Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
-3
pokaż komentarz
my w 2025 przegonimy Niemcy
0
pokaż komentarz
@ahoq: W ilości wypadków już dawno przegoniliśmy.
-3
pokaż komentarz
Zanim ktoś zacznie się podniecać. Najtańszy helikopter obecnie kosztuje jakieś 150 tys euro. Do tego trzeba go regularnie serwisować i przeglądać. Koszt utrzymania czegoś takiego jest kosmiczny i nie ma szans by zrobić z niego taksówki bo jest to za drogie i się nie zbilansuje.
Ktoś na prawdę wierzy, że przez 6 lat powstanie urządzenie latające tanie na tyle w zakupie i eksploatacji, że będzie można z niego korzystać jak z taksówki? (koszt pilota myślę że jest tu pomijalny, więc pal cześć czy będzie autonomiczny czy nie).
+1
pokaż komentarz
@ablu: Koszt pilota to większość kosztów wynajmu helikoptera, mają ogromne pensje. Do tego dochodzi ogromne zużycie paliwa i po dodaniu tego jeszcze ogromna marża firmy wynajmującej. Wszystko to odpadnie, zostanie tylko koszt sprzętu który mocno stanieje przy masowej produkcji i prawdopodobnie będzie bardziej bezawaryjny.
0
pokaż komentarz
@LeonardoDaWincyj: Tak, tak. Z grafenu będzie. I napędzany antymaterią. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zejdź na ziemię.
0
pokaż komentarz
@ablu: Ja tu widzę inną realną przeszkodę - hałas podczas startu i lądowania.
0
pokaż komentarz
@ablu: W Sao Paolo w Brazylii zresztą już od dawna się używa helikopterów jako taksówek więc tym bardziej będą używać o wiele tańsze autonomiczne.
0
pokaż komentarz
@ablu: Startując z dachów wysokich wieżowców hałas też nie jest tam raczej problemem.
0
pokaż komentarz
@LeonardoDaWincyj: kto ich używa?
0
pokaż komentarz
@ablu: Na pewno ci bogatsi, żeby ominąć korki. Od 100 dolarów za kilkanaście kilometrów. W takim wielkim mieście jest też sporo bogatych.
https://phys.org/news/2017-07-sao-paulo-traffic-taxi.html