•  

    pokaż komentarz

    Zanim zacznie się dyskusja, jak to piesi są zakałą ludzkości i rzucają się biednym kierowcom pod koła:
    https://wiadomosci.wp.pl/rodzice-ustawili-wlasny-fotoradar-przed-przedszkolem-zarejestrowal-20-tys-piratow-drogowych-6427651685115521a
    Nikt k$?@a z 20 tys. kierowców jeżdżący tamtędy, mimo znaków że to przejście przy przedszkolu, nie zastosował się do ograniczenia, a to tylko było 10 dni...
    Najbardziej w tym przerażające jest to, ze to nie są sytuacje gdzie ktoś się zagapił czy popełnił błąd - w przeważającej większości przypadków kierowcy mają świadomość łamania przepisów i mają to centralnie w dupie...

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: obstawiam, że przez 10 dni jechała tamtędy karetka, policja, śmieciarka itp....
      skoro przez taki czas się nikomu nic nie stało to chyba warto podnieść ograniczenie prędkości ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: lol, to oznacza że:
      a) rodzice i personel przedszkola też tam zap%%$#!@a, tak samo jak pojazdy wolnobieżne typu traktory i koparki (nie wierzę że na drodze przelotowej na wsi przez 9 dni nie przewinie się ani jeden taki pojazd)
      b) fotoradar był ustawiony nieprawidłowo i zebrane przez niego pomiary można sobie wsadzić w dupę

    •  

      pokaż komentarz

      @Millionth_Visitor A w ogóle to wszyscy jeździli tam prawidłowo a policja mandaty wystawia za niewinność...
      Dopóki będą tacy radośni kierowcy jak ty dopóty na naszych drogach będzie bliżej Rosji niż zachodowi. Można ci tylko życzyć byś trafił na podobnego sobie na drodze...

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: ochłoń trochę i spróbuj przeczytać ze zrozumieniem co napisałem

    •  

      pokaż komentarz

      Nikt k!@#a z 20 tys. kierowców jeżdżący tamtędy, mimo znaków że to przejście przy przedszkolu, nie zastosował się do ograniczenia, a to tylko było 10 dni...

      @Haziasty: Nikt nawet rodzice którzy odwozili dzieci do przedszkola.

    •  

      pokaż komentarz

      Nikt k$@?a z 20 tys. kierowców

      @Haziasty: To co, rodzice tez lubia sobie zap#%?@$!ac? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Rozumiem, że jeśli co 20 dni będzie potrącone dziecko, to już będzie w porządku?

    •  

      pokaż komentarz

      @narmo: A teraz jest potracone jakies?

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: W Krakowie na Armii Krajowej ludzie padali na tych pasach jak muchy. Odkąd są separatory można wreszcie bezpiecznie przejść przez jezdnię.

      źródło: radiokrakow.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @mikolaj-von-ventzlowski: Padali przez idiotów kierowców wyprzedzających na pasach.

      200 metrów dalej są światła. Wystarczyłoby ustawić na pasach światła zsynchronizowane z pobliskim skrzyżowaniem.
      Nie da się, ludzie muszą ginąć.

      To nie jedyne takie absurdalne pasy w Krk. Na Opolskiej na wysokości Castoramy jest ograniczenie do 50 i pasy. Nikt tam nie jedzie przepisowo.

    •  

      pokaż komentarz

      Rozumiem, że jeśli co 20 dni będzie potrącone dziecko, to już będzie w porządku?

      @narmo: Tak mi się skojarzyło:

      źródło: wykop.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty Lol, jeśli 100% z 20tys kierowców przekroczyło tam prędkość, to ewidentnie to ograniczenie jest za niskie. Może zrobili tam jakieś 40 na czteropasowej drodze? :-)

    •  

      pokaż komentarz

      skoro przez taki czas się nikomu nic nie stało to chyba warto podnieść ograniczenie prędkości ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

      @Pawel993:

      Lol, jeśli 100% z 20tys kierowców przekroczyło tam prędkość, to ewidentnie to ograniczenie jest za niskie. Może zrobili tam jakieś 40 na czteropasowej drodze? :-)

      @turbonerd:

      Dlaczego mnie nie dziwi że ludzie piszący takie komentarze nie są w stanie samodzielnie sprawdzić jak wygląda ulica Piusa XI w Chotomowie?

      PS 2 pasy, bardzo wąski chodnik z jednej strony, teren zabudowany, przedszkole i przejście dla pieszych przy nim (którego jeszcze na Google Street View nie ma). Ale droga jest prosta, więc się zap@$%!!@a ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @mikolaj-von-ventzlowski: to pokazuje jak zj$$!ni w Polsce są kierowcy, nie ogarniają auta wcale mimo, że tłuką się jednym zgrzytem pół życia. Jak tam jadę to większość zwalnia do 20-30 bo się boją, że się nie zmieszczą. Ja tam zwalniam tylko kiedy widzę pieszego (bo jest dobra widoczność) albo kiedy właściciel PJ, znalezionego w laysach, hamuje bo nie ogarnia swojego auta.

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: To teraz jeszcze fotoradar na liczbę pieszych wyskakujących na czerwonym, zza przeszkód,jadących na bez świateł rowerzystów itd.

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: fajnie by było, żeby taki fotoradar jeszcze bada rejestrował rok samochodu i wiek kierowcy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: jesteś pelikanem albo trollem. Ten fotoradar stroi między ogrodzeniami, wykierowany w sposób który nic nie mierzy. 99% wspomnianych wykroczeń to przekroczenie o mniej niż 10 km/h, więc jeśli już czegoś dowodzi to tego że kierowcy tam zwalniają wbrew twierdzeniu z hucznych tytułów że zap%%##?!ają.

    •  

      pokaż komentarz

      Nikt k$%!a z 20 tys. kierowców jeżdżący tamtędy, mimo znaków że to przejście przy przedszkolu, nie zastosował się do ograniczenia, a to tylko było 10 dni...

      @Haziasty: niech ustawią ograniczenie prędkości na rejestratorze na 0 zamiast na 40 i powtorzą pomiar, bo na linkowanym przez ciebie raporcie aktualnie są zapisywane tylko pojazdy przekraczające prędkość. I według tego raportu jest ich nieco ponad 80%, a nie 100%.

      Ciekawi mnie też, czy aby na pewno jest zamontowany prawidłowo, pod odpowiednim kątem i z dala od elementów metalowych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty:

      Najwolniejszy z kierowców aut osobowych przejechał z prędkością 62 km/h

      Jakim cudem najwolniejszy z kierowców jechał 62km/h, skoro średnia to 49km/h, a średnia 85% najszybszych kierowców to 60km/h?

      źródło: Screenshot_20191022-074819_Chrome.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @Felonious_Gru: Był już o tym wykop i okazało się, że to "badanie" jest niewiarygodne

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: buhuhu rodzice ustawili WŁASNY fotoradar, no na bank był prawidłowo ustawiony.

      Jedna z mam razem ze swoją córeczką czekały przy pasach, żeby przez nie przejść. Nadjechał wypasiony biały SUV i zamiast zatrzymać się, żeby bezpiecznie je przepuścić, to zatrąbił na nie

      hahah to jest właśnie mentalność ludzi bez samochodów, tak macie kuźwa czekać aż będzie można przejść a nie wpychać się na drogę, bo auto ma pierwszeństwo tak długo jak już nie znajdujecie się na drodze. To tak jak by kierowcy się wkurzali, że mają znak ustąp pierwszeństwa i nikt ich nie wpuszcza.

      Swoją drogą niech zgadnę, 40ka stała 5 metrów od pasów i wielkie zdziwienie, że nikt nie wali w hamulce na widok znaku? A ten rekordzista kiedy jechał? zapewne w nocy jak większość "przekraczających" prędkość byle ich teoria się zgadzała.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale droga jest prosta, więc się zap$%??@#a ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Silvestre_Cucumeris: Na najważniejsze pytanie nie odpowiedziałeś: Jakie tam jest ograniczenie, że 100% kierowców je przekracza? 30? 20?

    •  

      pokaż komentarz

      Odkąd są separatory można wreszcie bezpiecznie przejść przez jezdnię.

      @mikolaj-von-ventzlowski: Super rozwiązanie, tylko pachołki postawione niezgodnie z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie - brak zachowanej skrajni poziomej.

    •  

      pokaż komentarz

      @apo: Różnica jest taka, misiu-patysiu, że jak pieszy ci wyskoczy to ryzykuje własnym życiem. Jak w niego trafisz nikt cie do pierdla nie wsadzi, bo nie jesteś wstanie nic zrobić w wypadku samobójcy. Jak ty zap%#%!?@asz i trafisz pieszego na pasach to... pieszy ryzykuje życiem. Ty sobie siedzisz bezpiecznie w metalowej klatce i co najwyżej po fakcie stwierdzisz "oooo panie władzo, nie widziałem go", a gość nie żyje.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      opierałem sie na tym artykule "misiaczku"

      @Haziasty: masz rozdwojenie jaźni, prawda? Teraz linkujesz do artykułu, który potwierdza, że dane źródłowe są gówno warte. 22 godziny temu podałeś je jako prawdę objawioną

      źródło: Screenshot_20191022-140929_Chrome.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      Rozumiem ze przekłamanie w tym artykule jest już zaprzeczeniem wyników tego pomiaru?

      @Haziasty: ale to nie artykuł jest zły tylko teza postawiona przez rodziców w wyniku niezrozumienia działania urządzenia. W tej chwili wołają coś w stylu

      NIKT SPOŚRÓD PRZEKRACZAJĄCYCH PRĘDKOŚĆ NIE JECHAŁ Z PRZEPISOWĄ PRĘDKOŚCIĄ

    •  

      pokaż komentarz

      @Felonious_Gru: Wrzuciłem pierwszy lepszy z brzegu artykuł gdzie był wpis o tych 60 km/h, nie patrzyłem dalej.
      Tylko jedna rzecz - to są komentarze do artykułu o tym jak koleś zabił na pasach (nie k??%a wskakującego mu pod koła na czystym polu) przechodnia. To co się działo w Chotomowie było przykładem tego co się dzieje w całej Polce przy pasach - może i dane są lekko przekłamane, ale to nie zmienia faktu permanentnego przekraczania przez kierowców ograniczeń prędkości i totalnego olewania pieszych na przejściach.
      Ciebie gówno obchodzi że zginął człowiek, bo kierowca BMW zap@!@%%$ał jak głupi i popełnił ŚWIADOMIE najwyżej karane wykroczenie w PoRD, ciebie interesuje tylko to, ze tam są jakieś nieścisłości w pomiarach. I tak podchodzi cała masa kierowców w Polsce: nie wyprzedzanie na pasach tylko omijanie, to pieszy ma się rozglądać i uważać na Pana w aucie, który ma w dupie przepisy i PoRD.
      O tyle tylko jest zabawnie, że sami też macie siebie w dupie wyprzedzając na trzeciego, zap@!@%%$ając ile wlezie i wymuszając pierwszeństwa. Tak "wspaniale" jeździcie, ze w przewodnikach po Polsce porównują was do kierowców ze wschodu...

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: mnie interesuje to, ze podpierając słuszną tezę fałszywymi danymi nic nie zdziałasz - niezależnie od tego, jak bardzo próbujesz obrazić rozmówcę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Felonious_Gru: Czyli twierdzisz, ze przed tym przedszkolem w Chotomowie wszyscy kierowcy jechali prawidłowo?
      Tak czy nie?

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: prawidłowo jechalo 20%. Jakieś 5 tysięcy kierowców. Ty twierdzisz, że nikt.

    •  

      pokaż komentarz

      @Haziasty: nawet odrzucając większość jadących prawidłowo średnia wynosi 60km/h, czyli zupełnie niezgodnie z tym, co próbujesz przekazać. A to źle, bo ośmieszasz słuszną sprawę.

    •  

      pokaż komentarz

      Wrzuciłem pierwszy lepszy z brzegu artykuł gdzie był wpis o tych 60 km/h, nie patrzyłem dalej

      @Haziasty: a ja patrzyłem. To bylo w danych źródłowych. Nieprawidłowy pomiar dał złe wyniki i błędne wnioski.

      W Holandii czy Szwecji taki "pomiar" też by wykazał, że 100% ludzi przekracza prędkość.

    •  

      pokaż komentarz

      @Felonious_Gru No dobra, 20% jechało zgodnie z przepisami. Pozostaje 80% i jeden z tych 80% zabił pieszego na warszawskich Bielanach.
      Teraz żonie tego faceta wyjaśnij, że to nie prawda, że wszyscy kierowcy maja w dupie przepisy a jedynie 80% z nich... Wiesz, ja też czasami przechodzę przez tamte przejście i bardzo często jakiś spieszący się kierowca prawie przejeżdża mi po butach. Z resztą nie tylko na tym przejściu. Jak mi nie wierzysz to zapraszam do obejrzenia na YouTube kompilacji "stóp chamstwu na drogach" - nie ma odcinka by nie było przynajmniej jednego nagrania co kierowcy wyczyniaja na pasach.
      I na koniec, bo już mam dosyć kolejnej kłótni na wykopie, gdzie radośni kierowcy przekonują wszystkich, że każda śmierć na pasach to tylko i wyłącznie wina pieszych (vide miłośnik VW) - ty też kiedyś będziesz musiał wyjść z samochodu i przejść po pasach, a chyba nie chciałbyś któregoś dnia zobaczyć jak ktoś z twoich bliskich na Twoich oczach zostaje zabity przez takiego s$?@%kota...

    •  

      pokaż komentarz

      Teraz żonie tego faceta wyjaśnij, że to nie prawda, że wszyscy kierowcy maja w dupie

      @Haziasty: a prawda?

      Co do kompilacji wypadków drogowych na yt to siedzę kilka różnych serii.

    •  

      pokaż komentarz

      Teraz żonie tego faceta wyjaśnij, że to nie prawda, że wszyscy kierowcy maja w dupie przepisy a jedynie 80% z nich...

      @Haziasty: a jak oszukasz ją, że 100% tak jeździ to coś to zmieni?

      Albo jak jej powiem, że zrobiłem pół miliona kilometrów i nikogo nie zabiłem? > mam dosyć kolejnej kłótni na wykopie, gdzie radośni kierowcy przekonują wszystkich, że każda śmierć na pasach to tylko i wyłącznie wina pieszych

      @Haziasty: gdzieś tak napisałem? Albo cokolwiek podobnego? NIE. Napisałem, że zakrzywianie rzeczywistości dyskredytuje w dyskusji.
      Tak samo stajesz się nic niewartym głosem gdy mówisz, że to wina pieszego, że chciałby przejść przez ulicę jak i wtedy, gdy twierdzisz, że 100% kierowców nie przestrzega przepisów.
      I wrzuciłeś mnie do pierwszego worka tylko dlatego, że napisałem, że ten pomiar zlecony przez rodziców jest nieprawidłowy i nie wnosi do sprawy nic dobrego.

  •  

    pokaż komentarz

    W komentarzach trzeci swiat. Z takimi idiotami nadal u nas beda ginac ludzie na pasach i nadal będziemy odstawac w statytykach w porównaniu do reszty Europy.

    Kierowcy jeżdżą u nas jak idioci i na bardziej ruchliwych drogach, ktore nie sa w centrum to czasami przejedzie ze 20 aut i nikt sie nie zatrzyma.

    I nic dziwnego, ze tyle osob próbuje zwalic wine na pieszego, bo hehe "ci co maja pierwszenstwo leza na cmentarzu", w koncu prawie kazdy tak jezdzi.
    Kompletna dzicz, ktora dostahe slinotoku jak sie wspomni o bezwzględnym pierwszenstwie pieszego na pasach.

  •  

    pokaż komentarz

    W Polsce jest społeczne przyzwolenie na znaczne przekraczanie prędkości. Ograniczenie? To tylko sugestia. Autostrady są do zap$$#!##ania (tutaj na wykopie tekst z wczoraj). Podchodźcie do tego tak dalej, to kiedyś ktoś z Waszej rodziny podobnie skończy (na cmentarzu w sensie). Dopóki nie będzie istniał masakryczny ostracyzm społeczny dla "szybkich i bezpiecznych", strzał w zęba za każdorazowy nieprawidłowy odstęp i natychmiastowa utrata prawa jazdy za wyprzedzenie lub omijanie w rejonie przejść dla pieszych to takie będą właśnie efekty. Bo na razie jest zachwyt nad szybkimi i głupimi, a przed tym żadna infrastruktura nie ochroni.

  •  

    pokaż komentarz

    Najbardziej idiotyczne jest wypominanie, że to pieszego wina. No i co z tego? Jedziesz okutany w blachę, plastik i strefy bezpieczeństwa. A tam człowiek i nic poza tym. Może być głupi, pijany, zamyślony, zagapiony w telefon. Ty masz prawo jazdy, on nie musi. I tak dalej. Dlatego właśnie w terenie zabudowanym jest 50. Ale co to kogo obchodzi...

    •  

      pokaż komentarz

      @danil1798: Zgoda, ale pieszy jako ten mniej bezpieczny powinien za KAŻDYM razem rozejrzeć się przed przejściem dla pieszych czy wejściem na ulicę i nie ma usprawiedliwienia że zamyślony, pijany czy gapi się w telefon. Z natury nie ufam kierowcom( sam jestem kierowcą) ale nonszalancja pieszych często powala... Samochód waży ok tony i więcej, zatrzymanie takiej masy to zawsze jest trochę czasu, nawet przy 50 na godzinę. Może jestem trochę staroświecki, ale wiem że to ja ryzykuję jako pieszy a nie kierowca i tego będę uczył moją córkę no bo kierowca też może być zamyślony, pijany czy zagapiony w telefon.... Będzie jego wina, ale w tym momencie nie będzie to miało znaczenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @danil1798: Jakbyś jechał 50 to byłbyś cały czas zirytowany że wolno jedziesz, stracisz koncentracje i wtedy na kogoś wpadniesz.

    •  

      pokaż komentarz

      @danil1798: z całym szacunkiem ale ty robisz k@?%ę z logiki. Jeśli jest wina pieszego to przecież nie można karać za to kierowcy, który jechał przepisowo.
      To jest właśnie coś, o czym zapominają ludzie postulujący głupoty typu wykreślenie wtargnięcia na jezdnię. O ile jestem za bezwzględną egzekucją kar za spowodowanie wypadku, o tyle nie wolno przerzucać całego ciężaru na kierowców.

    •  

      pokaż komentarz

      @angor86 a słyszałeś kiedyś o imbie bo ktoś jechał 50 i zginął pieszy?

    •  

      pokaż komentarz

      @Aokx po pierwsze - jeżdżę 50. serio. Po drugie - na przejściu obok mojego domu zginęło małżeństwo 20 lat temu (młodzi ludzie, dopiero po ślubie, kierowca jechał 150 nacpany), a tego lata starsza kobieta. Kierowca też starszy jechał szybko. ale bezpiecznie. Kiedy przechodzę przez przejście niemalże jeżdżą mi po nogach żebym nie wlazł na pasy. Gdyby piesi byli tacy głupi jak się tu pisze ofiar byłoby tu znacznie więcej.

    •  

      pokaż komentarz

      Jedziesz okutany w blachę, plastik i strefy bezpieczeństwa. A tam człowiek i nic poza tym. Może być głupi, pijany, zamyślony, zagapiony w telefon

      @danil1798:
      Rozwiązaniem byłby odpowiedni strój. Na motórzystach wymuszono, na rowerzystach również, więc przyszedł czas na pieszych.

      BTW. Podane "argumenty" o jego stanie to chyba żarcik. Wychodzisz na drogę publiczną i wszyscy mają na ciebie uważać bo traktujesz ją jak swój salon, ale kiedy siadasz za kółko to jesteś z innej gliny i już nie wolno być ci zamyślonym???

    •  

      pokaż komentarz

      @gEeK: Jedynym prawnym wymogiem dla motocyklistów nadal jest kask. Chcesz aby ludzie po mieście chodzili w kasku, żebyś mógł jechać szybciej?

    •  

      pokaż komentarz

      Najbardziej idiotyczne jest wypominanie, że to pieszego wina. No i co z tego? Jedziesz okutany w blachę, plastik i strefy bezpieczeństwa. A tam człowiek i nic poza tym. Może być głupi, pijany, zamyślony, zagapiony w telefon. Ty masz prawo jazdy, on nie musi. I tak dalej. Dlatego właśnie w terenie zabudowanym jest 50. Ale co to kogo obchodzi...

      @danil1798: dobra, ale trzeba by też było poświęcić trochę czasu i kasę na edukację pieszych, bo nie są świętymi krowami
      Ja jeżdżę codziennie tą samą trasą, i są przejścia, na którym nawet pieszy nie popatrzy czy coś jedzie tylko wp$??@!?a się z rozbiegu na przejście, to jest problem. Piesi powinni mieć wpojone, że muszą się upewnić i nie ufać kierowcom. Chciałbym zobaczyć statystyki, które nam powiedzą, ile z nich zgineło ze swojej winy, a ile z winy kierowców, bo czuje, że po obu stronach dało by zmniejszyć te statystyki

    •  

      pokaż komentarz

      Jedynym prawnym wymogiem dla motocyklistów nadal jest kask. Chcesz aby ludzie po mieście chodzili w kasku, żebyś mógł jechać szybciej?

      @Leks: tylko z troski o ich własne bezpieczeństwo. Narazie to tylko worki kości. Później to my wszyscy dokładamy się do ich leczenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @danil1798: ale to przecież nie ma nic do rzeczy. Zmiana prawa spowoduje, że przepisowo jadący kierowca dostanie po dupie, niezależnie od tego czy wypadek był czy nie był śmiertelny

    •  

      pokaż komentarz

      @angor86: Fakt, prawa nie trzeba zmieniać, wystarczy je egzekwować, bo wg prawa pieszy na przejściu jest świetą krową, tylko większość wykopowych kierowców widac prawo jazdy wygrało w chipsach i przepisów ie zna. Dodatkowo - pieszym może być osoba niepełnosprawna, niedowidząca itp.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kaczus2B: no właśnie mamy w prawie coś takiego, jak "wtargnięcie na jezdnię" czyli taki wentyl bezpieczeństwa dla przypadku "jechałem sobie 40 km/h, a naj#?!ny typ mi wyskoczył na maskę".

      Najgorsze w tym wszystkim jest to, że w całej tej narracji kreuje się jakiś sztuczny podział w stylu "piesi vs kierowcy". A tutaj chodzi o to, żeby zmniejszyć udział wypadków na drogach bez nadmiernego spowalniania ruchu.

    •  

      pokaż komentarz

      @angor86: dla mnie jest to ostrzeżenie, że jeśli samochód już jest w zasadzie na pasach i jedzie te 40km/h to nie powinniśmy już wchodzić. Natomiast nikt nie zdejmuje z kierowców obowiązku zatrzymania się i przepuszczenia zarówno pieszych znajdujących się na pasach jak i na nie dopiero wchodzących.

  •  

    pokaż komentarz

    W sumie tak sie zaczalem zastanawiac, bo mam to szczescie ze nigdy nie widzialem momentu wypadku z udzialem pieszych. Jak do tego dochodzi? Pieszy podchodzi do przejscia, patrzy w lewo, patrzy w prawo, znowu w lewo, widzi auto ktore jedzie ok 50-60km/h i mysli: a chuj, wejde, na pewno gosc zahamuje ( ͡° ͜ʖ ͡°). Albo jedno auto sie zatrzyma, pieszy wchodzi i juz jie patrzy dalej, idzie cale przejscie na afere?

    Przyczyny wypadkow na pasach moga nastapic ogolnie z dwoch powodow:
    1. zagapil sie pieszy
    2. zagapil sie kierowca
    Wypadek nastepuje wtedy, kiedy blad popelniaja obie strony (pieszy sie zagapil i kierowca rowniez) - co tlumaczy wynik, ze wiele tych wypadkow jest z udzialem osob starszych (one sa zagapione by default wiec wystarczy ze kierowca sie zagapi). Ewentualnie dopuszczam trzecia mozliwosc - gdzie kierowca sie zagapil a pieszy wierzy, ze gosc wyhamuje na b. krotkim odcinku drogi (bo nie wie ze sie nie da z roznych powodow - nigdy nie kierowal autem, jest dzieckiem etc).

    Przeciez nikt nie zabija pieszych specjalnie, piesi tez specjalnie sie nie zabijaja. Raz widzialem u siebie na osiedlu, ze auto potracilo pieszego (ale juz po fakcie widzialem) a bylo to przed samym rondem, gdzie ayto raczej szybciej niz 30km/h jechac nie mogli (duzy ruch). Nk ewidentnie obie strony daly ciala.

    Blad poznawczy spoleczenstwa wedlug mnie polega na tym (co widac w niektorych komentarzach), ze kierowcy to sa jakies cyborgi, co wszystko widza, maja super refleks i nigdy nie traca koncentracji a bledy popelniaja zlosliwie, zeby kigos zabic ( ͡° ͜ʖ ͡°). Oczywiscie to dotyczy tych innych kierowcow, bo ja przeciez jezdze bezpiecznie :)))

    Wystarczy troche rozsadku, bo zaostrzanie przepisow tylko zaogni sytuacje. Spoleczenstwo woli przepisy od samodzielnego myslenia...

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @kefas_safek: Pieszy idzie, dwa pasy ruchu. Na jednym puszcza go auto, wychodzi zza niego i wali go następne, bo w poważaniu ma zakaz wyprzedzania/omijania na pasach. Inna sytuacja to debil zaparkował 2 cm od pasów i pieszy wchodzi na drogę i go auto potrąca, bo nie mogli się widzieć nawzajem. Albo pieszy się rozgląda, nikt nie jedzie, więc wchodzi na pasy, ale wali w niego baran, który skręca w prawo i pieszy nie miał szans go widzieć, bo dopiero był za jego plecami. Albo zmienia się światło na zielone i pieszy wchodzi na pasy, bo zielone i widzi, że auta stoją. Ale w tym samym momencie rusza dureń, bo mu się zapala strzałka. Albo jeden gość zatrzymuje się, ale drugie auto za nim już nie i tak mocno go wali, że ten jeszcze siłą inercji wali w pieszego. Przykłady można mnożyć, gdy wina nie jest pieszego, bo ma marne szanse na uniknięcie potrącenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @kefas_safek: w każdej materii wystarczy odrobina rozsądku, ale na takim założeniu nie buduje się bezpieczeństwa. Nie musimy wymyślać koła na nowo, wystarczy wziąć przyklad z krajów, gdzie jest mniej wypadków. Poprawa jakości dróg, poprawa oznakowania, kilka zmian w przepisach. A najważniejsze to egzekwowanie prawa, że tak zacytuję norweskiego eksperta w tej materii:

      Kierowcy tylko wtedy dostosują się do przepisów, jeśli uznają, że w każdej chwili mogą być złapani i od razu surowo ukarani. Tylko subiektywne ryzyko kary jest skutecznym sposobem poprawy bezpieczeństwa na drogach - dodaje Johansen.

    •  

      pokaż komentarz

      @satba: a to akurat racja - to nie wysomosc kary a jej nieuchronnosc jest decydujaca przy checi popelnienia przestepstwa. Jakby za przekroczenie predkosci o 50+ bylo po staremu, tzn zamiast zabrania prawka bylby mandat (dajmy na to 1000zl), ale bys mial 80% ze kazde przekroczenie zostanie nagrodzone mandatem, to bys nie przekraczal. Pewnie dzialaloby lepiej niz zabranie prawka przy szansie 1% jak jest obecnie :)

      kiedys wymyslilem system bezmandatowy - przekroczyles predkosc - spoko, kara jest odczekanie x czasu. Np kazdy 1km to 3 minuty. przy 30km/h mialbys 1.5h w plecy - bolaloby kazdego niezaleznie od stanu portfela ( ͡° ͜ʖ ͡°). Co smieszniejsze - widzialem, ze rozwiazanie testowali gdzies w kraju skandynawskim ale nie wiem na ile to byl fake :)

    •  

      pokaż komentarz

      @narmo: 1000 złotowy mandat i kamera...by go przesłać pocztą. Na szczęście wieśniaki nie wiedzą ile jest kamer monitoringu miejskiego. Napie...alankę minusami czas zacząć( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      a to akurat racja - to nie wysomosc kary a jej nieuchronnosc jest decydujaca przy checi popelnienia przestepstwa.

      @kefas_safek:

      przestan p$?#$@@ic.
      Za kazde wyprzedzanie na pasach masz zaplacic 1 pln mandatu. Ale to dokladnie za kazde. Kontra za wyprzedzanie na pasach zabieraja ci prawko. Na rok. Ale skutecznosc to tylko 1 na 10 przypadkow.

      To wysokosc kary spowoduje ze bedziesz sie ograniczac (przy 100% nieuchronnosci), czy jednak solidna konsekwencja, ale przy mniejszej nieuchronnosci?

    •  

      pokaż komentarz

      @danil1798: @kefas_safek: kartą powinna być uzależniona od wartości samochodu. Ludzie wymyślają różne machlojki by ukryć swój dochód, ale ego zazwyczaj nie pozwala im tego robić przy wyborze modelu

    •  

      pokaż komentarz

      Przeciez nikt nie zabija pieszych specjalnie, piesi tez specjalnie sie nie zabijaja. Raz widzialem u siebie na osiedlu, ze auto potracilo pieszego (ale juz po fakcie widzialem) a bylo to przed samym rondem, gdzie ayto raczej szybciej niz 30km/h jechac nie mogli (duzy ruch). Nk ewidentnie obie strony daly ciala.

      @kefas_safek: martwy punkt, dość często w takich miejscach pieszy może pokryć się ze słupkiem A, i wtedy go nie widzisz, tylko pieszy powinien być uczony, aby nie ufać samochodom, i przed wejściem powinien upewnić się, że może wejść na przejście - wiem, zaraz będą minusy, bo wykopiki to dzieciarnia nie jeżdżąca samochodami, ale taka prawda,

      Pieszy, powinien pamiętać, że pierwszeństwo ma dopiero jak wejdzie na przejście, a nie jak dopiero ma zamiar na nie wejść, a samochód nie jest w stanie się zatrzymać w miejscu

    •  

      pokaż komentarz

      @kosma1: Bramkownice też się nadają - rejestrują prędkość. Bramki autostradowe - masz dokładny czas wjazdu i zjazdu. Jak średnia przekracza maksymalną to trzeba już ostro zap$@$??!ać i prawko zostawiamy razem z biletem.

      Kiedyś przeleciałem dla testu nocą odcinek A1 (jakieś 80 kilometrów) jadąc 160 na tempomacie. Parę hamowań bo TIR czy inne wyprzedzanie i średnia wyszła 144. Co ciekawe jadąc tempomatowe 140 w drugą stronę wyszło 136 więc to zap$@$??!anie dało tyle co nic.

    •  

      pokaż komentarz

      @zarathos1978: Tu raczej chodzi o zap?!$@!@anie w terenie zabudowanym... widziałeś pasy i przejazd dla rowerzystów na autostradzie?

    •  

      pokaż komentarz

      @kefas_safek: opisana sytuacja pokazuje, że zawinił kierowca. Nie dostosował się do przepisów nakazujących zwolnienie do prędkości pozwalającej zatrzymać mu się przed przejściem dla pieszych. Rozumiem, że jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu zatrzymujesz się i przepuszczasz tych jadących podporządkowaną?

1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 następna

Dodany przez:

avatar regiony dołączył
379 wykopali 23 zakopali 8.3 tys. wyświetleń