•  

    pokaż komentarz

    Czy ktoś z z @allegropl może napisać czemu ma służyć taka zmiana i gdzie na stronach ofert jest niby informacja o czasie dostawy? Sami przecież tutaj piszecie, że:

    W każdej ofercie na Allegro oraz na każdym etapie zakupów zobaczysz przewidywany czas dostawy.

    Co ze sprzedawcami, którzy generują numery paczek, wpisują je na Allegro, a wysyłkę realizują dopiero po kilku dniach? Takie sytuacje są nagminne i sam się z nimi często spotykam.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: Dajesz takiemu negatywa i tyle (jeśli jest utworzony nr paczki, wpisany, ale paczka leży)

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq:

      Co ze sprzedawcami, którzy generują numery paczek, wpisują je na Allegro, a wysyłkę realizują dopiero po kilku dniach?

      A tego allegro nie mogłoby wyłapać? O wysyłce paczkomatem (akurat z tego najczęściej korzystam) informują poprzez aplikację, więc dokładnie wiedzą (lub mogą wiedzieć) kiedy był zakup i wysyłka.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: Może nie zamawiam jakoś mega dużo, ale co kilka dni coś zawsze wpadnie i ja bym powiedział, że przytłaczająca większość moich paczek, 95-97% nie ma żadnego poślizgu. Za to w drugą stronę tak kolorowo pewnie nie jest. Wysyłka miała być w 24h, a poszła dopiero w poniedziałek rano? No to cyk, 2 gwiazdki, mogli się bardziej postarać hehe ( ͡° ͜ʖ ͡°) I co zrobisz? No nic nie zrobisz.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: bardzo dobra zmiana - klienci, zwłaszcza tacy, którzy nie ogarniają jak działa e-commerce bardzo często nie rozróżniają wysyłki od doręczenia, często też na sprzedawców spadała wina za błędy kurierów

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz ale to o to chodzi, że numer jest prawdziwy tylko paczka nie nadana

    •  

      pokaż komentarz

      @Bolszoj: inpost paczkomaty działa wyśmienicie, wszystko dochodzi w 24 godziny

    •  

      pokaż komentarz

      @optivum:
      Ale po numerze masz cały tracking. Np. wiedzą że paczka dotarła do paczkomatu.

    •  

      pokaż komentarz

      A tego allegro nie mogłoby wyłapać?
      @janekplaskacz: Nie wiem skąd pomysł, że już nie łapie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Tylko nie oczekujcie, że Allegro będzie banować sprzedawców za kilka opóźnień, bo to niepoważne. Na pewno takie akcje mają jakiś tam wpływ na pozycję sprzedawcy w wynikach, ale to dopiero gdy solidny odsetek sprzedaży będzie opóźniany, a nie raz na jakiś czas.

    •  

      pokaż komentarz

      @WaveCreator:

      Tylko nie oczekujcie, że Allegro będzie banować sprzedawców za kilka opóźnień, bo to niepoważne.

      Nie oczekuję bana ale podpowiadam, że opinie na temat czasu wysyłki mogliby w wielu przypadkach weryfikować.

    •  

      pokaż komentarz

      Co ze sprzedawcami, którzy generują numery paczek, wpisują je na Allegro, a wysyłkę realizują dopiero po kilku dniach? Takie sytuacje są nagminne i sam się z nimi często spotykam.

      @sowiq: Przecież allegro ma dane kiedy przesyłka została wyjęta z paczkomatu/odebrana na poczcie. Czas wygenerowania numeru to nie wszystko

    •  

      pokaż komentarz

      @Morf: no OK. Pytanie tylko czy zamierzają z tych danych korzystać. Bo tak jak pisałem wyżej - na stronach ofert nie wyświetla się orientacyjny czas dostawy, o którym Allegro pisze na swoich stronach.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: I tak jak wygeneruje numer przesyłki, to często nie można ocenić czasu wysyłki, bo domyślnie jest że zrobił to szybko.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: Allegro usunęło to po części dlatego że kupujący oceniali czas dostawy a nie czas wysyłki.

    •  

      pokaż komentarz

      Allegro usunęło to po części dlatego że kupujący oceniali czas dostawy a nie czas wysyłki.

      @atencjon: źródło?

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: > Sprzedawcy generują numer przesyłki, a samą paczkę nadają dopiero po kilku dniach.
      Dlatego czas dostawy w swoich przedmiotach ustawiam 5 dni :) i jeśli komuś zależy na czasie, a nie jest dziwnym introwertykiem to dzwoni i pyta czy uda mi się dzisiaj wysłać przesyłkę. Tak samo i ja robię jak potrzebuje coś na jutro, dzwonię i pytam, bo są różne sytuacje losowe.

      którzy nie ogarniają jak działa e-commerce bardzo często nie rozróżniają wysyłki od doręczenia,

      @baniol: Oj bardzo, czasami np. Kurier się nie zjawi, a paczka gotowa, jeden dzień poślizgu nie z twojej winy i cyk straszenie negatywem (teraz chyba z 80% ludzi nie czyta tego, tak jak nie czytają czasu dostawy xD) Albo kurier się pojawi ale puści paczkę rano itp itd.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: Popytaj sprzedawców którzy wysłali tego samego dnia co zamówienie i dostali mniej niż maks gwiazdek, a są kwiatki że 1/5.

    •  

      pokaż komentarz

      @atencjon: no ja się domyślam, że są sprzedawcy, którzy mają problem. Ale to niekoniecznie jest powód, dla którego Allegro usunęło te oceny.

    •  

      pokaż komentarz

      jeśli komuś zależy na czasie, a nie jest dziwnym introwertykiem to dzwoni i pyta czy uda mi się dzisiaj wysłać przesyłkę.

      @Grzesiek_astronaut: Ktoś kiedyś zadzwonił? Jak komuś zależy na czasie a nie jest dziwnie towarzyski to nie będzie marnował tego czasu na telefony tylko kliknie w ofertę obok z wysyłką natychmiast. Już nie mówiąc o ryzyku. Co komu po telefonie i obietnicy jakiegoś Janusza po której w razie czego ślad nawet nie zostanie przy późniejszym dochodzeniu swojego bo przecież zadeklarował 5 dni i tylko to go obowiązuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: Pracownica Allegro tak mówiła na grupie sprzedawców allegro.

    •  

      pokaż komentarz

      kliknie w ofertę obok z wysyłką natychmiast

      @dran2: Ale wiesz że więksi gracze też mogą Ci tej przesyłki nie wysłać w ten sam dzień pomimo oznaczenia "natychmiast" ? Kurier zawinił, dużo paczek mieli itp itd.

      Ktoś kiedyś zadzwonił?

      @dran2: Prawie za każdym razem. Po informacji na początku aukcji "jeśli przesyłka ma być zrealizowana natychmiast proszę o kontakt " 90 procent dzwoni. W sumie to kwestia większej analizy bo ja akurat wystawiam specyficzne produkty. Aczkolwiek od ustawienia 5 dni oraz opisu nikt się jeszcze nie dowalił o czas wysyłki.

      Ja opiniuje tutaj z dwóch perspektyw, bo kupuje dużo i mam wystawione dużo. Jak mi coś potrzeba na już, a sprzedawca ma ustawione natychmiast to i tak zadzwonię czy dzisiaj dadzą radę.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: Według mnie zmiana ok, czas przesyłki nie zależy w zasadzie od sprzedającego, a jak wysyła po kilku dniach to można ocenić obsługę klienta niżej co de facto bardziej pasuje do sytuacji.

      Nie wiem czy tam to jest tak liczone, ale to podnosi też udział tej oceny w całości, bo z 3 każda to 33%, a było 25%.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: Pracuję od jakiegoś czasu w sklepie internetowym, który handluje też na allegro. Ocena za czas transportu jest w ch%@ niesprawiedliwa, bo taka ocena powinna raczej być wystawiana firmie kurierskiej, bluzgi w razie problemów z dostawą też powinny być kierowane w stronę firm kurierskich, a nie sprzedawców. Sprzedawców można co najwyżej oceniać się za czas jaki upłynął od momentu kupna do zapakowania paczki i wygenerowania nru przewozowego. Jakie cyrki się odp%#$@%?ają wśród kurierów to głowa mała, paczka ginie, paczka otworzona i towar zap#!@??@ony, paczka jedzie nie na ten kraniec polski co powinna i z powrotem, kurier nie zjawia się przez 4 dni po paczkę, infolinie = spychologia, paczka zmielona jak psie gówno, towar rozj#!@ny. U mnie w firmie dodatkowo kurier zaj#!@ł szefowej w bok auta xd To jest k@??a niepoważne, aby uczciwy sprzedawca ponosił za to konsekwencje.

      Zauważyłem pewną prawidłowość jako, że obsługuję zarówno sklep internetowy firmy pod własna marką jak i ten na allegro. Kupujący bezpośrednio na stronie firmy są milsi, bardziej wyrozumiali, natomiast Ci na allegro to mam wrażenie, że lubią się bawić w jakiegoś pana życia i śmierci czy ch%@ wie kogo i pruć się nawet gdy wszystko gra bo ktoś im dał narzędzie w postaci systemu komentarzy i tam odreagowują swoje okresy nawet bezzasadnie.

      Proszę zauważyć drogie wykopki, że tak jak idąc ulicą widzimy dresów, tak jak narzekamy, że spora część społeczeństwa to prymitywy, karyny, sebki, janusze to należy sobie uświadomić, że oni też mają dostęp do internetu. To przekłada się na to, że swoje zj#!@nie emocjonalne, czy umysłowe przelewają na niewinnych na fejsie czy chociażby w ocenach allegro. Ot tak bez powodu, bo k@??a mogą. Spotkałem się z takimi co udawali, że część zamówienia nie dotarła i próbowali wyłudzić. Z takimi, co swoje zj#!@ne ego przelewali na sprzedawcę itp itd Ehh szkoda gadać. W każdym razie jako konsument internetowy stałem się bardziej ludzki wobec sprzedawcy, jeśli widzę, że też jest ludzki a dupy daje zewnętrzna logistyka.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: No właśnie, kiedyś o godzinie 12-tej dokonałem zakupu w ofercie, gdzie deklarowany czas wysyłki był: natychmiast, a ten Januszex towar wysłał o 15:00 To ja na to od razu jedna gwiazdka za czas dostawy i że nie polecam, a ten zaraz dzwoni do mnie i się pruje. No ale przecież 3 godziny spóźnienia to całkiem sporo. Uważam że gwiazdki oceny czasu wysyłki nadal powinny być.

    •  

      pokaż komentarz

      @far_away: Nie przesadzasz? Prowadziłem kiedyś sklep z 22 tysiącami ogłoszeń na Allegro. To były używane części samochodowe czyli towar w większości przypadków potrzebny kupującym jak najszybciej. Nikt nie lubi jak auto stoi i nie można jeździć. Oczywiście, że trafiali się pieniacze nie rozumiejący, że opóźnienie robi firma doręczająca, ale takich, którzy oceniali to gwiazdkami był ułamek i pomagało w tym właśnie to, że ściśle trzymaliśmy się zasady, że wysyłka tego samego dnia przy zamówieniu do godziny 13-tej, a następnego gdy później. Zdecydowana większość klientów, niemal wszyscy wiedzieli, że my się wywiązaliśmy, a jak jeszcze za nich dowiadywaliśmy się o przyczyny opóźnienia i oddzwalnialiśmy do nich z informacja zwrotna to już w ogóle nie było mowy, żeby za dostawę dostać mniej niż max gwiazdek.

      Nie było aż tak dramatycznie jak to opisujesz ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @UFC_Jest_W_Dupie: ta szczególnie dochodzi w okresie świątecznym jak są zapchane

    •  

      pokaż komentarz

      @Grzesiek_astronaut

      Jak mi coś potrzeba na już, a sprzedawca ma ustawione natychmiast to i tak zadzwonię czy dzisiaj dadzą radę.

      A ja kupuję u tego który ma czas wysyłki do 24 h i dobre opinie za czas wysyłki. Oferty powyżej 24 h od razu omijam, myślę że nie tylko ja tak robię, więc chyba sobie trochę ograniczasz sprzedaż.

    •  

      pokaż komentarz

      Co ze sprzedawcami, którzy generują numery paczek, wpisują je na Allegro, a wysyłkę realizują dopiero po kilku dniach? Takie sytuacje są nagminne i sam się z nimi często spotykam.

      @sowiq: Na razie jest wymóg generowania nr paczek w terminie wysyłki. Od przyszłego roku ma być też monitorowane, czy paczki wychodzą w terminie. Żeby mieć np. Super Sprzedawcę musisz mieć min. 80% "w terminie" (to oczywiście jeden z bardzo wielu warunków).

    •  

      pokaż komentarz

      @majwsik Nie przesadzam, mało tego doświadczyłem tego wszystkiego na przestrzeni raptem kilku miesięcy.

    •  

      pokaż komentarz

      @majwsik Nie przesadzam, mało tego doświadczyłem tego wszystkiego na przestrzeni raptem kilku miesięcy.

    •  

      pokaż komentarz

      @far_away: Zgadzam sie 100%, dlatego zamknalem biznes w necie w PL dawnotemu, jak widze, nic sie nie zmienilo, a nawet jest gorzej. Allegro to dno dla sprzedawcow masowych, jedziesz na 1% branzy, to musisz niestety olewac wszystko i kombinowac, podniesiesz ceny, bo chcesz kogos zatrudnic od obslugi klienta, uzyc lepszych serwisow kurierskich - dupa, bo nic nie sprzedasz, ludzie sortuja wedlug ceny i ladujesz gdzies na zadupiu, 90% zamowien mniej. Mi sie nigdy nie udalo tego wyposrodkowac, szkoda bylo nerwow.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: Bo uprzejmy kolego klienci nie rozumieją co oznacza czas wysyłki. Sam sprzedaje dużo na Allegro i klient potrafi kupić towar o 17:00 a na drugi dzień dzwoni o 15 z zapytaniem dlaczego nie dostał paczki. I dodam, ze nie jest to jednorazowa sytuacja. Albo potrafią kupić towar w piątek wieczorem i w poniedziałek pretensje ze towar jeszcze nie wysłany. Czas wysyłki ludzie myła z czasem dostawy i często jako sprzedający jestem niesprawiedliwie oceniany. Takie moje zdanie...

  •  

    pokaż komentarz

    I tak nic nie przebije wstawienia tej gównianej reklamy na każdą aukcję alledrogo :) Ja rozumiem że allegro sobie robi darmową reklamę za pomocą aukcji innych użytkowników? ...

    źródło: 1.jpg

  •  

    pokaż komentarz

    Oficjalny sklep Allegro od 19 lat na Allegro?

  •  

    pokaż komentarz

    Bo sprzedawca nie ma wpływu na sam "proces" przesyłki.
    Przesyłka może utknąć gdzieś w tranzycie. Kurier może być nieogarnięty. Przesyłka może przyjść obita, uszkodzona, cholera wie. A potem ludzie się wyżywają na sprzedawcy że ten c@$%!wego kuriera zamówił. Ludzie to idioci. Niektórzy oceniają sprzedawcę za niekompetencję kuriera, bo są wkurzeni, mają w dupie, whatever. A potem ocena sprzedawcy leci w dół.

    Oceń po prostu sprzedawcę za obsługę klienta jeśli coś spieprzył i tyle.

    Opineo ma to na przykład dobrze rozwiązane. Oceniasz osobno produkt, sprzedawcę i kuriera. Wszystko jest rozdzielone. Mają takie coś od lat i jakoś nikt problemu z tym nie ma.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: ale zauważ, że ocena nie jest (sorry - nie była) za czas dostarczenia, tylko za czas nadania przesyłki. Ale masz rację - część ludzi może nie rozróżniać tych dwóch rzeczy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: Czas nadania a nie dostarczenia. Są frajerzy co zamawiam specjalnie w czwartek rano by mieć jeszcze w piątek a ten etykietę wygeneruje o 18 a wyśle na 2 dzień.

    •  

      pokaż komentarz

      @sowiq: dokładnie czekam,ja czekam jak usuną koszt wysyłki nie jest ukryty,widać od razu ile zapłaci za kuriera a i tak wystawiają 1 gwiazdkę bo drogo

    •  

      pokaż komentarz

      Są frajerzy co zamawiam specjalnie w czwartek rano by mieć jeszcze w piątek

      @monster-erni: jak zamawiam cokolwiek w czwartek, to nie spodziewam się tego zwykle przed weekendem, chyba że mi sklep gwarantuję wysyłkę o 13, tak żeby dotarło na dzień następny. Jest parę takich sklepów.

      Jak nie masz nigdzie napisane u sprzedawcy na Allegro że dostaniesz następnego dnia roboczego, to nie wiem na jakiej podstawie Ty wnioskujesz że przesyłkę dostaniesz w piatek. Wydaje Ci się że sprzedawca lata z każdą pojedynczą rzeczą do kuriera? Na koniec dnia bierze wszystkie przesyłki i zbiorczo nadaje do wysyłki.
      Sam bym tak robił. Szkoda czasu i roboty żeby było inaczej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: Jak to po czym wnioskuje. Jak mam podane że wygenerowano etykietę a paczka leży od 8 rano w czwartek to taki sprzedawca jest niepoważny. Skoro ma napisane wysyłka w ten sam dzień roboczy to jak każdy inny sprzedawca o wysyła mi w ten sam dzień i mam o 15-17 podane że odebrana przez kuriera lub w paczkomacie i wtedy mam na drugi dzień. Jeszcze jak wyśle w piątek do paczkomatu ok bo w sobotę też przychodzą ale są tacy co widzą że jutro piątek to wysyłają w poniedziałek.

    •  

      pokaż komentarz

      Jak mam podane że wygenerowano etykietę a paczka leży od 8 rano w czwartek to taki sprzedawca jest niepoważny.

      @monster-erni: Wygenerujesz etykietę, zrobisz paczkę. A kurier nie przyjechał :) przecież firmy nie biegają do paczkomatów nadając paczki, kurier je odbiera.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grzesiek_astronaut: Jak najbardziej biegają. 2/3 paczek zamawianych mam wysłane z paczkomatu. Oczywiście mówię o inPost bo jak nie ma opcji paczkomat to nie zamawiam wcale.

    •  

      pokaż komentarz

      Jak mam podane że wygenerowano etykietę a paczka leży od 8 rano w czwartek to taki sprzedawca jest niepoważny

      @monster-erni: Dalej nie rozumiem czemu. Etykietę generuje się online. To nie znaczy że w 5 minut przesyłka będzie nadana.

      Skoro ma napisane wysyłka w ten sam dzień roboczy

      @monster-erni: ale godzina 18 danego dnia, to dalej ten sam dzień roboczy.

      Jeszcze jak wyśle w piątek do paczkomatu ok bo w sobotę też przychodzą

      @monster-erni: czasem przychodzą, czasem nie. Z tym też różnie bywa.

      Z mojej perspektywy to Twoje oczekiwania i domysły po prostu nie zgadzają się z rzeczywistością. A jak przesyłka nawet zostanie odebrana przez kuriera o tej 15-17, ale utknie gdzieś po drodze? Tak też mi się zdarzało.

      Bardzo fajnie jak mogę dostać przesyłkę na drugi dzień, ale standardem jest raczej dać sobie te 2 dni na dotarcie. Co innego duży sklep który Ci gwarantuje na stronie "dostawa jutro jeśli opłacisz zamówienie do 13:00". Oni to mają gdzieś w magazynach, procesy zautomatyzowane, kurierzy tam pewnie jeżdżą 5 razy dziennie. Co innego sprzedawca na allegro. Skąd Ty wiesz że on tego w garażu nie trzyma? Skąd Ty wiesz ilu ma pracowników? Skąd wiesz czy on ma w ogóle spięty jakikolwiek system z kurierami i jakie ma z nimi umowy? Może kurier nie jeździ do niego, tylko on jeździ z gratami na koniec dnia?

      Prawda jest taka że kupujesz od jakiegoś randoma w internecie o którym nie masz pojęcia, dużo sobie zakładasz, a obsługa jest zgodna z opisem. "Nadanie tego samego dnia roboczego" to jest tak samo 8 rano, jak i 8 wieczorem. Wszystko czarno na białym, a to ze Ty byś chciał żeby było szybciej, to nie znaczy że masz rację.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: taaa... polskie prawo mowi wyraźnie, ze o ile sam nie zamówiłeś kuriera to odpowiada za niego sprzedawca.
      Ba, jak chcesz cos od kuriera to ci powie, ze ty nie jestes jego klient i sprzedawca musi z nimi gadać.
      Szkoda ze jak przesyłka złe zapakowana to nie trzeba sie zgłaszać do osobnej firmy, bo przecież to nie sprzedawca.

      Ile mozna budować wymówki byleby nie wziąć odpowiedzialności za swoje usługi?

    •  

      pokaż komentarz

      Jak najbardziej biegają. 2/3 paczek zamawianych mam wysłane z paczkomatu. Oczywiście mówię o inPost bo jak nie ma opcji paczkomat to nie zamawiam wcale.

      @monster-erni: Chyba od osób prywatnych, średni sprzedawca nie biega po paczkomatach, nadaje w pop albo odbiera kurier inpost xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: O czym ty piszesz? Przecież ja mówię o wysyłce na 2 dzień a nie w ten sam o 18. Paczka leży ponad dobę u sprzedawcy a deklaruje wysyłkę w ten sam dzień.

      Jak zamawiam np. W czwartek o 9 rano to oczekuje wysyłki tak bym wieczorem widział że jest wysłana. Czy 9h to za mało?

      W ubiegłym tygodniu paczkę zamówiłem o 14 i sprzedawca jakoś potrafił zrobić to co zadeklarował a miał na wysyłkę i zapakowanie mało czasu.

      Ja nie mówię o tym kiedy dojdzie faktycznie a kiedy zostanie wysłana. Jak ktoś deklaruje wysyłkę w ten sam dzień to niech się wywiązuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grzesiek_astronaut: Nie wiem, może osoby prywatne też oferują produkty w ilościach hurtowych

  •  

    pokaż komentarz

    Dla mnie bez znaczenia widok tej oceny, bo pełno tam oceniających ten aspekt według własnego widzi mi się