•  

    pokaż komentarz

    No i git. Może chociaż w tej branży będziemy mieli dużo firm globalnych.

    •  

      pokaż komentarz

      @minvt: "Ej słyszeliście, że branża gier wideo radzi sobie coraz lepiej? W takim razie chyba chyba ich nie zaboli jak dojebiemy nowy podatek xD" - 2020r, Mateusz M.

    •  

      pokaż komentarz

      @minvt: @LajfIsBjutiful: przecież PIS już w ubiegłym roku zaczął się interesować branżą gier na której jeszcze nie położył łap. Były propozycje stworzenia Centrum Gier Wideo, czyli można się spodziewać, że jeśli ci socjaliści będą próbowali ingerować w polską branżę gier, to nagle się okaże, że ona już nie będzie polska. Tak się właśnie kończą wszelkie regulacje i ocieplanie wizerunku w blasku cudzego sukcesu ( ͡° ʖ̯ ͡°)

      znalezisko

    •  

      pokaż komentarz

      @minvt: nie zgodzę się. Te kursy są w oderwaniu od jakichkolwiwk fundamentów. Nie mówię że to źle albo nie jest spotykane na.swiecie, ale na tak słabej giełdzie jak GPW to po prostu niebespieczne bo tąpnięcie wywoła panike.

    •  

      pokaż komentarz

      @LajfIsBjutiful: @mojemirabelki: beka z robakow. "rzad jeszcze nie posadzil raczek hehe xD. "
      Sprawdzicie sobie komunikat w sprawie ip box dla cd projekt.
      Rzad żeby wygrywać nie potrzebuje mieszać się w cd projekt chętnie zostawia ich w spokoju dadzą nawet korzystne decyzje zeby firma odniosla spektakularny sukces ktorym beda mogli sie chwalic przy wyborach.

    •  

      pokaż komentarz

      @minvt: jest wręcz odwrotnie. Te firmy jadą na dotacjach i grantach państwowych.

    •  

      pokaż komentarz

      @minvt: I to jest właśnie straszne. Cały przemysł upier... albo tylko montownie ale w durnych gierkach z których tak na prawdę nic nie wynika jesteśmy potęgą (nie ujmując w niczym programistom którzy to tworzą).

    •  

      pokaż komentarz

      @nowoczesny_jawnogrzesznik: jak możesz mówić że nic z nich nie wynika, skoro przynoszą do kraju gigantyczne sumy

    •  

      pokaż komentarz

      @nowoczesny_jawnogrzesznik: w kieszeniach ludzi, którzy je zarobili dzięki zagranicznym klientom. A potem w obiegu dalej. Głupi jesteś, czy tylko udajesz z tymi pytaniami?

    •  

      pokaż komentarz

      @budus2: ok paru sie dorobilo. Fajnie. Tyle ze wartosc tego moze poleciec na leb na szyje i g z tego zostanie bo trwalwgo majatku tam niewiele.

    •  

      pokaż komentarz

      @nowoczesny_jawnogrzesznik: A czym jest dla ciebie ten trwały majątek? Przecież te pieniądze nie zniknęły, taki CDP się rozwija i pracuje nad kolejnym tytułem który zresztą niedługo wyjdzie.
      Jeśli nie to to co byś chętnie widział? Przemysł ciężki? Przecież to też z czasem jest uja warte, zresztą już przerabialiśmy ten scenariusz gdy po komunie zostaliśmy z zakładami które były przestarzałe i wiele z nich nie było dosłownie nic wartych może poza wagą metalu w maszynach. Zmieniają się realia, technologie, potrzeby klientów. Co z tego że kiedyś coś się dało na tym wyprodukować skoro dziś to jest porównywalne niemalże z rzemieślniczymi nakładami albo jakość odstaje od konkurencji lub po prostu społeczeństwo dziś niechętnie sięga po dany produkt lub wręcz aktywnie z nim walczy, a ostatecznie przechodzi prawo, które zabrania produkcji danej rzeczy lub przy wykorzystaniu konkretnej metody. Gdzie jest wtedy ta wartość? Co najwyżej pozostają koszty wygaszenia produkcji i utylizacji.
      Może rolnictwo, w końcu cóż jest trwalszego od ziemi? Tutaj się nic nie osiągnie bo od dawna rolnictwo jest już zniszczone, rolnicy są całkowicie związani z dotacjami jak i w razie czego mechanizmami takimi jak interwencyjne skupy. Zresztą nawet kilka lat temu PiS rozpoczął swoje rządy od uniemożliwienia posiadania dużych gospodarstw, bo ważniejsze od rozwoju tej części gospodarki jest prowadzenie polityki społecznej i tworzenia uzależnionej od państwa grupy obywateli.
      Przykro mi, ale niestety przyszłość tkwi w bardziej abstrakcyjnych, niematerialnych produktach i usługach. Rynek rozrywkowy, w tym szczególnie gier już teraz jest ogromny i będzie tylko rósł. Gry przestają być traktowane jako coś dla dzieci, tak samo przestają być piętnowane, a graczom przypisywane negatywne cechy, rynek konsumentów poszerza się o dorosłych, a szczególnie kobiety. Możliwości technologiczne są coraz lepsze, dziś w grach można robić rzeczy które jeszcze niedawno były niemożliwe. Ostatnimi czasu pojawiły się mikrotransakcje jako metoda dojenia pieniędzy z już wydanego produktu a na horyzoncie mamy odejście od sprzedaży gier jako indywidualnych produktów i przejście na model usług z wykupionym czasowym dostępem. Szykują się wzrosty i wzrosty. Dobrze że ktoś w naszym kraju dostrzega potencjał i sądząc po takim wiedźminie z sukcesem się wgryza w ten rynek

    •  

      pokaż komentarz

      @Abstraktor: oprócz tego wszystkiego ktoś jednak musi przepchnąć kanalizację jak się zapcha. Te wszystkie abstrakcyjne produkty często są mega przeszacowane. Coś jak bańka dotcomów.
      Prawdziwa wartość to noweczesny przemysł czyli np to co mają Niemcy: różne Siemensy, VAGi, Bayery, Thysseny itp... a nie fejsbuki, gierki i inne duperele dziś warte milion a jutro paczkę fajek.

    •  

      pokaż komentarz

      Te wszystkie abstrakcyjne produkty często są mega przeszacowane. Coś jak bańka dotcomów.

      @nowoczesny_jawnogrzesznik: k?#!a, toś doj!!%ł xD powiedz to Hollywood, przecież na tych wszystkich filmach się nie da zrobić porządnych pieniędzy, a studia filmowe to jak bańka dotcomów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @budus2: Nie twierdzę że nie da się i nie robi się na tym pieniędzy. Tyle że to zbytnio cywilizacji do przodu nie posuwa. To po prostu różne formy rozrywki (filmy, gry, porno, fejsbuki) - które są tak popularne tylko dlatego że generalnei na świecie (przynajmniej tym tzw. zachodnim) jest po prostu dobrobyt. Jak nei daj boże przyjdzie jakiś kataklizm, wojna itp to nagle się okaże że prawdziwą wartość mają rzeczy o których napisałem. Dlatego państwa powinny kłaść główny nacisk na technologię (również tą informatyczną) a nie podniecać się, że jakaś firma z branży rozrywkowej osiągnęła sukces. Bardzo dobrze że osiągnęła, ale strategicznie nie o to chodzi. Bo ta sielanka wiecznie trwać nie będzie, mimo tego co się niektórym wydaje, że roboty będą wszystko robić a my tylko w gierki będziemy pykać.

  •  

    pokaż komentarz

    Brawa dla CDP!
    Niestety smutne jest to, że największym indeksem w Polsce kieruje nastrój na spółce gamingowej... Nie mam nic przeciwko gamingowi i CDP - bardzo ich szanuję.
    Przez politykę obecnego rządu i polityczne decyzje, wyceny naszych rodzimych spółek na giełdzie szorują na dnie... Praktycznie ciężko znaleźć gałąź naszego przemysłu, której nie rozwalił obecny rząd. Z drugiej strony rząd namawia do nie wypisywania się z PPK, które ma inwestować w giełdę i w 80% w spółki z WIG, który umiera przez brak zainteresowania.
    Niestety w socjalistycznym Państwie giełda nie ma prawa bytu, a w naszym kraju powoli kończy się wolny rynek. "Niestety mamy w Polsce wolny rynek" - wypowiedź Ministra Aktywów Państwowych. Kto chciałby inwestować w spółki kierowane przez często niekompetentnych prezesów powołanych przez Partię? Szkoda, bo był potencjał, ale wszystko zostało przejedzone na wspaniałe pomysły rządzących (-‸ლ)

    •  

      pokaż komentarz

      ecyzje, wyceny naszych rodzimych spółek na giełdzie szorują na dnie... Praktycznie ciężko znaleźć gałąź naszego przemysłu, której nie rozwalił obecny rząd. Z drugiej strony rząd namawia do nie wypisywania się z PPK, które ma inwestować w giełdę i w 80% w spółki z WIG, który umiera przez brak zainteresowania.

      @SadWimp: 40 % w Wig20 ma iść, ponoć większosć tego 40 % chapną dwie spółki

    •  

      pokaż komentarz

      ponoć większosć tego 40 % chapną dwie spółki

      @Zielony_Pio: niech zgadnę, PKO i Orlen?

    •  

      pokaż komentarz

      @CytrynowySorbet: Orlen akurat na minimach leci, od wielu lat spółka nie była tak tania. Wtopiłem tam parę złociszy, bo przecież niżej już nie będzie. Było...

    •  

      pokaż komentarz

      @Zielony_Pio:
      nie mniej niż 50% aktywów netto w akcje, prawa do akcji, prawa poboru lub inne instrumenty udziałowe emitowane przez spółki publiczne wchodzące w skład indeksu WIG20 lub instrumenty pochodne, dla których instrumentem bazowym są akcje tych spółek lub indeks WIG20

      Jak człowiek myślący spojrzy jak zachowuje się WIG20 od 10 lat, jak może się zdecydować na przystąpienie do PPK? ( ಠ_ಠ)

    •  

      pokaż komentarz

      Przez politykę obecnego rządu i polityczne decyzje, wyceny naszych rodzimych spółek na giełdzie szorują na dnie... Praktycznie ciężko znaleźć gałąź naszego przemysłu, której nie rozwalił obecny rząd. Z drugiej strony rząd namawia do nie wypisywania się z PPK, które ma inwestować w giełdę i w 80% w spółki z WIG, który umiera przez brak zainteresowania.

      @SadWimp: ja to się dziwię, że ten c#%?%wy KNF się jeszcze nie dop@#$#!!ił do skarbu państwa za wpływanie na niekorzystne rozporządzanie majątkiem spółek. Jak może minister zalecić spółce akcyjnej, aby nie importowała węgla zza granicy, bo k?%%a trzeba ratować górnistwo. Nie pojęte to jest dla mnie

    •  

      pokaż komentarz

      @TheDzions: Statystycznego Kowalskiego i tak to nie obchodzi. W naszym kraju kultury inwestowania nie ma takiej jak w USA, więc nikt tego nie eskaluje i nie ma pretensji. Elektorat górniczy + ich rodziny się cieszy, bo myślą o swoim czubku nosa w tym danym momencie(nie ma się co dziwić i mieć pretensje). Wynikiem tego partia rządząca ma większe poparcie - każdy jest zadowolony, poza bogatszą klasą średnią, która do tego dokłada z różnych źródeł(to jest mniejszość) i dokładają do tego spółki państwowe z WIG20.
      CDP jako jedna z niewielu spółek na WIG20 cieszy się zaufaniem inwestorów, a dlatego, że jest zarządzana przez "prywatnych przedsiębiorców", którzy chcą rozwijać swój biznes i o niego dbają. W spółkach SP liczy się pozyskanie jak największych pieniędzy i wyprowadzenie ich na zewnątrz (np. zakup ENERGA przez ORLEN, czyli nic innego jak sprzedaż spółki "do tego samego właściciela" po dumpingowej cenie, żeby wykiwać drobny akcjonariat, rekompensaty za prąd dla ludu, dziwny sponsoring w spółkach SP, wspieranie partii rządzącej w wyborach). Mówcie co chcecie, być może poprzednia władza sprzedawała kapitał, ale liczy się to co jest tu i teraz, a ja to widzę również jako okradanie Państwa z dobra narodowego dla dobra partii - PRL.

    •  

      pokaż komentarz

      CDP jako jedna z niewielu spółek na WIG20 cieszy się zaufaniem inwestorów, a dlatego, że jest zarządzana przez "prywatnych przedsiębiorców", którzy chcą rozwijać swój biznes i o niego dbają.

      @SadWimp: Cieszy się zaufaniem, bo jest świeża, ma obroty i można na niej zarobić - to ją pompują. Logika giełdy i tyle. W USA też nikt nie pompuje Forda, tylko Teslę. A WIG20 stoi w miejscu od co najmniej 10 lat, bo w sumie złota era GPW jakoś chyba minęła, po spadkach w 2007.

    •  

      pokaż komentarz

      @magicznyfred: Masz rację, ale wystarczy nie kraść i wypłacać dywidendę od zysku dla akcjonariuszy, wtedy ludzie by inwestowali. Spółki SP np. energetyka zazwyczaj przynoszą stałe zyski i powinny być odporne na kryzysy. Ze względu na to, że kasa jest wyciągana na podejrzane "inwestycje", dla akcjonariusza mniejszościowego nic nie zostaje.

  •  

    pokaż komentarz

    Jak nawet pan woźny ze szkoły albo jakaś gazeta mówi żeby inwestować w CD projekt i rynek gier, to znaczy że już jest za późno.( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Spokojnie, za niedługo powstanie odpowiednie ministerstwo, które będzie kontrolowało rynek gier. Tak nie może być że sukces wziął się bez lub pomimo rządzących.

  •  

    pokaż komentarz

    2015: pompowanie balonika czas sprzedawać akcje
    2016: no widzę niezła bańka się zrobiła na giełdzie hehe
    2017: nie no teraz to już jebnie
    2018: już niedługo pęknie ten balonik, ogarnijcie sie
    2019: kosmiczna bańka akcji cd projekt, lada moment jebnie
    2020: znowu ludzie pompują puste akcje cd projektu xD
    2021: Jeszcze rok i będziecie płakać przez tą bankę
    2030: teraz to już na pewno zaraz jebnie, te dlc do wiedzmińa 4 sa przehypowane

    źródło: comment_5iTYiIciJtm1uy4B5EBKg3Js89liIC4n,w400.jpg