryda plugin ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: oglądałem:) jak będziesz miał już swój egzemplarz to będzie trzeba spojrzeć w komputer przy tych 140. Jest opcja monitorowania tego spalania.

    •  

      pokaż komentarz

      @AllOver: tak - mój strzał to gdyby jechali 5-10km/h wolniej, to by spalanie mocno zanurkowało. Czas pokaże

    •  

      pokaż komentarz

      AutoCentrum zrobiło testy na różnych prędkościach - wyszło 3.7L/100KM przy 90 i 7L/100KM przy 140KM/h

      @Rabusek: Wyniki dobre ale bez szału bym powiedział. Jest poprawa w stosunku do SkyActive G ale też i znaczna różnica w cenie. Więc z tą oszczędnością to tak trochę kiepsko może być.

      Moim kolejnym autkiem na pewno będzie tesla, ale to jak już trochę systemy ładowania się rozwiną, a pod mieszkaniem zbuduje sobie gniazdko :)

      @Rabusek: Moim będzie EV ale prawdopodobnie nie Tesla.

    •  

      pokaż komentarz

      znaczna różnica w cenie.

      @VWgolf3: jeśli silnik nie będzei tak drogi w utrzymaniu, to cena którą się płaci ponad cenę skyactiv-G zwróci się po 100-150k km

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek
      Zakładasz, że spali mniej o 2,4-3,6 litra na 100 km?
      Różnica w cenie to 18 000 zł tak?
      Nie są to zbyt optymistyczne dane?

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: no mi wózek do HB nie wszedł a do sedana tak - poszło o długość, więc decyzja u mnie padła na sedana.

  •  

    pokaż komentarz

    Typowy gówniany serwis w Polsce B. Powinni stracić autoryzację i niech taczki naprawiają. Chociaż skoro Mazda im nie odebrała autoryzacji to widocznie takie są u nich standardy i wszystko ok. Co na to importer na UE?

    •  

      pokaż komentarz

      @ASLR: nie podpinałbym tak odrazu złego serwisu w „Polsce B” ja w Lublinie bardzo dobrze wspominam ASO BMW. Naprawdę ogarnięci ludzie - przynajmniej ja na takich trafiłem.

      Co do reszty to się zgadzam.

    •  

      pokaż komentarz

      @Smog_Warszawski: fajny gość tam pracuje na częściach, można chodzić nawet po p!#?!$!y za 3 zł do starych aut - zawsze zamówi i poświęci czas, nawet jeżeli oni na tym zarobią jako dealer 10 groszy. W jednym z poznańskich salonów zamówienie na dziale części później 50zl zazwyczaj się kończy „nie ma” albo „jest na magazynie u [nazwa drugiego salonu konkurencji]”, tam oczywiście mówią ze nic takiego nie maja na stanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Smog_Warszawski:

      Ja z kolei nie mogę się do niczego przyczepić w serwisie Mazdy, do którego ja oddaję swoje auto. Mało tego, zawsze traktują klienta z odpowiednim szacunkiem i profesjonalizmem, ale ten serwis jest w zachodniej części kraju, więc też nie generalizowałbym o standardach Mazdy na podstawie jednego serwisu w Lublinie. Ktoś niewątpliwie zj!@?ł sprawę z tą konkretną Mazdą, ale generalizowanie na tej podstawie jest raczej błędne.

  •  

    pokaż komentarz

    Wykopie i czekam na część trzecią ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ogolnie to strach Mazdę kupić!

  •  

    pokaż komentarz

    Tak dla porównania jeśli chodzi o azjatyckich producentów - Honda, mieszkam w Rumunii wiec mowa o Rumuńskim oddziale, konkretnie ASKO Honda Bucharest. Nowy Civic Sedan, kupiłem jeden z pierwszych egzemplarzy dostepnych w 2017. Po dwóch latach pojawiły się wibracje w lewym słupku A i dwie śrubki mocujące pokrywę silnika od spodu wyparowały. Podjechałem do serwisu i pomimo upływu czasu gwarancji naprawili wszystko bez kosztów bo okazało się, że to były znane usterki wczesnych modeli produkcyjnych. Całość trwała ~90min, za fatygę wymienili olej za free (olej płatny ;) ) i dostałem kawę... Można? Można...

  •  

    pokaż komentarz

    W dobie mediów społecznościowych odwalanie takiej maniany to chyba daje podstawy Mazdzie wytoczenia procesu ASO za utrate wizerunku

    •  

      pokaż komentarz

      @CzarnyMastodont: ale najlepsze jest to że oni mają to po prostu w dupie, z ciekawości już wcześniej trochę poczytałem o Mazdzie przy okazji afer związanych z brakiem ocynku oraz rdzewiejącymi blachami w kanapie w autach prosto z salonu xD
      Wniosek był taki że Mazda Polska doskonale wie co się dzieje w serwisach ASO i ma to wszystko po prostu w dupie, generalnie podejście "klient nasz pan" dopóki nie kupi, później to "do bramy i się nie znamy"
      Trzeba być nieświadomym albo mieć nieźle niepoukładane w głowie żeby jako klient wydawać u nich góre kasy tylko po to żeby być później traktowanym jak śmieć.