•  

    pokaż komentarz

    Pytanie do ekspertów bo znalazłem sprzeczne informacje. Czy nasi piloci do F-16 są szkoleni przez naszych instruktorów czy latają do USA na szkolenie? Jak to będzie w przypadku F-35?

    •  

      pokaż komentarz

      Czy nasi piloci do F-16 są szkoleni przez naszych instruktorów czy latają do USA na szkolenie? Jak to będzie w przypadku F-35?

      @ediz4: Na F16 są szkoleni u nas, mamy 2 szt. w wersji szkoleniowej, dwumiejscowe. Ponadto Mastery też mają być wyposażone w system emulujący F16, jak gdzieś czytałem.
      Na F35 PIERWSZA grupa pilotów-instruktorów szkolona będzie w USA, jak w wszystkich innych państwach kupujących tą maszynę.
      F 35 nie ma wersji szkolnej, dwumiejscowej, dlatego szkolenie odbywa się najpierw na symulatorach. Jako że musimy najpierw zbudować taką bazę, infrastrukturę, ci pierwsi NA PEWNO tam się będą szkolić i poznawać procedury z tym związane. Czy kolejni także? Tego jak na razie nikt nie ujawnia, zapewne zależeć to będzie od stanu tejże, koniecznej do szkoleń "otoczki".

    •  

      pokaż komentarz

      @sidhe: Dzięki. Tak sądziłem że Braun powtarza bzdury

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4: Moze nie sprawdził, może coś się ostatnio zmieniło. Tu masz z 2018 o rzekomym 2-torowym, jakoby z powodu warunków atmosferycznych.
      Jest tam też "drobna" nieścisłość. Ci z Łaska po przebazowaniu uczyli się w Krzesinach po prostu.

      Szkolenie pilota F-16 odbywa się dwutorowo - najczęściej w bazie lotniczej w Arizonie w USA. Jest kilkuetapowe. Młody pilot – po ukończeniu szkoły oficerskiej w Dęblinie jest kierowany na początku na półroczny kurs z języka angielskiego, potem odbywa szkolenie podstawowe na samolocie szkoleniowym T-6, następnie kolejne pół roku na samolocie szkolno – treningowym T – 38 Talon, potem kolejne trzy miesiące na tym samolocie w nieco innej wersji. Dopiero potem przesiada się na samolot F – 16. Szkolenie na nim trwa kolejne sześć miesięcy. Wynika z tego, że wyszkolenie nowego pilota polskiego „jastrzębia” trwa ponad 2 lata.

      Ile kosztuje? Z naszych ustaleń wynika, że tylko szkolenie na samolocie F – 16 w USA kosztuje ok. 3,5 mln dolarów. Takie szkolenie może zostać skrócone o kilka miesięcy np. w przypadku, gdy przechodzi go pilot innego samolotu np. MIG-29.W Polsce takie szkolenie trwa jednak dłużej z tego powodu, że warunki atmosferyczne są gorsze w porównaniu z Arizoną, co wydłuża je nawet o rok. Szkolenie pilotów F-16 odbywa się w Krzesinach oraz w Łasku (teraz tymczasowo są wstrzymane z powodu modernizacji lotniska).

      https://www.rp.pl/Sluzby-mundurowe/181019994-Ilu-pilotow-F-16-odchodzi-ze-sluzby.html

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4: uppss...
      sorq, wkradła mi się pomyłka. F 16 mogących być szkolnymi ( dwumiejscowe) mamy 12 ( wersja D). Mimo tego, są pełnowartościowymi maszynami bojowymi. 2 szt to dodatkowe "nieloty" w starej wersji A, pozyskane do celów szkoleniowych obsługi naziemnej ( stąd pewnie niedawny fake o 2 skasowanych).

  •  

    pokaż komentarz

    nie C/D tylko Block 50/52+. To nie to samo, redaktorzyny...

    •  

      pokaż komentarz

      nie C/D tylko Block 50/52+. To nie to samo, redaktorzyny...

      @wypokmeister:
      Może niekoniecznie po twojemu, "Block xx" to wersja MODYFIKACJI danej wersji płatowca:

      F-16C i F-16D,
      Block 25 – pierwsza seria F-16C/D, z nowym radarem AN/APG-68, rozwijanym dalej i instalowanym w kolejnych blokach aż do dziś, silnik F100-PW-220,
      Block 30 – pierwsza seria z wyświetlaczami LCD w kokpicie, przystosowana do przenoszenia nowego uzbrojenia, w pełni wykorzystująca możliwości radaru AN/APG-68. Posiada silnik General Electric F-110-GE-100 i powiększony wlot powietrza (MCID, stosowany także na Block 40, 50 i 60),
      Block 32 – wariant bloku 30 z silnikiem Pratt & Whitney F-100-PW-220, oryginalny wlot powietrza (NSI) wspólny dla wszystkich odmian z silnikami PW,
      Block 40/42 – seria nazywana także „Night Falcon”, wyposażona w unowocześniony cyfrowy system sterowania, radar AN/APG-68 w nowej wersji V, przystosowana do przenoszenia zasobników celowania nocnego LANTIRN,
      Block 50 – Block wprowadzony do produkcji w roku 1996 już przez Lockheed-Martin, wyposażony w unowocześniony silnik General Electric F110-GE-129, a także radar AN/APG-68(V)5.
      Block 52 – Block 50 z unowocześnionym silnikiem Pratt & Whitney F100-PW-229,
      Block 50D – wersja Block 50 przystosowana do zwalczania radarów przy pomocy pocisku AGM-88 HARM (High-speed Anti-Radar Missile),
      Block 50+ – modernizacja Block 50 z radarem APG-68(V)9, system lotu według rzeźby terenu, przystosowana do przenoszenia bomb JDAM (Joint Direct Attack Munition), kolorowe wyświetlacze.
      Block 52+ – wersja nazywana także advanced 52, odpowiednik wersji 50+ z silnikami Pratt & Whitney F100-PW-229

      Tak że teges..zanim zarzucisz, sprawdź jak to wygląda.

  •  

    pokaż komentarz

    Problemem tych danych jest fakt że podane są przez Defence24 który jest głównie tubą propagandową rządu jak chodzi o wojsko, strategie, energetykę.
    Wiele z ich artykułów wręcz ma spore zabarwienie ideologiczne.
    Wiara w podane tam wartości ma sens tak długo jak ufasz rządowi PIS i podawanym przez nich informacjom.

    •  

      pokaż komentarz

      @konradpra:
      No patrz, a niejednokrotnie wypowiadali się negatywnie o decyzjach obecnego rządu.
      Każdy chyba widzi to, co chce widzieć w tych artykułach.

    •  

      pokaż komentarz

      @skurczybyczek: kiedyś byli obiektywni ale z dojściem do władzy PIS widać było zmianę, portal nagle zaczął być bardziej profesjonalnie zrobiony i stał się prorządowy. Widać że musieli dostać jakiś kontrakt, grant itp.
      Obecnie niektóre artykuły są panegirykiem rządu, albo nie są obiektywne: co USA to wpaniałe, co Rosja to porażka.
      O komentarzach i jak je filtrują by tylko odpowiednie były nawet nie piszę: właściwie żaden mój który był krytyczne wzgl. rządu nie pokazał się na ich stronie. Sekcja komentarzy to często kółko wzajemnych zainteresowań z Davienem i jego wypocinami na czele.
      Admini czuwają i dobrze pilnują lini politycznej. ;-)

    •  

      pokaż komentarz

      co USA to wpaniałe, co Rosja to porażka.

      @konradpra:
      Khmmm....
      Bo niewątpliwie Rosja ma czym się pochwalić obecnie, w porównaniu do zbrojeniówki USA..
      Mitycznymi "hipersonikami" co to niedawno pozabijały nieco naukowców w trakcie prób?
      Czy prototypem prototypu rosyjskiego Su 57, którego jedna z DWÓCH ISTNIEJĄCYCH maszyn w wersji produkcyjnej uległa katastrofie w trakcie prób fabrycznych??
      A może zapowiedzią budowy nowych superlotniskowców, w czasie gdy "Kuzniecow" znów spłonął?

    •  

      pokaż komentarz

      Sekcja komentarzy to często kółko wzajemnych zainteresowań z Davienem i jego wypocinami na czele.

      @konradpra: Chyba kogoś piecze dupsko( ͡° ͜ʖ ͡°) Gość miał swoje wtopy ale ogólnie widać, że się interesuje tematyką i systematycznie orze ruską propagandówkę prosto ze sputnika, przez co ruskie trolle na d24 pałają do niego nienawiścią jak żydzi do Jezusa.

    •  

      pokaż komentarz

      @patykiem_pisane: ma wtopy?
      Dobry żart...
      Lepszego komedianta nie widziałem a wieloktrotnie w komentarzach udawadnianu mu brak wiedzy i bajkopisarstwo.

      Ps: Żydzi do Jezusa, masz ciekawe porównania jak chodzi o trolla internetowego. LOL
      Jak to autorytet dla ciebie to nie ma potrzeby pisać więcej...

    •  

      pokaż komentarz

      Lepszego komedianta nie widziałem a wieloktrotnie w komentarzach udawadnianu mu brak wiedzy i bajkopisarstwo.

      @konradpra: Daj przykład, bo z tego co widziałem do tej pory, to waśnie Davien wielokrotnie ruskie trolle i ich propagandę sprowadza na ziemię (dlatego go tak nienawidzą już nie tylko na D24 ale i na wykopie XD)

    •  

      pokaż komentarz

      @patykiem_pisane: poszukaj sobie sam.

      Ps: czerp dalej z tej studni wiedzy;-)

    •  

      pokaż komentarz

      @patykiem_pisane: A tak na poważnie nie chce mi się grzebać przez jego dyrdymały, wielu innych mu już odpisało.
      Jak mu wierzysz i jest twoim autorytetem to twoja sprawa.;-)