•  

    pokaż komentarz

    Skoda kiedyś była warta uwagi w miarę tania i bezawaryjna (Octavia I). Octavia II psuje się jak każde inne auto albo i więcej (mam II więc wiem co piszę). Na III też już wszyscy narzekają a cena prawie jak za VW.

    •  

      pokaż komentarz

      @ver8: Octavia pierwszej generacji to na prawdę fajne auto. Może nie jest najpiękniejsza, ale tak samo, jak pierwsza Fabia - jeździ z punktu A do punktu B i się nie psuje. Jak już coś trzeba naprawić, to kosztuje grosze. Dodatkowo Octavia z wolnossącym 1.8 125KM, czy uturbionym 150KM nie jednego może zaskoczyć.

    •  

      pokaż komentarz

      @ver8: Wystawianie opinii o awaryjności na podstawie jednego modelu nie ma sensu. Kolega @Zielony34: pisze o tym jak bezawaryjna jest Fabia I, a ja miałem z nią w p$%!u małych napraw (nie zliczę ile razy wymieniałem żarówki, bezpieczniki jak słabe było zawieszenie, przeguby i inne pierdoły).
      Jeśli trafisz na kiepski egzemplarz, to się bujasz z naprawami. Mój znajomy firmowo wykorzystuje Superba III i nie chce go zmieniać na nic innego poza kolejną kwoką. Sąsiad mojego kuzyna ma Rapida Spaceback i też tylko chwali, więc jak widać zależy na co trafisz.

    •  

      pokaż komentarz

      @ver8: Naprawdę jest tak źle w 2jce ? Co tam wymieniasz co chwilę ? To samo 3ka, ponoć opinie nie najgorsze z tego co się spotkałem, ludzie sobie nawet chwalą to nudne auto.

    •  

      pokaż komentarz

      @michal2klb bo 1 bazowała na płycie z golfa 4 a tam masz proste zawieszenie i większość silników udana , 2 generacja to już golf 5 pod buda, z tyłu wielowachacz dużo droższy w naprawach poza tym dużo wadliwych silników typu fsi 2.0tdi itp.

    •  

      pokaż komentarz

      @ver8: Nie ogarniam tej logiki. Octavia miała 100% części identycznych jak golf 4. Środek za to miała beznadziejnie brzydki. Cały sens istnienia Skody w gamie VW to pretekst aby sprzedać więcej tego samego, czyli robimy golfa i sprzedajemy go jako Octavie, Leona, Borę, New Bettla i liczymy hajs. Takie porównywania mają sens np w przypadku Dacii która z reguły bazuje na Renault poprzedniej generacji, tańszej w naprawie i znanej mechanikom.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zielony34: no kurna rzeczywiście... komplet wahaczy na tył 1800 zł, kup takie za 1100 to za rok wymienisz znowu

    •  

      pokaż komentarz

      no kurna rzeczywiście.

      @chavez1: Gdzie w Octavii I, czy Fabii I masz wymieniane całe wahacze? Tam się tuleje wymienia, to nie Passat z aluminiowym zawiasem. Skoda Octavia pierwszej generacji ma łopatologię w konstrukcji, tak samo Fabia.

    •  

      pokaż komentarz

      Naprawdę jest tak źle w 2jce ? Co tam wymieniasz co chwilę ? To samo 3ka, ponoć opinie nie najgorsze z tego co się spotkałem, ludzie sobie nawet chwalą to nudne auto.

      @michal2klb: z fajniejszych rzeczy, które mi się przypominają tak teraz i dotyczą tylko Octavii II to: woda przeciekająca z przednich drzwi pasażera przez uszczelki na dywanik po każdym większym deszczu, niedziałające oświetlenie bagażnika, problem z podnoszeniem przednich szyb (szczególnie prawej), wadliwe słoneczko sprzęgła firmy Sachs w okolicy 2011r, które jak cyrkiel wierci dziurę w obudowie skrzyni (nie kupisz już używanej obudowy do skrzyni 6 biegowej), zgrzytający bieg nr 2 na minusowych temperaturach dopóki silnik nie złapie temperatury.
      I to nie są jednostkowe przypadki tylko są wątki na forum po 1000 wpisów...( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeszcze parę perełek by się znalazło ale nie chce mi się wertować forum.
      Niby banalne sprawy ale jakby się przyjrzeć głębiej to mechanik się tego nie podejmie, albo nie opłaca się naprawiać w uwagi na wysokie koszty.
      Nie pisze o wadach w całej grupie VW, które są dla mnie normalne bo się zużywają ale za szybko (koło dwumasowe, egr, wtryski, turbina, dpf)
      Porównuje do 2 z kolei Toyoty w rodzinie.

    •  

      pokaż komentarz

      @ver8: to ja nie wiem co za Octavie II masz, ja mam II 1.9 TDI i nie narzekam, jeśli dbasz to jest to dobre auto, obecnie wymieniam olej i części eksploatacyjne

    •  

      pokaż komentarz

      Jeśli trafisz na kiepski egzemplarz, to się bujasz z naprawami. Mój znajomy firmowo wykorzystuje Superba III i nie chce go zmieniać na nic innego poza kolejną kwoką. Sąsiad mojego kuzyna ma Rapida Spaceback i też tylko chwali, więc jak widać zależy na co trafisz.

      @DanielAquarius: Ja mam superba i go zmieniam. Ale nie dlatego, że coś się z nim dzieje, tylko jest za mały na 3 foteliki z tyłu. Jakby siedzenia z tyłu miały inny profil, to w sumie przy jego szerokości dałoby radę te foteliki zmieścić, a tak albo jadę ściśnięci, albo foteliki są pod kątem :/. Następny wóz będzie siedmiomiejscowy - w taki trzy foteliki wsadzę bez problemu.

      Jak ktoś chce fajnego dwulatka L&K 180 KM, to pisać - na pewno się dogadamy :).

    •  

      pokaż komentarz

      @zzapal: mieliśmy podobny powód prawie rok temu i po przejrzeniu oferty i kilku jazdach próbnych zdecydowaliśmy się na Alhambrę. A ty co wybrałeś?

    •  

      pokaż komentarz

      @gekko44: Peugeot 5008. Alhambra to już bus, a ja w sumie 5 osób chcę zmieścić. Dzieciaki się licytowały o miejsca w ostatnim rzędzie. Zapewne siedzenia na stałe będą w układzie 2-2-2 albo 2-2-1. Ewentualnie jak w drugim rzędzie 3 siedzenia będą w górze, to środkowe będzie przesunięte do przodu.

  •  

    pokaż komentarz

    Znowu francuskie.pl szczytują.

  •  

    pokaż komentarz

    Dacia to gówno które nigdy nie będzie takie jak Skoda.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: wlasnie zaraz będzie. Znaczy skoda bexzie jak dacia. Emil sie w grobie przewraca

    •  

      pokaż komentarz

      @Draszko
      Nie będzie, Dacia to spore gówno i Skoda musiałaby nieźle upaść aby wyprodukować taki szajs.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: może i fakt. Czesi zawsze byli dobrzy w tych sprawach...

    •  

      pokaż komentarz

      @yggdrasil: Mam pod domem 11 miesięczną Dacię, szrot straszny.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Dacia to jest tak naprawdę Renault. Możnma wiele powiedziec o tej marce, ale gównem nie jest, a jest nim na przykład Łada albo VWgolf3

    •  

      pokaż komentarz

      @NateNiggers
      Volkswagen golfa 3 miał początek produkcji 28 lat temu.
      Dziwi cię, że to gówno jak na obecne standardy?
      Dacia to było, jest i będzie gówno.
      Chociażby standardem bezpieczeństwa wypada coś jak golf 3.

    •  

      pokaż komentarz

      @NateNiggers: Golf 3 na swoje czasy to był bardzo porządny i solidny samochód.

      Dobrze utrzymany potrafił służyć bardzo wiele lat. Miałem okazję jeździć 18-letnim Golfem 3 i jego prowadzenie oraz jakość wykonania zostawiały daleko w tyle 5-letnią Skodę, którą również miałem okazję jeździć.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr--A-Veed: Ale jaka to skoda była przy porównaniu do golfa?
      Favorit (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■), Felicja, Fabia czy Octavia, bo to ogromna różnica ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
      Jeśli stary golfik uznałeś za lepszy, to domyślam się ze 2, 1 za stara, a 3 i 4 to już bardziej do golfa IV należy porównywać.

    •  

      pokaż komentarz

      Dacia to było, jest i będzie gówno

      @VWgolf3: potwierdzam i dodam że prawie wszystkie renault to psujące się straszne gówno

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: ja mam dacie w rodzinie i auto mega kozak jeśli chodzi o bezawaryjność, koszty obsługi, i w sumie nie wygląda jakoś tragicznie jak na taki tani samochód. Jak na swoją półkę cenowa jest to jedna z lepszych marek jakie można znaleźć - auta jeżdżą, nie zaskakują nagłymi awariami itp. jakość wykonania starszych modeli jest trochę kiepska, ale to auto budżetowe. W sumie jakość wykonania i tak jest lepsza niż starych Tesli więc nie ma co się czepiać. Według mnie dacia miałaby szansę stać się jedną z podstawowych marek Europy jeslj trochę zmieniliby podejście do biznesu. Największym atutem tych samochodów jest naprawdę niska cena (nowego logana w bieda edyszyn można kupić w salonie za 34 tys). Na awaryjnosc tez nie można narzekać.

    •  

      pokaż komentarz

      gównem nie jest

      @NateNiggers: trochę się nie zgodzę. Najeździłem się już szrotami i choruję na to żeby kupić nowe auto. Przez mały budżet miałem na oku Dustera. Ten film mnie uleczył:

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @Mimimimimimimimimimimi: kurła samochód ma już ponad 100 lat a w nowej dacii nie potrafią fotela przekręcić? Poziom Lady Nivy którą testował niedawno Złomnik

    •  

      pokaż komentarz

      @NateNiggers: @tmn007: odpitolta się od łady nivy - bardzo prosta i dobra konstrukcja

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3 jeśli idzie o produkcję pewnych części dla Skody to mało która firma tak tnie koszty. Takze naturalnie widać gradację w grupie VW, a teraz jedynie chcą stworzyć samochód odpowiadającą zapotrzebowaniu rynku, wykluczając kanibalizm wewnątrz firmy.

    •  

      pokaż komentarz

      @NateNiggers Dacia to gówno i wyglada jak gówno. Duster to nawet SUV nie jest tylko jakiś wyrosniety kompakt

    •  

      pokaż komentarz

      @Mimimimimimimimimimimi spalanie jak w Toyocie Sienna 3,5 296KM :))) . Ale to inny świat...i cena.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mimimimimimimimimimimi:
      Akurat ten test był zachęcający. Znaleźli naprawdę minimalne wady w aucie tak tanim, że w zasadzie powinno być gówniane, ale nie jest.

      Tylko wg mnie gość trochę bezsensownie opisywał kwestie związane z terenem. Nie wiem, może nie mieszkam w górach, ale w większości Polski teren to nie jest dżungla. W Polsce w ogóle nie ma dżungli.

      W Polsce jest za to mnóstwo dróg gruntowych, które zniszczą doskonale zawieszenie w każdej zwykłej osobówce. I jeszcze jedno: takich dróg nie ma w miastach, ale na wsi jest pełno. Tzw drogi przyjazne ciągnikom / czołgom. Serio, chłopaku, nie pojedziesz tam z napędem na przednią oś? Bo ludzie jeżdżą tam zwykłymi osobówkami, z kołami 15" i dają radę, więc nie przesadzaj. To nie jest samochód w góry czy na rajdy, ale wsiowe gruntówki czy leśne drogi - tu jest jego przewaga. To absolutnie nie jest samochód do miasta, z prostej przyczyny, że za te pieniądze można kupić bez porównania lepsze auto do miasta. Ale na pewni nie na wioski.

      Więc wszystko zależy - auto do czego. Jak wół roboczy do jazdy po gruntówkach i lesie - to rewela. Do miasta - słabo, na autobany - jeszcze gorzej.

      Ale z drugiej strony - jak chcesz SUV-a do zap%?@%#!ania, to wydasz naprawdę gruby hajs, to nawet w połowie tej półki cenowej nie będzie. Więc jeśli masz, jak piszesz, ograniczony budżet, to musisz wybrać, czy do zapierdzielania, czy na teren, czy może komfortowy. Wybierz jedno ;) No dobra, może być więcej niż jedno, ale wtedy używka i musisz mieć farta, żeby dostać w dobrym stanie.

    •  

      pokaż komentarz

      Tzw drogi przyjazne ciągnikom / czołgom. Serio, chłopaku, nie pojedziesz tam z napędem na przednią oś? Bo ludzie jeżdżą tam zwykłymi osobówkami, z kołami 15" i dają radę, więc nie przesadzaj. To nie jest samochód w góry czy na rajdy, ale wsiowe gruntówki czy leśne drogi - tu jest jego przewaga

      @the_revenant: Mam dusterka 1.6 benzyna z napędem na 4. Zawrotne 115 koni - osiągalne jak zjeżdżasz z górki. Toporne wykonanie, nawet nie próbują np. schować śrub (chociażby przez jakieś zaślepki).

      Ale za to:
      - zawieszenie pancerne
      - napęd niby dołączany, po minucie tryb 4WD Lock się odłącza automatycznie, brak automatyki (jak włączam 4WD Lock, to żeby miało to jakikolwiek sens to muszę jeszcze ręcznie ESP wyłączyć) - pomimo tego daje radę w terenie. Na zwykłych oponach całorocznych 16'' jechałem w błocie do wysokości połowy kół (potem mnie ciągnik wyciągał i miał problem ;)); "brodziłem w wodzie" w taki sposób, że na masce miałem wodę i dawał radę
      - włączasz 4WD Lock, wyłączasz ESP i pop%#?%@?asz bokiem na śniegu jak mało kto
      - w trybie AUTO praktycznie nie przejmujesz się za bardzo drogą - jak sąsiadka w BMW M5 zakopała się na wąskiej drodze w śniegu - i żonie nie chciało się zawracać i jechać naokoło - to po prostu przejechała po polu obok
      - prześwit 21cm oraz bardzo fajne zawieszenie sprawia, że sobie wesoło podskakuje na dołkach. Nie ma stuków w zawieszeniu, nagłych przechyłów itp. On lubi wyboje!

      Z wad:
      - na kiepskiej drodze łatwo się zapomnieć - i jechać zdecydowanie za szybko!
      - spalanie - może nie jest super duże, ale stara konstrukcja + wysoka buda i kiepska aerodynamika sprawia, że nie jest to super ekonomiczne - ale też tragicznie nie jest
      - wady fabryczne: zamek od klapy bagażnika (trzeba regularnie smarować, bo inaczej klapa się nie domyka); uszczelki przy drzwiach (niszczą się od drzwi, po dwóch latach trzeba było je wymienić)

      Jakby miał automat (był przez chwilę, ale zlikwidowali) to następny dla mnie byłby prawdopodobnie duster z automatem i w najbogatszej wersji.

    •  

      pokaż komentarz

      @Karakanus: Co mam udowadniać? W nowym aucie uszczelki w drzwiach wycierają lakier, wykonanie środka masakra, autem trzęsie jak nie wiem, przy ruszaniu silnikiem tak szarpie że nie wiadomo kiedy deska się połamie.
      Po 4 miesiącach od nowości już błędy jakieś pokazywała. Podczas jazdy wyje dyfer czy łożyska, tragedia.

    •  

      pokaż komentarz

      @Karakanus: Może ty udowodnij że tak nie jest.

  •  

    pokaż komentarz

    Co trzeba mieć w głowie, by wydawać 60k na Dacie.... Za te cenę masz 3-4-letnie niemieckie czy japońskie auto, które jeszcze pachnie nowością. Z lepszych materiałów, które zniosą próbę czasu. Łatwiej potem sprzedać a i podczas użytkowania masz satysfakcję, że nie jeździsz biedamobilem. Przecież toto w środku wygląda jak zabawka. No ale co kto lubi.

    pokaż spoiler minusy tutaj

    •  

      pokaż komentarz

      @kuzieem: np ja bym wolał nowa Dacie a nie wypierdzianego grata sprowadzanego z Niemiec

    •  

      pokaż komentarz

      @ErikSkurveson
      Jak powiedziałem - co kto lubi. Mając 60k na auto uważam zakup Daci za najgorszą opcję. Mimo, że niewypierdziana.

    •  

      pokaż komentarz

      @ErikSkurveson

      Jeśli Niemiec po 3 latach to grat to pomyśl, jaka będzie po 3 latach Dacia..

      (✌ ゚ ∀ ゚)☞( ╥﹏╥)

    •  

      pokaż komentarz

      @ErikSkurveson

      @kuzieem: np ja bym wolał nowa Dacie a nie wypierdzianego grata sprowadzanego z Niemiec

      Nic mnie dziś bardziej nie rozbawiło.

      Brat ma 4-letnią Dacie, ile ja się o tym nasłuchałem....
      W tym aucie WSZYSTKO lata i trzeszczy a plastiki wyglądają jak zabawki choinkowe.
      Blacha - dramat. Na serio, człowieku, nie wiesz o czym piszesz.

    •  

      pokaż komentarz

      @EkspertZtejDziedziny: pewnie masz rację, najlepsze auta to niemieckie marki premium, spawane z dwóch, wypierdziane po Niemcu i Polaku

    •  

      pokaż komentarz

      Życie jest za krótkie, by marnować je w Daci.
      @ErikSkurveson
      @kuzieem

    •  

      pokaż komentarz

      @kuzieem: za 69 koła można mieć nową kia sportage ( po rabatach i wyprzedaży ) może i wersja jest podstawowa, ale klimę ma , 6 poduszek , 7 lat gwarancji , w tym 3 lata na wszystko, auto oszczędne , duże , pakowne i bezawaryjne , jakoś wygląda i jest o lata świetlne lepsze niż jakakolwiek dacia.

    •  

      pokaż komentarz

      @bohors Dokładnie, to też dobra opcja.

    •  

      pokaż komentarz

      @kuzieem: głupcze! Za 60 tys możesz mieć 10 letnie auto premium!

    •  

      pokaż komentarz

      @Jebwleb

      Można. A jak ktoś nie chce premium to wciąż ma mnóstwo innych opcji za 60k.

    •  

      pokaż komentarz

      Jeśli Niemiec po 3 latach to grat to pomyśl, jaka będzie po 3 latach Dacia..

      @kuzieem: Mam 3 letnią dacię - dusterka z salonu. Dałem jakieś 64k - z napędem na 4, klimą (manualną), nawigacją (badziewna z wyglądu, bardzo toporna, ale jest i działa). W konkursie piękności sprzątałaby szatnię ;).

      Ale jest pancerna. To trzeba jej przyznać. I ma normalnie rozwiązane serwisowanie (w porównaniu do superba, którego też mam):
      - wymiana filtra powietrza - duster: dotykam dwa plastikowe punkty i wyciągam filtr, wkładam nowy; superb: odręcam osiem śrub (z czego 3 z niewygodnym dostępem), unoszę plastik i mam dostęp do filtra, wymianiam, układam plastik, przykręcam osiem śrub
      - wymiana klocków - duster: ściągasz koło, wyciągasz zawleczkę, wyciągasz klocki, wkładasz nowe, zawleczka, zakładasz koło; superb: ściągasz koło, podłączasz komputer i aktywujesz odsunięcie tłoczków; robisz co masz zrobić, potem znowu komputer i dosuwasz tłoczci; zakładasz koło
      - wymiana "żarówek": duster: niby prosto, ale trzeba trochę gimnastyki by wsadzić rękę (trochę treningu i się da na ślepo); superb (wiem, nie fair, bo mam dual xenon) - jak zobaczyłem ilość miejsca i co jest w okolicy, to sam nawet nie podejdę do tematu, tylko zlecę warsztatowi

    •  

      pokaż komentarz

      @kuzieem: możesz mieć i 10 letnie bmw ale. Ale mozesz wykupic 4 letnia gwarancje na dacie z przeglądami i przez cztery lata placic tylko za benzyne i plyn do spryskiwaczy. Ewentulanie myjnie i zmieniac opony 2x do roku. Ale co kto lubi.

    •  

      pokaż komentarz

      @spoogie
      Możesz. I jeździsz Dacią, jak przegryw. Wmawiasz sobie, że przecież masz nowe auto, gwarancję, przeglądy, bezawaryjnosc, płacisz tylko za benzynę i płyn do spryskiwaczy tylko że.... to nadal Dacia.

    •  

      pokaż komentarz

      @QutaMuta

      Nie no, żartuję. Tylko DACIA!

      (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      pokaż komentarz

      @kuzieem: jeżeli auto to dla ciebie wyznacznik statusu społecznego to gratuluje bujnej wyobraźni :D

    •  

      pokaż komentarz

      @spoogie Czekałem, kiedy kogoś zapiecze dupsko i wyskoczy z czymś takim. Otoz nie - status wyznacza mi bliskość rodziny i satysfakcjonująca praca. Praca, którą choć kocham - to muszę wstawać rano (czego nienawidzę) i jechać do niej autem (co też kocham - o ile tym autem nie jest kompromis typu Łada, Dacia itp.).
      Poza tym, uwielbiam jeździć z rodziną na narty - zawsze autem. Reszty się domysl.
      Wyraziłem swoje zdanie, nie potępiam ludzi którzy się nie zgadzają, czy kupują Dacie.
      To tylko mój punkt widzenia. Ja nie po to ciężko pracuję, żeby jeździć Dacią. I tyle. A ty rób co chcesz.

    •  

      pokaż komentarz

      @kuzieem: nie mierz innych swoją miarą. To, że ktoś ma inny punkt widzenia na pewne sprawy nie oznacza, że jest gorszy. Ma pewnie 100 powodów żeby jeździć takim autem. Dla ciebie ważne jest jakim autem jeździsz, dla innego gdzie pojedzie i z kim. Tyle, a ty rób co chcesz :)

    •  

      pokaż komentarz

      @spoogie

      A czyją miarą mam mierzyć, zastanów się? Nie znam was.

      Nie uważam nikogo za gorszego z tego powodu, strasznie nadinterpretujesz moje słowa.
      Ktoś sobie może mieć i 1000 powodów by iść na kompromis a ja mam swoje 3 powody by nie iść.
      I tak - robię co chce i co mogę.

      Po prostu wydawanie 60k (dużo pieniędzy) na auto które jest - nie czarujmy się - budżetowym pojazdem jest dla mnie niezrozumiałe. I mam prawo o tym napisać, jeden się zastanowi i zgodzi, a inny będzie potępiał.
      Przedstawiłem swój punkt widzenia, może w ten sposób komuś pomogłem podjąć decyzję, a komuś innemu (kto się wj$?@ł w Dacie) podniosłem ciśnienie. Nie uszczęśliwisz wszystkich.

      Tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @kuzieem: Chłopie, jedź do Niemiec, Austrii, Francji i zobacz ile tam dacii jeździ - tam mieszkają ludzie dużo bogatsi od Polaków. Myślisz, że oni "wjebują się w dacie" mając tyle swoich marek na swoim rynku? Auto to rzecz a nie styl życia. Ma mało kosztować, być tanie w eksploatacji, jeździć bezawaryjnie przez 5-6 lat i "do żyda".
      A 99% ludzi ma w dupie czym jeździsz i z jakiego powodu.

      Ja do pracy jeżdżę na rowerze cały rok mimo, że mam gratisowy parking pod pracą (który jest płatny dla innych użytkowników biurowca). Szkoda mi czasu na stanie w korkach (mieszkam i pracuje w centrum miasta).

    •  

      pokaż komentarz

      za 69 koła można mieć nową kia sportage

      @bohors: przecież ona się od takiej dacii niczym nie różni, zwłaszcza w bazowej wersji...

    •  

      pokaż komentarz

      Możesz. I jeździsz Dacią, jak przegryw. Wmawiasz sobie, że przecież masz nowe auto, gwarancję, przeglądy, bezawaryjnosc, płacisz tylko za benzynę i płyn do spryskiwaczy tylko że.... to nadal Dacia

      @kuzieem: nie każdy ma małego.....

    •  

      pokaż komentarz

      jeżeli auto to dla ciebie wyznacznik statusu społecznego to gratuluje bujnej wyobraźni :D

      @spoogie: Fakt, że teraz każdy programista 15k może się bujać extra furą w leasingu za 2-3k PLN i zgrywać milionera ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jednak nadal dla kogoś, kto zarabia średnią krajową widok młokosa rozbijającego się Merolem GLC w najtańszej wersji jest dużym przeżyciem.

    •  

      pokaż komentarz

      @kuzieem: ja tylko nowki z salonu ale dacii bym nie wziął- za 60k to cos z segmentu miejskiego w wersji full powinno styknąć

    •  

      pokaż komentarz

      @JackDaniels: my tu nie mówimy o masowych wozidłach na kredyt. Jak cię stać na Maserati to kredytu na nie raczej nie bierzesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @spoogie

      A 99% ludzi ma w dupie czym jeździsz i z jakiego powodu.

      Widocznie ty nie, skoro się tak napinasz.

      Przyczepiles się bo ci się nie podoba moje zdanie? Spoko. Rozumiem.

      Dla jednego auto ma być dobre i tanie, dla innego dobre i droższe. Ja jestem ten inny.

      Ja do pracy jeżdżę na rowerze cały rok mimo, że mam gratisowy parking pod pracą (który jest płatny dla innych użytkowników biurowca). Szkoda mi czasu na stanie w korkach (mieszkam i pracuje w centrum miasta).

      No i co z tego? Ja jeżdżę czasem do pracy skuterem, też omijam korki jak jest pogoda. Co to ma do rzeczy? Nie rozumiem o co się czepiasz. Jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki. Idź z Bogiem dobry człowieku.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kathumax

      Wszyscy ci, co mają markowe auta mają małego. A ci, co jeżdżą autami z niższej półki to ogiery.
      Biedaki z wielkimi chujami. To oczywiste.
      ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @Kathumax: Dacia w bazowej wersji nie ma nawet klimy , nie ma plastikowych nadkoli, tam nic nie ma, a jeśli porównujesz bazową wersję sportage do dustera i mówisz że one się nie różnią to chyba masz duży problem z oczami ( okulista czasami pomaga) Sportage jest większy , pojemniejszy z większym bagażnikiem , o wiele lepiej wyciszony i o wiele lepiej się prowadzi, bazowy silnik jest oszczędny , a auto bezawaryjne . Niecałe 3 lata temu gdy kupowałem auto to brałem pod uwagę też dustera, ale tylko przez chwilę, wsiadłem do niego i wysiadłem, ciasne plastikowe dziadostwo.

    •  

      pokaż komentarz

      @bohors: to taka sama niska półka, ma jeździć i tyle, różnice pomijalne niezależnie od tego jak bardzo próbujesz sobie uzasadnić że masz niby lepsze auto.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kathumax: A miałeś te auta , albo chociaż jechałeś, bo mam wrażenie że nie wiesz o czym mówisz. Oczywiście range rover czy audi q7 to auta lepsze od sportage, no ale kasa też absurdalnie większa, a w przypadku pary duster vs sportage to dopłacając niewiele do sportage mamy o wiele lepsze auto.

    •  

      pokaż komentarz

      sportage

      @bohors: niewiele? dacia podstawa to ok. 40k, sportage - 80k. 2 razy to niewiele?
      nawet najbogatsza wersja dacii z podobnym silnikiem do najtańszej kii katalogowo to trochę ponad 60k - ciągle kia jest droższa o prawie 30%... a to dalej niska półka (dla wielu zresztą wystarczająca, bo rolę swoją spełnia), więc taka różnica - to duża różnica.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kathumax: Dacia daje max 4 koła upustu, kia 10 koła , a jak doposażysz dacię do poziomu sportage to wychodzi kilkanaście koła różnicy ( po uwzględnieniu rabatów) . No ale OK dla Ciebie Dacia to lepszy wybór, może dlatego że teoretyczny , ja bym tego nie kupił . Alternatywą jest zakup auta używanego, niestety w Polsce zakup auta w przedziale cenowym 60-75 tyś to pole minowe, sam takiego szukałem i wszystkie były po dzwonach. A jak się trafi auto niebite z małym przebiegiem to sprzedający chce niewiele mniej niż koszt nowego sportage ( po upustach) , ja wolałem dopłacić 5 koła i mieć nowe niewypierdzielane zamiast 3 letniego po gwarancji. Oczywiście wiem że Polacy wolą używaną skodę czy vw , zaś fakt że w tych autach silnik tsi będzie generował koszta wypierają z głowy, a wiadomość że auto nie ma już gwarancji też ich nie boli bo niemieckie się nie psują.

    •  

      pokaż komentarz

      @bohors: ale pamiętaj, że to są jednak mocno budżetowe marki i auta, więc kilkanaście czy dwadzieścia kilka tys. to baaardzo duża różnica.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kathumax: Są kraje gdzie kia sportage jest oceniana lepiej niż vw tiguan, mimo że tańsza ( może dlatego że mają niezależnych dziennikarzy motoryzacyjnych) A tiguan do tanich aut nie należy. Ale oczywiście wiem że są ludzie dla których auto poniżej 200 tyś pln to auto budżetowe.

    •  

      pokaż komentarz

      @bohors: każdy sobie ocenia jak chce, a i cena ma wpływ na odbiór auta, inne są oczekiwania od Dacii czy Kii inne od VW ... w niczym nie zmienia to faktu, że w tanich autach to cena jest kluczowa.

  •  

    pokaż komentarz

    Ale czego oczekujecie? VAG starał się rozróżniać marki na mniej czy bardziej premium, a Skoda autentycznie zaczęła wchodzić w paradę Volkswagenowi. To tak jakby robili Audi będące konkurencją dla Porsche, zaczyna zanikać dywersyfikacja i klient zaczyna rozważać inne opcje. Spójrzcie na nowego Superba - przecież to jest prawie to samo co Passat. Te same silniki, skrzynie, opcje wyposażenia, a nawet cena.

    •  

      pokaż komentarz

      @khad: Do tego Superb jest jakoś ładniejszy, według mnie to już dawno przebił Passata.

    •  

      pokaż komentarz

      @Adam_Malysz rozważałem oba. Faktrycznie Superb jest ładniejszy szczególnie z tyłu, z przodu Passat jakoś mi bardziej leżał - kwestia gustu i w sumie nic więcej. Passat jest jednak trochę lepiej wykończony w środku, natomiast o ile dobrze pamiętam technologie, które miał passat weszły do superba dopiero po lifcie jakoś teraz. M.in. reflektory matrix full led czy wirtualne zegary. Jeśli by popatrzyć na ceny to w sumie są szczegóły, które dla wielu nie mają znaczenia i wolą mieć te 20k w kieszeni i wybrać auto z kurą na masce i wcale mnie to nie dziwi. U mnie padło na Passata i jestem na tę chwilę zadowolony szczególnie czytając takie wiadomości jak ta, że koncern chce zacząć markę pozycjonować mocno niżej co może się odbić na cenach odsprzedaży.

Dodany przez:

avatar francuskie dołączył
187 wykopali 66 zakopali 12.8 tys. wyświetleń