Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+737
pokaż komentarz
źródło: amrani.jpg
+219
pokaż komentarz
@Triptiz:
Programista 15k, a na co dzień jeżdżę Lanosem. Z 97. Co ze mną jest nie tak?
+975
pokaż komentarz
@tarrin:
źródło: Kali Nosacz.jpg
+75
pokaż komentarz
@Triptiz:
Dobre :)
+44
pokaż komentarz
@Triptiz: Lanosa robią od 97', był potencjał na mema.
pokaż spoiler
Tak wiem, a kto to przyszedł, Pan Maruda...
+10
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+11
pokaż komentarz
@Triptiz: lanosy super auta bulwo! ヽ( ͠°෴ °)ノ.
Miałem i chwalę choć był to złom nad złomy i jazda nim w lecie to była masakra ALE 100 km za ok 15 zł robił (✌ ゚ ∀ ゚)☞. Naprawić można to było młotkiem i kombinerkami a na części można było odłożyć poświęcając koszt zgrzewki piwa miesięcznie. No i gdyby nie zeżarła go rdza to do dzisiaj by jeździł - umarł po ponad 20 latach dzielnej służby (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง
+54
pokaż komentarz
@Triptiz: dzisiaj właśnie się przyglądałem na daewoo leganze i ci powiem, że ten samochód nie jest brzydki a rdzy ani grama gdzie nowe rdzewieją jak poebane
źródło: encrypted-tbn0.gstatic.com
+23
pokaż komentarz
@leglion:
źródło: upload.wikimedia.org
+35
pokaż komentarz
@leglion:
źródło: wykop.pl
+9
pokaż komentarz
@leglion: Leganza to limuzyna na wypasie. Nawet dzisiaj może robić wrażenie.
+49
pokaż komentarz
@nikczemniug:
Mój nadal żyje i ma się dobrze :)
źródło: lanos.png
+1
pokaż komentarz
@Wasz_Pan: A najlepsze było to ze tak naprawdę był szybszy niż wyglądał. 100 koni w dość lekkiej budzie - tylko trzeba było kręcić do odcięcia. Nie jeden się zdziwił xD
+1
pokaż komentarz
@Triptiz: Produkcja Lanosa ruszyła w 1997 r., więc najstarszy egzemplarz może mieć maksymalnie 23 lata. Tak że tego…
+12
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+136
pokaż komentarz
@tarrin:
źródło: images.jpg
+3
pokaż komentarz
@nikczemniug:
I kupisz za grosze - za 1.5k pln znajdziesz normalnie używanego, w pełni sprawnego i nie wymagającego dużych wkładów na pakiet startowy.
Za perełkę w naprawdę dobrym stanie dasz coś koło 3k pln.
Imo bardzo dobry samochód jak ktoś chce tanie, ekonomiczne i bezawaryjne wozidło. Na pierwszy samochód wręcz idealny.
+11
pokaż komentarz
@tarrin: Czemu na folii stoi? Będziesz go malował? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@nikczemniug: O, i szyby przyciemniane z tyłu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+3
pokaż komentarz
@Zbyszek_Kudriawcew:
Nie. Folia jest bo Range Rover lubi znaczyć swój teren.
+11
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+1
pokaż komentarz
@tarrin: Do Range to wywrotka piachu, a nie kawałek folii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
Do Range to wywrotka piachu
@Zbyszek_Kudriawcew:
A weź mi nawet nie mów. Jak mi silnik olejem rzygnął to dziesięciokilogramowy worek sorbentu zużyłem (-‸ლ).
Ze skrzyni i mostów nie cieknie, bo już porobiłem, ale silnik to masakra.
A że to jest M51 od BMW (znany i znienawidzony TDS), to i remont jest średnio opłacalny.
-1
pokaż komentarz
@tarrin: Co ty trzymasz Lanosa w piwnicy?
0
pokaż komentarz
Co ty trzymasz Lanosa w piwnicy?
@witulo:
Jak na wykopka przystało :D
+1
pokaż komentarz
@tarrin: Chyba w dobrym stanie ten Lanos, co?
0
pokaż komentarz
@leglion: uważaj Mirku w nadkolach i przy szybach w drzwiach potrafi kryć się rdza
+2
pokaż komentarz
@Zbyszek_Kudriawcew:
Nawet bardzo.
Przebieg 48k, garażowany od nowości. W środku normalne ślady eksploatacji. Fotele od nowości w pokrowcach, jak nowe :)
+2
pokaż komentarz
@Nooser: @leglion: @Wasz_Pan: miałem Lenganze. Zrobiłem w 2.5 roku 70 tysięcy.
0
pokaż komentarz
Lanos to swietny samochod. Jezdzilem kiedys. W latach 2008-2010[*]
@nikczemniug: Ja miałem Nexię. To była straszna padaka. Całej mechaniki samochodu się nauczyłem przy okazji.
0
pokaż komentarz
@urzad_kontroli_skarbowej: Mam swoją 22 letnią, od nowości padł tylko EGR i wyciek z wybieraka. Ale mechaniki też się nauczyłem, bo na siłę szukałem czegoś do wymiany / podmiany xd.
0
pokaż komentarz
A najlepsze było to ze tak naprawdę był szybszy niż wyglądał. 100 koni w dość lekkiej budzie
@mrmydlo: Miałem wersje 1.6, zrywał przyczepność na jedynce aż miło... za to wynosiło go na zakrętach już niemiło, lekki, zawieszenie niezbyt zaawansowane i do tego miękkie. Mimo wszystko, super wózek za tamte(i te) pieniądze...
-2
pokaż komentarz
@tarrin: ooo widzę że mu fajną wykładzinę podłożyłeś. Sikał ze szczęścia jak przychodziłeś?
0
pokaż komentarz
Wolam motodziennik :]
+3
pokaż komentarz
Sikał ze szczęścia jak przychodziłeś?
@bzikmik:
Sikał. Ale nie ten. Ten drugi.
I nie ze szczęścia. chyba się obraził za Lanosa.
0
pokaż komentarz
@leglion: leganzy sa sliczne, ostatnio w gdansku spotkalem sztuke co wygladala jakby dopiero z fabryki wyjechala.
+3
pokaż komentarz
Imo bardzo dobry samochód jak ktoś chce tanie, ekonomiczne i bezawaryjne wozidło. Na pierwszy samochód wręcz idealny.
@tarrin: Dokładnie. Lanos to ścisła czołówka aut używanych powyżej 20 lat i poniżej 2k które kupuje się i jeździ za pół darmo bez stresów o awarie. Blacha ocynk, wspomaganie, w niektórych klima, prosta budowa, wytrzymałe zawieszenie. Wady to niewielka ładowność bo to heczbek i większych przedmiotów się nie przewiezie, np. lodówka czy pralka.
0
pokaż komentarz
@leglion i ma hak.
+1
pokaż komentarz
@tarrin: Dlaczego trzymasz go w sypialni? :)
+2
pokaż komentarz
wspomaganie
@mentools:
A to już na wypasie.
U mnie maglownica bez wspomagania i korbotronik.
O takich luksusach jak klima, abs, poduszka czy centralny zamek nawet nie wspominam.
Obrotomierza też nie było, ale zegary wymieniłem (20 pln na szrocie) i już jest.
0
pokaż komentarz
@tarrin: folia pod autem żebyś nie musiał rudej zamiatać? xD
+2
pokaż komentarz
Co ze mną jest nie tak?
@tarrin: masz inne wydatki. Obstawiam dzieci albo koks
+1
pokaż komentarz
@Nooser: u mnie z tego co pamiętam - EGR został zaślepiony; była wymieniona uszczelka pod głowicą; raz rozrząd przeskoczył o 1 ząbek; alternator zdechł; amortyzatory i sprężyny; padały zaciski hamulcowe przednie (kilka razy), raz padła kostka stacyjki, nie dało się go uruchomić; często padały kable WN; drążki kierownicze, jakieś inne elementy zawieszenia; fotele wymieniła na takie z Opla Kadetta, bo oryginalne były masakryczne; jeszcze było trochę awarii związanych z instalacją LPG, ale to już nie wina Daewoo ;-) i to wszystko przez jakieś 2 lata.
0
pokaż komentarz
@urzad_kontroli_skarbowej No to jakaś zarznieta sztuka :(. Egr własnie zaślepilem, bo efekt był taki, że szarpał przy 2k obrotów, ale zanim do tego doszedłem to przy okazji rozj%?@łem oringi wtrysków :D. Zaciski mam z Lanosa, tarcze większe, bo właśnie fabryczne Nexii to dramat - lubią się zapiekać, nawet po regeneracji uszczelek.
+2
pokaż komentarz
@Triptiz: Gość się nabrał na reklame klasy GLE
źródło: youtube.com
0
pokaż komentarz
@Nooser:
+2
pokaż komentarz
@Wasz_Pan: Chyba na Stiepanie i Maximie po pierwszej wypłacie. Wrażenie na ulicy może zrobić tylko z sentymentu, że ktoś tym jeszcze jeździ.
0
pokaż komentarz
@Triptiz: No i somsiad dostanie dwa razy więcej LPG za 5 złotych... xDDDD
0
pokaż komentarz
@Wasz_Pan: Ja Tico jezdzilem taniej i bym wygral spod swiatel
+1
pokaż komentarz
Mój nadal żyje i ma się dobrze :)
@tarrin: Dobra dobra, a folia pod nim po co? Co tam kapie ( ͡° ͜ʖ ͡°) ?
0
pokaż komentarz
@lewator:
folia pod autem żebyś nie musiał rudej zamiatać? xD
@ATAT-2
Dobra dobra, a folia pod nim po co? Co tam kapie ( ͡° ͜ʖ ͡°) ?
Bo z Range Rovera cieknie.
+1
pokaż komentarz
@tarrin: Programisty 15k nie stać na auto za pół miliona, wszystko się zgadza ;P
0
pokaż komentarz
@stanson: z rowerzystą chyba najwyżej, tico przyspiesza gorzej niż chiński skuter z marketu
0
pokaż komentarz
@GrindujTopy: to chyba nie jeździłeś, 20 lat temu byłem najszybszy na osiedlu, żaden Polonez albo Lanos do 80km/h nie podskoczył, nawet Seicento Sporting 1.1 miał problemy :D
+1
pokaż komentarz
@tarrin: To zielone na podłodze to "pampers"? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@tarrin: jeśli sie nie psuje to spoko, nie żyjesz po prostu dla innych na pokaz
0
pokaż komentarz
jeśli sie nie psuje
@nerobozy:
Jak na razie najpoważniejsza awaria, jaką miałem, to zatarta pompka spryskiwaczy. Poza tym tylko eksploatacyjne rzeczy.
więcej komentarzy(46)
+227
pokaż komentarz
Wołam @MercedesBenizPolska ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-60
pokaż komentarz
Czekamy na @MercedesBenizPolska
Czy odpowiecie Państwo na moje pytanie zadane na FB? Czy tym problemem dotknięte jest jedynie moje auto wyposażone w 22" koła + pakiet techniczny i specjalnie dla mnie projektowaliście nową cześć, czy też wada dotyczy większej liczby aut i przez ponad 3 miesiące od posiadania tej wiedzy nie powiadomiliście Państwo właścicieli, że posiadają niebezpieczne pojazdy?
+571
pokaż komentarz
@sluggish: xDDDDDDDD
+38
pokaż komentarz
@madrzew: hahahaha
+125
pokaż komentarz
@MercedesBenizPolska: Odpowiedzcie jak na markę premiium przystało a nie 'xDDDDDDDD' jak jakieś Renault albo Fiat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+71
pokaż komentarz
@MercedesBenizPolska: Było napisać, że zajmujesz się sprawą już (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
+6
pokaż komentarz
@MercedesBenizPolska: xDDDDDDDDDDDDDD
+58
pokaż komentarz
@MercedesBenizPolska: Jesteście niepoważni w tym mercedesie xDDD
-3
pokaż komentarz
@MercedesBenizPolska: oj BENIZ słabo umie w marketing ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-3
pokaż komentarz
@MercedesBenizPolska: Oczekiwałem właśnie takiej merytorycznej odpowiedzi od samozwańczych przedstawicieli MB :P
+246
pokaż komentarz
@sluggish: mordo, bylo kupic lexusa. Trzymaj sie sztywniutko
+42
pokaż komentarz
@MercedesBenizPolska: Karl Beniz - zalozyciel Mercedes Beniz Deutschland obraca sie w glowie na takie traktowanie!
-55
pokaż komentarz
@Spajkuss przecież to konto jakiegoś retarda co się podszywa pod merca
+27
pokaż komentarz
@siopkus: Nie retarda tylko szanującego się i lubianego użytkownika portalu wykop. Dodatkowo robi za rzecznika Mercedes Beniz Polska - nie widzę podstaw aby go wyzywać.
+3
pokaż komentarz
przecież to konto jakiegoś retarda co się podszywa pod merca
@siopkus: nie zesraj sie
+7
pokaż komentarz
@MercedesBenizPolska: to mogła być zajebista wkrętka, za szybko się zdemaskowałeś... ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale i tak wyszło pysznie.
+20
pokaż komentarz
@G_Rav: p#!?%#$e, jeszcze by mi odwineli jakimś pozwem.
Nie mam nic wspolnego z firma MercedesBenz. Wszelkie podobieństwo nazw jest przypadkowe.
-5
pokaż komentarz
@Spajkuss
Proszę Cię, od kiedy Mercedes jest marką premium?
Cenowo może tak, ale jakościowo to niewiele powyżej VW czy Opla.
Niechlujnie zmontowane góry plastiku, gdzie każdy element ma jakaś wadę, która napędza biznes serwisom.
+1
pokaż komentarz
@Przemysluaw: Witamy eksperta
-1
pokaż komentarz
@MercedesBenizPolska: a no w sumie racja. Przy okazji powiem Ci, że patrząc na dzisiejsze wpadki Mercedesa-Benza, przy zakupie nowego auta, wybrałbym Twoją markę Mercedes-Beniz.( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@G_Rav: e500 w211 lub w212 bym przygarnal, te nowe Dacio-Renówki mnie nie przekonują
więcej komentarzy(10)
+298
pokaż komentarz
XXI w., marka premium i olewanie Klienta. Genialne musi być to uczucie jak poświęcasz kupę czasu i pieniędzy, a druga strona umowy ma Cię w dupie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oby szybko otrzeźwieli w tym Mercedes Beniz Polska.
+201
pokaż komentarz
@OrzechowyDzem: Ogólnie w Polsce jest takie nastawienie: ,,praca super, tylko gdyby nie ci cholerni klienci".
+14
pokaż komentarz
Mercedes Beniz Polska.
@OrzechowyDzem: Chyba chodzi Ci o Mercedes Penis z Polski?
+25
pokaż komentarz
XXI w., marka premium i olewanie Klienta.
@OrzechowyDzem: Plan się zgadza, słupki rosną - wyebane. Ludzie sami sobie winni, gotowi kredytować się, żeby jeździć MERCEDEZEM. A Mercedez, żeby im ułatwić daje silniki 1,6, napęd na przód, albo eko-skórę w środku ¯\_(ツ)_/¯
+20
pokaż komentarz
@Zbyszek_Kudriawcew: jak mnie wk?!#ia to przeświadczenie, że użytkownicy Mercedesów zastawiają całe swoje życie, żeby somsiad zazdrościł. Nie można po prostu lubić jakiejś marki? Mercedesy to fajne auta, gorzej z obsługą klienta.
-3
pokaż komentarz
napęd na przód,
@Zbyszek_Kudriawcew: no właśnie. Gdyby bóg lubił napęd na przód to wszyscy chodzilibyśmy na rękach
-1
pokaż komentarz
@OrzechowyDzem: To nie przeświadczenie, bardzo często tak jest. W Audi, w BMW...
Nie można po prostu lubić jakiejś marki?
@OrzechowyDzem: Można. Ale powiedz mi za co można lubić mercedesa z silnikiem ponad półtora litra, napędem na przód i sztuczną skórą? Ja np cenię sobie swojego za wygodę i wyposażenie. Nie będę bierdolił o prowadzeniu, bo 190KM w dizlu, nawet z 4maticem szału nie robi ¯\_(ツ)_/¯ Ale spalanie przyjemne - chociaż tyle
-2
pokaż komentarz
bo 190KM w dizlu, nawet z 4maticem szału nie robi
@Zbyszek_Kudriawcew: Nie mamy o czym dyskutować, jak jesteś zwolennikiem rakiet XD większość ludzi patrzy jednak na koszty utrzymania, a więc i spalanie. Taka moc w zupełności wystarczy.
-4
pokaż komentarz
@OrzechowyDzem niezły cebulak z ciebie, kupujesz auto za 500 tysięcy a nie stać cię na utrzymanie go, zagazuj go, zawsze to taniej
+86
pokaż komentarz
@magnuss:
źródło: comment_yK6ASQesFU4b2ubq3DJrI9dUxiLuGioow400.jpg
+5
pokaż komentarz
@OrzechowyDzem: Ceny premium a nie marka. Od merca kupuje się wyłącznie ciągniki siodłowe i maszyny budowlane. Po samochody idzie się do kogoś kto traktuje segment samochodów osobowych poważnie.
0
pokaż komentarz
@Zbyszek_Kudriawcew: 190 KM, jeżeli w dieselu to i moment spory, pewnie około 300NM? To już nie byle co, jeszcze przy niskim spalaniu. W sensie 20 lat temu to tyle koni mieć mogłeś sobie pomarzyć, a jak już to przy większych silnikach i dużo większym spalaniu.
-1
pokaż komentarz
@Zbyszek_Kudriawcew: Wyobraź sobie że dzisiaj mnóstwo ludzi potrzebuje wygodnych i lepiej wykonanych samochodów do miasta albo na krótkie odcinki, gdzie ani napęd na przód, ani silnik wielkości kartonu od mleka nie przeszkadzają (pomijam fakt, że dzisiaj takie 1.5 z turbo często ma lepsze osiągi, efektywność i większą użyteczność niż stare duże silniki N/A z takiego W124), a wręcz są zaletą.
0
pokaż komentarz
mnóstwo ludzi potrzebuje wygodnych i lepiej wykonanych samochodów
@burnthefires: No i właśnie idą po premium (często zapożyczając się, albo podpisując jakiś kuriozalny najem na 5 i więcej lat), a potem co? Koło trze o nadkole i jep się kliencie, nam się plan zgadza, opisz se sprawę na wykopie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
często ma lepsze osiągi, efektywność i większą użyteczność
@burnthefires: do 100tys km ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@PosiadaczKonta: Kogo masz na myśli?
+1
pokaż komentarz
@Zbyszek_Kudriawcew: > No i właśnie idą po premium (często zapożyczając się, albo podpisując jakiś kuriozalny najem na 5 i więcej lat), a potem co? Koło trze o nadkole i jep się kliencie, nam się plan zgadza, opisz se sprawę na wykopie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Akurat taka A-klasa z 1.5 (A200) czy BMW 118i (czyli też 1.5t na 3 cylindrach) wcale nie jest aż tak wiele droższa niż podobnie wyposażony Golf czy Mazda 3. A co do całego tego wykopu, to wydaje mi się że znając jedynie zeznania jednej ze stron nie wypada wydawać osądów. Ja tu po cichu obstawiam sytuację, że faktycznie wkradł się gdzieś błąd i zamontowano niekompatybilne koła, a teraz klient się upiera, że nie chce innych i mają mu zrobić tak żeby działało.
do 100tys km ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bez przesady, przy sumiennym serwisowaniu 200 zrobi bez problemu(może jakaś regeneracja turbiny), a potem i tak jest oddawany, bo target tego typu samochodów to nie są pasjonaci którzy chcą je mieć na lata, tylko leasingobiorcy.
0
pokaż komentarz
@Zbyszek_Kudriawcew: Na tą chwilę na pewno nie mersedesa
0
pokaż komentarz
@PosiadaczKonta: No dało się to wyczytać już z drugiego zdania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
Nie można po prostu lubić jakiejś marki?
@OrzechowyDzem: mozna ale oszustow i zlodziei?
to tak jak bys powiedzial,ojeju od razu debil, nie mozna po prostu lubic produkty jednego farmaceuty - dr zieby??
+1
pokaż komentarz
@OrzechowyDzem: Na zachodzie marka premium to głównie jakość oferowanej usługi a w polsce gdzie większość takich aut bezpośrednio u dilera kupują janusze biznesu odliczający VAT. Tu główną rolą marki premium jest zazdrość sąsiada więc nie ma budżetu na podwyższoną jakość usługi natomiast liczy się jedynie marketing, bez tego nie ma syndromu sąsiada
0
pokaż komentarz
XXI w., marka premium i olewanie Klienta. Genialne musi być to uczucie jak poświęcasz kupę czasu i pieniędzy, a druga strona umowy ma Cię w dupie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oby szybko otrzeźwieli w tym Mercedes Beniz Polska.
@OrzechowyDzem: Tak troche na tym polegają marki premium, tyle że w Polszy zostalo to wypaczone do granic możliwości bo pracownicy jacy sprzedają i obsługują marki premium sa tacy samo jak Ci, którzy pracują w Fiacie, obsługujac serwis białego Tipo z radiem i klimatyzacją. Tyle, że o ile w Fiacie kazdy sobie zdaje sprawe, że kupując plastiki otoczone puszką na kołach, nie wymaga się cudów o tyle w Mercu czy AUdi powinno byc inaczej. Ale tak samo jest w volvo. Płacisz pierdyliard mamony a w cenie masz 3 zamienne silniki więc jak coś niedomaga to się wymienia silnik na dzien dobry i nikt nie ma z tym problemu.
więcej komentarzy(10)
-30
pokaż komentarz
założyć mniejsze koło? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+152
pokaż komentarz
@PeterFile: taaa, i będzie wyglądał jak deskorolka.
+237
pokaż komentarz
@PeterFile: Być może pomoże, ale to usunie efekt usterki (prawdopodobnie krzywego podwozia, elementu zawieszenia lub innego elementu), a nie jej źródło i coś nadal pozostanie krzywe. Czy chciałbyś jechać 230 km/h autem, które zapewne jest krzywe?
0
pokaż komentarz
@PeterFile: moze wezsze by pomoglo, ale i tak slabo, ze az tak malo miejsca pozostawiono miedzy nadkolem i kolem
+46
pokaż komentarz
@sluggish: nigdy nie wiesz czy nie jeździsz samochodem który jest krzywy, nawet tego nie czując, ale fakt, jak tutaj coś ociera to znaczy zj@@!ną robotę.. albo spadł z lawety
https://www.wprost.pl/motoryzacja/10253171/wypadek-na-s7-pod-grojcem-z-lawety-spadly-mercedesy.html
@igreks: ciekawe czy w ogóle próbowali coś majstrować z kołem a nie skupiać się tylko na nadkolu.
poza tym zapłacone za 22 cale to ma być 22 cale
@titus1: przynajmniej przestanie ocierać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+183
pokaż komentarz
@PeterFile: A może radio pogłośnić? Nie będzie słychać obcierania.
+25
pokaż komentarz
@sluggish: w okolicach Warszawy jest firma która robi geometrię podwozia i nadwozia. Z tego co pamiętam nie ma potrzeby demontażu elementów zawieszenie. Dokładnych danych nie mam, ostatecznie sam nie korzystałem z ich usług. Rzeczoznawca wspominał mi, że tam diagnozował duże japońskie auto nabyte jako nowe w salonie z problemem ściągania, okazało się, że auto było nowe ale po upadku z lawety
-14
pokaż komentarz
Czy chciałbyś jechać 230 km/h autem,
@sluggish: chyba nie w polsce
-3
pokaż komentarz
@magnuss: Zamknięty tor?
+8
pokaż komentarz
@sluggish: Dawaj zdjęcia jak to wygląda, a nie jakiś tekst. Tu jest internet, tu się ogląda obrazki. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-3
pokaż komentarz
@sluggish: Skoro twierdzisz, że problem może mieć więcej aut z 22" kołami, to może problem jest banalny i dotyczy ET felg... więc ewentualna zmiana konstrukcji nadkola może być dla producenta tańszym rozwiązaniem niż wymiana kompletu felg we wszystkich autach? Martwić bym się zaczął, jeżeli problem dotyczy tylko twojego auta.
-2
pokaż komentarz
Zamknięty tor?
@anonim1133: Mercedes GLE na torze :D ;)
+2
pokaż komentarz
@kipowrot: To zadanie dla kaskadera, aby leżeć w czasie jazdy pod autem i cykać zdjęcia ;)
-2
pokaż komentarz
@sluggish dobrze że w Polsce nigdzie takich prędkości rozwinąć się nie da. o legalności nie wspomnę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-12
pokaż komentarz
taaa, i będzie wyglądał jak deskorolka.
@titus1: Dwa cale gówno zmienią.
0
pokaż komentarz
@sluggish nie wolno jeździć 230km/h (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Powodzenia w walce z kolejnym koncernem klasy premium :)
+4
pokaż komentarz
Czy chciałbyś jechać 230 km/h autem
@sluggish: szybko, ale bezpiecznie?
-1
pokaż komentarz
@sluggish: czyli podejrzewasz, ze zawieszenie jest krzywe, ale nie pomyslales, zeby pojsc do jakiegos warsztatu i sprawdzic geometrie ;)?
0
pokaż komentarz
@stormkiss: ASO twierdzi, że geometria jest ustawiona poprawnie. Pomiary były wysyłane podobno do działu technicznego do centrali i potwierdzili poprawność.
+1
pokaż komentarz
@sluggish błąd może być istotny, ale nie musi. Być może są jakieś odchyłki wymiarowe, albo błąd konstrukcyjny. Wymaga to szeregu pomiarów. Twierdzenie, że coś jest krzywe jest zbyt ogólne. Rozumiem zdenerwowanie i brak informacji ze strony serwisu. Zapewne nie wiedzą.
+3
pokaż komentarz
@paliwoda: mylisz się, to widać. Ja latem jeżdżę na 19 zimą na 17" i to widać.
-9
pokaż komentarz
Ja latem jeżdżę na 19 zimą na 17" i to widać.
@titus1: Ale on ma 22". Odejmując od nich 2, zniknie ze średnicy jednak nieco mniej niż w przypadku 19-17.
0
pokaż komentarz
@magnuss: nie zesraj sie
+4
pokaż komentarz
@paliwoda: Nawet nie o to chodzi. Sama felga to połowa sukcesu. Do tego jest jeszcze opona. Oglądałem swojego czasu np. w konfiguratorze do XC60, jak się przeliczyło dostępne koła od 17 do 20 cali różnica w efektywnym rozmiarze koła wychodziła na poziomie pięciu milimetrów. Różnica poza średnicą felgi była oczywiście w profilu opony.
+2
pokaż komentarz
@sluggish: sprzedaj tego złoma i kup sprawne auto. Jak cię stać na wozidło za pół miliona to chyba lepiej kupić coś normalnego a nie gruza niesprawnego od nowości. Ja to bym w ogóle unikał tych pseudoluksusowych marek jak merc, audi, bmw bo ich jakość jest jak taniego chińczyka.
0
pokaż komentarz
@sluggish: rozmawiałeś już z rzeczoznawcą? Rozumiem, że wykop to siła itd, i ogólnie dzięki za info, ale rzeczoznawca i pozew tylko pomogą
+2
pokaż komentarz
@etimeel: Rzeczoznawca był przy odbiorze auta z serwisu i potwierdził wadę. Problem tak jak napisałem w poście na FB jest taki, że treść rękojmi mówi o tym, że potrzebne są 3 nieskuteczne naprawy do odstąpienia od umowy. Jutro składam trzecią reklamację i dopiero jeśli okaże się nieskuteczna, to będą odstępował od umowy. Dealer bardzo chce uniknąć oddania pieniędzy, bo wydaje mi się, że nie ma wsparcia od importera w tej sprawie.
0
pokaż komentarz
Zamknięty tor?
@anonim1133: klocem betonu po torze 230kmh? :D :D :D
+4
pokaż komentarz
@siona: polscy dealerzy mają często gorsze warunki niż niemieccy. Koledzy kupowali używane Subaru w Niemczech i jeździli na serwis do Niemiec, żeby potem jak silnik padnie - dostać pełną naprawę. W Polsce można było liczyć na shortblock tylko. Audi w Polsce dawało zniżkę na naprawę wadliwych pierścieni w 1.8tsi itd
0
pokaż komentarz
@Kamil_O: ok ok
-1
pokaż komentarz
@siona: a kto bogatemu zabroni?
0
pokaż komentarz
@sluggish: chyba nie w polsce
@magnuss: Może do Niemiec jeździ czasem? W czym masz problem?
+1
pokaż komentarz
@PeterFile widzę, że nawet ( ͡° ͜ʖ ͡°) już nie pomaga.
0
pokaż komentarz
Czy chciałbyś jechać 230 km/h autem, które zapewne jest krzywe?
@sluggish: W Polsce i tak nie pojedzie więcej, niż 140, przecież nie jest przestępcą ;).
-2
pokaż komentarz
@sluggish:
Miałem nowego GLC i problem był chyba jeszcze gorszy. Przy skręcie koła chciało wyrwać.
Powiedziano mi że ten typ tak ma, czytałem fora i problem znany. Najem się skończył i podziękowałem za mercedesa.
Problem na filmie (film nie mój) :
https://www.youtube.com/watch?v=VTT0U8fciR0
0
pokaż komentarz
@sluggish: (Nie)stety, w wypadku handlu samochodami jest taka dość dziwna sytuacja, że masz cały ciąg podmiotów i w sumie najbardziej na końcu jest bity w dupę sprzedawca, od którego tak naprawdę najmniej zależy. Bo zwykle masz po drodze producenta, dystrybutora i na końcu sprzedawcę. Sprzedawca tak naprawdę zamawia samochód w twoim imieniu od producenta i tyle. Jak produkcja się przedłuża (a u Mercedesa potrafi się przedłużać po parę miesięcy, jak zauważyłeś), sprzedawca tak naprawdę nie ma praktycznie możliwości nic zrobić poza słaniem monitów do producenta. A klient, jeśli jest konsumentem, może przyjść i powiedzieć "panie, nie dotrzymałeś pan terminów z umowy, ja odstępuję od umowy i poproszę podwójny zadatek z powrotem" (ok, jeśli nie jesteś konsumentem, masz tu mniejsze pole do popisu). Jeśli coś jest z samochodem nie tak, za wady odpowiada sprzedawca (znowu - piszę tu o sytuacji konsumenckiej; w przypadku umów z przedsiębiorcami, sprzedawca ma trochę luźniejszy kaganiec). Dlatego ten rynek jest "trochę" chory. Owszem, sprzedawcy mają swoje za uszami, ale to zupełnie inna sprawa.
0
pokaż komentarz
@MotoFun: Interesujące, bo problem - z tego co można znaleźć - jest tylko w "angielskich" GLC-ach. Owszem, podejście producenta nie zachwyca.
-2
pokaż komentarz
@Loginiusz: to jest moje auto jak masz wątpliwości. Na forach można wyczytać że jest to problem który nie ma znaczenia czy UK czy wersja EU. Auto jest żle zaprojektowane do 20" kół.
źródło: IMG_1748.JPG
0
pokaż komentarz
@MotoFun: Inaczej. Jeśli u Ciebie to też występuje, to jest to ciekawe, bo MB UK się przyznał, że problem jest w wersjach RHD ze względu na inny układ zawieszenia. I przyznaje komplet opon :D
BTW, u mnie problem nie występuje. Tylko ja z pełną premedytacją wziąłem siedemnastki. Masz AirMatic, czy zwykłe sprężyny?
-2
pokaż komentarz
@Loginiusz: Zwykłe. Ale czym się różni zawieszenie w UK a w EU? Problem jest jakby ze zbieżnością i kątem pochylenia kół przy maksymalnym skręcie. Auto moje od UK nie różni się niczym w zawieszeniu.
0
pokaż komentarz
@MotoFun: Zbieżność, pochylenie i Ackermann pewnie. W każdym razie, u siebie w AirMaticu nie zaobserwowałem problemu.
https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=96&t=1602697&i=380
"Due to the positioning of the front axle differential on right hand drive cars, the steering position differs very slightly compared to left hand drive models. When the steering is on full lock this steering angle difference can result in the front tyre skipping sensation. This is more pronounced during cold weather and when larger wheels and low profile tyres are fitted. "
-1
pokaż komentarz
@sluggish: Czy ustalono, w którym miejscu i które koła ocierają, i o co?
Z twojego wpisu prawie nic nie wynika. Żadnych szczegółów nie podałeś.
0
pokaż komentarz
@magnuss: a kogo to obchodzi, kupił auto to może sobie jechać 250kmh najwyżej mandat zapłaci jego sprawa. A auto ma być sprawne.
więcej komentarzy(32)
+116
pokaż komentarz
Koła obcierają o nadkola. Zróbmy aktualizację oprogramowania. Złoto! :D
+42
pokaż komentarz
Zróbmy aktualizację oprogramowania
@phiro: takie czasy, soft ma coraz większe znaczenie. Mi ostatnio auto zahamowało awaryjnie, mimo że nie było takiej potrzeby. Komputerowi się coś poj!%$ło, dobrze że nikt za mną nie jechał.
Gość ma jakieś aktywne zawieszenie i jest szansa że komputer mu to źle ustawia...
+5
pokaż komentarz
Koła obcierają o nadkola. Zróbmy aktualizację oprogramowania. Złoto! :D
@phiro: Dzieki aktualizacji oprogramowania możesz pewnie zwiększyć twardość regulowanych amortyzatorów aby tak nie dobijały przy hamowaniu oraz zwiększyć trochę wysokość samochodu.
+5
pokaż komentarz
@onechaos: @LDevil: kupuję że można zwiększyć wysokość zawieszenia zmieniając ustawienia oprogramowania. Ale aktualizując je? :)
-1
pokaż komentarz
@phiro: Jeżeli soft pozwala np. na ustawienie 3 trybów pracy zawieszenia: Comfort, Normal, Sport, to po aktualizacji każdy z tych trybów będzie minimalnie wyżej i trochę twardszy.
+6
pokaż komentarz
Gość ma jakieś aktywne zawieszenie i jest szansa że komputer mu to źle ustawia...
@onechaos: ale zawieszenie jest normalnie zrobione tak, że obracając się koło nie ma prawa dotykać nadwozia i jest to rozwiązane mechanicznie.
0
pokaż komentarz
@bidzej: oczywiście, z założenia tak powinno być. Pewnie teraz będą to próbowali poprawić softem dopóki nie ogarną akcji serwisowej z pełną naprawą mechaniczną
+2
pokaż komentarz
@p
Koła obcierają o nadkola. Zróbmy aktualizację oprogramowania.
@phiro: a nie lepiej podgłosić radio o kilka ząbków?