•  

    pokaż komentarz

    Tego typu działania są nieuniknione w czasach, gdy ulice pełne są śmierdzących leni wożących powietrze w samochodach i koniecznie muszących podjechać pod same drzwi. W dodatku lenie ci głośno krzyczą na temat korków, które tak naprawdę sami tworzą.

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr: Tych leni, co podjeżdżają pod same drzwi w większości stać na trochę większe opłaty. Tu chodzi o wykoszenie zwykłych ludzi, żeby pani bizneswoman w swoim SUVie za pół miliona mogła podjechać jeszcze bliżej. Żeby jej się pospólstwo po parkingu nie kręciło.

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: Dokładnie tak. Przecież to wszystko jedno czy zapłacę kilkadziesiąt złotych za parking w pobliżu celu wizyty, czy zapłacę mniej za parking a dodatkowo zapłacę za taksówkę w obie strony do tego parkingu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: A Ci "zwykli" ile się dołożyli ? "Siem należy" - i to jest wkurwiające.
      Tak działa świat. Chętnie zapłacę nawet 10 zł za litr paliwa, żeby tylko mniejsze korki były i więcej wolnych miejsc parkingowych — o ile kasa pójdzie na "zbiorkom", czy tworzenie przestrzeni zielonej. Ja muszę przemieszczać się kilka razy dziennie, żeby załatwić sprawy "na mieście" (większość urzędowych, do nich pretensje) i żeby pracownicy mieli pracę . Większość tych gówno-aut stoi cały dzień pod miejscem pracy. Niestety, lepiej zarabiający mają mniej czasu, więcej dokładają do budżetu, leczą się prywatnie, finansują infrastrukturę, czy programy 500+ i należą im się przywileje.Szanuj to. I trochę więcej szacunku "paniusi", która finansuje programy 500+, emerytury, KRUS, zasiłki i inne programy przeznaczone niedoj%?#nym umysłowo, zawodowo, patoli. A niech nawet auto kupi za 5 milionów — to miejsca pracy i podatki. Szkoda tylko, że te "niedojeby" mają takie same prawa wyborcze. Pretensje do rządzących, którzy kupują takimi programami głosy. Jeden je kapustę, drugi mielone. Life is brutal.

      Minusy poproszę.

    •  

      pokaż komentarz

      Tych leni, co podjeżdżają pod same drzwi w większości stać na trochę większe opłaty.

      @Z_dupy_strzelec:

      dziwne, bo to wlasnie oni najczesciej chca uniknac jakichkolwiek oplat :]

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS:

      i należą im się przywileje
      Ja to w ogóle uważam, że właściciel drogiego samochodu powinien móc raz na miesiąc rozjechać jakiegoś prola ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: Jestem za. Kilka lat i problem patoli by zniknął. Dla dobra społeczeństwa.

      Jestem za podatkiem pogłównym, tak z 1500 zł miesięcznie. I wtedy mamy równe prawa, bez pretensji. Zero pomocy państwa (z wyjątkami wykluczonych itp.)

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr
      No spoko jeszcze dać kartę warszawiaka z darmowym parkowaniem dla mieszkańców i zamienimy stolicę w cmentarzysko aut.

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr: Czyste złodziejstwo. Kto płaci podatki powinien mieć prawo parkowania na terenie miasta w każdym dozwolonym miejscu za darmo! Przestrzeń publiczna jak sama nazwa mówi jest publiczna a nie jakiegoś oszołoma który chce okradać kierowców!
      Kierowca ma płacić, a Warszawa będzie marnowała setki milionów na cmentarze i teatry żydowskie, a w międzyczasie oddawała warte setki milionów zł. kamienice zwykłym złodziejom! CHORY KRAJ!

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: "Niedojeby mają takie same prawa wyborcze..." tak masz rację Warszawa jest pełna niedojebów mających prawa wyborcze, wybujałe ego i mniemanie o sobie, a tak naprawdę można być wykształconym ale i głupim jednocześnie! Mądrość i wiedza nie zawsze idą w patrze czego dowiodły wybory samorządowe w stolicy! Burakom - warszawiakom wystarczy wejść na ambicję i zaraz lecą głosować na PO. Po prostu inaczej dyma PO frajerów w Wawie a inaczej PiS dyma na prowincji. Jedni mają ego drudzy mają 500+! Obydwie grupy to zgraja osłów!

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: albo likwidacja akcyz od paliwa i samochodów albo zapewnienie już zapłaconej w tych podatkach infrastruktury. wywalić akcyzy od paliwa i samochodów to z przyjemnością zapłacę 500zł miesięcznie za parking.

    •  

      pokaż komentarz

      Czyste złodziejstwo. Kto płaci podatki powinien mieć prawo parkowania na terenie miasta w każdym dozwolonym miejscu za darmo!

      @kokosik: A jak NIE MA MIEJSCA? Tak fizycznie, bo inni co mają prawo zaparkowali?

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr prawidłowo robienie z tego typu działań propagandowych polityki jest po prostu słabe

    •  

      pokaż komentarz

      @ASLR: Ale wiesz, że akcyza nie ma nic wspólnego z miejscami parkingowymi w miastach?

    •  

      pokaż komentarz

      @Przemysluaw abonament teraz jest za 35 pln ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr zgadza się, w korku stoi kilkadziesiąt aut, w każdym jedna, max dwie osoby. Ekwiwalent jednego autobusu. A potem płacz bo korki się sam od siebie nie kiwnie palcem.

    •  

      pokaż komentarz

      @ASLR: akcyza z paliwa nie idzie na infreastrukture lokalna... Na to ida podatki lokalne.

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr kurła jeżdżą tymi autami, korki som, kurła kiedyś to się dało zaparkować, teraz to sie nie da...

      A ja się z regulacji bardzo uciesze - wkoncu będą miejsca parkingowe kolo szpitala Orłowskiego, na Solcu. Ale to wiesz, że te regulacje nie dotknął Mokotowa dolnego, Mordoru, zachodniej Ochoty i innych dzielnic wawki, które sloikom wydają się jako centrum lub prawie centrum? ( ͡º ͜ʖ͡º)

      I paniusie w SUVach za pol babki nowych plnow będą mogly sobie spokojnie jezdzic omijając Kruczą bo i tak mają w doopie jeżdżenie tam - taxi sawa premium zawiezie xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: no i dobrez, bo nie po to ten byznesman charuje na drogi samochód by stać w korkach z biedakami co żałują na autko i jeżdżą gruchotami.

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr: widzę wszyscy stąd. problem jest mandat 50zl za brak biletu

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr masz rację. Myślę że powinniśmy też uziemic ludzi jak panszczyznianych chłopów. Przypisać do ziemi i raz na rok Bogacz piwniem odstrzelic jakiegoś biedaka, a pozostały majątek powinni rozdysponowac inni.

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: Mam nadzieję że wkrótce "zbiorkom" będzie na "dwa plus dobrze".

      Boże, co za komusza paplanina.

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: Socjalista z reddita odpowiedziałby, że to nie ci bogacze odkładają tyle pieniędzy do budżetu (albo raczej towary i usługi, które można za te pieniądze kupić), tylko ci wszyscy szarzy pracownicy na niskich stanowiskach, na których pracy opiera się i gospodarka państwa, i pensje bogaczy.

    •  

      pokaż komentarz

      Tu chodzi o wykoszenie zwykłych ludzi, żeby pani bizneswoman w swoim SUVie za pół miliona mogła podjechać jeszcze bliżej. Żeby jej się pospólstwo po parkingu nie kręciło.

      @Z_dupy_strzelec: raczej ogólnie chodzi o zmniejszenie aut.

      Rozwiązaniem jest wprowadzenie czegoś w stylu "0 opłat dla aut zeroemisyjnych". Wtedy pani z SUV-a który pali po mieście 16l/100km musiałaby kupić sobie elektryka, który jeśli nie jest to Tesla za 400tys. (a na przykład Leaf lub nowozapowiadana Skoda CitiGo) nie jest już tak prestiżowy. Ale przynajmniej miałoby to sens - wjeżdżasz czymś co nie smrodzi i nie hałasuje.

      Ale wprowadzenie czegoś takiego to rewolucja i pewnie odbiłoby się spadkiem liczby wyborców - bo co tu ukrywać - każdy narzeka na korki, ale każdy chciałby wjechać autem do miasta.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: A ja bym chciał żeby tak było ale płacenie podatków tzn. płacenie w warszawie z obowiązkiem meldunkowym. Centrum od razu by było luźniejsze

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS generalnie masz rację bo mam tak samo aczkolwiek taka paniusia w 90% ma takie auto nie dlatego, że sama się dorobiła plus w naszym kraju duża część przedsiębiorców najpierw stawia pałace i obowiązkowo duży SUV albo ze 3 w leasing zamiast inwestować w pracowników bądź po prostu mieć zapas gotówki na czarną godzinę a potem przychodzi kilka gorszych tygodni i panie dramat jest xd.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zwardi: Gdyby zbiorkom był konkurencyjny to spoko ale w aktualnym stanie to nie ma szans. W tej chwili jadąc autobusem jedziesz przyciśnięty do szyby, co jakiś czas masz gratis srogo jebiącego menela a czasem ostrą akcję (w 189 ostatnio np starsza pani napieprzała się z sebixem, tak napieprzała go torbą po łbie bo on ją opluł bo ona zaczęła na niego wjeżdżać że się nie dopycha bo są jeszcze 3 cm miejsca), w lecie ogrzewanie, w zimie klima (w nowych tramwajach odwrotnie, w zimie przy -20 masz w środku z 25 a potem przeziębienie gratis) a do tego kierowcy jeżdżą tak jakby wieźli ziemniaki. Jeździłem 3 lata autem i traciłem jedynie czas w korku i to że nie mogłem za kółkiem poczytać ale mogłem posłuchać muzyki. Teraz jestem zmuszony do jazdy zbiorkomem na mordor i to jest dramat i już powoli myślę o wykupieniu parkingu a jeżdżę dopiero 2 miesiące.

    •  

      pokaż komentarz

      @reddml: ten drogi SUV to topienie kosztów ale to już się skończyło i teraz za tego drogiego SUVa już tak dużo nie odliczą więc pewnie będzie stopniowo spadać liczba tego typu aut (tak jak aut typu panamera z kratką)

    •  

      pokaż komentarz

      @bezloginananana owszem jednak nie zawsze jest to topie ie kosztów. Mnóstwo ludzi których znam zaczynało w tym czasie co ja i po pierwszym dobrym roku co robili? ( ͡º ͜ʖ͡º)
      Ja odkladalem i działam nadal.

    •  

      pokaż komentarz

      @bezloginananana: Majster, ale kratka to od jakichś 15 lat nie dziala, panamery nie produkują tak dlugo. A liczba aut spadać nie będzie, zapłacą trochę więcej i tyle ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: zawsze jest opcja Monachium- 2 h parkowania (żeby coś załatwić , oczywiście płatne) a później laweta.

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: A Ci "zwykli" ile się dołożyli ? "Siem należy" - i to jest wkurwiające

      @OLLEKS: Kolego chyba nie masz pojęcia jak działa nasz system... A więc ci "zwykli" (którymi tak pogardzasz) prawdopodobnie więcej dokładają się do infrastruktury drogowej... bo wspomniana wcześniej pani bizneseomen ma nowy samochód który jest oszczędniejszy od jakiejś tam starej asterki... tak więc mniej się dokłada z akcyzy... na dodatek odlicza sobie paliwo za co płacą czaesto ci zwykli w swoich asterkach, których dodatkowo pewnie jeszcze j@@$# na wypłatach i nadgodzinach( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @sylwek2k

      dziwne, bo to wlasnie oni najczesciej chca uniknac jakichkolwiek oplat :]
      Dlatego właśnie ich stać - bo są oszczędni :)

    •  

      pokaż komentarz

      @fortySeven: wg. internetów koniec pełnego odliczenia VAT dla kratki nastąpił 1 kwietnia 2014 a Panamery klepią od 2009 ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: Dlatego ścisłe centrum zamknąć dla samochodów, a reszta parkingów za 2 zł za godzinę. Oczywiście jak wszystkim zależy tak bardzo na braku samochodów w mieście proponuję wprowadzić darmową komunikację, wtedy nie będzie się opłacało jeździć autem.

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr i podniesienie opłat spowoduje, że przesiądą się do czego?

    •  

      pokaż komentarz

      @bezloginananana spoko nikt nie broni jeździć autem ale dogadaj się z innymi z pracy i jedziecie w 4-5 osób. W USA są extra pasy dla samochodów min 4os/samochód.

    •  

      pokaż komentarz

      albo likwidacja akcyz od paliwa i samochodów albo zapewnienie już zapłaconej w tych podatkach infrastruktury. wywalić akcyzy od paliwa i samochodów to z przyjemnością zapłacę 500zł miesięcznie za parking.

      @ASLR: i tutaj pełna zgoda. podatek w paliwie, a potem "darmowe" ulice to socjalizm pełną gębą.
      Finansowanie ulic mogłoby się odbywać na zasadach rynkowych w modelu pay-per-use. Przy dzisiejszych możliwościach i e-vinietach żaden problem. Pozoliłoby to też wypłaszczać korki przez dynamiczną taryfę - drożej w szczycie, taniej poza szczytem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zwardi: ja akurat z partnerką w to samo miejsce więc zawsze jest dwójka ale kombinuje też z ludźmi z pracy ale to już bardziej pod kątem parkingu. Słyszałem że jest już aplikacja do zgadywania się na wspólne dojazdy, nie próbowałem jeszcze ale pomysł wydaje się być genialny bo pomyślano o aspekcie prawnym i aplikacja sama oblicza koszt przejazdu tak aby nie móc na tym zarabiać a tym samy zdejmować z kierowcy wszelką odpowiedzialność.

    •  

      pokaż komentarz

      @bezloginananana: wypieprzaj. Mieszkając w Warszawie bez meldunku również płacę podatki. W łeb się p%@@%?@nij. Wielkomiejski się odezwał

    •  
      rafal-heros

      -3

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: Trochę bije hipokryzja od kierowców. Jak ja siedzę w aucie bo nie chce jechać z biedotą w autobusie to spoko bo mnie stać. Jak kogoś będzie stać na opłacenie parkingu to płacz bo te przeklęte blondynki w suvie

    •  
      rafal-heros

      -1

      pokaż komentarz

      @to_po_prostu_ja: Do komunikacji,zobacz jak dużo aut jedzie z Ursynowa gdzie jest metro

    •  

      pokaż komentarz

      @bezloginananana no i gra, u mnie do #pracbaza wielu Twój się dogaduje i nikt nie narzeka, zmieniają się tylko autami no ten tydzień Ty next ja itd

    •  

      pokaż komentarz

      @reddml: po co ma inwestowac w pracowników jak ma na nich wywalone ?
      Przyjdzie ukrainiec albo jeszcze taniej Hindus :(
      Jak bedzie kryzys to pierwsze co zrobi przytnie pracownikom pensje (bo sami widzicie mamy mniej zleceń...)

      Niestety ale taka mamy "klase średnią" :( Mieli biznesplan oparty na tym, ze ktoś bedzie na nich zapierniczał i tego sie konsekwentnie trzymają. :(

    •  

      pokaż komentarz

      @wiecznybeton: Podatki to nie wszystko, meldunek też jest ważny bo bez tego np. nie możesz mieć karty abonamentowej na parkowanie w strefie płatnej. A ponad to trochę kultury chamie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: Nie tylko po parkingu ale i po chodniku. Na elektryki i hybrydy stać najzamożniejszych więc oni będą sobie pomykać luźno i wygodnie pod same drzwi a plebs będzie się cisnął w empekach.

    •  

      pokaż komentarz

      @wiecznybeton płacę więc wymagam tak? Nie jesteś mieszkańcem, także sam wypieprzaj( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @mmarekss:

      Dlatego ścisłe centrum zamknąć dla samochodów, a reszta parkingów za 2 zł za godzinę. Oczywiście jak wszystkim zależy tak bardzo na braku samochodów w mieście proponuję wprowadzić darmową komunikację

      To jest działanie bodźcem pozytywnym, żeby osiągnąć jakiś cel i to się naszym urzędnikom w głowach nie mieści.
      Chyba musi wymrzeć całe ich pokolenie, żeby coś takiego kiedyś przeszło - ułatwić coś, zamiast utrudniać. Dać coś za darmo zamiast podnosić opłaty.

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: Dokładnie tak. Przecież to wszystko jedno czy zapłacę kilkadziesiąt złotych za parking w pobliżu celu wizyty

      @outsiderka: Dokładnie tak jest. Mnie nie robi absolutnie żadnej różnicy czy zapłacę 6zł czy 12zł za 2h parkingu w centrum, jeśli mam tam jakąś sprawę do załatwienia w jakimś urzędzie czy firmie. A przynajmniej będzie luźniej na parkingach. Jak ktoś koniecznie musi dojeżdżać codziennie do biura autem, to niech płaci 60zł za dzień, a nie 30zł jak teraz ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @bezloginananana Zbiorkom w Polsce to żart. Może w obrębie Warszawy funkcjonuje. Pamiętajmy jednak że masa ludzi w stolicy pochodzi z mniejszych miast.

      Niedawno bylem zmuszony odbyć w Polsce podróż 100km w obrębie jednego województwa. 3 przesiadki, 2x drożej niż samochodem (paliwo) i 3,5 godziny czas podróży.

      To że bylem skazany na ludzi których wolałbym uniknąć już pomijam. Dzieciaki drące się na cały bus, kobieta z pieskiem który puszczał co chwila bąki, dwóch typów siadło na samym końcu w rządzie 5 siedzeń na przeciwnych końcach i rozmawiało krzycząc do siebie.

      Na koniec wpadła ekipa z głośnikiem bluetooth i już całkiem odłożyłem książkę i słuchałem że ona by tak chciała.

      Nigdy więcej. Choćby ta planeta od CO2 miała zdechnąć.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunner: to niech Ci z asterki sobie założą działalność i też odliczają. Takie to proste. Chyba nie wiesz jak działa system podatkowy w PL.

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS tylko to właśnie patola jeździ tymi superautami - bandyci, notoryczni dłużnicy, oszuści i złodzieje. Sam mam w bloku takiego łebka, który raz parkuje Bentleyem GT, innym razem Lambo, a jeszcze kiedy indziej Panamerą. A za mieszkanie nie płaci. Kuźwa emerytki i wszyscy inni zrzucają się na wodę i ciepło, które zużywa ten złodziej i jego patologiczna rodzinka. Facet nie ma żadnego majątku (oprócz mieszkania na kredyt) i komornik jest bezradny. To jest patola.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik poczekaj, może z opłat będą zwolnieni ci LPG-QWRT? ( ͡~ ͜ʖ ͡°) Rafał wymaluje specjalne różowe koperty dla parkujących inaczej...

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: A nie szkoda Ci czasu jeżdżąc autem po mieście i stać w korkach i szukając miejsc parkingowych? Pomyśl ile pieniędzy w tym czasie zarobisz.

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS sorry ale plus Ci się należy.
      Nie dam minusa.

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: Ale wiesz że Lexus NX hybryda pali 5l /100 w mieście?

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: Zamiast zap@%??@#ać na dobrobyt swój i pospólstwa Ty w tym czasie siedzisz na wykopie i p####@$isz głupoty.
      Pewnie z Ciebie taki przedsiębiorca jak z kaczej dupy trąba, coś mi się tak wydaje.
      Więc skończ głupio p####@$ić.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale wiesz że Lexus NX hybryda pali 5l /100 w mieście?

      @smaky78: Taaa..... jasne.

      Na papierku to one wszystkie mało palą. Szczególnie hybrydy.

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: Stary, wyjdź z piwnicy i przejedź się takim Lexem to pogadamy. To jest zupełnie inna hybryda. Albo nowym Hyundaiem Ionic.

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec: Wszystko dla ekologi i mieszkańców tylko wszystko na czyiś koszt. Najlepiej jak jeszcze na tym zarabiają. Marchewka lepsza niż bat.

    •  

      pokaż komentarz

      przejedź się takim Lexem to pogadamy. To jest zupełnie inna hybryda.

      @smaky78: Jest taka sama jak wszystkie, prawa fizyki obowiązują każdego. Przestań czytać katalogi.

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: A ty przestań wierzyć w swoje wizje tylko sprawdź.

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr: dupa cicho biedaku, wolę dojechać do pracy jak człowiek w 10 min, niż iść półtora kilometra na przystanek, potem jeszcze 2 przesiadki i być w pracy za półtora godziny.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: Na tym łosiu polega problem, że popyt na miejsca jest większe niż podaż. Podniesienie cen to najlepsze możliwe rozwiązanie by to jakoś zrównać. Mechanizm rynkowy w służbie miasta.

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS apropo Twojej wypowiedzi i 10 zł/ litr. 20x w miesiącu śmigam autostrada A4 KRK/KTW. Cena jednej bramki to 10 zł. W ciągu dnia jest mega ruch, zwykle jedzie się max 110 w sznurku samochodów na 2 pasach. Nie chce nawet myśleć co by były gdyby autostrada kosztowała 2 zł albo nie daj boże była darmowa.

      pokaż spoiler oczywiście a4go na pokładzie I korki się omija ma bramce;D

    •  

      pokaż komentarz

      @Herubin: zasada powinna być prosta kto pierwszy ten lepszy. Dzisiaj grasz figo fago a jutro będziesz płakał że państwo cię okrada. Wszystko byście chcieli regulować. Tylko za chwilę kilku najbogatszych ludzi na swiecie wpadnie na pomysł żeby tylko garstka mogła podróżować a takie barany jak Ty wspierające wszelkiego rodzaju zakazy nakazy i ograniczenia im w tym pomagają.

    •  

      pokaż komentarz

      @flito: na tym właśnie polega głupota i podlosc dzisiejszych ludzi. Ktoś niech się gniecie w głupim pociągu bo ja "Jaśnie Pan" chce jechać szybko i wygodnie. Tylko taki jaśnie Pan nie ma pojęcia o tym że znajduje się w końcu układu pokarmowego niewiele bliżej niż ci których krytykuje i za chwilę znajdzie się na ich miejscu. Jeśli autostrada się korkuje to dlatego że jest źle zarządzana wszyscy wiemy że A4 to zlod&&jskie wręcz stawki za drogę na której ciągle są jakieś utrudnienia. Jesli ruch jest tam tak duży to trzeba zbudować kolejne pasy a nie zabierać możliwość jazdy innym kierowcom, a później drzec mordy bo ktoś się spieszy i leci w zabudowanym 150. Dróg brakuje a ty buraku piszesz ze dobrze ze nie jest darmowa. Przez takich iditow jak Ty w tym kraju giną ludzie. Wasacz dawno powinien siedzieć za to co zrobił. Każdy mówi bo zachód... To zachód tamto. Tylko takie Niemcy przy niewiele większej powierzchni od Polski maja prawie 10x tyle autostrad co my! To jest powód wypadków śmiertelnych! Drogi powinny być darmowe dla każdego obywatela który płaci podatki. A wszelkie świadczenia socjalne nierobom trzeba odebrać!

    •  

      pokaż komentarz

      @droid43210: O, pan hrabia się odezwał, który koniecznie chce korkować swoją dupą miasto, bo wszyscy muszą zobaczyć, że uciułał na samochód. Jak cię stać na utrzymanie samochodu to przecież nie musisz się obawiać opłat za parking.

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: To po co w takim mieści buduje się więcej wieżowców żeby potem zakazywać wjazdu do centrum? Niech zakażą budowy nowych molochów ,niech budują te wielkie molochy na obrzeżach to się odkorkuje centrum. Po co wszystkich ściągać do pracy do centrum i narzekać że się korkuje?

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik przecież jak zrobisz autostrady darmowe, to właśnie nieroby 20letnimi passatami będą się człapać.

      Nie głupota i podłość, tylko już dawno nauczyłem się dbać o własny tyłek. Byłem dobry dla wszystkich, pomagałem, chciałem coś zrobić dla ludu, to się k?!$a zderzylem z rzeczywistością.

      Jeśli ktoś zarabia najniższą i nie ma szans na lepsza robotę, to sam jest sobie winien. Mogl sie uczyc, myslec, ale jak jest debilem to nic nie zrobi. Mając 27 lat zap#?$!!@am często 12h na dobę 7 dni w tygodniu. Wiesz po co ? Mając 35 będę leżał do góry brzuchem i żył z podnoszenia czynszów.

      Tak, z A4 ktoś zaj$%#ł. Powinny być 3 pasy, ale dalej powinna być płatna.
      Nie, przezemnie nie giną ludzie bo jeżdżę zgodnie z przepisami. Ponad to ilość systemów w aucie skutecznie ogranicza czy też łagodzi skutki potencjalnych wypadków. (Przykład, ostatnio gość przedemna ostro zahamował. Front assist zadziałał u mnie, I w aucie za mną. Za tym drugim już nie i 2 gruzy wjechały w dupe BMW które jechalo za mną.)

      Nie porównuj bogatych Niemiec do Polski .
      I tak, jestem za zabraniem świadczeń nierobom.
      A Ty chcesz im darmowe autostrady zrobić

    •  

      pokaż komentarz

      @Z_dupy_strzelec:

      źródło: 5768120368_co_wolno_wojewodzie_to_.jpeg

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: No niestety nie jestem socjalistą twojego pokroju chcącego subsydiowania miejsc parkingowych w mieście, by poświęcać pieniądze i komfort wszystkich dla zmniejszenia kosztów dla tych co mają auta. Płaćcie rynkowe stawki za to co korzystacie a nie ciągnijcie od reszty podatników na swoje potrzeby.

    •  

      pokaż komentarz

      abonament teraz jest za 35 pln ( ͡º ͜ʖ͡º)

      @WarszafskiWaz:
      mieszkam w strefie płatnego parkowania, w moim bloku dla każdego mieszkania jest miejsce w garażu podziemnym. Wszyscy sobie kupujemy te abonamenty za 35 zł rocznie i stajemy na ulicy czasem jak nam się nie chce wjeżdżać do podziemnego albo żeby gościa wpuścić do podziemnego.

      Nie wiem, czy o to chodziło z subsydiowaniem miejsc parkingowym dla mieszkańców, mi trochę głupio, ale wszyscy tak robią.

      @kokosik
      problem taki, że niektórym te miejsca publiczne się bardziej "należą". Jeśli parkowanie jest droższe nie skusisz się może żeby przyjechać samochodem do pracy w ładny dzień tylko się przejdziesz, ale już jak będziesz chciał coś cieżkiego przewieźć albo babcię do lekarza - zapłacisz i będziesz miał to wolne miejsce.
      Teraz miejsca są a półdarmo ale trzeba się najeździć naokoło żeby znaleźć.

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS raczej Ci bogatsi kombinują jak by tu najmniej zapłacić do budżetu.

    •  

      pokaż komentarz

      @LGirl ale przepraszam bardzo - jestes mieszkancem? Jestes. Miejsce kupiles sobie za swoje? Kupiłeś. To masz prawo stawac z abonamentem. Oczywiście ze społecznego pkt widzenia może to c!#!!za, ale trudno (ง✿﹏✿)ง

    •  

      pokaż komentarz

      @frems: Każdy kombinuje. Kwestia skali.

    •  

      pokaż komentarz

      @LouisCypherr: Szkoda że tak późno na to wpadli.Lepsze byłyby rozwiązania demokratyczne bo to promuje bogatych, którzy będą teraz mogli łatwiej zaparkować. Można przecież wyrzucić połowę aut z centrum pozwalając tam wjeżdżać co drugi dzień

    •  

      pokaż komentarz

      Mając 35 będę leżał do góry brzuchem i żył z podnoszenia czynszów.

      @flito: Jak Ty planujesz życie i dochód pasywny opierać na mieszkaniach pod wynajem to życzę powodzenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @flito: to za co ten czynsz chcesz podnosić ?

    •  

      pokaż komentarz

      @bezloginananana: w warszawie komunikacja jest bardzo dobra.

      pokaż spoiler Po za mordorem, tam się nie da dojeżdżać niczym, samochodem też, więc nic Ci to nie da. Także współczuję.

    •  

      pokaż komentarz

      @Herubin: Chyba masz problem z postrzeganiem rzeczywistości. Nie chcę żadnego subsydiowania - nie odwracaj kota ogonem, miejsca parkingowe na drogach publicznych są dobrem wspólnym i każdy ma do nich prawo. Stawki rynkowe? Co Ty ćpałeś? W Łodzi bardziej opłacało się parkować na parkingu strzeżonym niż na ulicy. To są ceny rynkowe? To czyste złodziejstwo!
      Płacić trzeba za wszystko i to często chore pieniądze. I tak płacę podatki i mi się należy pajacu. Nie jestem beneficjentem programów socjalnych PiSu!

    •  
      rafal-heros

      -1

      pokaż komentarz

      @to_po_prostu_ja: ja jednak wolę komunikację. Z racji pracy muszę jeździć autem ale też staram się unikać poruszania w godzinach szczytu. Czasami nie da się tego uniknąć i stoję i płacze. Nie mogłem sobie wyobrazić. Jak ludzoe mogą marnować tak swoje życie na stanie w korku ale widzę że na zachodzie w wiekszych miastach jeszcze gorzej.

    •  

      pokaż komentarz

      @LGirl: Rozumiem to świetnie i też uważam że mieszkańcy powinni mieć pierwszeństwo. Ale prawda jest taka że często miasta nie są zainteresowane żeby ludziom pomagać tylko utrudniają życie. a parkowanie każą płacić ale jednocześnie nie buduje się nowych parkingów lub wręcz umyślnie ogranicza przestrzeń dla pojazdów! Także mieszkańcy powinni mieć swoje miejsca parkingowe a inni kierowcy jeśli znajdą wolne miejsce to również. Każdy chce jechać i po prostu kto pierwszy ten lepszy. Dziś Ty jutro ja itd.

    •  

      pokaż komentarz

      @rafal-heros ale poprawa nie nastąpi po podniesieniu opłat, tylko po olepszeniu zbiorkomu. Do dobrego zbiorkomu ludzie sami się przesiądą

    •  

      pokaż komentarz

      @bezloginananana: gdybym tak wszędzie opowiadał o pomysłach, to musiałbym szybko biznes zwinąć

    •  

      pokaż komentarz

      @Zwardi: Super, ale komunikacja miejska na Śląsku jest beznadziejna. Jako matka z wózkiem w godzinach szczytu (6:30-9:30, 12:30-18) nie wejdę do żadnego autobusu z serii "osiemsetki" na Piotra Skargi, bo wypchane po brzegi. To samo dojazd z Nikisza (autobus raz na godzinę...). Kiedyś pracowałam w Rybniku, myślisz, że autobusem bym dojechała?

    •  

      pokaż komentarz

      @KRISSVector tyle że to już nie Twoja wina, że taka komunikacja. Ale rzesza ludzi jakby mogła to autem wjedzie z gówniakiem szkoły przedszkola z własnej wygody. Mam znajomych, którzy jadą z Kalet do Tarnowskich jeden za drugim sami w aucie bo oni lubią kierować i być niezależni.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zwardi: Nie wyobrażam sobie też pakować na wózku inwalidzkim teścia po udarze. Sorry, ale nie. Dlatego jeżdżę samochodem. Chyba, że jesten sama i mam czas.
      to samo z Piotrowicami - z Dąbrówki, Nikisza, Borek nie dojadę jednym autobusem, to podróż z przesiadkami.
      Brynów? Tramwaj z Szop nie jedzie na Brynów.
      Na Borkach jest tylko 70, na 657 masz kawał drogi, tam nawet nie ma chodnika, musisz iść ulicą. Sorry, ale Śląsk jest źle skomunikowany.

    • więcej komentarzy(82)

  •  

    pokaż komentarz

    ale jednocześnie dogęszczanie zabudowy, kosztem zieleni i korytarzy powietrznych, jest dla ratusza zupełnie w porządku ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Z danych GUS wynika, że w 2016 r. na tysiąc warszawiaków przypadało 681 samochodów osobowych. OKO.press porównało to z danymi sprzed dwóch lat dotyczącymi innych dużych miast na świecie.
    Okazuje się, że mieszkańcy Nowego Jorku, Berlina czy Kopenhagi, w przeciwieństwie do warszawiaków, rezygnują z posiadania i poruszania się prywatnymi samochodami. W 2014 roku na tysiąc mieszkańców Nowego Jorku przypadało 246 aut osobowych. W Berlinie było to tylko 289 samochodów, a w Kopenhadze - 241.


    źródło

    Warszawa jest taka zaje**na samochodami, że to kiedyś musiało nastąpić. I dobrze, mniej samochodów, to mniej spalin i łatwiejsza podróż zbiorkomem czy rowerem

  •  

    pokaż komentarz

    Im mniej samochodów w centrum miasta tym lepszy komfort życia, poruszania się, relaksu. W zasadzie im mniej samochodów, tym z wszystkim jest lepiej.

    W Bydgoszczy wyłączyli ścisłe centrum z ruchu kołowego i były krzyki, wrzaski, że teraz to już na pewno wszystko umrze i ament, a jest więcej ludzi niż kiedykolwiek. A przynajmniej po piętach nie ścigają cię żadne paserati

    •  

      pokaż komentarz

      @durielek2: A gdzie ludzie mieszkajacy w centrum teraz parkują? Bo domyślam się nie zrobili żadnego parkingu dla nich

    •  

      pokaż komentarz

      @arkus124235: nie wiem. to raczej dziwne i przestarzałe podejście, że komukolwiek należy się PUBLICZNY parking pod samym domem tylko dlatego, że mieszka w centrum.

    •  

      pokaż komentarz

      @durielek2 nawet o prywatnym nie ma mowy. Czy miasto dało możliwość wykupienia np terenu pod parking dla chętnych? Zabrać i juz

    •  

      pokaż komentarz

      @arkus124235: a dladzego mialoby dac? Skad pomysl, ze kazdemu s8e należy teren pod parking, do wykupienia czy też nie?

    •  

      pokaż komentarz

      @durielek2 to miasto dla kogo jest? Dla mieszkańców czy włodarzy co siedzą w urzędzie i wymyślają jakieś idee, które mają niby coś poprawić kosztem właśnie mieszkańców. W jaki sposob sprawdzono że zmiany są korzystne? Spytano urzędników wprowadzających zmiany czy może zmotoryzowanych mieszkańców, których dotknely zmiany. Widzę jak u mnie w mieście zmiebiaja podobnie centrum. Żadnych konsultacji tylko krok po kroku zmiany i wprowadzone tak, że oprotestowanie ich jest trudne. A najbardziej zadowoleni są beneficjenci czyli firmy dokonując zmian: budowlane. Ulica gdzie mam lokal np. Zrobiona została jednokierunkowa, żeby było więcej miejsca na chodniku dla pieszych i mniej miejsc parkingowych i idzie prosto do centrum handlowego z tysiącem miejsc. Oczywiście przy tej ulicy handel padł bo nie kupujący nie mają gdzie parkować a centrum handlowe miejsca ma. Inne zmiany dotyczą ogromnego placu: likwidacja parkingów co jak się okazuje jest z korzyścią dla ogromnej restaurwcji, która może zrobić większy ogródek na tym placu.

    •  

      pokaż komentarz

      Im mniej samochodów w centrum miasta tym lepszy komfort życia, poruszania się, relaksu. W zasadzie im mniej samochodów, tym z wszystkim jest lepiej.

      @durielek2: kupując 2 lata temu mieszkanie w centrum miałem określony dostęp do swojego mieszkania, w tym miejsce na parkingu podziemnym i jeśli cokolwiek się zmieni powinien dostać stosowne odszkodowanie. Tak naprawdę jak dla mnie brak możliwości dojazdu oznacza zerową wartość nieruchomości.
      W Warszawie jest zbyt wiele usług, żeby jakkolwiek ograniczyć ruch kołowy.
      Zresztą problemem nie jest centrum, tylko Wola czy Mokotów, szczególnie mordor.
      Poza tym są trzy czynniki regulujące ruch w centrum:
      1. liczba miejsc parkingowych- koniec końców gdzieś trzeba stanąć;
      2. częstotliwości dostaw różnych produktów i usług;
      3. przejezdność tranzytowa- czyli czy opłaca się z punktu a do b jechać przez centrum.
      De facto można zmieniać bez zmiany jakości życia tylko punkt trzeci i tutaj wchodzą dwa scenariusze:
      1. negatywny- robimy tak, żeby przejazd przez centrum był mozolny;
      2. pozytywny- budujemy drogi, które pozwolą na przejazd obwodnicą, bądź poprawiamy to co mamy.
      Imho pod względem mieszkania w centrum sam ruch kołowy nie jest zły, co wkurwia:
      1. Tramwaje i autobusy.
      2. Pojazdy uprzywilejowane.
      3. Pojazdy z głośnymi wydechami.
      Tutaj znowu można wyeliminować tylko 1 z trzech.
      Co do samego smogu to imho powinni ogarnąć przede wszystkim autobusy ztm, bo tak z 20-30% to kopci, że o ja p??!!$?ę. A te prywatne co stoją pod PKiN to k!#%a 95 na 100 nie spełnia norm emisji nawet z krajów niecywilizowanej Afryki.
      Oddzielnym tematem są też taksówki- dlaczego wydaje się licencje na przewóz osób takimi gratami? Ratusz powinien powiedzieć- euro 6 albo wyp?$$%!@ać. Wjazd na buspas dla taxi tylko dla hybryd i elektryków.
      W ogóle dlaczego taksówki mogą jeździć buspasami? One zazwyczaj i tak jeżdżą solo albo z jednym pasażerem, kolejny absurd.
      Poza tym polecam opracowania odnośnie ruchu drogowego czy zanieczyszczeń powietrza, ruch kołowy to niewielki odsetek tego. W krajach zachodnich nie ma aż takiego problemu smogu, wiecie dlaczego? Nie palą tam byle czym w piecach i nie chodzi wcale o śmieci, bo to jest promil problemy. Spalanie węgla to XIX wiek, my żyjemy w XXI. I o ile elektrownia czy duży zakład są w stanie sobie z tym poradzić odpowiednimi kominami i filtrami, o tyle większość małych domków ma stare piecie, do których ludzie wrzucają najgorszej jakości węgiel, często nieumiejętnie. W Londynie już od ponad pół wieku jest zakaz palenia węglem.
      Tak naprawdę problemem Warszawy nie jest nic innego jak aglomeracja, która najbardziej zanieczyszcza nasze powietrze. Ten sam problem ma wiele innych miast.
      Dlatego powinno się zakazać przede wszystkim ogrzewania paliwami stałymi w promieniu 30 km od centrum miasta. Inaczej nadal będziemy tonąć w morzu brudnego powietrza.
      Jeśli mi nie wierzycie to polecam zajrzeć na:
      https://airly.eu/map/pl/
      Obecnie najlepszą jakość powietrza mamy w okolicy południowej i północnej obwodnicy Warszawy, tam gdzie ruch jest największy. A gdzie jest najgorsza? W wioskach oddalonych o 5-20 km od Warszawy...
      Ale wiadomo, ten ruch kołowy taki zły...

    •  

      pokaż komentarz

      a dladzego mialoby dac? Skad pomysl, ze kazdemu s8e należy teren pod parking, do wykupienia czy też nie?

      @durielek2: Żeby dostać pozwolenie na budowę, developer musi spełnić między innymi zapewnić wymaganą ilość miejsc parkingowych na mieszkanie (gdzieś między 1 a 2). Tak, to jest norma, że każdemu należy się możliwość zaparkowania pod mieszkaniem, podobnie jak normą jest przyłącze mediów. Jak sobie wyobrażasz życie w mieszkaniu, gdzie nie masz możliwości dojazdu samochodem? Owszem, jak jesteś studentem czy coś to dasz radę, ale jak ma to zrobić rodzina z małymi dziećmi? No bez jaj.

      Dzięki takiemu bezrefleksyjnemu podejściu jak Twoje (nie wiem, gdzie mieszkańcy parkują i mam to gdzieś) centra miast się wyludniają. Miejsce mieszkańców zajmują lokale usługowe, knajpy, bary i takietam. To przepraszam, centrum miasta ma być dla mieszkańców, czy dla turystów?

      Nie wiem jak jest w Bydgoszczy, w Krakowie ścisłe centrum jest całkowicie wyłączone z ruchu, ale nie dotyczy to mieszkańców.

    •  

      pokaż komentarz

      @Alpherg: bezrefleksyiny t9 ty jestes. W centrum jest jakis tysiac mieszkań. Wydaje ci sie, ze kazdy ma zapewnione miejsce parkingowe? Jakos zyli bez niego. Likwidacja kolejnych 100-200 miejsc to jest kosmetyka, ktora usprawni funkcjonowanie starego rynku i okolic dla tysiecy mieszkancow, turystow, klientow knajp i barow.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lorenzo_von_Matterhorn: kolejny, kt9ry rosci sobie prawo do publicznej przestrzeni. To, ze cos tam bylo dwa lata temu, a nie bylo twoja prywatna wlasnoscia ma znaczenie zerowe

    •  

      pokaż komentarz

      @arkus124235: budowa centrow handlowych blisko centrum miasta to kolejny przezytek, ktory musi umrzec. Galerie powinny byc na obrzezach

    •  

      pokaż komentarz

      @durielek2 uuu ale śmierdzi komuchem co to wie lepiej czego inni potrzebują, a kysz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dezynwoltura: komuchem to jest chyba ten co twierdzi ze mu sie należy publiczny parking pod domem xD

    •  

      pokaż komentarz

      W Warszawie jest zbyt wiele usług, żeby jakkolwiek ograniczyć ruch kołowy.

      @Lorenzo_von_Matterhorn: a więc trzeba ograniczyć liczbę usług, które w większości są fanaberią.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lorenzo_von_Matterhorn ale wiesz jak wejda to przepisy to w teorii powinno się na jeździć lepiej - bo mniek aut e centrum, a mieszkaniec i tak dostanie winietke czy tam inny chuj. Z reszta sie zgodzam, przy czym palenie weglem paleniu weglem nie jest rowne - anegdotyczny przykład moich rodziców: piec na paliwo stałe, solary, 2 zbiorniki do magazynowania ciepłej wody, porządna instalacja na miedzi oraz obieg do odzyskiwania ciepła no i wegiel kupują zdecydowanie z górnej półki vs ich sąsiedzi: piec kupiony 20 lat temu, jaranie wszystkich smieci w piecu. Zgadnij u kogo z komina spaliny są sine, a u kogo ich nie widać...

    •  

      pokaż komentarz

      A gdzie ludzie mieszkajacy w centrum teraz parkują?

      @arkus124235: opisałeś jedną z zaszłości PRL-u - domy mieszkalne w ścisłym centrum stolicy.

      I to zaszłość którą ciężko wyeliminować, bo nie wywalisz przecież tych ludzi ze swoich domów. A tymczasem centrum miast to obecnie miejsce spotkań towarzyskich, załatwiania biznesów, imprez, barów, spotkań konferencyjnych, etc.

      A prawda jest taka, że w centrum nie powinno być bloków rodem z PRL-u, gdzie klitka 20m2 kosztuje milion złotych (bo w centrum!!!). Mieszkać się powinno w sąsiednich dzielnicach, a do centrum przyjeżdżać załatwiać jakieś sprawy w urzędzie, zrobić zakupy, spotkać w pubie.

    •  

      pokaż komentarz

      @durielek2: Sam mam poglądy wolnorynkowe, ale rozumiem, że gospodarka całego państwa to trochę inna sprawa niż lokalne planowanie i zabawnie mi się ogląda jak inne osoby deklarujące się jako przeciwnicy rzekomego socjalu "Dlaczego miałbym się dokładać na komunikację miejską? Niech płacą całość w biletach." stosują retorykę, że im się należy, ale w stosunku do publicznych parkingów i budowy szerokich dróg w centrum, bo hurr durr wolność = samochód.

    •  

      pokaż komentarz

      Obecnie najlepszą jakość powietrza mamy w okolicy południowej i północnej obwodnicy Warszawy, tam gdzie ruch jest największy. A gdzie jest najgorsza? W wioskach oddalonych o 5-20 km od Warszawy...
      Ale wiadomo, ten ruch kołowy taki zły...


      @Lorenzo_von_Matterhorn: No ale najważniejszy jest wungiel, nasze czarne złoto, po co troszczyć się o negocjację jak najlepszych cen gazu, tak żeby zwiększyć jego dostępność, skoro widocznie gdzieś tam u góry opłaca się ściągać nie wiadomo skąd węgiel kiepskiej jakości czy "dopłacać" do kopalń...

      Koniec końców, jak hajs się nie zgadza, to najprościej dowalić kierowcą.

    •  

      pokaż komentarz

      kolejny, kt9ry rosci sobie prawo do publicznej przestrzeni. To, ze cos tam bylo dwa lata temu, a nie bylo twoja prywatna wlasnoscia ma znaczenie zerowe

      @durielek2: publiczne = każdego.

      a więc trzeba ograniczyć liczbę usług, które w większości są fanaberią.

      @WodzNaczelny: kułaków widłami!

      ale wiesz jak wejda to przepisy to w teorii powinno się na jeździć lepiej - bo mniek aut e centrum, a mieszkaniec i tak dostanie winietke czy tam inny chuj.

      @WarszafskiWaz: niczego to nie zmieni, jest sporo prywatnych parkingów, droższych niż te ZDM i co? Pełne są.

      Z reszta sie zgodzam, przy czym palenie weglem paleniu weglem nie jest rowne - anegdotyczny przykład

      @WarszafskiWaz: tak, tylko takich ludzi jak Twoi rodzice to jest 1%o raptem. Poza tym jak piec dorzuci czy się rozpala to i tak leci masa syfu.

      No ale najważniejszy jest wungiel, nasze czarne złoto

      @mbbb: co ciekawe więcej sprowadzamy niż eksportujemy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @arkus124235: opisałeś jedną z zaszłości PRL-u - domy mieszkalne w ścisłym centrum stolicy.

      @piatek: ale p#$$$@#enie. Wszędzie w centrum jest budownictwo mieszkaniowe, w każdym większym mieście.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lorenzo_von_Matterhorn: "opisałeś jedną z zaszłości PRL-u - domy mieszkalne w ścisłym centrum stolicy." W szczecinie gdzie mieszkam domy a w zasadzie kamienice powstały w centrum około 1900 -1920 a niektóre jeszcze wcześniej kiedy zburzyli mury obronne i dzięki temu miasto mogło się rozrosnąć. Myślę, że większość miast szczególnie tych leżących wtedy w granicach Niemiec. Zapawne, że jeden masz uwago co do mieszkańców w centrum a drugi z oponentów ma uwagę, że centrum powinno być wolne od centrum handlowych. To co ma być w centrum? Pusty rynek? Coś na kształt Pałacu kultury z pustym miejscem wokół?

    •  

      pokaż komentarz

      @arkus124235: co? xD
      Jak dla mnie ograniczanie ruchu w centrum to dziwna patologia. Skoro jest tak c?@@$wo i są korki to dlaczego ludzie jeżdżą autami? xD
      Po prostu teraz jeżdżą Ci, co muszą i tyle.

    •  
      rafal-heros

      0

      pokaż komentarz

      @Lorenzo_von_Matterhorn: Odnośnie taksówek i bus pasów. To chyba lepiej że przejadą niż mają stać w Twoim korku wydłużając go. Zresztą to daje przywilej osobie korzystającej z taksówki że może szybciej dojechać. Mi to uratowało życie gdy przywieźli ciało Kaczyńskiej i całe miasto stało a miałem samolot.

    •  

      pokaż komentarz

      centra miast się wyludniają. Miejsce mieszkańców zajmują lokale usługowe, knajpy, bary i takietam

      @Alpherg: i tak powinno być. Centra miast to obecnie nie są dzielnice mieszkalne, tylko centra biznesu, handlu, spotkań towarzyskich, urzędów, pubów, imprez, turystyki, konferencji, etc.

      W centrach miast mieszkało się 50 lat temu za PRL-u, teraz czasy się zmieniają - czy Ci się to podoba czy nie. Nie wiem skąd jeszcze u niektórych taki ciąg by mieszkać w centrum - to jest jakiś prestiż czy co? Bo do sklepu blisko? Do jakiego - Biedronki czy Lidla, które są na każdym (za przeproszeniem zapchlonym) osiedlu. Do urzędu blisko, do którego wybierasz się może raz w roku?

      To dobrze że centra się wyludniają, bo mamy inne czasy niż PRL. Do centrum można podjechać hulajnoga elektryczną, Uberem czy metrem których nie było 50 lat temu w Polsce.

    •  

      pokaż komentarz

      kułaków widłami!

      @Lorenzo_von_Matterhorn: merytoryka aż z ciebie wybija ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: ale cie dupa boli o to, że kogoś stać na mieszkanie w centrum xD

    •  

      pokaż komentarz

      ale cie dupa boli o to, że kogoś stać na mieszkanie w centrum xD

      @Lorenzo_von_Matterhorn: mnie nie boli :) To mieszkańców centrum boli że wybulili grubą kasę, a im plebs zabiera miejsca parkingowe i powoduje korki :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Lorenzo_von_Matterhorn sa pełne bo zdm od dawna zmniejsza liczbe miejsc parkingowych. Ale nie o to mi chodzi - Patłyk jeszcze przed wyborami zapowiadał, że chce wprowadzić zakaz wjazdu aut nie eko na teren centrum, przy czym mieszkancy będą miec przepustkę.

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: no nie, ja mam stanowiska na garażu podziemnym wykupione xD

    •  

      pokaż komentarz

      opisałeś jedną z zaszłości PRL-u - domy mieszkalne w ścisłym centrum stolicy.

      @piatek: Co Ty masz gościu z tym PRL-em. Wyludnianie historycznych miast jest postrzegane jako problem nie tylko w Polsce. Poczytaj sobie
      https://krakow.naszemiasto.pl/krakowowi-tak-jak-wenecji-grozi-ze-stanie-sie-w-koncu/ar/c3-4261843
      W Wenecji tez włodarze mają dziwne PRl-owskie podejście, bo im się nie podoba, że miasto staje się placem zabaw dla turystów?

      Centra miast to obecnie nie są dzielnice mieszkalne, tylko centra biznesu, handlu, spotkań towarzyskich, urzędów, pubów, imprez, turystyki, konferencji, etc.

      Biznesu to nikt prowadzić nie będzie w miejscu, gdzie się nie da dojechać samochodem. Biurowce stoją w innych dzielnicach. Centra stają się miejscem dla turystów i alkoturystów. Nie jest to pozytywne zjawisko.

    •  

      pokaż komentarz

      @arkus124235: Normalnie na podwórkach ale tylko jeden samochód na mieszkanie. Słoiki już nie przyjeżdżają samochodami. Pilot, brama lub szlaban.... Najlepsze jest zdziwienie w październiku jak klon pilota przestaje działać( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      W Wenecji tez włodarze mają dziwne PRl-owskie podejście

      @Alpherg: a "w USA biją murzynów", co ma do rzeczy Wenecja akurat?

    •  

      pokaż komentarz

      no nie, ja mam stanowiska na garażu podziemnym wykupione xD

      @Lorenzo_von_Matterhorn: ale do kiosku po gazetę chciałoby się podjechać samochodem, a tu taki ch...j :)

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: nie czytam gazet. Jedzenie zamawiam. Ciuchy w dużej mierze też.

    •  

      pokaż komentarz

      @durielek2: Gdzie Ci wyłączyli ścisłe centrum? Całe? Tylko stary rynek i parę uliczek przy nim jest wyłączony z ruchu aut po przebudowie. Rewolucją byłoby zamknięcie gdańskiej, dworcowej i innych leżących obok ulic, ale miasto wtedy by wymarło a nie odżyło.

    •  

      pokaż komentarz

      i tak powinno być. Centra miast to obecnie nie są dzielnice mieszkalne, tylko centra biznesu, handlu, spotkań towarzyskich, urzędów, pubów, imprez, turystyki, konferencji, etc.

      @piatek:
      Takie podejście, jakie opisujesz, było testowane w wielu miastach. Kończy się tak, że najpierw o 9 wszyscy stoją w korku na wjeździe do tej dzielnicy biznesu, potem o 17 - na wyjeździe.

      Wiele osób woli mieszkać w centrum, nawet kosztem tego że z parkowaniem i jazdą samochodem są problemy. Mieszkając w centrum masz zwykle w zasięgu krótkiego spaceru przedszkole szkołę pocztę sklep park itp i to rekompensuje wiele niedogodności.

    •  

      pokaż komentarz

      Mieszkając w centrum masz zwykle w zasięgu krótkiego spaceru przedszkole szkołę pocztę sklep park itp i to rekompensuje wiele niedogodności.

      @LGirl: Serio masz park lub przedszkole w ścisłym centrum?

      To właśnie w dzielnicach mieszkalnych jest mnóstwo przedszkoli, placów zabaw, szkół i punktów usługowych.
      I właśnie o nie-stanie w korkach chodzi - dojeżdżasz do metra i w ciągu kilkunastu minut jesteś w robocie.
      Mało tego - to właśnie w dzielnicach mieszkalnych powstają stacje metra by nawet przesiadać się nie było trzeba.

    •  

      pokaż komentarz

      W szczecinie gdzie mieszkam domy a w zasadzie kamienice powstały w centrum około 1900 -1920

      @arkus124235: ale czasu się zmieniają. Kiedyś w moim rodzinnym mieście do centrum miasta można było wjechać koniem z furmanką. Później postawili znaki że nie można. A teraz nawet znaków nie ma, bo nikt "wozem w kunia" nie jeździ i nikt nawet nie wiedziałby co to za znak drogowy. Na dniach sejm wdroży przepisy o hulajnogach elektrycznych.

      To że kiedyś w środku miasta stały kamienice nie ma nic do rzeczy. Tak samo jak bloki z czasów PRL-u. Mamy rok 2019 - panele słoneczne, samochody Tesli, hulajnogi elektryczne, internet, komórki z dostępem do banki, paczkomaty, Ubera, itp. Świat się zmienia i mieszkania w centrum miasta to zaszłość.

    •  

      pokaż komentarz

      @LGirl: Serio masz park lub przedszkole w ścisłym centrum?

      To właśnie w dzielnicach mieszkalnych jest mnóstwo przedszkoli, placów zabaw, szkół i punktów usługowych.
      I właśnie o nie-stanie w korkach chodzi - dojeżdżasz do metra i w ciągu kilkunastu minut jesteś w robocie.
      Mało tego - to właśnie w dzielnicach mieszkalnych powstają stacje metra by nawet przesiadać się nie było trzeba.


      @piatek:
      tak, w Warszawie tak.
      Z przedszkolem jako jedyna wśród znajomych nie miałam problemu przy rekrutacji (w nowych dzielnicach zwykle prywatne przedszkola z takimi smutnymi małymi placami zabaw pomiędzy blokami, w śródmieściu - łatwo o stare przedszkola w budynkach otoczonych sporymi placami zabaw dla dzieci, specjalnie pod przedszkola budowane). Ale może to specyfika centrum Warszawy, które po wojnie odbudowywano tak dość "po ludzku". Te dzielnice nowsze, budowane przez deweloperów, mam wrażenie że tworzone były z mniejszą troską o infrastrukturę publiczną.
      Mam w Śródmieściu mniej niż 500 metrów do parku, przedszkola, szkoły podstawowej, na luzie chodzimy spacerem. Z tego, co wiem znajomi w dalszych od centrum dzielnicach tak nie mają, ale mogę nie wiedzieć o wszystkim :)

      edit: gdzieś wyżej napisałeś, że nie da się rozwieźć dwójki dzieci do szkół/przedszkola i samemu do pracy na rowerze - właśnie w centrum się da, dopóki temperatura w miarę dodatnia :)

    •  

      pokaż komentarz

      dzielnice nowsze, budowane przez deweloperów, mam wrażenie że tworzone były z mniejszą troską o infrastrukturę publiczną.

      @LGirl: w większości miast deweloperzy budują na zasadzie "ile się da wycisnąć mieszkań z hektara". Ale to wina ludzi, że coś takiego kupują.

      Mam w Śródmieściu mniej niż 500 metrów do parku, przedszkola, szkoły podstawowej, na luzie chodzimy spacerem. Z tego, co wiem znajomi w dalszych od centrum dzielnicach tak nie mają, ale mogę nie wiedzieć o wszystkim :)

      @LGirl: Co prawda nie mieszkam już w Warszawie, ale na warszawskim Tarchominie też tak miałem - 100m do przedszkola, 200m do szkoły, są place zabaw, bliziutko nad Wisłę, etc. Na osiedlu też było boisko do koszykówki, miejsca parkingowe, place zabaw pod każdym blokiem. Trzeba po prostu trafić, bardziej zależy od dewelopera niż od miejscówki.

    • więcej komentarzy(30)

  •  

    pokaż komentarz

    Rozumiem zamknięcie centrum w którym będą domy, kawiarnie, szkoły, przedszkola. Jednwk jadąc 300 km chciałbym mieć możliwość zaparkowania w pobliżu urzędu czy ambasady. Rozumiem transport publiczny dla mieszkańców, ale jest całkiem spora grupa ludzi którzy dojeżdżaja do firm i urzędów spoza Warszawy.

1 2 3 4 5 6 7 ... 18 19 następna

Dodany przez:

avatar generalisimuss dołączył
521 wykopali 3 zakopali 14.5 tys. wyświetleń