
„Bezdzietni”. Płacili już innym za pieluchy i piórniki, teraz opłacą im wczasy
Rząd najpierw ogłosił bon turystyczny, potem go odwołał, a teraz idea – za sprawą Andrzeja Dudy – odrodziła się jako nowe 500+. Nie wiem czy można bardziej upokorzyć osoby samotne albo takie pary, które z różnych powodów dzieci nie mają.
+1722
pokaż komentarz
Z pustym portfelem dłużej będą bezdzietni...
+546
pokaż komentarz
@Przemysluaw: A ja co mam powiedzieć? pracowałem na umowie zlecenie od 12.01-31.03 i zadnego zasiłku nie mam bo mi się nie nalezy.
+1334
pokaż komentarz
@andrzej342
W socjalizmie rucha się pracujących a daje nierobom.
Ostatecznie wszyscy przestają pracować bo się nie opłaca a władza musi gonić siłą do pracy.
+740
pokaż komentarz
@Przemysluaw: potem kraj upada, wprowadzają kapitalizm bo trzeba sie odrobić, a jak sie odrobią to znowu przekupują ludzi ich wlasna kasą. I kolo sie zamyka. W XX wieku tylko ludzie gineli, ciekawe co bedzie w tym.
-436
pokaż komentarz
@Przemysluaw: Akurat na tarczach najwięcej korzystają przedsiębiorcy. Sam dostałem ponad 8k, chociaż (jeszcze?) nie mam żadnego spadku obrotów.
+228
pokaż komentarz
@andrzej342: no widzisz, a bezrobotne patusy na wczasy za twoje pojadą. xD
+83
pokaż komentarz
Bykowe nie weszło to inacze bezdzietni beda j$$!ni w chochle.
+41
pokaż komentarz
@Przemysluaw a po co pracować? Jak rząd w nagrodę że nie szukam pracy da zasiłek i teraz dodatkowo pieniądze za to że mnie wyrzucili z pracy ?
-102
pokaż komentarz
W socjalizmie rucha się pracujących a daje nierobom.
@Przemysluaw: większość ludzi, którzy dostają 500+ pracują więc jakiś dziwny ten socjalizm.
+8
pokaż komentarz
@andrzej342: Zostań patusem, socjal drzwiami i oknami będzie leciał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-76
pokaż komentarz
większość ludzi, którzy dostają 500+ pracują więc jakiś dziwny ten socjalizm.
@vitek6: no co ty, ludzie posiadający dzieci nie pracują i żyją jak dubajskie książęta za 1000 zł miesięcznie
źródło: wykop.pl
+50
pokaż komentarz
potem kraj upada, wprowadzają kapitalizm bo trzeba sie odrobić, a jak sie odrobią to znowu przekupują ludzi ich wlasna kasą. I kolo sie zamyka. W XX wieku tylko ludzie gineli, ciekawe co bedzie w tym.
@monarchista: To będzie piękna katastrofa! Ta tabelka wiele mówi o świetlanej przyszłości naszego narodu samych emerytów( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: Ludność.png
-22
pokaż komentarz
A ja co mam powiedzieć? pracowałem na umowie zlecenie od 12.01-31.03 i zadnego zasiłku nie mam bo mi się nie nalezy.
@andrzej342: Czemu postojowe Ci się nie należy?
-13
pokaż komentarz
@konrado12: jak czytam czasami komentarze to odnoszę wrażenie, że ludzie je piszący tak właśnie myślą.
+68
pokaż komentarz
@SonGocha99: grafika się nie wykadrowała
źródło: Ludność.png
+16
pokaż komentarz
@andrzej342: a czemu miałby ci się należeć? Ile składek opłaciłeś?
+156
pokaż komentarz
@Przemysluaw: no i jest tak jak mówisz. Sam chciałem osiągnąć stabilność finansową, zanim będę miał dzieci. Ale że rząd mnie j?!%$ na każdym kroku, marzenia się oddalają, choć kasy niby mam coraz więcej i podatki mi rosną w tempie kosmicznym, więc nie tylko odeszła mi chęć na dzieci, ale i na życie w ogólności. Bo czuję się wrogiem i niewolnikiem we własnym kraju.
-1
pokaż komentarz
@Marek1991: Jakie postojowe jak ja firmy nie mam
-1
pokaż komentarz
@andrzej342: mam podobną sytuację, nie ma co liczyć na pomoc o rządu
+22
pokaż komentarz
@andrzej342: Stary po dwóch miesiącach pracy nikt ci nie da zasiłku nawet jak byś byś był na normalnej umówie.
-40
pokaż komentarz
@Przemysluaw: dziwne przecież bezdzietni chwalą się że nie mają dzieci bo wolą mieć więcej pieniądze ha ha ha.
-9
pokaż komentarz
@andrzej342: no to tym bardziej 2080 zł netto postojowego za każdy miesiąc.
+53
pokaż komentarz
@konrado12 no mnie jako singla osobiście denerwuje że moje ciężko zarobione marne grosze idą na kolejne 500+ i inne duperele.
-10
pokaż komentarz
@andrzej342: trzeba było pracować na etacie, przed epidemią brakowało rąk do pracy
+44
pokaż komentarz
@vitek6: Ci co nie pracują nie powinni dostawać żadnych zasiłków.
Samotny rodzic na jakąś część etatu, a dwoje to conajmniej jedno na pełen etat i dopiero zasiłeczek przysługuje.
+2
pokaż komentarz
@tomaszk-poz: Miałem w marcu roboty szukać nie moja wina
+1
pokaż komentarz
@michal-kobialka: Mogli by dać chociaż te 1000zł to by kamerke człowiek kupił chociaż major teraz na streamie 1600zł zarobił
+3
pokaż komentarz
@andrzej342: widzisz, każdy socjał jest niesprawiedliwy. Takie życie, taka cywilizacja
+2
pokaż komentarz
Z pustym portfelem dłużej będą bezdzietni...
@Przemysluaw: jasne, jak widac po krajach zachodnich im bogatsi tym wiecej dzieci
-2
pokaż komentarz
@skx: kłamiesz i myslisz, ze ktos w to gówno uwierzy. Postaraj sie bardziej. Np pokaz kwit na to, ze faktycznie dostałes 8 tysiecy mimo tego, ze obroty Ci nie spadły.
0
pokaż komentarz
@andrzej342 mi państwo da odszkodowanie za wypadek w pracy kurla to chociaż tyle.
+7
pokaż komentarz
@Duszqable: Każdy mniejszy przedsiębiorca to dostał: mikropożyczka 5k PLN i opłacony przez Was ZUS za marzec, kwiecień i maj (czyli 3x 1431). Umorzona pożyczka nie stanowi przychodu, ZUS też nie, ale nie stanowi też kosztu jak normalnie, czyli łączna korzyść po dochodowym to ~8k.
Serio tego nie wiedziałeś i podejrzewasz jakieś mega kłamstwo?
+7
pokaż komentarz
@Przemysluaw: Nie ma znaczenia nie po to mamy panstwo zeby mowilo ludziom czy maja miec dzieci , zone , psa czy drzewo w ogrodku.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
-3
pokaż komentarz
@skx: a dobra
Czyli dostałes 5 tysiecy, a nie 8, wiec teraz sie zgadza.
Pożyczki k??$a, faktycznie zajebista pomoc.
+6
pokaż komentarz
@Duszqable: Pożyczkę umorzą z automatu, czyli de facto dostajesz 5k. Masz też wszystkie korzyści jakbyś opłacił ZUS (ubezpieczenie zdrowotne, etc), a nie musisz go opłacać, czyli to też dostajesz. Można prowadzić talmudyczne rozważania, czy ZUS jest wart 1400 zł, ale normalnie tyle płacisz.
Łącznie 8 kPLN.
+1
pokaż komentarz
W socjalizmie rucha się pracujących a daje nierobom.
@Przemysluaw: większość ludzi, którzy dostają 500+ pracują więc jakiś dziwny ten socjalizm.
@vitek6: Napisałeś prawdę i już dupa zabolała tych nieudaczników.
Osobiście nie znam osoby/rodziny z dzieckiem która nie pracuje, wszystkich których znam i maja dzieci to zwykle oboje z rodziców robią na miarę swoich możliwości
+4
pokaż komentarz
@powaznyczlowiek: a taki gówniak który nawet nie chodzi do szkoły, dlaczego jemu ma się należeć kasa na wakacje? Na laptopa? Bo na to mają iść te wszystkie programy plus
+6
pokaż komentarz
@Przemysluaw: A komuchy się cieszą.
Nie ma, jak żyć z cudzej pracy i cudzych pieniędzy. Socjalizm....
0
pokaż komentarz
@majoreq: ten program nie jest dla gówniaka tylko dla branży turystycznej - po prostu przyjęli takie kryterium, moim zdaniem niekoniecznie sprawiedliwe
0
pokaż komentarz
@d4t4: dlaczego zakładasz że z cudzej pracy? Ja np pracuje razem z żoną i płacimy wysokie podatki - i co teraz powinniśmy zrobić? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+6
pokaż komentarz
@powaznyczlowiek: Mam to samo, ale nie mamy dzieci. No i co teraz? Nikt nam nigdy nic nie dał. Za to robale nie pracują albo pracują za minimalną i dostają wszystko gratis płacąc np 10x mniej dochodowego.
Pomijam już wszystkie inne zniżki dla dzieciorobow.
+1
pokaż komentarz
@andrzej342 Ja pracowalem od 17 roku zycia, a pierwsza umowe o prace dostalem majac 26 lat.
+7
pokaż komentarz
@d4t4: ile % jest "niepracujących dzieciorobów" w Polsce? Ile wynoszą zasiłki dla bezrobotnych, rodzinne, 500+ i ile można z tego wyciągnąć miesięcznie oraz ile "gąb" trzeba za to wykarmić?
Nie musisz mi odpowiadać ale zapoznaj się z tymi danymi to trochę ci się zmieni światopogląd
zdecydowana - podkreślam zdecydowana, a mówię to choćby w oparciu o wskaźniki bezrobocia, większość beneficjentów 500+ to ludzie pracujący, którzy odbierają w ten sposób swój podatek - mają tego nie robić? Dlaczego?
+2
pokaż komentarz
@powaznyczlowiek: dla branży turystycznej... Tak sobie tłumacz. To dlaczego nie dostaną wszyscy tylko znowu rodzicie? Jak ktoś nie chce mieć dzieci to dlaczego ma utrzymywać czyjeś? Obudź się
+8
pokaż komentarz
@powaznyczlowiek: tak. Szczególnie, jak np jedna osoba pracuje albo ani jedna, lub pracują na czarno.
Jak płacisz na NFZ to płacisz % od dochodu.
Jak coś dostajesz to zwykle nic, bo masz za duży dochód, nigdy % od dochodu.
Pomijam już sytuację np że żłobkami. Gdzie np moje hipotetyczne dziecko by się nigdy nie dostało, a dzieci lumpów ofc są pierwsze w kolejce.
Chyba coś tu się wywróciło do góry nogami.
Specjalnie system jest tak zrobiony aby wyciągać od jednych i dawać innym.
Dlaczego 500+ nie jest odliczeniem od dochodowego?
Po co wogole jakikolwiek socjal? Ano właśnie... Aby Ukraść jednym i dać innym w celu zyskania głosów.
-6
pokaż komentarz
@majoreq: dlatego uważam, że to kryterium nie jest fair. Uważam że taki bon powinien dostać każdy po prostu na 200zl czy 150zl skoro budżet na więcej nie zezwala
Na drugą część pytania zaś odpowiem następująco - istota państwa są dzieci i dzietność. Rozumiem oburzenie, ale - z całym szacunkiem - bezdzietny singiel z punktu widzenia państwa jest mało użyteczny - nie wyprodukuje kolejnych podatników, w każdej chwili może wyjechać, w razie wojny będzie ostatni by chwytać za karabin bo po co, skoro nic go tu nie trzyma. Gdy się zestarzeje będzie pierwszy do prośby o opiekę, gdy resztą, przynajmniej jakaś częścią, zajmą się dzieci
Tak, to nie jest fair, ale taka jest prawda
0
pokaż komentarz
@d4t4: ale podasz jakieś statystyki czy dalej będziesz budował obraz jakby 90% ludzi w Polsce tak robiło?
Oczywiście co do reszty zgadzam się w 100% - 500+ i wiele innych świadczeń powinno być dostępnych wyłącznie w formie ulg podatkowych
-1
pokaż komentarz
@Xaveri: większość cywilizowanego świat się z tobą nie zgodzi.
-2
pokaż komentarz
@skx: @skx: jakie korzystają. Kto korzysta. Jakies 5 tys zl i ochlap 2 tys zl mc to serio majatek ? Mam zamknieta dzialnosc na 3 miesiace ponad i dostaje 10 ty zl. Za caly ten czas, kiedy koszty sa wieksze i stracone dobre 100000. Smiech i zgrzyt.
0
pokaż komentarz
Ale że rząd mnie j?!%$ na każdym kroku, marzenia się oddalają, choć kasy niby mam coraz więcej i podatki mi rosną w tempie kosmicznym,
@Pantokrator: Mamy w sumie dwa progi podatkowe, więc w jaki sposób podatki rosną w tempie kosmicznym?
0
pokaż komentarz
@powaznyczlowiek
Ja np pracuje razem z żoną i płacimy wysokie podatki - i co teraz powinniśmy zrobić?
Wziąć kolejny etat, bo ja rzucam robotę frajerzy.
+1
pokaż komentarz
@powaznyczlowiek: Problemem nie jest to, że ludzie biorą. Problemem jest to, że państwo "daje" zamiast obniżyć podatki pracującym, obniżyć VAT itp.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+4
pokaż komentarz
@vitek6: To, że większość coś robi, nie znaczy że jest to słuszne.
@LDevil: Tak, mamy też VAT podniesiony "na chwilę" do 23% (jeden z najwyższych w EU, gdzie maks. to 25%), akcyzę w paliwie, papierosach i alkoholu (w tych dwóch ostatnich słusznie), abonament RTV podnoszony R do R, kosmiczne opłaty za śmieci, rosnące podatki gruntowe...
+1
pokaż komentarz
@Przemysluaw: Akurat na tarczach najwięcej korzystają przedsiębiorcy. Sam dostałem ponad 8k, chociaż (jeszcze?) nie mam żadnego spadku obrotów.
@skx: nie mam pojęcia, czemu Cię minusują, ale też uważam, że na tarczach #jdg najbardziej zyskują - oczywiście te #jdg, na które korona nie miał wpływu - typu programiści. Nawet daleko nie trzeba szukać ;)
źródło: 2020-06-08 07_06_56-Window.png
0
pokaż komentarz
@andrzej342: spokojnie mordo, ja ostatnie 12 lat przepracowałem na umowie o pracę i w momencie zmiany pracodawcy przyszedł covid. W tym czasie byłem po wypowiedzeniu jednej umowy i przed podpisaniem drugiej. Nie należy mi się NIC.
0
pokaż komentarz
@skx i gdzie to poszło? do polskich "firm", czyli ludzi na etacie wypchniętym na b2b.
-1
pokaż komentarz
@skx: Mam czynszu 12k i ok 10 pracowników. Policz sobie na ile wystarczy mi to twoje 8k
-2
pokaż komentarz
Tak, mamy też VAT podniesiony "na chwilę" do 23% (jeden z najwyższych w EU, gdzie maks. to 25%),
@Xaveri: Czyli na stałej wysokości i nie rośnie kosmicznie
akcyzę w paliwie
@Xaveri: Bez akcyzy nie możemy sprzedawać - zabrania tego UE, a sama cena paliwa jest mniej-więcej na średnio-niskim poziomie UE.
abonament RTV podnoszony R do R
@Xaveri: Wiesz że jest coś takiego jak inflacja? Średni wzrost abonamentu to jakieś 2,75% rocznie, czyli w granicach inflacji. Powiem Ci w sekrecie że nie jesteśmy jedynym krajem w UE który R w R podnosi ceny abonamentu TV. Zresztą u nas prawo jest i tak lajtowe w tym zakresie, w Anglii jak pogonisz kontrolera to wróci on z policją a kary za niemanie są gdzieś tak do 2000 funtów :)
rosnące podatki gruntowe...
@Xaveri: Przecież to samorządy ustawiają, rząd tylko ustala maksimum. Jak rząd przytnie maksimum to będzie kwik opozycji o grabież dochodów samorządów.
kosmiczne opłaty za śmieci
@Xaveri: No opłaty za śmieci wzrosły najbardziej, ale w liczbach bezwzględnych ot nie są jakieś kosmiczne kwoty.
+3
pokaż komentarz
@Przemysluaw: DOKŁADNIE TAK !!! JAK MAM MIEĆ DZIECI JAK TERAZ POMAGAM RODZICOM TEŚCIOWEJ :( 2 KIERUNKI TECHNICZNE SKOŃCZONE PATRZE NA KOLEGÓW CO WPADLI ROBIĄ NA CZARNO DOMY POBUDOWANE ZAIŁKI CO MIESIAC PRZYZNAWANE A JA JAK LESZCZ DAJE SIĘ DYMAĆ TO PO TO PISOWI I LEWICY JA j%#@$
0
pokaż komentarz
@Pantokrator Nie oczekuj na stabilność finansową, bo ta nigdy nie nadejdzie. Jeśli masz pracę na czas nieokreślony, to już jest git i się rozmnażaj. Inaczej będzie jak w idiokracji.
-1
pokaż komentarz
@skx: Hahahahahahahahahahahahahahahahahagahahagagahahahahahahahaha
-1
pokaż komentarz
że większość coś robi, nie znaczy że jest to słuszne.
@Xaveri: to wskaż kraj bez pomocy socjalnej gdzie jest ten wieczny dobrobyt. Skoro to jest takie dobre to na pewno istnieje taki.
+2
pokaż komentarz
@Mamut: ale jak mam chcieć fundować komuś życie w społeczeństwie, którego sam nie znoszę i które swoimi działaniami mnie wykańcza... To przecież zwyczajnie okrutne, bo mój dzieciak, jeßli będzie inteligentniejszy ode mnie, będzie się męczył jak diabli, a jak będzie głupszy, to z kolei istnieje szansa, że będzie "jak większość". Obie opcje są do bani.
+1
pokaż komentarz
@LDevil: ja ci coš wyjaśnię - po pierwsze, skoro kraj rozdaje kasę na lewo i prawo, znaczy to, że tej kasy mógł nie zabierać. Wywalając 500+, dodatkowe emerytury i podnosząc wiek emerytalny, moglibyśmy właściwie zlikwidować dochodowy, lub przynajmniej kosmicznie go obniżyć, zamiast tego dok9ada się coraz więcej nowych haraczy na rzecz państwa
A skoro przy dochodowym jesteśmy - inflacja i wzrost gospodarczy wrzucają coraz więcej ludzi 2. próg, powodując nagły wzrost obciążenia. Innymi słowy - nie waloryzując tej kwoty, rząd w praktyce co roku podnosi podatek dochodowy, obecnie dostajesz po łbie przy wynagrodzeniu, które pozwala jedynie na totalną przeciętność w dużym mieście, a płacisz jakbyś był bogaczem :D
0
pokaż komentarz
@andrzej342: jak to co? Że realizujesz model Korwina. Wszak płacenie ludziom za to że są bezrobotni to jest lewactwo. Teraz natomiast jesteś prawidłowo zmotywowany aby przestać się lenić i pójść do pracy.
Tu jest sporo kuców od Korwina, oni Ci wyjaśnią co i jak, spokojna głowa.
0
pokaż komentarz
gospodarczy wrzucają coraz więcej ludzi 2. próg, powodując nagły wzrost obciążenia.
@Pantokrator: co do reszty się zgadzam ale wskoczenie w drugi próg nie powoduje nagłego wzrostu obciążenia.
0
pokaż komentarz
@Pantokrator: Wyjedź gdzie indziej jest lepiej!
0
pokaż komentarz
@maciej-kozien: a jest lepiej, ale nie dlatego, że system jest lepszy (jest tak samo złodziejski i antyludzki), tylko kasa po prostu lepsza, więc łatwiej znosić ucisk fiskalny. Tragikomedia, ale do tego właśnie prowadzi zdegenerowana demokracja.
0
pokaż komentarz
@skx: bo tarcze są dla przedsiębiorców? ja pierdole...
kolega dostał 200k z tarczy mimo, że jego przychody się zwiększyły, polaki robaki będą płakać jak to tak, ale nikt nie pomyśli, że to 200k stworzy kilka nowych stanowisk pracy, nie tylko płacz, że przedsiębiorca coś dostał...
+1
pokaż komentarz
@Przemysluaw: Stary, ja biorę 1 k i pracuje z żona. Traktuje to jako zwrot podatku, kształcę dzieci dbam o to żeby miał kto pracować na Emeryturę bezdzietnych. Idąc tym tropem, skoro nie masz dzieci nie powinieneś dostawać emerytury. Nie masz dzieci, stać na większe luksusy, a jak Cię nie stać to czy byśmy brali te 500+ czy noe to i tak by Nie było bezdzietnych stać... to jest inwestycja. Ale zgadzam się ze jest rozdawana bez kontroli i w wielu przypadkach monopolowym wzrasta obrót a nie polepsza się dzieciakom:(
+1
pokaż komentarz
@Pantokrator: Ciężko mi ocenić. Mam kilka prywatnych obserwacji które podzielają moi znajomi którzy są moimi rówieśnikami oczywiście to żadna reprezentacyjna grupa.
Jednak:
1)Uważam że dzisiejsza młodzież czyli osoby w wieku 20-30, mega późno się ogarniają.I potem jest płacz bo mają 30 i są w dupie.
2) Jest też grupa ludzi którzy są ogarnięci ale mają tak wysokie wymagania że ciężko jest spełnić i popadają w jakieś depresje.
Uważam że zawsze było ciężko jak podatki były niższe to możliwości też.
Fakt na zachodzie np. w Germanii żyje się łatwiej ale np. budowa domu albo zakup swojego mieszkania jest bardziej nieosiągalny niż w PL. Wynajem jest dużo droższy ale zostaje CI więcej kasy na życie to fakt.
Co do dzieci, nie wiem czemu na wykopie panuje taki hejt na ludzi którzy mają dzieci. Utrzymanie i edukacja dzieci jest mega droga. A dobrze wychowane i wyedukowane dzieci są dużą wartością dla społeczeństwa. Aczkolwiek podejrzewam że większość postów tego typu pisze banda nieudaczników oraz leniów ewentualnie bardzo młodych ludzi bez pojęcia oraz trolli.
-1
pokaż komentarz
@skx: Czyli jesteś socjalistą, skoro z socjalu korzystasz. A z tego co piszesz wydawałoby się, że przedsiębiorcą
+2
pokaż komentarz
@maciej-kozien: wiesz czemu? Bo ludzie bezdzietni teraz mają pełną świadomość, że te cudze dzieci finansują. Tak samo nienawidzeni są górnicy i każda grupa niesprawiedliwie uprzywilejowana.
To bardzo dobre zjawisko swoją drogą, bo pokazuje, że ludzie mają prawidłowo działające elementarne poczucie sprawiedliwości. Gdy to zaakceptują w pełni, oznaczać to będzie, że mózgi zostały wyprane na modłę socjalistyczną.
0
pokaż komentarz
no mnie jako singla osobiście denerwuje że moje ciężko zarobione marne grosze idą na kolejne 500+ i inne duperele.
@michal-kobialka:
Pobór PIT to 110 mld.
500+ i inny spcjal: 70 mld
Kościół - 5 mld
Tv - 2 mld
Jakieś 70% podatków z pracy idzie na takie coś kura jego mać.
+2
pokaż komentarz
@maciej-kozien: jeszcze dodam:
Nic mnie nie obchodzi, ile cudze dzieci kosztują. Wiem jedno, teraz łożę na cudze gówniaki i na bank nawet jak będę miał własne, to będę do tyłu względem rozwiązania p.t. "nie ma 500+, są niższe podatki DLA WSZYSTKICH". To samo z wiekiem emerytalnym - ostatecznie wszyscy stracą na fakcie, że pisiaki obniżyły, podniesienie tego wieku było jedną z najlepszych decyzji platformy.
Z takimi perspektywami podatkowo-demograficznymi jak obecnie, posiadanie dzieci to skazywanie ich na takie samo życie w uzasadnionym poczuciu krzywdy i utraconych perspektyw (bo z dobrą polityką gospodarczą, Polska mogłaby osiągnąć o wiele więcej). To efekt uboczny inteligencji, że możesz sobie przypadkiem uświadomić, jak bardzo jesteś wykorzystywany. I w tym samym momencie uświadamiasz też sobie, że ponad połowa społeczeństwa chce cię okradać bardziej i bardziej i nie ma od tego ucieczki.
0
pokaż komentarz
@Pantokrator: To prawda. Aczkolwiek zawsze tak było. Ludzie po prostu nie zdają sobie sprawy z tego. Przykładowo ludzie bezdzietni byli zawsze, i to z ich pieniędzy finansowana była edukacja, opieka zdrowotna, różnorakie zajęcia( świetlice, place zabaw, jakieś harcerskie związki etc. )
Ci ludzie jakoś nie krzyczeli że hurrr durrr zabierajo piniądze na dzieci...
Dla mnie to jest jasne że byli świadomymi obywatelami i wiedzieli że dzieci to przyszłość - wiem żę wyświechtane hasło aczkolwiek jest bardzo prawdziwe. Ludzie są teraz po prostu słabi bo żyli w dobrych czasach.
Jeżeli chodzi o sprawiedliwość, uważasz np że sprawiedliwe jest to że ktoś ma 3 dzieci wychowa je na porządnych obywateli co będzie kosztować dużo czasu i hajsu. A ktoś inny ma zero i potem sobie będzie korzystał z tego że ma ogarniętych, lekarzy, prawników, hydraulików, itd itd?
Sprawiedliwość jest jak dupa...
+1
pokaż komentarz
@Przemysluaw: Akurat to nie jest prawdą. Status materialny jest odwrotnie proporcjonalny do ilości posiadanych dzieci. Bogate państwa mają niską dzietność. Tak Indonezja ma bardzo wysoką.
-1
pokaż komentarz
@Pantokrator: No cóż, IMO masz dwie opcje. Albo się ogarniesz i weźmiesz do życia, albo nie. Z takim myśleniem to będzie Ci ciężko wszędzie więc zaczął bym od zaprzestania pisania wylewania swoich żalów i może wzięcia się do roboty.
0
pokaż komentarz
@andrzej342: Nie należy Ci się, bo nie odprowadzałeś składek na PFŚS. To chyba logiczne. Czy oczekujesz, że teraz inni pracujący, którzy przez całe życie odprowadzają składki się teraz złożą na pomoc dla Ciebie?
+4
pokaż komentarz
Przykładowo ludzie bezdzietni byli zawsze, i to z ich pieniędzy finansowana była edukacja, opieka zdrowotna, różnorakie zajęcia( świetlice, place zabaw, jakieś harcerskie związki etc. )
@maciej-kozien: to się nazywa "przegięcie pały". Po prostu o ile jeszcze ludzie się godzili na finansowanie rzeczy, które przydają się w jakimś stopniu wszystkim (edukacja wspiera gospodarkę itd.), to 500+ do łapy to już była za dużo i wzbudziło UZASADNIONY opór.
Ci ludzie jakoś nie krzyczeli że hurrr durrr zabierajo piniądze na dzieci...
Ja od lat piszę, że edukacja powinna być na kredyt, który spłacamy pracując w kraju i płacąc podatki, a nie "naście lat nauki i fru za granicę, a ty frajerze płać".
Dla mnie to jest jasne że byli świadomymi obywatelami i wiedzieli że dzieci to przyszłość
Dzieci to przyszłość, ale głównie dla samych dzieci. Zrozum, jak ktoś chce mieć dzieci - super, ale obecnie przemocą jestem zmuszany, by mu za to płacić. To jest skandal. Bez 500+ też dzieci się rodziły, 500+ nic w dzietność nie wniosło, bo tacy jak ja totalnie zrezygnowali, bo odechciało im się czegokolwiek, a już na pewno dawać Polsce kolejnego niewolnika na przemiał.
Ludzie są teraz po prostu słabi bo żyli w dobrych czasach.
Kto niby jest słaby?
Co ma zrobić rabowana mniejszość? Przewrót zbrojny? :D
Jeżeli chodzi o sprawiedliwość, uważasz np że sprawiedliwe jest to że ktoś ma 3 dzieci wychowa je na porządnych obywateli co będzie kosztować dużo czasu i hajsu. A ktoś inny ma zero i potem sobie będzie korzystał z tego że ma ogarniętych, lekarzy, prawników, hydraulików, itd itd?
Ktoś ma 3 dzieci, bo SIĘ NA NIE ZDECYDOWAŁ.
To jego zachcianka i jego radość. Ta trójka dzieci będzie mu pomagać na starość. I super, niech się cieszy z rodziny.
Ktoś, kto ma zero, zarabia pieniądze i za te pieniądze korzysta z lekarzy, prawników, hydraulików itd. Czego nie rozumiesz?
Nie, sprawiedliwość nie jest jak dupa. Sprawiedliwość jest bardzo prostym zjawiskiem: ponosisz konsekwencje własnych decyzji, a jak chcesz coś mieć, to musisz na to zarobić, a nie drzeć mordę, że ci się NALEŻY. Akurat największym problemem tej planety jest przeludnienie i tak na logikę, to właśnie ludzie posiadający trójkę dzieci powinni płacić więcej za generowanie ścisku i zanieczyszczenia, bo z 95% ludzi i tak pożytek jest żaden, po prostu wegetują i konsumują, absolutnie bezrefleksyjnie.
0
pokaż komentarz
Wywalając 500+, dodatkowe emerytury i podnosząc wiek emerytalny, moglibyśmy właściwie zlikwidować dochodowy
@Pantokrator: Ze społecznego punktu widzenia korzystniejszym jest utrzymanie dochodowego oraz 500+ niż ich wspólna likwidacja, nawet jeżeli z budżetowego punktu widzenia byłoby to bez różnicy.
wrzucają coraz więcej ludzi 2. próg, powodując nagły wzrost obciążenia.
@Pantokrator: No tu się zgodzę, kwota powinna być automatycznie waloryzowana od czasu jej wprowadzenia.
-1
pokaż komentarz
Ktoś, kto ma zero, zarabia pieniądze i za te pieniądze korzysta z lekarzy, prawników, hydraulików itd. Czego nie rozumiesz?
@Pantokrator: A Ci lekarze prawnicy i hudraulicy rosną na drzewach prawda?
+2
pokaż komentarz
Ze społecznego punktu widzenia korzystniejszym jest utrzymanie dochodowego oraz 500+ niż ich wspólna likwidacja, nawet jeżeli z budżetowego punktu widzenia byłoby to bez różnicy.
@LDevil: nie "społecznego", a punktu widzenia beneficjentów socjalu, czyli nierobów, patusów i cwaniaków.
Ze punktu widzenia elementarnej uczciwości, dochodowy to kara za ciężką pracę.
@maciej-kozien:
może wzięcia się do roboty.
Pisze to miłośnik okradania mojej skromnej osoby, bo KTOŚ ZROBIŁ TRÓJKĘ DZIECI, więc mu się należy.
A narzekam, by zaprezentować swój punkt widzenia, od tego jest wykop między innymi, nikt cię do czytania nie zmusza.
Albo się ogarniesz i weźmiesz do życia
Co to niby znaczy twoim zdaniem to ogarnięcie, bo brzmisz mi coraz bardziej jak nastolatek z prostymi receptami na skomplikowane problemy. Jeśli nie zauważyłeś, uczciwie pracuję, od nikogo nic nie biorę i sobie spokojnie żyję, tylko tacy jak ty uwzięli się, by mnie okradać, co jak pisałem, nie wpływa pozytywnie na moje samopoczucie, bo wiem, że pasożyty nie odpuszczą. Niestety do wyboru jest albo samemu zostać złodziejem (z twoim podejściem do sprawiedliwości zmierzasz w tym kierunku, przykro mi to mówić), albo zgłupieć, albo opcja 3., też śmieszna - zignorować co się dzieje, czyli w sumie bez oporu przyjmować ciosy na pysk. To ja już wolę poprzekonywać ludzi w internecie (tych, których przekonać się da).
+1
pokaż komentarz
@Pantokrator: Aby było jasne, jestem przeciwny 500 plus w obecnej formie, ale nie dla tego że wspiera to dzieci. Tylko dla tego że uczy nic-nieróbstwa. IMO powinno to być realizowane jak odpis od podatku.
Ja też uczciwie pracuje mam dzieci, nie biorę na nie 500+, i nie chodzę i nie płaczę że inni biorą.
+1
pokaż komentarz
@maciej-kozien: a ja rosnę na drzewie?
Nie?
A jednak pracuję.
Jak ktoś chce mieć dzieci - to jego własna decyzja i jego własna korzyść, dzieciak tylko konsumuje dobra przez 25 lat, a potem brak gwarancji, że kiedykolwiek to odpracuje tak czy siak.
Za kilkadziesiąt lat wiele zawodów zostanie zautomatyzowanych, do tego ludzie migrują. Magicznie pracowników nie zabraknie, a gdy spadnie populacja, poprawi się stan środowiska, może zmieni się ustrój za 50 czy 100 lat, to ludzie znów zaczną się mnożyć i populacja się ustabilizuje.
Obecnie, gdyby nie piramida finansowa ZUS, ujemny przyrost naturalny nie byłby absolutnie ŻADNYM problemem. Ja nie twierdzę, że NIKT nie powinien mieć dzieci. Po prostu mnożąca się patologia, biedota i pospólstwo nie wnoszą nic wartościowego i za zachciankę posiadania dzieci nikt kasy dostawać nie powinien. Tyle. Chcesz mieć przyrost naturalny? Daj ludziom perspektywy, nadzieję, możliwość dorobienia się i stabilizacji, a nie 500 do łapy, jak zrobią gówniaka.
-1
pokaż komentarz
Ja też uczciwie pracuje mam dzieci, nie biorę na nie 500+
@maciej-kozien: dlaczego nie bierzesz? Przecież właśnie dzięki temu byś efektywnie płacił mniej podatków czego oczekujesz. Jak nie bierzesz to zostawiasz to na zmarnowanie państwu. To są twoje pieniądze.
0
pokaż komentarz
@maciej-kozien: powinieneś brać, bo skoro dają, to brać wręcz należy, bo rząd tę kasę i tak przewali. To już lepiej, żeby trafiła do ciebie, niż do jakiejś patologii.
Nikogo nie potępiam za branie. Potępiam za poparcie.
-1
pokaż komentarz
Obecnie, gdyby nie piramida finansowa ZUS, ujemny przyrost naturalny nie byłby absolutnie ŻADNYM problemem
@Pantokrator: nieprawda. Muszą być młodzi ludzie aby produkowali towary, które będą kupować starsi. TO nie jest tylko kwestia emerytur.
0
pokaż komentarz
@vitek6: większość produkcji jest automatyzowana, potrzeba coraz mniej rąk do pracy. A "starsi" to też pracownicy. Dopiero dziadki 70+ faktycznie pracować nie mogą, ale gdyby wiek emerytalny podnieść, polikwidować przywieleje itd., to ilu emerytów by było? Sporo mniej, niż obecnie, więc nie miałbyś potrzeby, by tyle kasy łożyć na ich utrzymanie.
Ludzie zawsze mieli dzieci, bo chcieli. Dawanie łapówek by ktoś zrobił dzieciaka niespecjalnie poprawi poziom szczęścia na tej planecie i już od dawna wiadomo, że dzietności nie poprawia. Jak pisałem, trzeba nadziei i perspektyw.
0
pokaż komentarz
@Pantokrator: Nie biorę bo powiedzmy że jakkolwiek to dziwne brzmi to mi się nie opłaca :)
Rozumiem, natomiast ja potępiam ludzi którzy używają różnych negatywnych lub nienawistnych stwierdzeń względem dzieci i ich rodziców. Wystarczy napisać że rząd jest zj!?!ny bo wprowadził takie prawo.
A nie że rodzice albo dzieci
+1
pokaż komentarz
@maciej-kozien: używają takich pojęć, bo czują się przez nich okradani. Jak pisałem, to naturalny mechanizm i dotyczy KAŻDEJ grupy uprzywilejowanej.
Przed 500+ ludzie akceptowali, że fundują edukację itd.
Ale 500+ przelało czarę goryczy. A hordy geniuszy, którzy wyrażali poparcie, bo mieli dzieciaka, wcale nie pomogły.
+1
pokaż komentarz
@Pantokrator: moim zdaniem większość produkcji potrzebuje ludzi i zapotrzebowanie na nich się zmniejsza. Poza tym przy długotrwałym niskim przyroście naturalnym dojdzie do takiej dysproporcji, że będzie to problem a ostatecznie i gatunek wymrze.
Ludzie zawsze mieli dzieci, bo chcieli. Dawanie łapówek by ktoś zrobił dzieciaka niespecjalnie poprawi poziom szczęścia na tej planecie i już od dawna wiadomo, że dzietności nie poprawia. Jak pisałem, trzeba nadziei i perspektyw.
@Pantokrator: a to prawda. Mówię tylko o konsekwencjach jak się to nie zmieni w długim okresie. Ale tu nic nie jesteśmy w stanie zrobić według mnie. Ludzie teraz po prostu dzieci nie chcą mieć bo wolą "żyć".
+1
pokaż komentarz
@PAndy
Fajnie, że znalazłeś skrajność która potwierdza moją teorię.
Biedni robią dzieci na potęgę, klasa średnia skupia się na zapewnieniu dobrobytu dzieciom.
Bogate kraje mają niską dzietność bo system emerytalny zapewnia godne życie na starość wyzyskując dzieci biedoty których jest dużo i mają gorszy start.
Bogaci mają mało dzieci lub wcale.
Konkluzja, ludzie chcący zapewnić byt dzieciom odkładają je na lepsze czasy.
Patologia i ludzie mający wyj?!%ne mnożą się na potęgę.
0
pokaż komentarz
@vitek6: ale wiesz, czemu wolą "żyć"?
Bo czują, że i bez dzieci mają tego życia tyle, co nic. Ale to tylko taka moja teoria, oparta na obserwacji, więc spora szansa, że się mylę.
Poza tym przy długotrwałym niskim przyroście naturalnym dojdzie do takiej dysproporcji, że będzie to problem a ostatecznie i gatunek wymrze.
Moim zdaniem to tendencja przejściowa i możliwa do zahamowania, ale potrzebne są konkretne przemiany społeczne i ustrojowe. Ludzie myślą, że wolą bezpieczeństwo od wolności, bo tak ich się tresuje od małego, ale gdy tracą wolność i dostają "bezpieczeństwo" (i nudną nijakość i wyzysk i pogardę itd. itp.), to nie są wcale szczęśliwi. Wiele gatunków nie rozmnaża się w niewoli. Skoro nawet u prymitywnych ssaków ma to znaczenie i nie umiemy temu całkiem zapobiec (innymi słowy, nie ma łatwo dostępnego zamiennika dla "normalnych warunków funkcjonowania"), to może warto się zastanowić, czy i u ludzi nie stworzyliśmy patologicznego środowiska?
-1
pokaż komentarz
nie "społecznego",
@Pantokrator: A właśnie że społecznego, społeczeństwa bardziej cywilizowane od nas (UE) już dawno się przekonały że takie programy mają sens.
0
pokaż komentarz
@LDevil: Rozdawnictwo to nieunikniony patologiczny skutek demokracji, w której ostatecznie wybory wygrywa się, przekupując ludzi pieniędzmi zrabowanymi innym. Jest to działanie demoralizujące społeczeństwo i degenerujące ustrój i z byciem "cywilizowanym" nie ma absolutnie nic wspólnego. Wręcz przeciwnie, to perfidna kradzież rozbójnicza połączona z łapówkarstwem wyborczym, bez żadnych pozytywnych skutków, bo jeśli zwiększa dzietność, to wśród nizin społecznych, które wychowują kolejnych roszczeniowych patusów na socjalu.
Oczywiście tworzy się górnolotne uzasadnienia, by ludzie się nie buntowali. Ale to tyle.
Używaj mózgu.
0
pokaż komentarz
@PAndy: Inni dostają to ja gorszy nie mogę być.
-1
pokaż komentarz
@skx pa jak Cie zminusowali xDDD w tvn powiedzieli ze tarcza nie dziala heheh
+3
pokaż komentarz
@Przemysluaw: jak nie jesteś matką na pełen etat to nie pracujesz.
0
pokaż komentarz
@vitek6: Jaki zatem jest sens zabierania tym ludziom 500zł w podatkach i później im oddawania tej kwoty? Mogą przecież od razu zmniejszyć podatek dla tych, którzy mają dzieci?
+2
pokaż komentarz
@Msky85: widzę tylko jeden sensowny argument - nie wszyscy płacą tyle pitu a płacą dużo innych podatków - VAT, akcyzy itd. Ale ja bym wolał wywalić 500+ i zmniejszyć podatki dla wszystkich, wszystkie po trochu ale za taką działalność nie zbiera się głosów gawiedzi.
0
pokaż komentarz
nie jesteś zbyt bystry.
@Pantokrator: No tak, jak ktoś ma inne zdanie to nie jest bystry, to przecież oczywiste.
bo jeśli zwiększa dzietność, to wśród nizin społecznych, które wychowują kolejnych roszczeniowych patusów na socjalu
@Pantokrator: Masz jakieś poważne źródło tego, czy też dane te pochodzą z Instytutu Danych z Dupy? Własne obserwacje kilku przypadków lub artykuły z prasy to są między innymi przykłady danych z dupy.
0
pokaż komentarz
@andrzej342: no po dwóch miesiącach to nikt nie ma zasiłku
0
pokaż komentarz
@LDevil: i to jest twoja riposta? 0 argumentów, tylko jakiś dziecinny bełkot?
Witam na #czarnolisto, chłopczyku z 70IQ.
Masz jakieś poważne źródło tego, czy też dane te pochodzą z Instytutu Danych z Dupy
Normalni ludzie po prostu chcą mieć dzieci, patusy chcą kasy. Ale wiadomo, to wniosek, który przerósł twoje tragikomiczne zdolności intelektualne na poziomie upośledzonego 15-latka.
0
pokaż komentarz
@haslo_matka: Chociaż te 1000zł by mogli dać jednorazowo to jest aż aż
0
pokaż komentarz
@vitek6: jak to robisz, że na zmianę mnie kosmicznie irytujesz jakimiś dziwnymi tezami, sam już nie pamiętam, czego dotyczącymi i pozytywnie zaskakujesz mądrymi komentarzami? Weź się dostosuj do jednej z dwóch opcji, a nie że raz na kwartał wrzucam cię i usuwam z czarnej listy :D
0
pokaż komentarz
@Pantokrator: może w jednych rzeczach się zgadzamy a w innych nie?
-1
pokaż komentarz
@vitek6: ale żeby aż tak? Od "nie zgadzam się z tobą" do "o żesz ty benisie, dobrze, że to tylko internety" jest przecież długa droga.
-1
pokaż komentarz
@Pantokrator: nie wiem. To już twoja czarna lista. Ja tam wrzucam tylko prostaków i chamów.
-1
pokaż komentarz
@vitek6: no patrz, ja też, dlatego mam taką zagwozdkę, bo coś tu nie gra :D
A właśnie, pisze się "o żeż", przynajmniej czegoś się nauczyłem.
0
pokaż komentarz
@Przemysluaw: pracuje od 10 lat w tej samej firmie. Mam dziecko. Pobieram 500+ mimo że wolałbym niższe podatki. 3 miesiąc siedze na dupie na opiece bo żłobek zamknięty. Kim jestem? xD
0
pokaż komentarz
@snusmumriken1971
Jeleniem takim jak my wszyscy( ͡º ͜ʖ͡º), bo odpracujesz te świadczenia z nawiązką, w sumie 500+ już zostało zjedzone przez inflację.
Zdajesz sobie sprawę, że nie piję do Ciebie ani innym tobie podobnym, ponieważ głupotą jest nie pobieranie tego świadczenia skoro jest.
0
pokaż komentarz
@Marcin360V2: tak, tylko mówią to bezdzietni i pracujący ludzie, którzy te dzieci utrzymywaliby z zarobionych pieniedzy, a nie z życia na koszt państwa jako pasożyt społeczy, bo socjal jest opłacalny.
0
pokaż komentarz
@MadeleineDawson: ja tylko pisze czemu ja mam płacić za coś z czego nie korzystam i jest ok a np. 500 plus nie jest ok bo nie i kropka. Jeżeli będziemy płacić za wszystko równo to równie dobrze można skazać na śmieć ludzi którzy nigdy nie pracowali bo są chorzy/niepelnosprawni i żyją tylko dzięki składkom innych Polaków. Ile rozwiązań tyle problemów.
0
pokaż komentarz
@Marcin360V2 coś takiego nie powinno mieć miejsca jak "człowiek chory to nie pracuje całe życie"
Sa niepełnosprawności, ale sa też takie, że "ja nie mogę pracować, bo mnie ręce bolą"
-1
pokaż komentarz
@vitek6:
większość ludzi, którzy dostają 500+ pracują więc jakiś dziwny ten socjalizm.
To po co dostają, jak pracują? Socjaliści robią z logiki taką inwalidę, że starają się argumentować zasadność lewicowych świadczeń argumentami prawicowej ideologii :D Jak pracują to po co nakładać wysokie opodatkowanie na pracę, żeby robić podatkowy transfer dóbr społecznych? Zakładając, że pobierający świadczenia wyciągają z systemu dokładnie tyle ile wpłacili, jaki jest cel takiego transferu społecznego? Jaki jest cel przekazywania komuś 500zł na początku miesiąca by odbierać go na końcu miesiąca? Z ekonomicznego punktu widzenia taki transfer nie zmienia w żaden sposób dynamiki rozkładu bogactwa w społeczeństwie, a właśnie taki cel maja systemy socjalistyczne.
Realnie aby socjalizm działał i takie transfery społeczne miałby sens muszą istnieć grupy płatników tych świadczeń. Celem socjalizmu jest zmiana rozkładu bogactwa w społeczeństwie, a więc logiczną tego konsekwencją będzie sytuacja straty dóbr jednej grupy społecznej na rzecz innej. Co w tym jest tak ciężkiego do zrozumienia?
-1
pokaż komentarz
@arkadiusz-dudzik: gdzie napisałem, ze jest inaczej? Mówię tylko, ze to nie jest tak, ze 500+ dostaje sama, bezrobotna patologia ale normalni, pracujący ludzie, którzy również się na to wszystko składają.
Ze wszystkim co napisałeś się zgadzam, wiec o co właściwie tobie chodzi?
więcej komentarzy(108)
+810
pokaż komentarz
Mam 29 lat.
Nie załapałem się już na MDM. W regionie nie buduje się nic z mieszkanie +. Żeby więcej nie mieszkać z rodzicami, kupuję mieszkanie na kredyt hipo.
Jak szedłem na studia, uczelnia akurat spieprzyła sprawę odnośnie kierunku zamawianego.
Nie złapałem się na zwolnienie z pitu do 26 lat.
Nie mam "jeszcze" dzieci, bo planuję je posiadać po ogarnieciu z się z mieszkaniem i odłożeniem jakiejś bezpiecznej poduszki finansowej, więc nie łapię się na 500+, 300+ ani na wakacje+.
Słyszę o kolejnych podatkach, opłatach, daninach.
Nie chcę nic mówić, ale to nie jest za bardzo zachęcające do pozostania w kraju, a takich jak ja jest serio sporo...
+267
pokaż komentarz
@cienki137: ja jestem taki jak Ty
+86
pokaż komentarz
@cienki137: ja nawet nie chcę liczyć ile mogłem ''''''''dostać''''''' ale nie dostanę, a zabiorą mi. te pomysły kretynów na jeszcze stołkach to tylko ich ostatni pomruk władzy, doskonale o tym wiedzą dlatego są w stanie obiecać nawet c!$@! dla każdej dziwki+
+27
pokaż komentarz
@cienki137: uciekaj stad. Ja juz jestem za stary, zaluzje ze tego nie zrobilem. Teraz jakbym od nowa planowal swoja kaierre to poza granicami tego panstwa.
+8
pokaż komentarz
@cienki137: wcale mnie to nie dziwi. Przy kierunku jaki obraliśmy ludzie będą pracować do śmierci za miskę ryżu.
+109
pokaż komentarz
@cienki137: @CalibraTeam: Uciekaj! Posiedz gdzieś. Odłóż kasę. Nadplac kredyt, zobacz świat. Wróć jak będziesz mieć kasę na koncie w banku do którego te k@??y nie mają dostępu. Już. Przykro mi. Ten kraj nie jest dla Ciebie. Ten kraj nie jest dla normalnych młodych ludzi. Polskę możesz kochać patrząc na nią z zagranicy albo przyjeżdżając na wakacje.
+95
pokaż komentarz
@ShpxLbh: smutne jest to tym bardziej, bo ja serio nie chcę wyjeżdżać. Mam tutaj rodzinę, znajomych, wypatrzony rejon gdzie chcę kiedyś postawić domek, w porządku pracę z nienajgorszymi, jak na polskie warunki, zarobkami, z super współpracownikami itd. Ale to ciągłe bicie mnie po głowie, tylko dlatego, bo chcę rozsądnie ułożyć sobie życie, jest nie do zniesienia.
Czy może lepiej bym jak moja siostra, wpadka, 2 dzieci machnięte, z mężem zarabiają niewiele więcej ode mnie, mieszkanie na wynajem, na kupno nie mają zdolności kredytowej, nawet mają problem by odłożyć kasę na wkład własny, pożyczanie kasy od rodziny, ciągłe ciągnięcie wszelakich zasiłków?
Smutna bezradność przeze mnie przemawia...
+67
pokaż komentarz
@cienki137: Mam tak samo, w zeszłym roku starałem się o dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej ale dotacje były tylko dla kobiet i osób z grupą inwalidzką. k?@@a
+18
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+32
pokaż komentarz
z dopłat bo ograniczenie w wawie było 6k za metr, żadna rozsądna lokalizacja się nie łapała
- 500+ nie bo nie mam dzieci
@Starkwind: @cienki137: idealnie się łapiesz na kogoś kto nie głosuje na idiotów. dlatego nie dostajesz jak i ja. Ale spokojnie. Teraz jesteśmy w trakcie zmiany ''władzy'' a raczej priorytetów polityków u władzy, więc będą szastać obietnicami i celować w młodych, spójrzcie na kampanię trzaskowskiego, jego SIEMA, łokieć, komunikaty. bardzo mi się to podoba mimo niechęci do PO/PIS itp. jeden chuj. Trzeźwo patrząc nie mamy szans na jakiekolwiek 30+ hajs, ani nawet ulgi 30+ ale chociaż niech odbiorą socjal który zaczęli rozdawać jak poj#??ni. Liczę na trzeźwość finansów następnej władzy która niedługo się pojawi z trudami.... eh
+8
pokaż komentarz
@cienki137:
Nie mam "jeszcze" dzieci, bo planuję je posiadać po ogarnieciu z się z >mieszkaniem i odłożeniem jakiejś bezpiecznej poduszki finansowej, więc >nie łapię się na 500+, 300+ ani na wakacje+.
Słyszę o kolejnych podatkach, opłatach, daninach.
A Mokebe na zasiłku w Niemczech naklepał już 5tkę
+10
pokaż komentarz
@cienki137: @CalibraTeam: @Piootreek: @ebpttk: @cyb3rm4n: @Starkwind: perspektywa wyjazdu jest kusząca. Inna sprawa, że przyszłość tego kraju naprawdę nie zapowiada się różowo (czynników jest bardzo wiele np. w zeszłym roku na świadczenia emerytalne dopłaciliśmy ZUSowi ok 70mld złotych, koszta te będą stopniowo rosły). Jeśli więc już wyjeżdżać to chyba z myślą pozostania, osiedlenia się.
Serio nie rozumiem ludzi, którzy rypią za granicą, kupując tutaj działki i stawiając domy. Do czego oni chcą tu wrócić za parę lat. Patryjotyzmem i biedą chcą nakarmić siebie i swoje dzieci?
+10
pokaż komentarz
@ShpxLbh: Dziś wiem, że jak będą wybory to będe głosował na kogokolwiek kto realnie będzie w stanie zagrozić PiS w odsunięciu ich od władzy przykre ale to dla mnie jedyny sensowny wybór i Trzaskowski jaki by nie był ale na pewno w sondażach ma najwięcej z kontrkandydatów długopisa
+4
pokaż komentarz
@cienki137: no jakbym siebie opisał, w sedno mireczku :(
+2
pokaż komentarz
@cienki137: Nie podoba mi się twoja wypowiedź.
Bo tobie nie przeszkadza że te zasiłki są a że nie trafiły do ciebie.
Wyp!!#$?!ić wszystkie zasiłki.
-1
pokaż komentarz
@cienki137: dużo zależy od czasu kiedy się wstrzelilo w rynek
-29
pokaż komentarz
@cienki137: ale do szkoły chodziłeś państwowej czy prywatnej? Leczysz się w państwowych placówkach czy prywatnych? Jeździsz po państwowych drogach czy prywatnych? Pomoc panstwa to nie tylko to co napisałeś ale wiele wiele więcej. Ja uważam że każdy powinien dostać tyle ile zarobil ale to skończy się jak zawsze na większym podziałem na bogatych i biednych. Ja nie jestem Bogiem by podzielić wszystko idealnie. Najbardziej by czepiał się korporacji które nie płacą podatków lub płacą niższe niż my bo tu jest największy problem.
-13
pokaż komentarz
@cienki137: sam mam 35 lat będę w tym roku miał pierwszego dzieciaka w życiu a i tak uważam że mam za mało by wszystko było idealnie.
-16
pokaż komentarz
Nie mam "jeszcze" dzieci, bo planuję je posiadać po ogarnieciu z się z mieszkaniem i odłożeniem jakiejś bezpiecznej poduszki finansowej, więc nie łapię się na 500+, 300+ ani na wakacje+.
@cienki137: za duzo planujesz, po prostu zacznij dzialac bo nie starczy Ci czasu. Znalem ludzi co tak planowali i organizowali sie dlugo az nagle okazalo sie, ze dziedzi juz nie tak latwo zrobic:)
+11
pokaż komentarz
@masz_fajne_donice: Jestem przeciwny zasiłkom jako takim (nie wszystkim co prawda, ale to temat na dłuższą rozmowę). Chodzi mi tylko o to, że jak już się jakiś pojawi, to ja się nań oczywiście nie łapię, a muszę się na ten zasiłek dokładać. W rezultacie jestem podwójnie stratny. Co więcej jak weszło zwolnienie z pit to świeży pracownik, na tamten czas, zarabiał niewiele mniej ode mnie, mającego prawie 2 lata pracy na koncie. Czy to nie jest demotywujace? Powiem wiecej, koleżanka pracuje w przedszkolu i nowy narybek dzięki zwolnieniu z pit zarabia więcej od niej.
@Marcin360V2: a co to ma do rzeczy? Nie pisałem przecież o tym by usunąć podatki i całkowicie zdezorganizować państwo. Chodzi tylko o ograniczenie rozdawnictwa, wprowadzania dyskryminujących ulg itd. Niech ludzie sami, własną pracą się dorabiają w celu polepszenia bytu swojego i swoich pociech. Rozdawnictwo na wielu podłożach jest po prostu złe i demoralizujące, będzie tworzyło napięcia pomiędzy grupa pracującą i chcącą się czegoś dorobić a grupą żerującą, której się "należy". Trochę podobne zjawisko z pewnym zabarwieniem dostrzec można obecnie za oceanem.
+8
pokaż komentarz
Dziś wiem, że jak będą wybory to będe głosował na kogokolwiek kto realnie będzie w stanie zagrozić PiS w odsunięciu ich od władzy przykre ale to dla mnie jedyny sensowny wybór i Trzaskowski jaki by nie był ale na pewno w sondażach ma najwięcej z kontrkandydatów długopisa
@Starkwind: @ShpxLbh: I dlatego nigdy nic nie dostaniecie, PIS wam nigdy nic nie da bo wiedzą że nie jesteście nawet potencjalnym elektoratem. Opozycja wam nic nie da bo dobrze więc że nigdy nie zagłosujecie na PIS.
+3
pokaż komentarz
@Zuben: dlatego potrzebujemy więcej partii wolnorynkowych. Konfederacja jest TROCHĘ wolnorynkowa, ale to jednak wciąż za mało, jak na 460 miejsc w tym cyrku.
+10
pokaż komentarz
@bin-bash: najwyżej nie zdążę. Albo brak, albo dziecko posiadające odpowiednio akceptowalne warunki bytowe w rozsadnie "zarządzanej" rodzinie. Wolę takie podejście niż później bieganie do rodziny z prośbą o kilka stówek, bo nie mam kasy na żarcie, bo domowy budżet nie ogarnął czegoś takiego jak OC.
+2
pokaż komentarz
@Zuben: dlatego trzeba szukać alternatywy, a nie patrzeć ślepo w ten duopol partyjny.
Najpierw moim skromnym zdaniem trzeba jakkolwiek i kimkolwiek przyblokować szkodliwe działania partii rządzącej. A później... Zobaczymy, chociaż nie mam wielkich oczekiwań...
-11
pokaż komentarz
@cienki137: ale czemu ma być bezpłatna edukacja czy leczenie a np. 500 plus nie? Albo wszystko albo nic. Łatwo powiedzieć że to chce a tego nie powinno być bo ja tego nie dostanę. Mamy demokrację i większość wybiera kto co ma dostać proste. Ja chcę by każdy płacił za przejazd po drodze państwowe tyle ile przebył kilometrów. Czemu ja mam płacić tyle samo podatków na drogi skoro jeżdżę połowę tego co przeciętny Kowalski?
+1
pokaż komentarz
@cyb3rm4n: w którym banku w jakim kraju nie ma dostępu do konta? Przecież wiesz, że to nie tak łatwo 'otworzyć sobie'
+2
pokaż komentarz
@cienki137: ja nawet kredytu na mieszkanie nie dostanę
+6
pokaż komentarz
@Marcin360V2: nie rozumiesz w takim razie. Rozdawnictwo w postaci 500+ za samo posiadanie dzieci jest demoralizujące. Wpływ na dzietność był znikomy. Tu nie chodzi o to czy ja dostaje czy nie, tylko że składam się na czyjś zasiłek tylko dlatego, bo machnął sobie dzieciaka. A ja też bym chciał mieć dziecko. Tylko tu się pojawia problem. Nie chce machnąć z założeniem - jest 500+, jakoś to będzie. Ja chcę przygotować dobry grunt, tylko jak mam to zrobić, jak zabiera mi się coraz więcej? Po prostu osoby takie jak ja, czyli rozsądnie podchodzące do tego tematu, są spowalniane w podjęciu tej decyzji, bo ich samo 500 plus nie przekonuje.
500+ to program po prostu szkodliwy czy ci się to podoba czy nie.
Edukacja i leczenie nie są bezpłatne jeśli się pracuje, tak swoją drogą. Nie wiem jak Ty, ale ja płacę podatki.
-8
pokaż komentarz
@cienki137: według ciebie jest szkodliwe cos a według innej osoby płacenie np. na budowę autostrady mimo że nimi ktoś nie jeździ jest nieuczciwe. Czemu ty masz decydować za większość co jest właściwe dla danej osoby? Przecie nawet Trzaskowski i PO mówią że 500 plus jest potrzebne. To co mamy ciebie słuchać bo tobie się wydaje że masz rację? Człowieku kup sobie pieska lepiej będzie dla społeczeństwa.
0
pokaż komentarz
Słyszę o kolejnych podatkach, opłatach, daninach.
Nie chcę nic mówić, ale to nie jest za bardzo zachęcające do pozostania w kraju, a takich jak ja jest serio sporo...
@cienki137: Mam 37 lat, nie chciałem iść w kajdanki kredytów Mieszkanie na swoim, czy MDM, bo lubię wolność i decydowanie o finansach... więc żeby nie zwariować mieszkaniem z rodzicami, wziąłem ostatnim rzutem na taśmę kredyt hipoteczny z żoną w EUR w 2012. Nie było wtedy żadnego mieszkania+, 500+, 300+, itd. giełda w 2008 się załamał, więc oprócz strat JU w funduszach akcji, straciłem tez prawie połowę środków w OFE, które potem Tusk przeksięgował do ZUS-u. Jak urodziło mi się 1-sze dziecko 2010 to Tusk przywalił podwyżkę VAT-u "tymczasowo", więc za wszystko płaciłem 23% (dziś na połowę rzeczy Vat jest obniżony).
Wówczas łatwiej nie było.
-1
pokaż komentarz
Słyszę o kolejnych podatkach, opłatach, daninach.
@cienki137: Ile konkretnie nowych podatków zapłaciłeś w stosunku do roku 2016?
+3
pokaż komentarz
@cienki137: Wiej za granicę! Ja mam tylko licencjat i pracuję jako kiep na magazynie, czyli zawodowo jestem ludzkim śmieciem, ale wolę być śmieciem za granicą niż wykształconą osobą w naszym kraju, finansowo lepiej na tym wychodzę :)
+1
pokaż komentarz
tylko dla kobiet i osób z grupą inwalidzką
@Dominoyyuu: Jestem kobietą z grupą inwalidzką. Nic mi się nie należało, bo nie byłam bezrobotna tylko otworzyłam firmę po odejściu z korpo.
+3
pokaż komentarz
@cienki137: lvl 35 here. Wiem co czujesz bo 10 lat temu myślałem podobnie i zostałem w tym syfie. Gdybym miał coś w swoim życiu zmienić to kilka lat temu spieniężyłbym to co mam, zabrał swoją obecną żonę i wyp?@$$#!ał stąd. Zawsze mówiłem że tu mam rodzinę przyjaciół i dom. Po ślubie przyjaciele się rozeszli, po wybrowadzce z domu z rodziną widuje się raz na jakiś czas.
I tak zostałem w tym socjalistycznym kartonie posklejanym kupą. Kiszę się w korpo, które jak wszystkie inne korpo pewnie zniknie z naszego rynku max do 10 lat i patrze jak podatki z mojej pensji idą na kolejne socjoprogramy wyborcze.
Życzę Ci tego czego mi zabrakło. Czyli odwagi do podjęcia tego jednego kroku i siły do pokonania wewnętrznego lenia, który jak magnes trzyma nas w tym grajdole. Mówią, że trzeba wyjść ze swojej strefy komfortu, ale tak naprawdę czy to co cię otacza, to jak żyjesz sprawia że czujesz się dobrze, bezpiecznie i jesteś szczęśliwy? Nie wydaje mi się. Czy gdzie indziej będzie lepiej? Nie wiem i nikt Ci tego nie obieca, ale jeśli nie spróbujesz obiecuje Ci że kiedyś tego pożałujesz.
+2
pokaż komentarz
@LDevil: znacznie więcej, chociażby dlatego bo zarabiam przeszło 2x lepiej.
@Ludvigus: nie powiedziałem że było. Każdy kolejny rząd skutecznie zniechęca nas do pozostania w kraju. To nie tylko wątpliwa zasługa PiSu.
@Marcin360V2: nie wydaje mi sie, bo wiem. Inwestycje >>>> rozdawanie kasy jako kiełbasa wyborcza.
@zonk_2: zawsze dobrze nam jest tam gdzie nas nie ma. Ja serio nie chce wyjechać i wolałbym, byśmy my, ludzie w przedziale wiekowym 20-40 lat nie dali się "tyranii" reszty społeczeństwa i w końcu wyborczo wybrali opcje, która przestanie robić na swoje.
0
pokaż komentarz
@cienki137: mam 33 lata, jestem ze wsi, jak szedlem na studia w 2005 to nie bylo czegos takiego jak kierunek zamawiany. Ojciec nie zyl od 2 lat, matka pielegniarka, 1 siostra konczyla studia a jedna juz skonczyla ale nie miala roboty. Utrzymywalem sie z renty rodzinnej, stypendium naukowego i z korkow. Przez 1 semestr na informatyce nie mialem nawet komputera. Przez 5 lat 3 razy napisalem do matki zeby doslala kase bo mi sie budzet posypal przez recepty od lekarza. Wyjscie na miasto - wydzialalem sobie 30 zloty - tak na caly wieczor. Mieszkalem w akademiku. Zanim zebralem SAM pieniadze na wplate na mieszkanie, to MDM juz dawno nie bylo.Wiec co Ty mi tu narzekasz ;)
wez sie do roboty i nie odkladaj az tak poduszki, inflacja Ci zezre teraz - wydawaj rozsadnie, zainwestuj w kursy i rozwuj.
Slub bralem w 2014, mam 2jke dzieci. 500+ to mi starcza na przedszkole (i to nie do konca) starszego prywatne z dofinansowaniem z budzetu, Panstwowe przedszkole to jak nie jestes samotna matka z dzieckiem, albo 3jka dzieci, albo niepelnosprawnym to nie dostaniesz. Takze jakby mi dali przedszkole to mogliby nie dawac 500+, na 1 wychodzi. Zona nie idzie do roboty, bo zlobka tym bardziej nie dostaniesz, a opiekunka - to jej pensji nie staczy na nia ;) takze tak to wyglada socjal jak nie jestes zulem ;)
0
pokaż komentarz
@cienki137: ( ͡° ͜ʖ ͡°)tam gdzie wyjedziesz , zapewne dają na dzieci jeszcze więcej i pogorsze co humor .... Tam socjal też będzie z twoich podatków. Zostaje nam sp$##%$!ic na księżyc
+1
pokaż komentarz
@cienki137: To jeszcze sobie pomyśl o tych wszystkich, którzy coś mieli załatwione np. pracę, bo ktoś tam jest w jakiejś tam partii. Wtedy już na pewno Cię krew zaleje. Nie dziękuj :)
0
pokaż komentarz
@cienki137: spoko jedź do DE, bądź tam obywatelem 3 kategorii zaraz po wszystkich muslimach, bo mimo że ich sie tam nie lubi to nikt tego głośno nie powie, bo taka wolność słowa i tolerancja. Tam dalej mają podatek tak zwane bykowe, więc znowu witamy w socjalizmie.
0
pokaż komentarz
Nie załapałem się już na MDM.
@cienki137: dlaczego?
0
pokaż komentarz
@cienki137: ja stąd spadam. Czarę goryczy przelały decyzję mojej firmy po wprowadzeniu nowej minimalnej. Na ten moment mam w dupie to co się będzie działo w tym polskim burdelu.
+2
pokaż komentarz
@StaraSzopa: brak środków. Znajomy miał dokładnie to samo.
@szwagier_chewbacca: mógłbym płacić i 90 procent podatków jeżeli miałbym wyższy standard życia niż teraz.
@karol-domanski33: a to już dawno. Nie muszę dziękować.
@pikus88: smutne, ale w pełni rozumiem.
@PR08L3M: jak wyżej, nie miałbym problemu odnośnie większych podatków czy nawet większych zasiłków pod warunkiem, że żyje na wyższym poziomie, mam lepsza służbę zdrowia, sprawniej działające urzędy czy też po prostu stać mnie na życie na lepszym poziomie.
0
pokaż komentarz
@cienki137: Państwo zamiast się taką masową emigracją przejąć po prostu więcej przyjmie ukraińców itd.Będziemy tu mieli drugie Niemcy jeżeli chodzi o korzenie jeżeli nie oderwie się łba tej hydrze czyt. nie zmieni się rządzących.
+1
pokaż komentarz
@bitter_csharp: Ukraińcy mogą nie mieć motywacji by tutaj zostać. Dostaną możliwość pracy gdzie indziej za lepszą kasę to część wyjedzie. Pakujemy kasę w edukację ludzi, którzy później zwiewają za granicę. Tak się nie buduje dobrobytu
0
pokaż komentarz
@cienki137: Ja to wyprowadze się na swoje jak kogoś poznam razem weźmy kredyt czy będziemy coś wynajmować i zakładać rodzinę. Do tego czasu nie pcham się w żadne kredyty, o który i tak byłby problem. Zresztą każdy kogo znam tak zrobił, mieszkanie w trakcie związku czy po ślubie czy to mając lat 23 czy 30 parę Czy to najczęściej w prezencie czy jakaś duża kwota na wesele, czy w spadku.
Zdobywać na siłę mieszkanie aby tylko mieć jest nieopłacalne, bo po co mi to mieszkanie tak na prawdę skoro miałbym sam tam mieszkać, dla samego faktu posiadania ? Czy może żeby popisać się przed jakąś flądrą że o patrz mam swoje mieszkanie :D Wolę mieć lepszy status życia, odkładać sobie jakieś pieniądze a nie żyć od 1 do 1, gdzie mogę sobie pojechać gdzieś na wczasy, wyjść do restauracji czy kupić coś jak potrzebuje bez martwienia się że nie starczy pieniędzy.
Własne mieszkanie mi się bardziej kojarzy z jakąś taką stabilizacją i osiądnięciem na laurach, gdzie właśnie zakłada się rodzinę chociażby, czy małżeństwo. A samemu nawet mnie na to nie stać, ślub, dwie osoby to co innego.
0
pokaż komentarz
@r5678: mi się w międzyczasie prywatne życie skomplikowało bo też liczył na stabilizację i zakładanie rodziny... Życie...
+1
pokaż komentarz
@cienki137: mam identyczną sytuację 1 do 1
-1
pokaż komentarz
@cienki137: Jeśli chcesz się jeszcze zakorzenić i mieć dzieci, to lepiej uczyń to za (zachodnią, nie wschodnią) granicą, bo tu powietrze od dawna jest zepsute, a teraz jeszcze obecny rząd skwaśnia pod tobą i tak już mało urodzajną glebę, bezrozumnie przepychając krótkoterminowe i czysto populistyczne rozwiązania, które dla liczebności i składu obecnej populacji Polski w przyszłości skończą się tragicznie. ( ͡° ʖ̯ ͡°)\
0
pokaż komentarz
@cienki137: ale na zachodzie jest jeszcze więcej socjalizmu . Niewykwalifikowani pracownicy mają lepsze stawki, to fakt. Ale tylko tyle. Podatki w ch?? progresywne, więc jak się tylko nauczysz coś robić to pół dnia pracujesz na podatki
0
pokaż komentarz
@cienki137: oni nie dają tej kasy z dobroci serca to jest po prostu łapówka za głosy na nich.
0
pokaż komentarz
@Starkwind: @ShpxLbh: Z ciekawości zapytam - a dlaczego nie na Hołownię?
+1
pokaż komentarz
@PucekLucek: póki była ta pipa kidawa to owszem, brałem go pod uwagę ;p takie to wybory..wybiera się zawsze mniejsze zło.
+3
pokaż komentarz
@cienki137: podpisuję się pod tym. Dodaj do tego jeszcze brak załapania się na podwyżkę minimalnej stawki godzinowej (2017) co radykalnie poprawiło warunki dorabiających sobie studentów. Jeszcze w 2014 normą były stwki typu 6-7 zł/h - jak splunięcie w twarz.
Nie ma bardziej wyruchanej grupy wiekowej niż wczesne roczniki 90-te. Naszą przyszłość definiuje poziom zamożności naszych starych, bo nas samych na nic nie stać mimo że skończyliśmy studia i pracujemy na pełen etat w nienajgorszych firmach.
Niedawno doszedłem do identycznych wniosków, skutkiem czego daję sobie ~3 lata na nabicie doświadczenia, doszlifowanie angielskiego i sp!%!???am stąd w jakieś bardziej przyjazne młodemu człowiekowi miejsce.
0
pokaż komentarz
@cienki137: Mam tak samo. Również 29 lat i nigdy nie dostałem od tego sk?!%iałego państwa absolutnie niczego. Rodzice zawsze zarabiali powyżej przeciętnej, więc nigdy nie należały nam się żadne ulgi, dopłaty czy jakikolwiek socjal. Nie miałem z tym najmniejszego problemu, dopóki nie uświadomiłem sobie, ile ludzie potrafią dostawać ZA NIC. Nigdy nie miałem ciśnienia na życie zagranicą (choć zwiedziłem i poznałem trochę świata), mimo że miałem możliwość studiowania w UK, znałem język i pewnie bym sobie poradził. Dziś, mam przyzwoitą pracę, która pozwala mi w miarę komfortowo przeżyć z miesiąca na miesiąc, ale nie jest w stanie praktycznie niczego odłożyć i kompletnie nie widzę swojej przyszłości. Uważam, że zmarnowałem tu 10 lat życia i chciałbym wyjechać choćby jutro, byle gdzie.
0
pokaż komentarz
@cyb3rm4n: zaraz będa miały dostęp, bo się okaże że "bogaci" obywatele mający "10 000 zł plus" na koncie, mają oddać 30%, bo kryzys i wszyscy musimy ponosić ofiary, a gospodarka bez tego sobie nie poradzi. Więc ci zajebią tak czy tak. W tym kraju ciężko jest żyć, cięzko mieć oszczędności.
+1
pokaż komentarz
@Zuben: wystarczy żeby mi nie zabrali
0
pokaż komentarz
@cienki137: to jest nas więcej widzę
0
pokaż komentarz
@cienki137: No i wlaśnie w tym problem. Mówisz, że nic nie zachęca do pozostania w tym kraju a z drugiej strony pakujesz się w kredyt który Cię uziemi na najbliższe 30 lat. "Pokrzyczeli, pojęczeli i już po rewolucji." ( ͡° ͜ʖ ͡°)
więcej komentarzy(47)
+461
pokaż komentarz
Dlatego B2B i robienie kosztów gdzie się da. Ha tfu państwowe rozdawnictwo.
-422
pokaż komentarz
@haudujudu_: I wydawanie na rzeczy których nie potrzebujesz tylko po to aby mniej oddać państwu. Na złość babci odmroze sobie uszy
+397
pokaż komentarz
I wydawanie na rzeczy których nie potrzebujesz tylko po to aby mniej oddać państwu.
@IlllI: Dokładnie tak. Jak nie potrafią szanować pieniędzy, to trzeba robić tak, żeby jak najmniej dostali.
+348
pokaż komentarz
@IlllI: może i nie potrzebuje, ale są przynajmniej JEGO, a nie rodziców 4 dzieci którym nie opłaca się iść do pracy bo zabiorą im socjal
+72
pokaż komentarz
@IlllI: Aha. Ty wiesz ze ja czegos nie potrzebuję :)
-123
pokaż komentarz
@haudujudu_: a ja czekam az wreszcie Czaskowski sie zlituje i wyplaci pomoc przedsiebiorcom. Bo rzad dal a ten na razie ma w 4lite.. przedsiebiorcow w Warszawie
-112
pokaż komentarz
@mango2018: @Zabi96: zamiast gromadzić kapitał reinwestować to jak barany k!$%a nabiorą auta sprzęt w leasing bo na 500+ o c#%@% z tego będziecie mieli. Jakbyście faktycznie byli przedsiębiorcami to wiedzielibyście co się robi z nadwyżka kapitału ale jesteście zwykłymi etatowcami na fakturze
+22
pokaż komentarz
@IlllI: ale ja, oprócz tego, jak najbardziej nabywam sukcesywnie etf ( długofalowo) i akcje (spekulacyjnie).
+157
pokaż komentarz
zamiast gromadzić kapitał reinwestować to jak barany k$??a nabiorą auta sprzęt w leasing bo na 500+
@IlllI: ale Ty nie rozumiesz. Tu wybór jest między: oddać w podatkach, a kupić sobie sprzęt w leasing. Nie da się gromadzić.
Nie możesz powiedzieć państwu: ja wam nie oddam, bo chcę gromadzić na inwestycje. Możesz zrobić koszty, albo oddać państwu. Nie ma trzeciej opcji w postaci odkładania na czarną godzinę, czy gromadzeniu w celu inwestycji.
-4
pokaż komentarz
Dokładnie tak. Jak nie potrafią szanować pieniędzy, to trzeba robić tak, żeby jak najmniej dostali.
@mango2018: rób tak, żeby tobie się to najbardziej opłacało a nie żeby komuś się najbardziej nie opłacało.
-21
pokaż komentarz
@mango2018: Ale odliczasz tylko cześć zakupu wiec jeśli tak podkreślasz robienie kosztów to zakladam ze kupujesz w tym celu wiec przewalasz bez sensu 2/3 żeby ci się zwróciła 1/3 zamiast kupić coś co realnie da ci zysk
+88
pokaż komentarz
@IlllI: wolałbym spalić te pieniądze niż oddać nierobom
+60
pokaż komentarz
zamiast kupić coś co realnie da ci zysk
@IlllI: Ale może ten nowy samochód w leasing czy sprzęt dają mi realny zysk, choćby w postaci radości. Wiesz prowadzenie firmy to nie zap!$@@!!anie po 12 godzin dziennie, po to tylko żeby zap!$@@!!ać, odkładać, inwestować i znowu zap!$@@!!ać. Przedsiębiorca jak każdy człowiek, też chce mieć coś od życia, nawet jeżeli nie jest mu to niezbędne.
-28
pokaż komentarz
@mango2018: I jeśli kierujesz się tym to jest to całkowicie normalne ale gdy z premedytacja podkreślasz ze to tylko hehe robienie kosztów to jest to absurdalne
+23
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+21
pokaż komentarz
@IlllI a masz inne rozwiązanie? Bo ja bym chętnie płacił i najwyższe podatki jakie się są - ale gdyby te pieniądze faktycznie zmieniały otoczenie w którym żyje - a tak to każdy kradnie i skubie, i tej kasy zwyczajnie nie ma nigdzie
To ja wolę wydać więcej na niepotrzebne rzeczy, ale moje rzeczy - niż kolejny polityk ma położyć na to łapę i sobie wziąć do kieszeni.
+1
pokaż komentarz
@mango2018 popieram
-4
pokaż komentarz
@haudujudu_: I wydawanie na rzeczy których nie potrzebujesz tylko po to aby mniej oddać państwu. Na złość babci odmroze sobie uszy
@IlllI: przecież możesz je sprzedać po 6 miesiącach na olx, bez żadnych podatków itp.
0
pokaż komentarz
@Zabi96: Ile tych matek nie idzie do pracy bo zajmuje się dziećmi? Milion?10 milionów? Na plebs były pieniądze za SLD za Tuska a dzisiaj dodatkowo normalni ludzie dostają pomoc od państwa. Czy słusznie? A czemu ja mam płacić na państwową szkołę dla plebsa który wyjedzie później za granicę? Czemu ja mam płacić na mieszkania socjalne dla plebsu? Albo każdy za wszystko płaci albo nic za darmo.
-10
pokaż komentarz
@Marcin360V2: Zapamiętaj sobie ze zawsze znajdzie się osoba dla której to ty będziesz plebsem bo... ( i tu wstaw sobie powód )
-11
pokaż komentarz
@Neaopoliti: xD trafi ci się kontrola i będziesz potem robił wpisy jak to biurokracja niszczy uczciwego przedsiębiorcę. Takie zachowanie świadczy albo o braku wiedzy albo rozsądku.
-4
pokaż komentarz
a nie rodziców 4 dzieci którym nie opłaca się iść do pracy bo zabiorą im socjal
@Zabi96: Czy któryś wykopek może napisać jaki to magiczny socjal dostają w Polsce rodziny wielodzietne które zostanie zabrany jak pójdą pracować? xD
-4
pokaż komentarz
@IlllI: ha ha ha.
-5
pokaż komentarz
@haudujudu_ Już niedługo, złote eldorado B2B też zaraz zostanie ukrócone, bo to wał na wale.
+7
pokaż komentarz
@IlllI: ja już wolę sobie wziąć nowy wóz w leasing, choć stary jest jeszcze dobry, przynajmniej ja coś będę miał, a nie kaszojady jakiejś patoli xD
-4
pokaż komentarz
robienie kosztów gdzie się da.
@haudujudu_: co to znaczy?
-2
pokaż komentarz
Na złość babci odmroze sobie uszy
@IlllI: on i tak nie zrozumie, nowe audi albo merol musi być, żeby gawiedź podziwiała xD
-2
pokaż komentarz
I tak zamiast 19% PIT bedę miał 2.8% po uwzględnieniu kosztów i IPBOXa.
@taksienieda: za to będziesz miał kupę niepotrzebnych rzeczy i brak pieniędzy na rozwój. Ma to sens!
+1
pokaż komentarz
@d3athman: ja też. Nie jestem tylko pewny czy na to nie ma paragrafu (niszczenie gotówki)
0
pokaż komentarz
@haudujudu_: W KONCU WPROWADZĄ TESTY CZY JESTES WYSTARCZAJACO PRZEDSIEBIORCZY NA PRZEDSIEBIORCY I BEDZIE PROBLEM
+1
pokaż komentarz
ale Ty nie rozumiesz. Tu wybór jest między: oddać w podatkach, a kupić sobie sprzęt w leasing. Możesz zrobić koszty, albo oddać państwu. Nie ma trzeciej opcji w postaci odkładania na czarną godzinę, czy gromadzeniu w celu inwestycji.
@mango2018: Owszem, są takie opcje. Dopuszcza je zarówno ustawa o PIT jak i o CIT. Możesz odkładać pieniądze i księgować to jako koszty uzyskania przychodu, tylko musisz to robić z wykorzystaniem wyszczególnionych w ustawie produktów finansowych. Nie chce mi się rozpisywać na wykopie, ale to jest mój know-how, wdrażam takie rozwiązania w firmach.
0
pokaż komentarz
za to będziesz miał kupę niepotrzebnych rzeczy i brak pieniędzy na rozwój. Ma to sens!
@vitek6: pewnie że ma. Pieniędzy na rozwój i tak nie będzie bo jak nie leasing to urząd skarbowy wyciągnie łapy po pieniądze.
Moja chrzestna ma takie podejście jak Ty. Ma sklep w mieście powiatowym, w którym nap!%@%@?a takie ilości godzin, że nikt na etacie tyle nie klepie. Ma ten "biznes" już jakieś 20 lat. Boi się cokolwiek w koszty wrzucić poza czynszem i fakturami za telefon i jeździ starą multiplą robiącą za dostawczaka. Przez tyle lat spłaciłaby pewnie ze 4 nowe auta, a na tym całym biznesie nie wychodzi lepiej niż przeciętny korposzczur i jak się łatwo domyślić od kiedy pamiętam praktycznie żadnych inwestycji i na wszystko co proponowałem jej do "usprawnienia pracy" nie ma hajsu. Wymiana kas fiskalnych to przedsięwzięcie planowane na rok do przodu...
0
pokaż komentarz
bo jak nie leasing to urząd skarbowy wyciągnie łapy po pieniądze.
@Navarre: po cześć a wiec będzie miał.
+5
pokaż komentarz
@IlllI: typie, nie masz pojęcia jak prowadzi się działalność, robienie kosztów jest w 100% normalne i potrzebne inaczej zwyczajnie tracisz pieniądze. Każda złotówka wydana na podatki to złotówka stracona na bombelka jakiegoś nieroba i kolejne wypłaty darmozjadów u koryta, tak za PISu podatki idą praktycznie tylko na socjal i premie polityków, mógł bym ci tu napisać jak finansowo rozp!$#@$#one jest nasze państwo, ale brakło by miejsca na wykopie.
+1
pokaż komentarz
@IlllI: jaka kontrola. Po 6 MSC możesz sprzedać.
więcej komentarzy(24)
+400
pokaż komentarz
Mnie w tym wk#%?ia najbardziej to, że tych gówniaków jeśli już to przybywa to głównie u patusów. Dopłacamy do produkcji kolejnych klientów socjalu i gówno-obywateli XD. No k#%?a.
+224
pokaż komentarz
@svr_: dla Ciebie gowno obywatel, dla innych wierny wyborca ¯\_(ツ)_/¯
-51
pokaż komentarz
@svr_: a skąd masz takie dane?
-27
pokaż komentarz
@svr_: Z jednej strony niby tak... Ale z drugiej 500+ i ine plusy w raportach nie wykazują żadnego wpływu na dzietność, czyli co: u nas tylko patusy mają dzieci od 20 lat?
+31
pokaż komentarz
@cyjannn: @svr_: postawili na ilość, nie jakość
co ciekawe, dzietność i tak stoi w miejscu
-2
pokaż komentarz
@umbelebabla: https://forsal.pl/gospodarka/demografia/artykuly/1481148,demografia-wyz-przestaje-rodzic-dzieci.html
Rośnie polaryzacja między bezdzietnymi i wielodzietnymi
in before wielodzietna rodzina to nie muszą być patusy
+27
pokaż komentarz
@Mescuda: Ale to jest w ch głupie, automatyzacja idzie, nie będzie potrzeba roboli bez szkoły. Kurła, zamiast ładować kasę w nowe gęby do wykarmienia to zainwestować w te które już są. Lepiej wysłać 1 studenta na jakiś harward czy inne kembridż niż 1000 patusów co roku nad bałtyk
+5
pokaż komentarz
@svr_ Im niezbyt zależało na wyższych celach, chcieli poprostu kupić sobie wyborców żeby wygrać i im się do tej pory udawało, zobaczymy jak będzie za 3 tygodnie - widać że znowu stosują tą sama strategie
Andrzejek daje socjale 500+ bony wakacyjne a Rafałek chce zabrać....
-11
pokaż komentarz
@svr_ Jak "elity" nie chcą płodzić dzieci to niech się nie dziwię, że niższe warstwy zapełnią ich lukę
+10
pokaż komentarz
Jak "elity" nie chcą płodzić dzieci to niech się nie dziwię, że niższe warstwy zapełnią ich lukę
@Mathas: Niższe warstwy mają wszystko w dudzie. Myślący człowiek się zastanowi wcześniej czy stać go na utrzymanie dziecka. W większości przypadków nie stać, bo bandyckie państwo mu zabiera większość z jego zarobków. Patus ma wywalone. Przy obecnej polityce państwa czeka nas scenariusz z idiokracji.
-2
pokaż komentarz
a skąd masz takie dane?
@vitek6: Niezawodny Instytut Danych z Dupy
+3
pokaż komentarz
@svr_: tak to jest jak się prawaków dopuści do władzy na drugą z kolei kadencję :P
Ale za to są to patusy patriotyczne, z naklejkami "1944 pamiętamy" na zderzaku passata :D
0
pokaż komentarz
@svr_: powiedział wykopowicz =D
0
pokaż komentarz
@Parotia: to jest właśnie ta podstawowa różnica, ja jestem c#?%@wy za swoje.
więcej komentarzy(3)
+130
pokaż komentarz
Rozumiem dlaczego promuje się rodzinę ale kurde nie każdy może czy chce nią założyć. Nie powinno się takich ludzi piętnować. Ostatnio gadałem ze starym człowiekiem i on wręcz twierdził, że osoby samotne powinny płacić podatek od tego, że są samotne i nie mają dzieci
+104
pokaż komentarz
@Magq: Bo on prawdopodobnie sam opłacał bykowe ;)
+187
pokaż komentarz
@Magq: trzeba bylo powiedziec ze osoby ktore juz odchowaly dzieci powinny isc do umieralni bo sa obciazeniem dla spoleczenstwa. Od razu by mu rozum wrocil.
+31
pokaż komentarz
@arkadi2020: Nie ma szans. Kiedy rozmowa nie idzie po jego myśli to zaczyna krzyczeć itp xd
+35
pokaż komentarz
@Magq: a to niech krzyczy a ty sie smiej z jego wk?@$ienia. Nastepnym razem sie zastanowi wiedzac ze moze dostac riposte XD
+29
pokaż komentarz
@Magq: Państwo powinno nadać żonę z przydziału. Jak socjalizm, to na pełnej!
-59
pokaż komentarz
@Magq: Przecież tobie nie zabierają tylko ci nie dają.
+18
pokaż komentarz
@Znacznie_lepsza_14: Co k!$?a?
+18
pokaż komentarz
@Znacznie_lepsza_14: ohoho, a kto zapłaci za bony dla obcych kaszojadów? Du*a czy morawiecki z własnej kieszeni wyciągną? Czy pójdzie z podatków, które wolałbym, żeby szły na drogi, służbę zdrowia, i inne rzeczy potrzebniejsze mi niż cudze, drące pysie bachory
-7
pokaż komentarz
@Magq: "Rozumiem dlaczego promuje się rodzinę ale kurde nie każdy może czy chce nią założyć. Nie powinno się takich ludzi piętnować. Ostatnio gadałem ze starym człowiekiem i on wręcz twierdził, że osoby samotne powinny płacić podatek od tego, że są samotne i nie mają dzieci" A wiesz że takie rozwiązanie jest w Niemczech? https://biznes.radiozet.pl/Finanse-Osobiste/Podatek-od-bezdzietnych-2019.-Jego-wprowadzenie-sugeruje-MSWiA.-Podatek-bykowy
+12
pokaż komentarz
Rozumiem dlaczego promuje się rodzinę
@Magq: a ja nie rozumiem. Bo to nie jes tpromowanie rodziny. Prawdziwym promowaniem byłaby ulga podatkowa, oraz rozbudowa sieci żłobków i predszkoli, tak, aby oboje rodzice mogli na luzie pracować i być produktywni dla gospodarki. Nie dawanie kolejnego zasiłku, który nie zachęca ludzi do posiadania dzieci (poza patusami) i należy się zarówno temu kto dokłada do interesu zwanego Polską, jak i patologii... Patologii w którą inwestowanie nie ma sensu, bo taki gówniak jak dorośnie będzie statystycznie równie często obciążeniem jak jego rodzice, albo sp$?$!!!i pracować na magazyn do Holandii...
Państwo jeżeli chce pomagać, to po pierwsze powinno nie przeszkadzać, a po drugie tworzyć warunki i rozwiazania promujące tych, którzy chcą sami sobie pomóc. Motywować do aktywności... Każda, jakakolwiek aktywność zawodowa, to korzyść dla gospodarki i społeczeństwa.
+2
pokaż komentarz
@Magq: "ale jak to anon! chcesz NAJPIERW zapewnic wydolnosc finansowa i DOPIERO potem zakladac rodzine i miec dzieci?!"
0
pokaż komentarz
@arkadi2020: W punkt.
0
pokaż komentarz
Rozumiem dlaczego promuje się rodzinę
@Magq: Dlaczego? Tak w kilku prostych słowach. Bo ja nie widzę żadnego rozsądnego powodu dla którego ludzi ma być więcej i więcej i więcej. Oczywiśćie, mówimy tu o powodach idealistycznych, a nie o powodach typu "więcej wyrobników do pracy"
Ja bym w sumie nie miał nic przeciwko takiej dwójce dzieciaków, ale jestem póki co tylko średnio doświadczonym programistą i po prostu mnie nie stać. Dzieci to spory wydatek, a przecież w małym mieszkaniu w bloku nie będę ich hodował. Będę miał dom, ~5k netto miesięcznie na osobę to o dzieciach można pomyśleć. Póki co ledwo wiązałbym koniec z końcem. A w biedzie w jakiej ja się wychowałem (blok i brak pieniędzy na dobrą prywatną szkołę czy auto dla licealisty) dzieci nie chcę mieć.
0
pokaż komentarz
Rozumiem dlaczego promuje się rodzinę
@Magq: A ja nie. Po co promować coś, co jest dla nas naturalne. Jeszcze będą nam oddychanie promować za nasza kasę. Im mniej będą przeszkadzać, tym więcej miejsca na instynkty ( ͡° ͜ʖ ͡°)
więcej komentarzy(4)