•  

    pokaż komentarz

    Mam nadzieję że wezmą się jeszcze za PSG. Problem z tymi klubami polega na tym, że finansują je szejki. Środki, jakimi te drużyny mogą dysponować, sprawiają, że mamy do czynienia ze wzrostem cen w całej europejskiej piłce. Inne kluby muszą płacić niedorzeczne sumy, by zatrzymać swoich najlepszych graczy.

    •  

      pokaż komentarz

      że finansują je szejki

      @Papi1234:
      Po co biedne szejki mieszasz w "piłkarską wojnę"?

      źródło: menshealth.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @Bijelodugme: A może chodziło mu o celowe użycie form deprecjatywnych? Tak jak "te studenty" zamiast "ci studenci" by okazać co najmniej lekkie lekceważenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Mam nadzieję że wezmą się jeszcze za PSG.

      @Papi1234: MC, PSG i na dodatek powinni coś napisać o tych skur#ysynach z PZW! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Papi1234: Ci szejkowie to takie czity. Tak jak byś sobie w football manager wpisał kod na 99999999999$.

    •  

      pokaż komentarz

      Problem z tymi klubami polega na tym, że finansują je szejki. Środki, jakimi te drużyny mogą dysponować, sprawiają, że mamy do czynienia ze wzrostem cen w całej europejskiej piłce.

      @Papi1234: Przestań powielać te bzdury i mity. Rynek najbardziej "psują" (o ile można tak to nazwać, zarabiają to wydają) angielskie kluby bo przez ogromne przychody z TV przeciętne kluby z Premier League mogą wydawać miliony (spadkowicz w Premier League dostaje za sezon więcej niż 4-5 klub w La Liga) i proponować milionowe kontrakty przeciętnym zawodnikom, którzy przy swoich umiejętnościach gdzie indziej w życiu by takich pieniędzy nie dostali. Z tego też powodu praktycznie żaden Anglik nie gra poza granicami kraju bo przez przepis o konieczności posiadania zawodników "home grown" nigdzie indziej nie są wstanie im więcej zaproponować. Poza Anglię w ostatnim roku dopiero odszedł Ramsey (ogromny kontrakt w Juve) Smalling i Young.
      I nie pisz mi czasem, że to przez szejków inne kluby musiały się dostosować bo Real wydawał grubo powyżej 50 mln już 20 lat temu, a szejkowie wtedy w piłkę się nie bawili. Dodaj do tego inflację oraz regularnie zwiększane przychody w piłce i co raz większe transfery wychodzą same z siebie.
      Bardzo fajnie, że w piłce pojawiają się miliarderzy pompujący pieniądze w nowe kluby bo przynajmniej ktoś nowy jest wstanie nawiązać walkę z największymi. W innym wypadku mielibyśmy klitkę kilku klubów na topie, które regularnie rozkupują biedniejszych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Papi1234: wolny rynek, stop regulacjom.
      No chyba że ktoś ma większy kapitał, to jednak nie.

    •  

      pokaż komentarz

      Przestań powielać te bzdury i mity. Rynek najbardziej "psują" (o ile można tak to nazwać, zarabiają to wydają) angielskie kluby bo przez ogromne przychody z TV przeciętne kluby z Premier League mogą wydawać miliony (spadkowicz w Premier League dostaje za sezon więcej niż 4-5 klub w La Liga)

      @Ron1n: Mówisz, że to angielskie psują i głównie ich wina, że obecny rynek wygląda jak wygląda?

      PSG - Neymar - 222 mln €
      PSG - Mbappe - 145 mln €

      Real - Hazard z rocznym kontraktem 100 mln €
      Real - Bale pod 100 mln €

      Barcelona - Griezmann - 120 mln €
      Barcelona - Philippe Coutinho - 145 mln €
      Barcelona - Dembele 125 mln €
      Barcelona - Neymar z całym kosztem pod 90 mln €

      Atletico - Joao Felix - 125 mln €
      Juventus - Cristiano Ronaldo - 100 mln € za 33 latka
      Juventus - Higuain - 90 mln €
      Juventus - De Ligt - 85 mln €

      Nie możesz tylko obwiniać angielskich dużych zespołów, ale to jest cała sieć naczyń połączonych, topowe kluby wydają dużo zmieniając rynek i sprzedający też to wiedzą dlatego gdy po piłkarza zgłasza PSG, Real, Barca, Juventus, United czy ktoś inny z top6 to te ceny są trochę inne, ale to też nie jest tak, że tylko ci super piłkarze mają bardzo wysokie ceny, młodzi obiecujący tak samo, bo tutaj buszuje Lyon, AS Monaco, Sevilla, Borussia, Real, Arsenal, Juventus, Inter, RB Lipsk, Bayern podbijając ceny za dzieciarnię, która nie rozegrała jeszcze spotkania w profesjonalnej piłce.

      proponować milionowe kontrakty przeciętnym zawodnikom, którzy przy swoich umiejętnościach gdzie indziej w życiu by takich pieniędzy nie dostali.

      Anglikom z uwagi na przepisy pewnie tak, ale całej reszcie? Spójrz jakie pieniądze na rękę płacą Włosi, gdzie obowiązuje ulga podatkowa i pewnie przez to, że podają tam zarobki netto jest mylne wyobrażenie iż piłkarze w Serie A zarabiają grosze. PSG, Bayern, Juventus, Barcelona, Atletico, Real też płacą bardzo dużo, a jest też jeszcze AS Monaco, które w księstwie nie musi płacić dochodowego(za wyłączeniem Francuzów).

      Wydatki na płace na podstawie sprawozdań finansowych:
      1. Barcelona – Wage bill for the 2018 financial year = €529million
      2. Real Madrid – Wage bill for the 2018 financial year = €431million
      3. Paris Saint-Germain – Wage bill for the 2018 financial year = €337million
      4. Manchester United – Wage bill for the 2018 financial year = €334million
      5. Bayern Munich – Wage bill for the 2018 financial year = €315million
      6. Man City – Wage bill for the 2018 financial year = €314million
      7. Liverpool – Wage bill for the 2018 financial year = €298million
      8. Chelsea – Wage bill for the 2018 financial year = €275million
      9. Arsenal – Wage bill for the 2018 financial year = €271million
      10. Juventus – Wage bill for the 2018 financial year = €261million, ulga podatkowa dla obcokrajowców
      11. Atletico Madrid – Wage bill for the 2018 financial year = €212million
      12. Borussia Dortmund – Wage bill for the 2018 financial = €187million
      13. Everton – Wage bill for the 2018 financial year = €180million
      14. Tottenham – Wage bill for the 2018 financial year = €167million
      15. Inter Milan – Wage bill for the 2018 financial year = €159million, ulga podatkowa dla obcokrajowców
      16. Roma – Wage bill for the 2018 financial year = €159million, ulga podatkowa dla obcokrajowców
      17. AC Milan – Wage bill for the 2018 financial year = €150million, ulga podatkowa dla obcokrajowców
      18. Leicester – Wage bill for the 2018 financial year = €134million
      19. Monaco – Wage bill for the 2018 financial year = €133million , brak podatku dochodowego
      20. Crystal Palace – Wage bill for the 2018 financial year = €132million

    •  

      pokaż komentarz

      Mam nadzieję że wezmą się jeszcze za PSG.

      @Papi1234: Nie ma szans, PSG wygrało proces z UEFĄ, która ma zakaz sądowny wznowienia sprawy, a teraz klub z Paryża jest na tyle marketingowym klubem i rozpoznawalną marką, że dzięki Mbappe oraz Neymarowi podpisują ogromne kontrakty reklamowe bez potrzeby dotowania drużyny przez Nassera. Zwróć uwagę, że City dostało bana za okres 2012-2016, teraz już nie mogą im nic zarzucić.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pustulka: Ścisła czołówka w poziomie wydatków nie zmienia się od lat, po prostu nie zgadzam się z twierdzeniem, że to szejkowie "psują" rynek bo te dwa kluby tj. PSG i City tylko dostosowały się do reszty żeby być wśród najlepszych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pustulka: Dobra byku, ale patrz na nazwiska jakie kupowało psg, real, barca itp, a anglicy

      Harry Maguire 87MLN € MAN CITY
      Rodri 70 MLN MAN CITY
      Cancelo 65 MLN MAN CITY- no ten już trochę bardziej znany ale i tak
      Ndombele 60 MLN TOTENHAM
      Van bissaka 55 MLN MAN UTD
      bruno fernandes 55 MLN MAN UTD
      teraz moje perełki
      Joeliton 44 MLN do Newcastle
      Haller 40 MLN do Westham,
      kto to kurła jest haller, generał???Takie pieniądze za nich i do klubów nie z czołówki, łoo panie kto to tak spierdolił
      i to tylko ten sezon,
      Gdzie im do Mbappe, Neymara, Hazarda, Gryźmana, CR7, Bale, Igła. Nazwiska mówią same za siebie. No może dembele zawyżony i żao felix który 130 mln to za dużo
      Do tego te miliony wydawane przez Guardiole i Mourinho (man utd) na swoje drużyny wcześniej. Łoo panie
      Ale zgodzę się że ludzie chcą oglądać bardziej premier lige od reszty, ta kopanina od lewej do prawej zajebiście się ogląda. Jedynie szkoda jak przyjdzie taki guardiola i rozp$#@@$?a wszystkich bo coś innego zastosuje, czy Klopp. Pokazując realny poziom, tak samo WWE też się fajnie ogląda

    •  

      pokaż komentarz

      @Ron1n: City może nie, ale PSG ściągając jednego lata Neymara i Mbappe trochę go jednak rozwaliło, bo przez nie Liverpool chciał 145 mln € za Coutinho, Borussia 125+ mln € za Dembele, Chelsea za Hazarda z rocznym kontraktem 100 mln €, piłkarze, którzy normalnie odchodzili za 40 mln € skoczyli do 50-60 mln € itd. nie należy obwiniać tylko te bogate kluby, które chcą kupić, ale też sprzedających. Borussia płacze, że oferują im za mało i chce 150 mln € za Sancho inni też nie mniej, a sami biorą Hazarda za 25 mln € i Brandta za tyle samo od rywali z którymi walczą o top4, to samo Lyon narzekający na kluby z Wysp i AS Monaco, że kupują młodszych piłkarzy ze słabszych francuskich klubów i League 2, ale to jest zasługą tego, że Aulas chce za swoich 60-80 mln €.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pustulka: Tylko zwróć też uwage ile zarabiają dane kluby bo taka Barcelona może i wydaje najwięcej na pensje ale też rocznie ich przychód to ponad 800mln teraz ma być to 1mld a w takim City pewnie połowę mniej...

      Do tego Barca kupiła Dembele i Coutinho za gigantyczne pieniądze ale nie byłaby w stanie ich sprowadzić gdyby nie 222mln od PSG za Neymara i kolega wyżej ładnie to opisał bo co innego zapłacić 80mln za Suareza 100mln za Hazarda czy 120mln za Griezmanna którzy przez swoje występy we wcześniejszych klubach mieli status gwiazd piłki a co innego wydawać na Rodriego 70mln czy 65mln za Laporte

    •  

      pokaż komentarz

      Harry Maguire 87MLN € MAN CITY

      Anglik i Leicester za żadne skarby nie chce sprzedawać swoich piłkarzy z pierwszego składu, każdy z nich tam już momencie dołączenia do nich powinien wiedzieć, że cena za niego jak będzie chciał odejść to 80+ mln €.

      Rodri 70 MLN MAN CITY

      Zapłacili klauzulę odejścia, tak jak Bayern zapłacił Atletico 80 mln € za Hernandeza oba kluby uznając, że nikogo lepszego taniej lub wyraźnie taniej nie kupią.

      Cancelo 65 MLN MAN CITY- no ten już trochę bardziej znany ale i tak

      To jest coś innego, wał FFP, to była wymiana, ale nie do końca taka normalna oba kluby podbijały ich ceny oferując bardzo długie kontrakty by zwiększyć sobie możliwości wydawania. Nie tylko City i Juventus tak zrobiły(oczywiście jest to na porządku dziennym w Serie A), ale też tego lata Barca i Valencia.

      Ndombele 60 MLN TOTENHAM

      Piłkarz bardzo dobry, tylko szklany.

      Van bissaka 55 MLN MAN UTD

      Anglik, gra bardzo dobrze.

      bruno fernandes 55 MLN MAN UTD

      Do Bruno ciężko się przyczepić, bo miał świetne 2 sezony, mnóstwo bramek i asyst oraz piłkarz, który w pojedynkę ciągnął Sporting.

      Joeliton 44 MLN do Newcastle
      No tego się nie da obronić, ale do klub Ashleya, więc. XD

      Haller 40 MLN do Westham,
      Dobry sezon w Bundeslidze i Lidze Europy

      kto to kurła jest haller, generał???Takie pieniądze za nich i do klubów nie z czołówki, łoo panie kto to tak spierdolił
      i to tylko ten sezon,


      Atletico wydało 70 mln € na Lemara i 125 mln € na Felixa
      Real 100 mln € na Hazarda rokiem kontraktu, który więcej się odchudza i leczy niż gra.
      Barca na niepotrzebnego im Griezmanna dla którego nie mogą znaleźć miejsca 120 mln €
      De Ligt za 85 mln € spisuje się gorzej od Demirala za 18 mln €.
      Bayern ściąga Lucasa Hernadeza za 80 mln €, który rozegrał lewie 600 minut.
      Arsenal ściąga Pepe za 80 mln €, bo Lille jest jedynym klubem, który godzi się na transfer rozłożony na równe raty na 5 lat zamiast Ziyecha za 30 mln €.
      Tottenham ściągę Ndombele za 60 mln €, który co prawda gra świetnie, ale zaraz łapie dłuższą kontuzję więcej lecząc się niż grając.
      Real ściąga Jovica za 60 mln €, który rozegrał trochę ponad 700 minut, dodatkowo wydają mnóstwo pieniędzy na dzieciarnię z Brazylii, bo Perezowi raz uciekł Neymar i teraz nie pozwoli sobie na powtórkę i będzie ściągał każdy większy talent z brazylijskiej Serie A.

      @JanuszMirekAndrzej:

    •  

      pokaż komentarz

      Tylko zwróć też uwage ile zarabiają dane kluby bo taka Barcelona może i wydaje najwięcej na pensje ale też rocznie ich przychód to ponad 800mln teraz ma być to 1mld a w takim City pewnie połowę mniej...

      @EnsFCB: Barcelona ma najgorszy stosunek przychodów o wydatków na pensje ze wszystkich klubów, co prawda Barca jest pewnie zbyt duża na to, ale wiele klubów przez takie nierozważne wydawanie na transfery, a przed wszystkim ogromne kominy płacowe upadło lub było bliskie temu, właśnie przez to Borussia teraz prowadzi obecna strategię, a jeszcze 2003 Bayern ich ratował przed bankructwem.

      Barca przeznacza na płace pod 70% swoich przychodów co jest bardzo niezdrowe. United szasta pieniędzy, ale utrzymuje te swój burdel poniżej 50%.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pustulka: I Barcelona może sobie na to pozwolić bo mimo takiego komina płacowego i tak zaliczyli w poprzednim roku 5mln zysku

      Trzeba też zwrócić uwagę na to że sam Messi kosztuje ich jakieś 80~mln rocznie bo zarabia 40mln i podatek od tego również płaci Barcelona jak Messi zawiesi buty na kołku to w kasie klubu zostanie sporo gotówki i raczej nie za szybko znajdą kogoś takiego któremu będą płacić więcej niż 20mln rocznie :)

  •  

    pokaż komentarz

    Grubo, się pewnie się wywina

    •  

      pokaż komentarz

      @tomszczyk: No właśnie nie, bo to już recydywa. Już raz dostali karę i nic ich to nie nauczyło. Dodatkowo teraz wyszły jeszcze większe brudy.
      No i ciekaw jestem czy te wszystkie świetnie opłacane gwiazdy będą chciały zostać. Coś czuję że ten zespół się właśnie rozleciał.

    •  

      pokaż komentarz

      @gundis24 jeżeli to się utrzyma to część graczy na pewno będzie chciała odejść. Pep też pewnie będzie niezadowolony, bo ma ambicje na coś więcej niż premier league. Ciekawe, może w lato będzie w city wyprzedaż

    •  

      pokaż komentarz

      @gundis24: Teraz to juz na 100% powstanie liga zrzeszająca najlepsze kluby, działająca poza auspicjami Fifa/Uefa - takie footbalowe NBA 32 kluby. Real, Barca, Atletico, City, United, Totenham, Chelsea, Arsenal, PSG, Bayern, Borusia, Galatasaray, Ajax, Shahtar, CSK, Legia XD

    •  

      pokaż komentarz

      @Grendal: jeszcze Slovan Bratysława i Termalica

    •  

      pokaż komentarz

      @gundis24: nie było jeszcze takiej kary od której odwołanie nie zmniejszało jej, lub całkowicie znosiło ;) także wstrzymałbym się z wyrokami póki co. Tym bardziej ze „drużyna się rozleci”, mocno odważna teoria

    •  

      pokaż komentarz

      @tomszczyk Chelsea też miała mieć karę dłużej na transfery, ale złożone odwołanie i skróciło im, City raczej w kolejnej też wystąpi ale już za 2 i 3 lata nie

    •  

      pokaż komentarz

      No właśnie nie, bo to już recydywa. Już raz dostali karę i nic ich to nie nauczyło.

      @gundis24: Przeszłość pokazuje, że uda im się odwołać i zredukować karę. Obstawiam, że City się zaskarży wyrok do CAS do czego mają prawo według oficjalnego oświadczenia UEFY i na co wskazuje oficjalne oświadczenie klubu, a kara zostanie zawieszona na czas procesu, który wątpię by się zakończył przed końcem sierpnia. Ostatecznie pewnie skrócą im karę do jednego sezonu bana na europejskie rozgrywki, najprawdopodobniej utrzymają 30 mln € i zacznie ona obowiązywać dopiero od sezonu 2021/2022. Piłkarze są związani kontraktami i nikogo poza Sane, który już chciał odejść minionego lata i zrobiłbym to gdyby się nie połamał nie puszą. Guardiola, tak samo odejdzie dopiero wraz z wygaśnięciem swojego kontraktu za rok, pewnie na rzecz PSG lub Juventusu patrząc po tym jak wybiera kluby.

      Zresztą nawet jakby Guardiola odszedł już tego lata to na rynku nie brakuje świetnych menadżerów, którzy z chęcią objęliby taki klub jak Manchester City, Tuchel i Rangnick pewnie tylko czekają na telefon.

    •  

      pokaż komentarz

      @gundis24: Tak jak rozleciał się Juventus gdy za karę spadł do II ligi a jak wrócił po roku do tej pory seryjnie zdobywa mistrzostwa. Szejki wydali tyle kasy na City że nie chce mi się wierzyć by porzucili projekt. Niemniej chciałbym żebyś miał rację.

    •  

      pokaż komentarz

      @waydack: Nie zgadzam się z Tobą. Przede wszystkim dla tego że liga angielska jest dużo dużo dużo bardziej konkurencyjna od włoskiej. Popatrz sobie na Manchester United albo Arsenal. Kluby którym ciężko zarzucić jakiś błąd w zarządzaniu albo braku inwestycji w piłkarzy. Jakieś detal zadecydowały o tym że są teraz gdzieś w środku tabeli. Nie piszę że klub się rozleci, bo to mało prawdopodobne, ale wrócenie do obecnej pozycji może okazać się trudne.

    •  

      pokaż komentarz

      Popatrz sobie na Manchester United albo Arsenal. Kluby którym ciężko zarzucić jakiś błąd w zarządzaniu albo braku inwestycji w piłkarzy.

      @gundis24: Na podstawie tych dwóch klubów mógłbyś napisać książkę jak nie zarządzać klubem od strony piłkarsko-finansowej. Ed Woodward i Raul Salenhelli praktycznie co okienko podejmują złe decyzje, tutaj można napisać cały elaborat. Te zespoły znajdują się w obecnym miejscu na własne życzenie przez osoby nimi zarządzające. Z ich przychodami i potencjałem marketingowym gdyby u sterów jednego był Ralf Rangnick, a drugiego Luis Campos to byliby w ścisłej czołówce.

  •  

    pokaż komentarz

    Prawdopodobnie Pep odejdzie po tym sezonie, kierunek zapewne Francja albo Włochy, bo tam jeszcze nie był z top 5 lig europejskich

  •  

    pokaż komentarz

    Co jak co, ale 2 lata bez LM to już duży cios. Ogromna strata pieniężna to raz, dwa to utrudniona polityka transferowa, bo wiadomo, że ciężej będzie kupić czy zatrzymać gracza bez LM. Z drugiej strony, bez kalendarza zapchanego dodatkowymi meczami, mogą grać w Anglii o wszystko. Jak dobrze przemyślą strategie "co za 2 lata" to mogą na tym wyjść lepiej niż teraz. Aczkolwiek i tak City jest prowadzone w mniej absurdalny sposób niż PSG. No i przynajmniej mają jakąś historie. Ciekawie, ciekawie, oby taka kara była utrzymana.

  •  

    pokaż komentarz

    Teraz czekamy aż szejkowie wpłacą gotówkę i odstępujemy od wyroku.

    źródło: upload.wikimedia.org