•  

    pokaż komentarz

    Wykopię, bo sam problem z UPC mam od dawna.
    Dzwonią i mówią, że zamiast moich 500 Mb/s mogą mi podpiąć Internet 1 Gb/s i będzie cacy. Prawie się zgodziłem, bo czasem miałem lagi i Netlifx zmulał, tylko jak zrobiłem testy (krótki kabel, bez antywirusów itp, tak jak sobie życzą) obecnego łącza, to wyszło że osiągam max 60% opłacanej prędkości, a na WiFi może 20%. Do tego 5g z ich modemu zrywa co chwilę połączenie.
    Przybyły serwisant posiedział 6 minut uruchamiając swoje testy - jemu wyszła prędkość bliższa 70% maksymalnej (więc ta jest już zgodna z ich normami), 5g zadziałało, skasowali mnie 50 PLN za tą wizytę i cześć, pa ...

    Jakby tego było mało, to od 3 miesięcy proszę o podesłanie nowej oferty, bo właśnie skończyła mi się z nimi umowa i już 3 razy nikt do mnie nie oddzwonił, mimo umówionych rozmów.

    Także trzymam kciuki, ja tam z tym koniem się już kopać nie zamierzam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @symis:
      wincyj giga ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      a tak na poważnie, to chyba naciąganie klientów, bo ja mam internet 10 mega i spokojnie np. oglądam youtube na 2 urządzeniach jednocześnie
      oczywiście nie z UPC tylko lokalnego krakowskiego operatora

    •  

      pokaż komentarz

      @symis: Też wykopię, bo UPC używam od kilkunastu lat, na różnych adresach, i bardzo sobie chwalę.
      Może problem leży w tym, że UPC przejmowało różnych dostawców, o różnej "jakości", czasami kiepskiej, i infrastruktura w niektórych naprawdę ssie?

    •  
      Prawa_przednia_opona

      +42

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @symis: netflix czy jakikolwiek inny serwis streamingowy bez problemu ma działać na 10-20mb/s a jak ci zamula na 500 no to sorry ale ktoś cię robi w uja. Ja na realnych 60mb/s nie mam problemu z czymkolwiek.

    •  

      pokaż komentarz

      @symis: wifka w upc to masakra jakaś... To że mi zrywa na telefonie, to mogę zwalić na model/szit który mam zainstalowany (komórka firmowa). Ale to, jak mi skacze i zrywa wifka na kompie, to czasem można dostać szału. Max który osiągnąłem to było 100mb/sek (na steamie) i było to chyba ze 2 razy.

    •  

      pokaż komentarz

      @parys88 ludziom się wówczas wydaje że więcej giga rozwiąże sprawę. Niestety operatorzy są wredni. Sąsiadce (totalnie nietechniczna osoba) wcisnęli 50mb(miała 20), bo trochę więcej pani zapłaci a będzie lepiej. Tyle że najbardziej obciążająca aplikacja u niej to Skype

    •  

      pokaż komentarz

      @h3r3tic: zmień modem wifi bo ewidentnie nie wyrabia i to nie wina upc. Dobrej klasy mi spokojnie wyciąga mi wifi 700Mb/s bez żadnych zwiech. Miałem takie gówna na początku jak UPC dawało jeszcze 20Mb, ze wzrostem szybkości modem te się wymienia a nie tylko router

    •  

      pokaż komentarz

      @symis: Odpuść sobie UPC. Dla mnie, po dwunastu latach bycia ich klientem, nie mieli żadnej oferty utrzymaniowej. Żart, nie firma.

    •  

      pokaż komentarz

      @LITE: tak robię, bo to co mam obecnie proponują mi drożej niż płacę, więc sugerują żebym nic nie zmieniał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      @h3r3tic: też nie rozumiem, bo na ty samym sprzęcie w tej samej lokalizacji, WiFi konkurencji hula bez problemów na pełni przepustowości.

      netflix czy jakikolwiek inny serwis streamingowy bez problemu ma działać na 10-20mb/s a jak ci zamula na 500 no to sorry

      @parys88: nie tyle mi Netflix zmula, co nie działa nic poza nim i czasem ciężko otworzyć jakąś stronę www.

      W ciagu 3 dni dostajesz telefon z centrali z jeszcze lepszą umową.

      @Prawa_przednia_opona: już kończę z nimi przygodę, tylko właśnie tu był problem z tymi telefonami, bo się umawiałem na rozmowy na konkretne terminy i nikt nie oddzwaniał ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @h3r3tic: Dlatego ja trzymam ich modem Cisco + własny router.

    •  

      pokaż komentarz

      @symis: Akurat w przypadków testowania takich przepustowości, jest pierdylion czynników, które w pierwszej kolejności należy wykluczyć czysto po swojej stronie.
      Od tak prozaicznych jak zawirusowany komp, przez sprzęt zdolny wgl. osiągnąć odpowiednio szybką transmisję po poprawnie spięte medium.

      Nie raz bywa tak, że ktoś usiłuje podpiąć laptopa z archaicznym CPU i bez sprzętowego buforowania ramek. Potem zdziwiony, że mu więcej jak 30MB/s nie wyciska po LANie, jak powinno być 2x tyle i to samego internetu. A gdzie tu do fizycznego 1Gbps się wgl zbliżyć, mimo iż link na tyle się spina.
      Nawet uwalony HDD może robić takie problemy.
      Także podstawą jest czysty OS (w sensie, że na pewno nie siedzi na transmisji żaden antywirus, ani wirus), sprawny komp i test transmisji po LAN pomiędzy dwiema wydajnymi i pewnymi jednostkami.

      Dopiero jak to się uda, to miło jest wykonać niezależny speedtest do np. własnego VPS - miałem taką możliwość, to testowałem, tym samym programikiem, co prędkości między kompami się bada.
      Finał? Wykluczamy prio na QoS na speedtesty - orange swego czasu tak bardzo brzydko grało.

      Wi-Fi zaś nie wyznacza niczego. Jeśli nie klunkrzy tak, że ledwo się turla lub się nie podwiesza, to na same transfery się kiełbasę wykłada. Aby tylko w najlepszej dostępnej technologii leciało. Wszak nawet mikrofalówka sąsiada, może wycinać wi-fi.

      4g/5g - a idź pan w 3 literki. Prędkości chwilowe są zależne nawet od autobusu z przejeżdżającą gimbusiarnią.
      Technologia mobilna nie jest i nigdy nie była stałym łączem.

      Kolejna rzecz, że prawidłowo działające łącze ADSL2+ (w praktyce z 18Mb/s) poradzi sobie z netfliksem i to z zapasem.
      Także jak na szybszym nie działa coś takiego, to operator ma zbyt agresywny overselling - dość ciężko to udowodnić, by coś wygrać.
      Nie mniej da się wykreślać opóźnienia z węzłów opa na kilku trasach (polecam poszukać mapek jego infra, aby sobie wołać do właściwych serwerów) co stanowi jakąś podkładkę. Wówczas można próbować się kłócić o zbyt wysokie opłaty w stosunku do jakości, na podstawie takiej, że op doskonale wie, że Twoje łącze nie będzie w stanie nawet zbliżyć się do wartości deklarowanej i palcem mu pokazać, dlaczego, w jakich godzinach na wykresach dobowych (który węzeł się kiełbasi).
      Liczysz sobie % czasu w miesiącu, przez jaki łącze nie działa poprawnie z winy op'a i o tyle możesz sobie urwać z abo, lub wypowiedzieć umowę z winy abo.
      W ten sposób omijasz widełki, albowiem masz jak udowodnić świadome działanie operatora.
      Ja tak wygrałem z Orange. Tylko wcześniej jeszcze zrobiłem sobie protokół badania linii telefonicznej, by ich koronne argumenty wykluczyć.

      Gorzej, jak styki międzyoperatorskie się walą. Tu op pokaże Ci dupę i zepchnie problem na innego żyda. Jedynie zniżki można się domagać.
      W moim przypadku waliła się infra opa i miałem chęć i czas by ugryźć opa w żyć ;)

    •  

      pokaż komentarz

      skasowali mnie 50 PLN za tą wizytę

      @symis: Czyli dokładnie za co? Za nic?!
      U mnie siedział prawie 2h. Koszt 0zł.

    •  

      pokaż komentarz

      Czyli dokładnie za co? Za nic?!

      @Codziennie_cos_nowego: podpiął swój sprzęt, zrobił jakieś testy, wyszło mu trochę lepiej niż mi. Uznał że działa, bezpodstawne wezwanie i poszedł. 50 PLN się za taką wizytę należy.

    •  

      pokaż komentarz

      Jakby tego było mało, to od 3 miesięcy proszę o podesłanie nowej oferty, bo właśnie skończyła mi się z nimi umowa i już 3 razy nikt do mnie nie oddzwonił, mimo umówionych rozmów.

      @symis: A bo źle to robisz ;-) Nie dzwoń i nie proś bo oni mają to w dupie a nawet zazwyczaj mają interes nie oddzwaniać bo pewno masz automatyczne przedłużenie umowy na czas nieokreślony ale wtedy bez rabatu za 24-miesięczny "związek" więc więcej zarobią.

      Poszukaj jakieś elektronicznej formy kontraktu - pisemnej formy (formularz zgłoszeniowy, e-mail, etc...). Poproś ich o wysłanie oferty a na końcu napisz, że jeżeli nie wyślą to Ty im proponujesz przedłużenie abonamentu na warunkach jakie znalazłeś w sieci - opisz te warunki w miarę rozsądnie :-)

      Haczyk jest taki, że jeżeli oni nie odpiszą w ustawowym terminie to zgadzają się na to co napisałeś w e-mailu ;-) Tylko musisz mieć dowód, że oni otrzymali wiadomość. Więc albo list ze zwrotką albo ich system do kontaktu z abonentem.

      Mnie kiedyś tepsa (czytaj Orange) w uja zrobił, nie rozwiązałem w terminie jakiejś usługi (której nie chciałem ale jakoś mi wcisnęli przez telefon) i została na pół roku podnosząc mi abonament o 20-30 zł... Nie było opcji zerwania bez płacenia kary więc przez kilka miesięcy mściłem się wysyłając zgłaszając reklamację. A to że mi wcisnęli bezprawnie, a to z prośbą o zapis rozmowy w której się zgłosiłem a to czepiając się jakiś słówek w umowie, etc... i zawsze w treści pisma wysyłałem zdanie, że w związku z tym uchybieniem żądam obniżenia abonamentu do poprzedniego poziomu albo rozwiązania umowy bez karnej opłaty...

      Gdyby nie odpowiedzieli na taką skargę to by się zgodzili na moje warunki. Ja do nich pisałem przez ich system transakcyjny (w sumie kilka minut nawijania - a starałem się pisać możliwie rozwlekle i skomplikowanie ;-)) a oni odpisywali mi listem poleconym ze zwrotką (drogo bo musieli mieć dowód że przeczytałem) i to jeszcze musieli zacytować fragmety mojego listu bo bym im zarzucił że odpowiedz nie dotyczy mojej reklamacji w związku z tym godzą się na warunki które przedstawiłem ;-)

      Taka moja mała zemsta ;-) Ciesz się, że masz w ogóle wybór podłączenia sieci przez kilku operatorów. Ja mam tylko do wyboru neostradę... albo jakieś gówniane radiówki :-/ Mam wrażenie, że prędzej doczekam się satelitarnego Internetu do Muska niż światłowodu od kogokolwiek...

    •  

      pokaż komentarz

      @symis: Niestety podpisałeś pewnie umowę jak 99% lidzi na magiczne do 500 Mb/s. To jest trochę chore, bo 1 Mb/s to też jest prędkość do 500 Mb/s. Gdybyś miał nawet 60% to jest to 300 Mb/s czyli niecałe 40 MB/s, a to i tak zawrotna prędkość.

    •  

      pokaż komentarz

      @symis: 40% masz w umowie deklarowanego łącza mordo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @symis: nauczcie się negocjować, dzwonisz do nich z pytaniem jak wygląda rezygnacja z usługi bo dostałeś tańszą ofertę z ( Play, Polsat, Orange, nc+ itp ), przełączają cię do konsultanta który ci cuda zaoferuje aby cię utrzymać :]

      Co do prędkości to u wszystkich operatorów łącza się zapychają, nie da się sprzedaż kilka tysięcy łącz 1Gbps i każdemu tyle realnie dać. 800Mbps wyciągam jedynie ściągając jakieś linuxowe iso albo z torrentów, reszta internetu to nadal to co było, czasem 10Mbps a czasem 10 KBps i nic nie poradzisz.

      Na wyjściu na świat ruch jest pewnie priorytetyzowany więc najpierw idzie biznes, później voip a na końcu plebs :]

    •  

      pokaż komentarz

      @symis W UPC jest ten problem ze pchają gdzie się da adresacjie IPv6. Zażądaj jej wyłączenia i problemy znikną do kolejnej aktualizacji firmware modemu.

    •  

      pokaż komentarz

      @h3r3tic: kup sobie lepsza kartę WiFi. Polecam tp-link archer t9. Kosztuje swoje ale uwierz ze warto. A przerabialem fifi repeater'y i inny szajs.

    •  

      pokaż komentarz

      @brodawojciech: Jest cos takiego jak oversubscribing, wodociagi miejskie czy firmy energetyczne tez nie przeliczaja obciazenia sieci na 100 procent mozliwosci kazdego abonenta przez 100 procent czasu. Z negocjacja tez nie ma szalu, LTE to gorsze parametry a uslugi wcale nie sa tansze, kablowo podobnie a czesto nie ma nawet konkurencji lub nawet brak jakiekolwiek uslugi, sa miejsca nawet bez neostrady.

    •  

      pokaż komentarz

      a na WiFi może 20%

      @symis Co ma dostawca internetowy do tego, że po wifi masz 3x niższy transfer niż po kablu?

    •  

      pokaż komentarz

      netflix czy jakikolwiek inny serwis streamingowy bez problemu ma działać na 10-20mb/s

      @parys88: Głupoty pleciesz bo sam Netfliks podaje 25Mbps dla 4K. Pamiętaj, że te pakiety są podawane z opcją DO więc dobrze by było mieć coś z górką.

      Dzwonią i mówią, że zamiast moich 500 Mb/s mogą mi podpiąć Internet 1 Gb/s i będzie cacy.

      @symis: Pamiętajcie, że to nie dzwoni dział techniczny a sprzedaż która na Was zarabia. Kupowanie większej liczby Mbps powyżej tych 50Mb zazwyczaj nie ma sensu jak nie zależy komuś na szybkim ściąganiu.
      Jest jednak małe ale, jeśli oprócz ograniczania transferu ustawiają odpowiednio kolejki dla tych klientów z wyższymi pakietami danych to jest szansa, że mając najwyższy pakiet jesteście w mniejszości a macie wyższy priorytet wyjścia na świat jako pierwsi na wysyconych łączach szczególnie w godzinach szczytu.

    •  

      pokaż komentarz

      Co ma dostawca internetowy do tego, że po wifi masz 3x niższy transfer niż po kablu?

      @Tarec: Daje to jako porównanie, bo konkurencja w tych samych warunkach nie ma problemu z WiFi. A z dyskusji na forum UPC wynika, że może to być jakiś kłopot z modemem.

      W UPC jest ten problem ze pchają gdzie się da adresacjie IPv6. Zażądaj jej wyłączenia i problemy znikną do kolejnej aktualizacji firmware modemu.

      @hetii: mam wyłączone IPv6. A aktualizacje modemu mają jakąś nieoficjalną, którą rozsyłają na forum, ale różnie to działa i serwisant nic o niej nie wiedział.

      40% masz w umowie deklarowanego łącza mordo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Demalin: tak, ale sami mówią, że jak jest poniżej 70%, to jest coś nie tak i wymaga to interwencji.
      > nauczcie się negocjować, dzwonisz do nich z pytaniem jak wygląda rezygnacja z usługi bo dostałeś tańszą ofertę z ( Play, Polsat, Orange, nc+ itp ), przełączają cię do konsultanta który ci cuda zaoferuje aby cię utrzymać :]

      @brodawojciech: ale kolejny raz piszę, że tak zrobiłem i miał do mnie ktoś oddzwonić w temacie i tego nie robił. Dopiero po mojej trzykrotnej próbie kontaktu i wizycie w salonie był jakiś telefon z ofertą :) No ale bez jaj, żeby w XXI wieku prosić się o cokolwiek z taką konkurencją ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @symis mam ten sam problem aczkolwiek nie wiem czy mamy ten sam router, bo ja mam gigabitowe łącze. Dodatkowo też często miałem problemy z losowymi lagami podczas rozgrywki (komputer połączony po kablu) ping potrafił sięgać nawet do 2k ms. Najdziwniejsze było to, że restart routera pomagal zwalczyc problemy z pingiem.

      Problem z pingiem zniknął po tym, jak ustawiłem sobie DNSy na googlowskie, od kolegi mam pożyczony router i podłączyłem go jako bridge, tam wifi nie zrywa

    •  

      pokaż komentarz

      nie wiem czy mamy ten sam router, bo ja mam gigabitowe łącze.

      @don_baltazar: to już chyba inny modem z tego co mi wiadomo, bo jedyny pomysł był na rozwiązanie problemu - dajemy nowy modem z 1 giga ale płaci pan więcej ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @symis mhmmm, więc losowe lagi miałem na tym jak i na poprzednim modemie, który zastałem w mieszkaniu jak się wprowadziłem , wtedy było 300 Mbit/s o ile pamiętam,

      Co najlepsze przez 4 lata korzystania z Netii to nie wiem czy takie sytuacje miały więcej niż dwa razy

    •  

      pokaż komentarz

      @symis i 50Mbps uploadu xD dzięki, postoję

    •  

      pokaż komentarz

      @Prawa_przednia_opona:
      1. Salony nie przyjmują rezygnacji bo zmieniły się procedury obsługi.
      2. Kierownicy nie zajmują się klientami. Teksty "ja poproszę z kierownikiem" tego nie zmienią.
      3. Czasy ofert tańszych bo złożyłeś rezygnację minęły już w zeszłym roku. Tak szczerze to polecam zadzwonić i po prostu porozmawiać z kimś z działu utrzymania.

      Sprawdzone info ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      Prawa_przednia_opona

      0

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @m0rgi: 25 Mb/s to jest stare info, którego widać nie mogą zaktualizować. Kilka lat temu rzeczywiście maksymalny bitrate, jak się dało na info podczas oglądania 4K na Netflix, to było 25 Mb/s, ale teraz już niby przeszli na bardziej wydajny kodek i wszystkie materiały są w maksymalnie 15 Mb/s. Swoją drogą uważam to za kłamstwo, bo Breaking Bad w 4k z 25 Mbps bitrate'em wyglądał znacznie lepiej, niż teraz. Jeśli nic innego nie robi się na necie, to takie łącze 15 - 20 Mb powinno być wystarczające.

    •  

      pokaż komentarz

      @Shadow_man: Przy 4k HDR z Atmosem mam info że idzie około 23Mbps

  •  

    pokaż komentarz

    Bierzcie neta od lokalnych, z reguły mają normalne routingi i jak coś nie działa to idzie pogadać z kimś kto faktycznie rozwiąże problem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

  •  

    pokaż komentarz

    Mogę Wam powiedzieć, na czym polega problem. Otóż, ma on kontekst polityczny, a nie techniczny. UPC uważa, że jest operatorem Tier1, czyli jest już tak duże, że nie musi płacić innym za tranzyt. Z kolei, wieloletni operatorzy Tier1, tacy jak Level3 (Centurylink), nie uznają takiego statusu UPC. Doprowadza to do typowej przepychanki i specjalnego "kiszenia" styku międzyoperatorskiego. Niestety, ofiarami tego są użytkownicy.

    Ogólnie rzecz biorąc, UPC coraz częściej stosuje praktyki monopolistyczne i zmusza do płacenia nierynkowych stawek za dostęp do swojej sieci. W miarę możliwości, trzymajcie się od tego operatora z daleka.

  •  

    pokaż komentarz

    Na miejscu UPC nie lekcewazylbym tego. Już zamietli pod dywan problem z puma 6. Z racji technologii dają mniejszy upload niż Orange. Jedyne co broni ich oferty to właśnie routing który zawsze.byl dobry. Jeżeli takim nie pozostanie to ich największą przewaga nad Orange znika...

  •  

    pokaż komentarz

    UPC nie działa przypadkiem cały czas na koncentryku? Serio się pytam, bo u znajomego ostatnio zakładali.

1 2 3 4 5 6 7 ... 13 14 następna