Podczas pożaru takiej baterii wydzielają się tak toksyczne związki, że sufit (o ile jest pod zadaszeniem) nadaje się tylko do rozbiórki. Podczas pożaru takiej baterii należy #!$%@?ć a nie ją gasić bo można przypłacić to zdrowiem i życiem.
@harborger: do tego dochodzi ten magiczny "ekologiczny" czynnik chłodzący do klimatyzacji (HFO-1234yf) i już w ogóle jest i eko i bezpiecznie. NOPE. ( ͡°͜ʖ͡°)
Jak ten bus zaczął cofać to pomyślałem WTF?! Szofer spał w kabinie, ale nie - puścił pewnie elektryczny ręczny... Myślałem, że ten trzeci ocaleje, ale nie - zaraz się zderzak od gorąca zajął i #!$%@? bombki strzelił. Za te poplątane kable to bym obu szoferów wychłostał...
@Xaveri: Ciężarówki mają pneumatyczne hamulce, więc pneumatyczny ręczny. Ale pokazuje to specyfikę tamtejszego rynku. Technologia sprzed 50lat gdzie hamulce bez powietrza nie były w stanie hamować. Obecnie gdy zaniknie ciśnienie w instalacji pneumatycznej w ciężarówce wszystkie hamulce się zaciskają i pojazd jest unieruchomiony. Żeby móc go ruszyć trzeba wkręcać specjalne śruby odblokowujące siłowniki hamulca. Eh te chińczyki i ich podejście do spraw bezpieczeństwa... Zapewne samochód w którym doszło do zapłonu też
Prosze bardzo, na szybko przygotowałem jak można sobie z tym problemem poradzić. Jak auto się będzie paliło na stacji ładowanai, to pyk otwiera się zapadnia i wpada do płynu do gaszenia. Problem rozwiązany
@herejon: moim zdaniem przyszłością nie jest ładowanie auta, tylko standaryzowanie i wymienne akumulatory z ustrukturyzowanym rozmiarem. m,l,xl podjeżdżasz pod stanowisko robot demontuje i montuje akumulator. Oczywiste możesz go też ładować, ale w trasie 30min postoje są niedorzeczne i to pod warunkiem ze jest wolne stanowisko.
@jacom: na nowych osiedlach są już parkingi podziemne ze stacjami ładowania samochodów elektrycznych, może w przyszłości to przebudują, żeby ładować te samochody w jakiejś metalowej klatce.
Elektrycznych samochodów na ta chwilę nie ma dużo, ale za 5 czy 10 lat jak zawalą tym rynek to będzie takich wypadków coraz więcej, statystyki nie da sie oszukać. Parę domów spłonie, niestety z ludzmi.
@ktosio W Chinach samochody elektryczne to już bardzo duża część rynku. W takich miastach jak Szanghaj aut elektrycznych to spokojnie jest jakieś 20% a chińskie marki samochodowe(np BYD, Geely, Roewe) już prawie wyłącznie sprzedają samochody elektryczne. Na ulicy częściej zobaczy się Teslę niż niż jakieś BMW czy Audi.
@ktosio: Jeszcze kury przestaną się nieść, a krowy przestaną dawać mleko. Czy twoje statystyki z przyszłych lat, nie uwzględniają udoskonalania technologi.
Tak samo można powiedzieć, że dizle mają tendencję do rozbiegania. Na wiele milionów baterii/akumulatorów jeden się zapalił (a i to nie wiadomo dlaczego) i od razu "tendencja".
Na wiele milionów baterii/akumulatorów jeden się zapalił
@lovelypl: nie jeden, tylko wiele. na razie ilośc pożarów w stosunku do ilości aut jest duża. Z czasem ryzyko znacznie spadnie. Cena też. W momencie, kiedy skończą z przechowywaniem chemicznym (akumulatory) a przejdą na superkondensatory - to ryzyko (teoretycznie) zniknie a czas ładowania dramatycznie spadnie. To jednak wymaga czasu.
Komentarze (142)
najlepsze
Myślałem, że ten trzeci ocaleje, ale nie - zaraz się zderzak od gorąca zajął i #!$%@? bombki strzelił.
Za te poplątane kable to bym obu szoferów wychłostał...
na nowych osiedlach są już parkingi podziemne ze stacjami ładowania samochodów elektrycznych, może w przyszłości to przebudują, żeby ładować te samochody w jakiejś metalowej klatce.
@ktosio: Jeszcze kury przestaną się nieść, a krowy przestaną dawać mleko. Czy twoje statystyki z przyszłych lat, nie uwzględniają udoskonalania technologi.
Tak samo można powiedzieć, że dizle mają tendencję do rozbiegania. Na wiele milionów baterii/akumulatorów jeden się zapalił (a i to nie wiadomo dlaczego) i od razu "tendencja".
@lovelypl: nie jeden, tylko wiele. na razie ilośc pożarów w stosunku do ilości aut jest duża. Z czasem ryzyko znacznie spadnie. Cena też. W momencie, kiedy skończą z przechowywaniem chemicznym (akumulatory) a przejdą na superkondensatory - to ryzyko (teoretycznie) zniknie a czas ładowania dramatycznie spadnie. To jednak wymaga czasu.
.