Witam
Chcialbym wam opisać moja "przygodę"z firma FCA, jej podejście do klienta oraz rozpatrywaniem przez nią napraw gwarancyjnych.
W czerwcu 2019r kupiłem używanego Fiata Tipo z silnikiem 1.4 T-Jet 120KM, auto miało niecały rok i przebieg 6tys km. Samochód na gwarancji producenta do Lipca 2020r oraz ma wykupiona przedłużona gwarancję Maximum Care do Lipca 2022r. W październiku 2019r zauważyłem charakterystyczne terkotanie/stukanie podczas jazdy gdy delikatnie się przyspiesza jednak postanowiłem poczekać na rozwój sytuacji. W międzyczasie w aucie została zainstowana instalacja LPG. W listopadzie zauważyłem dość głośne stukanie z okolic skrzyni biegów podczas schodzenia z obrotów gdy auto stoi na "luzie". Odgłos znika po wciśnięciu sprzęgła.Tutaj można posłuchać jak to stukało:
Sprawę zgłosiłem do ASO Ganinex Pszczyna, umówiłem się na wizytę i zasugerowałem ze może koło dwumasowe jest uszkodzone. Auto oddałem do serwisu 16 grudnia 2019r a 17 grudnia otrzymałem telefon że skrzynia została zdemontowana i stwierdzili że faktycznie koło dwumasowe ma nadmierne luzy. Auto odebrałem 19 grudnia z informacją że zostało zamontowane nowe kolo dwumasowe i że teraz będę miał święty spokój. Na początku przez jakiś czas zwracałem uwagę czy problem nie występuje i o ile terkotanie/stukanie podczas jazdy zostało (stwierdziłem że widocznie tak te silniki chodzą) o tyle odgłos stukania na postoju podczas schodzenia z obrotowo chwilowo zniknął i zapomniałem o problemie. Niestety przypadkowo po przebiegu 500km zauważyłem że problem z stukaniem nadal występuje, po prostu stojąc na parkingu i czekając na żonę dodałem sobie gazu i usłyszałem charakterystyczne stukanie. Problem zgłosiłem w ASO Ganinex Pszczyna na początku stycznia, jednak ASO kazało dzwonić po polowie stycznia bo jeszcze poprzedniej naprawy nie rozliczyli. 20 stycznia udałem się do ASO w celu weryfikacji problemu i umówienia się na termin oddania auta. W serwisie wszyscy zgodnie ustalili że słyszą stuki i problem powrócił w tej samej formie co wcześniej (a auto oglądał kierownik serwisu, mechanik który to koło wymienial i Pan przyjmujący zlecenie). W ten sam dzień dowiedziałem się że poprzednio jednak nie zostało zamontowane nowe kolo dwumasowe tylko regenerowane. Termin został dogadany i w dniu 28 stycznia auto zostało oddane do serwisu w celu ponownej naprawy gwarancyjnej. Niestety, 29 stycznia dostałem telefon z ASO że auto jest do odbioru bo serwis skontaktował się z FCA Polska i FCA nie wyraziło zgody na ponowna wymianę dwumasy a tym samym naprawę samochodu tłumacząc się tym że mieli już taki problem, kontaktowali się z producentem części i jeśli nie występuje szarpanie podczas ruszania bądź zmiany biegów to FCA pracę dwumasy uznają za prawidłowa. Tym samym zostałem na lodzie, auto wydaje odgłos stukania a FCA nie chce się podjąć naprawy uznając że wszystko jest ok, mimo iz wcześniej bez problemu wymienili dwumase która dawała takie same objawy. Sprawa została zgłoszona do FCA do Włoch jednak narazie sprawa jest w toku ale podejrzewam że podtrzymają stanowisko FCA Polska.
Tutaj jest filmik jakie aktualnie auto wydaje dzwieki:
Pomóżcie mi nagłośnić sprawe bo nie odpuszczę im, jeśli coś jest na gwarancji to mają to naprawić, tym bardziej że za pierwszym razem nie robili problemów a za drugim uważają ze wszystko jest sprawne mimo iż objawy są takie same.
Komentarze (256)
najlepsze
Skoro oszukali przy pierwszej wizycie, że wymienili na nowe to jaką masz gwarancję, że naprawdę kontaktowali się z ASO? - bo ja przyjmuję, że to kolejna ściema.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Mégane
Auto wysoko oceniane ale też występują usterki w nowych autach ¯\_(ツ)_/¯
https://www.autocentrum.pl/usterki/renault/megane/iv/
Opel Insignia produkowany w Niemczech i Rosji
https://www.wykop.pl/link/5212257/opel-insignia-problemy-i-usteki/
https://www.wykop.pl/link/1315051/awarie-w-naszych-samochodach-sa-zaplanowane/
https://www.wykop.pl/link/5291553/kulisy-napraw-nowoczesnych-samochodow/
Jak nie chcesz odpuścić, to załatwiasz temat przez adwokata.
W praktyce robi się to żeby szybko opchnąć samochód z padniętą dwumasą.
O ile na nowym kole dwumasowym przebiegi robi się spokojnie po 200kkm, to na regenerowanej dwumasie rzadko komu udaje się przekroczyć 10kkm.
Dlatego już lepszym pomysłem jak uszkodzonej dwumasy nie chce się wymienić na nową (oczywiście nie dotyczy to napraw gwarancyjnych), jest po prostu zastąpienie jej kołem sztywnym (zwłaszcza jeśli się
@rafcio_2: Tak, ale bez usług dla ludności ;)
@MaciejZKS:
Jest trzech głównych producentów kół dwumasowych - Schaeffler (pod marką LuK) i ZF (pod marką Sachs) i Valeo.
Koncerny które wymieniłeś nie są producentami DMF, a jedynie klientami kupującymi DMF od firm które ja wymieniłem.
W branży raczej jest niespotykane, że producent samochodu wdrożyłby jakąś własną procedurę regeneracji
Chwilę jeszcze poczekam, zobaczę jak
Juzek mechanik zamonotował Ci swoje stare koło "lepsze" od Twojego a nowe sobie wziął.
Niestety stare koło Juzka nie było wcale lepsze.
Komentarz usunięty przez moderatora
Teraz, pasowało by, abyś dostał od nich na piśmie, że to koło zostało nie wymienione na nowe, tylko zregenerowane, i zapytał FCA jak się rozliczyli z ASO, bo czuję, że FCA (wracają za część + robotę) zwrócili za nowy dwumas, a #!$%@? janusze zamontowały jakiś używany/regenerowany