•  

    pokaż komentarz

    Oj się czepiasz. A może za 58 kilometrów będą skręcać w lewo? ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @MisiuEvo:
      Ale tak co do zasady, to "wina"jest tego pierwszego, który wyprzedza o 5 km/h tych po prawej.
      I teraz trochę tak jak z teorią gier, każdy ma swoje racje i wbrew pozorom, ma to sens.
      Bo jeżeli wszyscy przejdą na prawy, to nagle lewym będzie można szybko dojechać do zamulacza - więc skoczy tam każdy.
      Z drugiej strony, pas szybszy pewno mimo wszystko wyprzedza o te 5 kmh, więc teoretycznie mają prawo tam jechać. Robią tez raczej w miarę dobre odstępy, gdzi nagrywający lub tym podobni, się na końcu wp$#@!%!ają w lukę 30 m, przy tych 100-140 kmh, co teoretycznie nie powinno mieć miejsca .... dlatego zapobiegawczo każdy jedzie na tym lewym.
      To wszystko jest pop#!@$?%one, cyrk, a wszystko przed kretyna, który wyprzedza o te 5 km/h .... co teoretycznie też ma prawo robić ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      będą skręcać w lewo

      @MisiuEvo: Na autostradzie (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      pokaż komentarz

      @MisiuEvo: jadą jakieś 80km/h. Jest to odpowiednia prędkość do typu drogi oraz natężenia ruchu. Wolałbym jechać z nimi w kolumnie te 80km/h niż pędzić w nieprzewidywalnej szarańczy 140 i więcej, gdzie debil debila debilem pogania.

      xD

    •  

      pokaż komentarz

      @MisiuEvo:
      Bo zaraz jakis tir bedzie a nie chce mi sie zmieniac pasa.
      Ej ale na lewym mamy 140 a wiecej nie mozna. To po co mam zmieniac
      Dodaj do tego te ameby ktore wyjezdzaja 100/110 na lewy, czesc bez kierunku pod normalnie jadace 160 auto.
      I potem jeszcze jada tym lewym 110 przeskakujac kolumne tirow po 5 minut....

      Otatnio lecilalem z grranicy do Wroclawia. Skomentowalem ze przydalaby sie lufa z 50 pociskami na debili.
      Musialem to zrewidowac. Pociski skonczylyby sie gdzies za Legnica...

    •  

      pokaż komentarz

      @NexciaK: "normalnie jadace 160 auto" - tak samo lekceważysz temat, jak Ci wjeżdzający na lewy i blokujący.

    •  

      pokaż komentarz

      @bartosz-sokolowski: A no tak, przpisowiec , ktory wierzy we wszystko. I jeszcze najchetniej dokrecilby sobie sam srube w dupe, byleby wszyscy powoli jezdzili, bo dla Ciebie 140km w odpowiednich warunkach to duzo.

    •  

      pokaż komentarz

      @NexciaK: Jak nie rozumiesz tego co napisałem - to jesteś taka samą przyczyną problemów, jak blokujący lewy pas.

    •  

      pokaż komentarz

      @bartosz-sokolowski: A no tak, mamy tu eksperta wybitnego.
      Napisalbym ze jakos za granica na 2 pasach - nie ma z tym problemow, a zalezy to od warunkow i natezenia ruchu.

      Ale dostalbym odpowiedz ze to POLACY, oni zli. Tam za granico to umiejo jezdzic, tam fhancja elygancja i wyzsze rasy i a gupie polakowie nie umijo. Sruba w dupe i max 120 co?

    •  

      pokaż komentarz

      @NexciaK: No może rzeczywiście jakaś ta rasa tutaj, niższa , słabsza intelektualnie - jak tak nie potrafi heh

    •  

      pokaż komentarz

      @eragonn14: jak na razie 10 osób nie zna zastosowania pojęcia "ironia", stąd chyba nie zrozumiało mojego wpisu (-‸ლ)
      albo na serio myślą, że na autostradzie skręcą w lewo xD

    •  

      pokaż komentarz

      @bartosz-sokolowski: No, dlatego dac im srube jeszcze glebiej w dupe. I ograanicznik do 90 dla wszystkich. Moze przestalibyscie sie bac w koncu.

      Bo jesli dla kogos na autostradzie, w odpowiednich warunkach 160 km to duzo i musi to uzasadniac przepisami to znaczy ze boi sie jezdzic i nie jezdzi za dobrze. Albo jest kretynem ktory wierzy w kazdy przepis.
      A widac to po tym ze kazdy tlumaczy sie przepisami, jakos malo kto mowi ze lata 120km/h bo ma najmniejsze spalanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @NexciaK: Ta śruba w dupę to jakieś Twoje marzenie? Bo tak co chwilę o niej mówisz. Zapewniam Cię, że 140km/h to jest bardzo dużo dla dróg które mamy do dyspozycji. Nie mówiąc o tym, że to ograniczenie obowiązuje również podczas złych warunków pogodowych i na tej zasadzie jest konstruowane. Chcesz pouczać innych - to musisz sam być bez skazy , prosta jasna zasada.

    •  

      pokaż komentarz

      @bartosz-sokolowski:

      Ta śruba w dupę to jakieś Twoje marzenie? Bo tak co chwilę o niej mówisz.
      Taki mam wrazenie fetysz tych od krecenia przepisow i placzu o predkosc.

      Zapewniam Cię, że 140km/h to jest bardzo dużo dla dróg które mamy do dyspozycji
      xDDDDDDDDDDDDDDDDDD
      Jak sie boisz jezdzic po naszych drogach to jedz pociagiem. Akurat jakosc tych S i A nie jest zla. Ewentualnie na jakichs fragmentach.

      obowiązuje również podczas złych warunków pogodowych
      A lemingi mowia ze to i tak za duzo przy ladnej pogodzie i braku jakiegos znaczacego ruchu to tyle trzeba jechac. W mysl przepisu. Wiadomo ze przepis wie lepiej ;)

      Chcesz pouczać innych - to musisz sam być bez skazy
      No, zeby powiedziec ze ktos spalil mi kotleta musze pracowac w renomowanej restauracji.

      Geralnie rzecz biorac - problemem tych drog nie sa za duze predkosci.
      Problemem jest natezenie ruchu - przy ktorym i tak nie rozwiniesz duzej predkosci. Poprostu czesciej sie nie da - a jak sie da to leming nie pomysli ze mozna szybciej. No i troche strach, co? ;)

      I tutaj wychodzi ze wiekszy problem to ci co boja sie jezdzic i robia tlok.
      Jakos znacznie wiecej niebezpieczenstw z tego ze ludzie od pasa wjazdowego nie moga sie rozpedzic do tej 100 zeby nie jechac wolniej jak tir, a dodatkowo przy koncu wp@%@#%@aja sie majac 70 na budziku.

      Dodatkowo w mysl ze przepis wie lepiej, wp@%@#%@aja sie pod maske na koncu zamiast smignac kawalek awaryjnym w razie potrzeby. Juz nie mowie o asach z drugiej strony, ktorzy jeszcze ekstra przyspieszaja. Ich duma ucierpi ;)

      Problemem jest to ze leming nie mysli. Jak wyprzedza kolumne z tirami powiedzmy taka predkoscia 110 - i nie przyjdzie mu do glowy ze wyprzedzajac moze dac gac. Leming nie wie ze manewr wyprzedzania robi sie szybko i sprawnie, a nawet jak juz jedzie to 110 to mozna na chwile zjechac i puscic peleton.

      Leming nie wie tez ze lewy pas sluzy do wyprzedzannia. Znaczy cos wie. Ale ma juz 140km/h wiec wiecej nie mozna.
      Leming nie laczy faktu ze jak przeskakujesz pare osobowek co jada np. 130 - a nie sa to 2/3 auta to warto przyspieszyc wiecej niz do 140. Ba ostatnio jedna blondi, wyprzedzala druga chyba z dwie minuty. Bo tamta lekko przyspieszyla. I tak sobie jada, ta proboje. Mysl typu "kurde, albo przyspieszam i wyprzedzam, albo lekko zwalniam" - nie przychodzi do glowy.

      Leming nie wie ze jak puszczasz cos na bombach to z prawego/srodkowego masz dac max do prawej i przy tloku ci z prawego maja sie znalezc na awaryjnym. W sumie racja - on awarii nie ma, nie?

      Leming jedzie sobie i kiedy musi nagle rozpoczac szybkie hamowanie - bo cos sie stalo - to mozna wlaczyc swiatla awaryjne. Bo kiedy sie zapalaja - gosc z tylu praktycznie od razu wie ze ma uwazac. Przynajmniej ja takie pytanie uslyszalem, po co sie to robi. No ale w sumie na prawku nikt nie tlumaczyli.

      Potem czytam posty w stylu

      będąc w takiej kolumnie wyprzedzacy - zjechanie na prawy pas jest katastrofą. Jak jest długa kolumna na lewym >to się po prostu tam już nie wbijesz

      Bo lemingowi nie powiedzieli, ze jesli sam nie jedzie na czyims zderzaku a ma i ma pare metrow za soba, to obroty spadna w sekundy do odpowiednich, a na liczniku nie straci za wiele(o ile nie jedzie za nim ktos na zderzaku) bedzie mial pare ekstra metrow, i moze zmienic bieg na nizszy. Brawo, wlasnie ma maly kawalek pasa rozbiegowego. Tylko ze tu duzo do ogarniecia co. I jak to? 4ka na autostradzie? Przejechanie pare metrow bez gazu? I jeszcze trzeba zrobic to sprawnie to wlasnie zyskal wiekszosc potrzebnej predkosci.A majac 6 stopniowa skrzynie - juz w ogole bajka.
      Ale tu trzeba zrobic to szybko i sprawnie, zeby gosc, zerknac w lusterko, zobaczyc ile gosc moze jechac(a on po lusterku nie wie przeciez),w tylne lusterko, walnac neutral, przewachlowac, spojrzec w tylne luster, znow w lewe, wbic bieg, zblizyc sie do tira, zmieniajac pas i rozpedzajac sie wrocic na ta 5/6.
      Czesto w trasach jak chcialem zapalic i otworzyc okno to zjezdzalem za tira zeby mi az tak nie dmuchalo.
      Nigdy takiego problemu jeszcze nie mialem - chyba ze bylo zatloczone jak cholera. Ale to i na lewym szybciej nie jechali.

      I potem leming robi korki i zatloczenia. I wszyscy sie tlocza w peletonie. Juz nie wpomne ze abstrakcja jest posiadanie miejsca przed soba. Czy to do hamowania. Czy to - co niewyobrazalne - wpuscic kogos przed siebie.
      Bo leming nie wie, ze jak ktos chce wyjechac to mozna go nawet wpuscic, jak nie jedzie o wiele wolniej.
      I kolejeczka lemingow jak za komuny. I wszyscy moga jechac tyle samo. A wiadomo ze wtedy bylo lepiej.

      Ale on nie przekracza predkosci. On jezdzi dobrze. Nie to co ten pirat co lecial 160km na pustym kawalku.
      I potem taki leming mysli ze to wszystko przez predkosc. I to cale 20km/h wieksza xD
      Predkosc to jeden z najmniejszych problemow na naszych dogach.
      Ale kazdy jeden leming pisze tylko o predkosci. I tylko o przepisie, nie rozsadku. Hmm, ciekawe czemu ;)

    •  

      pokaż komentarz

      Bo zaraz jakis tir bedzie a nie chce mi sie zmieniac pasa.

      @NexciaK: a zmiana pasa to taki wysilek ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      gdzie debil debila debilem pogania.

      xD

      @donnie01: To właśnie o sobie napisałeś. Przecież taki opis idealnie ilustruje to nagranie. Co chwilę ktoś nerwowo przyspiesza, zwalnia, ucieka na prawy.

    •  

      pokaż komentarz

      @kto_ma_potrzymac_dwie_dychy: xD a na lewy i tak nie zjade ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @MisiuEvo: oni grzecznie ustawili sie w kolejce do wyprzedzania :)

    •  

      pokaż komentarz

      @NexciaK: Każdy by potrafił jechać 160km/h , ale nikt nie zrozumie że tiry mają limit 80km/h (realnie 90km/h) a różnice prędkości między pasami powodują największe niebezpieczeństwo.
      @MisiuEvo: Przepisowo w Niemczech tak to powinno wyglądać, kolejka do wyprzedzania bo prawym nie możesz wyprzedzać, przy dużym ruchu to jest normalne że zrobił się zator jak jakieś tiry się wyprzedzają. Imho bezpieczniej czekać na lewym aż Ci się usuną niż robić slalom, znalezisko i ból dupy bez sensu. Każdy z powyższych samochodów by pojechał szybciej tylko czeka aż ktoś z przodu się usunie

    •  

      pokaż komentarz

      @MisiuEvo: oni grzecznie ustawili sie w kolejce do wyprzedzania :)

      @axyder: ten sam stan umysłu co u owiec ustawiających sie 5km wcześniej na pasie równoległym do pasa zanikającego (jazda na zamek)

    •  

      pokaż komentarz

      Ta autostrada to jest absurd, 3 pasa pod Krakowem i najszybszy jest prawy, tego samego dnia co jechał op wracałem o 19 i ludzie z prawego pasa w losowych momentach jechali awaryjnym, serio, nie było racjonalnego powodu dla którego wszyscy zjeżdżali, w końcu jakiś młody chłopak ogarnął, że to bez sensu i sobie normalnie jechał przy prawej krawędzi i za nim też tak jechali, przed nim wszyscy awaryjnym.

      Korek jak sk@!@ysyn, wszyscy sobie jadą 120, bezpieczna odległość zachowana to zawsze się jakaś k@!@a trafi której się śpieszy i będzie prawym pasem wyprzedzać i się wpychać w bezpieczną odległość tylko po to żeby przez 30km wyprzedzić 5 aut.

    • więcej komentarzy(11)

  •  

    pokaż komentarz

    Jeżdżę teraz często ekspresówką S8 z Warszawy na Wyszków. Standard - środkowym toczą się ameby 80-90 km/h, lewym śmigają 160-200 km/h.

    Prawy pas pusty. No, prawie, bo ja tam jadę. I bardzo rzadko muszę kogoś wyprzedzić środkowym. Cały pas mój, tempo stałe 110-120. A reszta się gniecie na środkowym...

    •  

      pokaż komentarz

      @Azja001: uważam ze Polacy nie rozumieją o co chodzi w jeździe na wielopasmowych drogach.

      Z reszta kogo nie spytasz to każdy Ci powie ze jest najlepszym kierowca na świecie. A jak się dopytasz ile wypadków miał to zacznie nabierać powietrza ze to nie z jego winy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Azja001: wiele S wokół Warszawy tak ma. S7 na przykład Konotopa - Puławska.

    •  

      pokaż komentarz

      @umcumcumcbejbe: @Stulejarzysta: @Azja001: standard na trzypasmowych, prawy to lawa, a lewy to hyperloop, 90% jedzie środkowym

    •  

      pokaż komentarz

      Z reszta kogo nie spytasz to każdy Ci powie ze jest najlepszym kierowca na świecie. A jak się dopytasz ile wypadków miał to zacznie nabierać powietrza ze to nie z jego winy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @umcumcumcbejbe: Ja miałem 2 i oba nie z mojej winy. Raz koleś się zagapił i wjechał mi w tyłek, a raz wypadł mi dzik na 3 pasmowej drodze w terenie niezabudowanym (ciąłem prawym pasem, więc niestety nie było szans na reakcje). Czy to oznacza, że jestem złym kierowcą?

      @Azja001: I właśnie gdybym jechał wtedy środkowym pasem, a nie prawym, to może i nadal miałbym swoje auto, a nie byłoby teraz na złomie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @dave8: jak to kiedyś usłyszałem "jadę środkowym bo są zjazdy to żeby się mieli gdzie włączyć" pikuś że zjazdów nie ma co 600 metrów ale nie wytłumaczysz

    •  

      pokaż komentarz

      @lets_gou_tnijmy_wuosy: Pewnych rzeczy się nie tłumaczy , tylko karze. Tutaj niestety zachodzi taka potrzeba wybitnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @bartosz-sokolowski: powiem tak: codziennie do pracy dojeżdżam trasą (86 na katowice, 3 pasy) i tyle cyrków się naoglądałem na tego typu drogach że można kilka tomików napisac, są dni tak jak w czwartek bodajże że środkowy 80kmh a lewy 90kmh a prawy pusty i ludzie mi mrugają długimi że ich wyprzedzam z prawej( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°) droga typu s więc 120kmh limit a ja jade kulturalnie 100-110

      a ile razy jest tak że koczuje na lewym pasie pacjent, ja na środkowym i chwile mu daję przed sobą żeby zjechał, jak nie ogarnia to zaczynam wyprzedzać a wtedy on się reflektuje i zjeżdża prosto na mnie, bez patrzenia w lusterka czy cokolwiek

      Tylko że u nas 86 pełni głównie funkcje lokalną także nie widze sensu tłumaczenia typowej grażynie że źle jedzie jak ona ma to w dupie bo jeździ z sosnowca do katowic, 8km i 80kmh na eSce, także popieram j@$?ć mandatami równo i nauczyć ludzi który pas do czego służy i że istnieje półśrodek między jazdą 80kmh a 180kmh

    •  

      pokaż komentarz

      @lets_gou_tnijmy_wuosy: Dokładnie , tutaj trzeba parę dobrych akcji z mandatami po 500 na głowę i od razu się fama poniesie : "ej ziomki, uważajacie, na S86 egzekwują przepisy odnośnie jazdy " ... niestety amebom też dają prawko i to smuci

    •  

      pokaż komentarz

      @Azja001: k$%@a 3 pasy przez Sosnowiec Katowice. Lecę sobie środkiem chyba ze 140, zjechałem bo gościu mnie wyprzedzał. Na prawym jeden wolniejszy którego wyprzedzam też. Nagle z wlotu po prawej wp$?%@#%a się baba i jakiś p?$?@, 2 auta. I z wjazdu od razu na środkowy, nawet k$%@a 100 metrów prawym nie przejechali.... hamulec musiałem wydusić jak poj#@$ny. Strąbiłem sukę, ale ta pojęcia i tak na bank nie ma o co mi chodziło... Jobla idzie dostać, trzymajcie się na tych drogach.

    •  

      pokaż komentarz

      @e30tomas: Bywa też jeszcze lepiej: jedziesz za kimś wjazdem, dojeżdżacie do rozbiegówki, a ten po hamulcach. Lewy kierunek, stoi na początku rozbiegówki i czeka, żeby się wbić od razu na środkowy. Normalnie k%@@icy można dostać.

    •  

      pokaż komentarz

      @e30tomas: tam na 86 to powinni j$%!ć mandatami k!??a za to po 3k, k!??a a już koło IKEI i zaraz przed i po, no k!??a, ma 30kmh na blacie i usilnie nap#!$@@@a lewym kierunkiem żeby wjechać na środkowy "BO ON SKRĘCA W LEWO NA TYCHY/BIELSKO" tam k!??a jest tyle miejsca żeby się rozpędzić, włączyć do ruchu i zmienić pas przed odbiciem na tychy że ja nie wiem jakim trzeba być nieogarniętym żeby tego nie zrobić

    •  

      pokaż komentarz

      @lets_gou_tnijmy_wuosy: No ale na prawo jazdy najważniejsze jest, żebyś na ciągłą linie nie najeżdżał i trzymał 1.5m od rowerzysty. Reszta to przecież chuj. A potem ludzie giną na drogach bo taka ameba coś odj$%!@ i zepcha kogoś na barierki albo do rowu no i co powiedzą w TV? "Nadmierna prędkość!" "Nie dostosowanie prędkości do warunków na drodze!". I ch!$ mandaty podnieść.
      Sam miałem wypadek, prawie zginąłem, ledwo mnie wyratowali i cudem rdzeń kręgowy cały przy eksplodowanym kręgu. Podejrzewam, że jest opcja, że jakiś debil zepchnął mnie z drogi albo mi zajechał a ja odbiłem. Nie wiem bo nic nie pamiętam, świadków brak a ja sam na słupie wylądowałem. No i co? Policja napisała, że powód nie dostosowanie prędkości. Dziękuję do widzenia, następna sprawa. Potem w TV statystka "96% wypadków spowodowanych jest nadmierną prędkością! Trzeba mandaty podnieść!"

    • więcej komentarzy(2)

  •  

    pokaż komentarz

    Obserwujemy tutaj zjawisko powszechnie występujące w naszym kraju pod wieloma nazwami "Kolumna wyprzedzająca", "Sznur samochodów", "Kolejka do wyprzedzania" ""Jedziemy wszyscy równo" I tak suną te lemingi jeden za drugim lewym pasem w odległościach tak absurdalnie bliskich, że nie widzą nawet że prawy pas pusty, że tak naprawdę nie ma kogo wyprzedzać. Przejadą tak ze 200km i wysiadają w mokrych ze stresu gaciach bo przez cały czas jadą w totalnym obsraniu żeby komuś nie wjechać w zad.

    •  

      pokaż komentarz

      @brightside: Jak masz mało koni pod maską to - będąc w takiej kolumnie wyprzedzacy - zjechanie na prawy pas jest katastrofą. Jak jest długa kolumna na lewym to się po prostu tam już nie wbijesz, szczególnie jak utkniesz za jakimś tirem. I sam siedzę na lewym pasie bez potrzeby i mnie to wk$?#ia, ale lata doświadczenia pokazały że to się po prostu bardziej opłaca.

      Dlatego następne auto ma mieć 300 koni.

    •  

      pokaż komentarz

      @Scharnvirk: Miałem przez tydzień jako auto zastępcze Skodę 1.0 MPI i nie miałem takich problemów ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      I tak suną te lemingi jeden za drugim lewym pasem w odległościach tak absurdalnie bliskich, że nie widzą nawet że prawy pas pusty, że tak naprawdę nie ma kogo wyprzedzać.

      @brightside: Tak bardzo to!

    •  

      pokaż komentarz

      @brightside: Zjawisko niedoj#??nia umysłowego raczej. Długie, siadasz na dupę i do przodu. Takie realia.(ʘ‿ʘ)

    •  

      pokaż komentarz

      @Arhkoe: @artur-schreiber-vss: 120. Jak wpadnę za tira a lewy pas jedzie 140 to nie mam jak nadrobić brakujących 50 przy polskiej manii jazdy na zderzak. Więc mam wyj@@?ne na minusy, będę dalej jeździć lewym pasem jak jest taka sytuacja.

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: To Ty może jechałeś tym busem w sobotę za czerwoną mazdą? :D
      Właśnie taka sytuacja - na prawym pasie tiry, lewy tak 120-130, ogółem duży ruch, a ten siedzi mi na dupie tak blisko że tablicy nie widać nawet. I miga, i wiewa z prawa na lewa, i podsuwa się do tego stopnia że mogę go osikać tylnym spryskiwaczem, i chuj, nic.... słowo daję kiedyś kupię jakiegoś trupa z hakiem specjalnie po to żeby jednego takiego kretyna upolować.

    •  

      pokaż komentarz

      @Scharnvirk: dokładnie, takie same argumenty słyszałem od gościa poruszającego się na co dzień Clio II piśont kuni- oczywiście zawalidroga lewego pasa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunoxp: Ty ale ja czegoś nie rozumiem. Legalnie można w Polsce na autostradzie wyprzedzać prawym - co sam nie raz robię. Jak Ci zawalidroga przeszkadza to wyprzedź sobie? Zdążysz to Twoje, jak nie to trudno.

    •  

      pokaż komentarz

      @Scharnvirk: Jak ktoś mi wskoczy zza tira i po prostu zacznie się rozpędzać to pełen luz - to droga publiczna a nie mój prywatny tor. Byle nie przed samą maskę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Arhkoe: No bo to trzeba jeździć w zakresie obrotów 4-6 tys., wtedy jest dynamicznie no nie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Arhkoe: No i właśnie tu jest problem. Zbieram minusy bo oczywiście nie doprecyzowałem. Nie jeżdżę lewym pasem w sytuacji z filmu. Jeżdżę lewym pasem wtedy gdyby na tym filmie na prawym były co 200 metrów tiry, a na lewym kolumna była bardziej zacieśniona. Niby da się wtedy po jednym auta z lewego wyprzedzać, ale w końcu się to nie uda, i przy dużym zagęszczeniu pakowanie się komuś przed maskę jest ryzykowne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Scharnvirk: ? xD
      Ja mam fabie 1.2 HTP i nie mam problemu zeby wyprzedzac takich kolumniarzy z prawej i wjezdzac potem spowrotem zeby wyprzedzić tira. Czasem się zdarzy jakiś burak, któremu ujmą na honorze będzie wpuścić na lewy pas ale to rzadkość.

    •  

      pokaż komentarz

      @Scharnvirk: Niestety nie ja. Kup raczej 300 kucy zamiast coś z hakiem. I nie blokuj. Najgorsze jest to, że im więcej wiosek po drodze tym gorzej się jedzie. Taka nowa trasa LBL-WAW to drama. A szczególnie jak są święta. Oczy dookoła dupy trzeba mieć.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gviazdor: jak jest miejsce tak jak na filmie to spoko...

    •  

      pokaż komentarz

      Ty ale ja czegoś nie rozumiem. Legalnie można w Polsce na autostradzie wyprzedzać prawym - co sam nie raz robię. Jak Ci zawalidroga przeszkadza to wyprzedź sobie?

      @Scharnvirk: Niestety codziennie rano dojeżdżam A4 do pracy w Kato i na prawym nie ma miejsca bo sznur tirów. Całe szczęście że 2 miechy temu drogowcy poustawiali znaki zakazów wyprzedzania dla ciężarowych bo codziennie kibicowałem wyścigom słoni - szczególnie pod górkę.

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: Ty no ale co to za blokowanie? Jak nie mam gdzie zjechać (bo już nie wrócę, i nie mówie o kilometrze wolnego na prawym tylko 100-200 metrach), lewy jedzie 120 a prawy 90, to jest Twój i tylko Twój problem, że jadę z resztą 120. Chcesz szybciej - próbuj wyprzedzać na tych krótkich odcinkach. Ja odstęp trzymam, to jak Ci się chociaż mnie uda wyprzedzić to się zmieścisz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jinsen: Kto powiedział że trzeba jeździć w takim zakresie? xD Mówię jasno i wyraźnie, jadę swoim samochodem który ma akurat 250KM+, widzę że na lewy wskakuje ktoś zza tira, zwalniam, spokojnie czekam aż zakończy swój manewr (wiadomo przyśpieszając, chodzi mi o to żeby to nie było przyśpieszenie do 100 i wyprzedzanie 5 tirów), kierowca przede mną zjeżdża na prawy, ja albo go wyprzedzam, albo często zjeżdżam za nim, bo rozbujał się do tych 140 km/h, a ja najczęściej jeżdżę z taką właśnie prędkością na tempomacie. Bez mrugania, podjeżdżania do zderzaka i zbędnych nerwów, a dodam, że jeżdżę BMW ( ͡° ͜ʖ ͡°) W Polsce, ludzie jeżdżą strasznie nerwowo, jakby byli na jakimś torze wyścigowym - bezsensu.
      @Scharnvirk: Rozumiem, wszystko jasne ;)

      Do wszystkich czytających: więcej wyrozumiałości na drodze i spokoju moi drodzy, a wszystkim będzie się jeździć przyjemnie i bezpiecznie, sam nie jestem święty i zdarza mi się jakieś mniejsze, większe wykroczenia, ale jestem daleki od siedzenia komuś na zderzaku, czy wyładowywaniu frustracji na innych uczestnikach ruchu drogowego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Scharnvirk: No i właśnie przedstawiłeś główny problem polskich autostrad. I ogólnie polskiego społeczeństwa. A chociaż zjeżdżasz na prawy, jak już te "tiry" wyprzedzisz ? Czy nadal lewym suniesz, bo za kilometr kolejnego wyprzedzasz ?

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: Kolega napisał, że chodzi mu o wyprzedzanie sznura tirów - nie popadajmy w paranoje i nie łapmy za słówka. Lepiej żeby wskoczył na lewy, rozpędził się do 130-140, wyprzedził z 3 tiry jadące za sobą, wskoczył na prawy i kontynuował jazdę. Jak sobie wyobrażasz wciskanie się pomiędzy każdego tira pojedynczo? Jak to wpływa na ekonomię i płynność ruchu?

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: No pewnie. Kilometr to kupa miejsca i wtedy sam szukam okazji do wyprzedzania prawym pasem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunoxp: Jeśli więc nie ma gdzie wyprzedzać prawym a lewy zajęty to po prostu tak jest, i trudno do tych na lewym mieć pretensje. Taki ruch, co zrobić. Na A2 w tygodniu rzadko za 120 wyjdziesz i nie ma co się zżymać. I tak lepiej niż krajówką...

    •  

      pokaż komentarz

      @Arhkoe: Jego ekonomię, czy moją ? Rozchodzi się o film, którego broni. Tam jest pokazane typowe blokowanie drogi. BTW to ile on jedzie, żeby musiał się rozpędzać do 130-140 ? O autostradach mówimy. Ja się nie czepiam. Zawalidrogi mnie wkurzają i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: Jeśli przy prędkości 100 km/h z taką łatwością wyprzedza się lewy pas, to masz rację, nie ma sensu się go trzymać, tym bardziej że szkoda byłoby mi zderzaka, a doskonale widać jak bezpieczna odległość zachowywana jest na lewym pasie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Arhkoe: Panowie, miło się dyskutowało i każdy ma swoje racje. Późno jest. Muszę rano wstać. Także miłej nocki i do jutra. Dzięki za dyskusję i pozdrawiam.( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      tak suną te lemingi jeden za drugim lewym pasem w odległościach tak absurdalnie bliskich, że nie widzą nawet że prawy pas pusty, że tak naprawdę nie ma kogo wyprzedzać.

      @brightside: Ale jak zjedzie na prawy to potem, nie chcą go z powrotem wpuścić na lewy. Nie ma kultury wpuszczania, nie ma kultury odstępów. U nas każdy musi być pierwszy i wyruchać innych

    •  

      pokaż komentarz

      @Scharnvirk: To jest jak w NASCAR. Jedziesz blisko jeden za drugim, to masz mniejsze opory powietrza. Jak zjedziesz na prawy, to zaczynasz jechać wolniej od reszty, rośnie spalanie i wszyscy Cię wyprzedzają ( ͡° ͜ʖ ͡°) .

    • więcej komentarzy(18)

  •  

    pokaż komentarz

    Przypominam wszystkim, że m.in. na autostradzie dozwolone jest wyprzedzanie z prawej strony, jakby komuś przyszło do głowy o to się czepiać autora filmiku.

  •  

    pokaż komentarz

    Nagrywający też się nie popisał. Wjeżdżając na lewy pas spowodował powstanie zbyt małych odległości między pojazdami. Tak, czepiam się, ale prawo jest prawem i skoro czepiamy się jednej negatywnej rzeczy na drogach - jazdy lewym pasem, gdy prawy jest wolny, to potępmy też niezachowywanie bezpiecznych odległości (ok. 2 sekund) między samochodami - przed nami i za nami). Nie znoszę, gdy jadę autostradą, trzymam bezpieczną odległość (ok. 80 - 100 m.) i nagle ktoś wjeżdża między mnie, a tego przede mną i sprawia, że musze hamować.

    •  

      pokaż komentarz

      @morm: Chwała za odstęp, jednakże jeśli trzymasz go na pasie lewym i ktoś da radę Cię wyprzedzić prawym i przed Ciebie wjeżdża w stylu jak nagrywający - to znaczy że ten pas blokowałeś.

    •  

      pokaż komentarz

      spowodował powstanie zbyt małych odległości między pojazdami

      @morm: tam raczej wszyscy na lewym nie trzymają bezpiecznej odległości. 30-50m? to jest bezpieczna odległość przy ~90?

    •  

      pokaż komentarz

      @grzemach: przy 90km/h bezpieczna odległość to ok 50 m, czyli tyle ile pokonuje się w 2 sekundy przy tej prędkości.

    •  

      pokaż komentarz

      @brightside: Masz wiele racji, ale to o czym piszesz to osobna kwestia, a przyczyn tego, że kierowcy ustawiają się w kolejce do wyprzedzania na lewym i nie wracają na prawy, jest wiele. Przy odpowiednio dużym natężeniu ruchu bardzo trudno jest jeździć zgodnie z przepisami, gdy nikt wokół ich nie przestrzega.

    •  

      pokaż komentarz

      @brightside: Tak jeszcze z ciekawości spytam Jeśli przed tobą tir wskakuje na lewy i wyprzedza innego tira, to wracasz na prawy, czy jedziesz za wyprzedzającym tirem? Bo jeśli za tirem lewym pasem, to wtedy ktoś też może Cię wyprzedzić prawym i czy to znaczy, że wg Ciebie łamiesz przepisy?

    •  

      pokaż komentarz

      @morm: wracam zawsze na prawy, czekam aż tiry się wyprzedzą oraz całe ustawione za nimi stado się rozjedzie. Wszystko widzę, obydwa pasy mam pod kontrolą. Jadę przez chwilę te 80km/h i jak to całe nowopowstałe kółko różańcowe lewego pasa się "przewali" to ich wszystkich wyprzedzam w ciągu maximum 2 minut. Zaznaczam że przy zachowaniu dopuszczalnych prędkości. Polecam tę technikę do wypróbowania, sprawia że człowiek dużo mniej się męczy i można spokojnie pokonywać bardzo konkretne odległości bez ciągłej spiny.

    •  

      pokaż komentarz

      @morm jest jeszcze coś - wszystkie auta dojeżdżają do węzła. Zawsze przed węzłem zjeżdżam na lewy pas. Na prawym jest zbyt niebezpiecznie - goście się czają z wjazdem do ostatniej chwili jadąc 50-70kmh gdzie my mamy min. 90. Dwa im to tez ułatwia wjazd. Trzeba sobie pomagać. Choć wątpię, że wszyscy mięli taki zamiar.

    •  

      pokaż komentarz

      @morm:

      Nie znoszę, gdy jadę autostradą, trzymam bezpieczną odległość (ok. 80 - 100 m.) i nagle ktoś wjeżdża między mnie, a tego przede mną i sprawia, że musze hamować.

      Moim zdaniem trochę to absurdalne, co piszesz. Gdyby nie wjeżdżać w takie miejsca, to by oznaczało, że jak jest sznur samochodów na prawym pasie o długości 2km, to nigdzie w obrębie tego sznura by nie można było zmienić pasa. To by bardzo negatywnie wpłynęło na ogólną płynność ruchu. Jak ktoś wjeżdża w lukę 80-100m przed Tobą, to odpuszczasz gaz dosłownie na parę sekund i tyle, po problemie.

    •  

      pokaż komentarz

      @morm: Tak, i to zjawisko potrafi bardzo szybko doprowadzić do wypadku. Niech będzie że w odstęp przed Tobą i zaraz za Tobą wjadą 2 samochody z prawego (albo z lewego, bez różnicy), i ten przed Wami zahamuje. Kolizja murowana.

      Tygodniowo widuję na trasie łódź-wawa 2-3 rozbite auta. Niektóre bardzo poważnie. Daje do myślenia. Wyj@!%ne mam na specjalistów z wykopu. Zamulam, zostawiam za duży odstęp, niewygodnie im... a jednak to ja dojeżdżam do domu cały.

1 2 3 4 5 6 7 ... 17 18 następna

Dodany przez:

avatar Marta114 dołączył
743 wykopali 21 zakopali 13.5 tys. wyświetleń