•  

    pokaż komentarz

    Żeby dostać zdjęcie z oznakowanego fotoradaru to trzeba być naprawdę amebą umysłową.

    •  

      pokaż komentarz

      @arekb81: jazda na pamięć, jak się pierwszeństwo na skrzyżowaniu to później jest masa wypadków przez osoby przyzwyczajone

    •  

      pokaż komentarz

      @arekb81: W Gaju na zakopiance fotoradar zarabia 25 tysięcy...dziennie. Oznakowany, widoczny w nawigacjach. You can't fix stupid.

    •  

      pokaż komentarz

      @arekb81: podejrzewam że przez natłok znaków z limitami prędkości niektórzy po prostu nie ogarniają czy są na 50 czy na 70 xD

    •  

      pokaż komentarz

      You can't fix stupid.

      @mucher: No dokładnie - nie naprawisz zwłaszcza zj%#$nego oznakowania i bezsensownych limitów - te fotoradary stawiają tam, gdzie jest zj%#$na infrastruktura + limity z dupy. Czasem wystarczyłoby skrzyżowanie zamienić na rondo, czasem zrobić osobną fazę świateł do skrętu w lewo albo wręcz zakaz ale nie lepiej dać 50 + radar.

    •  

      pokaż komentarz

      @PeterFile: Jest natłok, bo głupie Polaczki nie wpływają na organy zarządzające ruchem, przez skargi, wnioski, petycje, tylko wolą nie przestrzegać przepisów. Bo to j$$?ne zwierzaki, co nawet jakiegokolwiek państwa w XIX wieku nie potrafili stworzyć i zrzucają winę na geopolitykę.

    •  

      pokaż komentarz

      @PeterFile: tam jest, jak Pan Bóg przykazal 70/50 zaraz przed fotoradarem, jak ktoś tego nie ogarnia, zasługuje na mandat dodatkowo za ameboze umysłową.

    •  

      pokaż komentarz

      @arekb81: Kierowca, który nie widzi fotoradaru na drodze nie zobaczy też żadnego faktycznego zagrożenia. j!%!ć takich mandatami do bólu.

      @IvanBarazniew: Ile razy zarządca drogi odpowiedział negatywnie na Twoją prośbę o zmianę organizacji ruchu?

    •  

      pokaż komentarz

      @IvanBarazniew: a czasami wystarczy zwolnić. Zresztą, ile masz fotoradarów w zabudowanym na prostej? Bo ja mam jeden 300m od domu, mocno zabudowany obszar, przecznice itp. ale póki nie było fotoradaru ameby średnio kilka razy w roku ladowaly w rowie... na prostej.

      Czasem zresztą światła itp nie sprawdzą się bez znacznego zmniejszenia przepustowości, możemy na każdym skrzyżowaniu dać światła, tylko wtedy będzie się jechać pięć razy dłużej.

    •  

      pokaż komentarz

      @arekb81: W rejonie łódzkim dostałem fotkę za przekroczenie "50-tki" . Dokładnie domniemanie jazdy z prędkością 56 km/h. Ale szkopuł w tym, że jechałem na tempomacie 48 km/h. A fotoradar zmierzył prędkość pojazdu , który mnie wyprzedzał ( zresztą oceniam, że chyba z prędkością oscylującą około 80 - 90 km/h). Delikwent był też uwieczniony na zdjęciu które mi przesłano. Na nic zdały się moje odwołania. Niestety musiałem zapłacić i położyć uszy po sobie. @arekb81 Czy jestem amebą umysłową - nie wiem, nie mnie oceniać

    •  

      pokaż komentarz

      @kuma_kuma: Bzdury piszesz, za przekroczenie o 6 km/h nikt ci mandatu nie wystawi.

    •  

      pokaż komentarz

      @kuma_kuma: Niemal wszystkie fotoradary w Polsce są ustawione na +26 km/h. Potwierdza to oficjalnie ITD, potwierdza to własne doświadczenie, potwierdzają to kierowcy tirów, którzy zawsze na pustej drodze jadą ok. +20 km/h przy każdym fotoradarze.

      Jednoczesnie ITD nie wystawia mandatów, jeśli na zdjęciu jest więcej, niz jeden pojazd.

    •  

      pokaż komentarz

      Ile razy zarządca drogi odpowiedział negatywnie na Twoją prośbę o zmianę organizacji ruchu?

      @pcpc: A czy ja jestem od zarządzania oznakowaniem? Najwcześniej spotykam takie sytuacje po trasie i co nam się zatrzymać, najczęściej w miejscu gdzie niewolno, pyknąć fotki zrobić zgłoszenie i czekać aż mi łaskawie pan urzędnik odrzuci. Są ludzie którzy biorą pieniądze za prawidłowe oznakowanie dróg. Są ich przełożeni którzy mają to kontrolować. Niech się do k%@!y nędzy wezmą do roboty a nie czekają aż obywatel za nich ogarnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @IvanBarazniew: Zgłoszenie zmiany organizacji to tylko e-mail, który zazwyczaj jest krótszy od Twoich komentarzy. Odpowiadają do dwóch tygodniu, a często już po paru dniach jest wprowadzona zmiana, jeśli jest uzasadniona.

      Zarządca drogi zarządza nią na podstawie m.in. uwag użytkowników. Jeśli ich nie ma, to nie widzi przesłanek do zmian. Oczywiście są co dwa lata przeglądy oznakowania i poprawki systemowe.

      I jeszcze jedno. Jest jedna różnica między torem, a drogą publiczną. Jeśli na torze złamiesz zasady, to zostaniesz z niego wyp?!$$#$ony z banem na długi czas. Na drogach publicznych tego brakuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @arekb81: Przeczytałeś co napisałem. Jechałem na tempomacie ustawionym na 48 km/h - tym bardziej , że trasę pokonywałem nie po raz pierwszy i wiedziałem o lokalizacji fotoradaru. Czyli moja prędkość poniżej ograniczenia. Na wysokości fotoradaru wyprzedzał mnie inny pojazd, który widać na drugim planie na zdjęciu. I mierzona prędkość bynajmniej nie odzwierciedlała ani prędkości mojej, ani pojazdu , który wyprzedzał mnie z drastycznie dużo większą prędkością. A przesłane mi oficjalnie pismo z ITD zawierało wykroczenie przekroczenia prędkości o 6 km/h. Na priva na życzenie mogę przesłać i zdjęcie i pisemko z ITD, oraz moją korespondencję odwoławczą. Moje dwukrotne odwołanie nic nie wniosło i nałożoną karę przyjąłem. Tak, że fotoradary nie są idealnym rozwiązaniem. Zresztą w ubiegłym roku podobne zdarzenie z terenu Niemiec. Jechałem w nocy przez jakąś mieścinę . Ograniczenie do 30 km/h przez cała wioskę. Jadę bezpośrednio za ciężarówką, która przejeżdża spokojnie przez szykanę zwalniającą. Ja za nią jakieś 15 metrów z taką jak ciężarówka prędkością. Jej fotoradar nic nie rejestruje, a mnie strzela fotkę. Po miesiącu dostaję korespondencję z nałożoną karą 13 EUR za jazdę z nadmierną prędkością 37 km/h. Więc uznaję, że coś jest nie tak globalnie z tymi urządzeniami , a użytkownik drogi jest bezradny w przypadku, gdy nadzorca występuje o nałożenie kary.

    •  

      pokaż komentarz

      @PeterFile:
      W Polsce masz 2 opcję patrzeć na znaki albo drogę( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @pcpc: Widzę, ze masz z tym doświadczenie - jak mam znaleść odpowiedni adres e-mail?

    •  

      pokaż komentarz

      podejrzewam że przez natłok znaków z limitami prędkości niektórzy po prostu nie ogarniają czy są na 50 czy na 70 xD

      @PeterFile bo jak się jedzie pierwszy raz jakąś drogą, to się zwraca uwagę na coś innego niż pojawiające się co parę km poczatki/końce miejscowości, początki/końce obszaru zbudowanego przeplatane dużą ilością ograniczeń prędkości i dróg dojazdowych, które czasem za cholerę nie wiadomo czy tworzą skrzyżowania czy nie.

    •  

      pokaż komentarz

      @IvanBarazniew: Drogi krajowe: https://www.gddkia.gov.pl/pl/1902/Formularz-Oznakowania-Drog lub e-mail do oddziału (znajdziesz na tej stronie).
      Drogi wojewódzki -> google i np. "Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich"
      Drogi powiatowe, gminne i niższych kategorii - google i odpowiednio starosta powiatu lub wójt gminy
      Pozostałe ulice w miastach na prawach powiatu - burmistrz lub prezydent.

    •  

      pokaż komentarz

      Niemal wszystkie fotoradary w Polsce są ustawione na +26 km/h. Potwierdza to oficjalnie ITD, potwierdza to własne doświadczenie, potwierdzają to kierowcy tirów, którzy zawsze na pustej drodze jadą ok. +20 km/h przy każdym fotoradarze.

      @pcpc tak było, ale np w mojej okolicy jakieś 2 lata temu zmniejszyli do 10km/h.

    •  

      pokaż komentarz

      podejrzewam że przez natłok znaków z limitami prędkości niektórzy po prostu nie ogarniają czy są na 50 czy na 70 xD

      @PeterFile: Ja właśnie masę osób widzę, jak jadą 50 bo fotoradar, a znak wcześniej był 70 XD

    •  

      pokaż komentarz

      @kuma_kuma: 1sza sprawa mandat kwotowy jest pk przekroczeniu o 10km/h, druga zdjęcie na ktorym sa 2 pojazdy laduje w koszu

    •  
      rafal-heros

      0

      pokaż komentarz

      @arekb81: We Francji są wąskie, nieoznakowane i jeszcze wyniesione 2 metry nad ziemie na cienkich słupach jak znak. Znaki ostrzegające są ,, fotoradar na odcinku 49 km"

    •  

      pokaż komentarz

      W Gaju na zakopiance fotoradar zarabia 25 tysięcy...dziennie

      @mucher: Dlatego już się nie mówi i nie pisze, że fotoradarami zajmuje się Inspekcja Transportu Drogowego. Za taką kasę stać nas na utworzenie nowego urzędu: Centrum Automatycznego Nadzoru Nad Ruchem Drogowym (CANARD). Oczywiście z dyrektorami i całą świtą

      To też ciekawe, że tyle jest w chlewie obsranym gównem służb kontrolujących poprawną jazdę i stan techniczny pojazdów, a nie ma ani jednej kontrolującej stan dróg i zasadność oznakowania

    •  

      pokaż komentarz

      @e2rde2rd:
      Co racja to racja, ostatnio pisalem do tych zjebow z gitd kto jest ichniejsza najwyzsza inspekcja kontroli to nawet na maila nie raczyli odpowiedziec. A pisalem bo dostalem zdjecie z radaru posrodku niczego gdzie jest ograniczenie do 50km/h 10 metrow dalej fotoradar i 10m dalej znowu jest 70km/h wiec takich technik na wyciaganie hajsu nie powstydzilby sie januszpol z januszowic malych. xD

    •  

      pokaż komentarz

      Niemal wszystkie fotoradary w Polsce są ustawione na +26 km/h. Potwierdza to oficjalnie ITD, potwierdza to własne doświadczenie, potwierdzają to kierowcy tirów, którzy zawsze na pustej drodze jadą ok. +20 km/h przy każdym fotoradarze.

      @pcpc: niby tak ale nie do konca, fotoradary sa ustawione na +20 ale od predkosci normalnej, tj w zabudowanym 50, zdarzylo mi sie dostac zdjecie za 72 km/h na 60(nocny zabudowany), GITD chcialo 100 zl i 2 pkt karne ale nie wyrobili sie w 180 dniach: P

      a moj ojciec dopiero co placil za 74 na 50tce (białka k. radzynia podlaskiego, też GITD)

  •  

    pokaż komentarz

    Nie zdążyli nanieść w Yanosiku.

  •  

    pokaż komentarz

    Patrzcie jak to sie zmienia, jeszcze nie dawno wszyscy wojowali zeby radary byly oznaczone, zeby nie bylo pustych skrzynek/atrap zeby zabrac radary strazom miejskim.
    A teraz wszyscy chca zeby radary staly na kazdym skrzyzowaniu. Wystarczylo troche newsow w tv o piratach i juz.

  •  

    pokaż komentarz

    Pierwsze z brzegu artykuły o wypadkach przed powstaniem fotoradaru o którym mowa w tym artykule.

    opis odnośnika

    opis odnośnika

    opis odnośnika

    opis odnośnika

    opis odnośnika

  •  

    pokaż komentarz

    W Oslo jak postawili radar w Løren tunel to w weekend zabrali prawko 25 osobom a mandatów było ponad 2500