•  

    pokaż komentarz

    Prawie 8 tys. elektrycznych samochodów zarejestrowanych w Polsce
    To jeszcze tylko 992.000 aut i plan Morawieckiego zrealizowany. ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @slx2000: Ale wiesz o tym, że liczba rejestrowanych aut będzie rosła wykładniczo? Pomyśl sobie, że im więcej będzie tych aut, tym więcej będzie stacji, tym więcej ludzie będą je kupowali, tym więcej będzie ich wychodziło, tym będzie większy wybór i będą tańsze.

    •  

      pokaż komentarz

      @slx2000
      Za 126 lat jeśli ktoś wspomni, że jeździło się spalinowym pojazdem zostanie spalony na stosie ( ͡º ͜ʖ͡º)
      Lub ekologicznie krzesło elektryczne.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3 sam bedziesz musiał dynamem je zasilic (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      pokaż komentarz

      @StaryWilk:
      8000 Tysięcy aur w całej Polsce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Samych taksówek w samym Londynie to 1700( ͡° ͜ʖ ͡°)

      #bekazpodludzi #programista15k

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: Screenshot_20191201-203214_Opera.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Ekologiczne krzesło elektryczne, które będzie raziło prądem MAKSYMALNIE 5v z EKOLOGICZNEGO ŹRÓDŁA ODNAWIALNEGO!!!!

    •  

      pokaż komentarz

      @R2D_Z_Chicago: elektryczne samochody to idiotyzm, nie dziwne ze w Londynie jest ich dużo bo są zwolnione z chorych opłat typu congesstion charge czy z parkowania. W wawie nie ma takich opłat wiec nie ma sensu kupowac elektryków. Będziesz czekał 8h żeby podładować samochód? Nie, zapomniałem, ty jeździsz autobusem.

    •  

      pokaż komentarz

      @R2D_Z_Chicago: Gdzie jest 8 milionów elektrycznych aut? W Polsce?

    •  

      pokaż komentarz

      @ej-no-nie-przesadzaj: podładować samochód? Po co? Robisz dziennie 300 km po mieście? Bo tyle na spokojnie przejedziesz dziś praktycznie dowolną teslą. A przez noc masz spokojnie znowu pełną baterię.

      A w trasie to już nawet w Polsce są superchargery, nie za dużo, ale są. A tam pół godziny czy 45 minut przerwy na 300-400 km to w zasadzie wskazane.

      Więc jest sens kupować elektryki - po pierwsze by oszczędzać na paliwie, po drugie by dbać o środowisko a po trzecie by patrzeć jak zostawiasz w tyle wszystkich tych buraków, co plują na elektryki, kiedy ruszasz spod świateł :)

    •  

      pokaż komentarz

      @ej-no-nie-przesadzaj: Ja posiadam auto i dojeżdżam nim do pracy w Warszawie ale jak mam coś do załatwienia w Centrum czy okolicach to zostawiam auto i wolę autobus.Komunikacja publiczna to najlepszy sposób poruszania się po Warszawie.I to często szybciej niż nieszczęśnicy tkwiący we własnych autach którym się wydaje że są kimś bo jeżdżą autem.I tylko kwestią czasu jest jak i w Warszawie wprowadzą płatny wjazd do Centrum bo aut jest tyle że to zaczyna być poważny problem.I to byłoby lepsze rozwiązanie niż to co rozpoczęła UE,czyli ograniczenie liczby aut poprzez sztuczne windowanie ich cen.Bo na tej polityce najwięcej stracą ludzie w małych miastach i wsiach dla których samochód to kwestia być albo nie być.

    •  

      pokaż komentarz

      @Romboidealny: na czym niby polega to sztuczne windowanie cen samochodów? Nie słyszałem o tym.

    •  

      pokaż komentarz

      @ExiTeR: A potem kolejka do superchargera, co z tego, że ładowarka naładuje w 40 min na 100% skoro trzeba do niej czekać 2h ;)

    •  

      pokaż komentarz

      A przez noc masz spokojnie znowu pełną baterię.

      @grskii: A gdzie ją na noc podłączysz jak większość ludzi mieszka w budownictwie wielorodzinnym?

    •  

      pokaż komentarz

      @piotras-kbw: Spokojnie wybudują nowe, wystarczy, że im się to będzie opłacało. No ale sorry, jak teraz Polacy kupują 200szt Tesli rocznie, no to po ch%$ mają stawiać nowe superchargery? Już teraz greenwaypolska ma i buduje kupę nowych ładowarek. Pamiętaj, podaż goni popyt.

    •  

      pokaż komentarz

      @ExiTeR: Niech się "bateryjkowce" spopularyzują to przy ładowarce będziesz miał od razu terminal aby zapłacić za ładowanie. Już dzisiaj średnio się opłaca ładowanie elektryka w płatnej ładowarce :)
      "Stare rozwiązania" wychodzą taniej ;) A nie uwierzę w to, że zaraz "władza" nie dołoży jakiejś akcyzy do prądu dla samochodów, dokładnie tak samo jak jest przy oleju opałowym :)

    •  

      pokaż komentarz

      @grskii: wstawaj, miałeś incydent kałowy. Super Charger na S5? Chyba jak kupisz power Bank Xiaomi. Takie miasto powiatowe - kabel elektryka można sobie w dupę wsadzić. Poniosło Cię o jakieś 10 lat do przodu. Poza tym jedna kwestia. Jedziesz ładować i jesteś piąty w kolejce ( ͡° ͜ʖ ͡°) to ja proszę kawę i 80 litrów LPG.

    •  

      pokaż komentarz

      @StaryWilk: nir zapomnijmy o obiecanuch drzewach oraz mieszkaniach tu też pan Mateusz obiecał ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3

      Ekologiczne krzesło elektryczne xd

      Pomyśl sobie siedzisz na takim krześle o czekasz na powiew wiatru albo na wschód słońca żeby umrzeć:)

    •  

      pokaż komentarz

      po drugie by dbać o środowisko

      @grskii: Akurat to mit. Produkcja i utylizacja ogniw szkodzi tak jak eksploatacja auta na benzynę.

    •  

      pokaż komentarz

      To jeszcze tylko 992.000 aut i plan Morawieckiego zrealizowany. ( ͡º ͜ʖ͡º)

      @StaryWilk: Mówisz o tych wyprodukowanych w Polsce elektrycznych autach? ;)

    •  

      pokaż komentarz

      Produkcja i utylizacja ogniw szkodzi tak jak eksploatacja auta na benzynę.

      @cacum3: Już od jakiegoś czasu nie - raz że produkcja coraz lepsza, a dwa ze recycling coraz efektywniejszy. bo się NIE OPŁACA wyrzucać.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: To już nie włoska lub chińska mafia, która wciska odpady pod ziemię albo zatapia w morzach?

    •  

      pokaż komentarz

      @Romboidealny: Nie, to tak nie działa. Znacznie szybciej i wygodniej w mieście jeździ się samochodem. W każdym mieście. Nawet w Poznaniu czy we Wrocławiu.

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: Częściowo na pewno - ale to równie dobrze może zatopić samochód spalinowy.

      Pakiety baterii mają tą zaletę że mają znaną budowę, wiadomo co jest w środku, więc opłaca się rozwijać faktyczny recycling.

      A poza tym nie słychać aby te dziesiątki tysięcy tesli miały jakiś problem z bateriami. Działają chyba lepiej niż zakładali.

    •  

      pokaż komentarz

      . Działają chyba lepiej niż zakładali.

      @graf_zero: A to prawda. Toyoty ogniwa też po 10 latach sprawne. Mam nadzieję, że powoli ograniczy się rozbój z pseudoutylizacją.

    •  

      pokaż komentarz

      @ExiTeR: już widzę akcje w wakacje pt cała Polska jedzie nad morze. A wiecie co się dzieje w trakcie zderzenia z elektrykiem.. na dzień dzisiejszy się jeździ bomba. Dalej. Co w przypadku minus 20? Do diesla doleje dodatku do paliwa i jazda a tu? Zasięg mi spadnie do kilkunastu kilometrów. Tankowanie. Na stacji spędzam 5 min a przy elektryku godzinę. A ile km mogę przejechać w ta godzinę...

    •  

      pokaż komentarz

      @multikonto69: we Wrocławiu już nie. Trzy wielkie budowy naraz są.

    •  

      pokaż komentarz

      @StaryWilk nie wszystko powstaje jak za użyciu magicznej różdżki, wszystko po kolei krok po kroku.

    •  

      pokaż komentarz

      @ExiTeR jak się sieć przesyłowa wysypie to ciekawe jak się będą ładować

    •  

      pokaż komentarz

      @slx2000: 126 lat temu zaczeto sprzedawac pierwsze samochody spalinowe i tez nie od razu w miliardach

      Pierwsze pojazdy o napędzie spalinowym wprowadził na rynek Carl Benz
      W 1899 roku sprzedał 600 samochodów

    •  

      pokaż komentarz

      @grskii: z tym dbaniem o środowisko bym nie przesadzał. Baterie nie rosną na drzewach, żywotność tych aut będzie niższa a obecnie prawie są nienaprawialne - poczytaj ile jest szkód całkowitych nie jakichś wielkich kraksach.
      Auta elektryczne przy obecnej technologii baterii nie są ekologiczne. To już CNG i LPG są bardziej. Nie zasnqs 20 letniej Tesli na pewno w przyszłości a największy ślad na surowcach jest na wytworzeniu pojazdu...

    •  

      pokaż komentarz

      Więc jest sens kupować elektryki - po pierwsze by oszczędzać na paliwie, po drugie by dbać o środowisko a po trzecie by patrzeć jak zostawiasz w tyle wszystkich tych buraków, co plują na elektryki, kiedy ruszasz spod świateł :)

      @grskii: ehe, wydaj 200k żeby oszczedzać paliwo. Co do reszty banałów które prawisz to połowa społeczeństwa nie ma garażu z gniazdkiem(nie mówiąc o odpowiednim gniazdku).

    •  

      pokaż komentarz

      żywotność tych aut będzie niższa a obecnie prawie są nienaprawialne

      @FrasierCrane: ale czemu? przeciez silniki elektryczne sa mniej awaryjne niz spalinowe, maja mniej czesci itp
      a bateria jakos potrafi miec i milion km przejechanych i zyje

      z drugiej strony, popatrz na osiagi aut spalinowych np 100 lat temu, kiedy pierwsze pojazdy byly sprzedawane i wygladaly jak traktor i mialy mase niewydajnej i tragicznej technologii

      samochody elektryczne dzis to fanaberia bogatych ludzi, ale jako glaz rozwoju dajmy im szanse

    •  

      pokaż komentarz

      @ExiTeR: i tym więcej będziemy importowali prądu z zagramanicy, bo o budowie elektrowni nikt nie wspomina

    •  

      pokaż komentarz

      Ja tam uważam że inwestycja w wodór mogłaby przynieść dużo lepsze efekty niż samochody elektryczne. Tylko trzeba zainwestować w wodór.

    •  

      pokaż komentarz

      Akurat to mit. Produkcja i utylizacja ogniw szkodzi tak jak eksploatacja auta na benzynę.

      @cacum3: Tak to może było 10 lat temu jak technologia raczkowała. Poza tym baterie to nie wszystko. Auto spalinowe potrzebuje oleju - dziesiątki lub setki litrów w czasie życia auta (w zależności od silnika i częstotliwości wymiany), filtrów oleju i paliwa, filtrów powietrza, układu chłodzeni i płynów do niego, itp. Do tego takie auto jest bardziej skomplikowane, bo zawiera dużo więcej części (układ spalania, oczyszczania spalin, wydech), każde auto prędzej czy później zacznie przeciekać, a i z rury wydechowej cały czas wyrzuca zanieczyszczenia.

      Elektryk jest tych wad pozbawiony. Bateria po zużyciu może dalej pracować jako akumulator stacjonarny lub odzyskuje się z niej surowce podczas recyklingu. W spalinówce spalasz paliwo i niczego nie odzyskasz. Odpada też potrzeba produkcji i użytkowania tysięcy ciężarówek, które dowożą paliwo na stacje, a to też jest spory koszt środowiskowy.

    •  

      pokaż komentarz

      Mówisz o tych wyprodukowanych w Polsce elektrycznych autach? ;)

      @zabbii: No ba, pewnie. ( ͡º ͜ʖ͡º)

      źródło: 9659983-mid-16b30080-900-554.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @marian1881: Ciekawe, czy ktoś to dokładnie opracował i policzył. A warto.

    •  

      pokaż komentarz

      @StaryWilk: właściciele czekają na ocieplenie klimatu ¯\_(ツ)_/¯
      https://www.wykop.pl/link/5238665/comment/71289983/#comment-71289983
      Jedyne co może uratować samochody elektryczne to wzrost cen paliw ( ͡º ͜ʖ͡º)

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @slx2000: Ciebie nigdy nie będzie stać na taki samochód.

    •  

      pokaż komentarz

      Produkcja i utylizacja ogniw szkodzi tak jak eksploatacja auta na benzynę.

      @cacum3: potrzebne źródło

    •  

      pokaż komentarz

      @martinlubpl:

      by zaoszczędzić na łącznej ilości wyemitowanego do atmosfery dwutlenku węgla, właściciel elektrycznego auta musiałby przejechać co najmniej 130 tys. km. Wiele samochodów elektrycznych nie osiągnie takiego przebiegu, ponieważ ich zasięg z reguły nie przekracza 150 km na jednym ładowaniu i nie nadają się do długich podróży. Nawet gdyby przejechały 150 tys. km, zaoszczędziłyby tylko około tony dwutlenku węgla.

      Badania, które zapoczątkowały kontrowersje wokół aut napędzanych energią elektryczną, zostały zlecone przez Low Carbon Vehicle Partnership (Partnerstwo ds. Pojazdów Niskowęglowych), instytucję współfinansowaną przez rząd i przemysł motoryzacyjny. Stwierdzono, że średniej wielkości auto elektryczne wyprodukowałoby około 23,1 ton dwutlenku węgla w całym okresie użytkowania, podczas gdy dla podobnego samochodu benzynowego byłyby to 24 tony. Emisje przy produkcji pojazdów elektrycznych są o co najmniej 50 proc. wyższe, ponieważ akumulatory robi się z takich materiałów jak lit, miedź i krzem, których przetwarzanie wymaga dużych ilości energii.

      Fot. Archiwum Akumulatory prawdopodobnie po kilku latach będą się nadawały do wymiany. Kiedy dołożymy emisję z produkcji drugiego akumulatora, łącznie otrzymamy 12,6 ton dwutlenku węgla, w porównaniu do 5,6 ton dla samochodu benzynowego. Dwukrotnie większa jest również emisyjność utylizacji, tyle energii pochłania bowiem odzyskanie i recycling metali z akumulatora. W badaniu uwzględniono również emisję elektrowni produkujących prąd do ładowania akumulatorów.

      To najważniejsze elementy analizy, które wzbudziły niepokój tak ekologów, jak samych kierowców. Podważają one bowiem koncepcję walki ze zmianami klimatycznymi przez szybkie wprowadzenie do użytku aut elektrycznych. Już jakiś czas temu bowiem Komisja Zmian Klimatycznych, brytyjska instytucja nadzorująca, zaapelowała o zwiększenie liczby tych pojazdów w Zjednoczonym Królestwie z kilkuset obecnie do 1,7 mln w 2020 r.

      Dodatkowo ministerstwo transportu wyda w przyszłym roku 43 mln funtów na dotacje w wysokości 5 tys. funtów dla 8600 osób chętnych na zakup samochodu elektrycznego. Właśnie toczy się dyskusja nad rozszerzeniem tego projektu. Jaki będzie finał?_Okaże się w najbliższych miesiącach.

      Dyrektor Low Carbon Vehicle Partnership Greg Archer tuż po opublikowaniu wyników analizy wyjaśnił, że przemysł motoryzacyjny podaje łączną emisję, a nie tylko ilość dwutlenku węgla wydostającego się z rury wydechowej. Wszystko po to, by nie wprowadzać konsumentów w błąd. Dodał jednocześnie, że osobiście uważa, iż kierowcy, którym zależy na minimalizacji emisji, powinni kupić mały, oszczędny samochód na benzynę lub ropę. – Ludzie muszą dostosować technologię do swoich konkretnych potrzeb i idei, którymi kierują się w życiu – dodaje Archer.

      Panie poszukamy później coś na ten temat.

    •  

      pokaż komentarz

      @grskii: Samochody elektryczne wcale nie są ekologiczne. Ogniwa są produkowane w krajach trzeciego świata, gdzie chemikalia bez problemu mogą wpływać do rzeki. Do tego jest problem z utylizacją i trzeba je wymieniać co jakiś czas.
      Ekologiczne to są tylko w krajach, gdzie jeżdżą.

    •  

      pokaż komentarz

      Do diesla doleje

      @steefaan2: Aaaa, fan diesli. To jakakolwiek dyskusja nie ma sensu.

    •  

      pokaż komentarz

      Ciebie nigdy nie będzie stać na taki samochód.

      @Vigorus: Pewien jesteś? Skąd wiesz, że już nie mam takiego?

    •  

      pokaż komentarz

      @ej-no-nie-przesadzaj elektryki są dotowane. I dlatego są droższe o koszt dotacji. Tak działa rynek.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Wiosną 1999 roku zakłady produkujące auta spalinowe mocno ucierpiały w wyniku nalotów NATO, ale stopniowo zostały odbudowane
      https://www.wykop.pl/wpis/45774881/sonda-z-ritmo-czyli-fso-analog-1-2-popularny-duzy-/#comment-161267467
      i sprzedane koncernowi produkującemu elektryczne auta ¯\_(ツ)_/¯
      https://www.youtube.com/watch?v=-8a3b36V5IU
      Nowa ekologiczna benzyna kosztuje 12 zł/litr i to bez akcyzy ( ͡º ͜ʖ͡º)
      https://www.wykop.pl/link/5210593/dzieki-nowej-benzynie-do-srodowiska-trafi-90-proc-mniej-szkodliwych-substancji/
      Auta elektryczne Polacy będą mieli jak sami sobie zrobią albo kupią stare szroty z Niemiec (✌ ゚ ∀ ゚)☞
      http://moto.pl/MotoPL/7,170318,25386588,doplaty-do-samochodow-elektrycznych-rozporzadzenie-w-koncu.html
      Osoby fizyczne będą mogły otrzymać dofinansowanie do zakupu pojazdu elektrycznego lub pojazdu napędzanego wodorem. Przy czym kwota wsparcia dla pojazdu elektrycznego nie będzie mogła być wyższa niż 37 500 zł, a dla pojazdu napędzanego wodorem 90 000 zł.
      https://www.wykop.pl/link/5226769/wyzsze-mandaty-gdy-ktos-jedzie-lamborghini-kara-powinna-byc-proporcjonalna/
      Czyli jak ktoś zrobi sobie elektrycznego malucha to jeszcze połowa pieniędzy z dopłaty na konto powinni mu przesłać ale tak nie będzie bo politycy sponsorują wyłącznie koncerny motoryzacyjne. Dlaczego w takim razie prezydent nie jeździ Teslą?
      https://energetyka24.com/niemcy-polityk-zielonych-zostal-lobbysta-koncernu-motoryzacyjnego

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @piotras-kbw a wyjazd nad morze z południa polski trwa 2dni (eletkrykiem) a jak masz pecha i staniesz w korku to i na drugi dzień możesz nie zdarzyć. Też mi kurła postęp. No i ten ekologiczny węgiel znaczy się prąd ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3 myślisz że właściciel elektryka jest świadom co się stanie z akumulatorem? Zniknie gdzieś w Afryce.

    •  

      pokaż komentarz

      Zniknie gdzieś w Afryce.

      @qwerty54321: I będzie wdychany przez dzieciaki na plaży, które je palą, żeby coś odzyskać.

    •  

      pokaż komentarz

      A w trasie to już nawet w Polsce są superchargery, nie za dużo, ale są. A tam pół godziny czy 45 minut przerwy na 300-400 km to w zasadzie wskazane.
      @grskii:

      Tylko warto dodać, że naładowanie do pełna tesli na Superchargerach to 95-100zł(dane z przed pół roku, teraz pewnie drożej), wiele osób błędnie myśli, że będzie jeździć za darmo, ale nie, nie dostaniesz karty bez limitu na ładowania jak większość ekspertów/testerów yutubowych itp. ładowanie w domu przy taryfie G11 to około 50zł.
      O greenwey to nawet nie wspominam, ponieważ tam naładowanie do pełna to koszt około 170-180zł.

    •  

      pokaż komentarz

      @ExiTeR: A co zmienia ilosc stacji ladowania? Jak dla mnie stacje ladowania moga byc co 100 metrow a i tak wole samochod na benzyne. Wiesz dlaczego? Bo ladowanie benzyniaka trwa z placeniem 5 minut i znowu jade 650km. A ile trwa naladowanie elektryka zeby zrobil 650km? Pomijajac fakt ze malo ktory elektryk zrobi 650km na jednym ladowaniu, a po kilku latach jak aku beda starsze to juz zaden nie zrobi.

    •  

      pokaż komentarz

      @StaryWilk: No, no niezłe te melexy teraz robią. Kiedyś takich nie było ;)

    •  

      pokaż komentarz

      po trzecie by patrzeć jak zostawiasz w tyle wszystkich tych buraków, co plują na elektryki, kiedy ruszasz spod świateł

      @grskii: true, true. :)

    •  

      pokaż komentarz

      @ExiTeR w łodzi ma niedługo powstać 200 stacji coś mi się obilo o uszy

    •  

      pokaż komentarz

      @verul
      "Jak dla mnie stacje ladowania moga byc co 100 metrow a i tak wole samochod na benzyne"
      Jak dla mnie tankowanie samochodu na benzyne może zajmować minutę a i tak wole samochód na prąd. Samochód na prąd naładuje sobie w domu i mogę jeździć 10 lat bez wizyty na stacji. Tego na benzynę nie i jestem zmuszony tankować razem z plebsem na stacji zamiast komfortowo wyjeżdżać naładowanym autem.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Bo oczywiscie jezdzisz tylko po okolicy. Na wakacje nie wyjezdzasz. Albo tluczesz sie z plebsem PKP.
      Wole raz na dwa tygodnie tankowac na stacji niz co drugi dzien ladowac samochod.

    •  

      pokaż komentarz

      Bo oczywiscie jezdzisz tylko po okolicy

      @verul: Tak jak 99% kierowców.

      Na wakacje nie wyjezdzasz. Albo tluczesz sie z plebsem PKP.

      @verul: Wyjeżdżam, dokładniej to wylatuje samolotem. Nie jadę jak plebs ze słoikami z żarciem od mamy zapakowanym autem po brzegi do Chorwacji.

      Wole raz na dwa tygodnie tankowac na stacji niz co drugi dzien ladowac samochod.

      @verul: Wolę nawet codziennie ładować w domu niż tankować na stacji. Największa wada auta spalinowego znika (problem z tankowaniem)
      Oczywiście każdy ma prawo lubić co innego, piszę tylko o tym, że ładowanie auta elektrycznego to jego zaleta a nie wada.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Ja lubie jechac w gory. Mozesz sobie miec nawet prywatny odrzutowiec ale nie slyszalem o lotnisku w Zakopanem wiec trzeba tam pojechac samochodem. Ty z tych dla ktorych urlop to tylko ollinklusif, gorzala i lezak?

    •  

      pokaż komentarz

      Ja lubie jechac w gory. Mozesz sobie miec nawet prywatny odrzutowiec ale nie slyszalem o lotnisku w Zakopanem wiec trzeba tam pojechac samochodem

      @verul: Świetnie, w góry autem elektrycznym dojadę w takim samym czasie co spalinowym.
      Na miejscu naładuje i w takim samym czasie wrócę. Ile dni w roku statystycznie przeciętny człowiek jest na wakacjach a ile w pracy ?
      Wytłumacz mi po co mam jeździć grzałką na kołach przez 360 dni w roku aby przez 5 dni teoretycznie jechać krócej na wakacje ?
      Przez te 360 dni koszt przejazdu 100 km to 50-80 zł zamiast 10-15 zł.

    •  

      pokaż komentarz

      @grskii: Oszczędzać na paliwie po wydaniu ponad 200 tysięcy złotych na Teslę? Argument nie do podważenia ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3 hmm nie krzesło elektryczne tylko, krzesło z kiełkami bambusa! (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      pokaż komentarz

      @Alinous
      Dom za 2 mln zł a tam debile oszczędzają na ogrzewaniu, klimatyzacji nie?
      Przecież mogliby ogrzewać benzyną dom bez ocieplenia, ale nie biedaki będą pewnie energooszczędne źródła ogrzewania instalować.
      Samochód ciężarowy za 500 tys zł? Flota 200 aut?
      Żaden właściciel firmy transportowej nie będzie chciał oszczędzać. Przecież go stać!

    •  

      pokaż komentarz

      @grskii

      Pewnie ze warto kupować elektryczne auta szkoda ze tylko ze są w cenie dla ludzi którzy niemusza oszczędzać na paliwie.

    •  

      pokaż komentarz

      @majcisy: Nie zgadzam się, model 3 np. w leasingu można wziąć już za 3-5k miesięcznie. Czyli dla osoby zarabiającej 10k przykładowo jest to do uniesienia. Przy 10k zarobków wciąż liczy się, czy paliwo na miesiąc wyjdzie 500 czy 1000 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Bo mieszkasz blisko. A nad morze dojedziesz? Ja nad morze dojade, w gory nie - musze miec benzyne.

    •  

      pokaż komentarz

      @verul
      Mieszkam w Poznaniu. Wszędzie mam blisko. Wolę 360 dni jeździć komfortowo i ewentualnie jadąc w góry raz w roku stracić 30 minut na ładowanie. Dzięki ładowaniu w domu zysk 10 godzin miesięcznie względem tankowania na stacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @grskii: Chcesz powiedzieć że każdy - młody , stary , głupi i mądry mieszkający w blokach , w kamienicy, w starym domu podłącza Tesle na noc i rano myk 300km ?

    •  

      pokaż komentarz

      @ExiTeR To wszystko prawda pod warunkiem , że scenariusz odgrywa się w Danii lub Norwegii gdzie 95 % energii pochodzi ze źródeł odnawialnych. W Polsce przy milionie aut elektrycznych nastąpi blackout.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Tez mieszkam w Poznaniu i wiem, ze do Zakopca na jednym ladowaniu nie dojedziesz. A 30 minut na ladowanie moze nie wystarczyc. Dodaj do tego przymus jazdy 100km/h.
      A co do komfortowej jazdy to zalezy od samochodu. Ja jezdze komfortowo.

    •  

      pokaż komentarz

      @verul
      Dla mnie komfort to cisza, wysoka moc, brak skrzynii biegów, natychmiastowa reakcja na gaz, możliwość "tankowania" w domu.
      Żaden spalinowy pojazd tego nie oferuje.
      Nie dojadę bez ładowania to fakt, ale jak pisałem wcześniej w takie podróże jeżdżę tak rzadko, że nie stanowi to żadnego problemu. To są może kilka dni w roku. Większość to trasa do 400 km lub samolot.
      Nie ma idealnego samochodu dla wszystkich. Fajnie, że jest wybór i każdy może wybrać to co mu pasuje. Silnik spalinowy mimo wielu lat rozwoju lepszy już nie będzie, a jest pod każdym względem gorszy od elektrycznego.
      Moc do masy, wielkości silnika. Przeniesienie mocy, sterowanie silnikiem, awaryjność, koszty produkcji, utrzymania, nieporównywalna sprawność silnika.
      W przypadku aut "EV" do poprawy/rozwoju baterię.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Poki co to spalinowe maja lepsze osiagi niz elektryki. Wieksza moc, lepsza reakcje na gaz. A ze glosne? Ja to lubie.

    •  

      pokaż komentarz

      @verul
      "Poki co to spalinowe maja lepsze osiagi niz elektryki."
      Nie, nie mają lepszych osiągów. Mają osiągi dużo gorsze a reakcje na gaz tragiczną. Jedź 73 km/h na ostatnim biegu w trybie komfort i spróbuj rozpędzić się do 94 km/h elektrykiem i spalinowym pojazdem może być automat lub manual.

    •  

      pokaż komentarz

      @verul
      O 100 km/h który rodzinny sedan ma lepsze osiągi od Tesli model S/3 przy porównywalnej mocy?
      Jedziesz 34 km/h tryb komfort i chcesz się rozpędzić do 68 km/h
      Znajdź spalinowe auto które zrobi to szybciej niż Tesla S/3.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: A co to jest tryb komfort? bo ja nie mam takiego udziwnienia dla dziadkow emerytow. Moze ty po prostu nie potrafisz jezdzic spalinowymi skoro na ostatnim biegu chcesz sie szybko rozpedzac i dziwisz sie ze nie jedzie? Ja jak bede chcial sie szybko rozpedzic z 70 do 90 to zredukuje na 3 bieg i zapewniam cie, ze reakcja na gaz bedzie natychmiastowa. Zwlaszcza ze powyzej 4k obrotow wlacza mi sie Vtec.
      I dlaczego piszesz o rodzinnym sedanie? Tesla S3 totalny golas to koszt 216k zl. Przyspieszenie 5,6 i max predkosc 225. Zenujacy zasieg 340km. Za 100k kupujesz Evo X i masz wieksza predkosc, lepsze przyspieszenie, lepsze wykonanie i wiekszy zasieg. Dziekuje, rozejsc sie.

      Nowych juz nie ma dlatego podaje cene uzywki. Zreszta benzyna w przeciwienstwie do tesli ma to do siebie ze ja sprzedasz. Tesla po 8 latach nadaje sie na zlom. Jest wiele szybkich modeli benzyn. Baaa mozesz sobie sam stuningowac. Kupujesz np accorda 2.4 za 50k, kujesz silnik, wymieniasz co trzeba, dokladasz turbinke albo dwie i w finalnej cenie 120k masz wygodnego sedana na wypasie lepszym niz plastikowa tesla ktory ma przy okazji 600 koni i zadna tesla nigdy go nie dogoni.

    •  

      pokaż komentarz

      @verul
      " Ja jak bede chcial sie szybko rozpedzic z 70 do 90 to zredukuje na 3 bieg i zapewniam cie, ze reakcja na gaz bedzie natychmiastowa."

      W elektryku zawsze możesz się szybko rozpędzić. W spalinowym jak będziesz chciał się szybko rozpędzić to najpierw zredukujesz co zajmie ci sekundę a i tak nigdy nie będziesz miał optymalnego biegu.
      Jadąc 33 km/h h masz zapewne drugi bieg. Redukujesz do 1 gdy chcesz się szybko rozpędzić?
      Jadąc 78 km/h masz ostatni bieg chcesz się rozpędzić i znowu szukasz biegów. W tym czasie elektryk jest bardzo daleko z przodu.
      Co mi po szykbiej reakcji ma gaz skoro najpierw mijają sekundy zanim będzie spełniony określony warunek.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Co ci po tej mitycznej szybkiej reakcji skoro przy 220 twoja Tesla kleka i mowi ze szybciej nie pojedzie, a w ogole to jak zaraz nie zwolnisz to sie rozladuje. Wtedy ja mam 250 i dalej sie rozpedzam.

    •  

      pokaż komentarz

      @verul
      Potem się budzisz ( ͡º ͜ʖ͡º)
      To tylko sen. Nie wyprzedzisz Tesli bo to się jeszcze nikomu nie udało spalinowym autem przy porównywalnej klasie auta i mocy.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Lol. Nawet maluchem wyprzedzisz tesle bo wszyscy teslowcy jezdza grzecznie prawym pasem schowani za TIRem zeby baterie oszczedzac (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

    •  

      pokaż komentarz

      Co ci po tej mitycznej szybkiej reakcji skoro przy 220 twoja Tesla kleka i mowi ze szybciej nie pojedzie, a w ogole to jak zaraz nie zwolnisz to sie rozladuje. Wtedy ja mam 250 i dalej sie rozpedzam.

      @verul: Kolego po pierwsze w Polsce legalnie nie pojedziesz więcej jak 140 km/h. Po drugie 99,99 % przebiegu robię z prędkościami poniżej 200 km/h.Po trzecie Tesla rozpędza się ponad 250 km/h. Po czwarte mowa była o fatalnej reakcji na gaz aut spalinowych. Ty wyjeżdżasz jak dziecko z prędkościami ponad 250 km/h.

      Ja jak bede chcial sie szybko rozpedzic z 70 do 90 to zredukuje na 3 bieg i zapewniam cie, ze reakcja na gaz bedzie natychmiastowa. Zwlaszcza ze powyzej 4k obrotow wlacza mi sie Vtec.

      @verul: I na redukcji stracisz sekundę, o tym właśnie mówię. Aby spalinowym autem móc jakoś przyspieszyć musisz go kręcić na wysokie obroty. Wtedy spalanie jest ogromne a mimo to elektryczne auto i tak przyspieszy lepiej.
      Odpowiedz mi na jakim biegu jedziesz tocząc się w korku przy 20-30 km/h ? co gdybyś chciał przyspieszyć (lepiej od elektrycznego auta) w EV dajesz gaz w podłogę i masz natychmiastową katapultę. U ciebie albo zredukujesz do 1 ( i tak strata czasu) albo dławisz auto z 2000 obr/min. Jedziesz na ostatnim biegu 85 km/h chcesz przyspieszyć to albo redukujesz do 3 i nie wykorzystujesz max możliwego przyspieszenia albo redukujesz do 2 przyspieszasz do 100 km/h zmieniasz na 3 i przy 105 km/h kończysz przyspieszenie. EV zrobi to o 2,5 s szybciej zyskując na samych zmianach biegów.
      Spójrz na jakikolwiek wyścig Tesli z rolki ze sportowymi autami które żyłowane są na obrotach wygrywa bez problemu. Gdybyś w tych autach jechał normalnie w trybie automatycznym na wysokim biegu różnica była by ogromna!
      To jest właśnie przepaść jaka dzieli spalinowy samochód od EV. Reakcja na gaz natychmiastowa, nie czekasz na zmianę biegu itd.
      Przy dwóch takich samych wynikach 0-100 dla EV i spalinowego auta spalinowe z rolki zostaje jakby miało z 50 % mocy mniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @verul: > Poki co to spalinowe maja lepsze osiagi niz elektryki. Wieksza moc, lepsza reakcje na gaz. A ze glosne? Ja to lubie.

      @verul: https://youtu.be/FFUutdqUMC4?t=177
      Lepsza reakcja na gaz powiadasz?

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Tak. Pokazales jakies dziadwageny i to pewnie w dieslu jak to dziadwagen z dziadowskiego kraju. To tak jak w Top Gear pokazywali turbodziure Evo duszac go przy 50km/h na 5 biegu. Wez ty rozkrec benzyniaka do obrotow gdzie wg hamowni jest najwieksza moc i wtedy rob test.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: bzdury i widac ze nie masz pojecia o temacie.
      1. S3 nie jedzie 250km/h przynajniej w podstawowej "najtanszej" (za 216k) wersji.
      2. Spalinowe maja gigantyczna moc w porownaniu do tesli. Nie jest zadnym problemem zrobic samochod ktory zrywa trakcje do 4 biegu. Ile Tesla jedzie? 400 pojedzie? Nie? A benzyniaki jada. Patrz jaka ta tesla slaba.
      3. Przewaga EV to sytuacja kiedy ma kilka oddzielnych silnikow dla roznych kol. wtedy moze miec o wiele lepsza przyczepnosc w zakretach. Oczywiscie o tym nie wspomniales bo nie masz pojecia o temacie. Skupiasz sie na tym, ze EV przyspiesza jak tramwaj czyli jednostajnie bez zmiany biegow.
      4. Dziwnym trafem rekord swiata w przyspieszaniu i tak nalezy do benzyny. Tesla ssie. Rekor okrazenia tez nalezy do benzyny.
      5. Mi sprawia frajde redukcja biegu, wysokie obroty itd. Ty wolisz jezdzic tramwajem. Rozne sa upodobania.

    •  

      pokaż komentarz

      2. Spalinowe maja gigantyczna moc w porownaniu do tesli

      @verul: Mają moc grzania:) sprawność 20%

      Nie jest zadnym problemem zrobic samochod ktory zrywa trakcje do 4 biegu.

      @verul: Problemem jest zrobić samochód który przy podobnej mocy jest wstanie zbliżyć się osiągami do elektrycznego auta.

      5. Mi sprawia frajde redukcja biegu, wysokie obroty itd

      @verul: Mi też, ale na torze. Na co dzień lepiej jak auto "pali" 3 litry na 100 km a nie 20 litrów aby jechać porównywalnie.

      Znajdź auto które przyspiesza lepiej niż Tesla model S i model 3 ( w podobnej cenie i mocy)
      Podpowiem, że ci się to nie uda bo takiego nie ma.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: Ale co mnie obchodzi porownywanie mocy? Przewaga silnika spalinowego to to, ze on moze miec bardzo duza moc. A wiesz dlaczego? Bo ladowanie spaliniaka trwa kilka minut i mozna to zrobic niemal w dowolnym miejscu. Wez jakies stare Evo z napedem na 4 kola, studninguj na 500 koni i bedzie zamiatac kazda tesle az milo. Kosztujac przy tym mniej niz tesla.

      Ile masz elektrykow jadacych 400km/h? Zadnego? A takich jadacych 300? Tez zadnego?

    •  

      pokaż komentarz

      Przewaga silnika spalinowego to to, ze on moze miec bardzo duza moc.

      @verul: Tak jeśli jest 10 razy większy od silnika elektrycznego to ma wtedy ma przewagę:)

      Wez jakies stare Evo z napedem na 4 kola, studninguj na 500 koni i bedzie zamiatac kazda tesle az milo

      @verul: Może z najsłabszą miałbyś minimalne szanse. Tesli nie wyprzedza nic w swojej klasie.

      Ile masz elektrykow jadacych 400km/h? Zadnego? A takich jadacych 300? Tez zadnego?

      @verul: Co to za argument ? auta EV są stosunkowo niedługo na rynku, do tego rynku się dostosowują. Obecnie nikt nie potrzebuje auta jadącego 400 km/h.
      Weź teraz użyj rozumu i pomyśl jak myśli statystyczny klient. Czy Jan Kowalski jest gotowy zapłacić milion zł za auto które pali 25 litrów na 100 km ? pewnie nie. Kupi elektryczne auto za 25% tej ceny które zapewni porównywalne osiągi i zużyje tylko 2 litry na 100km ( w przeliczeniu na ilość zużytej energii elektrycznej)
      Nie pisz mi kolejny raz o przeróbkach starych rozpadających się gówien. Porównaj nowe auta do nowych a nie nowy elektryczny(bezpieczny) do trumny na kółkach.

    •  

      pokaż komentarz

      @VWgolf3: To czy jest wiekszy silnik nie ma znaczenia. Bedzie bral wiecej paliwa po prostu i tyle. Tankowanie trwa krotko wiec mozna sobie na to pozwolic.

      Najszybszy model S kosztuje ok 650 tys i ma faktycznie imponujace przyspieszenie. Ale tylko od 0 do 100 bo pozniej juz zwalnia. To jest ograniczenie silnikow elektrycznych. Zreszta to przyspieszenie wynika z napedu na kilka kol i lepszej trakcji. I wiesz co? Za znacznie mniej niz 650 tys bedziesz mial samochod wygodniejszy, lepszy i szybszy. Nawet jak fabryka takiego nie wypusci to mozesz kupic nowy i go stuningowac. Czyli 200k samochod (np nowa Impreza WRX)+ 100k tuning i zamiatasz aventadory i tesle jak chcesz. Wiesz czemu? Bo fabryki nie wypuszczaja samochodow z max mozliwa dostepna moca. Zawsze mozna cos ulepszyc. Zobacz najwieksza legende czyli Toyote Supre ktora jak jest srednio stuningowana to do 1000 koni dochodzi. https://www.cda.pl/video/264243c

      Co do trumien na kolkach to zauwaz ze ja nie pisze o niemieckich szrotach typu VWGolf3 jakie jezdza po Polsce. Tuningowac mozna kazdy samochod. 5 letni tez, a temu do trumny daleko.

  •  

    pokaż komentarz

    Elektrykami się fajnie jeździ, ale przy tych cenach lepiej kupić nawet starego VW Passata B5 za jedną wypłatę, w jakimś 1.8t i AWD, który i tak będzie lepszym samochodem niż najtańszy elektryk.

    Póki co to fajna zabawka dla bogatych, którzy już czasu nie liczą.

    •  

      pokaż komentarz

      Elektrykami się fajnie jeździ, ale przy tych cenach lepiej kupić nawet starego VW Passata B5 za jedną wypłatę, w jakimś 1.8t i AWD, który i tak będzie lepszym samochodem niż najtańszy elektryk.

      @UznanyEkspert: pokaż mi w czym będzie lepszy? Tesla model 3 już ma 3.2 do setki, powodzenia w szukaniu auta które będzie tak gazowało w tym segmencie cenowym xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: 3s z hakiem może ma wersja performance ale za 80 tysiący euro kupisz no BMW M3, które jest zwyy lepsze i nie jest ulepione z kartonu za pomocą zszywacza.

    •  

      pokaż komentarz

      "ale przy tych cenach lepiej kupić nawet starego VW Passata B5"

      Tesla model 3

      @Rabusek: Ja p@?#$?!ę...

    •  

      pokaż komentarz

      @UznanyEkspert: Tesla jest tak ulepiona z kartonu, że jakimś dziwnym cudem według największych organizacji badających bezpieczeństwo pojazdów plasuje się na szczycie listy jeśli idzie o solidność konstrukcji i ochronę pasażerów/kierowcy

      Pewne elementy faktycznie może w początkowych modelach były słabo spasowane - choroby wieku dziecięcego i typowa rzecz dla amerykańskich marek, które jednak na bieżąco poprawiali.

      Więc jeśli Tesla jest zrobiona z kartonu, z czego zrobione jest BMW, które wypada gorzej w testach zderzeniowych? :)

    •  

      pokaż komentarz

      @grskii: nie, nie poprawiali. Nie jest lepiej. Odnosze wrazenie, ze wykonanie maja w dupie. Wnetrze jest ok, ale z zewnatrz to jakas katastrofa jak na segment premium, do ktorego Tesla aspiruje. Ale ok, za naped warto zaplacic

    •  

      pokaż komentarz

      @grskii: Woziłem się przez ponad rok Modelem S po lifcie. Owszem fajny. Ale po przesiadce do BMW poczułem zupełnie inny poziom jakości. Tesla to trzeszczący, kiepsko wykonany i jeszcze gorzej spasowany szajs za tę cenę. Jedyne co ja ratuje w przypadku modeli do 2017 to darmowe ładowanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @wujawuja: Znam dwie osoby, które mają tesle, jedna model 3, druga model s. Żaden z nich nie narzeka, a myślę, że mogliby się dopatrzeć już znacznych wad, zwłaszcza w modelu S, którym jeździ już kilka lat.

      Sam jednak nie mam więc się nie wypowiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @UznanyEkspert: masz rację. Na polski zarobki jest póki co drogo. Jakby mi przyszlo zapłacić 50k pln, tak jak niemcowi 50 k€ za elektryka, to bym powiedział że jest tanio.

    •  

      pokaż komentarz

      mają tesle, jedna model 3, druga model s. Żaden z nich nie narzeka, a myślę, że mogliby się dopatrzeć już znacznych wad, zwłaszcza w modelu S, którym jeździ już kilka lat.

      @grskii: Jakbyś tyle wyładował za samochód, to też byś się nie przyznał że jednak jakościowo (wykończenie wnętrza) to badziewie ;)
      Fakt napęd + ogólnie pojęty "battery management" mają ogarnięty na bardzo wysokim poziomie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Rabusek: pytanie, tylko po co ci właściwie potrzebne 470 "kuni" czy 3,4s do 100? po to żebyś mógł szybciej rozładowywać baterię ścigając się z pod świateł?

    •  

      pokaż komentarz

      @grskii: wiekszosc uzytkownikow nigdy nie dostrzeze fakapow powloki lakierniczej jak miejscowy brak lakieru bezbarwnego, zmatowienia, „overspray“ i inne. Ale to nadal jest norma w Tesli, a przy tej cenie nie powinno. Podobnie ze spasowaniem. No i niektore elementy lubia odpadac lub ruszac sie (np, te p%#$$$$ety na przednich blotnikach). Tesla nie zwracala jak dotad szczegolnej uwagi na jakosc, bo ich auta i tak sie sprzedadza

    •  

      pokaż komentarz

      Póki co to fajna zabawka dla bogatych, którzy już czasu nie liczą.

      @UznanyEkspert: Fiat 500 elektryczny, nawet nowy jest tani. Cena adekwatna do klasy jaką prezentuje. Jak sedany elektryczne będą miały tyle lat co te wioskowe gruzy b5 to też będą tanie.

    •  

      pokaż komentarz

      pokaż mi w czym będzie lepszy? Tesla model 3 już ma 3.2 do setki, powodzenia w szukaniu auta które będzie tak gazowało w tym segmencie cenowym xD

      @Rabusek: Powiedz mi na ..uj to komu - fajnie wygląda jak masz powiedzmy 15-22 lata, ale pewnie 90% realnych konsumentów - czyli kupujących za swój hajs, ma to w dupie, czy ma 3sek czy 8 sek do setki. Kalkulują ile za to zapłacą lub ile wyniesie miesięczna rata vw koszty eksploatacji i czy dzieciaki się zmieszczą z tyłu w fotelikach.

    •  

      pokaż komentarz

      @magicznyfred: @xan-kreigor: ale już autopilot, super systemy bezpieczeństwa, czy Netflix w kokpicie to nie raz więcej niż to co w ogóle oferują inne marki ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @UznanyEkspert: pokaż mi w czym będzie lepszy? Tesla model 3 już ma 3.2 do setki, powodzenia w szukaniu auta które będzie tak gazowało w tym segmencie cenowym xD

      @Rabusek: Tesla model 3 to przykład chujstwa sprzedawanego za ogromne pieniądze. Chyba że ja o czymś nie wiem i te wszystkie afery o przekłamane osiągi i parametry techniczne to były fejki i spisek koncernów wydobywczych.

      Co do samochodu z takim przyspieszeniem - w zasadzie każdy samochód sportowy w tej cenie ma takie osiągi. I te osiągi są przynajmniej stałe i nie są przekłamane.

    •  

      pokaż komentarz

      @multikonto69: zalinkuj proszę, ja tu mam kilka filmów gdzie przyspiesza nawet 2.9 do setki ;)

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @UznanyEkspert Najtańszy elektryk do miasta to ok 50tys. Moim zdaniem niewiele. Na trasy i tak lepszy bedzie silnik spalinowy

      źródło: youtu.be

    •  

      pokaż komentarz

      Co do samochodu z takim przyspieszeniem - w zasadzie każdy samochód sportowy w tej cenie ma takie osiągi. I te osiągi są przynajmniej stałe i nie są przekłamane.

      @multikonto69: Żaden samochód za te pieniądze nie ma takich osiągów. W Tesli osiągi są stałe w przeciwieństwie do np aut spalinowych.

  •  

    pokaż komentarz

    Ciekawe czy w tę liczbę wliczają melexy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    Albo...

    źródło: wykop.pl

  •  

    pokaż komentarz

    Smutno mi to czytać co tu piszecie. Mam nadzieję, że zmienicie zdanie w momencie, w którym Elon już nie długo przedstawi nową generację baterii (rozwijaną przez Maxwell oraz prof. Goodenough) na poziomie gęstości 300-350 wh/kg pierwszej fazie rozwoju projektu kiedy to wreszcie zasięg na jednym ładowaniu przykroczy zasięg benzyny. Dodatkowo wykorzystanie superkondensatorów jako poduszka na zbieranie energii z hamowania regeneracyjnego zwiększające wydajność tego systemu będzie wielką zmianą. Ja wiem, że chcielibyście, aby wszystko było tip top ad hoc, ale weźcie pod uwagę z jakimi wyzwaniami inżynierowie stają każdego dnia, aby stworzyć kolejną lepszą wersję produktu i spójrzcie na to co było na początku drogi Tesli (przyjmiji Model S z 2012 roku zamiast Roadstera z 2008) i gdzie jest ona teraz. Zmiany przechodzą z czasem, a napełnianie negatywnością siebie i innych nie pomaga nikomu. Poniżej zamieszczam kilka linków do ciekawych informacji, z którymi warto się zaznajomić. Pozdrawiam :)

    https://www.nextbigfuture.com/2019/02/tesla-buys-maxwell-to-eventually-triple-battery-energy-density.html
    https://www.youtube.com/watch?v=oTwmF6uK4zk
    https://youtu.be/6RhtiPefVzM
    https://youtu.be/DE_PZQ13YTY

    Jeśli chcielibyście więcej linków to dajcie znać :)

    •  

      pokaż komentarz

      @embed0: niektorzy ludzie oczekuja cudow od razu, to wszystko przyjdzie z czasem. Zanim powstal IPhone byla Nokia z wezem.
      Ci krytykanci to sa czesto zakompleksieni ludzie ktorzy podwazaja osiagniecia innych by podswiadomie poprawic swoja samoocene i usprawidliwic brak wlasnych sukcesow.

    •  

      pokaż komentarz

      @embed0: Wszystko super ale w Polsce potrzebne są auta za około 50 000 pln. Trzeba patrzeć na nowości Daci a nie Tesli. Te auta są za drogie, nawet jakby był prąd za darmo to nie mają sensu. Mają sens, ale nie ekonomiczny, a u nas to priorytet.

    •  

      pokaż komentarz

      @Carhartt:
      ewentualnie patrzymy trzeźwym okiem na świat i nie wierzymy w bajeczki.
      Elektryki na obecną chwilę są :
      1. za drogie
      2. nie ma stacji ładowania w Polsce
      3. ekologiczne dopiero do 70-100tys km przejechanych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Old_gamer1988: Elektryki elektrykami, ale w PL nie ma infrastruktury energetycznej zdolnej do przeniesienia prądu potrzebnego do naładowania wielu samochodów jednocześnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pimenista:
      No własnie. Wystarczy spojrzeć co się działo latem jak były upały.
      Mordu dokonały klimatyzatory, teraz wyobraźmy sobie ładowanie aut elektrycznych w tym samym czasie.

    •  

      pokaż komentarz

      @embed0: 300wh/kg? Czyli jak ostatnio zrobiłem liona na o pojemnosci 2ah w konfiguracji 6s1p to mi wychodzi jakieś 48wh przy masie 200g. Czyli ok 240wh/kg? Dobrze policzyłem?

    •  

      pokaż komentarz

      @embed0: Tyle w temacie electric Jesus - xDDDDD. Nowe baterie, nowy człowiek, nowy Elon - xDDDD. Te wasze tagi trzeba włączyć pod neueurope xD.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS liczę że z czasem zmienisz swoja opinie. Miłego dnia :)

    •  

      pokaż komentarz

      @embed0: xD co ja mam zmieniać, jak Twoja sprawa skazana jest na porażkę, podobnie jak neutrsalność klimatyczna 2050. Z fizyką, ekonomią i zdrowym rozsądkiem nie wygrasz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS benzyna i gaz skoncza sie w koncu. Trzbea bedzie z nich zrezygnowac. Jaka alternatywe widzisz? Auta na tor lub wodor?

    •  

      pokaż komentarz

      @embed0: ale czemu Ci jest smutno ? Większość ludzi nie jest ślepo zapatrzona w auta elektryczne, gdzie w swoim zaślepieniu nie dostrzegają, że obecnie jazda elektrykiem ma więcej wad niż zalet.
      Zakup elektryka w Polsce ma sens tylko jeśli planujemy nim jeździć krótkie dystanse i mamy dom, w którym naładujemy auto. Taka Skoda Citigo, która po dofinansowaniu dla os. prywatnych wyniesie ok 50k zł ma jak najbardziej sens do miasta, albo Leaf który po dofinansowaniu wyjdzie ok. 80k zł. Jeśli nie mamy domu, to dużo rozsądniejszym zakupem będzie hybryda do miasta.
      Jednak jazda w trasę to już opcja tylko dla ludzi ultra cierpliwych.
      Spotykam czasami na A2 jakąś teslę i zawsze jadą grzecznie prawym pasem z prędkością rzędu 100-120km/h. Jazda z prędkością 140-160km/h sprawia, że przejechanie trasy Pzn-Wawa jest niemożliwe na jednym ładowaniu, co przy benzynowych alternatywach nie jest żadnym problemem nawet dla najbardziej paliwożernych potworów.
      Poza tym słyszałem, że cena prądu na stacjach np. Greenway podrożała ostatnimi czasy i obecnie chyba oscyluje w okolicach 2zł/KWh co przy obecnych elektrykach daje koszt 30-50zł/100km.

    •  

      pokaż komentarz

      benzyna i gaz skoncza sie w koncu.

      @embed0: xDDDDD kończą się, kończą i skończyć nie mogą.

      Słuchaj, OZE, ani inne NIE SĄ w stanie napędzić dzisiejszej cywilizacji. Jedyną drogą jest energetyka jądrowa - to raz.

      Przy autach jest jeszcze trudniej, bo lit także jest skończony - dużo bardziej niż szczątki dinozaurów, którymi palimy w autach - to raz.
      Dwa - pomimo tego, że EV mało kto kupuje są problemy z ilością baterii na rynku - a te nie są nawet 1% rynku. Jeżeli zwiększą udział w rynku, to kolejki po auta będą jak za komuny. Długie.
      Trzy - infrastruktura do ładowania - tej nie ma i długo nie będzie, ponieważ najrozsądniej byłoby, gdyby każde miejsce parkingowe było stacją ładowania - co znów wymusza inwestycje w energetykę oraz miasta. Rewolucja EV nigdy nie nadejdzie, bo nikt o nią nie pytał, ani nie niesie żadnych korzyści, poza tymi wymyślonymi przez zieloną szurię.

      Wodór to co innego, ale zapewniam, że za 30-40 lat nadal będziesz się ślinił do aut z ICE - może będą to HEV, może PHEV, ale jednak czyste EV to proteza auta.

    •  

      pokaż komentarz

      @kososki To sa wszystko trafne spostrzezenia i faktyczne wady aut elektrycznych. Tak jak napisales w tej chwili nie dla kazdego jest to opcja ale jest co raz lepiej i powinnismy spogladac w przyszlosc. Ja mam dom i juz jutro bede mial panele fotowoltaiczne wiec dla mnie aito elektryczne by bylo super opcja ale jak juz bylo wspominane sa drogie do zakupu. Drogie nie jest samo auto co jego bateria (ktorej to cena spada a wydajnosc wzrasta z kazdym rokiem). Jednak utrzymanie auta spalinowego tez kosztuje tylko nie na poczatku zakupu a po czasie. Dlatego planuje jeszcze zbierac pieniadze i poczekac na nowa generacje baterii. Spojrz tez na szybkosc ladowania jak wzrosla w przeciagu 5 lat. Ze 120kw do 250 kw na superchargerach a Ionity jeszcze ma lepsze osiagi. Caly swiat idzie w kierunku elektryfikacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS rozumiem twoj punkt widzenia. Mam inne zdanie. Licze ze z czasem tez je zmienisz. Pozdrawiam :)

    •  

      pokaż komentarz

      Ze 120kw do 250 kw na superchargerach

      @embed0:

      Tylko wtedy już nie jest tak ekonomicznie, opierając się na Tesli:

      Naładowanie baterii do pełna na Superchargerach to około 95-100zł, więc przy normalnej jeździe wychodzi 25-30zł/100km. Gdybyś chciał ładować na greenway(około 2.19zł/1kWh), koszt naładowania ponad 170zł.
      Prawda jest taka, że samochody Tesli na chwile obecną są zarezerwowane dla najbogatszych, wliczając cenę ich zakupu plus późniejszą eksploatację wychodzi bardzo drogo.

    •  

      pokaż komentarz

      @kososki: Serio? 30-50zl/100km cena pradu? To ekwiwalent spalania 6-10 litrow. Czyli elektryk wychodzi tak samo jak benzyna.

    •  

      pokaż komentarz

      @verul: no jeśli ładować na ładowarkach Greenaway. W domu mając jakieś taryfy nocne itd. wyjdzie z 3x taniej

    •  

      pokaż komentarz

      @kososki: kiedyś to liczyłem i greenway się nie opłaca, jedynie ładowanie w domu ma sens. więc trzeba mieć domek z garażem i wtedy elektryk ma sens.

    •  

      pokaż komentarz

      @verul: u mnie auto paliło 8 litrow lpg/100km.
      Chyba żaden elektryk tego nie pobije( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Jak masz dom/garaż to spoko ale jak nie to nie ma opcji kupienia elektryka.

    Mam rzucic kabel z 4 piętra w bloku żeby naładować samochód ? Już widzę te kable zwisające z okien. Ta instalacja na pewno to wytrzyma ;)

    Teraz to cieżko gdzieś zaparkować,a co dopiero będzie się dopchać do stacji ładowania.