•  

    pokaż komentarz

    A gdzie grupa kontrolna, która biegałaby w spalinach zwykłego samochodu?

  •  

    pokaż komentarz

    Niech teraz spróbuje oddychać odpadkami z produkcji tego wodoru.

  •  

    pokaż komentarz

    Ciekaw jestem jak ma się zbiornik do wypadków drogowych. Ja wiem że butle LPG zwykle nie wybuchają niemniej jednak wodór to dość bardziej niebezpieczny gaz.

    GIF

    źródło: DopeyTemptingKawala-size_restricted.gif (4.14MB)

  •  

    pokaż komentarz

    Ile jest w PL i Europie stacji tankowania wodorem i jaki jest koszt przejechania 1000km?

    •  

      pokaż komentarz

      @Raa_V: duży bo wodur bardzo trudno się magazynuje

    •  

      pokaż komentarz

      @Raa_V niedawno dali dziennikarzom do testów tankowali gdzieś w Polsce bodajże ok 300 zł niecałe i chyba zasięg jakieś 800 km czas tankowania do pełna jakieś 2 min technika się zmieniła jest znacznie bezpieczniejsze już silnik miał chyba ok 250 km bo przeliczeniu na konie i mały akumulator chyba 50ah więc uważam za znacznie lepszy pomysł niż taki elektryk

    •  

      pokaż komentarz

      @mirekmk1984: ok, to już coś. Nie śledzę tematu ale dziesięć lat temu była to bardzo droga ciekawostka a nie realna solucja. Widocznie temat poszedł bardzo mocno do przodu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Bajo-Jajo: no, słyszałem, że wodur, bardzo trudno

      pokaż spoiler Boże....

    •  

      pokaż komentarz

      bo wodur bardzo trudno się magazynuje

      @Bajo-Jajo: Czyli próbowałeś nabrać paleciakiem i nic?

    •  

      pokaż komentarz

      @Raa_V: Kurcze, faktycznie stacji jest za mało, żeby to się mogło udać. Dobrze, że z LPG nie było tego problemu, bo koncerny paliwowe postawiły dystrybutory z tym paliwem, zanim ktoś w ogóle wymyślił auto na gaz. Rozwój stopniowy przecież nie mógł się udać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Raa_V dokładnie i jestem bardzo za tą technologią w zeszłym roku opublikowano raport z którego wynikało że podczas produkcji akumulatora do hybrydy idzie tyle zanieczyszczeń do atmosfery ile benzyniak generuje przez ok 15 lat i tutaj trują przyrodę a ile wytrzyma taki akumulator a ile zanieczyszczeń do samochodu w pełni elektrycznego ?? Ile lat by potrzebował benzyniak :) za to powinni karać ale teraz jest moda na elektryki znaleźli sposób na nabijanie kasy w tym na produkcji akumulatorów ostatnio na Białorusi były jaka bo ich prezydent poparł aby ludzie jeździli elektrykami bo mniej zanieczyszczeń ale jedno ale nie zyczyl sobie aby akumulatory były produkowane na Białorusi :) widział nawet tam mają rozum

    •  

      pokaż komentarz

      Dobrze, że z LPG nie było tego problemu, bo koncerny paliwowe postawiły dystrybutory z tym paliwem, zanim ktoś w ogóle wymyślił auto na gaz.
      @pcpc: Pamiętam te czasy CPN. Była żółta, czerwona, ołowiowa i jakieś LPG. Przez lata nikt nie wiedział po co to stoi i do czego podłączyć. Aż ktoś mądry wymyślił auto na gaz i wszystko stało się jasne.

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki: Z wodorem dziś byłoby tak samo, gdyby nie było zagranicznych mediów i internetu, jak w czasach CPN. Dziś powstałyby pierwsze stacje, w ciągu paru lat kolejne, a Ty dziwiłbyś się co to na to jeździ. Za 10 lat zobaczyłbyś przypadkiem pierwsze auto tankujące wodór i wszystko stałoby się jasne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Bajo-Jajo wodór magazynowano już ponad 100 lat temu chociażby do napełniania sterowcow. W ostatnich latach weszło tyle nowych materiałów. Aktualnie zbiorniki na wodór są wielowarstwowe z różnych substancji o bardzo małych odległościach między atomami.

    •  

      pokaż komentarz

      @niki_niki wiele technologii tak do nas przywedrowalo w latach 90 :) lacznie z kartongipsem ze skandynawii

    •  

      pokaż komentarz

      300 zł niecałe i chyba zasięg jakieś 800 km
      więc uważam za znacznie lepszy pomysł niż taki elektryk


      @mirekmk1984: za 300zl to ja na gazie przejade 1500km, a i na benzynie bylo by spokojnie 1000+

      no ale ekologia
      Tesla Model 3 Dual Motor pojemność baterii 75 kWh (ladowanie jakies 45zl), realny zasięg przy spokojnej jeździe podczas dobrej pogody: około 500 / około 450 kilometrów

      nawet liczac zasieg 400km i 0.6zl za kwh pradu to nadal 2700 km za 300zl, no to policzmy 200km bo zima, -30 stopni.... to nadal 1300km, prawie 2x wiecej niz ten na wodor ktory podales

      sorry ale nie, nie jest to lepszy pomysl niz elektryk bo wytwarzanie, przechowywanie, transport itp wodoru zuzywa mase zasobow, miedzy innymi pradu

      duzo wiecej niz straty przy przesylaniu pradu gotowymi instalacjami czy rozladowywanie baterii na mrozie itp
      Bo nie oszukujmy sie wiekszosc ludzi nie jezdzi w trasy 500+ km co drugi dzien zeby ich strasznie bolalo te 30 min ladowania, za to laduje auto codziennie po powrocie z pracy/zakupow itp
      zauwaz ze nikt nie bedzie mial stacji z wodorem w domu, i zamiast tego marnowali by czas na stacji benzynowej. A jedz na stacje po pracy o 15 co kilka dni.... czy nadal jest duzo szybciej niz ladowanie elektryka w domu i raz na jakis czas w trasie?

      Wiec owszem, widze sens wodoru, w dostawczakach ktore potrzebuja szybkiego tankowania, robia dlugie trasy, spedzaja duzo czasu na postoju itp.
      Zwlaszcza w krajach gdzie jest wybitnie zimno, jasne ze nikt na syberii nie bedzie mial elektryka bo pogoda zabije baterie itp

      Ale wiekszosc mieszkancow np miast zwlaszcza w cieplejszych klimatach nie ma powodu zeby jezdzic 4x drozszym paliem i tankowac na stacji jak moga po prostu ladowac auto w domu

    •  

      pokaż komentarz

      @Raa_V: A ile w Polsce było stacji paliw w 1890 roku?
      Myślę że generalnie pomału musimy przestać myśleć o cenie, a myśleć o konsekwencjach właśnie taniego podróżowania.

    •  

      pokaż komentarz

      niedawno dali dziennikarzom do testów tankowali gdzieś w Polsce bodajże ok 300 zł niecałe i chyba zasięg jakieś 800 km czas tankowania do pełna jakieś 2 min technika się zmieniła jest znacznie bezpieczniejsze już silnik miał chyba ok 250 km bo przeliczeniu na konie i mały akumulator chyba 50ah więc uważam za znacznie lepszy pomysł niż taki elektryk

      @mirekmk1984: kurde, chłopie, masz już swoje lata, a piszesz jak analfabeta. Wiesz co to jest kropka, przecinek?

    •  

      pokaż komentarz

      @mirekmk1984: mam kolegę on miał psa i poszła do biedronki kiedys jak leciał sztukasem a obok tego bloku był park w którym biegł

    •  
      wujekZlo

      +1

      pokaż komentarz

      @mirekmk1984: Daj link do raportu bo ja czytałem taki w którym koszt wytworzenia i utylizacji bateria był niższy niż koszt używania działa przez 5 lat.

    •  

      pokaż komentarz

      @3mortis: Tu masz troche wyliczen - wynika, ze jesli ceny zejda do 8usd za kg to bedzie taniej niz na benzynie:

      Hydrogen fuel prices range from $12.85 to more than $16 per kilogram (kg), but the most common price is $13.99 per kg (equivalent on a price per energy basis to $5.60 per gallon of gasoline), which translates to an operating cost of $0.21 per mile. Automakers are including three years of hydrogen fuel with their initial sales and lease offerings, which will shield early market adopters from this initially high fuel price.
      While future price is uncertain, NREL estimates that hydrogen fuel prices may fall to the $10 to $8 per kg range in the 2020 to 2025 period. A kilogram of hydrogen has about the same energy content as a gallon of gasoline. FCEVs are about twice as efficient as gasoline-powered vehicles: an FCEV travels about twice as far as a conventional vehicle given the same amount of fuel energy. At $3.50 per gallon gasoline, a conventional vehicle costs about $0.13 per mile to operate, while an FCEV using $8 per kg hydrogen fuel would cost about $0.12 per mile.


      https://cafcp.org/content/cost-refill

    •  

      pokaż komentarz

      @Spring_is_coming: no tak, "kiedys" moze wyprzedzic benzyne ale co to zmienia w mojej wypowiedzi

      komentowalem ze to lepszy pomysl niz elektryk - uwazam ze na dzien dzisiejszy nie jest,
      a jakie beda postepy w elektrykach a jakie w wodorze za 10 lat to juz nie bede strzelal

      jak kupuje auto dzis, na 5 lat, to co mnie obchodzi ewentualny postep technologiczny w 2025 roku ktory do polski dotrze 5 lat pozniej

      uwazam po prostu ze nie ma sensu klucic sie - akumulator vs wodor

      oba rozwiazania maja minusy i plusy i calkiem prawdopodobne ze oba rozwiazania beda funkcjonowac obok siebie bo przeciez podlaczyc prad do stacji mozna wzglednie tanio nawet jak 50% ludzi bedzie jezdzic na wodor a reszta na prad

      nadal john na florydzie, parkujacy codziennie u siebie w garazu, nigdy nie widzacy sniegu itp nie ma powodu jezdzic autem na wodor i tracic czas na jego tankowanie, zwlaszcza dzis kiedy roznica w koszcie pradu a wodoru jest spora

      a siergiej na syberii przy -60 musi jezdzic na kablu bo bateria ma 20% wydajnosci i bedzie wolal wodor bo nie ucieka sam z siebie przez noc

    •  

      pokaż komentarz

      za 300zl to ja na gazie przejade 1500km, a i na benzynie bylo by spokojnie 1000+

      @3mortis: zgazowales motorower?

    •  

      pokaż komentarz

      @Krafti: Przydałby się polski grafen ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      zgazowales motorower?

      @mibmib2: przy gazie za 1.9zl za 300zl masz 157 litrow
      przy spalaniu 10L/100km to nadal 1500km

      zeby dogonic wodor musial bym miec spalanie 20l na 100

      a nie wspominajac o jakis skodach 1.0 w gazie

    •  

      pokaż komentarz

      @mirekmk1984: brak infrastruktury, brak możliwości tankowania auta w domu tak jak ma to miejsce z autami elektrycznymi, bardzo drogie stacje tankowania, podczas produkcji wodoru powstają gazy cieplarniane, wysoce nieefektywna metoda otrzymywania i transportu, cena tankowania za wodór jest równa bądź wyższa niż diesla. Auta elektryczne to jest przyszłość i to widać, wystarczy spojrzeć na ostatnie targi samochodowe we Frankfurcie

    •  

      pokaż komentarz

      @3mortis gaz masz rację wychodzi taniej ja mam ropniaka i tankowanie do pełna to jakieś 250 - 280zł niewiem czy zrobię tysiąca raczej nie. Wiem że kilku producentów dogadało sie i chyba uniwerek w Austrii opracował dla nich technologie szybkiego tankowania (czyli te 2 min ok.) I nowe technologie bezpieczniejsze instalacji i magazynowania. Pod względem ekonomicznym najlepiej wyjdzie Twój gaz bo najtaniej w domu ładowanie samochodu na maxa ponad 24h (chyba że masz ładowarkę za jakieś 10 tys i dobry przyłącz to będziesz miał taniej) a tak do szybkiego ładowania zostanie stacja. Dwa koszty akumulatorów (w zależności od mocy i pojemności mówimy o kosztach 35 tys wzwyż) ile ten samochód będzie warty jak padną akumulatory a Tesla będzie wołać za nowe 50 tys? Te samochody są cięższe i zawieszenie szybciej siada i jest droższe w eksploatacjo. Poszukaj artykułu na wykopie z przed dobrego miesiąca koleś miał elektryka i benzyniak i pod sumowal wszystkie koszty ile co go wyniosło i ile kosztują akumulatory. Zostań przy gazie najlepszy wybór ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @zarowka12. W teorii czy w praktyce, pisałem z byt szybko a jak robię coś szybko to olewam zbędne rzeczy (np. kropki i przecinki)

    •  

      pokaż komentarz

      @wujekZlo
      https://forsal.pl/amp/1306179,elektryczne-auta-sa-ekologiczne-badania-mowia-co-innego.html

      https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-szokujacy-raport-samochody-elektryczne-nie-sa-ekologiczne,nId,2411032

      Wpisz sobie na google zanieczyszczenia przy produkcji akumulatorów jest mnóstwo artykułów. Pytanie teraz po co ten elektryk ma być eko ? Jakim cudem ? Targi motoryzacyjne masz rację będą elektryki a dlaczego bo jest popyt wciskali że są eko że jest ekonomiczne ale poszukaj kogoś kto ma taki samochód ponad 5 lat? Nawet kupując samochód na 5 lat i będziesz chciał go sprzedać to tylko na części bo kupno nowych akumulatorów będzie nie ekonomiczne. Czyli najlepiej panowie , benzyna, gaz jak chcecie być ekologiczni bo naj mniej zanieczyszczeń w teorii :p

    •  

      pokaż komentarz

      koszty ile co go wyniosło i ile kosztują akumulatory

      @mirekmk1984: ale te akumulatory faktycznie padaja jakos masowo? pytam powaznie bo nie spotkalem sie z jakimis narzekaniami, wiadomo ze bateria jest droga, ale jak czesto psuja sie silniki elektryczne i ile czesci normalnego smaochodu nam odpada do serwisowania

      jak bateria w 15 letniej tesli bedzie miala 70% pojemnosci to watpie czy komus zachce sie ja wymieniac

      w domu ładowanie samochodu na maxa ponad 24h

      no tak ale np jak zrobie codziennie 150km to nie potrzebuje ladowac od 0 do 100% przez noc, to nadal myslenie z klasycznych aut "wyjade wiekszosc to pojade zatankowac"

      ale masz racje, na dzien dzisiejszy cena tych samochodow i czesci jest taka, ze w zasadzie mowimy zabawie ludzi ktorzy nie maja gdzie pieniedzy wywalac

      a nawet jak by bylo nas stac, to po prostu taki zakup jest bez sensu, technologia nie do konca dopracowana, stacji ladowania brak itp a jak sie spopularyzuje to sie okaze ze nasze auto jest do niczego bo to piersze modele i swiat poszedl do przodu, ale ktos musi byc testerem :P

    •  

      pokaż komentarz

      @3mortis znajdź artykuł na wykopie co koleś opisywał swoje doświadczenie po 7-8 latach robił tylko kilkadziesiąt km dziennie do biedronki i nic wiecej bo akumulator nie pozwalał. Napisał równiez że koszty ładowania przez ten okres były wyższe niż tankowania benzyna astry a to dlatego że nie miał ładowarki za paręnaście tysięcy tylko lądował na stacji a wtedy się płaci 3-4 razy więcej. Koszty amortyzacji samochodu były potężne bo nie wiem czy wiesz ale taki pakiet akumulatorów to może być nawet 500 kg lub i więcej zależy od mocy i pojemności. Dwa nie będziesz lądował do końca :D jestem elektrykiem automatyki jak wymieniasz w samochodzie akumulator to ładujesz jaki pasuje czy taki jak ,Alexa producent ? Wiesz dlaczego nie wkładamy do samochodu dwa razy większego akumulatora ? Ponieważ jak alternator go nie doładuje to on się psuje. Zmniejsza się jego pojemność i go potem trafia. Bardzo kibicuje elektrykom i wodorom ale niech to będzie naprawdę ekologiczne, nie zawsze musi być taniej ja jestem gotów dołożyć 10 lub 20% ale niech jakosc będzie jak należy

    •  

      pokaż komentarz

      @tomekszklanka czym się zajmujesz na codzien ja jestem elektrykiem automatykiem, posiadam uprawnienia energetyczne bez ograniczeń 1,2,3 grupe czyli elektryczne, gazowe, ciepłownicze pracuje na stalowni wiesz jak są produkowane akumulatory ? Elementy sa brane z kosmosu? Wiesz ile syfu jest generowanych w hutach go skąd się biorą części do nich, chemia która w nich jest wbij sobie nóż w akumulator od komórki zobacz jak się pali i jaki syf idzie to samo mamy w czasie produkcji, ile nasze odpłynie wyłapują kontenerów syfu wczasowe topienia na dobę? A czy w tych zakładach w Indiach, Chinach, Ukraina i części Polski itp mają odpowiednie filtry ? Więc nie mów mi że elektryki są eko. To jest tylko nagonka producentów samochodów i producentów części bo znaleźli nowy rynek i wdupie mają ekologię liczy się tylko $$$. A co do wodoru na pewno jest produkowane ciepło w czasie produkcji ale nie wiem czy wiesz ale takie gazy jak azot, tlen wodór i wiele innych przewozimy w postacie ciekłej i takiej je magazynujemy :) ich temp. To ok -150 do -200 lub i lepiej zależy jaki gaz. To jest ich stan ciekły aby zamienić w gaz stosuje się parowniki takie potężne grzejniki u mnie jest ich 6 2x3m i jakieś 10 m wysokości jak gaz w postaci płynnej przepływa przez nie otoczenie go podgrzewa i zamienia w gaz a to że on miał -180 a na końcu jak wychodzi z tych ale grzejników w postaci gazowej ma +12 stopni co się stało z tą różnicą ? Poszła w otoczenie wokół tych nazwijmy grzejników wszystko jest zamarznięte nawet rury latem :D czyli jak będą takie same parownice a muszą być przy instalacjach wodorowych na stacjach to od razu będą częściowo niwelować efekt cieplarniany do którego przy produkcji się przyczyniły. Powiem tak uczestniczyłem w wielu szkoleniach tak powiem neutralnych nie sponsorowanych gdyby ktoś z elektryki, automatyki co jest w takich tematach miał Ci szczerze doradzić co masz wziąć to pewnie poleci benzynę, chcesz mieć taniej za gazuj ja mam ropniaka. Po pierwsze prąd w Polsce to głównie elektrownie weglowe, duże koszty ładowania na stacjach, żywotność akumulatora 6-8 lat potem robisz nim 20-30 km, będziesz chciał sprzedać z zepsutymi akumulatorami ten samochód 5-7 letni bez sprawnego akumulatora w sumie to bateria akumulatorów będzie wart z 10% a może i nie tego co dałes. Co do produkcji jest kilka metod ekologicznych i nie ekologicznych
      1. Proces reformingu benzyny

      Reforming benzyny polega na zwiększeniu liczby oktanowej w procesie odwodornienia węglowodorów nasyconych i otrzymaniu aromatycznych.

      C6H12 → C6H6 + 3H2

      C6H14 → C6H6 + 4H2

      2. Reforming metanu parą wodą

      Konwersja metanu lub innego węglowodoru przeprowadza się w rurkach ceramicznych wzbogaconych niklem odgrywającym rolę katalizatora. Reforming metanu parą wodną jest obecnie najpowszechniejszą przemysłową metodą otrzymywania wodoru.

      CH4 + H2O → CO + 3H2

      CO + H2O → CO2 + H2

      Sprawność konwersji węglowodorów w wodór przy użyciu najnowocześniejszych reformerów osiąga nawet 90%. Jednak przy użyciu małych i mobilnych systemów, wartość ta jest znacznie niższa.

      3. Elektroliza wody

      Elektroliza wody pozwala na otrzymanie wodoru najwyższej czystości, przekraczającej 99,9%. Krótki czas rozruchu aparatury i łatwość jej obsługi zadecydowały o preferowaniu tej metody produkcji wodoru przy zastosowaniach w ogniwach paliwowych.

      2H2O → 2H2 + O2(ogólna reakcja)

      4OH- → O2 + 2H2O + 4e-(anoda)

      4H2O + 4e- → 2H2 + 4OH-(katoda)

      Pozostałe metody wytwarzania wodoru:

      4. Metody biologiczne

      Wodór może być produkowany przez najróżniejsze mikroorganizmy jako produkt uboczny procesu fotosyntezy. Jednym z przykładów takiego mikroorganizmu może być glon Chlamydomonas reinhardtii, który w momencie usunięcia siarczanów z pożywki zaczyna wytwarzać wodór w efekcie działania enzymu hydrogenaza. Gazowy wodór generowany jest w ilości 4 ml/h z litra kultury tych alg.

      5. Metoda Habera-Boscha

      Rozkład pary wodnej przy użyciu rozgrzanego do 1200oC koksu prowadzi do powstania wodoru mocno zanieczyszczonego tlenkiem węgla. W trakcie tego procesu, tlenek węgla może być usunięty poprzez przeprowadzenie reakcji katalitycznej w obecności związków Fe2O3 i Cr2O3.

      C + H2O → CO + H2

      CO + H2 + H2O → CO2 + H2

    •  

      pokaż komentarz

      Dwa nie będziesz lądował do końca :D

      @mirekmk1984: chodzilo mi raczej o to, ze nie wyladuje go do spodu w 1 dzien wiec i ladowac nie musze od 0 codziennie

      koleś opisywał swoje doświadczenie po 7-8 latach robił tylko kilkadziesiąt km dziennie do biedronki i nic wiecej bo akumulator nie pozwalał

      przeciez tesle sa w produkcji od 2012r, nawet jak gosc kupil na premiere to ma teraz 7 lat, wtedy byly dostepne nawet wersje ktore mialy <250km zasiegu, kiedy byly nowe i w dobrej temperaturze :P wiec faktycznego pewnie <200

      A inne elektryki z tego okresu pewnie jeszcze mniej

      Druga smierdzaca sprawa tego pana to gwarancja na akumulatory, w jedynej tesli ktora mogl miec 7 lat, wszystkie akumulatory poza najmniejszymi mialy gwarancje na 8 lat i bez limitu km wiec dlaczego ich nie wymienil

      Rozumiem wszystkie wady, ale o ile dzis mowimy o nieoplacalnych zakupach, tak kupno tamtych samochodow to juz byl idiotyzm, a dodatkowo wykop o ktorym mowisz (nie szukalem go) brzmi bardzo podejzanie i albo jest o pierwszych nieudanych modelach albo jest mocno przesadzony. Bo inni ludzie po 150tys mowia o kilku, max 10% ubytku w bateriach

    •  

      pokaż komentarz

      @3mortis on nie miał Tesli tylko japonica nissana chyba

    •  

      pokaż komentarz

      @3mortis powiem tak jeszcze jak ktoś chce elektryka niech go kupuje tylko niech nie mówi że chce go bo jest eko lub ekonomiczny. Po doba Ci się Tesla i chciałbyś ją mieć bierz ja bo samochód ma się podoba Tobie i tyle i masz się w nim dobrze czuć (mi się podoba Jeep Grand Cherooki SRT 6.4 l HEMI i kiedyś go sobie kupię i gdzieś mam emisję i spalanie samochód ma być rodzinny a przebywanie w nim ma sprawiać przyjemność kierowcy) chodzi o to mi że denerwuje mnie to wszystko bo Eco to wcale nie jest ale jak ktoś chce elektryka bo mu się podoba ten model niech go bierze w Tesli nie podoba mi się tylko jedna rzecz że robią zdalnie aktualizacje systemu i potrafią nieraz zwiększyć moc i ściągnąć kaganiec z samochodu a nieraz jak im odbije jakaś polityka bezpieczeństwa to ograniczyć. Ale jak bym miał do wyboru elektryki to chyba masz rację Tesla pod tym względem chyba jest liderem. Jak będziesz kupował dowiedz się o jedną rzecz o kosztach przegłosu czy jakieś są bo tamten jak miał chyba nissana musiał robić w czasie gwarancji przeglądy w serwisie płatne :) czy Tesla też ma co ile taki przegląd i jakie są koszty wyrazie czego i czy mają jakąś gwarancję lub ubezpieczenie na aku ale nie wiem czy to jest opłacalne ale dowiedzieć bsiebmozna (widziałem kiedyś filmik z Tesli nie wiem jaki model ponoć dynamika była extra) Daj znać jak kupisz i jakie wrażenia

    •  

      pokaż komentarz

      @mirekmk1984:

      Daj znać jak kupisz i jakie wrażenia

      mysle ze nie predko, obserwuje, ciesze/smuce widzac rozne awarie, wpadki itp

      ale nie uwazam zeby w polsce mialo to sens, moze gdybym mieszkal w cieplym kraju, z dobra infrastruktura ladowarek itp

      bo tak jak mowisz, ma byc fun, a nie udreka w szukanie jedynej ladowarki we wsi, jedynego serwisu w polsce itp

      no i ta ekologia o ktorej mowisz, w polsce zasilanej weglem ma to wielki sens, pewnie nowy diesel ma lepsza ekologie :P

    •  

      pokaż komentarz

      @mirekmk1984: > Po pierwsze prąd w Polsce to głównie elektrownie weglowe, duże koszty ładowania na stacjach, żywotność akumulatora 6-8 lat potem robisz nim 20-30 km, będziesz chciał sprzedać z zepsutymi akumulatorami ten samochód 5-7 letni bez sprawnego akumulatora w sumie to bateria akumulatorów będzie wart z 10% a może i nie tego co dałeś.

      No ale skąd takie informacje. Pierwsze leafy miały ten problem szczególnie te użytkowa w w californi. Krótko później pojawiła się wersja z poprawionymi akumulatorami i problem został mocno ograniczony. Auta elektryczne z przebiegiem 200k km w górę maja degradacji baterii na poziomie 10% max. Nie wiem skąd ludzie tacy jak ty biorą właśnie tego typu dane. Odpowiednio traktując akumulator czyli nie rozładować go i nie ładując często do 100% oraz nie przekraczając temp nic nie oczekiwanego się nie wydarzy. Wejdź na Finn.no i zobacz jak wygląda rynek wtórny aut elektrycznych.

  •  

    pokaż komentarz

    Spalinami z passata też można oddychać, tylko, że krócej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Email007: Niemiecka jakość ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Tak dobra jakość że Polacy rzadko biorą się za poprawę szczelności układu wydechowego i spaliny wchodzą do środka, zaś na smród kilka choinek Wunder Dałna wystarczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      źródło: img.zeit.de

Dodany przez:

avatar Montago dołączył
527 wykopali 13 zakopali 21.4 tys. wyświetleń