slyszalem, ze sprawdzają siatki z zakupami, czy to sa niezbedne zakupy
@lewackiantypatriota: CO? Niedowierzam. To już byłaby przesada niepoliczalnych rozmiarów. Nawet jeśli, to i takie gadanie jednak z czegoś się bierze i gdy tak czytam, szczerze, coraz bliżej widzę jakiś pospolity rozruch. Coś mi się wydaje, że niebawem uruchomią się stare metody i Gdańsk będzie czytał z wagonów łańcuszki od Śląska.
@lewackiantypatriota: Hohoho. Ja Ci powiem coś. Ja zawsze kładłem lachę tak jak tutaj nam doradzasz. Już miałem 3 sprawy w sądzie - za odmowę przyjęcia mandatu. Kur.. i to jest cyrk i tyle. Najpierw dostajesz wyrok nakazowy, odwołuj się od niego, potem do sądu na X spraw, trzeba się zwalniać z pracy, jechać do sądu itp. itd.
Jedna z lepszych akcji to odmowa przyjęcia mandatu za przeklinanie - sprawa się ciągła DWA I PÓŁ ROKU.
Może teraz wiesz po co się ktoś tłumaczy i stara uniknąć mandatu. Nie każdy ma czas i ochotę załatwiać odwołania i latać po sądach.
@MegaJM może w twojej p%%@zie zabitej dechami mają takie prawo. W naszym państwie to oni mają służyć właśnie zwykłym obywatelom żeby wyłapywali prawdziwych przestępców właśnie po to żeby można było bezpiecznie dojechać do pracy do sklepu czy gdziekolwiek indziej zwykły kowalski ma ochotę jechać/pójść
@MegaJM: Osobiście byłem świadkiem, jak panowie w mundurach zatrzymali na ulicy idącą kobietę, która w siatce (takiej na zakupy) targała zakupy... Panowie w mundurach wzięli i wysypali tej pani te jej zakupy na chodnik, aby stwierdzić, że nie znajdują się miedzy nimi artykuły niedozwolone (zakazane przez władzę)...
Działo się to na ulicach mojego rodzinnego Tczewa w dniu 31.08.1982 roku, panowie w mundurach należeli do formacji ZOMO - dzisiaj pewnie taka sytuacje wydaje się nieprawdopodobna? Ale ręki sobie za to uciąć bym nie dał....
@DonGustavo: Wystarczy być uprzejmym i niema z nimi problemu. A jak ktoś się rzuca do nich, że wykonują swoje obowiązki to kończy z mandatem jak ten palant. Bo jakby się nie stawiał i powiedział do kogo od razu to by się rozeszli. A z jego opisu wynika, że jest głupi i od początku szedł na starcie. No to ma za swoje. Teraz pewnie to oleje, a później nie będzie w stanie udowodnić gdzie jechał i zapłaci.
@MegaJM: a jakim prawem ma sie tlumaczyc gdzie jedzie? Obudz sie pan bo nie ma stanu nadzwyczajnego a te mandaty maja tylko kosic ludzi. To zadna walka z epidemia
@BaBaZRaDoMiA: Beka z ciebie, policja nie służy obywatelom, policja wypełnia rozkazy z góry, jak dostaną rozkaz żeby każdego pałować to będą ci "służyli" palowaniem. Sprawdzić czy nie troll :)
@MegaJM: ok. Gdzie jadę? Odpowiadam że jadę o tu, prosto. Zawsze jak widzisz złosliwą albo żądną władzy bagietę to się obsrywasz pomimo, że na legalu się przemieszczasz?
@lewackiantypatriota @MegaJM potwierdzam, dzisiaj koleżance mojej mamy sprawdzali siatkę z zakupami z lidla... było lekko po południu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oni naprawdę dostali przyzwolenie od zbawcy narodu i się w tych pustych łbach poj#$@ło.
@sprzedafcaMakaronu Gdzie napisałem że służą? Z tego co widzę to napisałem że "mają służyć" ale niestety nie każdy policjant to człowiek. Także beka to chyba z ciebie
@nirvikalpasamadhi: potwierdzam, współpracownik z zakładu kolegi wyszedł do sklepu,został zatrzymany, sprawdzili co ma w siatce - wódka i piwo, dostał mandat 500 zł.
Może teraz wiesz po co się ktoś tłumaczy i stara uniknąć mandatu. Nie każdy ma czas i ochotę załatwiać odwołania i latać po sądach.
@haosek: Czasami warto jak np. teraz gdy im w głowach się poprzewracało, dzisiaj stałem na skrzyżowaniu, policja obok, rowerzyści po pasach, spacerują ludzie, ale luźno, a policja nic (Obrzeża Trójmiasta). Są policjanci i policjanci.
Ale trzeba i tak próbować, nie można ich nauczyć bezprawnych działań, bo im ego nie w tę stronę urośnie, mają mieć poczucie wartości z pomocy ludziom, a nie z męczenia ludzi. Wykazać mogli się osiągając stopień naukowy, a nie na ulicy po maturze wykorzystując mundur.
pokaż spoiler Też miałem sprawy, ale i też karne, oczywiście wygrane, więc ten klimat trochę znam.
Jeden Mireczek coś fajnego ostatnio podesłał (niektóre mandaty są bezprawne) - nie testowałem, ale spytam prawnika.
@nirvikalpasamadhi: apropo sklepów, w Wieluniu stali pod Kauflandem i kazali pokazywać paragony. Za zakupy typu piwko - mandacik. Ludzie głupi przyjmowali.
@lewackiantypatriota
A tu jest podstawa prawna interwencji art. 46a i art. 46b pkt 1–6 i 8–12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zaka-
żeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284, 322 i 374).
ZŁA POLICJA!
Jeden Mireczek - nie testowałem, ale spytam prawnika.
@ThomasE: Nie musisz pytać prawnika - to szczera prawda (tak samo jak ten wpis OP). Dodatkowo oprócz zawieszenia w obowiązkach policjant ten aż do wyroku trafia z automatu do gułagu na Syberii. Takie jest prawo w Polsce. Tak, to szczera prawda. Podesłał mi to inny mireczek:
@DonGustavo A tu jest podstawa prawna interwencji art. 46a i art. 46b pkt 1–6 i 8–12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zaka-
żeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284, 322 i 374).
ZŁA POLICJA!
@Porucznik_Blaze
A tu jest podstawa prawna interwencji art. 46a i art. 46b pkt 1–6 i 8–12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zaka-
żeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284, 322 i 374).
ZŁA POLICJA!
@haosek Odmowa przyjęcia mandatu to żadne wykroczenie to prawo i za to nie może na a być sądzonym. Przedawnienie karalności wykroczenia to 2 lata więc kolego chyba coś ściemniasz.
@nirvikalpasamadhi: Potwierdziam. Kumpel w Łodzi na Suwalskiej mieszka. 70 metrów od żabki. Zgarnęli go po wyjsciu ze sklepu. Miał w torbie kajzerki ,jakiś ser i 2 piwa. Dostał 150zł mandatu bo piwa nie są środkiem pierwszej potrzeby. Syn policjanta. Na nic sie zdały tłumaczenia i dzwonienia do taty przy nich. Stwierdził że od dzisiaj j%$$! policję a jego tata wziął zwolnienie lekarskie na pół roku. .
A jak ktoś się rzuca do nich, że wykonują swoje obowiązki
@MegaJM: a kto wspomniał o rzucaniu się na nich? Mogą się spytać. Ale nie ma paragrafu który zobowiązuje do odpowiedzi. Więc mogę odmówić, a im nic do tego. Prawo do zachowania milczenia przysługuje nawet przestępcom przyłapanym na gorącym uczynku a policja nie ma prawa dokonywać samosądu, od tego jest prokurator i sędzia a nie ZOMOwiec który czym prędzej robi donos do Sanepidu
@lewackiantypatriota: ja słyszałem, ze w innych miejscach Policja jest bardziej wyrozumiała bo wszystko zależy od interpretacji komendanta. Jeżdżę do pracy prawie codziennie, mamy zmiany z kolega.. i jeszcze nie spotkałem Policji. Na powrocie to samo. Ale koledzy mieli, stoją w godzinach innych niż rano i popołudniu. Odpowiadali, ze z pracy albo do sklepu i na tym sie kończyło. Wracając z pracy po drodze widać osoby na rowerach, oczywiście pełno aut na parkingach przy działkach ogrodowych i żadnej interwencji.
@lewackiantypatriota: Nie no, ma prawo pytać. Jak kulturalnie spytają, to Obywatel ma też prawo kulturalnie odpowiedzieć, jeśli ma ochotę na konwersację. Ale nie ma obowiązku odpowiadać, żaden przepis nie przewiduje koniecznosci odpowiedzi na pytania "skąd dokąd i poco"
Hohoho. Ja Ci powiem coś. Ja zawsze kładłem lachę tak jak tutaj nam doradzasz. Już miałem 3 sprawy w sądzie - za odmowę przyjęcia mandatu. Kur.. i to jest cyrk i tyle. Najpierw dostajesz wyrok nakazowy, odwołuj się od niego, potem do sądu na X spraw, trzeba się zwalniać z pracy, jechać do sądu itp. itd.
Jedna z lepszych akcji to odmowa przyjęcia mandatu za przeklinanie - sprawa się ciągła DWA I PÓŁ ROKU.
Może teraz wiesz po co się ktoś tłumaczy i stara uniknąć mandatu. Nie każdy ma czas i ochotę załatwiać odwołania i latać po sądach.
@haosek: No dobra, ale tak z ciekawości to wygrałeś wszystkie sprawy ?
@lewackiantypatriota: Akurat byliśmy większa grupą przy jednym "evencie" w mieście. Wjechała policja - jacyś małolaci i stwierdzili, że wszyscy dostajemy mandat za przeklinanie. Nie wiem czy podbijali statystyki czy trening urządzili sobie.
@3330235: Nie chce mi się dokładnie opisywać. Generalnie schemat był podobny. Odmowa przyjęcia mandatu, wyrok "bez sprawy", odwołanie się i wjeżdża sprawa normalna. Generalnie największy cyrk był z tym przeklinaniem. Dwa i pół roku sprawa się ciągła (parę razy przekładali termin, bo sędzina niby chora była). Koniec końców doszło do tego, że pani sędzia zarządzając przerwę kazała policjantom stać 15 metrów od siebie, aby nie ustalali żadnych zeznań ( ͡° ͜ʖ ͡°). Wszystkie sprawy - uniewinnienie.
@blade9999: Tak. Wszystkie sprawy - uniewinnienie. Wszystkie były z pvpy, a policjanci na każdą przychodzili z ignorancją. Nie wiem, nie pamiętam, to było dawno... takich sytuacji jest multum. A dowody? Jak już poruszam sprawę mandatu za przeklinanie to dowodem na naszą winę było np. nagranie z monitoringu jednego ze sklepów - bez dźwięku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lewackiantypatriota: niestety masz obowiązek udzielić takiej informacji. Nielegalne gromadzenie się to jak to wykopki mówią brak podstaw = art 54 Kodeksu Wykroczeń = 500 MKK lub czynności wyjasniające = 5000 zł. pozdrawiam bo wiem co mówię.
@Dodatni: To jak to zatem jest z Rozporządzeniem z dnia 31 marca 2020 roku, którym Rada Ministrów wprowadziła nam zakaz przemieszczania się po kraju. Po pierwsze na wstępie Rozporządzenia Rada Ministrów powołuje się, że wydała to rozporządzenie na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi. To możemy się zatem już skupić jedynie na tych artykułach i zastanowić się, czy te przepisy powyższej ustawy w ogóle upoważniają Radę Ministrów do wydania jakiegokolwiek zakazu przemieszczania się po Polsce, bo tylko wtedy taki zakaz mógłby zostać określony Rozporządzeniem. I tu wielkie zaskoczenie, bo powyższa ustawa, w ogóle nie przewiduje, aby na jej podstawie w ogóle mógł być wprowadzony zakaz przemieszczania się po Polsce. Ustawa ta nie daje nikomu, a w szczególności Radzie Ministrów, upoważnienia do wprowadzenia zakazu przemieszczania się.
Jedynie co w omawianej kwestii Rada Ministrów, na podstawie powyższej ustawy, mogłaby wprowadzić, to „nakaz określonego sposobu przemieszczania się” i mówi o tym wyraźnie art. 46 b pkt. 12). Treść tego przepisu jest jednoznaczna. Na podstawie powyższej Ustawy Rada Ministrów, i tylko ona, może nakazać nam, w jaki sposób możemy się przemieszczać, ale nie może nam zakazać przemieszczania się. Tym samym wprowadzony Rozporządzeniem zakaz przemieszczania się po Polsce jest bezprawny, bo nie ma oparcia w przepisach ustawy, na którą się to Rozporządzenie powołuje. Tym samym Rozporządzenie to w zakresie wprowadzonego zakazu przemieszczania się jest niezgodne z wyżej wskazanymi art. 52 ust. 1 i 3 oraz art. 92 ust. 1 Konstytucji RP.
"Zaglądali do kufrów, zaglądali do waliz, nie zajrzeli do dupy - tam miałem socjalizm."
@jajcek kochani, mamy to! Mamy swoje własne lata '80 jako pokolenie podobno niezdolne do niczego mamy okazję udowodnić co jesteśmy warci kiedy zabiera się nam wolność!
@qwertyp: No jest na odwrót. Ale po co myśleć ziom. Jak można zakładać, że policjant niema prawa pytać. Przecież nie zmusi do odpowiedzi. I można skłamać jeśli się potrafi.
Kłamiesz albo cię wyj$?#li za chamstwo. Jak ktoś idzie do policji, to pracuje do emerytury. No chyba, że się nie nadaje jak ty.
@MegaJM: Jest jeszcze jedna możlwiość. Pracował w dziale walki z przestępczością gospodarczą jako biegły od zamówień publicznych i IT a teraz zarabia 6 razy tyle jako pełnomocnik rektora ekonomii ,jest programistą freelancerem ,pisze,wdraża i robi consulting w projektach EFS zarabiając 170 zł za godzinę i ma pozycje dyr okręgowego w 2 MLM pasywnie wyciągając kolejne 17 tys. Wtedy nie musi już nawet myśleć o emeryturze bo ma ją w wieku 32 lat z udziałów choćby w elektrowni wiatrowej na śląsku.
Ewentualnie jest też spekulantem i zarabia na tym głupim bitkojnie mając z kilkoma osobami wspólnie kopalniena ukrainie i w mongolii przy cenach prądu 5 centów za kw/h odsprzedając z farmy po 11 centów
Ale to tylko domniemania i teoretyzowanie oczywiscie hehe. Obadaj moje stare wpisy to sie dowiesz czy bredze czy nie, czym sie zajmuję czym nie. I takie tam. Obecnie szukam do zespołu 2 menagerów i handlowca, jak jestes zainteresowany pisz. Wynagrodzenie wypłacane na fakturę Vat (uslugi promocyjne i rekamowe)
@DonMirabello: A co menadżer robi w kopalni niczego? Tak z ciekawości. A poza tym jest prokrastynatą i wolę siedzieć tak po prostu oglądaj na youtube'e jak inni pracują.
@MegaJM: Jeżeli prowadzenie centrali teleinformatycznej w systemie lightnetwork oraz zarządzanie centralnym node o mocy 24 Pb/s jest dla pana kopalnia niczego to chyba lista procedur przy przetargach na dostawy energii elektrycznej na szczeblu ministerialnym niewielu panu powie.
Menagera poszukuję zaś do innej firmy. Branża welnnes, zarządzanie dystrybucją dla firmy z inowrocławia w systemie B2B .Chodliwy towar teraz , żele antybakteryjne etc. Wstępnie proponuję 30% od obrotu
@DarkenSound: No jakbym jechał do roboty, a glina by mnie jeszcze zatrzymał? Pewnie bym mu powiedział że się spieszę do pracy i nie mam czasu z nim rozmawiać. Więc będą musieli mnie aresztować, żebym miał wytłumaczenie czemu się spóźniłem. W szczególności w okresie kiedy większość z zatrudnionych jest praktycznie na wylocie. Co innego własny biznes, jest bardziej elastyczny. I facio miał czas i go zmarnował.
@MegaJM: potwierdzam niech wszyscy odmawiaja bezprawnych mandatow zmieni sie wladza to wszyscy ci ktorzy nakladaja mandaty niezgodne z konstytucji zostana ukrani a przypominam ze tylko pis jest za reszta parti po-psl-sld-konfederacja jest przeciwko temu !
Czy ktoś może mi wyjaśnić co się w ogóle odwaliło i czy jakakolwiek interpretacja ustaw daje podstawy do tego żeby się przywalały w takich okolicznościach ???
Trwa właśnie eksperyment społeczny. Rząd wydał niezgodne z Konstytucją i dlatego nieobowiązujące ex lege rozporządzenie zawierające m.in. zakaz przemieszczania się obywateli z wyłączeniami tak ocennymi, że ta norma nie nadawałaby się do zastosowania w prawie karnym państwa prawnego nawet gdyby legislacja była poprawna (norma byłaby określona ustawą)
Następnie wypuszczono policjantów na obywateli z nakazem egzekwowania, straszenia i nakładania mandatów.
Zalecam w każdym przypadku odmowę przyjęcia takiego mandatu.
@PC86: jestem ciekaw jak się będą sędziowie zachowywać, czy jak zwykle poprą wnioski funkcjonariuszy i przyklepią mandaty jak leci większości ukaranych czy zaczną rzetelnie weryfikować każdy przypadek i umarzać sprawy?
@nirvikalpasamadhi: już gdzieś indziej pisałam, że w nadmiarze wolnego czasu sprawdzam sobie ceny taczek w castoramie i innych tego typu sklepach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PC86: Mam podobne przemyslenia, odnosnie tego "eksperymentu spolecznego" jak go nazwales. Wydaje mi sie, ze wykorzystuja idealna okazje, do sprawdzenia do czego tak naprawde moga sie posunac. Testuja dosc bezpiecznie, bo zawsze PR'owo maja pod reka argument o ratowaniu kraju przed wirusem (i odpowiednio sprzedany, do jakiegos stopnia sie obroni, ludzie zapomna) a jak bedzie trzeba to latwo moga sie o krok zawsze cofnac (dobra, za daleko, statystyki sa juz lepsze, odpuszczamy to czy to). Ale ewidentnie pachnie mi to wkladaniem nogi w drzwi, na zasadzie zdobywania wiedzy: "na ile nam pozwola zanim zacznie sie dym".
jestem ciekaw jak się będą sędziowie zachowywać, czy jak zwykle poprą wnioski funkcjonariuszy i przyklepią mandaty jak leci większości ukaranych czy zaczną rzetelnie weryfikować każdy przypadek i umarzać sprawy?
@Squatlifter: W tak absurdalnych sytuacjach sądy powinny umarzać postępowania z urzędu ze względu na brak istnienia podstawy prawnej obowiązku który obywatel miał naruszyć, na zasadzie art 5 2) kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia
@Squatlifter: ZAWSZE po odmowie dostaje sie zaoczny wyrok nakazowy w przedmiocie zaplaty, nawet nikt tego nie czyta tylko jest klepany z automatu. Tak samo jak pozwy cywilne o zapłatę w eSąd Lublin. Dopiero po złożeniu sprzeciwu (jedno zdanie na kartce a4 napisane w trybie pisma procesowego) sprawia trafia przed "realny" sąd. Ten pierwszy wyrok nie ma zadnego znaczenia.
wyżej napisałem, napiszę i tu, że mam wrażenie, iż niebawem nastąpi strajk. Struna się przeciągnie i po prostu się zbuntujemy.
@nirvikalpasamadhi: Prędzej stopię własną dupą lody arktyki. Polacy to potomkowie tchórzy, tych co nigdy się nie wychylali, to przeżyli powstania i wojny. Dzielni i elity wyginęły. Ewolucja preferowała tchórzy i chwalipiętów. Co Ty chcesz i przeciw czemu walczyć? Z kim? Z sąsiadem? Żałosne pieprzenie pod rozmarzoną publikę. Idzi pomidorówę do lodówki wstaw.
@PC86: Ty odmówisz, oni zamiast mandatu zgłoszą cię do Sanepidu i dostaniesz karę administracyjną, której nie odmówisz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Już nawet coraz więcej jest wiadomości, że w niektórych przypadkach dają mandat i zgłaszają do Sanepidu xD
@nirvikalpasamadhi: Ja to od początku p@%?%$?e. Oczywiście tak, żeby nie utrudniać innym życia, byś samemu bezpiecznym na ile to możliwe i jak najkrócej być w miejscu, gdzie może być akurat więcej ludzi. Ale wychodzę kiedy chcę i nie mam zamiaru dyskutować z tymi pajacami. Dla mnie to już są pajace. Żadnych brudnych papierków od nich do rąk nie wezmę.
@PC86: @WaveCreator: o co cho z tym sanepidem? możecie podać podstawę prawną? jeśli to jest w administracyjnym to też przecież nie jest niezaskarżalne (chociaż oczywiście następuje problem terminu wykonalności w administracyjnym)
Już nawet coraz więcej jest wiadomości, że w niektórych przypadkach dają mandat i zgłaszają do Sanepidu xD
@WaveCreator: gdyby w takiej sytuacji urzędnik sanepidu nałożył na mnie karę (nie mówię o przypadku kwarantanny wynikającej wprost z ustawy- w przypadku kontaktu z osobą zarażoną) to przede wszystkim zgłosiłbym zawiadomienie o nadużyciu uprawnień przez tego konkretnego urzędnika sanepidu i sądził się z nim cywilnie o odszkodowanie i zadośćuczynienie, bo sanepid tak samo nie ma tu ważnej podstawy prawnej.
Co Ty chcesz i przeciw czemu walczyć? Z kim? Z sąsiadem? Żałosne pieprzenie pod rozmarzoną publikę. Idzi pomidorówę do lodówki wstaw.
@Tolstoj-kot: wybacz, ale tyś się chyba z ch... na głowy pozamieniał. Polacy to nie potomkowie tchórzy, tylko potomkowie ludzi, dzięki którym ten kraj nie umarł, mając do tego okazję kilkadziesiąt razy wcześniej. Szanuj Polaków i Polskę. To Ty toczysz wojny z sąsiadem, sąsiedzie do pomidorówki mnie wyganiasz, a sam żeś nie lepszy. Jestem za zjednaniem naszego sąsiedzkiego gremium i wspólnym dążeniu do celu, jakim jest uwolnienie - nareszcie - tej ziemi i ludzi tutaj żyjących od niekończącego się pasma całego fatum. Masz pozytywny pomysł? Ciekawe rozwiązanie? Podziel się, wykaż inteligencją zamiast kręcić gównoburzę i jeździć po ludziach bez przyczyny. Koniecznie też utemperuj swój charakter.
@PC86: trochę nie ogarniam sytuacji. podejrzewam, że policja dostała przykaz żeby odpowiednio nastraszyć obywatela.
ja prawie zostałem upomniany podczas jazdy na rowerze, na szczęście byłem w 'pracy'
kumpel biegał o 6 rano i też dostał upomnienie ;)
jaki prawem?
wyżej napisałem, napiszę i tu, że mam wrażenie, iż niebawem nastąpi strajk. Struna się przeciągnie i po prostu się zbuntujemy.
@nirvikalpasamadhi: Też już pisałem, ale napiszę raz jeszcze. Strajkować, to może by i strajkowali (taaa, Polacy potulne baranki) ale ci pracujący, którzy i tak będą przegłosowani przez tych niepracujących 500+ i emerytów. Patola strajkuje już kolejny bodaj 5 rok, a władza mająca w dupie swoich żywicieli dalej rządzi.
@Squatlifter: Zapytałem dzisiaj znajomą sędzinę z wydziału karnego. Odpowiedziała mi, że jeśli do niej trafi taka sprawa to ona wstrzyma postępowanie i zwróci się z pytaniem do Trybunału Konstytucyjnego o legalność tych "przepisów".
Inna sprawa, że sędzią TK jest teraz np. Krystyna Pawłowicz i to ludzie takiego pokroju teraz decydują, czy coś jest zgodne z konstytucją, no ale cóż...
@PC86: Ustawa o zapobieganiu i zwalczaniu chorób zakaźnych zawiera w art. 46 delegację do wydania rozporządzeń, które m.in określać będą ograniczenia w przemieszczaniu. Co do przepisów rozporządzenia z 30 marca 2020r. to z uwagi na materię jaką regulują - z ich wykładnią nie powinno być żadnych problemów. Sęk tkwi w czym innym - lobby antyrządowe próbuje od kilku dni buntować ludzi, wywoływać niepokoje społeczne - z racji jacy to ludzie, nic mnie już w tym wszystkim nie dziwi.
ale ci pracujący, którzy i tak będą przegłosowani przez tych niepracujących 500+ i emerytów
@Kubaeinstein: zgadzam się, biorę jednak pod uwagę możność zmiany tego stanu rzeczy. Na dokładkę wrzucam do zupy fanatyków PiS. Ludzie bywają niepomiernie odrealnieni, a sprawy na takim szczeblu są dla niego tak odległe, jak mnogość bliskich potrzeb, których liczba wzrasta wraz z kolejnym oczkiem pasa zaciskającego się na Polakach. Nie jest zadowolony nikt, poza bardzo charakterystycznym typem ludzi, który ma tendencję do upartego zdobywania osobistych szczytów kosztem innych ludzi. Mówiąc krótko: po trupach do celu. Przy skali czegoś takiego jak rząd państwa, wykluczam coś takiego jak nieświadomość, to celowe dążenie z pełną świadomością wyrządzanych szkód. Głównym fatum, jakie nawiedziło Polskę poprzez całą jej historię aż do czasów obecnych, jest zmuszenie do walki przeciwko wykorzystywaniu. Wykorzystywanie z reguły jest potępione i wieść o nim wywołuje niemałe oburzenie. Wierzę, że dobrą drogą jest propagowanie porządanych postaw społecznych i wykorzenianie przynoszących szkody. Porządaną jest przeciwdziałanie wykorzystywaniu, a co nieporządane już wiemy.
W istocie rewolucyjnym sposobem byłoby rozprzestrzenianie się zjawiska samoorganizacji i ujednolicenia wśród społeczeństw poprzez propagowanie odpowiednich dla nich postaw wprost z osoby na osobę.
Takie społeczeństwo mogłoby niezależnie lub w odpowiedzi na czynniki zewnętrzne dostosowywać się do panujących warunków, zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych.
@Samarytanintoja: Rozporządzeniem nie wolno wprowadzać regulacji, dla których wprowadzenia Konstytucja zastrzega wyraźnie ustawy, a tak jest w wypadku m.in. właśnie w przypadku ograniczeń podstawowych praw i wolności obywatelskich, ograniczeń przemieszczania się, ograniczeń prowadzenia działalności gospodarczej.
Twierdzenia pisowskich trolli o ważności takiego rozporządzenia są tak absurdalne, jak gdyby zamiast regulować ustrój sądów, procedurę karną i katalog czynów zabronionych (przestępstw) - wydać ustawę zezwalającą ministrowi sprawiedliwości na wydawanie rozporządzeń w tych materiach, bo co z tego że Konstytucja wymaga dla nich ustawy?
Możesz proszę rozwinąć temat? Kare administracyjną trzeba uiścić o ile się orientuję?
@c-o-n: PIS napisał na kolanie tą ustawę o karach administracyjnych na podstawie decyzji sanepidu, ale zalecam urzędnikom sanepidu ostrożność w jej stosowaniu w przypadku naruszenia zaledwie niekonstytucyjnych rozporządzeń ze względu na odpowiedzialność karną a także materialną wobec siebie.
W przypadku otrzymania takiej decyzji mamy tez normalną drogę odwoławczą z KPA i dalej sąd administracyjny, przy każdym odwołaniu można też wnioskować o zawieszenie wykonania kary, co leży w gestii organu odwoławczego a następnie (ewentualnie) sądu.
Struna się przeciągnie i po prostu się zbuntujemy.
@nirvikalpasamadhi: Tak jak pisałem już 2 razy dzisiaj. Komenda wojewódzka w Łodzi 13 maja ogłosiłą przetarg na 17 armatek wodnych i 20 pistoletów i 8 karabinów maszynowych. Na co policji CKMy . Nie wiem. Mimo że pracowałem dokładnie w tej jednostce kiedyś.
@nirvikalpasamadhi: Dobra, przyznam rozbawiłeś mnie tym. Kto się zbuntuje? Gówno leje się strumieniami w tym kraju od wielu lat i nikt się nie "buntował". Nie ma znaczenia czy jest coś robione pod pretekstem walki z wirusem czy z jakiegokolwiek innego powodu. Nikt w Polsce nie będzie się buntować, bo nie ma w tym kartonowym kraju jakiejkolwiek świadomości społecznej, by się przestać między sobą żreć i wspólnie zebrać się w słusznej sprawie.
Ostatnie "strajki" tylko potwierdzają to o czym piszę. Władza zrobi dokładnie to, na co ma ochotę i nie będzie nikogo, kto otwarcie się jej sprzeciwi.
Struna się przeciągnie i po prostu się zbuntujemy.
@nirvikalpasamadhi: Jeśli jeszcze nie nastąpił bunt to już nie nastąpi i oni to wiedzą. Ile można się wkurzać i znosić absurdy takie jak wybory, które nie są niejawne i powszechne (do tego zamiast 100 miejsc składania głosów będzie jedna poczta - walka z pandemią pełną gębą)? Wszyscy gadają ale prawdziwego buntu nie widać, nie jest nawet blisko a robi się za późno.
@darklight: jeśli już mówimy o strajkach, to mamy ku temu dobry powód. Ostatnie bunty zdarzyły się raptem 30 lat temu, to nie tak dawno. Nieważne jakie głębsze detale pokierowały losem strajków zwanych okupacyjnymi, a ważne jest, że ludzie na to poszli, bo i owszem - jak my teraz rozmawiając o tym - mieli ku temu dobry powód. Uwzględniam możność nastąpienia zmiany tego stanu rzeczy o którym mówisz, a taka zmiana może nastąpić, gdy "pałka się przegnie". Granica naszej tolerancji, czy raczej maksymalnego znośnego poziomu zbulwersowania nie będzie rosnąć w nieskończoność i albo eksploduje wywołując bunty i strajki, albo zmieni się w uczucie bezbronności, rozpaczy i w całkowity brak nadziei. Niewątpliwie wszystko zakończy się wielkim cierpieniem. Którą opcję wybierasz?
jak CKMy to do budowania stanowisk ogniowych. Sytuacja mi się nie podoba. Uważam, że zaczyna być groźnie.
@nirvikalpasamadhi: Też mnie to zdziwiło, naprawdę. Być może jakieś dodatkowe rezerwy na wypadek współpracy z wojskiem w zupełnie innym temacie ale dziwnie mi to wygląda. Zwłaszcza że współpracowałem z jedną łódzką jednostką i nie posiadaliśmy broni stacjonarnej nawet tam (jednostka na 6 sierpnia dawne CSWSM) . Dzisiaj oglądałem też 2 filmy na YT i o takich przetargach informował też Krzysiek Ator na terenie mazowieckiego .
@DonMirabello: Czyli wiedzą co się szykuje i się zabezpieczają. Widzę, że sytuacja rozwija się zybciej niż sądziłem. Jestem ciekaw czy będzie więcej zamówień tego typu i w jakich ilościach, o ile nie zostanie to utajnione. Ma prawo zostać utajnione?
@nirvikalpasamadhi: Dorzucam ofertę z dzisiaj .Ponad 120 furgonów do działań wypadowych dla prewencji. Znalazłem też zamówienie na 600 ładownic do kalibru 7,92 ( karabinowa kiedyś używana przez niemców w Sturmgeweh) i kilka innych ciekawostek .No trochę sie dzieje
@DonGustavo: Następnym razem to nie wierz w takie baity jak ten utworzony przez @wiesiekwieloryb
Non stop ludzie piszą takie głupoty a brak dowodów.
To powoli wygląda jak UFO, każdy mówi o tym a nikt, w dobie kamer w kieszeni, nie ma żadnego dowodu.
@m0rgi: Właśnie dobrze prawisz. U mnie przed blokiem jest myjnia samochodowa i jeszcze nie widziałem, żeby patrol policji nakładał mandaty. Ludzie sobie myją auta i jest spoko.
Trzeba być idiotą, żeby obwiniać sługę za rozporządzenia pana, co sługa je wykonuje. To certyfikat na potwierdzenie imbecylizmu ode mnie macie. Policja to. Policja tamto. Sługa winny! To sługę kijami obić.
Polacy, ten naród nie istnieje. Elity waleczne wibite wszystkie. Zostali tylko potomkowie chłopów, tchórzy i głupców. To na każdym kroku widać. Jaki zabobon, jaka ciemnota, jaki upadek myśli tu grasuje.
@Tolstoj-kot: A co to "sługa" nie ma mózgu? Dostaje polecenia od pisu telepatycznie "wal mandat"? Policjant też człowiek i może dogadać się jak człowiek z człowiekiem i dać upomnienie i do widzenia.
@Tolstoj-kot: Każdy jest odpowiedzialny moralnie za swoje czyny, nawet te które wykonuje dla swojego pracodawcy. Jeżeli Policjanci wykonują absurdalne, bezprawne wytyczne, dokładając do tego jeszcze swojej chorej inwencji to są jak najbardziej winni i powinni być piętnowani.
Nikt ich na siłę do Policji nie wcielał i zawsze mogą zmienić pracę. Jeżeli postanawiają swoim nazwiskiem firmować ten reżim to niech mają za swoje.
To nie są bezmyślne narzędzia tylko świadomi ludzie.
Jak Tobie pracodawca nagle poleci gnębić klientów to będziesz wykonywał polecenie pana bo jesteś sługą?¯\_(ツ)_/¯
@Porucznik_Blaze: @InformacjaPrawdziwaI: Ja i bez waszych komentarzy wiem, że połowa tu, to jest w stopniu wyfrunięcia ponad profesorów. Aż takie trąby mądrale! Nie musicie mi tego komunikować, ani do niczego się przyznawać. Geniusz myśli świeci w waszych oczach, zaraz obok płomienia pochodni i wideł. O wy najmądrzejsi!
W pełni rozumiem, że wy, to jesteście tak hardzi, że zawsze sprzeciwiacie się durnym pomysłom szefa. Że nie zależy wam na pracy, ani gdyby za nią krótsza emerytura była.
Noż, wy, bohaterowie polscy jesteście! Pieprzyć Monte Cassino! Samosierrę pieprzyć! Wy bohatery! Kwiaty pod buty wasze! Prowadźcie naród wodzowie!
@Tolstoj-kot: Tu się z Tobą w 100% zgadzam. Policjant dostał rozkaz albo polecenie służbowe to musi to wykonać i tyle. Jak nie to nagana, brak premii i wszystko w tym temacie. Niestety wykopki tego nie rozumieją.
@Tolstoj-kot: trzeba będzie przepraszać SS-mannów, że wykonywali rozkazy. A może nawet płacić odszkodowania tym, którzy strzelali ale się nie cieszyli.
@Tolstoj-kot: milicjanci też się tak tłumaczyli a mimo to byliście gotowi ich zlinczować, po sądach ciągać i pozbawiać nabytych praw. Więc towarzyszu, oj przepraszam zapomniałem, że Wy w PiS nie lubicie tej nazwy, no to człowieku skończ p@%@$?!ić.
Policjant dostał rozkaz albo polecenie służbowe to musi to wykonać i tyle.
@Rudyzzadupia: jeśli polecenie służbowe albo rozkaz wymaga złamania prawa (w tym wypadku: przekroczenie uprawnień poprzez wypisanie mandatu za czyn, który nie jest prawnie zabroniony), to jak najbardziej można odmówić jego wykonania i nie ponieść żadnych konsekwencji. Nawet w wojsku to mówili na szkoleniu, więc w policji tym bardziej.
@Fafrocel: Nazwy im sie skonczyly, beda mieli problem z rebrandingiem.
Ja p#!#%$?e to co sie dzieje to jest taki cyrk, ze nie mam sily. Ja piwniczak z IT, co z policja malo co mial wspolnego - i mial zwykle o nich dobre zdanie, zwlaszcza o tych malomiasteczkowych bo ganiali patologie, reagowali szybko i skutecznie na moje zgloszenia - jestem teraz pierwszy co krzyczy CHWDP.
Swiat stanal na glowie. Tak se sp#!#%$?ic opinie w kilka tygodni to trzeba umiec.
@Tolstoj-kot: Wg Ciebie mam potulnie podporządkować się ze względu na biednego podwładnego jakichś panów i mam mu współczuć ? Owszem, współczuję takiemu braku własnego rozumu, ale moja empatia tak głęboko do kieszeni nie sięga.
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
Polityka plików cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
+1898
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1095
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota: Ma prawo pytać nawet bez epidemii.
+784
pokaż komentarz
slyszalem, ze sprawdzają siatki z zakupami, czy to sa niezbedne zakupy
@lewackiantypatriota: CO? Niedowierzam. To już byłaby przesada niepoliczalnych rozmiarów. Nawet jeśli, to i takie gadanie jednak z czegoś się bierze i gdy tak czytam, szczerze, coraz bliżej widzę jakiś pospolity rozruch. Coś mi się wydaje, że niebawem uruchomią się stare metody i Gdańsk będzie czytał z wagonów łańcuszki od Śląska.
+489
pokaż komentarz
@MegaJM: Paragraf or didn't happen
-166
pokaż komentarz
@MegaJM Mam prawo odpowiedzieć na pytanie, którego nie ma prawa zadać: - do dupy.
+272
pokaż komentarz
@MegaJM: widac Tobie to nawet w dupe zajrza bez pozwolenia
+279
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota: nie czepiaj się, chciał być uczciwy/miły. To nie OP jest problemem, tylko milicja na ulicach.
+21
pokaż komentarz
slyszalem, ze sprawdzają siatki z zakupami
@lewackiantypatriota: to u mnie w weekendy tylko reklamówka z browarami. Niezbędne jak siedzisz w domu i kisisz nfx itp.
+33
pokaż komentarz
@MegaJM: pytać może każdy, kwestia tego komu należy odpowiedzieć
+595
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota: @nirvikalpasamadhi: @DonGustavo: Stara maksyma zaczyna obowiązywać: "Zaglądali do kufrów, zaglądali do waliz, nie zajrzeli do dupy - tam miałem socjalizm."
+28
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota: najlepsze ze @wiesiekwieloryb nie ściemnia - wygwyzdów - taka miejscowość jest na podkarpaciu koło Rzeszowa :) (ʘ‿ʘ)(ʘ‿ʘ)
+425
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota: Hohoho. Ja Ci powiem coś. Ja zawsze kładłem lachę tak jak tutaj nam doradzasz. Już miałem 3 sprawy w sądzie - za odmowę przyjęcia mandatu. Kur.. i to jest cyrk i tyle. Najpierw dostajesz wyrok nakazowy, odwołuj się od niego, potem do sądu na X spraw, trzeba się zwalniać z pracy, jechać do sądu itp. itd.
Jedna z lepszych akcji to odmowa przyjęcia mandatu za przeklinanie - sprawa się ciągła DWA I PÓŁ ROKU.
Może teraz wiesz po co się ktoś tłumaczy i stara uniknąć mandatu. Nie każdy ma czas i ochotę załatwiać odwołania i latać po sądach.
-6
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+56
pokaż komentarz
@MegaJM może w twojej p%%@zie zabitej dechami mają takie prawo. W naszym państwie to oni mają służyć właśnie zwykłym obywatelom żeby wyłapywali prawdziwych przestępców właśnie po to żeby można było bezpiecznie dojechać do pracy do sklepu czy gdziekolwiek indziej zwykły kowalski ma ochotę jechać/pójść
+1
pokaż komentarz
@MegaJM: a co ty milicjant?
+22
pokaż komentarz
@Porucznik_Blaze:
źródło: wykop.pl
+59
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+418
pokaż komentarz
@MegaJM: Osobiście byłem świadkiem, jak panowie w mundurach zatrzymali na ulicy idącą kobietę, która w siatce (takiej na zakupy) targała zakupy... Panowie w mundurach wzięli i wysypali tej pani te jej zakupy na chodnik, aby stwierdzić, że nie znajdują się miedzy nimi artykuły niedozwolone (zakazane przez władzę)...
Działo się to na ulicach mojego rodzinnego Tczewa w dniu 31.08.1982 roku, panowie w mundurach należeli do formacji ZOMO - dzisiaj pewnie taka sytuacje wydaje się nieprawdopodobna? Ale ręki sobie za to uciąć bym nie dał....
-222
pokaż komentarz
@DonGustavo: Wystarczy być uprzejmym i niema z nimi problemu. A jak ktoś się rzuca do nich, że wykonują swoje obowiązki to kończy z mandatem jak ten palant. Bo jakby się nie stawiał i powiedział do kogo od razu to by się rozeszli. A z jego opisu wynika, że jest głupi i od początku szedł na starcie. No to ma za swoje. Teraz pewnie to oleje, a później nie będzie w stanie udowodnić gdzie jechał i zapłaci.
+182
pokaż komentarz
@MegaJM: a jakim prawem ma sie tlumaczyc gdzie jedzie? Obudz sie pan bo nie ma stanu nadzwyczajnego a te mandaty maja tylko kosic ludzi. To zadna walka z epidemia
+55
pokaż komentarz
@BaBaZRaDoMiA: Beka z ciebie, policja nie służy obywatelom, policja wypełnia rozkazy z góry, jak dostaną rozkaz żeby każdego pałować to będą ci "służyli" palowaniem. Sprawdzić czy nie troll :)
+13
pokaż komentarz
ze sprawdzają siatki z zakupami, czy to sa niezbedne zakupy.
@lewackiantypatriota: Co, czyli jak pojde np. po pol litra i lody, to wp%?$!??a mi mandat xD? A co jesli tak moja dieta tak wyglada?
+9
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: https://wrc.net.pl/kw-policja-sprawdzi-po-co-jedziesz-do-sklepu-piwko-to-moze-wiazac-sie-z-mandatem
@lewackiantypatriota: chyba żartujesz... ja.. naprawdę jestem w tak ciężkim szoku, że nie potrafię tego skomentować. To się musi skończyć.
-93
pokaż komentarz
@BaBaZRaDoMiA: Jest wyjątkowa sytuacja i niezależnie czy prawdziwa, powinno się dążyć do porządku a nie anarchii.
0
pokaż komentarz
@MegaJM: ok. Gdzie jadę? Odpowiadam że jadę o tu, prosto. Zawsze jak widzisz złosliwą albo żądną władzy bagietę to się obsrywasz pomimo, że na legalu się przemieszczasz?
+31
pokaż komentarz
od początku szedł na starcie
@MegaJM: no, milicji lepiej nie fikać. Mogli go aresztować na 48h potem przypadkiem trafić paralizatorem. Racja. Pamiętam to z PRL.
+28
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota @MegaJM potwierdzam, dzisiaj koleżance mojej mamy sprawdzali siatkę z zakupami z lidla... było lekko po południu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oni naprawdę dostali przyzwolenie od zbawcy narodu i się w tych pustych łbach poj#$@ło.
-2
pokaż komentarz
@MegaJM a masz minuska ( :
-2
pokaż komentarz
@sprzedafcaMakaronu Gdzie napisałem że służą? Z tego co widzę to napisałem że "mają służyć" ale niestety nie każdy policjant to człowiek. Także beka to chyba z ciebie
-2
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: potwierdzam, współpracownik z zakładu kolegi wyszedł do sklepu,został zatrzymany, sprawdzili co ma w siatce - wódka i piwo, dostał mandat 500 zł.
-2
pokaż komentarz
@BaBaZRaDoMiA: Nie każdy policjant to człowiek, niektórzy to kobiety #pdk ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
+51
pokaż komentarz
Może teraz wiesz po co się ktoś tłumaczy i stara uniknąć mandatu. Nie każdy ma czas i ochotę załatwiać odwołania i latać po sądach.
@haosek: Czasami warto jak np. teraz gdy im w głowach się poprzewracało, dzisiaj stałem na skrzyżowaniu, policja obok, rowerzyści po pasach, spacerują ludzie, ale luźno, a policja nic (Obrzeża Trójmiasta). Są policjanci i policjanci.
Ale trzeba i tak próbować, nie można ich nauczyć bezprawnych działań, bo im ego nie w tę stronę urośnie, mają mieć poczucie wartości z pomocy ludziom, a nie z męczenia ludzi. Wykazać mogli się osiągając stopień naukowy, a nie na ulicy po maturze wykorzystując mundur.
pokaż spoiler
Też miałem sprawy, ale i też karne, oczywiście wygrane, więc ten klimat trochę znam.
Jeden Mireczek coś fajnego ostatnio podesłał (niektóre mandaty są bezprawne) - nie testowałem, ale spytam prawnika.
źródło: wetert3434.jpeg
+9
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: apropo sklepów, w Wieluniu stali pod Kauflandem i kazali pokazywać paragony. Za zakupy typu piwko - mandacik. Ludzie głupi przyjmowali.
+3
pokaż komentarz
@MegaJM: zapytać może. Ja nie mam obowiazku odpowiedzieć. Nie ma takiego prawa.
+6
pokaż komentarz
@rysiek___
. . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .
źródło: 1586377421857.google.android.apps.maps.jpg
-1
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota: wyj$$$ne.
0
pokaż komentarz
@ThomasE: daj link do oryginalnego wpisu, dodam se do ulubionych
-1
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota
Ja pana policjanta nie pytałem po co panu matura do takiej Mcpracy...
-1
pokaż komentarz
@ThomasE: skąd pewność, że tak to działa i który to wymyślił?
0
pokaż komentarz
@aarek68: chciałam pisać wielce wzburzony komentarz, ale doczytałam drugą część. Cholera, a tak bardzo sytuacja prawdopodobna obecnie.
0
pokaż komentarz
@ThomasE wołaj
+2
pokaż komentarz
powinno się dążyć do porządku a nie anarchii.
@MegaJM: i dlatego właśnie policja powinna przestrzegać obowiązującego prawa, a nie wymyślać sobie własne ¯\_(ツ)_/¯
-2
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota
A tu jest podstawa prawna interwencji art. 46a i art. 46b pkt 1–6 i 8–12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zaka-
żeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284, 322 i 374).
ZŁA POLICJA!
-3
pokaż komentarz
Jeden Mireczek - nie testowałem, ale spytam prawnika.
@ThomasE: Nie musisz pytać prawnika - to szczera prawda (tak samo jak ten wpis OP). Dodatkowo oprócz zawieszenia w obowiązkach policjant ten aż do wyroku trafia z automatu do gułagu na Syberii. Takie jest prawo w Polsce. Tak, to szczera prawda. Podesłał mi to inny mireczek:
źródło: sprawdzone_info.jpg
-4
pokaż komentarz
@DonGustavo A tu jest podstawa prawna interwencji art. 46a i art. 46b pkt 1–6 i 8–12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zaka-
żeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284, 322 i 374).
ZŁA POLICJA!
-5
pokaż komentarz
@Porucznik_Blaze
A tu jest podstawa prawna interwencji art. 46a i art. 46b pkt 1–6 i 8–12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zaka-
żeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284, 322 i 374).
ZŁA POLICJA!
-2
pokaż komentarz
@haosek Odmowa przyjęcia mandatu to żadne wykroczenie to prawo i za to nie może na a być sądzonym. Przedawnienie karalności wykroczenia to 2 lata więc kolego chyba coś ściemniasz.
0
pokaż komentarz
@MegaJM: palant chociaż zna swoje prawa w przeciwieństwie do politycznej policji
0
pokaż komentarz
@MegaJM to tylko w programie "Drogówka" na TV4. "panie kierowco, a dokąd to Pan się tak spieszy?"
0
pokaż komentarz
@Dodatni: tym to ja dupe se moge podetrzec palancie z pisu( ͡° ͜ʖ ͡°)
+12
pokaż komentarz
CO? Niedowierzam
@nirvikalpasamadhi: Potwierdziam. Kumpel w Łodzi na Suwalskiej mieszka. 70 metrów od żabki. Zgarnęli go po wyjsciu ze sklepu. Miał w torbie kajzerki ,jakiś ser i 2 piwa. Dostał 150zł mandatu bo piwa nie są środkiem pierwszej potrzeby. Syn policjanta. Na nic sie zdały tłumaczenia i dzwonienia do taty przy nich. Stwierdził że od dzisiaj j%$$! policję a jego tata wziął zwolnienie lekarskie na pół roku. .
+11
pokaż komentarz
A jak ktoś się rzuca do nich, że wykonują swoje obowiązki
@MegaJM: a kto wspomniał o rzucaniu się na nich? Mogą się spytać. Ale nie ma paragrafu który zobowiązuje do odpowiedzi. Więc mogę odmówić, a im nic do tego. Prawo do zachowania milczenia przysługuje nawet przestępcom przyłapanym na gorącym uczynku a policja nie ma prawa dokonywać samosądu, od tego jest prokurator i sędzia a nie ZOMOwiec który czym prędzej robi donos do Sanepidu
-1
pokaż komentarz
@DonGustavo
Przecież ta ustawa jest z 2008 roku. Pozdrawiam
+17
pokaż komentarz
Wystarczy być uprzejmym i niema z nimi problemu
@MegaJM: Pracowałem w policji 6 lat i nie potwierdzam .
+2
pokaż komentarz
@abhagebhar: Ja pamietam sprzed miesiąca jak facetowi razili jądra w kiblu na komendzie
0
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota: ja słyszałem, ze w innych miejscach Policja jest bardziej wyrozumiała bo wszystko zależy od interpretacji komendanta. Jeżdżę do pracy prawie codziennie, mamy zmiany z kolega.. i jeszcze nie spotkałem Policji. Na powrocie to samo. Ale koledzy mieli, stoją w godzinach innych niż rano i popołudniu. Odpowiadali, ze z pracy albo do sklepu i na tym sie kończyło. Wracając z pracy po drodze widać osoby na rowerach, oczywiście pełno aut na parkingach przy działkach ogrodowych i żadnej interwencji.
0
pokaż komentarz
@haosek: ciekawi mnie, jak te wszystkie sprawy się zakończyły? Prosiłbym o szczegółowa opowieść każdej oddzielnie, dzieki
0
pokaż komentarz
@DonGustavo (✌ ゚ ∀ ゚)☞
0
pokaż komentarz
@rysiek___: jest Pogwizdów, Wygwizdów jest koło lodzi
0
pokaż komentarz
policja nie ma prawa pytac obywatela
@lewackiantypatriota: Nie no, ma prawo pytać. Jak kulturalnie spytają, to Obywatel ma też prawo kulturalnie odpowiedzieć, jeśli ma ochotę na konwersację. Ale nie ma obowiązku odpowiadać, żaden przepis nie przewiduje koniecznosci odpowiedzi na pytania "skąd dokąd i poco"
+1
pokaż komentarz
Hohoho. Ja Ci powiem coś. Ja zawsze kładłem lachę tak jak tutaj nam doradzasz. Już miałem 3 sprawy w sądzie - za odmowę przyjęcia mandatu. Kur.. i to jest cyrk i tyle. Najpierw dostajesz wyrok nakazowy, odwołuj się od niego, potem do sądu na X spraw, trzeba się zwalniać z pracy, jechać do sądu itp. itd.
Jedna z lepszych akcji to odmowa przyjęcia mandatu za przeklinanie - sprawa się ciągła DWA I PÓŁ ROKU.
Może teraz wiesz po co się ktoś tłumaczy i stara uniknąć mandatu. Nie każdy ma czas i ochotę załatwiać odwołania i latać po sądach.
@haosek: No dobra, ale tak z ciekawości to wygrałeś wszystkie sprawy ?
+5
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota: Akurat byliśmy większa grupą przy jednym "evencie" w mieście. Wjechała policja - jacyś małolaci i stwierdzili, że wszyscy dostajemy mandat za przeklinanie. Nie wiem czy podbijali statystyki czy trening urządzili sobie.
@3330235: Nie chce mi się dokładnie opisywać. Generalnie schemat był podobny. Odmowa przyjęcia mandatu, wyrok "bez sprawy", odwołanie się i wjeżdża sprawa normalna. Generalnie największy cyrk był z tym przeklinaniem. Dwa i pół roku sprawa się ciągła (parę razy przekładali termin, bo sędzina niby chora była). Koniec końców doszło do tego, że pani sędzia zarządzając przerwę kazała policjantom stać 15 metrów od siebie, aby nie ustalali żadnych zeznań ( ͡° ͜ʖ ͡°). Wszystkie sprawy - uniewinnienie.
@blade9999: Tak. Wszystkie sprawy - uniewinnienie. Wszystkie były z pvpy, a policjanci na każdą przychodzili z ignorancją. Nie wiem, nie pamiętam, to było dawno... takich sytuacji jest multum. A dowody? Jak już poruszam sprawę mandatu za przeklinanie to dowodem na naszą winę było np. nagranie z monitoringu jednego ze sklepów - bez dźwięku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota: niestety masz obowiązek udzielić takiej informacji. Nielegalne gromadzenie się to jak to wykopki mówią brak podstaw = art 54 Kodeksu Wykroczeń = 500 MKK lub czynności wyjasniające = 5000 zł. pozdrawiam bo wiem co mówię.
0
pokaż komentarz
@MegaJM No oczywiście że ma prawo pytać a obywatel prawo nie odpowiedzieć (☞ ಠ_ಠ)☞
+2
pokaż komentarz
@Dodatni: To jak to zatem jest z Rozporządzeniem z dnia 31 marca 2020 roku, którym Rada Ministrów wprowadziła nam zakaz przemieszczania się po kraju. Po pierwsze na wstępie Rozporządzenia Rada Ministrów powołuje się, że wydała to rozporządzenie na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi. To możemy się zatem już skupić jedynie na tych artykułach i zastanowić się, czy te przepisy powyższej ustawy w ogóle upoważniają Radę Ministrów do wydania jakiegokolwiek zakazu przemieszczania się po Polsce, bo tylko wtedy taki zakaz mógłby zostać określony Rozporządzeniem. I tu wielkie zaskoczenie, bo powyższa ustawa, w ogóle nie przewiduje, aby na jej podstawie w ogóle mógł być wprowadzony zakaz przemieszczania się po Polsce. Ustawa ta nie daje nikomu, a w szczególności Radzie Ministrów, upoważnienia do wprowadzenia zakazu przemieszczania się.
Jedynie co w omawianej kwestii Rada Ministrów, na podstawie powyższej ustawy, mogłaby wprowadzić, to „nakaz określonego sposobu przemieszczania się” i mówi o tym wyraźnie art. 46 b pkt. 12). Treść tego przepisu jest jednoznaczna. Na podstawie powyższej Ustawy Rada Ministrów, i tylko ona, może nakazać nam, w jaki sposób możemy się przemieszczać, ale nie może nam zakazać przemieszczania się. Tym samym wprowadzony Rozporządzeniem zakaz przemieszczania się po Polsce jest bezprawny, bo nie ma oparcia w przepisach ustawy, na którą się to Rozporządzenie powołuje. Tym samym Rozporządzenie to w zakresie wprowadzonego zakazu przemieszczania się jest niezgodne z wyżej wskazanymi art. 52 ust. 1 i 3 oraz art. 92 ust. 1 Konstytucji RP.
0
pokaż komentarz
@DonGustavo Do czego mam się odnieść?
0
pokaż komentarz
@MegaJM: A na podstawie jakiego paragrafu albo ustawy mamy byc uprzejmi? Jaka podstawa prawna moze?
0
pokaż komentarz
"Zaglądali do kufrów, zaglądali do waliz, nie zajrzeli do dupy - tam miałem socjalizm."
@jajcek kochani, mamy to! Mamy swoje własne lata '80 jako pokolenie podobno niezdolne do niczego mamy okazję udowodnić co jesteśmy warci kiedy zabiera się nam wolność!
0
pokaż komentarz
@MegaJM: pytanie brzmi, czy mam obowiązek na takie pytanie odpowiadać.
+1
pokaż komentarz
@jajcek: Wpisałem w google bo chciałem znaleźć piosenkę Kazika w której jest ten tekst, tak mi to do niego jakoś pasowało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@DonMirabello: Kłamiesz albo cię wyj$?#li za chamstwo. Jak ktoś idzie do policji, to pracuje do emerytury. No chyba, że się nie nadaje jak ty.
0
pokaż komentarz
@qwertyp: No jest na odwrót. Ale po co myśleć ziom. Jak można zakładać, że policjant niema prawa pytać. Przecież nie zmusi do odpowiedzi. I można skłamać jeśli się potrafi.
0
pokaż komentarz
Kłamiesz albo cię wyj$?#li za chamstwo. Jak ktoś idzie do policji, to pracuje do emerytury. No chyba, że się nie nadaje jak ty.
@MegaJM: Jest jeszcze jedna możlwiość. Pracował w dziale walki z przestępczością gospodarczą jako biegły od zamówień publicznych i IT a teraz zarabia 6 razy tyle jako pełnomocnik rektora ekonomii ,jest programistą freelancerem ,pisze,wdraża i robi consulting w projektach EFS zarabiając 170 zł za godzinę i ma pozycje dyr okręgowego w 2 MLM pasywnie wyciągając kolejne 17 tys. Wtedy nie musi już nawet myśleć o emeryturze bo ma ją w wieku 32 lat z udziałów choćby w elektrowni wiatrowej na śląsku.
Ewentualnie jest też spekulantem i zarabia na tym głupim bitkojnie mając z kilkoma osobami wspólnie kopalniena ukrainie i w mongolii przy cenach prądu 5 centów za kw/h odsprzedając z farmy po 11 centów
Ale to tylko domniemania i teoretyzowanie oczywiscie hehe. Obadaj moje stare wpisy to sie dowiesz czy bredze czy nie, czym sie zajmuję czym nie. I takie tam. Obecnie szukam do zespołu 2 menagerów i handlowca, jak jestes zainteresowany pisz. Wynagrodzenie wypłacane na fakturę Vat (uslugi promocyjne i rekamowe)
0
pokaż komentarz
@DonMirabello: A co menadżer robi w kopalni niczego? Tak z ciekawości. A poza tym jest prokrastynatą i wolę siedzieć tak po prostu oglądaj na youtube'e jak inni pracują.
0
pokaż komentarz
@MegaJM: Jeżeli prowadzenie centrali teleinformatycznej w systemie lightnetwork oraz zarządzanie centralnym node o mocy 24 Pb/s jest dla pana kopalnia niczego to chyba lista procedur przy przetargach na dostawy energii elektrycznej na szczeblu ministerialnym niewielu panu powie.
Menagera poszukuję zaś do innej firmy. Branża welnnes, zarządzanie dystrybucją dla firmy z inowrocławia w systemie B2B .Chodliwy towar teraz , żele antybakteryjne etc. Wstępnie proponuję 30% od obrotu
0
pokaż komentarz
@lewackiantypatriota: Ma prawo pytać nawet bez epidemii.
@MegaJM: pytać może ale nie ma prawa wymagać odpowiedzi
+1
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: Patrz co tu się wyprawia. Milicja w akcji.
https://www.youtube.com/watch?v=81-KOMo6Uzc
0
pokaż komentarz
@DarkenSound: No oczywiście. Ale trzeba w odpowiedni sposób odmówić, a nie tak się rzucać jak on.
0
pokaż komentarz
@MegaJM: Jak kto? Op? Z tego co op napisał to do nikogo się nie rzucal
0
pokaż komentarz
@DonGustavo: to że nie ma nie znaczy, że nie powinno go być
0
pokaż komentarz
Ma prawo pytać nawet bez epidemii.
@MegaJM: ale nie trzeba odpowiadac
0
pokaż komentarz
@EbacPOPiS: wrzuć ten filmik na główną
+1
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: Już wcześniej ktoś wrzucił na główną.
https://www.wykop.pl/link/5440399/interwencja-milicji-rybolowka-mikolow-05-04-2020/
0
pokaż komentarz
@EbacPOPiS: gitara.
0
pokaż komentarz
@DarkenSound: Nawet po stylu pisania widać, że jest pyskaczem.
0
pokaż komentarz
@MegaJM: bo był wk$?!iony, ty byś też się wk$?!ił
-1
pokaż komentarz
@DarkenSound: No jakbym jechał do roboty, a glina by mnie jeszcze zatrzymał? Pewnie bym mu powiedział że się spieszę do pracy i nie mam czasu z nim rozmawiać. Więc będą musieli mnie aresztować, żebym miał wytłumaczenie czemu się spóźniłem. W szczególności w okresie kiedy większość z zatrudnionych jest praktycznie na wylocie. Co innego własny biznes, jest bardziej elastyczny. I facio miał czas i go zmarnował.
0
pokaż komentarz
@MegaJM: potwierdzam niech wszyscy odmawiaja bezprawnych mandatow zmieni sie wladza to wszyscy ci ktorzy nakladaja mandaty niezgodne z konstytucji zostana ukrani a przypominam ze tylko pis jest za reszta parti po-psl-sld-konfederacja jest przeciwko temu !
-2
pokaż komentarz
@voltq: Co to za tendencyjny bełkot.
+763
pokaż komentarz
Czy ktoś może mi wyjaśnić co się w ogóle odwaliło i czy jakakolwiek interpretacja ustaw daje podstawy do tego żeby się przywalały w takich okolicznościach ???
Trwa właśnie eksperyment społeczny. Rząd wydał niezgodne z Konstytucją i dlatego nieobowiązujące ex lege rozporządzenie zawierające m.in. zakaz przemieszczania się obywateli z wyłączeniami tak ocennymi, że ta norma nie nadawałaby się do zastosowania w prawie karnym państwa prawnego nawet gdyby legislacja była poprawna (norma byłaby określona ustawą)
Następnie wypuszczono policjantów na obywateli z nakazem egzekwowania, straszenia i nakładania mandatów.
Zalecam w każdym przypadku odmowę przyjęcia takiego mandatu.
+396
pokaż komentarz
@PC86: wyżej napisałem, napiszę i tu, że mam wrażenie, iż niebawem nastąpi strajk. Struna się przeciągnie i po prostu się zbuntujemy.
+83
pokaż komentarz
@PC86: jestem ciekaw jak się będą sędziowie zachowywać, czy jak zwykle poprą wnioski funkcjonariuszy i przyklepią mandaty jak leci większości ukaranych czy zaczną rzetelnie weryfikować każdy przypadek i umarzać sprawy?
+33
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: już gdzieś indziej pisałam, że w nadmiarze wolnego czasu sprawdzam sobie ceny taczek w castoramie i innych tego typu sklepach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+190
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: nastąpi strajk ale przed nim rok linuksa
+121
pokaż komentarz
@PC86: Mam podobne przemyslenia, odnosnie tego "eksperymentu spolecznego" jak go nazwales. Wydaje mi sie, ze wykorzystuja idealna okazje, do sprawdzenia do czego tak naprawde moga sie posunac. Testuja dosc bezpiecznie, bo zawsze PR'owo maja pod reka argument o ratowaniu kraju przed wirusem (i odpowiednio sprzedany, do jakiegos stopnia sie obroni, ludzie zapomna) a jak bedzie trzeba to latwo moga sie o krok zawsze cofnac (dobra, za daleko, statystyki sa juz lepsze, odpuszczamy to czy to). Ale ewidentnie pachnie mi to wkladaniem nogi w drzwi, na zasadzie zdobywania wiedzy: "na ile nam pozwola zanim zacznie sie dym".
+30
pokaż komentarz
jestem ciekaw jak się będą sędziowie zachowywać, czy jak zwykle poprą wnioski funkcjonariuszy i przyklepią mandaty jak leci większości ukaranych czy zaczną rzetelnie weryfikować każdy przypadek i umarzać sprawy?
@Squatlifter: W tak absurdalnych sytuacjach sądy powinny umarzać postępowania z urzędu ze względu na brak istnienia podstawy prawnej obowiązku który obywatel miał naruszyć, na zasadzie art 5 2) kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia
+85
pokaż komentarz
@Squatlifter: ZAWSZE po odmowie dostaje sie zaoczny wyrok nakazowy w przedmiocie zaplaty, nawet nikt tego nie czyta tylko jest klepany z automatu. Tak samo jak pozwy cywilne o zapłatę w eSąd Lublin. Dopiero po złożeniu sprzeciwu (jedno zdanie na kartce a4 napisane w trybie pisma procesowego) sprawia trafia przed "realny" sąd. Ten pierwszy wyrok nie ma zadnego znaczenia.
-11
pokaż komentarz
wyżej napisałem, napiszę i tu, że mam wrażenie, iż niebawem nastąpi strajk. Struna się przeciągnie i po prostu się zbuntujemy.
@nirvikalpasamadhi: Prędzej stopię własną dupą lody arktyki. Polacy to potomkowie tchórzy, tych co nigdy się nie wychylali, to przeżyli powstania i wojny. Dzielni i elity wyginęły. Ewolucja preferowała tchórzy i chwalipiętów. Co Ty chcesz i przeciw czemu walczyć? Z kim? Z sąsiadem? Żałosne pieprzenie pod rozmarzoną publikę. Idzi pomidorówę do lodówki wstaw.
+1
pokaż komentarz
@PC86: Ty odmówisz, oni zamiast mandatu zgłoszą cię do Sanepidu i dostaniesz karę administracyjną, której nie odmówisz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Już nawet coraz więcej jest wiadomości, że w niektórych przypadkach dają mandat i zgłaszają do Sanepidu xD
+21
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: Ja to od początku p@%?%$?e. Oczywiście tak, żeby nie utrudniać innym życia, byś samemu bezpiecznym na ile to możliwe i jak najkrócej być w miejscu, gdzie może być akurat więcej ludzi. Ale wychodzę kiedy chcę i nie mam zamiaru dyskutować z tymi pajacami. Dla mnie to już są pajace. Żadnych brudnych papierków od nich do rąk nie wezmę.
-1
pokaż komentarz
@PC86: @WaveCreator: o co cho z tym sanepidem? możecie podać podstawę prawną? jeśli to jest w administracyjnym to też przecież nie jest niezaskarżalne (chociaż oczywiście następuje problem terminu wykonalności w administracyjnym)
+46
pokaż komentarz
Już nawet coraz więcej jest wiadomości, że w niektórych przypadkach dają mandat i zgłaszają do Sanepidu xD
@WaveCreator: gdyby w takiej sytuacji urzędnik sanepidu nałożył na mnie karę (nie mówię o przypadku kwarantanny wynikającej wprost z ustawy- w przypadku kontaktu z osobą zarażoną) to przede wszystkim zgłosiłbym zawiadomienie o nadużyciu uprawnień przez tego konkretnego urzędnika sanepidu i sądził się z nim cywilnie o odszkodowanie i zadośćuczynienie, bo sanepid tak samo nie ma tu ważnej podstawy prawnej.
+9
pokaż komentarz
Co Ty chcesz i przeciw czemu walczyć? Z kim? Z sąsiadem? Żałosne pieprzenie pod rozmarzoną publikę. Idzi pomidorówę do lodówki wstaw.
@Tolstoj-kot: wybacz, ale tyś się chyba z ch... na głowy pozamieniał. Polacy to nie potomkowie tchórzy, tylko potomkowie ludzi, dzięki którym ten kraj nie umarł, mając do tego okazję kilkadziesiąt razy wcześniej. Szanuj Polaków i Polskę. To Ty toczysz wojny z sąsiadem, sąsiedzie do pomidorówki mnie wyganiasz, a sam żeś nie lepszy. Jestem za zjednaniem naszego sąsiedzkiego gremium i wspólnym dążeniu do celu, jakim jest uwolnienie - nareszcie - tej ziemi i ludzi tutaj żyjących od niekończącego się pasma całego fatum. Masz pozytywny pomysł? Ciekawe rozwiązanie? Podziel się, wykaż inteligencją zamiast kręcić gównoburzę i jeździć po ludziach bez przyczyny. Koniecznie też utemperuj swój charakter.
+3
pokaż komentarz
Następnie wypuszczono policjantów na obywateli z nakazem egzekwowania, straszenia i nakładania mandatów.
@PC86: Przy kazdej probie wypisania mandatu proponuje z miejsca przeprowadzic obywatelskie aresztowanie milicjianta.
+5
pokaż komentarz
@PC86: trochę nie ogarniam sytuacji. podejrzewam, że policja dostała przykaz żeby odpowiednio nastraszyć obywatela.
ja prawie zostałem upomniany podczas jazdy na rowerze, na szczęście byłem w 'pracy'
kumpel biegał o 6 rano i też dostał upomnienie ;)
jaki prawem?
+9
pokaż komentarz
wyżej napisałem, napiszę i tu, że mam wrażenie, iż niebawem nastąpi strajk. Struna się przeciągnie i po prostu się zbuntujemy.
@nirvikalpasamadhi: Też już pisałem, ale napiszę raz jeszcze. Strajkować, to może by i strajkowali (taaa, Polacy potulne baranki) ale ci pracujący, którzy i tak będą przegłosowani przez tych niepracujących 500+ i emerytów. Patola strajkuje już kolejny bodaj 5 rok, a władza mająca w dupie swoich żywicieli dalej rządzi.
0
pokaż komentarz
czy jak zwykle poprą wnioski funkcjonariuszy i przyklepią mandaty jak leci
@Squatlifter: Sam sobie odpowiedziałeś, raczej nie będą mieli czasu na pier...olenie się z "domorosłymi prawnikami"( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
+44
pokaż komentarz
jestem ciekaw jak się będą sędziowie zachowywać,
@Squatlifter: Zapytałem dzisiaj znajomą sędzinę z wydziału karnego. Odpowiedziała mi, że jeśli do niej trafi taka sprawa to ona wstrzyma postępowanie i zwróci się z pytaniem do Trybunału Konstytucyjnego o legalność tych "przepisów".
Inna sprawa, że sędzią TK jest teraz np. Krystyna Pawłowicz i to ludzie takiego pokroju teraz decydują, czy coś jest zgodne z konstytucją, no ale cóż...
0
pokaż komentarz
@lubie_kiedy_mowisz_tak: To nie jest idealna okazja bo ludzie boją się wyjść na ulicę - z racji koronawirusa. W normalnych czasach by to nie przeszło.
-2
pokaż komentarz
@PC86: Ustawa o zapobieganiu i zwalczaniu chorób zakaźnych zawiera w art. 46 delegację do wydania rozporządzeń, które m.in określać będą ograniczenia w przemieszczaniu. Co do przepisów rozporządzenia z 30 marca 2020r. to z uwagi na materię jaką regulują - z ich wykładnią nie powinno być żadnych problemów. Sęk tkwi w czym innym - lobby antyrządowe próbuje od kilku dni buntować ludzi, wywoływać niepokoje społeczne - z racji jacy to ludzie, nic mnie już w tym wszystkim nie dziwi.
+1
pokaż komentarz
ale ci pracujący, którzy i tak będą przegłosowani przez tych niepracujących 500+ i emerytów
@Kubaeinstein: zgadzam się, biorę jednak pod uwagę możność zmiany tego stanu rzeczy. Na dokładkę wrzucam do zupy fanatyków PiS. Ludzie bywają niepomiernie odrealnieni, a sprawy na takim szczeblu są dla niego tak odległe, jak mnogość bliskich potrzeb, których liczba wzrasta wraz z kolejnym oczkiem pasa zaciskającego się na Polakach. Nie jest zadowolony nikt, poza bardzo charakterystycznym typem ludzi, który ma tendencję do upartego zdobywania osobistych szczytów kosztem innych ludzi. Mówiąc krótko: po trupach do celu. Przy skali czegoś takiego jak rząd państwa, wykluczam coś takiego jak nieświadomość, to celowe dążenie z pełną świadomością wyrządzanych szkód. Głównym fatum, jakie nawiedziło Polskę poprzez całą jej historię aż do czasów obecnych, jest zmuszenie do walki przeciwko wykorzystywaniu. Wykorzystywanie z reguły jest potępione i wieść o nim wywołuje niemałe oburzenie. Wierzę, że dobrą drogą jest propagowanie porządanych postaw społecznych i wykorzenianie przynoszących szkody. Porządaną jest przeciwdziałanie wykorzystywaniu, a co nieporządane już wiemy.
W istocie rewolucyjnym sposobem byłoby rozprzestrzenianie się zjawiska samoorganizacji i ujednolicenia wśród społeczeństw poprzez propagowanie odpowiednich dla nich postaw wprost z osoby na osobę.
Takie społeczeństwo mogłoby niezależnie lub w odpowiedzi na czynniki zewnętrzne dostosowywać się do panujących warunków, zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych.
+21
pokaż komentarz
@Samarytanintoja: Rozporządzeniem nie wolno wprowadzać regulacji, dla których wprowadzenia Konstytucja zastrzega wyraźnie ustawy, a tak jest w wypadku m.in. właśnie w przypadku ograniczeń podstawowych praw i wolności obywatelskich, ograniczeń przemieszczania się, ograniczeń prowadzenia działalności gospodarczej.
Twierdzenia pisowskich trolli o ważności takiego rozporządzenia są tak absurdalne, jak gdyby zamiast regulować ustrój sądów, procedurę karną i katalog czynów zabronionych (przestępstw) - wydać ustawę zezwalającą ministrowi sprawiedliwości na wydawanie rozporządzeń w tych materiach, bo co z tego że Konstytucja wymaga dla nich ustawy?
+1
pokaż komentarz
@PC86: Możesz proszę rozwinąć temat? Kare administracyjną trzeba uiścić o ile się orientuję?
+4
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: Narazie to tylko przedsiębiorcy protestują w protestach samochodowych. Już mnie wk%@%ia ta partia i nieudolna opozycja.
+2
pokaż komentarz
@cipcipcip: Wszyscy jesteśmy wk$@?ieni.
+2
pokaż komentarz
Możesz proszę rozwinąć temat? Kare administracyjną trzeba uiścić o ile się orientuję?
@c-o-n: PIS napisał na kolanie tą ustawę o karach administracyjnych na podstawie decyzji sanepidu, ale zalecam urzędnikom sanepidu ostrożność w jej stosowaniu w przypadku naruszenia zaledwie niekonstytucyjnych rozporządzeń ze względu na odpowiedzialność karną a także materialną wobec siebie.
W przypadku otrzymania takiej decyzji mamy tez normalną drogę odwoławczą z KPA i dalej sąd administracyjny, przy każdym odwołaniu można też wnioskować o zawieszenie wykonania kary, co leży w gestii organu odwoławczego a następnie (ewentualnie) sądu.
+2
pokaż komentarz
@PC86: dziękuję, zapisze sobie wnioski.
+5
pokaż komentarz
Struna się przeciągnie i po prostu się zbuntujemy.
@nirvikalpasamadhi: Tak jak pisałem już 2 razy dzisiaj. Komenda wojewódzka w Łodzi 13 maja ogłosiłą przetarg na 17 armatek wodnych i 20 pistoletów i 8 karabinów maszynowych. Na co policji CKMy . Nie wiem. Mimo że pracowałem dokładnie w tej jednostce kiedyś.
0
pokaż komentarz
@DonMirabello: jak CKMy to do budowania stanowisk ogniowych. Sytuacja mi się nie podoba. Uważam, że zaczyna być groźnie.
0
pokaż komentarz
@Squatlifter: Nie bedą nic sądy przyklepywać bo w momencie gdy to trafi do sądu, to te przepisy i tak już nie będą obowiązywać
0
pokaż komentarz
i po prostu się zbuntujemy.
@nirvikalpasamadhi: Dobra, przyznam rozbawiłeś mnie tym. Kto się zbuntuje? Gówno leje się strumieniami w tym kraju od wielu lat i nikt się nie "buntował". Nie ma znaczenia czy jest coś robione pod pretekstem walki z wirusem czy z jakiegokolwiek innego powodu. Nikt w Polsce nie będzie się buntować, bo nie ma w tym kartonowym kraju jakiejkolwiek świadomości społecznej, by się przestać między sobą żreć i wspólnie zebrać się w słusznej sprawie.
Ostatnie "strajki" tylko potwierdzają to o czym piszę. Władza zrobi dokładnie to, na co ma ochotę i nie będzie nikogo, kto otwarcie się jej sprzeciwi.
+1
pokaż komentarz
wyżej napisałem, napiszę i tu, że mam wrażenie, iż niebawem nastąpi strajk. Struna się przeciągnie i po prostu się zbuntujemy.
@nirvikalpasamadhi: ja już pisałem, że życzę tej władzy i tym służbom drugiego Majdanu.
Problem w tym, że Polacy wolą robić memeski i śmieszne filmiki o tym co się dzieje zamiast po prostu rozgonić całe to towarzystwo.
0
pokaż komentarz
Struna się przeciągnie i po prostu się zbuntujemy.
@nirvikalpasamadhi: Jeśli jeszcze nie nastąpił bunt to już nie nastąpi i oni to wiedzą. Ile można się wkurzać i znosić absurdy takie jak wybory, które nie są niejawne i powszechne (do tego zamiast 100 miejsc składania głosów będzie jedna poczta - walka z pandemią pełną gębą)? Wszyscy gadają ale prawdziwego buntu nie widać, nie jest nawet blisko a robi się za późno.
0
pokaż komentarz
@darklight: jeśli już mówimy o strajkach, to mamy ku temu dobry powód. Ostatnie bunty zdarzyły się raptem 30 lat temu, to nie tak dawno. Nieważne jakie głębsze detale pokierowały losem strajków zwanych okupacyjnymi, a ważne jest, że ludzie na to poszli, bo i owszem - jak my teraz rozmawiając o tym - mieli ku temu dobry powód. Uwzględniam możność nastąpienia zmiany tego stanu rzeczy o którym mówisz, a taka zmiana może nastąpić, gdy "pałka się przegnie". Granica naszej tolerancji, czy raczej maksymalnego znośnego poziomu zbulwersowania nie będzie rosnąć w nieskończoność i albo eksploduje wywołując bunty i strajki, albo zmieni się w uczucie bezbronności, rozpaczy i w całkowity brak nadziei. Niewątpliwie wszystko zakończy się wielkim cierpieniem. Którą opcję wybierasz?
@Krupier @sosen85
+2
pokaż komentarz
jak CKMy to do budowania stanowisk ogniowych. Sytuacja mi się nie podoba. Uważam, że zaczyna być groźnie.
@nirvikalpasamadhi: Też mnie to zdziwiło, naprawdę. Być może jakieś dodatkowe rezerwy na wypadek współpracy z wojskiem w zupełnie innym temacie ale dziwnie mi to wygląda. Zwłaszcza że współpracowałem z jedną łódzką jednostką i nie posiadaliśmy broni stacjonarnej nawet tam (jednostka na 6 sierpnia dawne CSWSM) . Dzisiaj oglądałem też 2 filmy na YT i o takich przetargach informował też Krzysiek Ator na terenie mazowieckiego .
https://www.youtube.com/watch?v=HaWqKHS9Sk8
Natrafiłem na takie informacje spoza Łodzi. Czyli akcja na szczeblu krajowym
Np w tym artykule. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/policja-sie-zbroi-nowy-sprzet-dla-oddzialow-prewencji-radiowozy-wypadowe-i-armatki/t3x6z5h?fbclid=IwAR3IK6jrt7zdLhH9bCKp9oVb59lr6vN8BUnezm61E9xVQNi8Q-IwMm6XQog
+1
pokaż komentarz
@DonMirabello: Czyli wiedzą co się szykuje i się zabezpieczają. Widzę, że sytuacja rozwija się zybciej niż sądziłem. Jestem ciekaw czy będzie więcej zamówień tego typu i w jakich ilościach, o ile nie zostanie to utajnione. Ma prawo zostać utajnione?
+3
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: Dorzucam ofertę z dzisiaj .Ponad 120 furgonów do działań wypadowych dla prewencji. Znalazłem też zamówienie na 600 ładownic do kalibru 7,92 ( karabinowa kiedyś używana przez niemców w Sturmgeweh) i kilka innych ciekawostek .No trochę sie dzieje
źródło: 111.jpg
+1
pokaż komentarz
@DonMirabello: Da się tego znaleźć więcej?
+2
pokaż komentarz
@nirvikalpasamadhi: Wejdź na strony komend w zamówienia publiczne i przetargi. Jawne publiczne dane. Ale takie nudne ze nie każdy zna i przegląda.
0
pokaż komentarz
@PC86: Policjanci już chyba ogarnęli, że mandatów nie powinni dawać. Wydaje się, że przestali
+356
pokaż komentarz
Nastepnym razem to jak blondi w mudurze podchodzi i mowi 500 to mow ze przebieranek nie lubisz a 500 to za drogo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+25
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+2
pokaż komentarz
@DonGustavo: Następnym razem to nie wierz w takie baity jak ten utworzony przez @wiesiekwieloryb
Non stop ludzie piszą takie głupoty a brak dowodów.
To powoli wygląda jak UFO, każdy mówi o tym a nikt, w dobie kamer w kieszeni, nie ma żadnego dowodu.
-1
pokaż komentarz
@m0rgi: Właśnie dobrze prawisz. U mnie przed blokiem jest myjnia samochodowa i jeszcze nie widziałem, żeby patrol policji nakładał mandaty. Ludzie sobie myją auta i jest spoko.
+3
pokaż komentarz
@m0rgi: ze tak powiem - pozwol ze bede wierzyl w to co uznam za stosowne
+332
pokaż komentarz
dwie kobiety dostaly troche wladzy na wygwizdowie, to jest ta podstawa prawna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+38
pokaż komentarz
@pri0: i komendant mówiący rano na odprawie "mata zrobić 50 mandatów dziennie" !!!!11
+1
pokaż komentarz
@pri0: nie to co mezczyzni wystawiajacy mandaty na myjni czy w wulkanizacji ;)
0
pokaż komentarz
@Mete no co ty, przecież rzecznik policji powiedział w telewizji, że nie mają takich zaleceń ;)
0
pokaż komentarz
@silencer4321: kolejna plotka z czasów PRL która zakończyła się równo w 1989 roku? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+2
pokaż komentarz
mata
@Mete: my to, my to, patopolicja!
-430
pokaż komentarz
Trzeba być idiotą, żeby obwiniać sługę za rozporządzenia pana, co sługa je wykonuje. To certyfikat na potwierdzenie imbecylizmu ode mnie macie. Policja to. Policja tamto. Sługa winny! To sługę kijami obić.
Polacy, ten naród nie istnieje. Elity waleczne wibite wszystkie. Zostali tylko potomkowie chłopów, tchórzy i głupców. To na każdym kroku widać. Jaki zabobon, jaka ciemnota, jaki upadek myśli tu grasuje.
+274
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: A co to "sługa" nie ma mózgu? Dostaje polecenia od pisu telepatycznie "wal mandat"? Policjant też człowiek i może dogadać się jak człowiek z człowiekiem i dać upomnienie i do widzenia.
+286
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: Tlumaczenie k@$?a jak w Norymberdze, tylko rozkazy wykonywali. CHWDP.
+56
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: no upadek myśli to widać po twoim poście
+177
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: Każdy jest odpowiedzialny moralnie za swoje czyny, nawet te które wykonuje dla swojego pracodawcy. Jeżeli Policjanci wykonują absurdalne, bezprawne wytyczne, dokładając do tego jeszcze swojej chorej inwencji to są jak najbardziej winni i powinni być piętnowani.
Nikt ich na siłę do Policji nie wcielał i zawsze mogą zmienić pracę. Jeżeli postanawiają swoim nazwiskiem firmować ten reżim to niech mają za swoje.
To nie są bezmyślne narzędzia tylko świadomi ludzie.
Jak Tobie pracodawca nagle poleci gnębić klientów to będziesz wykonywał polecenie pana bo jesteś sługą?¯\_(ツ)_/¯
+10
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: człowieku, co Ty masz za towar? Wyrzuć to!
-61
pokaż komentarz
@Porucznik_Blaze: @InformacjaPrawdziwaI: Ja i bez waszych komentarzy wiem, że połowa tu, to jest w stopniu wyfrunięcia ponad profesorów. Aż takie trąby mądrale! Nie musicie mi tego komunikować, ani do niczego się przyznawać. Geniusz myśli świeci w waszych oczach, zaraz obok płomienia pochodni i wideł. O wy najmądrzejsi!
W pełni rozumiem, że wy, to jesteście tak hardzi, że zawsze sprzeciwiacie się durnym pomysłom szefa. Że nie zależy wam na pracy, ani gdyby za nią krótsza emerytura była.
Noż, wy, bohaterowie polscy jesteście! Pieprzyć Monte Cassino! Samosierrę pieprzyć! Wy bohatery! Kwiaty pod buty wasze! Prowadźcie naród wodzowie!
#w-uj-oj-w-uj-beka-z-dzbana-folkloru
+15
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: jak im każą skakać z mostu to będą skakać? Jak im każą pruć z ostrej amunicji do zwykłych ludzi to będą? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+11
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: No debil.
0
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: 2/10 prowo, próbuj dalej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+12
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: I tak, wolalbym stracic prace i przywileje niz sie po prostu sk?@#ic.
-27
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: Tu się z Tobą w 100% zgadzam. Policjant dostał rozkaz albo polecenie służbowe to musi to wykonać i tyle. Jak nie to nagana, brak premii i wszystko w tym temacie. Niestety wykopki tego nie rozumieją.
+26
pokaż komentarz
obwiniać sługę za rozporządzenia pana
@Tolstoj-kot: trzeba będzie przepraszać SS-mannów, że wykonywali rozkazy. A może nawet płacić odszkodowania tym, którzy strzelali ale się nie cieszyli.
-39
pokaż komentarz
Każdy jest odpowiedzialny moralnie za swoje czyny, nawet te które wykonuje dla swojego pracodawcy.
@tybor87: Moralnie to ty se możesz być odpowiedzialny za poziom czystości swojego kibla w domu. Nawet nie tłumaczę dalej.
+24
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: milicjanci też się tak tłumaczyli a mimo to byliście gotowi ich zlinczować, po sądach ciągać i pozbawiać nabytych praw. Więc towarzyszu, oj przepraszam zapomniałem, że Wy w PiS nie lubicie tej nazwy, no to człowieku skończ p@%@$?!ić.
+9
pokaż komentarz
@Rudyzzadupia: policjantem się bywa, człowiekiem jest.
+3
pokaż komentarz
@InformacjaPrawdziwaI: Ten skrót powinien przybrać nową formę: CHWDM.
+9
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot:
Zomo i SS tez się tłumaczyło, ze wykonują tylko rozkazy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+3
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: pomimo, że jesteś dzbanem i chamem to warto podać naukowe podstawy dlaczego się mylisz: Eksperyment Milgrama: https://www.simplypsychology.org/milgram.html
+2
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: Brawo, dzięki temu wpisowi awansowałeś na top10 największych dzbanów wykopu
+5
pokaż komentarz
Policjant dostał rozkaz albo polecenie służbowe to musi to wykonać i tyle.
@Rudyzzadupia: jeśli polecenie służbowe albo rozkaz wymaga złamania prawa (w tym wypadku: przekroczenie uprawnień poprzez wypisanie mandatu za czyn, który nie jest prawnie zabroniony), to jak najbardziej można odmówić jego wykonania i nie ponieść żadnych konsekwencji. Nawet w wojsku to mówili na szkoleniu, więc w policji tym bardziej.
+1
pokaż komentarz
@moocker: Art 58 ustawy o policji.
+3
pokaż komentarz
@Fafrocel: Nazwy im sie skonczyly, beda mieli problem z rebrandingiem.
Ja p#!#%$?e to co sie dzieje to jest taki cyrk, ze nie mam sily. Ja piwniczak z IT, co z policja malo co mial wspolnego - i mial zwykle o nich dobre zdanie, zwlaszcza o tych malomiasteczkowych bo ganiali patologie, reagowali szybko i skutecznie na moje zgloszenia - jestem teraz pierwszy co krzyczy CHWDP.
Swiat stanal na glowie. Tak se sp#!#%$?ic opinie w kilka tygodni to trzeba umiec.
0
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: Wg Ciebie mam potulnie podporządkować się ze względu na biednego podwładnego jakichś panów i mam mu współczuć ? Owszem, współczuję takiemu braku własnego rozumu, ale moja empatia tak głęboko do kieszeni nie sięga.
0
pokaż komentarz
żeby obwiniać sługę za rozporządzenia pana, co sługa je wykonuje
@Tolstoj-kot: sluga nie wykonuje rozporzadzen pana tylko mysli ze jest szeryfem dzikiego zachodu a jest sebixem po zawodowce xD