•  

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez moderatora

  •  

    pokaż komentarz

    Do lusterka na przedzie szyby trzeba się przyzwyczaić i nauczyć się go używać, a prawda jest taka że niektórzy czepiaja tol kolekty albo mase innych pierdół zasłaniając to lusterko bo po co ono potrzebne... Ze mnie się na zakładzie śmieją bo jako jedyny na 33 samochody mam całą szybę niczym nie zasloniętą no poza tym co fabrycznie jest wymagane.

  •  

    pokaż komentarz

    Kierowca ma lusterko (z prawej strony nad przednią szybą), które eliminuje ten martwy punkt...

    ....ale on ma tyle zawsze punktów do obserwacji, w tym inne pojazdy, a często jest zmęczony (praca do 15h/dzień), że nie ufałbym mu. ( ಠ_ಠ)

    No i kwestia szkolenia, by nauczyli się korzystać z tego właśnie lusterka podczas ruszania.

    A instruktorzy w Polsce, ani na egzaminie, nikt nie kładzie na to żadnego nacisku.

    #gruparatowaniapoziomu

    •  

      pokaż komentarz

      A instruktorzy w Polsce, ani na egzaminie, nikt nie kładzie na to żadnego nacisku.

      @Tolstoj-kot: To niech się sam zainteresuje, skoro lusterko wisi to do czego służy, co ktoś miał na myśli instalując je.

    •  

      pokaż komentarz

      praca do 15h/dzień

      @Tolstoj-kot: Na jakiej podstawie 15h, skoro limit dopuszcza 9h z czego co 4.5h przerwa?

    •  

      pokaż komentarz

      @Tolstoj-kot: > .ale on ma tyle zawsze punktów do obserwacji,

      przede wszystkim te tablety, laptopy, jutuby

      co miał innego kurna do obserwacji w momencie gdy ruszał sprzed przejścia?

      czy go osobówka nie wyprzedza? czy pociąg nie jedzie? czy da radę wyprzedzić innego tira?

      nie, kurna, nie! on miał za zadanie skupić się na jednym, czy nie ma żadnego pieszego na przejściu, psa, dzieciaka czy kogokolwiek kogo też by nie zauważył, czy pijaczyny który leży na przejściu bo wywinął orła... wszystko on by przejechał i jeszcze na wypoku bo go popierano, że dobry kierowca bo nie zauwazył

    •  

      pokaż komentarz

      Kierowca ma lusterko (z prawej strony nad przednią szybą), które eliminuje ten martwy punkt...

      @Tolstoj-kot: Jeśli ktoś idzie blisko kabiny to owszem. Idealnie go widać w tym lusterku. Sęk w tym, że widzisz tutaj babki już weszły trochę jakby OD tego lusterka które jest skierowane idealnie w dół. Jeśli są trochę od boku to tak naprawdę ich nie widać w tych lusterkach.

      I generalnie te dwa lusterka służą do szybkiego rzucenia okiem zaraz przed ruszeniem (czy możesz jechać) bo jak nikogo tam nie ma a ty już się rozpędzasz to patrzysz w boczne np na rowerzystów czy motocyklistów. Po prostu musisz ogarniać inne rzeczy. Nawet kierowca nie jest pająkiem i nie może jednocześnie gapić się we wszystkie lusterka. Te boczne panoramiczne są używane na sekundę przed samym ruszeniem. Tutaj zresztą idealnie widać, że żwirowiec ruszył już trochę wcześniej zanim panny weszły na przejście.

    •  

      pokaż komentarz

      @SpalaczBenzyny: No nie wiem, może czy nie wskakuje na pasy ktoś z lewej lub prawej? Może jak ruszał to spojrzał w lusterko, a potem już nie miał okazji spojrzeć drugi raz bo mu wskoczyły przed maskę pod bardzo dziwnym kątem. Nigdy nie jechałem takim pojazdem, ale w osobówce podczas ruszania na pasach to mi głowa chodzi na boki, więc pewnie i on ma na co patrzeć.

    •  

      pokaż komentarz

      @menstuffpl: jak na jakiej, u nas kierowca nieraz ma 15 punktów do oblecenia i często zrzuca towar ręcznie, wyjeżdża 5 rano wraca 18, może to nie 15h, ale pracy przy rozładunku samochodu nie liczy tachograf! nie może jechać samochodem ciężarowym więcej niż 9 i owszem z przerwami ale przerwy mogą mieś i po 2h i uwierz kierowca wtedy nie śpi

    •  

      pokaż komentarz

      No i kwestia szkolenia, by nauczyli się korzystać z tego właśnie lusterka podczas ruszania.

      @Tolstoj-kot:
      Pełna zgoda, że powinien skorzystać.
      Natomiast te koorwy z rządu przepalają hajs na parę bzdurnych akcji, a propagowanie współpracy na drodze [żeby, jak napisałeś, nie ufać i samemu ogarnąć czy jest bezpiecznie - czego te piesze nie zrobiły] leży i kwiczy.

    •  

      pokaż komentarz

      Sęk w tym, że widzisz tutaj babki już weszły trochę jakby OD tego lusterka które jest skierowane idealnie w dół

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol:
      Sęk w tym, że kretynki łażą jak święte krowy.
      Kierowca był, powinien był - oczywiście, zwłaszcza jak w polu tego lusterka piesze były przez pół sekundy, a kierowca ma ogarnąć ruch z przodu i tyłu.
      Typowy wypadek, gdzie piesze to głupie kury.

    •  

      pokaż komentarz

      Kierowca był, powinien był

      @dudeksiedzinadachu: Mógłby być pająkiem z zezem rozbieżnym. 4 lusterka, 3 szyby wszystko by mógł kontrolować w każdej milisekundzie i jeszcze jednym okiem fejsika mógłby przeglądać.

    •  

      pokaż komentarz

      @menstuffpl: Czas jazdy (9h, max 10h 2x w tygodniu) to inna kwestia jak czas pracy (13h, max 15h 3x w tygodniu).

    •  

      pokaż komentarz

      @menstuffpl: To jest czas jazdy w 15 godzinnym czasie pracy. 9h - 10h dwa razy w tygodniu jazdy a kolejne pięć można spędzić podczas zaladunkow, dokumentacji... załadunek drewna oraz jego zabezpieczenie może trwać nawet 3h, dalej można dziesięć godzin jechać.... jechać! Ale jeżeli stoi się w korku godzinę - jest to czas pracy i dalej w 15stu trzeba się zmieścić

    •  

      pokaż komentarz

      @menstuffpl: to czas jazdy. A często jazda to tylko dodatek do czasu pracy ;)

    •  

      pokaż komentarz

      Typowy wypadek, gdzie piesze to głupie kury

      @dudeksiedzinadachu: W tym wypadku to wszyscy sa idiotami. Piesze ktopre wchodza pod ruszajace auto i kierowca ktory nie upewnil sie ze nikt nie ma zamiaru wejsc na przejscie. Z punktu widzenie prawa posliego to piesze sa winne wtargniecia na jezdnie.

      Kierowca ma lusterko (z prawej strony nad przednią szybą), które eliminuje ten martwy punkt...

      @Tolstoj-kot: Nie sa sie wyelliminwac wszystkich martwych punktow

      źródło: i.imgur.com

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @JayCube: o moje zdjęcie :-)

      zwróćcie uwagę, że to stare Volvo z praktycznie niespotykanym już dziś rozwiązaniem: dolną szybą w drzwiach. I zobaczcie ile widać w górnych lusterkach.

      Przypominam że dałem kiedyś zagadkę i pomimo nieograniczonego czasu na odpowiedz, zerowego stresu i możliwości przybliżenia zdjęcia długo nikt się nie dopatrzył, że tam stoi 1,5tonowa paleta z kostką! I to w sytuacji statycznej!!! A co dopiero na skrzyżowaniu/przejściu? Niech te wszystkie filozofy od krzyczenia że kierowca ma cośtam i cośtam staną w mrowisko i pokażą jak upilnują wszystkie mrówki dookoła...

      Norwedzy edukują. Filmik już widzę w powiązanych. Dodałem go kiedyś jeszcze z oryginału, to nawet bordo wpadło. A co na wykopie? Wykopowe filozofy sobie uroiły, że kierowca jest leniwy i złośliwy i dalej szczekają, że pieszy ma prawo, a kierowca obowiązek. Obowiązek patrzenia przez blachy i czytania w myślach. I to we wszystkich kierunkach jednocześnie! Masz mieć podzielność uwagi kontrolera ruchu lotniczego i refleks kierowcy F1. Bo ja mam ochotę wleźć ci pod maskę

    •  

      pokaż komentarz

      A co na wykopie? Wykopowe filozofy sobie uroiły, że kierowca jest leniwy i złośliwy i dalej szczekają, że pieszy ma prawo, a kierowca obowiązek

      @totalski: Bo taką narrację maja z mediów. W TV zobaczysz tylko, że kierowcy są tylko szaleńcami a piesi i rowerzyści maja tylko prawa.
      A rozwiązaniem wszelkich problemów jest podniesienie kar dla kierowców do 1 mln PLN.

      Ludziom wydaje się, że karanie rozwiąże wszelkie problemy, bo... tak jest łatwiej i nie trzeba myśleć :(

    •  

      pokaż komentarz

      @dudeksiedzinadachu: @ostatni_i_sprawiedliwy:

      Sęk w tym, że kretynki łażą jak święte krowy

      Tylko że w tym przypadku kierowcy obu aut ruszyli zanim w ogóle piesi zdarzyli zejść z przejścia, a tamte kobiety widząc że ktoś jest na przejściu mogły po prostu nie zauważyć że samochody już ruszyły

    •  

      pokaż komentarz

      Norwedzy edukują. Filmik już widzę w powiązanych.

      @totalski: Tylko ze ten filmik zostal mocno skrytykowany za to ze usprawiedliwia korowce na ktorym to spoczywa obowiazek upewnienia sie ze moze jechac.

      Jesto zreszta dosyc ciekawa dyskusja. Bo jezeli kierowca ma tak ogromne martfe strefy ze nie widzi co sie wokol dzieje, to czy wogole taki pojazd powinien byc dopuszczony do ruchu?

      Sęk w tym, że kretynki łażą jak święte krowy.

      @dudeksiedzinadachu: Sęk w tym, że kirowcy nie respoktuje przejsc dla pieszych. Wogole to okreslenie ze pieszy ma pierszenstwo dopiero na przejsciu to jakis ewenement. Zrobmy skrzyzowanie na ktorym pierszenstwo ma ten co sie znajduje na skrzyzowaniu...

    •  

      pokaż komentarz

      @JayCube: przez kogo skrytykowany? Tych co oczekują widzenia przez blachy i odwołania praw fizyki w ich pobliżu, bo mają życzenie funkcjonować beztrosko i bezmyślnie?

      Takie skrzyżowane istnieje i nazywa się rondo

      "Nie respektują" wszyscy, czyli ja też. Jakąś fobie albo urojenia widzę. Lekarz we że leków nie bierzesz?

      Zasady na przejściu są akurat proste: wolno ci wejść jeśli masz pewność że nie wymusisz, albo gdy kierowca cie czytelnie przepuści

    •  

      pokaż komentarz

      @JayCube:
      ...
      Ja mam przy przejściu zachować ostrożność, przez co niektórzy tu sobie dopowiadają co im pasuje, ale to tobie PoRD wprost zabrania chodzenia przed pojazd - w tym także na przejsciu

      Wejdzie przepis że pieszy ma pierwszeństwo już mając zamiar wejść na przejście - nie ma sprawy. Oby tylko było czytelnie powiedziane od kiedy. Ciekawe co wtedy powiesz na baby stojące i plotkujace koło przejścia

    •  

      pokaż komentarz

      @totalski: i jeszcze umieram z ciekawości co to będzie znaczyło zamiar i blisko bo spotkałem już pajaców co prawie biegli po drugiej stronie aby tylko przede mną dotrzeć do przejścia. Widziałem też cudownie ozdrowiałego dziada który biegł do wysepki wymachując łaską że mam się zatrzymać. Albo ktoś wchodzący na przejście bo on starszą osobę prowadzi. Za każdym razem za mną i przede mną po horyzont pusto

  •  

    pokaż komentarz

    Jak karaluchy weszli pod ciezarowke

    •  

      pokaż komentarz

      @Geeza: Zgadzam się, tak samo kierowca też nie zawsze może dostrzec kogoś tak ukrytego ALE to jest Strzelno - małe miasteczko przez którego sam środek przetacza się kolosalny ruch i tranzyt. Zobacz na kolejkę za tą ciężarówką, kolejne TIRy z resztą, tam się przetacza ruch jak na trasach klasy S3/S5.

      Ten incydent z ciężarówką z pewnością będzie pożywką dla kolejnych protestów aby w końcu ruch puszczono wokół. Zobacz sobie przykładowy kadr z tego miejsca, to jest codzienność. Współczuję im, przejeżdżam czasami też.

      20 tys. pojazdów dziennie przejeżdża przez to miasteczko! :O Wieczny korek wszędzie.
      https://www.tvn24.pl/pomorze,42/strzelno-mieszkancy-walcza-o-obwodnice,976283.html

      źródło: r-scale-40.dcs.redcdn.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Ja to rozumie i sie z tym zgadzam ale zobacz kiedy zaczeli wchodzic na pasy Kierowca nie mial szans ich zobaczyc to przez brak instynktu samozachowawczego Selekcja Naturalna

    •  

      pokaż komentarz

      @Geeza: po co mu te lusterka skoro ich nie używa?

      źródło: Bez nazwy-1.png

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      Te dwa karaluchy byly na prawym rogu pod lusterkiem i poza widokiem z szyby to jak do c@?!% chcesz zobaczyc cos w lusterku Powiedz ty mi dobrze??

      @Geeza: Karaluchy?! Stań 3 metry wcześniej, to będziesz widział, kretynie.

    •  

      pokaż komentarz

      @torquemadek: Przepraszam ale z pionierami selekcji naturalnej nie gadam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @torquemadek: Raz jeszcze przeczytalem to co napisales i mam pytanie CO TY k$$?A p#%@%$$ISZS?? Ogladales wideo?? Jak stan 3 metry?? Normalnie sie za glowe lape jakim ty k$$?a jestes tumanem

    •  

      pokaż komentarz

      z pionierami selekcji naturalnej nie gadam

      @Geeza: tu masz aktualnie działającą "selekcję naturalną", na co jesteś niewątpliwym dowodem:

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @Geeza: taka ikąka jezd, clickash wniom i jósz daje łobrasek.

    •  

      pokaż komentarz

      @torquemadek: Tak myslalem niedoj!#!nie umyslowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Tak myslalem niedoj!#!nie umyslowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Geeza: o, zrobiłeś sobie test wreszcie? Lepiej późno, niż wcale. ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

    •  

      pokaż komentarz

      @torquemadek: Ale czemu ty mi zalecasz cos co tobie jest potrzebne natychmiast?? I z kazdym nastepnym wpisem tylko coraz bardziej sie osmieszasz( ͡° ͜ʖ ͡°) wiec lepiej sie zastanow ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Geeza: Zapominasz o jednym: cywilizacja wymaga od nas tego, by takich sytuacji unikać.

      Tyle narzekania, że jest źle w Polsce ale @Saeglopur ma tu sporo racji. Taki ruch rzeczywiście powinien być poprowadzony inaczej i tak też zrobiliby za granicą, zamiast nazywać pieszych "karaluchami".

      Sam bym przez takie pasy wtedy nie przeszedł, ale ludzi nieumyślnych jest dużo i nie tylko są oni na pasach, ale również w samochodach - jak ostatnio było z kierowcą BMW i również pasami dla pieszych.

      Trzeba tak konstruować połączenia między miastami / drogami, by były one bezpieczne i ograniczały łączenia ruchu pieszego z samochodami, w dodatku ciężarowymi... Miasta z reguły są tworzone dla ludzi, nie dla samochodów.

    •  

      pokaż komentarz

      Karaluchy?! Stań 3 metry wcześniej, to będziesz widział, kretynie

      @torquemadek: Nie w ciężarówce. Ciężarówka ma lusterko, żeby zobaczyć czy ktoś nie jest pod maską i na 90% kierowca w nie spojrzał. Sęk w tym, że jak weszły mu praktycznie z boku po obrysie auta to nie miał szans ich zobaczyć, bo pojawiły się w tym lusterku dopiero jak ruszył.

    •  

      pokaż komentarz

      Te dwa karaluchy

      @Geeza: nie widać nikogo innego w kabinie, a karaluch powinien się zatrzymać kilka metrów wcześniej jak nie ogarnia.

      @Prawilny_Czykierek: po pierwsze jeżeli stosuje się do polskich przepisów to martwe pola z przodu i po obu bokach kabiny nie występują (przepisy wymagają lusterek, które te martwe pola zlikwidują), po drugie jego martwe pole to jego problem, jak nie widział pasów to mógł się zatrzymać wcześniej.

    •  

      pokaż komentarz

      Trzeba tak konstruować połączenia między miastami / drogami, by były one bezpieczne i ograniczały łączenia ruchu pieszego z samochodami, w dodatku ciężarowymi... Miasta z reguły są tworzone dla ludzi, nie dla samochodów.

      @musztarda_1: Oczywiście. To podstawowa kwestia: międzymiastowe szybkie drogi powinny faworyzować samochody kosztem pieszych, rowerzystów i innych "zawalidróg i spowalniaczy". Ale w miastach to piesi, rowerzyści i transport zbiorowy muszą mieć absolutny priorytet nad samochodami. Niestety, przebudowa infrastruktury jest kosmicznie droga, i pozostaje zdrowy rozsądek.

      Nie w ciężarówce. Ciężarówka ma lusterko, żeby zobaczyć czy ktoś nie jest pod maską i na 90% kierowca w nie spojrzał. Sęk w tym, że jak weszły mu praktycznie z boku po obrysie auta to nie miał szans ich zobaczyć, bo pojawiły się w tym lusterku dopiero jak ruszył.

      Sęk w tym, że zatrzymał się tak, że miał zarówno przejście, jak i chodnik w jego pobliżu w martwej strefie. To jest cały problem, taki sam jak w przypadku BMW zapieprzającego 150km/h osiedlową uliczką. Bezmyślność, głupota, ignorowanie słabszych użytkowników drogi.

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol:

    •  

      pokaż komentarz

      Jak karaluchy weszli pod ciezarowke
      @Geeza: Do czasu aż pieszy nie zejdzie z przejścia NIE MASZ prawa jako kierowca ruszyć. I nieważne, że pieszy jest już na drugim pasie. Ergo póki poprzednie osoby nie zeszły to TIR (ani stojąca obok osobówka) nie miały prawa ruszyć. A w tym momencie weszły kolejne osoby na przejście i znów... miał już pierwszeństwo przed samochodami, które nie miały prawa ruszać.

      Sęk w tym, że jak weszły mu praktycznie z boku po obrysie auta to nie miał szans ich zobaczyć, bo pojawiły się w tym lusterku dopiero jak ruszył.
      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: A dlaczego ruszył skoro nie miał prawa do tego? Poprzedni piesi byli jeszcze na pasach.

    •  

      pokaż komentarz

      Sęk w tym, że zatrzymał się tak, że miał zarówno przejście, jak i chodnik w jego pobliżu w martwej strefie. To jest cały problem, taki sam jak w przypadku BMW zapieprzającego 150km/h osiedlową uliczką. Bezmyślność, głupota, ignorowanie słabszych użytkowników drogi.

      @torquemadek: Ale ty nie rozumiesz, że lusterko sferyczne pokazuje ci właściwie idealnie tylko sytuację która jest bezpośrednio pod nim a nie 2 metry od niego na bok? Tam już osoba będzie zaledwie małym punkcikiem.

      A od przejścia nie może się zatrzymać dalej bo to też stwarza niebezpieczne sytuacje typu dzbany na skuterach i rowerach ładujących się przed niego i wtedy też jest problem z możliwością najechania na takiego gościa przy ruszeniu.

      Niestety ale kabina ciężarówki ma taką konstrukcję, że musiałbyś tam te zwierciadła uliczne w miejscu tych lusterek zamontować by było wszystko idealnie widać.

    •  

      pokaż komentarz

      A dlaczego ruszył skoro nie miał prawa do tego? Poprzedni piesi byli jeszcze na pasach.

      @Erie: Miał prawo. Przeczytaj ustawę.

    •  

      pokaż komentarz

      Miał prawo. Przeczytaj ustawę.

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Nie miał prawa - piesi byli na przejściu, a Ty jako kierowca nie możesz ich sobie objeżdżać. Mają zejść z przejścia i dopiero wówczas możesz ruszyć. Za niedostosowanie się do tego możesz dostać spory punktowo mandacik i trochę kasy z portfela papa.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale ty nie rozumiesz, że lusterko sferyczne pokazuje ci właściwie idealnie tylko sytuację która jest bezpośrednio pod nim a nie 2 metry od niego na bok? Tam już osoba będzie zaledwie małym punkcikiem.

      Mam na myśli zatrzymanie się tak, żeby normalnie widział przejście i dojście do niego PRZEZ SZYBĘ.

      A od przejścia nie może się zatrzymać dalej bo to też stwarza niebezpieczne sytuacje typu dzbany na skuterach i rowerach ładujących się przed niego i wtedy też jest problem z możliwością najechania na takiego gościa przy ruszeniu.

      Nawet, gdyby tam było całe przedszkole na skuterach w przyszłości, to i tak nie zmienia faktu, że ciężarówka (i w ogóle każdy samochód) ma zakichany obowiązek zatrzymać się tak, żeby widzieć osoby na przejściu bądź do niego się zbliżające. Dlatego, że ma zakichany obowiązek zachować szczególną ostrożność, a gdy g. widzi, nie ma takiej możliwości.

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol:

    •  

      pokaż komentarz

      Niestety ale kabina ciężarówki ma taką konstrukcję, że musiałbyś tam te zwierciadła uliczne w miejscu tych lusterek zamontować by było wszystko idealnie widać.

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Wystarczy parę kamer i ekrany w środku plus brzęczyk dla kierowcy jak coś jest w polu tych kamer - to jest wyjątkowo tanie i skuteczne rozwiązanie.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie miał prawa - piesi byli na przejściu, a Ty jako kierowca nie możesz ich sobie objeżdżać. Mają zejść z przejścia i dopiero wówczas możesz ruszyć. Za niedostosowanie się do tego możesz dostać spory punktowo mandacik i trochę kasy z portfela papa.

      @Erie: Boże jaka bzdura. Możesz mi przytoczyć prawo które zabrania mi ruszenia gdy piesi są na przejściu? Bo ja w przeciwieństwie do ciebie przepisy znam dobrze i jedyny który reguluje zagadnienia przejścia i pieszych na przejściu to PoRD Art 26.

      Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu

      On już ustąpił pieszemu znajdującemu się na przejściu. Który schodził z przejścia. Analogicznie w nocy na 4 pasmowej jezdni jak przy skręcie w prawo puszczam pieszego nie muszę czekać aż on skończy przechodzić przez pozostałe 3 pasy bo dalej jest na przjeściu gdyż ja JUŻ MU USTĄPIŁEM i wykonałem swój obowiązek.

      Natomiast znam też inny przepis.

      Art. 14. Zabrania się:

      1) wchodzenia na jezdnię:

      a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

      I tu ewidentnie te dwie panny to zrobiły bo ciężarówka ruszyła zanim one znalazły się na przejściu. Polecam zwolnić filmik.

      Wystarczy parę kamer i ekrany w środku plus brzęczyk dla kierowcy jak coś jest w polu tych kamer - to jest wyjątkowo tanie i skuteczne rozwiązanie.

      @Erie: Takie kamery będą dopiero od przyszłego roku montowane. To nie jest tanie rozwiązanie bo mus być niezawodne w każdych warunkach oświetleniowych. Tanie kamery dają sobie radę tylko przy dobrym świetle.

    •  

      pokaż komentarz

      Mam na myśli zatrzymanie się tak, żeby normalnie widział przejście i dojście do niego PRZEZ SZYBĘ.

      @torquemadek: To ci mówię, że nie może się zatrzymać dalej bo to stwarza kolejne niebezpieczne sytuacje. Tym razem nie z pieszymi a ludzmi poruszjaącymi się na jednośladach.

      Dlatego, że ma zakichany obowiązek zachować szczególną ostrożność, a gdy g. widzi, nie ma takiej możliwości.

      @torquemadek: Pieszy ma też ewidentny zakaz wchodzenia na przejście pod ciężarówkę która już ruszyła.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Tak, jasne - Ty jak zwykle jesteś mądrzejszy. Od policji, od sądów, od wszystkich - znam takiego samego mądrego jak Ty, który nie zgodził się na mandat w takiej sytuacji, poszedł do sądu i dostał dodatkowe "nagrody".

      Przykład z czteropasmową (lub jeszcze więcej) drogą jest bardzo często przywoływany przez takich specjalistów jak Ty. Tylko przykład jest dość abstrakcyjny, gdyż nikt przy zdrowych zmysłach nie zrobi przejścia bez świateł jeśli będą cztery pasy ruchu.

      Kamery są, działają i w dodatku widzą lepiej niż większość ludzi w każdych warunkach (a z racji tego, że są montowane dość wysoko to nie ma problemów z zabrudzeniem ich przez śmieci z drogi, przez pryskającą wodę, przez śnieg itd.). I są bardzo tanie. Może nie pamiętasz, ale mamy końcówkę 2019. roku, a nie 1999. Nie potrzebujesz przy tym mieć kamery 8K, bo to jak strzelanie do muchy z haubicy.

    •  

      pokaż komentarz

      To ci mówię, że nie może się zatrzymać dalej bo to stwarza kolejne niebezpieczne sytuacje. Tym razem nie z pieszymi a ludzmi poruszjaącymi się na jednośladach.

      Znowu płynnie przenosisz sobie odpowiedzialność. Jak skuter wjedzie pod maskę ciężarówki, to to jest JEGO wina, a nie kierowcy ciężarówki. Proste, jasne, jednoznaczne reguły.

      Pieszy ma też ewidentny zakaz wchodzenia na przejście pod ciężarówkę która już ruszyła.

      a nie takie pieprzenie, jak powyżej. Możesz się licytować na milisekundy, kto pierwszy "ruszył", a zasada jest prosta: pieszy w pobliżu przejścia, samochody STOP. A jak jesteś debilem i podjechałeś za blisko żeby coś widzieć, to albo zapewniasz sobie pomoc (tak samiuteńko, jak przy wyjeżdżaniu z bramy), albo jak już się tak wpakowałeś i nie ma innej opcji, jedziesz OSTROŻNIE I POWOLUTKU, tak, żeby każdy ewentualny zdążył zareagować.

      Przestań usprawiedliwiać debila, który stanął przy przejściu dla pieszych tak, że g. widział, a potem ruszył z buta.

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol:

    •  

      pokaż komentarz

      Tak, jasne - Ty jak zwykle jesteś mądrzejszy

      @Erie: Nie. Po prostu znam przepisy w przeciwieństwie do ciebie.

      Od policji, od sądów

      @Erie: Jak będzie wyrok w tej sprawie chętnie się zapoznam. Daj znaka.

      znam takiego samego mądrego jak Ty, który nie zgodził się na mandat w takiej sytuacji, poszedł do sądu i dostał dodatkowe "nagrody".

      @Erie: Sytuacja sytuacji nie równa. Ja znam obowiązujące przepisy. Ty już udowodniłeś, że ich nie znasz. Tym się różnimy. I nie porównuj mnie proszę do jakiś swoich wymyślonych przyjaciół i wymyślonych sytuacji do których nie mogę się odnieść. W tej sytuacji gadamy o faktach z filmiku i aktuallnie obowiązujących przepisach a nie twoich wyobrażeniach.

      Przykład z czteropasmową (lub jeszcze więcej) drogą jest bardzo często przywoływany przez takich specjalistów jak Ty. Tylko przykład jest dość abstrakcyjny, gdyż nikt przy zdrowych zmysłach nie zrobi przejścia bez świateł jeśli będą cztery pasy ruchu.

      Dlatego napisałem, że sytuacja ma miejsce w nocy. Gdyż czteropasmówkę z wyłączonymi światłami w nocy już spotkasz bardzo często (a właściwie 3 + 1 skręt w prawo). Kolejny przykład na to, że o ruchu drogowym nie masz najmniejszego pojęcia skoro nie wyobrażasz sobie takiej sytuacji.

      Kamery są, działają i w dodatku widzą lepiej niż większość ludzi w każdych warunkach

      Uhm. I popatrz. Taki mercedes dopiero będzie je wprowadzał w przyszłym roku i to pewnie w najwyższych wersjach. Takie świetne rozwiązanie a wiodąca marka na czele nawet tego jeszcze nie ma do kupienia. No chyba, że dla ciebie jakość chińczyków z aliekspress jest wystarczająca by zaufać im np w nocy i deszczu. Polecam wtedy jak już kupisz sobie rozklekotane e36 po odebraniu prawka na 18 chińskie ledy do kompletu. Będą świetne w twoim mniemaniu.

      Nie potrzebujesz przy tym mieć kamery 8K

      Boże dzieciaku. Serio myślisz, że rozdzielczość to jedyne co definiuje kamerę do auta? Chodzi o czułość, światło, przetwornik, kąty widzenia. Rozdzielczość serio jest gdzieś na 5-6 miejscu. Przecież ty nie masz w ogóle pojęcia o czym się wypowiadasz. Nie masz pojęcia ani o prawie, ani o lusterkach, widoczności kierowcy, ani o kamerkach w samochodach mających zastąpić lusterka a nie być tylko wspomaganiem do czujników cofania.

      Idź serio na plac jakiejś szkoły jazdy i poproś instruktora czy byś nie mógł wsiąść na 5 minut do ciężarówki i zobacz o czym ty w ogóle gadasz. Nie jestem kierowcą ciężarówek, aczkolwiek trochę na autostopie przejeździłem, kilometrów po drogach czy to na motorze czy samochodem zrobiłem już na bank więcej niż ty i nie bronię kierowców ciężarówek w tym wypadku bo SOLIDARNOŚĆ KUWECIARZY, tylko zwyczajnie dlatego, że tutaj to nie kierowcy wina.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Co mnie obchodzi co będzie miał w przyszłym roku Mercedes, skoro kamery możesz sobie sam zainstalować, skoro wiele innych producentów już je montuje. I nie musisz przepłacać za to, że zrobił to Mercedes. O kamerach masz takie samo gówniane pojęcie jak o wszystkim innym. Od kilku dobrych lat montowane są już kamery w samochodach, jest już całkiem sporo autonomicznych pojazdów, które korzystają między innymi z kamer, a Ty pieprzysz jak zwykle Ty. Obudź się, mamy 2019. rok!

      Co do kilometrów na drodze, które zrobiłeś to nie przeczę - mogłeś ich zrobić więcej niż ja. Mogłeś, ale wcale nie musiałeś - gówno o mnie wiesz, skoro nazywasz mnie dzieciakiem (to Twój koronny argument zawsze jak coś nie jest po twojej myśli w dyskusji). Zbliżam się do emerytury, ale jestem "dzieciakiem" dla randomowego wykopka :). Dzięki za poprawę humoru i odmładzanie mnie :).

    •  

      pokaż komentarz

      @Prawilny_Czykierek:
      Kolejny obrazek wygenerowany przez idiotów BRD.
      Że niby martwe pole jest takie samo z lewej jak i prawej szyby bocznej?
      Podobnie z lusterkami wstecznymi - widać w nich lepiej niż w osobówce, i właściwie każdy system ma lusterka szerokiego kąta widzenia obok zasadniczego - widać w nich cały lewy pas już od 3-4m.
      Amatorzy się pchają do zabawy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Od kilku dobrych lat montowane są już kamery w samochodach, jest już całkiem sporo autonomicznych pojazdów, które korzystają między innymi z kamer, a Ty pieprzysz jak zwykle Ty

      @Erie:
      Hłe hłe, porównywanie kamer z autonomicznego auta do kamery z Ali zainstalowanej przez Heńka autostrady.

    •  

      pokaż komentarz

      Mam na myśli zatrzymanie się tak, żeby normalnie widział przejście i dojście do niego PRZEZ SZYBĘ.

      @torquemadek:
      Jaki ty jesteś odrealniony...
      I nie dlatego że nie masz racji, tylko dlatego, że bronisz idiotów na drodze.
      Prosty przykład, kierowca wolno toczy się w korku, jest 10 metrów przed przejściem, ktoś mu się wj3bie i się zatrzyma już jest tak blisko, że cały twój argument o zatrzymaniu się tak żeby nie było martwej strefy jest do dupy.
      We wszystkich postach jak jakiś nawiedzony BHp$@#a bronisz patologii jaką jest współczesny pieszy, a jesteś zwykłym ignorantem.
      Edukować, edukować i jeszcze raz edukować, że podstawą podstaw bezpieczeństwa ruchu drogowego jest wzajemne zrozumienie użytkowników drogi i wzajemna obserwacja.
      Ja dla przykładu w życiu nie wlazłbym przed ciężarówkę bez nawiązania kontaktu wzrokowego z jej kierowcą, w tym przypadku.
      I jeszcze to twoje porównanie do tego kretyna z BMW co jechał 130.
      Nie pozdrawiam, bo jesteś ignorantem w temacie, ha tfu!

    •  

      pokaż komentarz

      Co mnie obchodzi co będzie miał w przyszłym roku Mercedes

      @Erie: To ignorancie, że skoro do tego roku topowa firma która wiedzie prym w rozwiązaniach technologicznych samochodów ciężarowych jeszcze nie wprowadziła tego rozwiązania jako dającego wysokie bezpieczeństwo to znaczy, że technologia nie jest tak rozwinięta by zastąpić całkowicie lusterkami. Ta technologia dopiero wejdzie, aczkolwiek na szczęście w niedalekiej przyszłości.

      skoro kamery możesz sobie sam zainstalować, skoro wiele innych producentów już je montuje

      Kamery zastępujące lusterka sferyczne? Bo ja słyszałem tylko o czujnikach, które też są system zaledwie dodatkowym do lusterek sferycznych.

      Od kilku dobrych lat montowane są już kamery w samochodach

      Kamery wspomagające systemy pokładowe czy zastępujące je? Bo wiesz. Jak mają wstawić kamerkę od cofania pod lusterko sferyczne to nadal lustro będzie miało lepszą jakość.

      sporo autonomicznych pojazdów, które korzystają między innymi z kamer

      Tylko tesla jak na razie ma AI opartę na działanie kamer. I hej. Dalej ich ciężarówka nie wyjedzie jeszcze wieeeele lat.
      No chyba, że uważasz, że mały samochodzik osobowy to to samo co okamerowanie i dostosowanie do jazdy ulicznej pojazdu o takich gabarytach jak ciężarówka.

      Reszta pojazdów ma autonomię oparte o radary i czujniki. Czujniki są jednak dosyć zawodne i dalej musiałbyś mieć lusterko sferyczne. Jest ta technologia, ale nadal to jest najwyższa opcja wyposażeniowa cięzarówek. Daleko do standardu. I do zapewnienia tej technologi w 250 tys pojazdów w Polsce.

      PS. NIE MA AUTONOMICZNEGO AUTA NAWET OSOBOWEGO DO KUPIENIA NA TĄ CHWILĘ W POLSCE. I NIE. TESLA TEŻ NIE MA DZIAŁAJĄCEGO W EUROPIE AUTOPILOTA.

      Obudź się, mamy 2019. rok!

      I nadal nie widzę tego rozwiązania w żadnym aucie ciężarowym które można na tą chwilę kupić. Jeśli takie jest to proszę. Nowego Actrosa jakby co możesz zamówić na przyszły rok bez lusterek ;]

      Mogłeś, ale wcale nie musiałeś - gówno o mnie wiesz, skoro nazywasz mnie dzieciakiem

      Jestem pewien skoro wykazujesz się tak słabą znajomością przepisów, wyobrażenia dotyczącego poruszania się innymi pojazdami na drodze i warunków.

      Zbliżam się do emerytury

      Zatem proponuje odświeżyć przepisy i wsiąść w końcu do tej ciężarówki. I przestać gadać o czymś o czym się zielonego pojęcia nie ma.

    •  

      pokaż komentarz

      Znowu płynnie przenosisz sobie odpowiedzialność. Jak skuter wjedzie pod maskę ciężarówki, to to jest JEGO wina, a nie kierowcy ciężarówki. Proste, jasne, jednoznaczne reguły.

      @torquemadek: A jak pieszy złamie Art 14. PoRD to jest wina kierowcy ciężarówki? Przestań robić k$!@ę z logiki ja cię proszę.

      a zasada jest prosta: pieszy w pobliżu przejścia, samochody STOP

      Jeszcze tego przepisu nie wprowadzili. Żadne prawo tego nie nakazuje. Nastepny co przepisów nie zna.

    •  

      pokaż komentarz

      @dudeksiedzinadachu:

      Hłe hłe, porównywanie kamer z autonomicznego auta do kamery z Ali zainstalowanej przez Heńka autostrady.

      Nie geniuszu, chodzi o to, że kamery istnieją i to był podany przykład. A kamery, które pokażą kierowcy więcej niż lusterka są naprawdę tanie - to kierowca będzie decydował, co zrobi na podstawie tego obrazu. Jeżeli tego nie potrafisz zrozumieć podobnie jak gleba pajac to już nie mój problem.

    •  

      pokaż komentarz

      @musztarda_1: A czy ja twierdze ze jest inaczej¯\_(ツ)_/¯ czytanie ze zrozumieniem by sie przydalo

    •  

      pokaż komentarz

      @Prawilny_Czykierek: dziekuje za ten obrazek a debile dalej beda twierdzic ze jak to?? ja p@@!%??e tyle debili

    •  

      pokaż komentarz

      @ziomislaw-paliblant: Czy ty k$$!a ogladales to samo wideo¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @Erie: brak mi slow na dyskusje z wami

    •  

      pokaż komentarz

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Omnibusom nie wytlumaczysz bo i tak wiedza lepiej

    •  

      pokaż komentarz

      @Erie: Widzę, że poza przepisami to jeszcze kultury musisz się nauczyć. Polecam jednak zacząć od tego pierwszego. Bo może od tego, że jesteś bucem nikt nie zginie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Geeza własne dlatego instytucje UE które działają sprawniej niż urzędy RP nakazały montowanie szyb o większym polu widzenia na dół

    •  

      pokaż komentarz

      @siwy92: ok od kiedy jest ten zapis/nakaz??

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: widzimy dwa wygłodniałe tiry zaczajone tuż przed przejściem. Czekają cierpliwie, aż na pasach pojawią się niczego nie świadome ofiary. Ten z lewej, bardziej doświadczony, nie robi przegazówki, żeby niepotrzebnie nie spłoszyć potencjalnego celu. Łup zapowiada się obiecująco, w stronę przejścia zbliżają się dwie tępe dzidy, za nimi pędzi na oślep pedalarz. To szczególnie cenna zdobycz, oprócz zwykłej mielonki dostarcza również porcję złomu. W tym szczególnie dużo jakże potrzebnego żelaza. Pedalarze zwykle ignorują wszelkie znaki ostrzegawcze, nie widzą czerwonego światła i łatwo gubią się w terenie. Do tego pęd powietrza zaburza procesy myślowe. To czyni pedalarzy szczególnie łatwym celem dla tirów. Ale skupmy się na przejściu. Nieco zniecierpliwiony tir włącza światła awaryjne. To stara sztuczka doświadczonego łowcy. Mrugające pomarańczowe swiatełka mają za zadanie upewnić ofiary, że jest bezpiecznie. I oto widzimy nagły atak. Pierwszy tir rozjechał Karyny jak tylko weszły na przejście. Rozpędzony pedalarz omija je i wpada pod drugiego tira. Ofiara przewraca się, próbuje wstać, ale jest już za późno. Tir beznamiętnie przesuwa się do przodu, rozprasowując cudowne dziecko dwóch pedałów i same pedały zresztą też. Koła naczep przetaczją się po resztkach, dopełniając dzieła zniszczenia. Co za poruszający widok, dwa cielska stalowych olbrzymów, resztki ofiar, porzucony pedał i pęknięty kask. Tiry oddalają się na poszukiwanie następnej zdobyczy. Czytała Krystyna Czubówna.

    •  

      pokaż komentarz

      jeżeli stosuje się do polskich przepisów to martwe pola z przodu i po obu bokach kabiny nie występują

      @ziomislaw-paliblant: oo... przepisy znoszą prawa fizyki?

    •  

      pokaż komentarz

      Do czasu aż pieszy nie zejdzie z przejścia NIE MASZ prawa jako kierowca ruszyć.

      @Erie: możesz zacytować konkretny przepis?

    •  

      pokaż komentarz

      Widzę, że poza przepisami to jeszcze kultury musisz się nauczyć. Polecam jednak zacząć od tego pierwszego. Bo może od tego, że jesteś bucem nikt nie zginie.

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Jeżdżę bezpieczniej od Ciebie, skoro uważasz, że możesz sobie slalomem pomiędzy pieszymi na przejściu jeździć, bo "Ty już ustąpiłeś pierwszeństwa". Jeżeli masz trzy pasy i pieszy znajduje się na wysokości środkowego to według Twojej idiotycznej wykładni kierowca z 1. i 3. pasa może jechać. Przecież już ustąpili pierwszeństwa :D.

      możesz zacytować konkretny przepis?
      @ostatni_i_sprawiedliwy: Przepis mówi o ustąpieniu pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się już na przejściu. Póki pieszy nie opuści przejścia to się na nim znajduje. Jak inaczej chcesz rozumieć ustąpienie mu pierwszeństwa? Minął Twój stojący samochód to mu "po piętach" przejedziesz jak pan gleba? To jest właśnie problem z tym, że sobie sami interpretujemy jak chcemy przepisy.

    •  

      pokaż komentarz

      Jak inaczej chcesz rozumieć ustąpienie mu pierwszeństwa?

      @Erie: skoro pieszy już cię minął i zaraz zejdzie z przejścia - wjeżdżając na nie w żaden sposób nie wymuszasz na pieszym pierwszeństwa. Już mu go ustąpiłeś.

      Przykład:
      Stoisz w nocy na duuużym skrzyżowaniu, na którym nie działa sygnalizacja świetlna - wtedy działają znaki pionowe lub reguła prawej ręki.
      Z prawej nadjeżdża pojazd wolnobieżny, który ty przepuszczasz. Możesz ruszyć na wprost zaraz po tym, kiedy on przetnie twój tor jazdy? Czy jednak czekasz, aż pojazd opuści skrzyżowanie, choć jego tor ruchu nie koliduje z twoim? Minie ciebie, wykona skręt w lewo, potem powoli zjedzie - i ty dopiero wtedy ruszasz?

      Minął Twój stojący samochód to mu "po piętach" przejedziesz jak pan gleba?
      1 - kim jest "pan gleba"
      2 - nikomu "po piętach nie przejeżdżam
      3 - jeśli przejście jest przez 4 pasy - raczej nie czekam minuty po tym, jak pieszy minął mój pojazd i oddalił się na kilka metrów

      To jest właśnie problem z tym, że sobie sami interpretujemy jak chcemy przepisy.
      no właśnie - ty tak robisz.

    •  

      pokaż komentarz

      @ostatni_i_sprawiedliwy:

      @Erie: skoro pieszy już cię minął i zaraz zejdzie z przejścia - wjeżdżając na nie w żaden sposób nie wymuszasz na pieszym pierwszeństwa. Już mu go ustąpiłeś.

      No właśnie nie. Wyobraź sobie sytuację - jesteś na 1. pasie - minął Cię pieszy i idzie na drugi pas, potem na trzeci. Czy możesz ruszyć jak Cię już minął? A jeśli zahaczysz go lusterkiem bo akurat zwolnił to czyja wina?

      Przykład:
      Stoisz w nocy na duuużym skrzyżowaniu, na którym nie działa sygnalizacja świetlna - wtedy działają znaki pionowe lub reguła prawej ręki.
      Z prawej nadjeżdża pojazd wolnobieżny, który ty przepuszczasz. Możesz ruszyć na wprost zaraz po tym, kiedy on przetnie twój tor jazdy? Czy jednak czekasz, aż pojazd opuści skrzyżowanie, choć jego tor ruchu nie koliduje z twoim? Minie ciebie, wykona skręt w lewo, potem powoli zjedzie - i ty dopiero wtedy ruszasz?


      Nie rozumiem jakie to ma powiązanie z przejściem i ustępowaniem pierwszeństwa.

      Minął Twój stojący samochód to mu "po piętach" przejedziesz jak pan gleba?

      1 - kim jest "pan gleba"
      GlebakurfaRutkowski_Patrol

      2 - nikomu "po piętach nie przejeżdżam
      W sytuacji jak opisałem powyżej to tak by było, że skoro już Cię minął to ruszasz.

      3 - jeśli przejście jest przez 4 pasy - raczej nie czekam minuty po tym, jak pieszy minął mój pojazd i oddalił się na kilka metrów
      Nie, czekasz zaledwie parę sekund aż przejdzie na drugą stronę ulicy. Jak ruszysz zanim zejdzie z przejścia, a będzie tam kamera to dostaniesz mandat.

      no właśnie - ty tak robisz.
      Nie, tak to interpretują sądy i policja.

    •  

      pokaż komentarz

      W sytuacji jak opisałem powyżej to tak by było, że skoro już Cię minął to ruszasz
      nigdy nie byłem w sytuacji, która sobie wymyślasz i pisałem wyraźnie, że nie jeżdżę po piętach i kiedy człowiek oddali się na kilka metrów - ruszam.

      A jeśli zahaczysz go lusterkiem bo akurat zwolnił to czyja wina?
      Moje lusterko nie ma kilku metrów - to kolejna "wymyślona" przez ciebie sytuacja?

      Z prawej nadjeżdża pojazd wolnobieżny, który ty przepuszczasz

      Nie rozumiem jakie to ma powiązanie z [...] ustępowaniem pierwszeństwa.

      @Erie: skoro nie rozumiesz, jakie powiązanie z ustępowaniem pierwszeństwa ma ustąpienie pierwszeństwa, to wypada mi zakończyć dyskusję :)

      czekasz zaledwie parę sekund aż przejdzie na drugą stronę ulicy. Jak ruszysz zanim zejdzie z przejścia, a będzie tam kamera to dostaniesz mandat.
      sure - kiedy stoisz po prawej a pieszy przechodzi od twojej prawej do lewej czekasz "parę sekund"? Para to 2.
      Przeciętnemu pieszemu przejście poniższego przejścia zajmie 15 sekund, wolniejszym i pół minuty.
      W takim przypadku,kiedy pieszy oddala się od mojego pojazdu - czekam aż pieszy przejdzie przez wszystkie pasy mojego kierunku ruchu, ale robię to "na wszelki wypadek" a nie z powodu przepisów, których ty nadal nie potrafisz zacytować.

      źródło: i.iplsc.com

    •  

      pokaż komentarz

      Jeżdżę bezpieczniej od Ciebie,

      @Erie: Z takim brakiem znajomości przepisów? Proszę nie rozśmieszaj mnie.

      skoro uważasz, że możesz sobie slalomem pomiędzy pieszymi na przejściu jeździć, bo "Ty już ustąpiłeś pierwszeństwa".

      Nigdzie tak nie napisałem. Różowe słonie też widzisz? Urojenia się leczy. Natomiast faktem jest, że w całym PoRD nie ma zakazu wjazdu na przejście dla pieszych gdy piesi są na nim i nie ma sygnalizacji.

      PS. Poczytaj też kiedy jest wymuszenie pierwszeństwa (początkowe artykuły ustawy) bo tutaj też widać twoje braki.

      Jeżeli masz trzy pasy i pieszy znajduje się na wysokości środkowego to według Twojej idiotycznej wykładni kierowca z 1. i 3. pasa może jechać. Przecież już ustąpili pierwszeństwa :D.

      Bo mogą. Jeśli pieszy idzie w kierunku pasa pierwszego to stojący na pasie pierwszym może przejechać jeśli nie wymusi pierwszeństwa na pieszym. Co to jest wymuszenie pierwszeństwa mam nadzieję, że wiesz?

      Albo inaczej. Pokaż mi mistrzu przepis który nie pozwala mi wjechać na przejście kiedy na nim są piesi. Ustąpić pierwszeńtwa to znaczy nie wymusić na pieszym pierwszeństwa. Skoro masz braki to ci wyjaśnię kiedy pierwszeństwo się wymusza:

      ustąpienie pierwszeństwa, to powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego uczestnika ruchu do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.

      Jeśli więc nie zmusisz go do zwolnienia, zatrzymania się lub przyśpieszenia. NIE WYMUSZASZ NA PIESZYM. Także tak. Zarówno samochód 1 i 3 mogą przejechać. Choć naturalnym jest, że samochód w kierunku którego idzie czeka trochę i ustępuje pieszemu zanim ten nie znajdzie się już w bezpiecznej odległości.

      Skoro nie jesteś dzieciak a dziadek to serio powtórz przepisy, bo stwarzasz zagrożenie na drodze mając tak solidne braki!.

      Przepis mówi o ustąpieniu pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się już na przejściu. Póki pieszy nie opuści przejścia to się na nim znajduje. Jak inaczej chcesz rozumieć ustąpienie mu pierwszeństwa? Minął Twój stojący samochód to mu "po piętach" przejedziesz jak pan gleba? To jest właśnie problem z tym, że sobie sami interpretujemy jak chcemy przepisy.

      @Erie: Sęk w tym, że ty sobie wymyślasz, że ustąpienie pierwszeństwa kończy się na ZEJŚCIU PIESZEGO z zebry xD. Nie tak nie jest. W ustawie jest jasno napisane kiedy następuje wymuszenie i ustąpienie pierwszeństwa. Art. 2 ust 23 Prawa o Ruchu Drogowym. Mówi jasno kiedy ustępujesz pieszemu. POWTÓRZ PRZEPISY. I nigdzie nie napisałem, że po piętach. Znowu widzisz różowe słonie. Schizofrenia? Za każdym razem pisałem o tym jak pieszy znajduje sę już w bezpiecznej odległości od pojazdu.

      POWTÓRZ PRZEPISY STWARZASZ ZAGROŻENIE NA DRODZE!

    •  

      pokaż komentarz

      przepisy znoszą prawa fizyki?

      @ostatni_i_sprawiedliwy: nie przepisy, a lusterka w podsufitce skierowane w dół (obowiązkowe wg polskiego prawa). Idź być kretynem gdzie indziej.

    •  

      pokaż komentarz

      lusterka w podsufitce skierowane w dół

      @ziomislaw-paliblant: lusterka gdzie? W PODSUFITCE?!

      Poznaj, czym jest podsufitka i "Idź być kretynem gdzie indziej."

      Ponadto podpowiem ci: nawet z dodatkowymi ZEWNĘTRZNYMI lusterkaminadal masz martwe strefy a we wszystkie lusterka w tym samym czasie nie dasz rady się gapić prowadząc pojazd.

    •  

      pokaż komentarz

      Jeśli więc nie zmusisz go do zwolnienia, zatrzymania się lub przyśpieszenia. NIE WYMUSZASZ NA PIESZYM.

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: nawet mu nie tłumacz - on tego nie zrozumie.

    •  

      pokaż komentarz

      Poznaj, czym jest podsufitka

      @ostatni_i_sprawiedliwy: język polski nie jest moim pierwszym językiem (całe szczęście), myślałem że jest tak jak w angielskim, że podsufitka to ta wykładzina na suficie. Pomyliłem się z tym, ale lusterka zamontowane w suficie i skierowane w dół w taki sposób aby likwidowały martwe pole są obowiązkowe w całej Europie, więc w waszym kołchozie też.

    •  

      pokaż komentarz

      ale lusterka zamontowane w suficie i skierowane w dół w

      @ziomislaw-paliblant: lusterka zamontowane w suficie i skierowane w dół g...wno ci pokażą a nie martwa strefę.

      język polski nie jest moim pierwszym językiem (całe szczęście),
      to bądź tak dobry i idź tam, gdzie będziesz robić z siebie idiotę w swoim "pierwszym języku". Skoro nie ogarniasz - nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie opowiadaj głupot.

    •  

      pokaż komentarz

      lusterka zamontowane w suficie i skierowane w dół g...wno ci pokażą a nie martwa strefę.

      @ostatni_i_sprawiedliwy: ehh, gówno wiem ale się wypowiem...

      źródło: Przechwytywanie.JPG

    •  

      pokaż komentarz

      Jaki ty jesteś odrealniony...

      Jaasne. Bo nie akceptuję azjatyckiej mendalności prymitywnej postkomuchowatej szlachty, która nagle dorwała się do zachodniej motoryzacji i przez samo zasiąście w dobrej gablocie czuje się lepsza od motłochu na zewnątrz?

      I nie dlatego że nie masz racji, tylko dlatego, że bronisz idiotów na drodze.

      Kto tu broni idiotów za kierownicą na drodze?

      Prosty przykład, kierowca wolno toczy się w korku, jest 10 metrów przed przejściem, ktoś mu się wj3bie i się zatrzyma już jest tak blisko, że cały twój argument o zatrzymaniu się tak żeby nie było martwej strefy jest do dupy.

      Drugi tir mu się wj3bie? Bo jak osobówka, to będzie widzieć nawet stojąc prawie na pasach. A ciężarówka nikogo w ten sposób nie rozjedzie. Poza tym, znowu pieprzenie relatywizujące wszystko, że niby ZAWSZE może się znaleźć Zenek nie przestrzegający przepisów więc przepisy są bez sensu.

      We wszystkich postach jak jakiś nawiedzony BHp$@#a bronisz patologii jaką jest współczesny pieszy, a jesteś zwykłym ignorantem.

      Sam jesteś ignorantem ze wschodniodemoludowego zadupia, który nie ma pojęcia o roli i prawach pieszego w cywilizowanym mieście. Ważne, że możesz jechać gablotą i nie interesuje cię, że za chwilę wszystko się zakorkuje, bo zwyczajnie nie ma miejsca, żeby w mieście każdy się gablotkował. A wystarczy popatrzeć na tych bardziej doświadczonych, którzy przez ten niemowlęcy etap zachłyśnięcia się motoryzacją przechodzili 40 lat temu i WIEDZĄ co i jak należy robić. No, ale jakie dudki, takie elity - i takie nam robią PoRD.

      Edukować, edukować i jeszcze raz edukować, że podstawą podstaw bezpieczeństwa ruchu drogowego jest wzajemne zrozumienie użytkowników drogi i wzajemna obserwacja.

      Fajnie, że powtarzasz te oczywistości - gorzej, że zupełnie nic z nich nie rozumiesz.

      Ja dla przykładu w życiu nie wlazłbym przed ciężarówkę bez nawiązania kontaktu wzrokowego z jej kierowcą, w tym przypadku.

      W Polsce? Oczywiście, że nie. W cywilizowanym kraju? - podrzucam na koniec filmik dla pieprzonych niedowiarków.

      I jeszcze to twoje porównanie do tego kretyna z BMW co jechał 130.
      Nie pozdrawiam, bo jesteś ignorantem w temacie, ha tfu!


      Jaasne. Patrz misiu, ilu samobójców na rowerach wjeżdżających bez wahania wprost "pod koła". I zapewne wystarczy jeden nieobyty dudekzpolskiegozadupia, który WYMAGA kontaktu wzrokowego bo ma w rectum pierwszeństwo innych, i mamy trupy panie! Normalnie sami ignoranci w tych cywilizowanych krajach - tylko MY mamy naszą najmojszą rację.

      @dudeksiedzinadachu:

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      ehh, gówno wiem ale się wypowiem...

      @ziomislaw-paliblant: no faktycznie GÓWNO WIESZ. To nie jest lusterko w podsufitce albo w suficie, tylko PO ZA KABINĄ!
      I tak - takie lusterka bardzo pomagają,. ale nie dają 100% pewności.

    •  

      pokaż komentarz

      A jak pieszy złamie Art 14. PoRD to jest wina kierowcy ciężarówki?

      Sam robisz k. z logiki, bo łatwo zauważyć, że piesi zdążyli praktycznie przejść przed całą ciężarówką, i w momencie kiedy wchodzili na jezdnię samochód STAŁ. I jego kierowca miał zasrany obowiązek ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ zanim wdepnie ten pedał. Nawet według obecnych chorych przepisów.

      Jeszcze tego przepisu nie wprowadzili. Żadne prawo tego nie nakazuje. Nastepny co przepisów nie zna.

      Znam, i bardzo źle, że nie wprowadzili. Niemniej nawet to, co wprowadzili, wystarcza. Szczególna ostrożność oznacza konieczność obserwacji otoczenia. Konieczność obserwacji oznacza konieczność zatrzymania się tak, żeby widzieć przejście i chodnik przy przejściu. Czego tu nie rozumiesz, k. logiku? (-‸ლ)

      @Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol:

    •  

      pokaż komentarz

      Nie podważając tego, że kierowca ponosi tu dużą część winy...

      i w momencie kiedy wchodzili na jezdnię samochód STAŁ.

      @torquemadek: https://www.znanylekarz.pl/okulista/warszawa

    •  

      pokaż komentarz

      @torquemadek: To by przeszły 3 metry wcześniej, żeby skrócić drogę. To nic nie zmienia, skoro ktoś jest tak głupi, żeby od ślepej strony wchodzić na przejści,e bez kontaktu wzrokowego z kierowcą.
      No i stoi na linii warunkowego zatrzymania - czyli dobrze.

    •  

      pokaż komentarz

      @ostatni_i_sprawiedliwy: Niestety. Jak grochem o ścianę. Ale to ja jestem tym który sobie interpretuje. Co ciekawe na moje autentyczne cytaty z UPoRD nie dostałem nic :<

    •  

      pokaż komentarz

      Sam robisz k. z logiki, bo łatwo zauważyć, że piesi zdążyli praktycznie przejść przed całą ciężarówką, i w momencie kiedy wchodzili na jezdnię samochód STAŁ

      @torquemadek: Nieprawda. W momencie gdy pierwsza z kobiet weszła na przejście to ciężarówka już była w ruchu (toczyła się). Polecam zwolnić prędkość. I otworzyć oczy. Klasyczne wtargnięcie pod koła. 50 zł mandatu.

      ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ

      @torquemadek: A pieszy nie gamoniu? Pieszy też. Mało tego. Pieszy miał większą możliwość gdyż nic mu nie ograniczało pola widzenia i widział idealnie.

      Pieszy złamał dwa przepisy Art 13. ust 1 i art 14. Koniec kropka

    •  

      pokaż komentarz

      @Geeza: Jestes pionierem selekcji naturalnej? Serio zgdoze się. Zwalasz swoje bezpieczeństwo na kgoś zupełnie obcego za sterami wielkiej machiny z której kabiny kompletnie Cie nie widzi, zamiast samemu troszczyć się o własne zdrowie jako pieszy. Tak Darwina może kiedyś dostaniesz.

    •  

      pokaż komentarz

      @artur-moander: Kolego po pierwsze ja bym nie dopuscil do takiej sytuacji czy to jako pieszy czy kierowca Bo zanim wejde na pasy czy przechodze ulice to sie upewniam milion razy a jak jade to tez skanuje przed soba i na boki zeby mi nikt nie wskoczyl i zebym mial czas zareagowac a po tym co napisales tk jestes k!?$a plasko myslacym debilem i pewno uwazasz ze masz pierwszenstwo i pole silowe i nic ci sie nie stanie i tak dobrze powiedziales moze ci sie kiedys nagroda darwina przytrafi i oby i jezeli przezyjsz to moze ci to troche zdrowego rozsadku naleje do banki ale w co watpie i prosze nie odpisuj bo z debilami nie dyskutuje bo to nie ma sensu i tym wpisem to pokazales

    •  

      pokaż komentarz

      @Geeza: Uważam ze nie moge sie równac z 10tonową maszyną na drodze i ch$# mnie obchodzi czy mam zielone czy nawet różowe światło, patrzę na jezdnię i upewniam się czy mogę przejść. Nigdy nie wychodzę z za autobusu czy innej przeszkody bez wychylenia głowy, ani tym bardziej nie wchodzę pod koła ciężarówki, a widzę takie sytuacje nagminnie co dziennie na ulicy. 99,9% wypadków drogowych z udzialem pieszych można by uniknąć gdyby pieszy nie zachowywał się jak zdalnie sterowany samochodzik tylko myślał i żył, a nie leb w telefonie albo "Mam k?@#a pierwszeństwo masz się zatrzymać... ", jak kierowca będzie miał 3 promile alkoholu to się w dupie zatrzyma, ale on z wypadku wyjdzie bez szwanku. Ci co mieli pierwszeństwo leżą na cmentarzach, widziałeś?

    •  

      pokaż komentarz

      @artur-moander: To po ch!? mi p$?#%!@isz te farmazony jak teraz zmieniasz zdanie dla mnie to ty k!@$a jestes idiota

  •  

    pokaż komentarz

    z jednej strony wiadomo szkoda etc. ale k?%%a jak można się tak wj!$@ć pod ciężarówkę? po prostu k?%%a idzie idzie idzie i no niestety została przejechana XD 0 jakiegokolwiek ogaru, wyobraźni, reakcji na otoczenie, ona szła na tym filmiku do samego końca, gdyby tylko zrobiła jeden szybszy krok albo odskoczyła jak ta czarna to by wszystko było ok. Nie wiem w sumie jak to nazwać, głupota, brak przytomności? Nie potrafię sobię wyobrazić sytuacji gdzie ktoś z iq wyższym niż 110 się bierze i wp$$!%@%a pod ciężarówkę w ten sposób

1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 następna

Dodany przez:

avatar generalisimuss dołączył
546 wykopali 7 zakopali 12.5 tys. wyświetleń