•  

    pokaż komentarz

    Nawet mi się nie chce wchodzić w tego typu artykuły, które w tytule sugerują, że polscy kierowcy jeżdżą coraz gorzej. Fakt - giną osoby, ale już od wielu lat ginie ich z roku na roku coraz mniej. Z roku na roku jest coraz mniej wypadków. Nawet na początku artykułu o tym mowa. Ale tytuł musi być clickbaitowy... :/

  •  

    pokaż komentarz

    Tytuł powinien brzmieć "2019 r. na przejściach dla pieszych zginęło TYLKO 190 osób" oczywiście szkoda każdego z nich,ale nie róbmy afery jakby to był milion rocznie...

  •  

    pokaż komentarz

    Gdy kierowca popełni błąd to nic mu nie jest a pieszy trafia do szpitala lub kostnicy. Gdy pieszy popełnia błąd to trafia do szpitala lub kostnicy a kierowcy nic nie jest. Chcesz żyć poczekaj chwile rozejrzyj się czy jest wszystko jak należy a następnie przejdź na drugą stronę ulicy. Kierowców zawsze zwalniaj przed przejściem dla pieszy a nawet zatrzym się jak nie jesteś pewny i daj żyć. Nieraz 15 sekund to dalsze spokojne a nie raz jego koniec.

  •  

    pokaż komentarz

    Ktoś chce te statystyki zwielokrotnić ( ͡º ͜ʖ͡º) ..wprowadzając "pierwszeństwo dla pieszych PRZY przejściu" (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      pokaż komentarz

      Ktoś chce te statystyki zwielokrotnić ( ͡º ͜ʖ͡º) ..wprowadzając "pierwszeństwo dla pieszych PRZY przejściu" (✌ ゚ ∀ ゚)☞

      @Wasz_Pan: To może podaj przykład kraju, gdzie taka zmiana wpłynęła negatywnie na bezpieczeństwo pieszych na przejściach. Bo podawane tu już przykłady sugerują, że jest raczej odwrotnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @ZygmnuntIgthorn: > To może podaj przykład kraju, gdzie taka zmiana wpłynęła negatywnie na bezpieczeństwo pieszych na przejściach. Bo podawane tu już przykłady sugerują, że jest raczej odwrotnie.

      @ZygmnuntIgthorn: To taki utarty slogan, powtarzany do zrzygania, jak: "W Norwegii jest socjal i państwo nie cierpi, wprowadźmy u nas, też zadziała", a to, że oprócz jakiegoś jednostkowego rozwiązania stoi obok cała infrastruktura i masa innych racjonalizatorskich pomysłów jakoś przy tym umyka.

      Może jednak zacząć lepiej od podstaw, stworzenia standardów przejść dla pieszych zapewniających maksimum bezpieczeństwa, przejścia z dobrym oświetleniem, w miejscach gdzie jest zachowana widoczność pod każdym kątem. Istniejące zmodyfikować. A dopiero potem naprawiać świat "przepisem".

    •  

      pokaż komentarz

      W Norwegii

      @HeadH: Nie wiem, czy zauważyłeś, ale jednym z podawanych przykładów jest dzika Litwa, a nie socjalna Norwegia.

    •  

      pokaż komentarz

      @ZygmnuntIgthorn: Ok. Niech będzie. Ale szczerze mówiąc wątpię w polepszenie bezpieczeństwa pieszego, który będzie właził bez zastanowienia na przejście "bo ma pierwszeństwo". Na naszych drogach nie ma kultury nawet na tyle, by nie wyprzedzać przed przejściami a nawet często gęsto puszczać tych co czekają na przejście. Widzę co się dzieje na drogach bo spędzam na nich dziennie ponad godzinę w szczycie i ciężko mi sobie wyobrazić inny scenariusz niż katastrofę za katastrofą.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale szczerze mówiąc wątpię w polepszenie bezpieczeństwa pieszego, który będzie właził bez zastanowienia na przejście "bo ma pierwszeństwo".

      @Wasz_Pan: Pytanie czy rzeczywiście taki będzie skutek. Wydaje mi się, że niekoniecznie. Ludzie raczej nie przestaną zwracać uwagi na swoje bezpieczeństwo, przynajmniej ci, którzy póki co zwracają. Natomiast jestem w stanie sobie wyobrazić, że takie regulacje wpłyną pozytywnie na zachowanie kierowców przed pasami, którzy zaczną wreszcie bardziej zwracać uwagę na pieszych niż obecnie. Ale wiadomo, że poruszamy się cały czas jedynie w domenie przypuszczeń. W każdym razie nie demonizowałbym tak tego rozwiązania, bo jeśli zostanie wprowadzone rozsądnie, z odpowiednio przeprowadzoną kampanią edukacyjną, to ma szansę uratować kilka istnień.

      Na naszych drogach nie ma kultury nawet na tyle, by nie wyprzedzać przed przejściami a nawet często gęsto puszczać tych co czekają na przejście.

      @Wasz_Pan: Dlatego właśnie ja patrzę na tę regulację nie jako przywilej dla pieszych, a jako potencjalny bat na kierowców, który sprawi, że zaczną wreszcie zwracać uwagę na pieszych przy przejściach, a nie dopiero na nich.

    •  

      pokaż komentarz

      @ZygmnuntIgthorn: Nie wiem czy przeczytałeś to zdanie ze zrozumieniem ale się domyślam.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie wiem czy przeczytałeś to zdanie ze zrozumieniem ale się domyślam.

      @HeadH: Hehe. Mądrala. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Zrozumiałem. Ale właśnie to, że użyłeś do porównania Norwegii sprawił, że napisałem taki, a nie inny komentarz.

      Bo akurat w omawianym przypadku okazuje się, że zmiany wprowadzone na Litwie, gdzie jest zdecydowanie więcej podobieństw z Polską, niż w tej całej mitycznej Norwegii, przyniosły dobry efekt. Tak, wiem że to są dane tylko z jednego roku i nie wiadomo czy trend się zachowa, ale to już wystarczy, by przyjrzeć się z zainteresowaniem takiemu rozwiązaniu.

      Ty za to chcesz wylewać dziecko z kąpielą, bo Norwegia to nie Polska, Niemcy to nie Polska i wreszcie Litwa to nie Polska. Jeśli u nich coś działa, nie znaczy, że u nas też zadziała. Pełna zgoda. Ale nie znaczy też, że u nas nie zadziała.

    •  

      pokaż komentarz

      @ZygmnuntIgthorn: Nie chcę odrzucać pomysłu, chcę po prostu holistycznego rozwiązania, budowę zaczyna się od fundamentu, a nie od dachu. Mamy tragicznie oznakowanie, niedoświetlone przejścia, brak edukacji zarówno pieszych jak i kierowców.(misja telewizji publicznej by się tu sprawdziła jak znalazł) Chciałbym od tego zacząć zmiany a dopiero potem zmienić prawo, również dla swojego bezpieczeństwa.

    •  

      pokaż komentarz

      @ZygmnuntIgthorn: Tak, kierowcy beda bardziej uwazac na swiete krowy. ale czasem trafi sie sytuacja ze pomimo faktu ze uwazales swieta krowa i tak znajdzie sposob zeby ci wskoczyc na maske. I wtedy pojdziesz siedziec za niewinnosc. Za jego glupote.

  •  

    pokaż komentarz

    Sporo jeżdzę po mieście. Z moich obserwacji wynika, że większość kierowców zatrzymuje się i przepuszcza pieszych. Ci którzy tego nie robią jeżdzą za szybko, są też utrudnieniem dla innych kierujących. W moim przypadku ustawa nic nie zmieni bo i tak przepuszczam pieszych. Ciekaw jestem jak zareagują piesi. Dziś nie mam o nich dobrego zdania. Są nieuważni, nie rozglądają się na boki, są wpatrzeni w telefony, do tego hulajnogi i rowery.