Cześć,
w UPC od ponad prawie dwóch tygodni występuje problem na styku Level3, który pracownicy UPC olewają, dając odpowiedź, że problem nie występuje w ich sieci i dają się zbywać przez swoich sieciowców.
Problem jest taki, że opóźnienia do europejskich serwerów w godzinach szczytu, przechodzące przez Level3 wynoszą ponad 100-150ms, gdy normalnie powinny być do max 40-50ms, a nawet niższe. W najgorszych przypadkach występują też utraty pakietów dochodzące do nawet 20%.
Problem najbardziej odczuwają gracze, gdyż na takich opóźnieniach, a w szczególności utracie pakietów, nie da się grać, każde polecenie jest wydawane z dużym opóźnieniem, a w grach każda ms ma znaczenie.
Pewnie sporo osób nie wie, że za styk z Level3 odpowiada samo UPC, a właściwie, to jej spółka matka LibertyGlobal, do której należą i mogą wystosować odpowiednią prośbę swoim kanałem kontaktu, by złagodzić ten problem, gdyż w godzinach szczytu brakuje pasma. Mogą dokupić brakujące pasmo albo przekierować niektóry ruch przez inny punkt. Podwyższone opóźnienie pojawia się od mniej więcej od 15:00 i trwa do ok. 23:00.
Poniżej wklejam kilka testów z sieci UPC ukazujące problem (moje i innych użytkowników) do serwerów gier, które korzystają ze styku Level3:
Oraz kilka testów z konkurencyjnych sieci, gdzie problem nie występuje, oczywiście też zrobione w zakresie godzin podanym wyżej:
Netia:
T-Mobile:
I Orange - co najlepsze, dostawca, który ze wszystkich tu wymienionych ma najgorszy routing.. :)
Oraz z sieci UPC poza godzinami szczytu:
My użytkownicy UPC oczekujemy od operatora, by ten problem rozwiązał w jak najszybszym terminie a nie chował głowę w piasek i odpowiadał, że nic nie da się zrobić i że problem nie jest na ich łączach. Faktycznie, problem nie jest na waszych łączach, tylko z nieodpowiednim dostosowaniem pasma do ruchu w sieci przez tamten styk.
Co możemy zrobić? Każdy z abonentów może wysłać zgłoszenia na ten problem. Im więcej zgłoszeń tym szybciej coś ruszy. Nic nie działa na operatora jak zainteresowanie sprawą.
Więcej testów użytkowników dostępne pod linkami poniżej, by wykopalisko nie było za długie.
https://forum.mediaswiat.pl/vi...
https://forum.upc.eu/t5/dyskus...
Zachęcam również na dopisywanie się do istniejących tematów, w szczególności na forum Społeczności UPC, gdzie siedzą pracownicy firmy.
Mam nadzieję na szybkie rozwiązanie problemu i skończeniem z "niemocą". Wszystko się da, jak się chce! :-)
Komentarze (333)
najlepsze
Dzwonią i mówią, że zamiast moich 500 Mb/s mogą mi podpiąć Internet 1 Gb/s i będzie cacy. Prawie się zgodziłem, bo czasem miałem lagi i Netlifx zmulał, tylko jak zrobiłem testy (krótki kabel, bez antywirusów itp, tak jak sobie życzą) obecnego łącza, to wyszło że osiągam max 60% opłacanej prędkości, a na WiFi może 20%. Do tego 5g z ich modemu zrywa co
wincyj giga ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a tak na poważnie, to chyba naciąganie klientów, bo ja mam internet 10 mega i spokojnie np. oglądam youtube na 2 urządzeniach jednocześnie
oczywiście nie z UPC tylko lokalnego krakowskiego operatora
@FrasierCrane: No, chyba nie w czasach Chello...
Ogólnie rzecz biorąc, UPC coraz częściej stosuje praktyki monopolistyczne i
@bialy100k:
Bo w Pakistanie to świetny transfer :)
Ponad ROK CZASU.. mam awarię internetu w UPC. Nie mieszkam w jakiś Koluszkach dolnych, tylko w Warszawie i też nie na obrzeżach. I przynajmniej 3 razy w miesiącu jest awaria internetu. I nie mówię o jakiś spowolnieniach.. bo te się zdarzają non stop. Ja mówię o legitnych awariach które są ogłaszane oficjalnie na ich stronie i
Komentarz usunięty przez moderatora
Obecnie korzystam z ONT od Orange. To sprzęt, który ma wymiary 82x90x27 mm, zużywa max 3,5W i przede wszystkim nie ma aktywnego chłodzenia a daje sobie radę z łączem 1000/400Mbps ( ͡° ͜ʖ ͡°
To jest klient indywidualny czy biznesowy? Patrze na laczu biznesowym i jakis inny routing mam.
Pinging 172.255.5.244 with 32 bytes of data:
Reply from 172.255.5.244: bytes=32 time=34ms TTL=55
Reply from 172.255.5.244: bytes=32 time=37ms TTL=55
Reply from 172.255.5.244: bytes=32 time=39ms TTL=55
Reply from 172.255.5.244: bytes=32 time=36ms TTL=55
Pinging 159.100.232.114 with 32 bytes of data:
Reply from 159.100.232.114: bytes=32 time=18ms TTL=57
Reply from 159.100.232.114: bytes=32 time=18ms TTL=57
Reply from 159.100.232.114: bytes=32 time=18ms TTL=57
Reply from 159.100.232.114: bytes=32 time=18ms TTL=57
orange światło