•  

      pokaż komentarz

      @Spaghettification kombajn do zbierania mandatów po wioskach.

    •  

      pokaż komentarz

      @tyryryry: oraz generator korków jezdzacy w kolko

    •  

      pokaż komentarz

      @tyryryry: ( ͡° ͜ʖ ͡°) widzę co narobiłeś, aż idę sobie posłuchać paru kawałków

    •  

      pokaż komentarz

      @Spaghettification: Kombajn do łupienia obywateli. Najgłupszy argument z filmu: "z korzyścią dla kierowców i dla środowiska" . Na pewno środowisko "skorzysta" jak ciągle płaczą, że jest za duża emisja, większa rotacja to jeszcze większa emisja. Gdyby miastu faktycznie zależało na dobru kierowców to przede wszystkim wprowadziliby "jako pierwsi" - czym się podniecają - system pozwalający na szybkie znalezienie wolnego miejsca parkingowego bo wprowadzić wysokie opłaty i tłuc mandaty to każdy głupi umie. Po drugie potrzeba więcej miejsc parkingowych a nie wyłączania z ruchu wielkich powierzchni i robienia wszędzie zbędnych deptaków z których i tak mało kto korzysta. W USA są olbrzymie parkingi i nikt nie realizuje tak chorych pomysłów jak w Europie.

    •  

      pokaż komentarz

      @tyryryry: oraz generator korków jezdzacy w kolko

      @gttg: jak doszedłeś do tak "genialnych" wniosków?

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: heh widze, ze sporo trolli zminusowalo moja wypowiedz. W dobie problemu z korkami taki sposob sprawdzania poboru oplat to jest szczyt debilizmu i braku logicznego myslenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @Spaghettification: Kombajn do łupienia obywateli. Najgłupszy argument z filmu: "z korzyścią dla kierowców i dla środowiska" . Na pewno środowisko "skorzysta" jak ciągle płaczą, że jest za duża emisja, większa rotacja to jeszcze większa emisja.

      Skuteczne ukrócenie praktyk parkowania przez cały dzień i liczenia na to że się uda uniknąć opłaty podwyższonej to mniej zajętych miejsc i mniej krążenia w ich poszukiwaniu.

      Gdyby miastu faktycznie zależało na dobru kierowców to przede wszystkim wprowadziliby "jako pierwsi" - czym się podniecają - system pozwalający na szybkie znalezienie wolnego miejsca parkingowego

      Trochę wysoki koszt takiego systemu (wykrywanie zajętości miejsc, tablice kierujące w takie miejsce, infrastruktura informatyczna, zasilanie) jeśli wolne miejsce jest zajmowane np. w ciągu najbliższych 5 minut.

      bo wprowadzić wysokie opłaty i tłuc mandaty to każdy głupi umie.

      Miasto nie jest z gumy, w pewnym momencie jedyne co można zrobić to podnosić opłaty tak długo, póki chętnych jest więcej niż miejsc.

      Po drugie potrzeba więcej miejsc parkingowych a nie wyłączania z ruchu wielkich powierzchni i robienia wszędzie zbędnych deptaków z których i tak mało kto korzysta.

      Jasne, zbędne deptaki xD

      W USA są olbrzymie parkingi i nikt nie realizuje tak chorych pomysłów jak w Europie.

      Czyli marzy Ci się zrobienie z miasta jednego wielkiego parkingowego koszmarka na modłę USA?
      @kokosik:

      źródło: IMG_7322.JPG

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: heh widze, ze sporo trolli zminusowalo moja wypowiedz. W dobie problemu z korkami taki sposob sprawdzania poboru oplat to jest szczyt debilizmu i braku logicznego myslenia.

      @gttg: czyli lepiej mieć nieszczelny system, dzięki czemu wiele cwaniaków parkuje całymi dniami bez wnoszenia opłat? Niezły z Ciebie troll xD

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: piszesz z poziomu myślenia urzędnika czyli zwiększmy liczbę urzędników, najlepiej 1 urzędnik na 1 przedsiębiorcę aby nawet 1 paragon nie umknął.
      Kretynizmem jest projektowanie systemu, który sam w sobie pogarsza główny problem czyli zakorkowane centra miast. Policz sobie ile razy te wozidła będą jeździć po tej samej trasie. Do tej pory kontrole były piesze i tak powinny być kontynuowane.

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: Pewnie dlatego że ten pojazd to dodatkowa "kropla w morzu". Krople przelewają czarę goryczy...

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: A po co jest miasto? Przecież nie po to żeby mieć wszystko. Roślinki i zieleń masz poza miastami. Miasto to robota, urzędy itd. itp. - przyjeżdżasz i załatwiasz i wyjeżdżasz. Albo wracasz mieszkać na x piętro i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: Najlepszym rozwiązaniem jest zwiększenie opłat za parkowanie. Wtedy bez problemu znajdzie się miejsce do zaparkowania, nikt nie będzie musiał krążyć a i korki będą mniejsze i wszscy na tym skorzystają.

    •  

      pokaż komentarz

      @ammora: Może od razu wprowadźmy zasadę że tylko politycy mogą tam parkować albo ktoś kogo roczny dochód przekracza np. 500 tys zł. Mnie problem parkowania w Wawie nie dotyczy całe szczęście lub okazjonalnie ale uważam że pomysł okradania obywateli jest idiotyczny. Płacisz podatki więc masz prawo parkowania w przestrzeni publicznej, kto pierwszy ten lepszy. Przecież 99% tych ludzi parkuje bo musi dojechać do pracy, do jakiejś kliniki, firmy etc. jako pacjenci, klienci pracownicy. Problem chwilowo może zostanie rozwiązany eliminując najbiedniejszych ale z czasem i tak wróci. Pamiętaj że idąc Twoim tokiem rozumowania to zawsze znajdzie się ktoś bogatszy od Ciebie kto może zażądać żeby opłaty były jeszcze wyższe, z drugiej strony ktoś kto sam zarabia na swój majątek i ma głowę na karku nie będzie też chciał płacić horrendalnych stawek. Bogaci rozumieją że nie byliby bogaci gdyby byli rozrzutni. Może tak samo zróbmy w służbie zdrowia. Bogaty ma pierwszeństwo przed biednym.

      @enron:

      Skuteczne ukrócenie praktyk parkowania przez cały dzień i liczenia na to że się uda uniknąć opłaty podwyższonej to mniej zajętych miejsc i mniej krążenia w ich poszukiwaniu.
      Jeśli ktoś parkuje cały dzień tzn że ma taką potrzebę. Może jest u lekarza, może w pracy a może załatwia jeszcze coś innego. Załatwi i odjedzie.

      Trochę wysoki koszt takiego systemu (wykrywanie zajętości miejsc, tablice kierujące w takie miejsce, infrastruktura informatyczna, zasilanie) jeśli wolne miejsce jest zajmowane np. w ciągu najbliższych 5 minut.
      Przynajmniej miasto faktycznie mogłoby się chwalić z bycia pomocnym dla obywateli i nowoczesnym. Dziś możliwości są ogromne a miejsce mógłby wskazywać telefon - wystarczy aplikacja. Do rozwiązania zostaje kwestia weryfikowania czy miejsce jest zajęte czy wolne ale dziś miasta nie za takie rzaczy płacą. W Wawie np. "strefy relaksu" ocierające się o defraudację.

      Miasto nie jest z gumy, w pewnym momencie jedyne co można zrobić to podnosić opłaty tak długo, póki chętnych jest więcej niż miejsc.
      Oczywiście że miasto nie jest z gumy ale jak wspomniałem racjonalne zarządzanie przestrzenią jest kluczowe. A wszędobylskie ograniczenia i zakazy powodują te problemy.

      Czyli marzy Ci się zrobienie z miasta jednego wielkiego parkingowego koszmarka na modłę USA?
      Marzy mi się wolność i że państwo oraz samorząd nie będą wbijać się w moje życie jak stringi w d. W USA masz tanią benzynę która nie jest traktowana jak dobro luksusowe. Ty wybierasz jakie auto kupujesz chcesz V8 to masz V8 a chcesz "rzędową czwórkę" to masz czwórkę, nie jak w faszystowskiej UE która rozkazuje nakazuje i okrada podatkami. Dlaczego w PL Focus 1.6 kosztuje prawie tyle co Mustang w USA? Tak model amerykański jest o wiele lepszy niż utopia w jaką brnie Europa. Ta sama Europa która jest bardzo ostra i stanowcza dla własnych obywateli a jednak spolegliwa i nieudolna względem przyjezdnych pasożytów, którym pozwala na wszystko.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: By dojechać do pracy masz komunikację miejską, to właśnie tacy ludzie stanowią problem, bo blokują miejsce na ponad 8 godzin dziennie. Dlaczego przywilej parkowania mają mieć ci co pracują na 7:00 lub wcześniej? Idiotyczny pomysł z tym kto pierszy ten lepszy. Nie chodzi o to by wyeliminować najbiedniejszych, a o to by zniechęcić tych co parkują po kilka godzin. Biedny nie jestem, może bogaty też nie, ale jak pracowałem w centrum, to jeździłem do roboty komunikacją miejską. Teraz w centrum bywam rzadko, ale właśnie przykładowo jadę do przychodni, i krążę po centrum po kilka minut by znaleźć legane miejsce do zaparkowania, bo nie ma miejsca. Miasto nie jest z gumy, zwłaszcza centrum i miejsc parkingowych tam nie przybędzie

    •  

      pokaż komentarz

      @ammora: Dzięki Bogu mam ten komfort że nie muszę jeździć komunikacją miejską z różnych względów ale... po pierwsze komunikacja miejska nie zawsze stanowi dobrą alternatywę dla samochodu zwłaszcza jeśli ktoś mieszka np. na przedmieściach. Po drugie nie zmuszajmy ludzi do komunikacji. Lubisz autobus to nim jedź ale nie oczekuj i nie zmuszaj innych do jazdy nim. Też Cię rozumiem i uważam że miasto nie jest z gumy a ilość miejsc będzie zawsze ograniczona ale i na to są rozwiązania jak np. piętrowe parkingi. Miasto mogłoby je budować za pieniądze zebrane chocby z parkowania ale jak wiemy tego nie robi.
      W Łodzi kilka dobrych lat temu zamknięto dla ruchu ul. Piotrkowską. Wielu restauratorów, sklepikarzy płacze że Piotrkowska umiera. Dlaczego? Bo poza Piotrkowską na innych ulicach w centrum również są spore ograniczenia dla ruchu. Do tego parkomaty i dziurawe drogi. Po co ktoś ma jechać na Piotrkowską i tłuc auto na dziurawych drogach kiedy może sobie pojechać np. do Manufaktury czy innego centrum handlowego, komfortowo zaparkować za darmo i ma wszystko prawie w jednym miejscu. Logika ograniczania ruchu często powoduje że centra miast tracą na znaczeniu, a ruch przenosi się gdzie indziej. Oczywiście Łódź i Wawa to dwa różne światy ale to przykład że nadmierne ograniczenia nie są wcale dobre.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: Komunikacja w Warszawie jest akurat bardzo dobra, nawet dla tych co mieszkają na przedmieściach. Koszt wybodowania piętrowego parkingu w centrum Warszawy byłby tak duży, że nikogo nie było by stać, żeby tam parkować. Miasto nie ma obowiązku budowy i utrzymywania na swój koszt parkinów i bardzo dobrze, bo są znacznie ważniejsze wydatki w mieście.

    •  

      pokaż komentarz

      @ammora: Oczywiście że nie ma takiego obowiązku ale skoro pobiera te opłaty to warto byłoby jakoś sensownie je wykorzystać np. wlaśnie na budowę takiego parkingu.W byłej już stolicy PL miasto pobierało opłaty niby na takie parkingi ale pieniądze z nich zostały rozkradzione.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: Opłaty są przecież między innymi na utrzymanie tych miejsc.

    •  

      pokaż komentarz

      Płacisz podatki więc masz prawo parkowania w przestrzeni publicznej, kto pierwszy ten lepszy.

      No i tak jest. Ale ponieważ zasób (miejsca parkingowe) jest ograniczony, to jego cena idzie w górę.

      Przecież 99 ch ludzi parkuje bo musi dojechać do pracy, do jakiejś kliniki, firmy etc. jako pacjenci, klienci pracownicy.

      Nie pomieszczą się wszystkie auta pracowników, choćbyś nie wiem jak tego chciał.

      Problem chwilowo może zostanie rozwiązany eliminując najbiedniejszych ale z czasem i tak wróci.

      Wtedy ceny pójdą w górę. Czego mało, to drogie.

      Pamiętaj że idąc Twoim tokiem rozumowania to zawsze znajdzie się ktoś bogatszy od Ciebie kto może zażądać żeby opłaty były jeszcze wyższe, z drugiej strony ktoś kto sam zarabia na swój majątek i ma głowę na karku nie będzie też chciał płacić horrendalnych stawek. Bogaci rozumieją że nie byliby bogaci gdyby byli rozrzutni. Może tak samo zróbmy w służbie zdrowia. Bogaty ma pierwszeństwo przed biednym.

      A teraz nie ma? xD

      Skuteczne ukrócenie praktyk parkowania przez cały dzień i liczenia na to że się uda uniknąć opłaty podwyższonej to mniej zajętych miejsc i mniej krążenia w ich poszukiwaniu.
      Jeśli ktoś parkuje cały dzień tzn że ma taką potrzebę. Może jest u lekarza, może w pracy a może załatwia jeszcze coś innego. Załatwi i odjedzie.


      Jeśli za to płaci to OK. Ten system jest właśnie po to, żeby tacy płacili zamiast liczyć na nieuwagę kontrolujących (albo dawać łapówki)

      Trochę wysoki koszt takiego systemu (wykrywanie zajętości miejsc, tablice kierujące w takie miejsce, infrastruktura informatyczna, zasilanie) jeśli wolne miejsce jest zajmowane np. w ciągu najbliższych 5 minut.
      Przynajmniej miasto faktycznie mogłoby się chwalić z bycia pomocnym dla obywateli i nowoczesnym.


      Chwalić się tym, że wydało mnóstwo kasy na niepotrzebny system? Dobre...

      Dziś możliwości są ogromne a miejsce mógłby wskazywać telefon - wystarczy aplikacja. Do rozwiązania zostaje kwestia weryfikowania czy miejsce jest zajęte czy wolne ale dziś miasta nie za takie rzaczy płacą. W Wawie np. "strefy relaksu" ocierające się o defraudację.

      Jak długo wolne miejsce jest wolne? 5 minut? Po co robić system wskazujący takie miejsce, jeśli praktycznie niczego nie zmieni?

      Miasto nie jest z gumy, w pewnym momencie jedyne co można zrobić to podnosić opłaty tak długo, póki chętnych jest więcej niż miejsc.
      Oczywiście że miasto nie jest z gumy ale jak wspomniałem racjonalne zarządzanie przestrzenią jest kluczowe. A wszędobylskie ograniczenia i zakazy powodują te problemy.


      Ograniczenia są konieczne, żeby nie było totalnego chaosu.

      Czyli marzy Ci się zrobienie z miasta jednego wielkiego parkingowego koszmarka na modłę USA?
      Marzy mi się wolność i że państwo oraz samorząd nie będą wbijać się w moje życie jak stringi w d.


      Myślisz, że prywatni właściciele wybudują Tobie darmowe parkingi? Zabudują wszystko budynkami.

      W USA masz tanią benzynę która nie jest traktowana jak dobro luksusowe. Ty wybierasz jakie auto kupujesz chcesz V8 to masz V8 a chcesz "rzędową czwórkę" to masz czwórkę, nie jak w faszystowskiej UE która rozkazuje nakazuje i okrada podatkami. Dlaczego w PL Focus 1.6 kosztuje prawie tyle co Mustang w USA?

      A wiesz że w USA mustang jest traktowany jako burakowóz, takie passerati? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      yTak model amerykański jest o wiele lepszy niż utopia w jaką brnie Europa. Ta sama Europa która jest bardzo ostra i stanowcza dla własnych obywateli a jednak spolegliwa i nieudolna względem przyjezdnych pasożytów, którym pozwala na wszystko.

      @kokosik: model amerykański - czysty syf, gdzie nawet do pobliskiego sklepu jedziesz autem, bo nie da się dojść pieszo. Dziękuję, wolę nasz "zacofany" model europejski.

    •  

      pokaż komentarz

      @kokosik: Zaraz cię zminusują, bo parkingów ci się zachciewa, a przecież wszyscy mogą jeździć transportem zbiorowym ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: > A wiesz że w USA mustang jest traktowany jako burakowóz, takie passerati? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Owszem jest tak traktowany przez pseudoynteligentów którzy uważają że są mądrzejsi i bardziej modni od ludzi z prowincji. Akurat w Warszawie często można się spotkać z dokładnie tym samym zjawiskiem. Nie wiedzieć jednak czemu prezydenci Wawy to zawsze porażka, a przecież ci wszyscy "mądrzy" ludzie ich wybierają.
      Widzisz to media lansują modę na "ekoauta" po to żeby ktoś dobrze zarobił. Pseudointeligencja łapie się na to jak kruk w bajce dla dzieci pt. "Kruk i lis".

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: A po co jest miasto? Przecież nie po to żeby mieć wszystko. Roślinki i zieleń masz poza miastami. Miasto to robota, urzędy itd. itp. - przyjeżdżasz i załatwiasz i wyjeżdżasz. Albo wracasz mieszkać na x piętro i tyle.

      @Codziennie_cos_nowego: teraz nie ma czasu na wypady za miasto, więc lepiej uczynić miasto milszym miejscem do życia

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: piszesz z poziomu myślenia urzędnika czyli zwiększmy liczbę urzędników, najlepiej 1 urzędnik na 1 przedsiębiorcę aby nawet 1 paragon nie umknął.
      Kretynizmem jest projektowanie systemu, który sam w sobie pogarsza główny problem czyli zakorkowane centra miast. Policz sobie ile razy te wozidła będą jeździć po tej samej trasie. Do tej pory kontrole były piesze i tak powinny być kontynuowane.

      @gttg: te wozidła są dlatego, że dotąd kontrola strefy słabo sobie radziła i zbyt wielu cwaniaków unikało płacenia - niektórzy fuksem, inni pewnie smarując conieco przychylnemu kontrolerowi. To znaczy, że po rozpoczęciu skutecznego egzekwowania opłat właściciele setek pojazdów dojdą do wniosku, że w sumie bez auta sobie poradzą - dzięki temu ci, którzy potrzebują na krótki czas zaparkować nie będą musieli tyle krążyć w poszukiwaniu miejsca. Wprowadzamy kilka dodatkowych aut, a usuwamy setki aut krążących po centrum. Profit.

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: czy rozumiesz w ogole cos z technologi? Kluczem nie jest tu auto tylko kamera i tą kamere moglby nosic pieszy lub rowerzysta. Efekt ten sam a nie generowalby dodatkowego ruchu.

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: czy rozumiesz w ogole cos z technologi? Kluczem nie jest tu auto tylko kamera i tą kamere moglby nosic pieszy lub rowerzysta. Efekt ten sam a nie generowalby dodatkowego ruchu.

      @gttg: no po wymiarach ewidentnie widać, że to kompaktowe urządzenie, spokojnie można by nawet dać na grzbiet jakiemuś pieskowi xD

    •  

      pokaż komentarz

      @enron: ta puszka pewnie w 99% pusta w srodku. Google street o duzo wiekszej wydajnosci ma mniejsza puszke. W tym przypadku potrzebna tylko zwykla kamera.

    • więcej komentarzy(16)

  •  

    pokaż komentarz

    kiedy ci geniusze wybudują w centrach miast piętrowe tanie parkingi, po co jak jest za mało opłat na bzdurne pomysły urzędasów i zadłużanie samorządów sky is the limit

    •  

      pokaż komentarz

      @dzikakuna88: mam lepszy pomysł za 1mln co roku będę organizował happening z leżakami, paletami i podestem z krzewami, będę zwycięzcom

    •  

      pokaż komentarz

      @krakataw: Znacznie taniej zrobić wybetonowany plac za miastem ze stojakami na rowery.

    •  

      pokaż komentarz

      @krakataw: Nie ma potrzeby budowy nowych parkingów, bo obecne stoją w dużej mierze puste. W Śródmieściu są tysiące miejsc na parkingach prywatnych, ale kierowcy nie chcą za nie płacić.

      źródło: bi.gazeta.pl

    •  

      pokaż komentarz

      centrach miast piętrowe tanie parkingi

      @krakataw: W centrach miast nie będą tanie (to tak, jakbyś postulował budowę tanich mieszkań w tych samych centrach). Poza tym samochodów z centrów miast trzeba się pozbywać, a nie je tam ściągać (więcej parkingów=więcej osób jeżdżących samochodem=więcej korków, smrodu, wypadków, smogu, etc.).

    •  

      pokaż komentarz

      @krakataw: z parkowaniem pewnie za darmo bo dlaczego płacić za usługę pozostawienia auta.

    •  

      pokaż komentarz

      @krakataw: Rozwiązanie jest proste, czas przesiąść się na rower.

    •  

      pokaż komentarz

      @Hi_Lo_Hi: Więcej parkingów, to więcej chętnych osób do odwiedzenia tego centrum. Usuwając parkingi albo ograniczając wjazd do samego centrum, zabierasz potencjalnych klientów firm, restaruacji itp. w tym centrum. To nie jest rozwiązanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @krakataw: samochodów trzeba się pozbywać z centrów miast także jak już coś to usuwać

    •  

      pokaż komentarz

      @CREATE_USER: Zapomniałem, że ludzie jeżdżący samochodami nie mają nóg ( ͡° ʖ̯ ͡°). No i, że w centrum miasta można poruszać się inaczej niż własnym samochodem. Jeszcze zrozumiałbym ten argument w odniesieniu do nowszych miast USA, które zostały zaprojektowane tak, żeby dało się w nich żyć jedynie posiadając samochód, ale już w takim Nowym Jorku własnego samochodu nie posiada ponad 50% gospodarstw domowych (na Manhattanie nawet 75%), a chyba nie powiesz, że biznesy tam padają z tego powodu, co?

    •  

      pokaż komentarz

      @Hi_Lo_Hi: Nawet nie chce mi się odnosić do tego co napisałeś, serio? Porównywanie Nowego Jorku do Warszawy? Napiszę tylko tyle, że w Krakowie też mieli takie świetne pomysły z nie wpuszczaniem auto do centrum, przedsiębiorcy są bardzo z tego zadowoleni (ironia).

    •  

      pokaż komentarz

      @dzikakuna88: zes.alby sie on a nie zbudowal tzn moze np.w kubatorywym by zbydowal w cenie 100-200tys zl za miejsce,ale przy tych niskich stawkach,nawet jakby bylo platne non stop by w zyciu nie zarobil.Minimum by oplacalo sie zbudowac parking,splacac kredyt i zarzadzac to 6-7zl za godzine.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jurigag: I najlepiej wywalić też usługi.
      I jeszcze te złe firmy, przez które korkuje się miasto bo ludzie jadą do pracy.
      I dojeżdżających z centrum gdzieś na obrzeża, niech się przeprowadzą bliżej.
      W ogóle centrum zburzyć, zaorać i zrobić łąkę + jakieś zabytki, a wszystkich won.
      0 samochodów i wszyscy szczęśliwi, do pełni tej idylli należałoby tylko teraz zaorać łąkę i wylać super-ekstra powierzchnię na drogi dla rowerów.

    •  

      pokaż komentarz

      @CREATE_USER: 35+ lat mieszkałem w Warszawie i okolicach. Swoją część świata też widziałem i naprawdę nie wiem dlaczego nie miałbym Warszawy porównywać do innych miast (przy zachowaniu proporcji oczywiście)... Ale może wyjaśnisz?

      A odnośnie do meritum - z całą pewnością nie ma najmniejszego powodu by z Kabat jechać na kolację do centrum własnym samochodem, bo jest szybkie i komfortowe metro, albo wolniejsze, ale też zupełnie sensowne autobusy. Ostatecznie można wziąć taksówkę/ubera/co tam kto preferuje. Oczywiście przydałyby się jeszcze ze 2-3 linie metra, żeby komunikację naprawdę usprawnić, ale z tymi upadającymi biznesami to chyba jednak trafiłeś kulą w płot. Bo co? Do fryzjera jedziesz samochodem na drugi koniec miasta? Do szewca 30 km? Takie sprawy załatwia się w centrum w godzinach pracy, albo po pracy, ale wtedy już w okolicach domu. Supermarketów w ścisłym centrum i tak nie uświadczysz - no, ok jakaś biedronka, czy inny carrefour się znajdą, ale one, tak samo, jak i sklepy z ciuchami są nastawione na klientów będących tam "przejazdem", w godzinach pracy. A jak się mieszka i pracuje w centrum to posiadanie samochodu zupełnie mija się z celem.

    •  

      pokaż komentarz

      @porannewyciepsa: Jak ktoś mieszka poza centrum to po co robić wielkie zakupy w centrum?

    •  

      pokaż komentarz

      @L3gion może robi je wracając z pracy albo po drodze nie ma jakieś galeri

    •  

      pokaż komentarz

      może robi je wracając z pracy

      @porannewyciepsa: No to wtedy nie ma dwójki dzieci ( ͡° ͜ʖ ͡°) Większość ludzi jakby mogła to jechała by samochodem 50m do żabki byle by tylko nie użyć nóg.

    •  

      pokaż komentarz

      @porannewyciepsa:
      Ktoś chyba musi wytłumaczyć Duńczykom i Holendrom, że na rowerze nie da się taki rzeczy robić.

      źródło: rower.zm.org.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @marian1881: Chyba kpisz, nie masz samochodu, nie jesteś ze Śródmieścia i opierasz swoje głupoty na podstawie śmiesznej graficzki. Codziennie jeżdżę samochodem do i z Śródmieścia, i z miejscami do zaparkowania w Warszawie to jest ciężki dramat.

    •  

      pokaż komentarz

      kiedy ci geniusze wybudują w centrach miast piętrowe tanie parkingi,

      i zadłużanie samorządów sky is the limit

      @krakataw: zauważam tu pewną niespójność.( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @twarz-pod-butem: Wiem, że jest dramat dlatego nie jeździłem nigdy po mieście autem w godzinach szczytu. Przez ostatnich kilka lat autem w spp w godzinach płatnych parkowałem raz, plus w weekendy może raz na kwartał. W pracy byłem autem przez ostatnie 4 lata może raz. Na miasto mam komunikację miejską i rower, a auto na wypad za miasto.

    •  

      pokaż komentarz

      @marian1881: Bo nie po to płaci się podatki żeby państwo łupiło drugi raz. Jakoś poza miastem parkowanie kosztuje w przybliżeniu 0zł. Nagle w mieście kosztuje bo... bo nie ma miejsca. A kto doprowadził do tego ze nie ma miejsca? Miasto - zapraszanie firm do siebie bo podatki. Zrób jakieś ulgi i inne benefity dla firm które powstaną poza miastem - nagle zrobi się miejsce w centrum.

    •  

      pokaż komentarz

      @Codziennie_cos_nowego: Pieprzenie. Przestrzeni jest za mało, aby każdy kto chce mógł jeździć autem i jeszcze za darmo parkować.

      Zrób jakieś ulgi i inne benefity dla firm które powstaną poza miastem - nagle zrobi się miejsce w centrum.

      @Codziennie_cos_nowego: Firmy nie chcą przenosić się na przedmieścia, bo tam ciężej ściągnąć pracowników. Dziś w radio słyszałem, że w nowo otwieranym szpitalu (część oddziałów jest przenoszona z innych szpitali) w Warszawie na Wilanowie jest 150 wakatów, bo kilkadziesiąt pielęgniarek zwolniło się z pracy w tych przenoszonych oddziałach, aby nie dojeżdżać tak daleko do pracy.
      W zeszłym roku, też w Wilanowie, utworzono w galerii handlowej przedszkole i ono nie ruszyło. Nie znaleziono pracowników, bo wszyscy potencjalnie zainteresowani odmawiali pracy na uboczu miasta.
      W mordorze jest mnóstwo pustostanów w biurach, bo wielu ludzi szukających pracy odmawia dojazdu tam. "Super lokalizacja biura" to jest coraz częstszy aspekt w ogłoszeniach o pracę.

      Poza tym samorząd nie ma narzędzi prawnych, aby dawać komukolwiek jakieś benefity za lokalizację biura na przedmieściach.

    •  

      pokaż komentarz

      @twarz-pod-butem: Minusujący też niech kupią sobie samochód i pojeżdżą po Śródmieściu i powiedzą jak z miejscami, bo teraz mam wrażenie, że jesteście dzbanami opierającymi swoje doświadczenia na podróżach komunikacją miejską czy rowerem. Samochodów przybywa, ale miejsc parkingowych nie, w Warszawie ważniejsze są obsrane trawniki niż zatoki do parkowania.

    •  

      pokaż komentarz

      Więcej parkingów, to więcej chętnych osób do odwiedzenia tego centrum. Usuwając parkingi albo ograniczając wjazd do samego centrum, zabierasz potencjalnych klientów firm, restaruacji itp. w tym centrum. To nie jest rozwiązanie.

      @CREATE_USER: to jest rozwiązanie, bo wbrew temu co piszesz, to po zamknięciu ulic i zamianie ich w deptaki lokale przy nich zlokalizowane mają wzrosty. I to nie jest jednostkowy przypadek, a reguła, nie trudno znaleźć na to potwierdzenie w internecie.

    • więcej komentarzy(16)

  •  

    pokaż komentarz

    Bardzo efektywnie się k@@@a kroi kierowców bez budowania parkingów do zaparkowania. Zarówno tych podziemnych jak i nad. Bo po cholerę, prawda? Wystarczy skasować. Cały budżet - zarządzanie = nowe parkingi. Tak powinno być. Oj strzeżcie się kierowcy, bo kosa podatkowa zaczęła żniwa. Ale na bombelki bendzie i na super madki. Wincyj podatkuf, danin, opłat, kwot i podonyh

  •  

    pokaż komentarz

    Jak ktoś porusza się po Warszawie to wie jak ludzie mają gdzieś wszystko i wszystkich.Parkują gdzie się da i czym się da.Na 100% będzie się lepiej parkowało.Reklama nie potrzebna

    •  

      pokaż komentarz

      @lukasz050982: ehhh, to nie do tego służy. Jak staniesz na parkingu poprawnie to sprawdzi czy masz opłacony bilet na parkowanie. Po sparowaniu z dwóch zdjęć w odstępie czasu i braku biletu dostaniesz pocztą opłatę dodatkową za brak ważnego biletu.

      Jak staniesz na zakazie, na trawie to nic Ci nie przyjdzie. Musi być patrol straży miejskiej / policja i Ci wystawią mandat.

    •  

      pokaż komentarz

      @piotrlionel: niby fajnie, sam korzystam z mobiparking i jest rozliczane co do grosza a nie pełna opłata w Krakowie i nie trzeba lecieć w połowie spotkania aby przedłużyc bilet więc same pozytywy. Ale powiedzmy ktoś w miedzyczasie jak zostało zdjęcie poszedł kupić bilet do parkomatu a po chwili jak już wszystko załatwił odjechał i ten samochód co robi zdjęcia już mu nie zrobił drugi raz?

    •  

      pokaż komentarz

      @pawel_je: Nic. Mandat dostajesz tylko w przypadku, gdy będziesz na dwóch kolejnych zdjęciach w odstępstwie kilkunastu minut pomiędzy nimi.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale powiedzmy ktoś w miedzyczasie jak zostało zdjęcie poszedł kupić bilet do parkomatu a po chwili jak już wszystko załatwił odjechał i ten samochód co robi zdjęcia już mu nie zrobił drugi raz?

      @pawel_je: Tak trudno przeczytać opis wykopu?

      które następnie są sprawdzane pod kątem należnych opłat za parkowanie

      Skoro kupiłeś bilet to podałeś rejestrację. Skoro podałeś rejestrację to system to zestawi razem: jest zdjęcie, jest kupiony bilet.

    •  

      pokaż komentarz

      Skoro kupiłeś bilet to podałeś rejestrację.

      @miken1200: Ale samorządy nie mają prawa żądać podania numerów rejestracyjnych przy wnoszeniu opłat, dlatego za szybą powinno mieć się kwit parkingowy.

      Mam pewne obawy, że o tym zapomnieli :P

    •  

      pokaż komentarz

      @DOgi: W Warszawie jest obowiązek podania i jeszcze nie było wyroku tego zakazującego. A ze względu na wprowadzenie automatycznego sprawdzania oraz pamiętając uzasadnienia tych wyroków (nie dopuszczały zbierania nr. rejestracyjnego w sytuacji gdzie miało to zapobiec handlu kwitkami)

    •  

      pokaż komentarz

      @lukasz050982: Kononowicz - nie bedzie parkowania, nie bedzie wszystkiego. Bedzie oburzenie, ze czemu kurier 50zl a nie 20zl heh

    •  

      pokaż komentarz

      Mam pewne obawy, że o tym zapomnieli :P

      @DOgi: O niczym nie zapomnieli. Tak jest już od kilku lat i nawet sąd potwierdził, że wszystko jest ok.

    •  

      pokaż komentarz

      @pawel_je: milion artykułów o tym i filmów. A ludzie dalej nie potrafią czytac i słuchać. Reszta widzę że Ci wytlumaczyla jak ta magia XXI wieku działa

  •  

    pokaż komentarz

    W Rosji już od dawna działa ten system i co? i nic...

    źródło: ruski_tablica02.jpg

1 2 3 4 5 6 7 ... 13 14 następna