•  

    pokaż komentarz

    Zaraz będą komentarze, że spadek zabitych nie ma żadnego związku ze zmianą przepisów. Okaże się, że:
    a) Litwini mają inną mentalność.
    b) to infrastruktura sprawiła, że liczba zabitych się zmniejszyła. Bo na pewno przez rok poprawili o 60% infrastrukturę
    c) akurat tak się złożyło w tym roku

    itd. itd.

    •  

      pokaż komentarz

      @horizontal_vertical: "Wprowadzili mandaty dla pieszych za używanie komórek na przejściach, to musiało być to!"

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      Zaraz będą komentarze, że spadek zabitych nie ma żadnego związku ze zmianą przepisów. Okaże się, że:
      a) Litwini mają inną mentalność.
      b) to infrastruktura sprawiła, że liczba zabitych się zmniejszyła. Bo na pewno przez rok poprawili o 60% infrastrukturę
      c) akurat tak się złożyło w tym roku


      @horizontal_vertical:

      widzisz sam sobie odpowiedziałeś że może miało to wpływ a może nie, światła w dzień też nic nie dawały a jednak je wprowadzili w pl

    •  

      pokaż komentarz

      @horizontal_vertical: Pomiajac juz sam fakt, ze tytul znaleziska to klamstwo bo w linkowamym artykule (nawet w jego tytule xD) jest mowa o 40% a nie 60%.

      to ja bym szedl linia, ze zalosnie mala probka zeby cokolwiek udowadniac w jedna czy druga strone. Chodzi o 9 zmarlych osob w 2018 vs 15 w 2019. Potezna probka, wystraczy jeden tir, ktory rozjedzie grupke dzieci, albo rodzicow z dzieckiem i juz ze znaleziskowych 60% artykulowych 40% robi sie 10% albo okaze sie ze nic sie nie zmienilo xD

      W okresie od stycznia do października tego roku na Litwie na przejściach dla pieszych zginęło 9 osób. W tym samym okresie 2018 r. na „zebrach” życie straciło 15 osób. Zatem po wprowadzeniu pierwszeństwa dla pieszych na Litwie liczba ludzi zabitych w wypadkach na przejściach dla pieszych zmniejszyła się radykalnie, bo aż o 40 proc.

    •  

      pokaż komentarz

      c) akurat tak się złożyło w tym roku

      @horizontal_vertical: 9 do 16 zabitych to rzeczywiście miarodajna próbka. Nie twierdzę że nie ma to zdecydowanego wpływu, ale dzbanem jest ten kto sądzi że kategorycznie zmiana przesądza o zmniejszeniu wypadków i odwrotnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @horizontal_vertical: A może to zasługa:

      Warto też wspomnieć, że w ubiegłym roku Litwini zmienili nie tylko prawo dotyczące pierwszeństwa pieszych. Pieszym zakazano korzystania z urządzeń mobilnych przy przekraczaniu przejść. Grozi im za to mandat w kwocie od 20 do 40 euro.

      Litwini wprowadzili cały pakiet zmian.

    •  

      pokaż komentarz

      @horizontal_vertical: Dziś każde przepisy uderzają w kierowców. A może by tak wprowadzić, że pieszy przed wejściem na pasy ma obowiązek sprawdzenia czy może to zrobić i spojrzenia w lewo w prawo i jeszcze raz w lewo jak uczono kiedyś w szkołach! Dzisiaj jadę 3 pasmową drogą w mieście. 20 samochodów hamuje bo przechodzi przez pasy jeden pieszy. Jakie zagrożenie, jakie marnotrawstwo energii. Tu nikt nie widzi że pył z kloców i energia marnje się na darmo. Ten pieszy mógł poczekać 3 minuty i przejść jak auta będą miały czerwone na skrzyżowaniu poprzedzającym to przejście. Patologia dzisiejszego świata.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: brawo! Pełna zgoda. Absurd goni absurd w tym kraju.

    •  

      pokaż komentarz

      Zaraz będą komentarze, że spadek zabitych nie ma żadnego związku ze zmianą przepisów.

      c) akurat tak się złożyło w tym roku

      bardzo możliwe

      W okresie od stycznia do października tego roku na Litwie na przejściach dla pieszych zginęło 9 osób. W tym samym okresie 2018 r. na „zebrach” życie straciło 15 osób.

      przy takich wielkościach to te 60% prez 1 rok to nic nie znaczy

      W Polsce ginie na przejściu dla pieszych pond 400 osób jak będzie zmiana o 60% to wtedy bedzie mozna ocenić jak dobry jest to przepis.

    •  

      pokaż komentarz

      u nas za to na autostradach prowadzących z północy na południe Polski w ciągu 20 lat ilość wypadków zwiększyła się o 1000000000000000000000% ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      Ten pieszy mógł poczekać 3 minuty i przejść jak auta będą miały czerwone na skrzyżowaniu poprzedzającym to przejście. Patologia dzisiejszego świata.

      @kokosik: mogłeś iść pieszo. Założę się, że nie raz i nie dwa jechałeś samochodem, chociaż mogłeś inaczej. Jak przed skrzyżowaniem musisz zwolnić to też wyliczasz pył i marnotrawstwo energii? Dupcenie i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grothar: Nie rób k*&^wy z logiki. To przywilej ekoterrorystów liczenie emisji CO2 itd. Więc skoro tak to działajmy logicznie. Pieszy może zatrzymać się o wiele łatwiej niż auto. Buduje się przejścia dla zwierząt ale nie buduje się przejść nadziemnych dla pieszych bo na to nie ma pieniędzy.

    •  

      pokaż komentarz

      @horizontal_vertical: I wyjdzie że ludzie są tam mądrzejsi bo wchodząc na pasy rozglądają się a nie jak debile w Polsce z marszu przed siebie. Co z tego że auto jest 2m od pasów. Mówili debilowi że ma pierwszeństwo.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: równie dobrze może poczekać kierowca te 15 sekund :D

    •  

      pokaż komentarz

      @zbiq77: Może i sam czasem puszczam pieszych. Widzę że idzie dziadek z laseczką jadę wolno, dziadek macha laską żebym jechał dalej ale staję i przepuszczam (t obyło wczoraj). Ale jak 20 auto jedzie około 90 km/h i idzie młodzian do ogródków działkowych to może poczekać.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: jak 20 aut jedzie z prędkością 90 km na godzinę w rejonie przejścia i ogródków dzialkowych to w większości łamią oni przepisy. Przy przejściach z reguły są 50/70 - nawet jak mówimy o drogach dwujrzdniowych. Wiec to takie tłumaczenie jak z tych co jeżdżą "szybko, ale bezpiecznie". Brak kultury względem innych użytkowników i jakiegokolwiek poszanowania przepisów jest problemem na drogach w Polsce - nie piesi. Jeżdżę na codzień po mieście i problemem na pasach nie są piesi - tylko kierowcy - wyprzedzanie na pasach, również jak ustepujesz pierwszeństwa pieszemu. Jakoś przez ostatni rok żaden pieszy nie wszedł mi przed maskę z telefonem, natomiast wyprzedzanie na pasach widzę kilkukrotnie - na dzień.

    •  

      pokaż komentarz

      @Czupakabros: Właśnie nie wiem co to za problem, żeby pieszy obrócił łeb w lewo i w prawo zanim wejdzie na jezdnię. Przecież samochód nie pojawi się magicznie na pasach. W jaki inny sposób pieszy może zginąć jak nie przez własną nieuwagę?

    •  

      pokaż komentarz

      Litwini wprowadzili cały pakiet zmian.

      @icoztego: Oni u siebie jak jest 50 km/h jadą 50, u nas tak to nie działa i efekty całościowe mogą być inne.
      Inna sprawa, że u siebie 50 u nas 150 jadą.

    •  

      pokaż komentarz

      @zbiq77: Łamią i co z tego. Przepisy są chore i trzeba je łamać jak chcesz normalnie jechać. Wiem że na Wykop są głównie dzieci i hipokryci którzy nie umieją przyznać że sami też łamią przepisy. Nie ma ludzi którzy jeżdżą w 100% zgodnie z przepisami. Jeden wyśle smsa albo rozmawia, drugi nie zapina pasów, a trzeci (oczywiście to tylko przykłady bo wykroczeń jest więcej) łamie ograniczenia prędkości - należę do tych trzecich. Do których zaliczasz się Ty?

    •  

      pokaż komentarz

      @maciej-kossakowski: We Włoszech ciągłe nie istnieją, jedź na Amalfi czy do Apulli zobaczysz że Polacy są bardzo przepisowy. Tam dopiero idą grube akcje. Kiedy widziałem pierwszy raz to nie wierzyłem. Widać to zresztą po ich samochodach. Media kłamia że w PL jest tak źle. Źle jest z ilością ofiar śmiertelnych ale to nie wina prędkości tylko infrastruktury i braku świadomości zwłaszcza pieszych którzy sa dziś "świętymi krowami".
      Kilka dni temu kolega potracił rowerzystę. Godzina 16:30 - ciemno. Zero odblasków (twierdził że ma na kurtce ale widoczne nie były), brak oswietlenia. Lusterko do wymiany. Gdyby go zabił poniósłby na pewno konsekwencje mimo że nie zawinił.

    •  

      pokaż komentarz

      A może by tak wprowadzić, że pieszy przed wejściem na pasy ma obowiązek sprawdzenia czy może to zrobić i spojrzenia w lewo w prawo i jeszcze raz w lewo jak uczono kiedyś w szkołach!

      @kokosik myślę, że ten przepis mógłby sporo poprawić bezpieczeństwo pieszych. Oczywiście - pierwszenstwo jeszcze przed pasami może być, ale nie w ten sposób, że idzie sobie pieszy chodnikiem, nagle robi zwrot przez lewe ramię i jest na pasach 5m przed jadącym samochodem.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: zgadza się, od tej nadopiekuńczości robi się nam bezmyślne społeczeństwo

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: jak przepisy są chore - to proponuję się przeprowadzić (tam gdzie są lepsze). Bo taki argument jest dziecinny. Dla Trynkola przepisy też są chore, to z tego powodu mamy pochwalac jego zachowanie :D? Przepisy nie są idealne, zgadza się, ale to nie jest żaden argument żeby je łamać. PS istnieją kraje gdzie panuje anarchia, sugeruję przeprowadzkę :D

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: oczywiście pleciesz kompletne farmazony. Wiesz czemu? Bo konieczność ustępowania pierwszeństwa np na drogach że skrzyżowaniami równorzędnymi znacznie redukuje prędkość z jaką poruszają się kierowcy. Natomiast na drogach z pierwszeństwem jeżdżą znacznie szybciej i na pałę że tak powiem.
      Dlatego konieczność ustępowania pieszym przyczyni się do uspokojenia ruchu i poprawy bezpieczeństwa.

    •  

      pokaż komentarz

      @bibsz: Uspokojenie ruchu.... - słowo wytrych dla sprawienia żeby kierowcom odechciało się jeździć. Pierwszeństwo na drogach głównych powinno być własnie po to żeby upłynniać ruch a nie później płakać jak we Wrocławiu "ekspert" że albo 50 tys kierowców przesiądzie się na autobusy albo miasto stanie! Pierwszeństwo to rzecz święta i trzeba nauczyć kierowców jej poszanowania bo wielu nie szanuje i świadomie wymusza, a bezmyślne oszołomy twierdzą później że to wina prędkości. Nie to nie wina prędkości tylko w większości wypadków wymuszenia pierwszeństwa. Po prostu za prędkość łatwiej łapać i przynosi to spore zyski państwu. Dlatego wszyscy ochoczo to stosują. Ograniczenia prędkości na autostradach to już totalna głupota!

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: ty na prawdę uważasz i konieczność ustępowania pierwszeństwa powoduje że odeciewa się jeździć? Może po prostu nie wiesz która strona to prawa i komu trzeba ustąpić :)))

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: "Dziś każde przepisy uderzają w kierowców. " hehehe część kierowców należy natychmiast zutylizować.

    •  

      pokaż komentarz

      @bibsz: "uspokojenie ruchu" to grupa idiotycznych rozwiązań np. niedawno w jednym miejscu w Łodzi zawężono 3 pasy drogi do jednego poprzez ustawienie słupków i namalowanie białych linii. Nikt oczywiście nie wpadł na pomysł wyremontowania dziurawej drogi. Dla kierowców został najgorszej jakości pas (argument? podobno ktoś tam driftował wieczorami). Tego nie robią normalni ludzie! Są jednak też inne wybryki inżynierii drogowej jak progi zwalniajace. Ulice i drogi które same wyglądają jak jeden wielki próg zwalniający położony na odcinku kilkuset metrów czy kilku km uzbraja się w owe progi! Po cholerę?! Pieniędzy na remont oczywiście nie ma, gdyby normalny człowiek dowiedział się ile taki g*&o kosztuje i jak niszczy jego auto to tylko popukałby się w głowę!
      Nie mam problemu z pierwszeństwem ale nie uważam żeby stosownym były takie rozwiązania w przypadku np. drogi krajowej czy wojewódzkiej i innych dróg niższej kategorii. Podobnie jeśli jest np. droga powiatowa łącząca dwie miejscowości i do niej dochodzące jakieś lokalne. Po co blokować ruch na głównej drodze. Skrzyżowanie dróg równorzędnych jest odpowiednie dla dróg osiedlowych i dróg miejskich o małym natężeniu ruchu.

    •  

      pokaż komentarz

      @tomaszk-poz: Masz rację. Cioty drogowe które nie ogarniają co się dzieje wokół nich i widzą wszędzie zagrożenia tylko nie widzą jakim zagrożeniem są sami.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: Ale przecież tak właśnie jest. Drogi równorzędne to są z reguły drogi niższej kategorii. Na takich właśnie drogach są przejścia bez sygnalizacji na których pieszy ma mieć pierwszeństwo. Przejścia bez sygnalizacji są przecież w miejscach gdzie albo ruch samochodowy jest niewielki albo pieszych jest mało. Tam gdzie jest duże natężenie są przejścia że światłami. Przecież obowiązek ustępowania pieszym nie wpłynie jakoś na przepustowość bo po prostu przejścia bez sygnalizacji są na dość luźnych miejscach. (Przynajmniej tak jest u mnie w okolicy)

    •  

      pokaż komentarz

      @bibsz: Tutaj jak zapewne wiesz jest spora dowolność. Zarówno w dużych jak i małych miastach. Przykład który podałem to Łódź i jedna z głównych arterii miasta.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik wy robicie kruwe z logiki, bo to takie samo zatrzymanie jak każde inne; korek, światła - w zależności od natężenia ruchu liczba zatrzymań bardzo się różni. Lepiej się nauczyć jeździć ekonomicznie, zamiast pier dolić takie kocopoły, ale nie - wyścigi do świateł, jazda powyżej 140 km/h tak, ale przepuścić pieszego - olaboga!

      Pieszy może zatrzymać się o wiele łatwiej niż auto

      I dlatego to auto powinno bardziej uważać - bo jest je trudniej zatrzymać, ale ty nie rozumiesz konsekwencji wynikających z tego, co sam piszesz.

    •  

      pokaż komentarz

      I dlatego to auto powinno bardziej uważać - bo jest je trudniej zatrzymać, ale ty nie rozumiesz konsekwencji wynikających z tego, co sam piszesz.

      @Grothar: I dlatego też postulujesz za tym, aby na przejazdach kolejowych pociąg również stracił pierwszeństwo?

    •  

      pokaż komentarz

      @Grothar: szkoda że pociąg nie zatrzymuje się przed przejazdem. Twoja logika, przecież maszynista musi bardziej uważać.

    •  

      pokaż komentarz

      @greq333
      @kokosik

      pociąg

      Dlatego w Polsce jest tyle wypadków - społeczeństwo jest po prostu głupie i niecywilizowane. Technicznie wyszliśmy z komuny, ale nie z komunistycznej mentalności, jak widać.

      Nie wiem nawet jak skomentować wasze idiotyczne "porównanie" do pociągu. Obaj jesteście po prostu dzbanami.
      Może zacznijcie jeść kule bilardowe - też są okrągłe - jak jabłka.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grothar: Zapewne kilka lekcji fizyki powinno wyjaśnić Ci nasz tok rozumowania. Żeby było Ci łatwiej zrozumieć: pociąg, samochód, człowiek.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik

      Zapewne kilka lekcji fizyki powinno wyjaśnić Ci nasz tok rozumowania.

      Wasz tok "rozumowania" jest odpowiedzialny za trzykrotnie większą liczbę wypadków w porównaniu do Wielkiej Brytanii, gdzie pieszy wkraczający na pasy ma bezwzględne pierwszeństwo i gdzie nikomu cywilizowanemu to nie przeszkadza.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grothar: A gdyby tak samochód nawet na pasach miał bezwzględne pierwszeństwo i to pieszy musiałby zawsze ustępować tak jak auto musi ustąpić kolei? Wtedy ilość ofiar nie zmniejszyłaby się? Oczywiście że tak ale lewacka doktryna nie przyjmuje najbardziej racjonalnych i oczywistych rozwiązań. Rozmawia się z Tobą jak z pedalarzami na kolarzówkach. Jak on jedzie po jezdni mimo drogi rowerowej która biegnie obok to jest dobrze ale jak auto jedzie po drodze rowerowej to tragedia. Jak on jedzie po przejściu dla pieszych to dobrze ale jak auto zaparkuje kawałkiem na drodze dla rowerów lub przejeździe rowerowym to tragedia.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik

      A gdyby tak samochód nawet na pasach miał bezwzględne pierwszeństwo i to pieszy musiałby zawsze ustępować tak jak auto musi ustąpić kolei?

      Autem kieruje człowiek i to on może jeździć tak, by nikomu krzywdy nie zrobić. To pojazd robi krzywdę pieszemu, a nie odwrotnie. Wciąż ignorujesz fakty z Wysp, gdzie taki system SKUTECZNIE ogranicza ofiary, wypadków jest 3x mniej niż w Polsce, chociaż mileage Brytyjczyków bije polski na głowę.

      Wtedy ilość ofiar nie zmniejszyłaby się? Oczywiście że tak ale lewacka doktryna nie przyjmuje najbardziej racjonalnych i oczywistych rozwiązań.

      Sracka, a nie lewacka. Ty prowadzisz - ty jesteś odpowiedzialny. To JEST racjonalne rozwiązanie. Posiadając prawo jazdy stajesz się wykwalifikowanym użytkownikiem drogi. Pieszy jest zwykłym pieszym - może być głuchy, mieć autyzm, być dzieckiem, być zdenerwowanym, cukrzykiem, cokokwiek czego nie wiesz i nie musisz wiedzieć. Za to masz obowiązek go nie potrącić

      Rozmawia się z Tobą jak z pedalarzami na kolarzówkach.

      Nie, to z tobą się rozmawia jak z niereformowalnym komunistycznym betonem

      Jak on jedzie po jezdni mimo drogi rowerowej która biegnie obok to jest dobrze ale jak auto jedzie po drodze rowerowej to tragedia

      Pedalarze to nowotwór dróg nie tylko w Polsce. Nie ma to nic wspólnego z przejściami dla pieszych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grothar: Rozwiązanie w UK działa ponieważ w jego skład nie wchodzi jedynie przepis "Pieszy krul"

      Jestem za wprowadzeniem pierwszeństwa dla pieszych, ale tylko na takiej zasadzie jak to działa w innych cywilizowanych Państwach, gdzie:
      - Nie doświadczysz przejść dla pieszych co 5 metrów
      - Nie doświadczysz przejść dla pieszych bez sygnalizacji na drogach wielo-pasowych
      - Nie doświadczysz sytuacji gdzie absolutnie musisz przejechać przez miasto (duża ilość obwodnic)

      Do tego w takim UK czy Niemczech jest również depenalizacja przechodzenia na czerwonym świetle oraz poza zebrami na całkowitą odpowiedzialność pieszego.
      To też coś co można by wprowadzić, ale dopiero jak ogarniemy infrastrukturę.

    •  

      pokaż komentarz

      @greq333 tak, ale w UK najpierw było bezpieczeństwo pieszych a potem obwodnice. W Polsce za ilość wypadków odpowiada mentalność kierowców, a nie infrastruktura, co widać w niemal każdym wpisie pod znaleziskami o wypadkach i sytuacjach na drogach.
      Takiej infrastruktury jak UK Polska nie będzie mieć nigdy, co nie znaczy, że należy wzruszyć ramionami na sytuację pieszych.
      Chciałem również zaznaczyć, że kiedyś też miałem taką mentalność, a myśleć na drodze nauczono mnie dopiero za granicą. Polaków nikt nie uczy jeździć.

  •  

    pokaż komentarz

    Jejku!!
    Wszystkie wykopki wpadną w panikę ponieważ logika „DZBANA Janusza” została oficjalnie zbadana i podważona ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @81bigboy: Takie prawo powinno zmusić kierowców do patrzenia również co się dzieje na chodnikach obok przejść, a nie jak ten koń z klapkami tylko jezdnie widzi i nic poza tym. Od samego początku popierałem to prawo.

    •  

      pokaż komentarz

      @81bigboy: Bzdury Korwina obalone, odcinek 2137.

    •  

      pokaż komentarz

      @Thael32 no tak, kierowca wszystko musi, bo pieszy to święta krowa.

    •  

      pokaż komentarz

      @loopack: tak. Bo to kierowca zabija, a nie pieszy.

    •  

      pokaż komentarz

      @loopack tak, kierowca musi, bo:
      -Generalnie chcemy mniej aut na drogach, dlatego trzeba ułatwiać życie pieszym/rowerzystom
      -pieszy idzie w deszczu/śniegu itp. Więc kierowcy nic się nie stanie jak dłużej posłucha radia podczas gdy pieszy będzie dostawał po ryju ścianami wody
      -when the shit hits the fan to pieszy będzie mokrą, czerwoną plamą.

      Sam jestem kierowcą, ale życie w Norwegii i tutejsze prawo, że pieszy rzeczywiście jest świętą krową zmienia spacer po mieście w zupełnie nową, przyjemną przygodę. I tego właśnie chciałbym wszędzie, bo bywając w polskich miastach jako pieszy czuję się trochę jak na wojnie. Chociaż I to się powoli zmienia na lepsze.

    •  

      pokaż komentarz

      @Thael32: Bardzo chętnie. Tylko niech oświetlą te chodniki, żebym widział co się na nich dzieje, a nie było sytuacji, że pieszy wychodzi na przejście zza szpaleru krzaków. Notorycznie się z tym spotykam, że jezdnia jasna przez latarnie i światła samochodów, a chodniki tak ciemne, że nic na nich nie widać, ze względu na duży kontrast.

    •  

      pokaż komentarz

      @peszmerd a jak pierwszy wpadnie na drogę i kierowca skręci i wjedzie w drzewo i zginie w wyniku tego to co wtedy?

    •  

      pokaż komentarz

      @neotps: a jak zesrasz sie na pasach to kto sprzątnie?

    •  

      pokaż komentarz

      tak. Bo to kierowca zabija, a nie pieszy.
      @peszmerd: Jak pieszy wyskoczy na ulicę przed rozpędzony samochód, to kto zabija? Kierowca czy pieszy? Kierowca, bo powinien jechać wolniej, w razie gdyby ktoś wyskoczył na jezdnię?

    •  

      pokaż komentarz

      @ibilon: kierowca z ciężkimi obrażeniami trafi do szpitala a pieszy pójdzie dalej o własnych siłach. Skąd się biorą tacy głupcy?

      k#?!a, w UK mam bezwzględne pierwszeństwo pieszych na pasach i jakoś nikogo nie zabiłem, ciekawe dlatego?

    •  

      pokaż komentarz

      @peszmerd: Według ciebie kiedy ktoś wyskoczy przed rozpędzony samochód, to kierowca jest winny śmierci?
      A jak ktoś skoczy z dachu wieżowca, to kto jest zabójcą? Wieżowiec? Grawitacja? Właściciel budynku? Murarz? Albo może chodnik, na który spadł? Albo może budowniczy tego chodnika?
      Jak ktoś wbije sam sobie nóż w gardło, to winny jest nóż?

      Słyszałeś kiedyś o takim starym łacińskim przysłowiu "chcącemu nie dzieje się krzywda"?

      Jeżeli uznajemy, że kierowcy są winny wszystkich wypadków na drogach, to trzeba wprowadzić w całym kraju, na każdej drodze, ograniczenie prędkości do 5km/h, w razie gdyby jakiś idiota samobójca, znaczy nie samobójca tylko oczywiście ofiara kierowcy, zechciał wyskoczyć na jezdnię. Albo najlepiej od razu zakazać samochodów, bo przecież ktoś może się położyć na jezdni, a wtedy prędkość nie ma znaczenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @peszmerd
      To piszy popełnia samobójstwo i się zabija sam.

    •  

      pokaż komentarz

      Według ciebie kiedy ktoś wyskoczy przed rozpędzony samochód

      @ibilon: tu juz przegrałeś, jeżeli po mieście jeździsz tak, że jesteś 'rozpędzony' przed przejściem gdzie w okolicy jest pieszy, to twoje miejsce jest w Azji. O przepraszam, w Polsce.

      Nie napisałem nigdzie CZYJA jest wina, napisałem KTO zabija. A zabija KIEROWCA, wiec to oczywiste, że ograniczamy KIERWOCOW POJAZDÓW.

      k?$$a, jesteście tak tepi, że szkoda czasu na dyskusje z wami.

    •  

      pokaż komentarz

      @Thael32 Piesi, jako najbardziej zainteresowani swoim bezpieczenstwem powinni chociazby z ostroznosci przyjmowac ze samochód ma pierwszenstwo. Nie ma co sie tu co obrazac, po prostu wchodzenie pod samochod nie wiedzac kto siedzi za kółkiem jest po prostu nierozsądne. I nie chodzi mi o przypadki samobójcze takie jak nastolatki w kapturze z nosem w telefonie i sluchawkami. Jestem pieszym, rzadziej kierowcą. A patrzenie na okolice drogi jest rowniez koniecznoscia, nie tylko przy pasach.

    •  

      pokaż komentarz

      tu juz przegrałeś, jeżeli po mieście jeździsz tak, że jesteś 'rozpędzony' przed przejściem gdzie w okolicy jest pieszy, to twoje miejsce jest w Azji. O przepraszam, w Polsce.
      @peszmerd: No to tak jak mówiłem, według ciebie trzeba wprowadzić w całym kraju ograniczenie prędkości do 5km/h, bo w każdej chwili jakiś idiota może wyskoczyć przed samochód. Albo najlepiej całkiem zakazać samochodów.
      I noży. Bo jak ktoś sprzedaje noże ludziom, którzy mogą się nimi zabić, to jego miejsce jest w więzieniu.

      Nie napisałem nigdzie CZYJA jest wina, napisałem KTO zabija.
      Przecież to jedno i to samo. Ten, kto dokonuje zabójstwa, jest winny zabójstwa. Bo niby kto inny?

      A zabija KIEROWCA, wiec to oczywiste, że ograniczamy KIERWOCOW POJAZDÓW.
      Jeżeli samobójca wyskakujący na jezdnię nie zabija się sam, tylko zabija go kierowca, to, wracając do mojego wcześniejszego pytania, kto zabija samobójcę skaczącego z dachu wieżowca? Wieżowiec, chodnik, grawitacja? Czy w takim razie trzeba "ograniczać" wieżowce albo grawitację?

    •  

      pokaż komentarz

      @peszmerd: a maszyniści zabijają ludzi leżących na torach. Tępa logika

    •  

      pokaż komentarz

      @81bigboy: Tyle, że pieszy widzi samochód z kilkuset metrów, bo wszystkie są oświetlone oczywiście jak nie patrzy się bezmyślnie tylko w smartfona. Natomiast pieszego w nocy bardzo często nie widać w ogóle, albo jak już wejdzie na jezdnie.

    •  

      pokaż komentarz

      Kierowca, bo powinien jechać wolniej, w razie gdyby ktoś wyskoczył na jezdnię?

      @ibilon:

      Tak, przypominam ci, ze nawet obecne przepisy ZOBOWIAZUJA CIE DO ZWOLNIENIA W OKOLICY PRZEJSC DLA PIESZYCH.

      Wiec spytam wprost: jak czesto ZWALNIASZ w okolicy przejsc dla pieszych?

      pokaż spoiler rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    •  

      pokaż komentarz

      Wszystkie wykopki wpadną w panikę ponieważ logika „DZBANA Janusza” została oficjalnie zbadana i podważona ;)

      @81bigboy: Jedynym dzbanem okazałeś się ty, który nie potrafi czytać bo jest dzbanem Januszem...

      przez cały rok 2018 zginęło 15 osób, a 2019 Który się jeszcze nie skończył!!! zginęło 9 osób faktycznie miarodajna liczba i trzeba zmieniać prawo i wk?!#iać tym 1000000tys kierowców.

    •  

      pokaż komentarz

      no tak, kierowca wszystko musi, bo pieszy to święta krowa.

      @loopack: jak się nauczysz jeździć, to zrozumiesz, jakie bzdury gadasz

    •  

      pokaż komentarz

      @81bigboy: przecież oni wszyscy jeżdżą szybko ale bezpiecznie! najgorsze statystyki w Europie to wina rowerzystów, pieszych i p0lek!

      eh szkoda strzępić ryja. z naszą mentalnością walczyć będziemy długo. dostaliśmy zachodnią infrastrukturę i kupiliśmy używane zachodnie samochody, ale cywilizacyjnie nie do wszystkiego jeszcze dorośliśmy

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @sylwek2k: gdzie Ty takie prawo znalazłeś? bo w "źródle" tego nie ma. kierowca ma obowiązek zachować szczególną ostrożność przy przejściach dla pieszych, a zwolnić wtedy, kiedy do przejścia zbliża się pieszy.

    •  

      pokaż komentarz

      @peszmerd: Gdy debil łazi po chodniku nic mu pajacu nie grozi. Wchodzi na drogę - droga służy pojazdom barani worze. Co auta nie ma biedaku to się mądrzysz? To ty łażąc po chodniku uważaj na rowerzystów, hujnogi bo ci w dupe wjadą. ty masz śmieciu uważać a nie on - tak wygląda twoja debilna uwaga.

    •  

      pokaż komentarz

      gdzie Ty takie prawo znalazłeś? bo w "źródle" tego nie ma. kierowca ma obowiązek zachować szczególną ostrożność przy przejściach dla pieszych, a zwolnić wtedy, kiedy do przejścia zbliża się pieszy.

      @metal_meltdown:

      napisze jeszcze raz do debili, ktorym nawet nie chce sie spojrzec do zrodla informacji podanych w spoilerze:

      Naprawde, oddajcie prawko, bo gowno wiecie o tym, jakie macie obowiazki.

      https://www.arslege.pl/przejscie-dla-pieszych/k1026/a69121/

      par 47:
      "4. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających."

    •  

      pokaż komentarz

      @sylwek2k: znajdujących się, wchodzących lub wjeżdżających. dokładnie sam zrobiłeś z siebie debila.

  •  

    pokaż komentarz

    Januszmode: ale ile to więcej spalania spowodowało? Jak korki wzrosły?

  •  

    pokaż komentarz

    Takie badanie jednoroczne nie jest zbyt miarodajne. Aby wyciągnąć właściwe wnioski powinno być z 5 lat, a do tego próba 14 zabitych do 9 w tym roku też nie powala. Może w zeszłym roku ktoś całą rodzinę zdjął na przejściu i może to się zdarzyło po raz pierwszy od x lat, co podniosło śmiertelność z np 8 dwa lata wcześniej. Złą statystyką można wszystko udowodnić, np że każda kobieta ma pół penisa.

    I żeby nie było uważam że pierwszeństwo dla pieszych jest potrzebne.

    •  

      pokaż komentarz

      @spireneusz: Lepsze to niż udowadnianie szkodliwości pierwszeństwa dla pieszych na podstawie "bo myślę, że tak będzie" albo "na chłopski rozum".
      Poza tym warto przytoczyć jeszcze jeden fragment artykułu, który umacnia tezę o pozytywnym wpływie nowych przepisów:

      Dowodem na to, że na poprawę sytuacji na przejściach dla pieszych na Litwie wpłynął właśnie przepis dający pieszym pierwszeństwo jeszcze przed pasami jest pośrednio fakt, że ogólny trend wypadków w tym kraju jest wciąż odwrotny – gdy na samych przejściach ginie mniej osób, to ogólnie w kraju przyrasta wypadków, zabitych i rannych.

    •  

      pokaż komentarz

      @spireneusz: Pierwszeństwo jak najbardziej, ale powinno być okupione tym, że można dostać mandat przechodząc wolno, gapiąc się w telefon, wbiegając na pasy, przechodząc 20m od pasów bo szkoda 10 sekund itd.

    •  

      pokaż komentarz

      @akatogolem: @spireneusz: ale to nie ma żadnego znaczenia czy tych śmiertelnych wypadków będzie mniej czy wiecej. Nie nalezy po prostu przepisów do głupków dostosowywać. Jak zginie kilku idiotów wiecej to lepiej dla społeczeństwa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mawid_Dotyka: czyli każda babcia o lasce, która z przyczyn własnych możliwości fizycznych nie może szybko iść ma mieć bana na przechodzenie przez ulice?

    •  

      pokaż komentarz

      Takie badanie jednoroczne nie jest zbyt miarodajne. Aby wyciągnąć właściwe wnioski powinno być z 5 lat

      @spireneusz: UK daje ci znacznie więcej niż 5 lat. Nie trzeba robić nowych badań, bo statystyki Wielkiej Brytanii jasno przemawiają za tym rozwiązaniem. I jeszcze za wieloma innymi powodującymi pylenie klocków hamulcowych - jak np zasłanianie widoku na rondo, czy żaluzje na sygnalizatorach zasłaniające sygnał zielony - rondo i nadawany sygnał jest widoczny tylko z odległości 2 metrów przed. Genialne w swojej prostocie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mawid_Dotyka: A nie nie. Patusom nie wolno zabraniać. Ich przepisy nie dotyczą. Ty masz na kaleków umysłowych uważać. Bo biedak nie ma auta i dlatego to prawo jest dobre. Bo on tylko łazi po drodze dla aut. I chce włazić jak mu się podoba - czytaj - zwolnić debila z resztek myślenia. ty masz robić to za niego.

  •  

    pokaż komentarz

    Zabici na pasach jako odsetek zabitych ogółem w wypadkach drogowych:

    . 6,6 % ..... 2013
    12,4 % ..... 2014
    . 8,3 % ..... 2015
    . 8,9 % ..... 2016
    . 7,9 % ..... 2017
    . 9,4 % ..... 2018
    . 5,9 % ..... 2019 (I-X)

    źródło: Liczba zabitych na Litwie 1600px.jpg

1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 następna