•  

    pokaż komentarz

    ten pierwszy jakby jechał szybciej, to by zdążył ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Jest artykuł: https://www.journaldemontreal.com/2020/07/11/une-spectaculaire-collision-a-montreal

    Z tego co mówi kierowca 250 metrów wcześniej było skrzyżowanie na którym w momencie rozpoczynania manewru paliło się czerwone światło. To że dwa samochody pojawiły się tam z taką prędkością można wytłumaczyć jedyne gówniarską próba wyścigu. Wyprzedzanie ciężarówki z prawej strony to zawsze bardzo ryzykowne zachowanie (każdy kierowca powinien o tym wiedzieć), a to co tutaj widzimy to kompletny kretynizm. Kierowca ciężarówki nie miał szans ich zauważyć (kabina była już pod kątem co najmniej 30° do drogi kiedy nadlecieli) i zareagować.

    •  

      pokaż komentarz

      Kierowca ciężarówki nie miał szans ich zauważyć (kabina była już pod kątem co najmniej 30° do drogi kiedy nadlecieli) i zareagować.

      @CheSlaw: To nie powinno być żadne tłumaczenie. Skoro ma pojazd który ma ograniczone pole widzenia i wykonuje manewr bez widoczności to ktoś z widocznoscią powinien go asekurować. To, że dwóch dzbanów jechało szybko nie znaczy, że z bocznej uliczki 50 metrów wcześniej też nie mógł ktoś wyjechać. Kiedyś już na mnie najechał kierowca TIR-a i tłumaczył mi, że to mnie nie powinno w tym miejscu być, bo ON nie widzi. Ja jechał przepisowo a to jemu zebrało się na manewr bez widoczności.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pshemaz: w końcu głos rozsądku ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @CheSlaw: to jest kanada czyli takie podrabiane usa a tam raczej i z prawej i z lewej wyprzedzają się, więc takie oczywistości to nie dla nich.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pshemaz: wedlug przepisow w wiekszosci kraju musisz moc widziec tylko osoby jadace przepisowo. Ci jechalu dwa razy za szybko i w momencie palacego sie czerwonego swiatla. A wiec kierowca sprawdzil swiatlo i ulice na wypadek kogos jadacego prawidlowo. W Polakich przepisach moze by wine za wypadek przypieli kierowcy ciezarowki, ale w wiekszosic krajow, w tym Kanadzie, nie.

    •  
      PienieznyWieprzZMlotemBojowym

      +3

      pokaż komentarz

      @Pshemaz: nie no, przecież 3 dni temu pod innym znaleziskiem napisałem, że telefony mają po 5 kamer, a tiry nadal żadnych, które dały by dodatkowe pole widzenia to mnie zwyzywali, więc nie możesz teraz dostawać plusów xD jaki ten portal jest zj#@@ny..

    •  

      pokaż komentarz

      wedlug przepisow w wiekszosci kraju musisz moc widziec tylko osoby jadace przepisowo

      @MikeJose: możesz pokazać no taki zapis? Z Polski wystarczy.

    •  

      pokaż komentarz

      @yeloneck: a mozesz przeczytac do konca gdzie powiedzialem ze nie w Polsce a w wiekszosci krajow. A zapisu z USA czy Kanady Ci nie podam bo tam prawo jest nieco inne, ma byc rzeczowa ocena i analiza danego sedziego plus dzialaja precedensy, wiec moge tylko powiedziec jaki na 99 procent bedzie wyrok.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pshemaz: Z punktu widzenia przepisów drogowych to może być rozpatrywane różnie w różnych krajach. Wyprzedzanie z prawej strony też w Polsce jest dozwolone, ale mi nie chodzi o przepisy konkretnie, a o zdrowy rozsądek i wyobraźnię. Jak ktoś wyprzedza praktycznie stojącego w poprzek drogi tira z prawej strony z taką prędkością to jest zwykłym kretynem nawet jak na pierwszenstwo. Szczególnie że ewidentnie łamie przy tym przepisy dotyczące prędkości. Kierowcy osobówek jechali szybko lewym pasem i w ostatnim momencie zmienili pas na prawy przez co nie mieli dobrej widoczności. Gdyby ktoś wyjechał z jakiegoś teoretycznego skrzyżowania o którym mówisz to by z daleka widział że tir wykonuje manewr skrętu. Już samo to że kierowcy osobówek zmienili pas tuż przed zderzeniem powinno być uznane za ich winę. Co innego jak ktoś jedzie prosto jednym pasem i ktoś inny zajedzie mu drogę, a co innego jak ktoś zap&-+a i robi sobie slalom na drodze.
      A tak na marginesie to ciężko też jest wymagać w praktyce żeby każdy kierowca woził ze sobą dodatkową osobę na wypadek każdego cięższego zakrętu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pshemaz: @MikeJose: W Polsce była trochę podobna sprawa. Główną zap!%%%?#ał idiota i wbił się w samochód wyjeżdżający z podporządkowanej. Sąd słusznie za jedynego winnego uznał idiotę, bo kierowca wyjeżdżający z podporządkowanej miał prawo zakładać, że nikt nie będzie jechał 130km/h przez miasto.
      https://www.prawodrogowe.pl/informacje/kronika-legislacyjna/winny-choc-mial-pierwszenstwo

      Z drugiej strony tłumaczenie kierowców, że nie widzieli jest oczywiście absurdalne. Nie widzisz, nie jedziesz ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @Pshemaz: Nawet u nas są wyroki które za winnych wypadków uznają kierowców którzy znacznie przekroczyli predkosc, nawet jeśli to na nich zostało wymuszone pierwszeństwo. kierujący ma prawo zakładać ze inny pojazd nie porusza się w mieście z prędkością kilkukrotnie wyższa od dopuszczalnej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pshemaz: To pewnie przez Ciebie nie mogłem kupić wtedy w sklepie bułek, wędlin itd

    •  

      pokaż komentarz

      @Pshemaz: W USA skręcający cieżarówką w prawo kierwoca ciężarówki ma bezwzględne pierwszeńswo i nie musi się bzdurnie tłumaczyć jak to w Polsce bywa. Kierunkowskaz jest wystarczającym i niepodwazalnym sygnałem a to, że manewr zajmuje więcej miejsca niż osobówką nie znaczy, że wolno taki pojazd wyprzedzać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pshemaz: Naucz się jeździć to nie będzie problemu.

    •  

      pokaż komentarz

      @PienieznyWieprzZMlotemBojowym: jechałeś kiedyś ciężarówka? przy każdym manewrze należy odpowiednio wcześnie zerkać w lusterka i obserwować okolice, starać się przewidywać co może zrobić gosc, taka jazda po mieście jestem wystarczająco obciążająca skupienie, a jakby doszłyby do tego jeszcze jakieś dodatkowe monitorami z kamerami to już całkowicie p$!@%?%ca idzie dostać.
      Dodatkowe kamery są zbędne, bo przy takiej sytuacji nawet jak kierowca ogarnął wszystko dookoła to nie zdołałby tego uniknąć, a widać że jak w niego zaj?%%ł to nacisnął po hamulcach, refleks ma dobry

    •  
      PienieznyWieprzZMlotemBojowym

      0

      pokaż komentarz

      @Aristes: w tej sytuacji nie mogl nic zrobic rak czy tak, ale blagam, nie p@#?!$$ ze kierowca nie ogarnie ekranow zamiast lusterek czy dodatkowej kamery cofania. Jakos ogladanie kabaretow z dvd w trakcie jazdy potrafią ogarnac

    •  

      pokaż komentarz

      @PienieznyWieprzZMlotemBojowym: mówiłeś o dodatkowych kamerach, a nie zastępując obecne lusterka, zresztą martwe pkt pozostaje nawet przy kamerach zamiast lusterek. Wszystko się da ogarnąć, ale to debilny pomysł z dodatkowymi ekranami. A jak ogląda filmy to chyba jeździe tylko prosto więc argument nie trafiony.

    •  

      pokaż komentarz

      Naucz się jeździć to nie będzie problemu.

      @KoruD: Takie odważne słowa od kogoś kto nie umie czytać ze zrozumieniem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      W USA

      @Anaheim: No faktycznie...to jest argument.... a w Polsce nie

      kierujący ma prawo zakładać ze inny pojazd nie porusza się w mieście z prędkością kilkukrotnie wyższa od dopuszczalnej.

      @zbulbersowany: No tak i tu się zgodzę, ale kierowca wciaż musi widzieć czy od moementu gdy widział drogę którą chce jechac nie ma tam żadnego pojazdu. Tak jak pisałem miałem taką sytuację. To że koleś spojrzał nie daje mu pierwszeństwa przez jakiś określony czas. Tam z bocznej mógł ktoś wyjechać i już być obok niego. Wykonywanie manewru na ślepo jest głupotą.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pshemaz: Ale przecież nie jest tak, że wjeżdżasz na drogę tylko jeśli aż po horyzont jest pusta. Widzisz samochód w dużej odległości - zakładasz ze jedzie max 50 bo jesteś np w mieście - włączasz się do ruchu. Wtedy okazuje się ze gość w ciebie wjeżdża bo leciał 200km/h, wiec jest jego wina.

    •  

      pokaż komentarz

      @zbulbersowany: Prędkość to prędkość, ich wina ale tylko połowiczna. Odwalanie takiego manewru takim gabarytem bez widoczności to niezła lekkomyślność i tylko tego sie czepiam. To, ze w danej chwili nic nie jechało nie znaczy że zza zakrętu sekundę póxniej nie wyjedzie karetka itd itp. Tłumczenie ze nie widziałem ale mogłem jechac bo jestem duży to kompletna bzdura. Kierowca musi poruszać się bezpiecznie niezależnie co prowadzi. Jeśli prowadzi coś co ogranicza mu widoczność to ma zapewnić sobie wsparcie gwarantujące bezpieczeństwo innych.

  •  

    pokaż komentarz

    Pomijając sam temat wyścigu i prędkości którą miały osobówki, ale kierowca ciężarówki też się trochę nie popisał.

    Bo swój manewr powinien sygnalizować normalnie, prawym kierunkowskazem, co byłoby czytelne co do jego intencji.
    A on włączył awaryjne, co już zupełnie nie zdradzało tego co on zamierza zrobić.

    Gdyby miał prawy kierunkowskaz, to kierowcy (załóżmy że jadący normalnie) za nim, mogliby go puścić ułatwiając mu manewr.
    A na awaryjnych to nie do końca wiadomo co on zamierza - czy się zepsuł i zostaje już na zawsze na tym lewym pasie, czy co.

    •  

      pokaż komentarz

      @hellfirehe: Tym bardziej, że chwilę przed zmienia z prawego na lewy i jeździ na awaryjnych, wtf.

    •  

      pokaż komentarz

      @hellfirehe: widocznie mało jezdzisz albo wcale. Standard że kierowcy ciężarówek włączają awaryjki przy takich manewrach. Poza tym dojeżdżając do auta które ma światła awaryjne powinno się zachować ostrożność a nie palowac ile fabryka dała.

    •  

      pokaż komentarz

      @lucky_luck_: jaki standard gdzie? Robię 60k rocznie i ani razu nie widziałem by ciężarówka tak się zachowała.

    •  

      pokaż komentarz

      Standard że kierowcy ciężarówek włączają awaryjki przy takich manewrach

      @lucky_luck_: Tu oczywiście pełna zgoda z Tobą, że kierowcy (również ciężarówek) niezbyt dobrze znają przepisy i jak najbardziej zdarza się że odwalają jakąś taką manianę i należy po prostu na nich uważać. 10h dziennie za kółkiem nie sprzyja też stałej koncentracji.

      Ten film pochodzi jeszcze z zagranicy (i to dalekiej), gdzie w sumie mogą być jakieś inne regulacje dotyczące sygnalizowania manewrów.
      W każdym razie w Polsce sprawa jest jasna - światła awaryjne służą do sygnalizowania kilku różnych rzeczy, ale zawsze w sytuacji postoju pojazdu.
      Do tego pozakodeksowe zwyczaje o sygnalizowaniu zatorów, dziękowania, przepraszania itp.

      Ale na pewno nie służą do używania podczas manewrów na drodze, chociaż jak zauważyłeś i tacy dzbaneusze się zdarzają - choćby migając awaryjnymi podczas holowania pojazdów co działa dokładnie tam samo jak awaryjne w tej ciężarówce.
      Czyli powoduje że nikt już nie zgadnie w którą stronę rzeczony pojazd miałby nagle ochotę skręcić, zwłaszcza że pojazd sygnalizuje postój.

    •  

      pokaż komentarz

      @MrMate: W USA. Tu nawet jadąc wolno pod górę włączają awaryjne.

    •  

      pokaż komentarz

      @MrMate: w takim wypadku jezdzisz chyba tylko po autostradach i drogach szybkiego ruchu. Nie napisałem, że to jest zgodne z prawem, tylko że tak się dzieje

    •  

      pokaż komentarz

      @lucky_luck_: 50 an 50 jeżdżę więc miałem okazje wielokrotnie puszczać cieżarówki by się wyrobiły ze skrętem żadna nie miała awaryjnych.

      @d__q: no to wyjaśnia sprawę, ale potrafi zmylić mocno osoby.

    •  

      pokaż komentarz

      @hellfirehe: Zwróć uwagę na rozmiar zestawu.
      Nie zawsze sygnalizowanie kierunkowskazem daje wystarczający efekt.

      Nie widać skąd dokładnie wyjechał, ale możliwe, że z ulicy zaraz wcześniej, a w takim przypadku musiał skręcić na prawy pas, wtedy od razu na lewy i z lewego skręcić w prawo, bo inaczej by się takim długim zestawem nie wyrobił.

      Tak, kiedyś jeździłem ciężarówkami.

      Sam preferuję używanie normalnych kierunkowskazów, ale nie zawsze da to wystarczający efekt, więc czasem też używałem awaryjnych.

      Trzeba pamiętać, że drogi są przystosowane do samochodów osobowych.
      Jazda ciezarowką wygląda zupełnie inaczej.
      Tak naprawdę trzeba cały czas łamać przepisy, bo po prostu nie ma innej możliwości.

      Choćby przepis który mówi, że jeżeli nie ma możliwości skrętu ciężarówką z prawego pasa w prawo, to powinno się manewr wykonać z lewego pasa, a nie blokować obydwa.
      To był chyba najgłupszy przepis kiedy zdawałem c+e ponad dekadę temu.
      Każdy instruktor mówił od razu, żeby blokować obydwa, a żaden egzaminator na 100% nie obleje za to... No i nie oblał.

    •  

      pokaż komentarz

      A on włączył awaryjne, co już zupełnie nie zdradzało tego co on zamierza zrobić.

      @hellfirehe: zabawne zawsze jest ocenianie sytuacji drogowych poprzez pryzmat polskich przepisów :> przecież "awaryjne" w ameryce północnej nawet nazywają się "hazard lights" a nie żadne awaryjne i służą do sygnalizowania tego że wykonuje się niebezpieczny manewr lub niebezpieczny brak manewru, dokładnie tak jak tutaj

    •  

      pokaż komentarz

      zabawne zawsze jest ocenianie sytuacji drogowych poprzez pryzmat polskich przepisów

      @animuss: A jeszcze zabawniejsze jest odpowiadanie na posta bez przeczytania wątku, w którym dokładnie to już napisałem.

      służą do sygnalizowania tego że wykonuje się niebezpieczny manewr

      @animuss: Mocno zależy od tego w którym stanie, w wielu używanie podczas jazdy jest zabronione.
      https://drivinglaws.aaa.com/tag/hazard-light-use/

  •  

    pokaż komentarz

    Dwóch zjebów wyeliminowanych z dróg publicznych. Nikt postronny nie ucierpiał.

    Pozytywny filmik.

  •  

    pokaż komentarz

    Ha tfu na miejskich kierowcow wyscigowych. W miescie z ktorego pochodze w czasie takiego wyscigu zahaczyli o kobiete na pasach. Nie przezyla, osierocila dzieci.

    źródło: wykop.pl