Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+405
pokaż komentarz
Łahahaha (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Tylko ropa (ⴲ﹏ⴲ)
-649
pokaż komentarz
@O_samochod_O: Bo w okresie przedświątecznym nie stałeś nigdy w kolejce do dystrybutora?
+812
pokaż komentarz
@karol023: nie
+464
pokaż komentarz
@karol023: jak się zlewa z tirów w nocy to nie ma czasu na czekanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+276
pokaż komentarz
@karol023: No, a napełnianie jednego samochodu trwało góra 10 minut, a nie godzinę.
+446
pokaż komentarz
No, a napełnianie jednego samochodu trwało góra 10 minut
@Antyradek: 10 minut to chyba z zamówieniem i zjedzeniem hot-doga ( ͡° ͜ʖ ͡°) no chyba, że ciężarówka.
+1042
pokaż komentarz
@O_samochod_O: Tl;dr: Złotówa mu odpięła wtyczkę i zaczęła ładować swojego leaf'a. No kto by się spodziewał
( ͡º ͜ʖ͡º)
-359
pokaż komentarz
@rambo9-8wTV zadałeś sobie trudu przeczytania artykułu?
To w pełni zrozumiałe. Hyundai blokuje port na czas ładowania, więc gdy przestaje pobierać prąd, blokada jest zwalniania. Może to być albo w sytuacji, gdy ma pełny akumulator, albo gdy poziom naładowania dobije do zdefiniowanej wcześniej wartości
Norma ,nie znam się ale się wypowiem.
+337
pokaż komentarz
Hyundai blokuje port na czas ładowania
@hijack5671: Tesla też blokuje port podczas ładowania. To jest całkiem rozsądne zabezpieczenie przeciwko takiemu "wandalizmowi".
Są też mechanizmy przeciwdziałające blokowaniu miejsca postojowego po naładowaniu. Płaci się ekstra za czas spędzony z wpiętą wtyczką i naładowanym akumulatorem. To skutecznie zachęca do przeparkowania po naładowaniu samochodu.
-29
pokaż komentarz
@karol023: Tak, stałem, ale w sumie w kolejce żeby zapłacić bo to ktoś hoddoga, fajki lub totolotka, ale i tak wyszło 15 minut, ile w tym czasie naładujesz auto?
-46
pokaż komentarz
@O_samochod_O widocznie nie posiadasz samochodu albo mieszkasz na wiosce. Wtedy faktycznie ten problem nie występuje.
-31
pokaż komentarz
@krzysiek_14 nie mam tego problemu. Wracam po pracy i ładuje samochód w garażu. Jeszcze jakieś pytania?
+3
pokaż komentarz
@karol023: Ty może nie masz, ja natomiast miałbym podobnie jak klient z powiązanych, a druga strona jak się jest domatorem to ok.
+236
pokaż komentarz
zadałeś sobie trudu przeczytania artykułu?
@hijack5671: chyba ty sobie nie zadałaś:
Obok stał taksówkarz, który odpiął hyundaia, żeby naładować swojego nissana leafa. Przyciskiem na stacji zatrzymał ładowanie, więc mógł wyjąć kabel.
+185
pokaż komentarz
@hijack5671: A Ty przeczytales? Gdy wrocil do auta mial uzupelnione tylko 15% (zasieg wzrosl o 40km), salaciarz zatrzymal ladowanie przyciskiem na stacji.
-143
pokaż komentarz
@O_samochod_O:
Czyli masz w dupie stan planety, która odziedziczą po nas dzieci i wnuki? Liczy się twoja wygoda, nic więcej?
+10
pokaż komentarz
@krzysiek_14 no tak. Napewno codziennie wyjeżdżasz poza miasto zwiedzać okolicę. Elektryk to z zasady auto miejskie więc nie wiem gdzie widzisz problem? Do dłuższych eskapad są inne wozidła.
-7
pokaż komentarz
@karol023 nie
-20
pokaż komentarz
@O_samochod_O: Jak ropa to tylko z zęba
+167
pokaż komentarz
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: a prąd sie z gniazdka bierze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@karol023: u mojej kolezanki w bloku sasiadka kuoila sobie bmw i3, ktore ladowala w podziembym. Wiesz jaka inba byla jak sasiedzi zdecydowali ze nie beda placic rachunkow za "tankowanie" jej samochodu z wspolnego rachunku?
-48
pokaż komentarz
@Aerwin:
Prąd może być z atomu, albo z elektrowni wodnych albo wiatrowych
+20
pokaż komentarz
10 minut to chyba z zamówieniem i zjedzeniem hot-doga
@piwomir-winoslaw: Jak firmowym po godzinach muszę się zatankować to zawsze na takiego trafiam ( ͡° ʖ̯ ͡°)
+5
pokaż komentarz
@rambo9-8wTV:
źródło: youtube.com
+98
pokaż komentarz
@karol023: u mojej kolezanki w bloku sasiadka kuoila sobie bmw i3, ktore ladowala w podziembym. Wiesz jaka inba byla jak sasiedzi zdecydowali ze nie beda placic rachunkow za "tankowanie" jej samochodu z wspolnego rachunku?
@Aerwin: jest na to rozwiązanie, można zrobić "prywatne" gniazdko z osobnym licznikiem. Niestety wiele spółdzielni robi z tym pod górę i to mimo, że oni tylko wyrażają zgodę, a wszelkie koszty pokrywa zainteresowany.
+51
pokaż komentarz
@karol023: > Bo w okresie przedświątecznym nie stałeś nigdy w kolejce do dystrybutora?
Ostatni raz jakoś pod koniec lat '90 ubiegłego stulecia - jak była kolejna odsłona wojny w Zatoce i zapowiedzieli skokowy wzrost cen paliw od nowego roku.
-1
pokaż komentarz
a dlaczego w tych eko samochodach na maskach i dachu niema paneli slonecznych ?
+36
pokaż komentarz
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: Ja bym sie udusil wlasna reka jakbym musial trase 500km robic dlugie przerwy. Na chleb bym nie zarobil. Kibicuje z calego serca ale to jest wciaz nie dla mnie. Poki zasieg nie wyniesie conajmniej tysiaca kilometrow to nie kupie.
+15
pokaż komentarz
@karol023: a Ty to pewnie jeszcze na myjni czekasz po 3h jak stado Januszy przed świętami
-9
pokaż komentarz
@boczi o czym ty do mnie mówisz? Co ma piernik do wiatraka?
+5
pokaż komentarz
@O_samochod_O: panie tam ropa, wyngiel, wyngiel nojwożniejszy.
0
pokaż komentarz
@Platto jest w nowym Priusie plug-in
+5
pokaż komentarz
@hijack5671 a ty przeczytałaś cały artykuł, czy tylko pierwsze akapity?
+20
pokaż komentarz
@O_samochod_O: Gaz i benzyna normalna rodzina :D
+2
pokaż komentarz
@Platto: bo się nie opłaca, za mała powierzchnia, za mało dają prądu.
0
pokaż komentarz
@O_samochod_O: Gulf ropniok
+3
pokaż komentarz
@karol023: Nie, poza tym tankowanie pojazdu na paliwo płynne to kilka minut
+8
pokaż komentarz
@HetmanPolnyKoronny: > @Aerwin: jest na to rozwiązanie, można zrobić "prywatne" gniazdko z osobnym licznikiem. Niestety wiele spółdzielni robi z tym pod górę i to mimo, że oni tylko wyrażają zgodę, a wszelkie koszty pokrywa zainteresowany.
A kto zapłaci za ulepszenie sieci? Grubsze przewody w instalacji, innej klasy zabezpieczenia? A jak zrobi się dziesięć takich gniazdek w piwnicy?
+9
pokaż komentarz
@karol023: ja tam kilka razy stałem w kolejce, ale z elektrykami będzie duużo gorzej.
Wyobraź sobie jaka by była chujnia na stacjach gdyby tankowanie pod korek trwało nie kilka minut a godzinę - a tak by to wyglądało gdyby zastąpić benzynę prądem.
-3
pokaż komentarz
@krzysiek_14 no tak. Napewno codziennie wyjeżdżasz poza miasto zwiedzać okolicę. Elektryk to z zasady auto miejskie więc nie wiem gdzie widzisz problem? Do dłuższych eskapad są inne wozidła.
@karol023: Auto miejskie, które do niczego się nie nadaje. Większość ludzi jednak pracuje, albo mieszka za miastem. Możesz sobie mieszkać w Poznaniu, ale na 90% w takim przypadku masz robotę w Swarzędzu, albo innych Komornikach.
I tu się zaczyna problem, bo sam wjazd na autostradę to niekiedy jakieś 20 kilometrów. Szczególnie na wschodzie Poznania, bo tu jest tylko jeden zjazd.
+8
pokaż komentarz
@O_samochod_O. Na płatnych ładowarkach już takiego tłoku nie ma. Nie wiem czemu się autor irytował tą sytuacją. Nie dość , że za darmo to jeszcze niezadowolenie.
+14
pokaż komentarz
@karol023: To zajebista ekologia. Teraz żeby pojechać za miasto musisz mieć dwa auta...
-2
pokaż komentarz
@Tylko_noc (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)(✌ ゚ ∀ ゚)☞
źródło: 1577888837405.jpg
+14
pokaż komentarz
Widać wyraźnie że elektryki to taki fajny gadzet nic wiecej. Spalinówke w 2 minuty tankujesz na stacji, elektryk jest uziemiony co najmniej godzine. Dodatkowo jeszcze rok dwa i skończy się darmowe ładowanie. Okaże się że siec elektryczna nie wytrzymuje obciążenia gdy w tym samym czasie będzie ładować sie kilkaset samochodow - lewacy beda zdziwieni ze trzeba placic krocie
-3
pokaż komentarz
@kwanty: Myślisz, że właściciel auta za 300 tysięcy złotych przejmie się tym, że musi dopłacić 10zł za zajmowanie wtyczki? Wróci kiedy mu wygodnie.
-8
pokaż komentarz
@O_samochod_O:
źródło: tesla-ja-tam-lubie-slyszec-silnik-typowy-polak-nosacz.jpg
+9
pokaż komentarz
@karol023: ile czasu tankujesz paliwo a ile czasu ładujesz elektryka? nawet na stacji super szybkiego ładowania?
0
pokaż komentarz
@hijack5671: ty nie przeczytałaś. ..
-5
pokaż komentarz
@Platto: spytaj się dlaczego w samochodach nie ma żarówek LEDowych żużywających mniej prądu ( ͡º ͜ʖ͡º)
http://infomoto24.pl/2018/04/08/jak-legalnie-stosowac-oswietlenie-led-w-samochodzie/
-1
pokaż komentarz
Myślisz, że właściciel auta za 300 tysięcy złotych przejmie się tym, że musi dopłacić 10zł za zajmowanie wtyczki?
@TheTostu: Zdecydowana większość to są jednak znacznie tańsze samochody za $35000-45000. To nie jest klasa premium.
-1
pokaż komentarz
@HetmanPolnyKoronny tylko pytanie czy to jest gra warta swieczki? Przerabianie instalacji, dokumenty, nie mam pojedia jak pozniej wzrastaja rachunki za prad, samochody elektryczne obecnie sa w uj drogie...i po co? Zeby sasiadom pokazac elektryka? Bo umowmy sie, ekologiczne one sa tylko na papierze...
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: nienwiedzialem ze w Polsce mamy elektrownie atomowe
0
pokaż komentarz
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: prad jest z gniazdka !
-3
pokaż komentarz
@tom3k86: Tak się składa, że elektryka użytkuje małżonka która pracuje w mieście. Ja mam swoje auto, które jest większe i to służy nam do wypadów poza miasto na dłuższe wojaże. Uwaga i nie jest to elektryk tylko duże auto rodzinne w benzynie plus gaz. Jeszcze jakieś wątpliwości i pytania?
-4
pokaż komentarz
ile czasu tankujesz paliwo a ile czasu ładujesz elektryka?
@hiperchimera: W zdecydowanej większości przypadków w ogóle nie tracisz czasu na ładowanie elektryka bo ładuje się sam przez noc w garażu. Doładować trzeba się tylko w długiej trasie (ponad 300 km). Jak szybko? W przypadku Tesli 3 podają 10-80% w 22 minuty https://www.drivingelectric.com/tesla/model-3/1053/tesla-model-3-range-battery-charging starsze modele albo starsze modele superchargerów ładują wolniej
Pytanie ile czasu na superchargerach spędza typowy użytkownik Tesli (wliczając w to tych którzy nie ładują się w domu bo nie mają jak i tych co przez cały rok jeżdżą na prądzie "z garażu"). I jak to wygląda do średniego czasu zmarnowanego na tankowanie paliwa. Bo tankowanie wcale nie trwa 3 minuty. Oprócz tankowania trzeba jeszcze odstać w kolejce do kasy i podjechać na stację (zużywając przy tym paliwo).
Dla przykładu ja tankuję na jednej stacji, mam ją po drodze z pracy do domu, zajmuje mi to średnio jakieś 15 ale tylko jeżeli wracam z pracy. Jeżeli jadę do pracy to zajęło by mi 30 minut (jednokierunkowe drogi). Jeżeli planuję tankowanie to muszę wyjechać z pracy 15 minut wcześniej żeby zdążyć odebrać dzieci ze szkoły. O wiele bardziej wolał bym elektryka ze świadomością, że co dziennie rano mam naładowany do pełna. Dla mnie o wiele wygodniejsze. Na superchargerach miałbym wizyty 2-3 razy do roku podczas dłuższych wyjazdów.
0
pokaż komentarz
@hiperchimera: Nie interesuje mnie czas ładowania ponieważ ładuję w garażu. Czasu jest aż nadto wystarczająco.
+3
pokaż komentarz
@O_samochod_O: j$#@ć złotówy
0
pokaż komentarz
@Aerwin: I mają rację.Nawet gdyby każdego lokatora kosztowało to 10 zł.miesięcznie.Za chwilę pojawi się druga osoba z elektrykiem i zrobi się 30 zł.Z za rok 30.Elektryki nie są dla ludzi mieszkających w blokach.Chyba że zacznie się montaź indywidualnych liczników ale to tylko e nowych blokach z przewidzianą do tego nową instalacją.
0
pokaż komentarz
@karol023 mam 1000 km zasięgu na ropie mogę zatankować przed świętami i na dowolnej stacji
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@O_samochod_O: I gnojówka (ʘ‿ʘ)
-1
pokaż komentarz
tyko ropa
@O_samochod_O @goferek:
Coś we mnie jednak pękło
I śpiewamy na melodię "o, Ela".
... lecz kiedy z nim w bramie piłaś wino,
coś we mnie pękło,
coś się skończyło
O, Tisla wycięłaś swojego disla
musisz się wreszcie nauczyć,
że ropniaka nie możesz odrzucić,
że baku nie możesz wyrzucić
0
pokaż komentarz
@Romboidealny: i ja im sie nie dziwie
0
pokaż komentarz
Gaz i benzyna normalna rodzina
@event03:
Nie to co znany elektryk z dwoma pedałami w środku
-3
pokaż komentarz
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie:
Ty masz rozum w dupie xD wystarczy, ze zaprzestano by lotow prywatnych samolotow, ograniczono by emisje w wojsku (czolki nie maja dpf a moga byc nawet elektryczne, sluzby: milicja, podmilicja czyli straz miejska itd itp niech jezdza elektrykami) jest wiele wiele ruchow, zeby ograniczyc emisje i nie ciagnac z portwela i wygody normalnych ludzi, ktorych jest najwiecej i ktorzy wlasnie pracuja na ten caly k%??i dolek co panoszy sie i uchwala co chwila ustawy tylko jak uprzykszyc zycie swojemu chlebodawcy (czlowiekowi pracujacemu lub przedsiebiorcy)
Cala ta zgraja malp jakim jest ue i polski sejm oraz lobbysci zra tylko i wylacznie to, co my zarobimy i jeszcze za nasze pieniadze uprzykszaja nam zycie a takie bezmuzgie frajerzyny jak Ty jeszcze biadola o przyszlosci planety. Ktos wyprodukowal samochody spalinowe, ktos sprzedal biorac za to kase. Ktos produkowal opakowania plastikowe itd itp i tez nie robil tego za darmo. Dla czego teraz mamy karac tych, ktorzy tak naprawde nie majac wyboru kupili takie dobra co bylo zreszta calkiem legalne? Nienawidze takich bezbuzgow, ktorzy tak biadola o przyszlosci planety i dostrzegaja tylko samochody, palenie w kominkach podczas, gdy obok ludzie podruzuja sobie jetami, smiglowcami a w chinach pompuja co2 na potege i nikt nikomu nic nie wytyka. Najgorszy sort do utylizacji. Brak mozgu, wlasnego zdania i wiara we wszystko cokolwiek bedzie powiedziane przez swinie z folwarku zwierzecego.
+3
pokaż komentarz
@rambo9-8wTV widac złotówka to san umysłu i sie tego nie zmieni.
-4
pokaż komentarz
@Kamillo-s:
Typowa agresywna reakcja klimatycznego ignoranta. W dodatku ja piszę o trujących dieslach, a ty o paliwie lotniczym. Do twej wiadomości, loty prywatne będą ograniczane, nawet Greta o tym pisała, a diesle trafią tam gdzie ich miejsce - do muzeum smogu.
Ps. Nie odpisuj mi, bo nie przeczytam, z prostakiem który obrzuca inwektywami jak małpa gównem, nie dyskutuje.
0
pokaż komentarz
@O_samochod_O: Chyba LPG
0
pokaż komentarz
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie albo węglowych, gazowych, i spalarni śmieci
0
pokaż komentarz
@karol023: stałem, ale stałem 8 minut aby tankować 4 minuty. wiesz ile gość poświęcił czasu na te ładowania? też nie wiem ale jak czytam o jeżdżeniu między ładowarkami aby jednak czekać aż ktoś skończy plus ładowanie liczone w godzinach. nie do pomyślenia dla przeciętnego użytkownika samochodu.
0
pokaż komentarz
@karol023: nie codzienne, ale jak bym miał wyjazd planowac dzien wczesniej bo auto trzeba naładować albo miec dwa auta, jedno do miasta a drugie na trasy no to prosze wybacz
0
pokaż komentarz
@karol023: co to za różnica gdzie się mieszka? Przy 1500 km na jednym baku w ogóle nie tankujesz koło domu. Wlasciwie nigdt nie jezdzisz na stacje specjalnie tankowac. Po prostu w trasie dolewasz ON do pełna przy okazji przerwy na kawę.
-1
pokaż komentarz
@qwer0 przeczytałem i w sumie mam autora głęboko w poważaniu. Najpierw celowo wyprzedził innego elektryka żeby przed nim zająć miejsce. A później jeczy że trafił się sprytniejszy od od niego. Trzeba było pilnować.
Zrobilem 50000 elektrykiem. Ładuje w domu A w długą trasę biorę 9.
0
pokaż komentarz
@Platto: bo z takiej powierzchni to ledwo radio zasilisz
0
pokaż komentarz
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie:
Tacy ludzie jak Ty powinni trafic tam, gdzie ich miejsce, czyli na smietnik ;).
Nie mam nic do Ciebie. Chcesz, mozesz jezdzic rowerem. Nie mam z tym problemu. Mozesz wykupic działek i zasadzic tam las. Ja Ci nie bronie, wiec Ty maly czlowieczku nie mow innym jak maja zyc. Ps Nie zesraj sie.
0
pokaż komentarz
@Aerwin: Bo to była Grażyna Januszowa a wystarczyło zachować się przyzwoicie i włączać się przez podlicznik, a następnie za ten zużyty prąd oddawać do kasy wspólnoty, ale takie cuda to nie u nas, a takie podliczniki kupisz łątwo są wtykane do gniada i mają swoje gniazdo nie trzeba żadnych uprawnień lub szkolenia by je "zainstalować".
Ja parkuje pod oknem i mam przewód z domu wypuszczony na drzewko obok parkingu, leci sobie przez różnicówkę jakby ktoś łąpy tam wsadził a jak odłączam to pilotem przez sterownik wyłączam napięcie na przewodzie i finał.
0
pokaż komentarz
@hijack5671: A ty czytałeś dalej? Złotówa zastopował ręcznie ładowanie
0
pokaż komentarz
@multikonto69: No ale auto elektryczne na zasięg kilkaset a nie kilkadziesiąt kilometrów
-2
pokaż komentarz
@hijack5671: A Ty czytałaś? xDD Zablokował ładowanie na stacji, samochód autora tekstu się wcale nie skończył ładować, złotówa się chamsko podpięła i potem palił głupa i przepraszał.
Norma, nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
0
pokaż komentarz
@SkrytyZolw: Umiem czytac
Najpierw specjalnie wyprzedzil innego elektryka zeby byc pierwszy. Zrobil jak zlotowa ale do niego ma pretensje.
-3
pokaż komentarz
@hijack5671: Nie, to dalej inna sytuacja. Dalej nie zrozumiałaś tego co przeczytałaś. Nie przyznasz się rozumiem do błędu? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Platto: na niektórych są. Widocznie taki panel na samochodzie jest zbyt mało efektywny i szkoda materiałów na produkcję takowych, skoro się nie zwraca energetycznie -- to jest właśnie to myślenie eko, o które pewnie pytasz :)
0
pokaż komentarz
@Leks: Najpierw te kilkaset musiałoby mieć. Bo jak na razie to 200 kilometrów jest wyczynem. I to też nie do końca 200, bo zasięg się zmienia wraz z prędkością, ogrzewaniem, klimą itd.
0
pokaż komentarz
@karol023 nie
0
pokaż komentarz
@karol023: Zatankowanie samochodu to 5 min z płaceniem. Zasięg od 500 do 1000km. Troszkę to zwiększa przepustowość, nie mówiąc, że można zatankować 3 dni wcześniej jak nie robisz jakiejś długiej trasy w międzyczasie.
0
pokaż komentarz
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: Chyba ty. Auta elektryczne niewiele mają wspólnego z ekologią.
1. Prąd z węgla
2. Produkcja i utylizacja akumulatorów
3. Konieczna rozbudowa sieci energetycznej itd
4. Fałszywe dane o zasięgu aut elektrycznych z 1kW
więcej komentarzy(73)
+522
pokaż komentarz
I oczywiście kto odłączył mu auto od ładowarki? Złotówa(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
+309
pokaż komentarz
@piepsze: a to dopiero początek, tych aut jest bardzo mało, jak będzie ich więcej to będą się bić o miejsce jak w lidlu o karpia :)
+155
pokaż komentarz
@piepsze: mnie złotówa przyblokował podczas pompowania kół , mówi że ma tylko jedno do napełnienia i żebym oddał mu wężyk ( ͡º ͜ʖ͡º) bo on nie ma czasu czekać ¯\_(ツ)_/¯ rozumiem gościa ale gorzej jak 2 złotówy zblokują się (✌ ゚ ∀ ゚)☞ albo złotówa z Uberem
+112
pokaż komentarz
@piepsze: Panie, to je MOJA ładowarka, MOJA i ja tu zawsze siem ładuje o tej porze, bo dobra taryfa je, a pan mnie tutej zajmujesz miejsce.
Jedno wielkie XD z kierowcy Ioniqa, który stricte miejski samochód wziął na wyprawę do Wrocławia i Warszawy, a potem zamiast jechać do domu i się naładować pod ''siłą'' (której pewnie nie ma), to buja się po mieście dla zdjęcia podpiętego pod ładowarkę samochodu.
+1
pokaż komentarz
mnie złotówa przyblokował podczas pompowania kół , mówi że ma tylko jedno do napełnienia i żebym oddał mu wężyk
@szkorbutny: nie wierze to juz pod mega bait podpada (na paste za krotkie:p)
-2
pokaż komentarz
a to dopiero początek, tych aut jest bardzo mało, jak będzie ich więcej to będą się bić o miejsce jak w lidlu o karpia :)
@1125lol: Idea jest taka, że ładować się będzie dało dosłownie wszędzie. Jeśli mamy myśleć o przejściu z paliw kopalnych na prąd to trzeba zmienić też podejście do "tankowania". Przyzwyczailiśmy się tankować na stacji bo tak po prostu trzeba. Nie możesz sobie paliw przechowywać i rozprowadzać np. w pizzeri czy jako fryzjer. A prąd możesz.
Rewolucja elektryczna ma sens jeśli zrobilibyśmy możliwość ładowania się dosłownie na każdym postoju. Większość aut przez 95% doby stoi gdzieś zaparkowana. Albo w domu/bloku, albo pod sklepem, pod kościołem, pod knajpą, przedszkolem, miejscem pracy itp. Sensowny, globalny system rozliczeń i łatwy/szybki sposób podpinania się powinien wyeliminować większosć problemów.
Obecnie ładujemy się "na stacjach" bo takich aut jest mało więc siłą rzeczy nikt nie będzie inwestował w infrastrukturę przy swoim sklepie, żeby raz na 2 lata ktoś mu podjechał elektrykiem.
-4
pokaż komentarz
@1125lol: Jak będzie więcej, to powstaną punkty ładowania na każdym kroku.
Z racji prostoty mechanizmu, nic nie stoi na przeszkodzie by taki Orlen, shell, czy BP montowały punkty ładowania na każdym kroku.
Będą klienci, będzie walka o klienta
+9
pokaż komentarz
mnie złotówa przyblokował podczas pompowania kół , mówi że ma tylko jedno do napełnienia i żebym oddał mu wężyk ( ͡º ͜ʖ͡º) bo on nie ma czasu czekać ¯_(ツ)_/¯ rozumiem gościa ale gorzej jak 2 złotówy zblokują się (✌ ゚ ∀ ゚)☞ albo złotówa z Uberem
@szkorbutny: pewnie mu oddałeś xD
-5
pokaż komentarz
@Lorenzo_von_Matterhorn: nie tylko on tak zrobił , jak skończyłem pompować kolejny zablokował mnie i mówi że on napompuje zanim odpalę auto i nie będzie wjeżdżał na stanowisko bo on tylko podpompuje sobie koło ale to nie było tego samego dnia i czekałem w aucie zanim odjedzie. W mieście wszystkim się śpieszy...
Właściciel BMW początkowo parkował samochód na wspomnianym parkingu podziemnym i podłączał do ładowania. Wszystko było w porządku przez kilkanaście dni – wtedy po raz pierwszy odcięto zasilanie, a wśród sąsiadów rozeszła się pogłoska, że winne jest przepięcie sieci, które miało powstać z powodu nadmiernego jej obciążenia.
Żadnego przepięcia nie było, poprostu wyłączono odpowiedni bezpiecznik. Stało się to najprawdopodobniej po tym, jak jeden z sąsiadów pana Wiktora zauważył, że auto jest podpięte do ładowania, a spółdzielnia nic o tym nie wie. Innymi słowy, auto było ładowane na koszt wspólnoty. Wyłączenie bezpiecznika było początkiem małej wojny pomiędzy taksówkarzem a spółdzielnią, z czynnym udziałem innych mieszkańców bloku.
https://spidersweb.pl/autoblog/blok-hybryda-plug-in-gniazdko/
Może rozwiązaniem będzie przedłużacz do elektryków że gdy nie można dojechać to podłączyć własny kabel.
Ale bywa też tak że wtyczki do ładowania mogą być uszkodzone lub kabel.
https://blog.swiatzpsem.pl/porazenie-psa-pradem-elektrycznym/
źródło: blog.swiatzpsem.pl
+12
pokaż komentarz
@szkorbutny: rozwiązanie jest bardzo proste, do parkingów przy blokach potrzebny będzie tylko przedłużacz z okna, coś w ten deseń: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: i.imgur.com
-2
pokaż komentarz
@stawek:
źródło: img1.dmty.pl
+2
pokaż komentarz
@szkorbutny: Może dlatego, że w Europie nie ma huraganów o mocy tych z USA?
więcej komentarzy(1)
+327
pokaż komentarz
Tl;Dr na każde 200km dolicz sobie 1-2 h godziny na szukanie wolnej wtyczki, użeranie się z ludźmi którzy bez sensu je blokują, ładowanie. Może i taniej ale komfort dużo niższy niż benzyna/olej
-39
pokaż komentarz
@borewicz_zero_7 wygodniej jak auto masz tylko do sklepu po bułki, do pracy elektryk odpada
-11
pokaż komentarz
@jedyny_wolny_login dla mnie w ogóle odpada. Ja po pracy śpieszę się aby dzieci odebrać. 15min na tankowanie mogę poświęcić, ale nie 2h - gdy kończy się prąd, nie masz wyjścia. Ewentualnie 15 min tankowania, ale za dwa dni to samo. Pod blokiem - nie ma opcji (był kiedyś wpis na ten temat. Jak znajdę to wrzucę w powiązane)
+79
pokaż komentarz
@jedyny_wolny_login: to Ty do pracy masz 200km? Wygodniej jak masz np parking podziemny z kontaktem, albo mieszkasz w domku
-14
pokaż komentarz
dla mnie w ogóle odpada. Ja po pracy śpieszę się aby dzieci odebrać. 15min na tankowanie mogę poświęcić, ale nie 2h - gdy kończy się prąd, nie masz wyjścia
@borewicz_zero_7: O zupełnie jak ja, też się spieszę po dzieci i nie mam czasu na tankowanie 15 minut. Gdy kończy się prąd mogę się podładować w pracy, mogę dzień wcześniej naładować auto przez noc.
-3
pokaż komentarz
@Morus123 dziennie robię więcej niż 300, nie ma czasu na ładowanie
+14
pokaż komentarz
@VWgolf3: Już widzę jak pracodawca pozwala 5-10 pracownikom ładować za free. Czyli zamiast tankować 15 minut wolisz stać w kolejce godzinę aby ładować się kolejną. Brawo ty!
+7
pokaż komentarz
@borewicz_zero_7: Tyle że, ładowarkę możesz mieć u siebie w garażu.
+69
pokaż komentarz
@borewicz_zero_7: dlatego elektryk dzisiaj tylko jak masz możliwość ładowania we własnym garażu/miejscu parkingowym i to najlepiej z instalacji trójfazowej. Obecnie mało kto buduje dom bez doprowadzenia siły, wtedy koszt ładowarki domowej to kilka tysięcy, często można to dopisać do kredytu na auto. Nie jest tanio, ale pozwala bezstresowo korzystać z auta elektrycznego na co dzień, oprócz długich tras.
+4
pokaż komentarz
@jakub-dolega nie mam garażu, a nawet jeśli masz to przeczytaj artykuł który dodałem w powiązanych to zrozumiesz w czym rzecz
+1
pokaż komentarz
@borewicz_zero_7: Ale ja mam
0
pokaż komentarz
@borewicz_zero_7: A wystarczyłoby wymieniać akumulatory na naładowane (można zrobić automat do wymiany , mozna wymieniać tylko część ogniw, itp. jest kilka rozwiązań na szybie "naładowanie" elektryka)
+7
pokaż komentarz
nie mam garażu, a nawet jeśli masz to przeczytaj artykuł który dodałem w powiązanych to zrozumiesz w czym rzecz
@borewicz_zero_7: No czytałem i wyciągnąłem z tego wnioski: złotówa kupił sobie elektryka aby jeździć za darmo, ładował się z gniazdka administracyjnego czyli na koszt wszystkich lokatorów, ktoś wykrył oszusta i gniazdko zablokowali. Tyle reszta to bełkot.
Niech zapłaci za podniesienie mocy, w praktyce to wymiana stacji trafo i pewno kabli doprowadzających zasilanie do bloku i oczywiście osobny licznik.
No i do tego dojdzie pewno nowy projekt zasilania budynku oraz instalacji elektrycznej wewnątrz.
+37
pokaż komentarz
@VWgolf3: Gorzej jak się okaże, że chwilę po podłączeniu auta trzeba wyjechac z domu 100 kilometrów bo starsza mama źle się czuje i czeka na twoją pomoc... Samochody elektryczne to jest dzisiaj gówno nie dajace pewnosci, że kiedy będzie nagle potrzebne będzie dostepne do użycia.
-38
pokaż komentarz
@tom3k86
"Gorzej jak się okaże, że chwilę po podłączeniu auta trzeba wyjechac z domu 100 kilometrów bo starsza mama źle się czuje i czeka na twoją pomoc"
Zadzwoni do męża, albo po prostu mu powie, że źle się czuje i przyjdzie z drugiego pokoju.
Jakie jeszcze bzdury wymyślisz? Ostatnie 15 lat jazdy nigdy nie miałem niespodziewanego wyjazdu, dlatego nie biorę takiej opcji w ogóle pod uwagę.
+10
pokaż komentarz
Tl;Dr na każde 200km dolicz sobie 1-2 h godziny na szukanie wolnej wtyczki, użeranie się z ludźmi którzy bez sensu je blokują, ładowanie. Może i taniej ale komfort dużo niższy niż benzyna/olej
@borewicz_zero_7: nawet mniej, zimą to masz c$$$! a nie zasięg. Latem jak nak#?!ia klimka to też leci szybko, ale przynajmniej aku nie tracą na pojemności xD
+2
pokaż komentarz
@lukaswit: przy założeniu, że na podmianę masz akumulatory zużyte w zbliżonym stopniu do tych, które oddajesz. Bo chyba nie chciałbyś podjeżdżając nowym elektrykiem mieć nagle baterie z np. 8-letniego auta jakiegoś przedstawiciela handlowego. ( ͡º ͜ʖ͡º)
więcej komentarzy(6)
+107
pokaż komentarz
Elektryczne samochody to ślepy zaułek motoryzacji.
Wyobraźcie sobie, że w Polsce 10% (czyli jakieś 2,2 - 2,8 mln) aut to elektryki. Już widzę jak większość ładuje się jednocześnie wieczorem i sieć wcale nie jest przeciążona ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+105
pokaż komentarz
Już widzę jak większość ładuje się jednocześnie wieczorem i sieć wcale nie jest przeciążona ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@szyps: Będą ładować się w nocy gdy sieć wręcz potrzebuje aby było zużycie. Tu z pomocą przyjdzie taryfa nocna i tańszy prąd. Jak myślisz co wybierze właściciel samochodu elektrycznego?
-15
pokaż komentarz
@VWgolf3: zużycie nocne nie będzie potrzebne jeśli prąd nie będzie z węgla. No bo przecież nie będzie - inaczej elektryk jest bez sensu.
+106
pokaż komentarz
@VWgolf3 ekspertom z wykopu nie przetłumaczysz. W mieście takie auto to jest super sprawa, zasięg jest wystarczający. Komfort i przyspieszenie na rewelacyjnym poziomie, a po przybyciu do domu ładuje sobie autko w garażu i gitara. To nie jest samochód dla wszystkich, a tym bardziej nie dla kogoś kto rozbija się 10 letnim TDI.
-9
pokaż komentarz
zużycie nocne nie będzie potrzebne jeśli prąd nie będzie z węgla. No bo przecież nie będzie - inaczej elektryk jest bez sensu.
@graf_zero: Akurat mam PV, ale pisałem o tych którzy nie mają, dlaczego bez sensu? Mimo to, że prąd jest z węgla jest to lepsze rozwiązanie niż auto spalinowe.
+24
pokaż komentarz
@szyps: sieć nie będzie przeciążona, gdyż głównym odbiorą energii jest przemysł. Nie wszystkie fabryki pracują w systemie trójzmianowym przez co w nocy jest nadwyżka energii. Połącz to jak ktoś wyżej pisał z taryfą nocną, która zaczyna się o 22 i problem nie istnieje.
-1
pokaż komentarz
@graf_zero: Dlaczego bez sensu?
-5
pokaż komentarz
Mimo to, że prąd jest z węgla jest to lepsze rozwiązanie niż auto spalinowe.
@VWgolf3: nie. Ślad węglowy wyższy. A że jazda tańsza - to tylko kwestia akcyzy.
A co do twojego PV - jaka masz instalacje że jesteś w stanie ładować auto?
-2
pokaż komentarz
@miszczo997: już od dłuższego czasu peak zużycia jest zwiazany z potrzebami "cywilnych konsumentów" - przemysł tyle nie ciągnie to nie komuna.
+9
pokaż komentarz
A co do twojego PV - jaka masz instalacje że jesteś w stanie ładować auto?
@graf_zero: Taką która zapewnia ~ 120 % mojego rocznego zapotrzebowania na prąd.
Ślad węglowy nie jest większy. Wystarczy, że do tego śladu policzysz produkcje benzyny skoro dla EV liczysz produkcje energii.
+11
pokaż komentarz
@karol023 W mieście takie auto to jest super sprawa,
Szczególnie że większość mieszkańców miast mieszka w wielkiej płycie xd
Czy na wsi czy w mieście trzeba mieć możliwość indywidualne
0
pokaż komentarz
@xqwzyts ktoś kto mieszka w wielkiej płycie raczej może sobie tylko pomarzyć. Taki to jest świat, że nie wszystko jest dla każdego. Ja mieszkam w budynku z garażem indywidualnym i jakoś daje radę. Sorry więc ale nie jestem większością. Elektryki nie są póki co dla wszystkich. Zdaje się, że auta spalinowe jeszcze całkiem niedawno były luksusem dla wybranych.
-2
pokaż komentarz
Wystarczy, że do tego śladu policzysz produkcje benzyny skoro dla EV liczysz produkcje energii.
@VWgolf3: oczywiście że liczę ślad benzyny.
Taką która zapewnia ~ 120 % mojego rocznego zapotrzebowania na prąd.
No to albo masz OGROMNE potrzeby energetyczne domu, albo elektryka nie naładujesz.
Bo jako ładowanie należałoby traktować ładowanie 50kwh przez 10 godzin, 3 razy w tygodniu. Czy twoja instalacja dysponuje 5kw wolnej mocy, albo odpowiednią zdolnością magazynowania? Bez wyłączania lodówki, czy klimatyzatora?
Więc pomimo niewątpliwych zalet PV - jestem zdania że elektryka nie naładujesz w codziennym użyciu (o zimie nie wspominam, z powodów geografixznych).
0
pokaż komentarz
oczywiście że liczę ślad benzyny.
@graf_zero: Masz jakieś badanie na ten temat ? chętnie poczytam jakie wyszły wyniki. Jak liczyli ten ślad węglowy dla benzyny, czy uwzględnili realne spalanie aut i emisję a nie katalogową itd.
-6
pokaż komentarz
@szyps: pewnie ze nie, przy zuzyciu ktore ma przemysl to i tak bedzie nic.
Obecnie coraz wiecej osob ma klimatyzacje i tez jak jest goraco to nagle dochodzi masa odbiorcow pradu, a klima swoje zuzywa.
-4
pokaż komentarz
@VWgolf3: jest sporo "opracowań". I z tego co widzę "zdania są podzielone".
Ale mimo to struktura miksu energetycznego ma ZASADNICZE znaczenie dla oceny ekologii auta elektrycznego.
0
pokaż komentarz
@graf_zero:
nie. Ślad węglowy wyższy.
Bzdura.
Czy twoja instalacja dysponuje 5kw wolnej mocy, albo odpowiednią zdolnością magazynowania?
Jakie magazynowanie? Znakomita większość instalacji działa na zasadzie oddawania prądu do sieci i pobierania kiedy jest potrzebna. Nie trzeba tu nic magazynować, więc ładowanie "z gniazdka" nie jest problemem.
+1
pokaż komentarz
@szyps: Spokojnie, Niemcy narzucą nam "prawem" unijnym, że mamy kupować ich zieloną energię z wiatraków i paneli fotowoltaicznych.
-9
pokaż komentarz
@Just_Think_More: chodzi mi o idee ładowania elektryka za pomocą PV. Zgoda że z użyciem magazynu w sieci robi się tanio, albo bardzo bardzo tanio i zwrot inwestycji w PV jest szybszy.
Ale jak spojrzeć na czysto techniczne aspekty - zapomnieniec o sieci, to ładowanie nie wygląda tak wesolo.
Bo potrzebowalbys te 5kw przez 10godzin 3x w tygodniu.
+1
pokaż komentarz
Ale jak spojrzeć na czysto techniczne aspekty - zapomnieniec o sieci, to ładowanie nie wygląda tak wesolo.
Bo potrzebowalbys te 5kw przez 10godzin 3x w tygodniu.
@graf_zero: Ale czy to nie jest dla sieci korzystne ? oddaje w szczycie energię i pobieram gdy zapotrzebowanie jest najmniejsze. Gdzie widzisz problem ?
-2
pokaż komentarz
@szyps: @VWgolf3: @karol023: przypomnijcie sobie jak mieliśmy w Polsce upały. O jednej porze rano ludzie odpalali klimatyzatory w biurach. Wtedy elektrownie miały mega problemy z takim skokowym poborem mocy.
Teraz wyobraźcie sobie ten sam problem, przemnożony setki albo tysiące razy - ludzie wracający o 17:00 do domu, podłączający się jednocześnie pod „siłę”.
-4
pokaż komentarz
@sowiq
Po co pod siłę?
Wystarczy ładowanie 2kW i masz zasięg plus 150 km do jutra. Po drugie możesz sobie ustawić aby ładowanie było w godzinach nocnych.
A więcej jak 2kW ma klima w przeciętnym domu której używa się w najgorszych dla sieci momentach.
+2
pokaż komentarz
@VWgolf3 ekspertom z wykopu nie przetłumaczysz. W mieście takie auto to jest super sprawa, zasięg jest wystarczający.
@karol023: Zasięg do czego? I jaki zasięg niby? Bo to tak się mówi, że z Poznania do Warszawy niby jest 300 km. Ale w Poznaniu żeby wjechać na tę A2, to niekiedy trzeba nadłożyć 20-30 kilometrów przez osiedle, albo przez jakiegoś ślimaka.
Sorry, tak to wygląda.
-4
pokaż komentarz
Ale czy to nie jest dla sieci korzystne ? oddaje w szczycie energię i pobieram gdy zapotrzebowanie jest najmniejsze. Gdzie widzisz problem ?
@VWgolf3:
Ciężko powiedzieć.
Teoretycznie jest dokładnie tak ja mówisz, ale w praktyce wpuszczenie tych wszystkich małych źródeł do sieci i odpowiednie tego zbalansowanie (czy co oni tam musza zrobić) takie proste nie jest - w sensie energetykom sie nie chce i kasy na inwestycje nie mają.
-2
pokaż komentarz
Wystarczy ładowanie 2kW i masz zasięg plus 150 km do jutra
@VWgolf3: ile mocy mają takie duże, biurowe klimatyzatory? Strzelam, że nie więcej niż 10 kW. Czyli tyle samo, ile ciągnie raptem 5 ładowanych samochodów. Więc wspominając przeciążenia sieci, o których pisałem wcześniej, obawiam się, że wzrost popularności takich aut będzie mocno problematyczny, jeśli chodzi o ten aspekt.
+3
pokaż komentarz
taryfa nocna i tańszy prąd.
@VWgolf3: no nie wierzę :)
Myślisz, że dlaczego w nocnej jest tańszy prąd? Bo nikt nie bierze. Zadaj sobie pytanie, czy będzie taryfa nocna i tańszy prąd kiedy będzie w nocy duże zapotrzebowanie na niego.
Energetyka też pracuje dla zysku.
0
pokaż komentarz
@karol023 jakiś koszt ładowania auta w domu?
0
pokaż komentarz
@xqwzyts: Na szczęście część wielkiej płyty ma garaże kilkaset metrów od bloku. Wymienić instalacje elektryczne na takie które wydolą zwiększony pobór prądu (te 7.2kW per miejsce postojowe na 3 fazach) i problem z głowy.
-2
pokaż komentarz
Elektryczne samochody to ślepy zaułek motoryzacji.
@szyps: nie. Samochody na wodór to przyszłość, a to też elektryki. Tylko samochody na baterie to chwilowa moda i niepraktyczne p$$%!?$olo. W przyszłości będą co najwyżej niewielką niszą, zresztą jak dzisiaj.
-1
pokaż komentarz
Elektryczne samochody to ślepy zaułek motoryzacji.
Wyobraźcie sobie, że w Polsce 10% (czyli jakieś 2,2 - 2,8 mln) aut to elektryki. Już widzę jak większość ładuje się jednocześnie wieczorem i sieć wcale nie jest przeciążona ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@szyps: do tego dochodzi kwestia wydobycia odpowiedniej ilości litu i jego przetwarzania.
Imho lepiej byłoby inwestować w odzysk energii z silnika spalinowego bądź przejść na wodór. CNG nie jest złe, dla transportu ciężkiego lng.
0
pokaż komentarz
@VWgolf3: p##%@@%isz o tym sladzie węglowym pomijając zupełnie koszt surowców energii i materiału na te twoje instalacje foto czy samochód elektryczny. Ale jasne w Chinach gdzie ci te panele kelpali na pewno przestrzegają rygorystycznych norm środowiskowych. Wk@$#ia mnie to dyletanctwo w lewakach, podejście w stylu to z czego korzystam rośnie na drzewie a nie powstało w kraju który nie tylko CO2 ma w pompie ale i inne zanieczyszczenia na które zwraca się uwagę w krajach cywilizowanych...
+3
pokaż komentarz
Teraz wyobraźcie sobie ten sam problem, przemnożony setki albo tysiące razy - ludzie wracający o 17:00 do domu, podłączający się jednocześnie pod „siłę”.
@sowiq: To nie jest problem. Wystarczy tak ustalić ceny prądu, aby opłacalne było ładowanie auta wtedy, gdy jest nadmiar prądu w sieci. Dziś taryfa nocna jest od 22:00. Wszystko może dziać się automatycznie i nie trzeba pilnować godziny.
uż od dłuższego czasu peak zużycia jest zwiazany z potrzebami "cywilnych konsumentów" - przemysł tyle nie ciągnie to nie komuna.
@graf_zero: Gospodarstwa domowe zużywają coraz mniej prądu. Największe zakłady przemysłowe także. Rośnie po środku - średnie firmy, np. biurowce oraz transport. Największe peaki są latem przy dużych upałach, a wtedy na maksa działają panele fotowoltaniczne. Rozwiązaniem może być ustawienie dynamicznych cen prądu dla aut i takie jej podnoszenie przy maksymalnym obciążeniu, że ludzie nie będą wtedy "tankować".
https://wysokienapiecie.pl/2577-zuzycie-energii-elektrycznej-gospodarstw-domowych-500/
-1
pokaż komentarz
@szyps: Ten problem nie dotyczy tylko Polski.
+1
pokaż komentarz
@karol023: To rozejrzyj się jeszcze jaki % ludzi w mieście ma garaż. Patrzysz na świat na świat tylko że swojej peprspektywy: jeżdżę praca dom, podpinam się na noc w garażu. Ok, dla ciebie to jest dobre rozwiązanie, ale przy obecnym poziomie rozwoju technogii elektryki nie mają szans na zdobycie istotnego udziału w całym rynku samochodów. Tojest kwestia lat, i to raczej kilkunastu niż kilku. Nie mówię już o tym, że nie ma szans żeby sieć energetyczna udźwignęła masową przesiadkę ne elektryki.
+1
pokaż komentarz
@ketrab86: Pełna zgoda. Dlatego we wcześniejszych komentarzach napisałem, że to nie jest auto dla każdego. Nie wyobrażam sobie sytuacji kiedy miałbym szukać na mieście źródła zasilania. W moim przypadku jest to rozwiązanie idealne więc korzystam.
-1
pokaż komentarz
@szyps: pożyjemy, zobaczymy. Jak na zachodzie były korki na autostradach to u nas nadal furmanki jeździły po nieutwardzonych drogach. Infrastruktura zawsze była u nas zapóźniona, a świat idzie do przodu i nie czeka na biedaków.
+3
pokaż komentarz
@szyps: A co się stanie w sylwestrze marzeń, jak większość właścicieli swoich elektryków pojada do Zakopanego. Wszyscy na raz będą się chcieli naładować. Sieć padnie i zostaną tam na kilka tygodni ;)
Na tą chwilę nie wyobrażam sobie świata ze 100% samochodami elektrycznymi.
No chyba, że wynajdą baterię, która będzie się ładować w sekundy, coś jak kondensator.
I jak rządy poradzą sobie z akcyzą?
więcej komentarzy(26)
+153
pokaż komentarz
Tak czytam że jedzie pod inną ładowarkę, wraca, jedzie gdzie indziej ete. Więc sporo energii marnuje się na darmo by się odbijać z 1 punktu do 2.
Prąd darmowy to kosztów nie liczą ale jego produkcja kosztuje i nie jest darmowa.
Tylko czekać aż wprowadzą płatne ładowania i zaraz się okaże że większość elektryków będzie z przyczepkami jeździło, a na przyczepce agregat prądotwórczy.
+11
pokaż komentarz
@e___g: sa, a wlasciwie byly, hybrydy z agregatami pradotworczymi jak Chevy Volt/Opel Ampera
+28
pokaż komentarz
@e___g: to dziennikarz który chciał po prostu sprawdzić darmowe ładowarki. Płatnych ładowarek jest więcej i oczywistym jest że są mniej popularne. Nawet płatna ładowarka to mniejsze koszty niż benzyna - póki co.
+2
pokaż komentarz
@e___g: A czy na tym Plugshare nie ma info czy ktoś ze stacji korzysta w danym momencie? Skoro korzystają z tego kierowcy elektryków to przed wyruszeniem na stację, powinni sprawdzać czy nie jest zajęta. Może to oszczędzi im czas i nerwy.
0
pokaż komentarz
@Mithrindil jak niskie?
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+11
pokaż komentarz
@e___g no i do tego dojdą podatki, bo przecież w końcu z elektryków też trzeba będzie zacząć ściągać podatki tak jak z paliwa. A wtedy może okazać się że koszt 1km elektrykiem jest bardzo zbliżony do spalinowego
+3
pokaż komentarz
@Chael: nie da się łatwo odpowiedzieć na to pytanie. Jak zwykle: to zależy. Najtaniej (poza darmowymi ladowarkami które spodziewam się że wkrótce znikną) wychodzi nadal ładowanie w domu - poniżej 1 zł za 1kWh. Ładowarki płatne w mieście to od około 1,2PLN za ładowanie standardowe ze znizkami wynikajacymi z bezplatnej rejestracji do nawet 2,3 PLN za ładowanie szybkie bez wcześniejszej rejestracji. Ceny za 1kWh. Dodatkowo niektórzy wprowadzają opłaty za minuty postoju - by wymusić ruch na ladowarkach. Np. pierwsze 40 min płacisz tylko za kWh (Co wystarcza na przejechanie 100-200km) a potem oprócz kWh płacisz za każdą minutę postoju.
Przykładowo nowy Pug 208 ma pojemność około 60kWh. Zatem pełne ładowanie na płatnych ladowarkach kosztuje od ok 70 do nawet 250 PLN za "pełny bak" który daje jakieś 300km zasięgu. Czyli cena za kilometr to od 24 groszy do 84 groszy. Na benzynie cena za 1km (przy cenie 5pln za litr i spalaniu w miescie 1.2 PureTech około 6,5 litra) to koszt 1km wychodzi ok. 33 groszy za km. Więc jakiejś ogromnej przewagi elektryki nie mają przy ładowaniu w mieście. Co innego lądowanie w domu gdzie cena za 1kWh spada nawet do 55 groszy A wtedy koszt przejechania 1km spada do zaledwie 11 groszy za kilometr.
+1
pokaż komentarz
@thinbritishboy: W tym roku podobno mają ceny prądu "odmrażać", więc zdrożeje. Dodatkowo czy ktoś wie kto płaci za prąd i obsługę tych "darmowych" ładowarek?
+2
pokaż komentarz
@Mithrindil: No i nikt nie wspomina o kosztach ekologicznych produkcji takich baterii oraz utylizacji ich a także, że przy wydobyciu minerałów potrzebnych do budowy tych ogniw są wykorzystywane dzieci pracujące w nieludzkich warunkach.