Parowóz systemu Shaya. Bardzo ciekawa lokomotywa parowa.
Wielocylindrowa, pionowa, maszyna parowa posiadała wzdłużny wał korbowy. Koła wózków napędzane były za pośrednictwem wałów Kardana oraz kół przekładni stożkowych. https://en.wikipedia.org/wiki/Shay_locomotive
CzteryTrzeciePiRdoTrzeciej z- #
- #
- #
- #
- 20
Komentarze (20)
najnowsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@Ronnon78:
No szału ni ma, ale w warunkach górzystych styknie.
PS. Nie znano wówczas przekładni hipoidalnej.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82adnia_hipoidalna
@CzteryTrzeciePiRdoTrzeciej: raczej znano dobrze, tylko nie stosowano - bo weź taką przekładnię (w sensie kształt zębów) zaprojektuj "na kartce" i wyfrezuj pilnikiem albo na tokarce... tak by to chodziło płynnie długo i bez oporów
@Z_dupy_strzelec: Hałas to chyba nie problem w lokomotywach parowych... Nie wiem też co miało by powodować większy hałas niż w klasycznym rozwiązaniu.
To jest chyba rodzaj napędu zrobiony specjalnie do górzystych tras. Zauważ, że napęd na wszystkie osie. To pozwala mieć o wiele większą trakcję, która jest niezbędna w takich warunkach.