Oprócz epidemii koronawirusa, musimy walczyć też z epidemią dezinformacji. Starajmy się wspólnie o wysoki poziom społecznej weryfikacji treści na naszym portalu i sprawdzajmy informacje w rzetelnych źródłach. Polecamy, aby informacje dotyczące koronawirusa sprawdzać także na: www.gov.pl/koronawirus
  •  

    pokaż komentarz

    tak, dokładnie, nie tędy droga Polsko, takie inwestycje to tylko w Niemczech, a u Nas jedynie magazyny i montownie mogą być.

    •  

      pokaż komentarz

      @761761761:

      To tylko kolejny dowód jak mocno kolonialna w stylu jest UE. "Uprawnieni" prowadzą samodzielna politykę gospodarcza, peryferia maja się dawać doić i się nie odzywać, trzymani za mordę przez biurokracje z Brukseli.

    •  

      pokaż komentarz

      @761761761: k@#!a trolle wchodzą na wyższy poziom uposledzenia. Ile płącą teraz wam za wpis 40gr?

      Czy ty nie rozumiesz, że to 'megalotnisko' to jeden wielki chuj? W czym ma ci to pomóc? jak to ma zlikwidować te 'magazyny' i bycie montownia? k@#!a to lotnisko podnosi poziom technologiczny kraju? Zmienia mentalność ludzi? Reformuje prawo i podatki?
      A nie k@#!a zapomniałem.. . tylko podnosi zadłużenie per capita i wpędza kraj na 10lat w dług. Faktycznie bardzo potrzeba inwestycja abyśmy dalej byli j!#$ną montownią.

    •  

      pokaż komentarz

      @Windows98: kodziarzu zaje@#$$#@ czy wszystkie zj%$# zawsze oskarżają o branie kasy za wpis. Ja rozumiem że tyle dostajesz, ale nie mierz innych swoją miarą.

    •  

      pokaż komentarz

      @Windows98: byc punktem przerzutowym to bardzo dobra rzecz - choc Ty raczej tego nie ogarniesz

    •  

      pokaż komentarz

      @abgaha: No właśnie tu jest problem - nie wiemy tak naprawdę po co oni to lotnisko budują. Zerknij na te ich plany "szprych kolejowych" - im się wydaje, że niby ze Szczecina będę jeździć polskimi kolejami 500km na lotnisko gdzieś daleko na dziki wschód, podczas gdy pod nosem mam lotniska w Berlinie...

    •  

      pokaż komentarz

      @Zakopianin: no fakt w koncu z Przemysla tez blizej do Berlina tak samo jak z Rygi

    •  

      pokaż komentarz

      @abgaha: Z Przemyśla jest znacznie bliżej do Lwowa - nie wiem, jak sytuacja wygląda obecnie, ale jeśli Ukraina postanowi ściągnąć tych pasażerów na swoje lotnisko, to umarł w butach. O pasażerów z Wrocławia trzeba będzie się bić z Pragą. Pasażerów z Rygi pewnie i tak zgarnie Wilno.

      Przykro mi, ale tak się nie da.

      [edit] Osobiście uważam, że potrzebujemy 4-5 porządnych lotnisk rozsianych po kraju. Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań, może jeszcze coś. I mieszkańcy danych okolic powinni tam właśnie jeździć. Mój Szczecin jest stracony - z jednej strony Berlin, z drugiej (jeśli ktoś koniecznie chce lecieć z Polski) jest Poznań. Nasze lotnisko będzie pewnie jeszcze długo skazane na kilka lotów dziennie w miejsca, gdzie szczecinianie jeżdżą do pracy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Windows98: kuźwa nie lubię Windowsa,tylko Linux i kij Tobie w drogę

    •  

      pokaż komentarz

      @Zakopianin: czyli - duze lotnisko pod Berlinem ma sens ale w Polsce to juz takie sensu miec nie bedzie

    •  

      pokaż komentarz

      @abgaha: Nie ma sensu robienia pod Warszawą lotniska dla Szczecina i wielu innych ościennych miast - a właśnie to, o ile dobrze rozumiem, PiS chce zrobić. Podobnie marzeniem ściętej głowy jest przekierowanie do nas całego europejskiego ruchu z Azji, to mogłoby się udać tylko wtedy, gdybyśmy byli znacznie bogatsi od Niemców i Francuzów razem wziętych.

      Niemcy mają kilka dużych lotnisk porozrzucanych po kraju - Frankfurt nad Menem (chyba największe), Dusseldorf, Berlin (Tegel + Schonefeld), Monachium, Hanower, Stuttgart, Kolonia, i jeszcze kilka pomniejszych. Nawet nie próbują zwozić pociągami na jedno lotnisko ludzi z połowy terytorium, to nie ma sensu.

    •  

      pokaż komentarz

      @abgaha: Zobacz też np. na Poznań. Odległość Poznań-Berlin jest podobna do odległości Poznań-Warszawa. Zrobisz wieeelkie lotnisko pod Warszawą i będziesz zachęcać poznaniaków do latania z Baranowa? To owszem, część poznaniaków zgarniesz na CPK, ale sporą część zabierze Ci Berlin. Zrobisz mniejszy CPK i upewnisz się, że w Poznaniu też jest coś sensownego? To Berlin już tak łatwo po pasażerów z Wielkopolski nie sięgnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Windows98:

      Czy ty nie rozumiesz, że to 'megalotnisko' to jeden wielki chuj?

      Ch.j. to ty masz w głowie.
      Koronawirus nie wiadomo w tej chwili ile potrwa i trochę może zmienić warunki, ale pomysł tego lotniska jest jak najbardziej trafiony.
      Otwórz sobie dowolną projekcję ruchu lotniczego na kolejne 20 lat to zobaczysz dlaczego. Do tego jesteśmy bardzo korzystnie położeni na zachodzie UE - bo chodzi przede wszystkim o Azję. NIetrafione i idiotyczne to są Radom albo Gdynia ale akurat nie CPK.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zakopianin: zobacz odleglosci zachodnich Niemiec do Berlina i od Amsterdamu - przeciez bardziej oplaca im sie jechac na shiphol niz pod Berlin - a jednak buduja duzy port lotniczy.

    •  

      pokaż komentarz

      @abgaha: Spójrz na mapę - po diabła mieliby oni jechać do Berlina, skoro mają Dusseldorf, Kolonię, czy Stuttgart? Już nie mówiąc o Frankfurcie nad Menem, który jest największym niemieckim lotniskiem (z tego, co widzę, to Berlin-Brandenburg nie będzie od niego większy), hubem na prawie cały świat! Do Amsterdamu... może niektórym z Dolnej Saksonii się opłaca.

      Nowe lotnisko w Berlinie NIE BĘDZIE obsługiwało całych Niemiec - ono obsłuży (poza naszymi zachodnimi rubieżami) Berlin z Brandenburgią, część Meklemburgii, może część Saksonii. Tyle. Wszyscy, którzy mieszkają dalej, pojadą sobie na inne lotniska, gdzieś bliżej, czasami nawet większe.

      Ja rozumiem, że niektórym lotnisko Berlin-Brandenburg może wydawać się jakimś nieopisanym kolosem na całe Niemcy i pewnie pół Europy - ale tak naprawdę nie jest (wiem, co mówię - przed wirusem latałem po Europie kilka razy w roku).

    •  

      pokaż komentarz

      @Zakopianin: czyli ok ze robia w Berlinie (ma to byc najwieksze lotnisko w Niemczech) a bez sensu ze robia w PL? Przeciez jest tyle lotnisk. Czesto to widze - patrzcie jakie swietne rozwiazanie w excelu zrobili hindusi - a widziales ten kompleksowy portal zrobiony przez polakow? No tak ale to przeciez zwykla aplikacja. Nic wielkiego.

    •  

      pokaż komentarz

      @761761761: Ratunku! Łnunia Ełropejska kce nam odebrać prawo do głupoty! Polaku+ walcz o swoje!

    •  

      pokaż komentarz

      @trueTesto: nawet śmiechłem... z twojej głupoty ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @abgaha: Jakie znowu największe w Niemczech, skąd wziąłeś tę bzdurę? Przeczytaj jeszcze raz, co napisałem, i poszukaj w sieci - Berlin Brandenburg ma obsługiwać do 45 milionów pasażerów rocznie. Lotnisko Frankfurt nad Menem obsługuje rocznie 70 milionów pasażerów JUŻ TERAZ.

      Nic nie rozumiesz, nie chodzi o samą wielkość (Niemcy są bogatsi i dużo częściej latają - więc potrzebują większych lotnisk, my powinniśmy zadbać jedynie o możliwość łatwej rozbudowy w przyszłości), tylko o koncepcję. Jedno wielkie lotnisko na całą Polskę z gwiaździstą siecią szybkich kolei nie ma prawa zadziałać - takie coś to może sobie zrobić Dania, Holandia, czy inny kraj wielkości naszego województwa. My potrzebujemy kilku porządnych lotnisk, żeby nam ludzie z Gorzowa Wielkopolskiego nie uciekali jak jeden mąż do Berlina. A sieć szybkich kolei jest potrzebna, ale bardziej "pajęczynowata" - ja nie chcę ze Szczecina do Gdańska jechać przez Warszawę (a to PiS szykuje).

      Mówiąc krótko: musimy zrobić podobnie, jak Niemcy, tylko skalę dostosować - a nie stawiać "wielką budowlę socjalizmu".

      To mówi nie człowiek, który chce zaimponować wyborcom - tylko ktoś, kto po prostu chce mieć dobre połączenia pasażerskie.

    •  

      pokaż komentarz

      @abgaha: i budują je dla berlina, bo obecne już się korkuja

    •  

      pokaż komentarz

      @Zakopianin:

      Problem w tym, że nie rozumiesz że to lotnisko nie jest budowane na liczby dzisiejsze tylko na te za 10 albo 20 lat.
      Otwórz sobie dowolną analizę na temat podaży lotnisk i projektowanego popytu.

      Np.
      https://centreforaviation.com/news/eurocontrol-european-aviation-network-may-see-capacity-gap-of-160m-pax-by-2040-812628
      https://www.eurocontrol.int/sites/default/files/2019-05/challenges-of-growth-2018-mitigation18032019.pdf

      Na razie dla uproszczenia pomińmy koronawirusa.

      Najbardziej rozwijającym się rynkiem będzie Azja. Pod tym kątem mamy idealne położenie w UE. Jednocześnie LOT zaczął powoli robić robotę podłączając środkowo-wschodnią Europę, czyli wszelkie Węgry, Macedonie, Czarnogóry itp. a jednocześnie rozwija siatkę do Azji i do US. Więc to się wszystko trzyma kupy.
      A szybszych połączeń kolejowych potrzebujemy i tak niezależnie od lotniska. Na dziś na trasie Kraków-Katowice czy Warszawa-Radom powinien się odbijać pociąg od pociągu jadąc te minimum 160 i dowożąc w poniżej godziny z centrum do centrum

    •  

      pokaż komentarz

      @destruktiv_komando: Za 20 lat ludzie i tak raczej będą wybierać najbliższe sobie lotniska z interesującą ofertą lotów - czyli szczecinianie i gorzowianie nadal będą latać głównie z Berlina (no chyba, że lotnisko Szczecin-Goleniów się rozbuduje i zacznie oferować dużo lotów w różne miejsca - ale na to nie liczę), poznaniacy dalej będą mieli do CPK daleko (chociaż tu jest nadzieja na jakieś rozsądne połączenie kolejowe), a Niemcom dalej lepiej będzie pasowało przywieźć ładunek do Frankfurtu i rozwieźć go stamtąd, a nie z CPK 500 kilometrów za granicą ich najbiedniejszej rubieży (chyba, że - jak niektórzy wieszczą - skończy się era hubów lotniczych, i będzie więcej bezpośrednich lotów z Azji do Berlina, ale wtedy CPK będzie miało jeszcze mniej sensu).

      Tak, szybszych połączeń kolejowych potrzebujemy - ale ja chcę szybką koleją dojechać tam, gdzie będę miał fantazję pojechać, a nie koniecznie w stronę Warszawy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zakopianin:

      Myślę że patrzysz bardzo wąsko ze swojej perspektywy.
      Tu nie chodzi skąd tych paru pasażerów z Gorzowa raz do roku poleci na wakacje.

      Warszawa powierzchnią biurową dobija już do Amsterdamu. Reszta kraju to prawie drugie tyle.
      Chodzi żeby ktoś kto robi w Polsce biznes mógł się szybko dostać na miejsce.

      Amsterdam czy Madryt już teraz są na poziomie > 40Mln pasażerów więc dla tego typu lotniska w Polsce jest to całkowicie realistyczna liczba.

    •  

      pokaż komentarz

      @destruktiv_komando: kolonie maja prowadzić tylko podleglo polityke. Centra - dzieki eksploatacji kolonii, utrzymują swoj wzrost gospodarczy. Takie Niemcy z 1.6% wzrostu PKB, bez zyskow z Polski,Rumunii, Bulgarii, Czech, Slowacji to ledwo ledwo kreciłyby wzrost w okolicach zera

    •  

      pokaż komentarz

      @Zakopianin: Tu chodzi o cargo a nie ruch pasażerski

    •  

      pokaż komentarz

      @761761761: CPK może mieć bardzo duży wpływ na wzrost znaczenia Polski w regionie. Już teraz sygnały o uwzględnieniu w planach infrastruktury kolejowej wyrażała Ukraina i zdaje się Białoruś. Chcą żeby szybka kolej łączyła ich miasta z CPK, bo bliżej niż do DE.

      Lotnisko dla turystów to jedno a niemniej istotne jest cargo planowane dla CPK, zwłaszcza w kontekście odtworzenia jedwabnego szlaku. To projekt, ktorego znaczenia wiele osob nie rozumie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Windows98: Tak się podnieciłeś kolego że teraz musisz iść do swojego wychodka i jebnąć sie klapą od kibla. Pomoże.

    •  

      pokaż komentarz

      @761761761: Ja wohl. Nie ma tak ze niemcy straca. Zielony Lad ale pod warunkiem ze poza DE ktory jest najwiekszym emiterem zanieczyszczen w Europie.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @destruktiv_komando: Ile razy mam powtarzać, że nie chodzi o liczbę pasażerów możliwą do obsłużenia kiedyśtam, tylko o poronioną koncepcję, że szczecinianie czy krakowianie mają latać dojeżdżać na lotnisko gdzieś w ***j daleko pod Warszawę? Znalazłeś sobie chochoła i za Chiny Ludowe nie można Cię od niego odczepić.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zakopianin: Lotnicze Cargo to 35 procent wszystkich towarow transportowanych. To sa bardzo dobre pieniadze bo sa to z reguly produkty drogie i z wysokim priorytetem dostaw. Mozna na tym zarobic gruba kase. Polskie lotnisko zabierze kase firmom Niemieckim i Holenderskim i o to wlasnie jest caly ich bol dupy ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Zakopianin:
      BTW

      Unia Europejska podkreśla rangę Europejskiego Zielonego Ładu w obliczu pogłębiającego się kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa, a polski rząd nadal forsuje inwestycje, które stoją z nim w jawnej sprzeczności. Nie tędy droga – pisze Anny Ogniewska,ekspertka Greenpeace.

      Co to w ogole za belkot ? Nie omieszkam tez nadmienic ze zarzad Greenshit Polska stanowia NIEMCY ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @ozzmann: Jak mają wysoki priorytet dostaw, to i tak będą wysyłane na lotniska możliwie blisko miejsc docelowych - czyli jakichś wielkich strat Niemcy i Holendrzy tu nie poniosą.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zakopianin: Poniosa bo beda dostarczane przez LOT a nie firmy z Niemiec czy Holandii. Do tego wlasnie musza miec baze bo planuja 5 procent wzrostu cargo na rok. Dodatkowo towary na E wschosnia wyladuja w Polsce. Na tym jest biznes. Ruch pasazerski to w tej chwili klapa. Jak odbiora im towarowy to sie Niemcy zesraja. Dlatego wlaczyli do propagandy te eko sp?%@#?!iny.

    •  

      pokaż komentarz

      @ozzmann: Jeśli coś takiego jest sensowne, to dlaczego nie budują lotniska pod towary - tylko lotnisko obsługujące pasażerów z całej Polski? To się kupy nie trzyma.

  •  

    pokaż komentarz

    Wszystkie loty z Azji kierowane do CPK, a stąd mniejszymi samolotami po całej Europie. Jesteśmy pierwszym państwem od wschodu należącym do UE. A więc bardzo strategiczne położenie. To samo z transportem towarów drogą londową z Chin. Tam gdzie jest duży przepływ ludzi i dóbr jest kapitał. I tutaj dupa piecze naszych kochanych sąsiadów. Bo to oni byliby odbiorcami, a nie pośrednikami.

  •  

    pokaż komentarz

    Wybudujemy olbrzymie lotnisko mogące obsługiwać 45 milionów pasażerów rocznie. LOT obsługuje ok. 10 milionów pasażerów rocznie. Największe polskie lotnisko obsługuje jakieś 17,5 miliona pasażerów.
    Obecnie istnieją dużo większe szanse, że nasz narodowy przewoźnik nie przetrwa kryzysu spowodowanego koronawirusem, niż, że będzie się dynamicznie rozwijać. Dla czarterów latanie z CPK raczej nie będzie atrakcyjne. Stąd moje pytanie - która linia lotnicza (czyt. generowany przez nią ruch) ma utrzymać tak wielką inwestycję? Jakoś ekonomicznie tego nie widzę, a zakładanie, że Warszawa stanie się w 10 lat drugim Monachium/Newark/Sao Paulo/Rzymem albo Sydney wydaje mi się - co najmniej - naiwne.
    Kolejna generacja samolotów pozwoli na ekonomiczne latanie pomiędzy dowolnymi lotniskami i koncepcja hubów upadnie. Jeśli będzie można z Nowego Jorku, Frankfurtu czy Londynu polecieć bezpośrednio do Sydney, to nikt nie będzie korzystał z przesiadek w Doha/Abu Dhabi czy też Dubaju. To samo będzie dotyczyć Warszawy. Niby dlaczego Chińczycy mieliby się przesiadać w Warszawie na lot dalej, skoro będzie można z Pekinu dolecieć do dowolnego miasta na Świecie?
    Bardzo sobie życzę wzrostu gospodarczego znaczenia Polski, ale trudno mi zrozumieć w jaki sposób CPK - biorąc pod uwagę wymienione wyżej czynniki - ma w tym faktycznie pomóc.

    •  

      pokaż komentarz

      @Hi_Lo_Hi: w dodatku powstaja nowe klasy samolotow, ktore dalekie polaczenia obsluguja samodzielnie. Chyba ktoras wersja 787 przeleciala z Londynu do Sydney bez miedzyladowania. To po co wielki Hub, posrodku niczego? Czy ktos to jakkolwiek kalkulowal?

      W miedzyczasie, bedac w unii, bedziemy dorzucac coraz wiecej na oplaty emisyjne C02, bo jedziemy tylko na weglu. Za te pieniadze wrzucone w megaport - bo robilismy kalkulacje - mozna juz myslec o atomowce z 2-3 blokami po 1000 MW.

    •  

      pokaż komentarz

      @przekret512: Ostatnio nawet było parę ciekawych rekordowych przelotów - jak wspomniałeś SYD-LHR, ale też z Polinezji Francuskiej do Paryża (15,7 tys. km!). Owszem obłożenie obydwu ww. lotów było niskie i dzięki temu takie wyniki były możliwe, ale to tylko kwestia (niedługiego) czasu gdy wspomniane przez Ciebie 787 (a także A350ULR) w swoich jeszcze ulepszonych wersjach będą mogły odbywać takie loty rozkładowowo... I też jakoś nie mogę się doczytać, czy biznesplan dla CPK przewiduje konsekwencje zachodzącej właśnie rewolucji technologicznej w lataniu. Obecnie przewiduje się, że po locie z SYD do LHR (oraz rozpoczęciu lotów z Perth do Londynu) w wykonaniu 787 Qantas zrezygnuje ze wznawiania lotów swoich A380. Wielkie samoloty i wielkie lotniska po prostu przestają mieć uzasadnienie ekonomiczne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Hi_Lo_Hi: Odpowiedź na twoje pytanie dlaczego? po co? -> Geografia. Temat wałkowany już od roku.

    •  

      pokaż komentarz

      @Hi_Lo_Hi przypomnijmy jeszcze, że zaraz pod nosem mamy taki hub we Frankfurcie. Czym takim miałoby się wyróżniać lotnisko pod Baranowem, że miałoby przyciągnąć tak znaczny ruch? Pewnie niczym. Tym bardziej, że będzie pośrodku niczego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Hi_Lo_Hi: Ale na lotnisko nie lata tylko LOT ale mase innych przewoznikow. O czym ty bredzisz? ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @DziobakApokalipsy_: Po co im lotniska w Niemczech. Przeciez sa we Francji ;) Kur.. co za poj@##ne myslenie. Moze jeszcze po co VW skoro jesrlt Renault ;)
      Lotnisko tak jak i dojazd jest gwarantem tego zeby w ogole ktos chcial zainwestowac w dany region.

    •  

      pokaż komentarz

      @ozzmann ja nie mówię, że same lotniska są niepotrzebne, bo są. Zbędna jest tylko typowo polska megalomania.

    •  

      pokaż komentarz

      @DziobakApokalipsy_: To nie megalomania ale konkretne i potrzebne inwestycje.Dbalosc o wlasne interesy. Lotnisko to dzis jak kiedys port morski. Masz je to jestes kims, nie masz i jestes w dupie.
      A ze Niemcy na tym moga stracic to wytaczaja dziala eko bzdur

    •  

      pokaż komentarz

      Ale na lotnisko nie lata tylko LOT ale mase innych przewoznikow. O czym ty bredzisz? ;)

      @ozzmann: Póki co sam bredzisz. Podaj jakieś konkrety. Bo chyba nie myślisz o kilku lotach Lufthansy dziennie, podczas których zazwyczaj nie ma nawet potrzeby ponownego taknowania maszyny? Wizzair? Ile ma lotów z Chopina i jakie daje przychody z obsługi samolotów na ziemi? A ile ma Ryanair? I czy naprawdę sądzisz, że ktoś kto chce polecieć Wizzairem za 100 zł wyda 200 na pociąg, żeby dojechać do Baranowa? Żeby utrzymać tak wielkie lotnisko potrzeba linii lotniczej, która będzie miała na nim swoją bazę. Na dziś takiej linii lotniczej w Polsce nie ma. LOT aby podołać musiałby być 3-4 razy większy, a na to się nie zanosi (nawet nie w najbliższej przyszłości, tylko nigdy). Stąd moje pytanie - kto wygeneruje taki ruch, żeby CPK miał sens?

    •  

      pokaż komentarz

      @Hi_Lo_Hi: Ruch lotniczy to glownie cargo. Pasazerskie to tylko jakos procent. Linie kazdego kraju beda mogly ladowac jesli tylko zechca. A jesli towar bedzie na wschodnia czesc Europy to na 100 procent przyleci do Polski, oszczednosc paliwa i wlasnie ekologia. Do tego rozwoj calego regionu ktory zapenia port lotniczy, dziala to tak samo jak dawniej port morski. Powstaja hotele, firmy transportowe, uslugowe, handlowe, magazynuly itd itp.
      Skoncz bredzic jak potluczony.

    •  

      pokaż komentarz

      Ruch lotniczy to glownie cargo. Pasazerskie to tylko jakos procent.

      @ozzmann: Nie, to zdecydowanie i przede wszystkim ruch pasażerski. Na Chopinie przewóz towarów to trochę ponad 92 tys. ton rocznie, przy czym pewnie połowa z tego leci w lukach bagażowych samolotów pasażerskich. A dla zobrazowania jak "wielka" to wartość to wybobraź sobie, że dla osiągnięcia 8/9 tej wartości wystarczyłby jeden w pełni załadowany B747F co dzień (gdyby nie dotarło: wystarczy jeden samolot aby prezwieźć prawie wszystkie towary na i z lotniska Chopina). Do tego samolotów towarowych ląduje w Warszawie kilka dziennie (a z większych regularnie tylko maszyny DHL i UPS) przy ponad 450 operacjach lotniczych pasażerskich. Samolot towarowy stoi na płycie tak krótko, jak to tylko możliwe. Nie korzysta z terminala, z rękawa, sprzątania, z autobusów, etc., więc poziom przychodów z obsługi takiech maszyn siłą rzeczy jest niższy niż pasażerskich. Poza tym nawet ponad 40% przychodów lotnisk pochodzi z operacji pozalotniczych (wynajem powierzchni handlowych, reklamy, etc.). Więc żaden ruch towarowy CPK nie utrzyma, bo przewóz towarów to są właśnie są te pojedyncze procenty, o których piszesz.

      Linie kazdego kraju beda mogly ladowac jesli tylko zechca.

      Naprawdę? To chcesz powiedzieć, że na lotnisku mogą lądować samoloty innych przewoźników niż tylko z kraju, gdzie znajduje się lotnisko? Niesamowite( ͡° ͜ʖ ͡°)

      A jesli towar bedzie na wschodnia czesc Europy to na 100 procent przyleci do Polski

      Odkrywasz jakąś nową geografię? Jeśli Europa Wschodnia, to Moskwa jest bliżej i tam tez mają lotnisko (podpowiem, że więcej niż jedno). Kraje Bałtyckie również posiadają lotniska i jak najbardziej mogą tam przyjmować samoloty towarowe. Więc do Polski przyleci to, co ma przylecieć do Polski, a do Niemiec, Francji, czy Hiszpani poleci to, co ma lecieć do tych krajów. Nikt nie płaci dużych pieniędzy za przesyłkę lotniczą po to, żeby później ją pakować do TIRa i wieźć 3 dni gdzieś na wschód.

      Do tego rozwoj calego regionu ktory zapenia port lotniczy, dziala to tak samo jak dawniej port morski. Powstaja hotele, firmy transportowe, uslugowe, handlowe, magazynuly itd itp.

      Hotele w Baranowie? Interesująca koncepcja. Rozumiem, że pasażerowie będą zostawać na długie tygodnie, żeby pozwiedzać Mszczonów i popluskać się w Suntago? Wystarczy pewnie jeden hotel na samym lotnisku dla pasażerów przesiadkowych i takich, którzy utknęli przez odwołane loty. Cała propaganda wokół CPK budowana jest na narracji, że dzięki szybkiej kolei dojazd do Warszawy będzie tylko chwilę dłuższy niż z Chopina (a do każdego większego miasta w Polsce w nie dłużej niż 2,5 godz). Więc każdy pasażer, który nie jest w przymusowej sytuacji, skorzysta z hotelu w Warszawie, tak jak do tej pory (albo pojedzie do swojego miejsca docelowego w Polsce). Więc nie, rozwoju hoteli nie będzie. Handel? Owszem, na lotnisku, jeśli pojawi się te 45 milionów pasażerów. Tylko znów wracamy do pytania - skąd mają się oni wziąć?

      Podsumowując. Nie znasz się, ale jednak postanowiłeś się wypowiedzieć. No cóż, trudno. Ja tej dyskusji nie zamierzam dalej prowadzić bo szkoda mojego czasu..

  •  

    pokaż komentarz

    Diederik Samsom, szef gabinetu politycznego Fransa Timmermansa podkreślił...
    Nasi zatroskani przyjaciele ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Kto zbudował lotniska, to teraz krzyczy, żeby już nie budować.
    To samo z budowaniem gospodarki przy pomocy węgla, przez 10-lecia budując dobrobyt, żeby teraz głośno krzyczeć, ze tak nie można.
    A sp?#?@%#ajcie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mortas: Holendrzy jakby mogli to by podwoili rozmiar lotniska na Schiphol'u. I państwo, że nie będziemy rozbudowywać a sukcesywnie to robią. Zielony ład??? Tak przestrzegają a jak? Ograniczają lotniska w Eindhowen i planują zamknąć nowe lotnisko Leylystad (dzięki temu regiony się rozwijają) aby zwiększyć rangę lotniska koło Amsterdamu. Bez dwóch zdań mega lotnisko jest potrzebne w regionie nie tylko chodzi o Polskę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Clistwood: Schiphol jest nie więcej niż 10 km w prostej linii od centrum Amsterdamu (co jest jego ogromnym atutem) a nie na wyp@?%owie pośrodku niczego jak zaplanowany przez genialnych strategów CPK xD Porównanie nie ma sensu ponieważ Holandia jest krajem wielkości województwa mazowieckiego i może pozwolić sobie na jeden centralny port lotniczy. Mimo to Holendrzy nie upadli na głowę żeby zamykać swoje najważniejsze lotnisko i budować od zera coś w szczerym polu tylko inwestują w to co mają. U nas koncepcja żeby wozić ludzi z całej Polski centrum jest idiotyzmem, Powinniśmy rozbudowywać Chopina, najlepiej w koncepcji duoportu razem z Modlinem a nie porywać się na jakieś gigantomańskie fantazje które łechtają ego rządzących ale ekonomicznie nie mają żadnego sensu. ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @JohnDeere: Dobrze by było żeby razem z lotniskiem budowana była także nowa infrastruktura np z hubem szybkich pociągów rozchodzących się po Polsce do granic naszych sąsiadów. To też punkt strategiczny w momencie konfliktów. I dodam, że to projekt na lata dla naszego regionu, nie tylko Polski.

    •  

      pokaż komentarz

      @JohnDeere: A poza tym wielkie firmy wolą mieć swoje siedziby córki powiedzmy w miejscach w których lądują bezpośrednie samolot z jak największej liczby destynacji. I takie lotnisko w centrum regionu rozwija go.

    •  

      pokaż komentarz

      Kto zbudował lotniska, to teraz krzyczy, żeby już nie budować.

      @Mortas: Anna Ogniewska zbudowała lotniska?
      A Niemcy nie będą krzyczeć tylko postarają się żeby ich pieniędzy nie wywalać na projekt, który ma być kręgosłupem Trójmorza mającego spełniać mocarstwowe aspiracje pisiorów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mortas: Cale szczescie ze niebawem szlag trafi te Unie ;)