•  

    pokaż komentarz

    Kapitał nie ma narodowości! Czego nie rozumiecie xd

  •  

    pokaż komentarz

    Bronić to mogli, jak się sprzedawali a teraz to moda w kubeł i wykonywać polecenia niemieckiego pana.

  •  

    pokaż komentarz

    knedle nadal wieża że maja coś dogadania w szkodniku? ¯\_(ツ)_/¯

  •  

    pokaż komentarz

    Ta Skoda przypomina BMW, bardziej niż współczesne BMW ¯\_(ツ)_/¯

  •  

    pokaż komentarz

    Czesi stali się ofiarami własnej ambicji i za ta ambicję ich podziwiam. Szkopki myśleli, ze Pepiki bo kupnie Skody będą siedzieć, trzepać tanie auta i bedą happy że mają robotę,a oni cały czas ambitnie dążyli do tego, aby w każdym kolejnym modelu jak najwięcej wcisnać swojej autorskiej myśli i stąd ten sukces, bo z tego co wiem (może teraz jest inaczej), design kolejnych modeli Czesi tworzą sami i pewnie chcieliby aby byly jeszcze lepsze i fajniejsze i zapewne mają wiele świetnych pomysłów, Szkopki ich blokują na tyle, aby za bardzo nie wyskoczyli przed szereg w hierarchii koncernu i stąd sa cały czas wewnetrzne tarcia. Ogólnie to Czesi fajnie to wszystko poustawiali sobie pod sukces marki: zdobądź nowoczesne rozwiązania tecniczne, bo na swoje najwzwyczajniej nie masz mld euro i kilkunastu lat, wykorzstaj je i częsci i po prostu zaprojektuj na na nich bazie najlepsze auto, cały styl designerski i spójną charakterystykę marki na ile ci warunki pozwalają, po prostu zrób rozpoznawalny "brand". Da tych co p#%?%?@ą ze Skody nie są czeskie tylko biedoniemacami w przebraniu: Skody są 100x bardziej Czeskie niz wszystkie Fiaty polskie, bo Czesi wyciskają z tego co dostaną ile mogą i tworzą własne samochody na niemieckich technikaliach, a cała polska myśl projektowa w dziedzinie samochodów osobowych to kup licencję do Ftata, projektowanie to praca typu wyp#%?%?@ co się da aby było tańsze w produckji bo z braku wyboru lud i tak to kupi, a potem w kolejnych latach produkcji jeszcze to odchudzaj i czyń wiekszym chłamem, albo jeszcze lepiej jak w przypadku dużego Fiata: kup całą technikę ze starego 1300, przykryj budą od 125, mimo że to juz na starcie przestarząłe to jeszcze to odchudź i udawaj że to prawdziwa 125-tka :P Polska motoryzacja to idealny przykład rozwoju wstecznego.

    •  

      pokaż komentarz

      @et0: Wreszcie ktoś, kto ma pojęcie. Zgadzam się.

    •  

      pokaż komentarz

      @et0: Wszystko prawda. Jeden błąd. Skoda jest niemiecka :) No chyba że jej właścicielem nie jest koncern Volkswagen AG. To wtedy masz rację.

    •  

      pokaż komentarz

      @bl33p33r: jest niemiecka, ale charakterologocznie dalej czeska, ból pepikow jest właśnie taki, że Niemcy mogą zgodnie z prawem zrobić co chcą i kiedy chcą, i największy cykor Czechów, to że Skoda czeskiego charakteru i wkładu intelektualnego zostanie pozbawiona i zdegradowana to roli biedawieśków z innym znaczkiem na masce, czyli Niemce pozabawią tego co Czesi przez lata wypracowali własną ambicją: "brandu" i własnego charakterystycznego rozpoznawalnego na rynku stylu. Btw. Możecie się nie zgadzać, ale dla mnie ta obecna linia stylistyczna Czechów z ostrymi jak brzytwa liniami jest zajefajna, Polo nie ma z zewnątrz żadnego podjazdu do Fabii, a okropnie zachowawczy obecny pasek do Superba.

    •  

      pokaż komentarz

      @et0: trochę chyba przesada. Czesi nie są jakimś cudownym narodem wyciągającym z Niemców wszystko co najlepsze, tak żeby oni o tym nie wiedzieli. VW zainwestowało w Skodę, auta okazały się strzałem w dziesiątkę w Europie Środkowej i tyle. Nie ma co dorabiać do tego jakiejś filozofii.

    •  

      pokaż komentarz

      @et0: nie no x d z polo to się nie zgodzę nowe polo wygalda w hoy lepiej od fabii nowej ,a co to do superba racja wygląda mega ʕ•ᴥ•ʔ

    •  

      pokaż komentarz

      Szkopki myśleli, ze Pepiki bo kupnie Skody będą siedzieć, trzepać tanie auta i bedą happy

      @et0: To jest urocze, że naprawdę uważacie, że tam w zarządzie sa jacyś Czesi, którzy o czymś decydują.
      ( ͡° ͜ʖ ͡°)Tymczasem facetem, który od kilku lat zarządzał skodą i podejmował strategiczne decyzje był Niemiec.

    •  

      pokaż komentarz

      Polo nie ma z zewnątrz żadnego podjazdu do Fabii, a okropnie zachowawczy obecny pasek do Superba.

      @et0: Sory ale akurat co jak co, ale POLO nowe wygląda jak wyciosane z kamienia z tymi podwójnymi przetłoczeniami Bardzo ładna sylwetka. Choć maske mogli zrobić ładniejsza. Bo Francusi odlecieli w kosmos z 208.
      Natomiast POLO jest obecnie ładniejsze od Golfa. Golf jest nijaki.
      natomist trzeba przyznać, że Czesi przez ostatnie kilka lat wypracowali bardzo charakterystyczny i ciekawy design.

    •  

      pokaż komentarz

      @et0: to inna mentalność. Wykorzystali Niemców jako dawców technologi i pieniędzy. Polacy za to przejadała dotacje i gówno wychodzi.

    •  

      pokaż komentarz

      @et0: przeciez akoda jest wlasnoscia koncernu vag wiec jak moze projektowac auta po swojemu. Vag tworzy auta na tych samych plytach podwoziowych dla calego rynku potencjalnych klientów ze wszystkich poziomów od najbiedbiejszych do najbogatszych. Przeciez seat także w tym tkwi.
      Czy wy naprawde nie widzicie roznic miedzy każdą z marek? Pojedzcie i obejrzyjcie te same odpowiedniki aut w roznych markach vag i wtedy sie wypowiadajcie.
      Zwykle bylo tak ze wieksze modele skody byly montowane na plytach podlogowych mniejszych odpowiedników droższej marki. Dajmy na to octavia byla robiona na plycie golfa. Superb na a4.
      Wiec jak mozecie porownac superba do a6 albo a7?
      Nigdy ale to nigdy skoda nie zagrozi vw ani audi bo ma stać w szeregu i byc kierowana do potencjalnie najbiedbiejszych ludzi ktorych nie stac na audi.
      Jeżeli dacia jest odpowiednikiem renault i tez nie widzicie roznicy wewnatrz auta miedzy tymi markami to ta dyskusja nie ma sensu.

    •  

      pokaż komentarz

      Czesi stali się ofiarami własnej ambicji i za ta ambicję ich podziwiam. Szkopki myśleli, ze Pepiki bo kupnie Skody będą siedzieć, trzepać tanie auta i bedą happy że mają robotę,a oni cały czas ambitnie dążyli do tego, aby w każdym kolejnym modelu jak najwięcej wcisnać swojej autorskiej myśli i stąd ten sukces, bo z tego co wiem (może teraz jest inaczej), design kolejnych modeli Czesi tworzą sami i pewnie chcieliby aby byly jeszcze lepsze i fajniejsze i zapewne mają wiele świetnych pomysłów, Szkopki ich blokują na tyle, aby za bardzo nie wyskoczyli przed szereg w hierarchii koncernu i stąd sa cały czas wewnetrzne tarcia.

      @et0: nie masz zielonego pojecia jak to dziala. Pomijam ten dziwny jezyk "Szkopki", "Pepiki" itp. Czesi nie tworza niczego samemu. Wszystkie istotne elementy sa brane z wewnetrznego "sklepu", ktory jest zasilany przez R&D na poziomie koncernu. Gdyby nie VW, to oni by wciaz produkowali samochody na poziomie Sl102 i innych Felcji, jesli w ogole. Jakos im nie przeszkadzala produkcja "hiszpanskiego" seata.

    •  

      pokaż komentarz

      @jeanpaul: No właśnie to napisałem:

      "Ogólnie to Czesi fajnie to wszystko poustawiali sobie pod sukces marki:zdobądź nowoczesne rozwiązania tecniczne, bo na swoje najwzwyczajniej nie masz mld euro i kilkunastu lat, wykorzstaj je i częsci i po prostu zaprojektuj na na nich bazie najlepsze auto"

      Polski w szkole miał?

    •  

      pokaż komentarz

      No właśnie to napisałem:

      @et0: napisales rowniez:

      a oni cały czas ambitnie dążyli do tego, aby w każdym kolejnym modelu jak najwięcej wcisnać swojej autorskiej myśli i stąd ten sukces, bo z tego co wiem (może teraz jest inaczej), design kolejnych modeli Czesi tworzą sami i pewnie chcieliby aby byly jeszcze lepsze i fajniejsze i zapewne mają wiele świetnych pomysłów, Szkopki ich blokują na tyle, aby za bardzo nie wyskoczyli przed szereg w hierarchii koncernu i stąd sa cały czas wewnetrzne tarcia.

      Wiesz ile jest czeskiego wkladu w kontrsukcji Skody? Sprawdz a potem sie wypowiadaj.

      Co wiecej Skoda nie jest w stanie (raczej nie byla, bo teraz to linie stoja) zaposkoic zapotrzebownaia rynku. Dlatego szukala nowych miejsc do produkcji. VW z pewnych powodow nie chce albo nie moze budowac nowej fabrykyi w Turcji. Poto aby zabezpieczyc czesc pordukcji do superb'a chca wspomoc swoja (podkreslam swoja) marke wspomoc. To ze Czesc ccha wszystko robic u sibeie - w cale sie nie dziwie, ale tegoi nie potrafia.

    • więcej komentarzy(2)