Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+719
pokaż komentarz
Prawidłowo, fajnie, że pomogli Panu z Iranu.
Btw. TIRY NA TORY!
+238
pokaż komentarz
@KapitanSoS: TIRY NA TORY to hasło humanistów. Trzeba by zbudować nowe linie kolejowe, żeby obsłużyć setki dodatkowych składów. Albo wstrzymać ruch pasażerski.
-50
pokaż komentarz
@pcpc: Pociągi podobno i tak jeżdżą puste :).
+160
pokaż komentarz
@KapitanSoS: nie towarowe, towarowe są pełne ale za to jeżdżą tylko średnio 30 km/h( ͡° ͜ʖ ͡°) bo mamy taką infrastrukturę.
+188
pokaż komentarz
@raphaelll: Osobowe też są pełne, zaczynają być nawet przepełnione. Puste były 5-10 lat temu. Teraz ludzie masowo wracają do pociągów.
+18
pokaż komentarz
@KapitanSoS: zeby tylko go Trump rakieta nie trafil
+3
pokaż komentarz
@KapitanSoS: te hasło tiry na tory, to jedne z głupszych jakie ludzie wymyslili.
0
pokaż komentarz
@pcpc: albo pociagi sa coraz krotsze przez co sztucznie rosnie ich zapelnienie bez wzrostu frekwencji
+23
pokaż komentarz
@KapitanSoS: tory na tiry
+248
pokaż komentarz
@pcpc: Jakbym miał rozsądne połączenie praca-dom też bym jeździł pociągiem albo komunikacja miejską, a nie...
-Ja to proszę pana mam bardzo dobre połączenie.Wstaję rano,
za piętnaście trzecia. Latem to już widno.Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem,śniadanie jadam na kolację,więc tylko wstaję i wychodzę.
-No ubierasz się pan
-W płaszcz jak pada.Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?
-Aaaa...fakt.
-Do PKS mam pięć kilometry. O czwartej za piętnaście jest PKS.
-I zdanżasz Pan?
-Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się. Przystanek idę do mleczarni, to jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa.Mleko, wiesz pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny, do Stadionu. A potem to mam już z górki, bo tak:119, przesiadka w trzynastkę, przesiadka w 345 i jestem w domu. To znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma. To jeszcze mam kwadrans.To jeszcze sobie obiad jem w bufecie.To po fajrancie już nie muszę zostawać,żeby jeść, tylko prosto do domu i góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się, jem śniadanie i idę spać
+6
pokaż komentarz
@SSH: Dane są dostępne, frekwencja rośnie gwałtownie.
+9
pokaż komentarz
tylko średnio 30 km/h
@raphaelll: albo jeszcze wolniej. Oświęcim- Kraków Głowny 2 godziny. no k%@$a
+22
pokaż komentarz
@gierary_hir: bardzo mądre. Ruch kolejowy jest wielokrotnie tańszy. 90% dystansu dostawy da się przewieźć pociągiem. Jeden pociąg to 100 tirów.
Tylko, żeby to działało, to musiały by być porządnie zrobione huby przeładunkowe w wielu miejscach do przeładowywania towarów z Tira na pociąg i na odwrót. Wtedy taki tir jeździł by tylko lokalnie, kilkanaście km. Wystarczył by jeden do obsłużenia jakiejś wielkiej fabryki, zamiast setki innych.
-7
pokaż komentarz
@KapitanSoS: i co, te tory beda prowadzic pod kazda biedronke, kazdego lidla, setki linii w kazdym najmniejszym miescie? Na każdej stacji paliw (zeby przyjac dostawę) i do kazdej fabryki?
0
pokaż komentarz
@raphaelll akurat często przechodzę przez przejazd kolejowy : trasa Warszawa - Berlin i bardzo często widzę puste wagony -głównie wracające z Niemiec
+3
pokaż komentarz
@pcpc: @raphaelll: Tort jest tak duży, że każdy by się najadł. I to konkurując i współpracując. Ale kolejarze są oderwani od rzeczywistości i oferują usługi z poprzedniej epoki.
+16
pokaż komentarz
te hasło tiry na tory, to jedne z głupszych jakie ludzie wymyslili.
TIRY NA TORY to hasło humanistów.
@pcpc: @gierary_hir: Powiedzcie to Szwajcarom, którzy od dekad inwestują w infrastrukturę kolejową i od paru dobrych lat ładują tiry na platformy kolejowe. Słaby poziom infrastruktury nie powinien być wymówką, ale motywacją aby ten stan rzeczy poprawić, zwłaszcza jeśli przez ostatnie 25 lat inwestowaliśmy masowo w drogi szybkiego ruchu, ale nie w kolej.
To się zwyczajnie opłaca, zwłaszcza w kraju który nie ma przeszkód geograficznych aby rozwijać kolej.
https://www.swissinfo.ch/eng/rolling-highway_truck-drivers-hit-the-rails-and-take-a-break/33367284
63.9% of the goods which crossed the Alps in 2011 were transported by rail, the rest by road.
Up to 11 trains with a maximum load of 21 trucks make the trip daily with the Rola (Rolling Highway) in both directions between Freiburg im Breisgau, Germany and Novara in Italy on the Lötschberg-Simplon line.
One train per day serves the Gotthard line from Basel to Chiasso and back, with a maximum 28 trucks per train.
+19
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: Jak przeładujesz w dobę 6000 tirów w Budzisku na około 150 składów i roześlesz je w 5 najpopularniejszych kierunkach, to się uda. Terminal miałbyś wielkości średniej wielkości miasta, tory musiałby się rozchodzić na platformy ze 30 km przed terminalem, żeby zrobić odpowiednio szeroki wachlarz. Logistycznie do ogarnięcia. Budowa zajęłaby ze 20 lat, a po kolejnych 20 latach wszystko po kraju jeździłoby dostawczakami, bo szybciej, taniej i wygodniej.
+15
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: jeden pociąg to 100 tirów? 1 wagon to 1 tir - maxymalna długość składu w Polsce to jakieś 40-50 wagonów. I największą bolączką jest... brak ramp. Jak załadować te tiry?
-1
pokaż komentarz
@wolodia: Ile tirów przejeżdża dziennie przez Szwajcarię, a ile przez Polskę?
-3
pokaż komentarz
@pcpc: 100 lat od razu. k!%%a, bez przesady. Taki hub postawić to pół roku roboty.
+12
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: Pół roku na wybranie miejsca. Zgoda. Projektowanie do 5 lat. Budowa ekspresówki od planowania po otwarcie zajmuje 15-20 lat.
-2
pokaż komentarz
@pcpc: slaby zasieg w pownicy, ledwie starcza na strone ze smiesznymi obrazkami ( ͡° ʖ̯ ͡°)
-7
pokaż komentarz
I największą bolączką jest... brak ramp. Jak załadować te tiry?
@SebaD86: o tym pisałem. Ale postawienie tego, to inwestycja która by się pewnie w rok zwróciła na cenie transportu.
Jeden Tir, żeby przewiózł coś na drugi koniec polski to koszt 2k. Jeśli jednym pociągiem przewieziesz 50, to jeden kurs pociągu i masz 100k. Zwrot takiej rampy przeładunkowej to kilka miesięcy.
+1
pokaż komentarz
@KapitanSoS: W Szwajcarii program Tiry na Tory działa od wielu lat z bardzo dobrymi rezultatami dla calej drogowej i kolejowej infrastruktury i jakosci ruchu na drogach.
-1
pokaż komentarz
@SebaD86: Rampy buduje się w punktach załadunkowych, oczywistym jest to że nie każda stacja obsłuży taki ruch.
+2
pokaż komentarz
albo pociagi sa coraz krotsze przez co sztucznie rosnie ich zapelnienie bez wzrostu frekwencji
@SSH: albo jesteś typowym przedstawicielem "nie znam się to się wypowiem" któremu nie chce się nawet sprawdzić statystyk ruchu pasażerskiego w Polsce ale za to lubi sobie pop?%?%@%ić w internetach ¯\_(ツ)_/¯
-2
pokaż komentarz
Projektowanie do 5 lat.
@pcpc: tak. Projekt takiej rampy wraz z budową, to nie więcej jak rok czasu. Wystarczy, żeby się tym zajął inwestor prywatny, a nie państwo
+1
pokaż komentarz
i co, te tory beda prowadzic pod kazda biedronke, kazdego lidla, setki linii w kazdym najmniejszym miescie? Na każdej stacji paliw (zeby przyjac dostawę) i do kazdej fabryki?
@Daktylion: Nie, celem nie jest usunięcie transportu z dróg, ale przerzucenie na transport kolejowy spedycji długodystansowej, zwłaszcza takiej która przecina cały kraj. Nie tylko zmniejszy to natężenie ruchu na drogach i obwodnicach, ale ma szansę być ekonomiczniejszym i ekologiczniejszym rozwiązaniem.
+3
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: Postaw dom. W pół roku. Potem pogadamy. Dziś zacznij, a za dwa lata będziesz stał z pozwoleniami i patrzył, jak Ci stawiają sraczyk na placu budowy.
+2
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: a pociąg to jedzie za darmo? ( ͡° ͜ʖ ͡°) plus musisz doliczyć koszty koszty. Koszt obsługi, koszt dowiezienia ze stacji do miejsca docelowego. To nie jest taki miód jak się wydaje.
+1
pokaż komentarz
@running: trzecia grupa, lubie sobie pop$!?$@!ic w robocie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@raphaelll: to żeś optymistycznie poleciał z 30kmh :)- 10 lat temu na zajęciach chłop z PKP mówił o planach podniesienia do 25kmh. Cargo w Polsce jest w tak głębokiej dupie, że ciężko to sobie wyobrazić.
@Daktylion: Rzeki też nie płyną przy każdym Lidlu, a jakoś transport rzekami na zachodzie istnieje. Samolot z pierdołami z Ali też nie ładuje Ci pod blokiem, a jednak lata.
Tiry na tory nie oznacza wyrzucenia wszystkich tirów na tory. Chodzi transport długo dystansowy.
-6
pokaż komentarz
@SebaD86: No dolicz. Za ile jedzie? 2 kierowcow i paliwo i amortyzacja.
A teraz policz 50 kierowców i paliwo na 50 osób.
Niech koszt takiego kursy z paliwem przy spalaniu 100/100 wyniósł 20k pociągiem to świat. Nawet jak doliczysz 2 tiry do obsługi na załadunek i rozładunek to się opłaca.
+7
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: tak, zaraz powiesz 70 kierowców. Jezuuuu... Pociąg to nie tylko koszt paliwa. To też koszt dostępu do infrastruktury - tak za każdy kurs operator płaci PLK za to że pociąg jedzie po torach - w necie jest dostępny cennik. To także utrzymanie taboru (wielokrotnie droższego niż tir). Ja nie mówię, że zysku nie ma, ale Ty śmiesznie to liczysz. Po drugie czasem liczy się CZAS - tir zajedzie ze Śląska do Gdańska w 1 dzień, a pociąg nie. Sprawdź sobie średnią prędkość pociągów towarowych. Sprawdź sobie opóźnienia, cennik dostępu do torów itp itd...
Nie lubię upraszczania.
+1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat:
Bzdury piszesz..
-2
pokaż komentarz
tak, zaraz powiesz 70 kierowców. Jezuuuu
@SebaD86: a co ma jakiś żyd do tego tematu? Marnujemy zasoby, środowisko i pieniądze, bo k%#%a jakieś meble będą jechały 2 dni, zamiast 1? To jest idiotyzm. Jak pisałem. Koszt kursu takiego pociągu to kilkadziesiąt mniej czasu pracy ludzi, tyle samo zaoszczędzonego paliwa. Cenowo powinno wyjść minimum połowę taniej jak tirami, zwłaszcza w jakieś dalsze odległości. Nie liczysz jeszcze jednej rzeczy. Za rozp!$?#?!one drogi i korki (miliony zmarnowanych roboczo godzin w skali kraju) firmy transportowe nie płacą społeczeństwu, a powinny. Wtedy koszt jeszcze bardziej się zmienia.
Myślisz, że czemu chińczycy wożą wszystko statkami i pociągami? Czemu nie puszczą floty tirów?
-1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat:
a co ma jakiś żyd do tego tematu
Za to masz plusa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Cenowo powinno wyjść minimum połowę taniej jak tirami, zwłaszcza w jakieś dalsze odległości.
Tylko w dalsze odległości... I czy połowę? Nie wiem. Nie sądzę.
bo k#?#a jakieś meble będą jechały 2 dni, zamiast 1
No to jest argument z dupy. Jak chcę mieć coś szybko, to chcę mieć szybko. A te dwa dni to też takie są "umowne". Jak pociąg ci pojedzie 4 dni zamiast 1 to nie będziesz zły? Plus przeładunek na dwóch stacjach. To nie jest takie miłe i przyjemne jak się wydaje. Pociag towarowy przepuszcza każdy inny. Na liniach jednotorowych to dramat, na dwutorowych i tak musi między stacjami stać na boku...
0
pokaż komentarz
@SebaD86: kwestia organizacji. Nikomu nie przeszkadza jakoś to, że z chin mu towar idzie 30 dni. Ludzi jest dużo, zasoby ograniczone. Marnowanie ich z tak błahych powodów jest zwyczajnie głupie. Nie widziałem jeszcze, żeby ktoś samolotem z chin towar zamawiał, bo mu się tak śpieszy.
Nie bierzesz pod uwagę jednej rzeczy. Tz. częściowo wziąłeś, bo sam zwróciłeś na to uwagę - dostęp do infrastruktury. Tiry są dotowane przez społeczeństwo, które buduje i remontuje im drogi i udostępnia je im praktycznie nie odpłatnie. W przypadku pociągów, ten koszt bierze na siebie już przewoźnik kolejowy. Gdyby transport drogowy miał ponieść faktyczne koszty infrastruktury, to transport kolejowy wychodził by właśnie w granicach 10%-20% tego co transport drogowy. A wtedy nie miało by dla ciebie znaczenia te 3 dni czekania, jeśli zapłacisz za dostawę 5x mniej. Zwyczajnie zamówiłbyś wcześniej.
-1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: Towar z Chin samolotem do firmy żony przylatuje 2 razy w miesiącu. Reszta jeździ pociągiem. Statkiem pomijalne ilości raz na pół roku zamawiają.
-1
pokaż komentarz
@pcpc: tylko, że samolot to pewnie kilka procent transportu. Z 80% jednak pop#?!!#?a statkami, reszta pociągami. Cena Cena Cena.
+2
pokaż komentarz
Nikomu nie przeszkadza jakoś to, że z chin mu towar idzie 30 dni.
@SchrodingerCat: Mi przeszkadza. Dlatego wolę dopłacić 10% i mieć towar następnego dnia w domu.
Skoro transport koleją jest tak opłacalny to dlaczego nikt tego jeszcze nie robi?
Do rozwiązania jest cała masa problemów.
Czas dostarczenia towaru do punktu docelowego.
Miejsce gdzie to postawić. Ile hubów chcesz postawić?
Nawet zakładając optymistycznie 3 huby na każdej ścianie kraju to wychodzi 12 hubów( 10 bo nad możemy nie mamy tyle dużych portów)
To zakładając sam ruch wschód zachód i połączenie każdego z każdym to 9 połączeń kolejowych. dodaj jeszcze ruch wschód-południe i ładna pajęczyna Ci się zrobi. Czas transportu będzie koszmarny.
Dla specyficznego transportu w ramach kontynentu to może i ma sens, dla większości ruchu głupota.
-3
pokaż komentarz
@SchrodingerCat:
Prywatnych inwestorów nie brakuje w całej Europie, jak by to było takie opłacalne to już by ktoś to robił. Zyski jakie ty liczysz i czas zwrotu jest po prostu śmieszny i nierealny.. W Szwajcarii część tranzytu jedzie pociągiem ale ze względów głównie ekologicznych, a nie dlatego że się to opłaca.
Jak nikt nie zamawia samolotu z Chin do Europy? Tiry są dotowane przez społeczeństwo? Po drogach jeżdżą praktycznie nieodpłatnie? XDDDDDD Z Chin regularnie latają samoloty z towarem bo jest to najszybsza opcja. Jeżdżą pociągi i pływają statki, a nawet jeżdżą tiry, co prawda mało ale to przez stan dróg na wschodzie. Jak by drogi były lepsze to i tirów by więcej jeździło bo jest po prostu taniej i szybciej.
Główną zaletą tirów jest to, że jest to transport bezpośredni. Nie trzeba budować dodatkowej drogiej infrastruktury, zatrudniać masę ludzi i sprzętu do przeładowywania tego itd.. Wysyłasz auto z Polski do Francji czy Hiszpanii i od załadunku mija 2-3 dni i towar jest na miejscu. Jak by to miało jechać pociągiem to szło by ze 2 tygodnie i kosztowało ze 4 razy więcej. W Niemczech jest jeszcze więcej tirów na drogach pomimo, że mają nieporównywalnie lepszą infrastrukturę kolejową. Ciekawe dlaczego..
Te bzdurne hasła tiry na tory są powtarzane przez ludzi, którzy nie mają pojęcia o transporcie czy logistyce. Więc przestań pisać takie bzdury bo się tylko kompromitujesz..
+1
pokaż komentarz
A wtedy nie miało by dla ciebie znaczenia te 3 dni czekania, jeśli zapłacisz za dostawę 5x mniej. Zwyczajnie zamówiłbyś wcześniej.
@SchrodingerCat: Większość firm ma magazyny na max kilka godzin pracy. Tu nie ma czekania tydzień na przesyłkę od podwykonawcy. Przy ruchu kołowym czas ten jest przewidywalny.
Jak wyślę TIRa dzisiaj to będzie za X godzin (plus/minus godzina)
Przesyłka koleją to loteria. Czas przeładunku, określone godziny wyjazdu (plus ograniczenia, nie wysyłamy pustego pociągu więc czekamy na więcej kontenerów w danym kierunku).
+2
pokaż komentarz
Dlatego wolę dopłacić 10%
@robot_: tylko, że powinienes dopłacic 70%. Wystarczy, aby koszt infrastruktury drogowej ponosili dostawcy, tak jak jest w przypadku kolei.
-5
pokaż komentarz
@KapitanSoS przez pociągi dużo miast ma jeszcze większe korki.
0
pokaż komentarz
Wystarczy, aby koszt infrastruktury drogowej ponosili dostawcy, tak jak jest w przypadku kolei.
@SchrodingerCat: Oni płacą podatki i ponoszą koszty infrastruktury
-1
pokaż komentarz
@SebaD86 1 wagon do 4 6 tirow
-1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: Koszt jednej i drugiej infrastruktury ponosi klient w cenie towaru.
+1
pokaż komentarz
@robot_: gówno ponoszą, a nie koszt infrastruktury. Kolej też płaci podatki, a tory musi sobie sama budować i remontować. Jakieś smieszne winety to nawet na 10% remontów dróg które rozp???%#%ają nie wystarczą. A co z kosztem ludzi co stoją w korkach, są blokowani na autostradach przez wyprzedzające się ciężarówki i jebniętych szeryfów?
Koszt jednej i drugiej infrastruktury ponosi klient w cenie towaru.
@pcpc: Właśnie nie. Bo w cenie tira koszt infrastruktury jest dotowany.
+3
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: Jeden pociąg to 100 tirów? Z całym szacunkiem ale chyba nie wiesz o czym mówisz. Cała ta akcja to mrzonka. Żeby to zadzialało w Polsce musiałbys zainwestować niewyborażalne sumy pieniędzy w infrastrukturę. Taniej wyjdzie wybudować z 1-2 elektrownie atomowe, które są bardziej potrzebne.
-2
pokaż komentarz
@gierary_hir: A czy tiry zaczną wtedy jeździć na prąd?
0
pokaż komentarz
i co, te tory beda prowadzic pod kazda biedronke, kazdego lidla, setki linii w kazdym najmniejszym miescie?
@Daktylion: Gdyby na pociągi załadować tylko te ciężarówki, co jadą przez nasz kraj tranzytem, to na drogach byłoby ich o połowę mniej.
-1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: Czy ty zdajesz sobię sprawę że aby to zadziałało musiałbys zacząc od takich trywialnych rzeczy jak stworzenie szkół kolejowych? Samo PKP ma problemy z obsadzeniem swoich linii. Już nie wspominam że składy towarowe poruszają się z zawrotną prędkocią 30 km/h. Trzeba by zbudować miejsca przeładunku. Myślę że w Polsce mamy poważniejsze problemy.
0
pokaż komentarz
@gierary_hir gościu to jest średnia prędkość w kraju ze wszystkich pociągów towarowych
-1
pokaż komentarz
@Pesa_elf: No dobrze, pomyliłem się. Wiele to nie zmienia.
0
pokaż komentarz
No to jest argument z dupy. Jak chcę mieć coś szybko, to chcę mieć szybko.
@SebaD86: ale to jest identycznie jak z chińczykami jak chcesz mieć coś szybko to płacisz x4-8 i przewozi samolot do tygodnia a jak za drogo to czekasz 3 tygodnie i przyjeżdża pociąg, mogłaby być analogiczna sytuacja jak się spieszy to bach tirem masz na drugi dzień ale płacisz x2 albo płacisz taniej i masz w 2-3 dni jak dla mnie dobry deal i kwestia przyzwyczajenia się do sytuacji oraz wykorzystania możliwości
Pozostaje kwestia czy jak doinwestują w infrastrukturę kolejowa grube miliony to czy realne jest żeby inwestycja zwróciła się w sensownym czasie oferując 50% stawki transportu tirem :)
Nie biorąc zupełnie pod uwagę aspektów ekologicznych bo to tez wartość dla społeczeństwa powinna być
-1
pokaż komentarz
@KapitanSoS: @pcpc: Gdy załadujesz Tira na wagon to ten zestaw jest zbyt wysoki i nie mieści się pod większością wiaduktów które były projektowane do zestawów niższej wysokości. To jest największy problem w Tiry na Tory.
-1
pokaż komentarz
jak stworzenie szkół kolejowych?
@gierary_hir: po co? Ile masz szkół tirowych? Szkoły związane z logistyką istnieją, a kurs motorniczego to pewnie w tydzień ogarniesz. To nie jest sterowanie rakietą.
0
pokaż komentarz
1 wagon do 4 6 tirow
@Pesa_elf: Weź mi to narysuj.
Najdłuższy wagon jaki wygrzebałem w necie ma 24m długości całkowitej (szerokość 2,7-3).
Naczepa ma około 13-14m (szerokość 2,5 - 2,7m)
Weź mi tu zmieść 4-6 naczep.
+2
pokaż komentarz
@NieMogeSieZarejestrowac PKP odkąd pamiętam było kuźnią talentów: ciotki, wujki, kuzyni, kochanki, partyjni spadochroniarze itd. No i masa dyrektorów, ch?% wie od czego, nie sądzę żeby dzisiaj było inaczej.
Nawet jak się trafi ktoś wartościowy to zadepcze go to może miernot.
+1
pokaż komentarz
Weź mi to narysuj.
Najdłuższy wagon jaki wygrzebałem w necie ma 24m długości całkowitej (szerokość 2,7-3).
Naczepa ma około 13-14m (szerokość 2,5 - 2,7m)
@robot_: Jeden wagon to 3 tiry. Wagon towarowy ma ładowność do 60 ton, a tir już z pojazdem około 24 tony.
https://kolej.mkm.szczecin.pl/encyklopedia/danewagtow
0
pokaż komentarz
@SchrodingerCat kurs na maszynista trwa dwa lata.
-1
pokaż komentarz
@robot_ wagon ma ładowności od 60ton netto przy 4 osiachdo nawet 90ton jak ma 6 osi z tego co pamietam jezeli chodzi o nacisk na szyne przez oś
-2
pokaż komentarz
@eich_hen_ddy: a to w jakiejś szkole specjalnej się odbywa? Czego tam uczyć się 2 lata? To jak tramwaj przecież. Ludzie ogarniają uprawnienia w miesiąc.
A tak poza tym, nie wiem czemu kłamiesz.
Żeby przejść kurs na licencję maszynisty, należy wziąć udział w szkoleniu, które trwa około 300 godzin.
-1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat panie szkolenie trwa bo masz kupe instrukcji do ogarnięcia
-2
pokaż komentarz
@Pesa_elf: 300 godzin trwa
http://www.wce.pl/15-kursy/62-kursy-na-licencje-maszynisty-i-kursy-kwalifikacyjne-dla-innych-pracownikow-transportu-kolejowego
0
pokaż komentarz
@SchrodingerCat chyba kpisz. 2 lata. Bo musisz warsztaty zaliczyć, i pojeździć jako pomocnik maszynisty
-1
pokaż komentarz
@Pesa_elf: już łatwiej się nie dało. Wystarczy, że klikniesz w link.
Kurs kwalifikacyjny na licencję maszynisty – 297 godzin / 5500,- pln (RATY!)
Zajęcia odbywają się w systemie weekendowym co tydzień w godzinach 9.00-17.00
to jest 19 weekendów, czyli pół roku. Jak byś nie w weekendy robił, tylko w tygodniu, to miesiąc szkolenia. Ja wiem, że niektórzy też prawko robią 2 lata, ale nie muszą. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie uważam, że trzeba jakieś szkoły otwierać specjalnie, żeby zwiększyć ruch pociągów.
Idąc twoim tokiem rozumowania, to studia medyczne trwają 15 lat. bo najpierw musisz zostać internistom i robić specjalizację.
0
pokaż komentarz
@SchrodingerCat tak a potem masz incydenty i.przejechania przez semafory. Spytaj ludzi z utk i plk ile to już takich bylo incydentow
+2
pokaż komentarz
wagon ma ładowności od 60ton netto przy 4 osiachdo nawet 90ton jak ma 6 osi z tego co pamietam jezeli chodzi o nacisk na szyne przez oś
@Pesa_elf: Czekaj, czyli oprócz wpieprzenia naczepy na tory to chcecie przepakować towar z auta na wagon?
Wiesz jak to zwiększy koszty i straty towaru :D
Już pomijam, że masa to nie wszystko. 6 naczep styropianu nie wsadzisz na jeden wagon.
-1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat spytaj @LRF1000W i @ziner bo znaja temat od kuchni
-1
pokaż komentarz
@robot_ a czy napisalem o przeładunku? Napisalem ze maja wieksza ładowność
-1
pokaż komentarz
@Pesa_elf: kurcze, zawód maszynisty, czy motorniczego w tramwaju to chyba najprostszy zawód do zastąpienia sztuczną inteligencją. Dwie funkcje k%?$a. Jedź. Stój. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeśli taka tesla jeździ po ruchu drogowym sama, to pociągi już dawno powinny.
-1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat dlugo sie to nie zmieni bo nie ma 100% pewnych urządzeń.
-1
pokaż komentarz
bo nie ma 100% pewnych urządzeń.
@Pesa_elf: a tymbardziej ludzi.
Pociągi mają tą zaletę, że nie wymagają paliw kopalnych. Można je zasilać elektrownią jądrową, czy wiatrową, bez konieczności produkcji mało wydajnych baterii.
-1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat ale czlowiek zatrzyma maszynę a system jak się zawiesi niebardzo.
-2
pokaż komentarz
@Pesa_elf: system jak się zawiesi to i człowiek też nie zatrzyma. A prędzej człowiek zaśnie w tak nudnej pracy, jak komputer się zawiesi. Nie ma problemu w dodaniu zabezpieczeń odcinających napęd i włączających hamowanie przy błędzie systemu.
-1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat masz czuwak.aktywny ktory musi maszynista używać co 1 min po przekroczeniu 10%vmax
+1
pokaż komentarz
a czy napisalem o przeładunku? Napisalem ze maja wieksza ładowność
@Pesa_elf: Napisałeś że wagon to 4-6 naczep. Więc pytam jak chcesz towar przepakować.
Jeśli nie przepakujesz towaru, to wagon może mieć i milion ton. Nic ta informacja nie znaczy, bo towar podjedzie pod huba na naczepie "TIRa"
-3
pokaż komentarz
@robot_ a naucz sie czytać ze zrozumieniem
-1
pokaż komentarz
@Pesa_elf: mam wrażenie, że w dzisiejszych czasach wiele rzeczy nie jest automatyzowanych tylko z powodu braku możliwości zwalenia na kogoś winy w razie wypadku. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Prosty system automatycznej kolejki to byś w domu z zabawki i rasberry zbudował samodzielnie.
-1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat to swoją drogą ale czlowiek ma jeszcze to że ostatecznie wybierze decyzje biorąc inne czynniki a nie w trybie 0 i 1
Jeszcze AI mamy na słabym poziomie albo jeszcze niedostatecznie napisane jest
+5
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: Oczywiście każdemu się wydaje, że jest to prosty zawód, a nawet nigdy nie siedział w kabinie. Maszyny czesto zawodzą, np 6Dg losowo gubią jazdę. Do tego ciężkie podjazdy, gdzie ET22 serii 2000 rolowały jak szlifierka, bo komputer ładował po 600A. Do tego próby, manewry, sytuacje z wygaszeniam semaforów. Ten kto nie jechał i nie widział (nie mówię o prowadzeniu) jak się rusza pociągiem 3200t 570m nie wie jakie to jest trudne. Bardzo łatwo jest rozerwać pociąg i to nie jest jak w symulatorze, że skład luzuje 10s i od razu można ciągnąć. Do tego różne zagrożenia na torowisku(wygięcia szyn, wychlapy spod podkładów. Jeszcze długo poczekamy na autonomiczne pociągi.
+1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: to piszesz o samej licencji. Świadectwo maszynisty to 1000h jazd pociagowych i 200 manewrów. Do tego nauka budowy technicznej taboru, znajomość szlaku itp. Koszt świadectwa to ok. ~90k zł. A godziny do praktyki liczą się tylko te co na maszynie. Pogotowia i jazdy pasażerem do/z pracy się nie wliczają do tych godzin.
0
pokaż komentarz
@Foxio w transporcie intermodalnym prędkość to właśnie 30 km/h http://www.seim-tsz.pl/kolejowe-przewozy-ladunkow-w-polsce-w-latach-2004-2018/
+1
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: Niestety jesteś zbyt dużym ignorantem albo trollem, dalsza dyskusja nie ma sensu.
+1
pokaż komentarz
@pietus faktycznie dla transportów intermodalnych jest 30kmh i tiry na tory się pod to łapią. 25kmh tyczy się towarowych. Mój błąd. Co nie zmienia faktu, że dalej to czarna dupa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@KapitanSoS: tajest, każda fabryka bezpośrednio połączona z każdym konsumentem szybką koleją!11
-1
pokaż komentarz
@pcpc: brawo pis
0
pokaż komentarz
@KapitanSoS: siedzę akurat w temacie i potwierdzam, infrastruktura kolejowa nie jest przygotowana na takie rozwiązanie a uwierz mi że to się opłaca (tiry na tory). Przykładowo za pociąg z Freiburga (DE) do Novary zapłacisz jakieś 600€ w jedną stronę. Trasą normalną przez góry masz 450km czyli potrzebujesz na załadowane 24T jakies 170-180L diesla. To już jest jakieś 200€. Dolicz opłaty drogowe i czas kierowcy - na pociągu może włączyć pauze i na miejscu zaczyna od 0.
0
pokaż komentarz
@SchrodingerCat: tyle to trwa licencja po której nikt cię nie wpuści za stery po licencji masz ok 400 godzin pracy na warsztacie 500 godzin jazdy jako obserwator 1200 godzin jazdy pod obserwacją potem testy teoretyczne i praktyczne w sumie 2 lata
0
pokaż komentarz
@Ozzz: oczywiście ze cię wpuści. Wręcz musi cię wpuścić abyś mógł awansować z asystenta na wyższy stopień. XD
+144
pokaż komentarz
nie wiem czy tak bym się cieszym z powrotu do Iranu akurat teraz
+205
pokaż komentarz
@decentralizacja przecież jedzie ciężarówką a nie leci samolotem ;)
-2
pokaż komentarz
@morghul: ciężarówką bezpieczniej w Iranie? https://wiadomosci.wp.pl/iran-kolejna-katastrofa-nie-zyje-19-osob-6465783203260545a
+9
pokaż komentarz
@decentralizacja: jedzie do rodziny
-3
pokaż komentarz
@dendii: Jak tiry nie wyprzedzają się to jest bezpieczniej
źródło: youtube.com
+4
pokaż komentarz
nie wiem czy tak bym się cieszym z powrotu do Iranu akurat teraz
@decentralizacja: a co tam wojna jakaś jest? zamachy terorystyczne? może głód i ubóstwo? Nic z tych rzeczy się w Iranie nie dzieje, za to ciepło i ludzie sympatyczni
-117
pokaż komentarz
Super sprawa. Szkoda tylko trochę, że nie pomalowali jej w polskie, albo w polskie i irańskie barwy.
+218
pokaż komentarz
@Kopite: i że nie zapisali że przez 5 lat cebulę z Polski do Iranu za darmo będzie woził
+155
pokaż komentarz
@Kopite: A ty byś się cieszył jakbyś po Polsce musiał jeździć ciężarówką pomalowaną w Irańskie barwy?
-13
pokaż komentarz
@ATAT-2 w tej konkretnej sytuacji, tak, cieszyłbym się.
-21
pokaż komentarz
@ATAT-2: polacy powinni sie uczyc i szanowac persów bo ci przyjmowali polskich uchodzcow za czasow wojen i to w masowych ilosciach. Pomogli bardziej niz nasi przyjaciele wegrowie
+53
pokaż komentarz
polacy powinni sie uczyc i szanowac persów bo ci przyjmowali polskich uchodzcow za czasow wojen i to w masowych ilosciach. Pomogli bardziej niz nasi przyjaciele wegrowie
@Daktylion: Polacy powinni sie uczyc i szanować ludzi
-2
pokaż komentarz
@siuvax: tak
+1
pokaż komentarz
@Daktylion: ale chyba już nie są kolonią brytyjską xD
+16
pokaż komentarz
Pomogli bardziej niz nasi przyjaciele wegrowie
@Daktylion: Bo im Anglicy kazali.
-2
pokaż komentarz
@C_H_M_I_E_L_U: @John_archer: kochajcie sie i lubcie sie
0
pokaż komentarz
@siuvax: powinni się uczyczyć i szanować siebie na wzajem
-2
pokaż komentarz
powinni się uczyczyć i szanować siebie na wzajem
@wiewiorpl: jako ludzie? owszem
+65
pokaż komentarz
A niech ma chłopina, rozpowiada jacy Polacy dobrzy ludzie..(✌ ゚ ∀ ゚)☞
pokaż spoiler
może rakiet do nas nie wyślą.
+17
pokaż komentarz
@porBorewicz07: Albo może nawet od nas kupią.
+8
pokaż komentarz
@porBorewicz07: nie wyślą bo nie mają rakiet dalekiego zasięgu, poza tym nawet gdyby mieli to rakieta musiałaby lecieć na Turecką przestrzenią powietrzną, a oni na pewno by ją zauważyli i pewnie zostałaby zestrzelona,
+49
pokaż komentarz
nie wyślą bo nie mają rakiet dalekiego zasięgu
@mikorys: maja, nawet Łódź się mieści w ich zasięgu - nie ma dokładnych danych czy Łódź Bałuty też czy tylko południowe dzielnice
źródło: d.newsweek.com
+14
pokaż komentarz
@megawatt: O kurła to coś się zmieniło. Sorry za błąd. No to w takim razie Generale Ping Pong...( ͡° ͜ʖ ͡°)
+12
pokaż komentarz
@mikorys: raczej Generale Stulejman ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+33
pokaż komentarz
Myślałem że on po prostu nie ma jak wrócić do domu, a on sobie wskoczył w samolot żeby urzędników podpytać jaki model wybrać.
¯\(ツ)/¯
+11
pokaż komentarz
@RuchaczSpychacz: wrócić do domu bez ciężarówki? to pewna śmierć.
+55
pokaż komentarz
@RuchaczSpychacz: Bo nie miał. Jak tobie zepsułby się samochód w Hiszpanii to też byś siedział na miejscu by go naprawić, jakby się nie dało i trzeba by jakieś papierki pozałatwiać też pewnie byś poleciał do swego kraju.
+29
pokaż komentarz
@RuchaczSpychacz: a co, miał z buta iść do Iranu spod Częstochowy? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+6
pokaż komentarz
@RuchaczSpychacz: podobno długo czekał na PKS, nie przyjechał, później blablacara szukał, uber i bolt nie jechali, złotówa chciał go zawieźć za 500k euro i narządy