•  

    pokaż komentarz

    Na pierwszy rzut oka wydaje się fajne, ale coś czuję, że będzie mało zawartości. W sensie może z 5 postaci do wyboru, różne rodzaje szabli i walcz pan.

    Fajne na godzinę czy dwie, a obecne gierki, żeby odniosły sukces, to muszą trzymać dłuuugo gracza przy sobie

    •  

      pokaż komentarz

      @niochland: tak za dużo odkryte, połowa postaci powinna być tba

    •  

      pokaż komentarz

      @niochland: ja widze potencjal na mikroplatnosci. szable, rekojesci, ubranka, mapki. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @niochland: A ile ma być biorąc pod uwagę, że to najprawdopodobniej solo produkcja. Może jak pieniądze zaczną się sypać to facet dokupi sobie podwykonawców na content ale na chwile obecną chyba 90% gry powstało solo:

      https://twitter.com/kuboldk

    •  

      pokaż komentarz

      Na pierwszy rzut oka wydaje się fajne

      @niochland: No nie wiem... Technikalnie słabo - klatki zablokowane do 60 FPSów nawet po wyłączeniu VSynca. Jeżeli powodem jest fizyka przypisana do klatek, to słabo to widzę, bo albo sporo kodu będzie do przepisania, albo już tak zostanie. Rozgrywka też słaba. Postać sama się broni i w sumie nic nie trzeba robić. Atakowanie jest fajne dopóki nie zdasz sobie sprawy, że najprościej jest spamować jeden przycisk (ten z najszybszym atakiem) tak długo aż "stamina" nie zejdzie. Do tego cutscenki i przejścia między starciami trwają dłużej niż sama walka. Ogólnie jak ma być dobrze, to IMHO jest prawie wszystko do poprawy (może poza modelami, które pewnie są z jakiegoś asset store).

    •  

      pokaż komentarz

      "Fajne na godzinę czy dwie, a obecne gierki, żeby odniosły sukces, to muszą trzymać dłuuugo gracza przy sobie"

      @niochland: Ee... zupełnie nie. Ważne aby najpierw przyciągnęła czymś ciekawym/oryginalny - a tutaj to jest.

    •  

      pokaż komentarz

      @niochland: Ja myślę przeciwnie patrząc na statystyki graczy na Steamie i oglądających na Twitchu. Większość osób nie kończy gier, bo te często są za długie. Więc co preferują gracze? Szybką rozrywkę, gdy mają chwilę wolnego czasu. Stąd popularność takich gier jak CS, LoL, Starcraft, Fortnite, Wot, Pubg, Heartstone. Powyższa gra jak najbardziej wpisuje się w obecne trendy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Sarmataa: też fakt, potyczka w taką gierkę może trwać z 10-15 minut max. Tu jest wielki plus.

      Ale tak jak pisałem. W powyższych gierkach "jest po co grać". Skiny, nowe poziomy, nowe postacie, gdzieś się to złoto/pieniądze/cokolwiek zdobywa i ma się na co wydawać.

      Oby jeszcze autor na coś wpadł i dorobił, bo owszem, gra może mieć wielki skok popularności, ale po tygodniu ludzie mogą o niej zapomnieć. Obym się mylił ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @niochland: Zgadzam się z Tobą. Gra ma duży potencjał, ale musi zostać wzbogacona o nowe elementy. W tym takie, które zatrzymają graczy na dłużej. Wtedy nawet mogłaby być darmowa z elementami mikropłatności.

    •  

      pokaż komentarz

      @niochland: Gdyby dodali inne bronie z XVII w - np. jakies szpady, rapiery... z tym systemem walki... - byloby ciekawie... . I np. jako jakas dodatkowa postac samuraj z katana i wrzucic tam tez jakies japonskie techniki... - mozna by bylo sobie zobaczyc szable vs katane... . Plus np. jakis rozwoj postaci - by wygrane cos tam dawaly.

    •  

      pokaż komentarz

      @niochland: Wydaje mi się, że dopracowując ten symulator będzie im potem łatwo stworzyć realistyczny system w bardziej rozbudowanej grze, włączając jego elementy do rozgrywki. Od czegoś trzeba zacząć :)

  •  

    pokaż komentarz

    system walki w kingdom come był beznadziejny, nie realistyczny

    •  

      pokaż komentarz

      @Odpaleniec: ja tam do samego końca nie umiałem walczyć mieczem w kingdoms come, turniej tylko przechodziłem max 2 przeciwników. Dlatego całą grę używałem obuchowego i waliłem w głowę xd

    •  

      pokaż komentarz

      @pedros92: ja sobie dałem spokój gdzieś po walce pod drzewem z tym rycerzem. Jakieś cyrki z mieczem kilka razy nie wychodziły, wziąłem łuk i mu bułę sprzedałem. Bezsens totalny. A walka z kilkoma przeciwnikami to kompletna porażka

    •  

      pokaż komentarz

      @Odpaleniec: No właśnie dlatego to super, 1vs1 da się w rzeczywistości ogarnąć, ale walka 1vsX to już mało kto ma jakiekolwiek szanse, co odwzorowali dobrze, bez turlania czy innych bzdur. Takich walk się unika, szuka się zwężeń, albo walczy na odległość.
      A walka 1vs1 była dość prosta jak się tylko wczuło w system, bo jeśli nie to dziadek z kijem Cię pokona nawet.

    •  

      pokaż komentarz

      @szynall: mnie właśnie nudziły te kombinacje. Na grupę przeciwników to zawsze wsiadałem na konia i z dystansu pojedynczo xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Odpaleniec: dla mnie najgorsza misja była tą mlynareczką w dlc, jak trzeba było w nocy na wzgórzach cichcem pozbierać bandaże i kwiaty. Nie umiałem tego zrobić bez walki, raz się udało zabić kilku przeciwników, ale w końcu i tak mnie zabili a tam nie było zapisów, chyba ponad godzinę to robiłem.

    •  
      czynastolatek

      -14

      pokaż komentarz

      co odwzorowali dobrze
      @szynall: W ch@% dobrze. Jesteś w pełnej płytówce i przegrywasz z 3 wieśniakami, bo jeden cię zaszedł od tyłu i popchnął i od tego momentu nie możesz już machać mieczem bo nie masz staminy, a ci cię w trójkę popychają zadając minimalne obrażenia.
      W prawdziwym starciu rycerz 3 wsiorów to by 3 machnięciami zabił.

    •  

      pokaż komentarz

      @czynastolatek: No bo wsioki tak zabijali zakutych. Obalić na ziemię i wcisnąć między płyty sztylet/nóż. Więc popychanie to dobra taktyka, a że gra nie oferuję obalenia z przytrzymywanie to masz w zamian za to staminę.
      Zgadzam się jedynie że wsiory powinni być później zabijani jednym ciosem by wyrównać tą sytuację.

    •  

      pokaż komentarz

      @czynastolatek o ile rycerz by potrafił walczyć a ty w grze nie potrafiłeś bo dałeś się zajść od tyłu byle wieśniakowi. W rzeczywistości gołymi rękami dałoby się zabić rycerza w pełnej zbroi po prostu go przewracając o co bardzo łatwo jak się takiego od tyłu zajdzie

    •  
      czynastolatek

      -3

      pokaż komentarz

      a ty w grze nie potrafiłeś bo dałeś się zajść od tyłu byle wieśniakowi.
      @Tasde: W rzeczywistości sztyletem nie da się sparować 5 ciosów buzdyganem, więc nie tyle nie potrafiłem, co gra daje dużego bufa wieśniakowi, dzięki czemu jego kumplke, którzy normalnei już by nie żyli, mają czas zachodzić mnie od tyłu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Odpaleniec:

      W Kingdom Come miałem nieodparte wrażenie w trakcie walki że wykonując dokładnie te same ruchy w dokładnie tych samych sytuacjach komputer robi jakiś "rzut kostką" i czasem cios wchodzi jak złoto a czasem całkowicie failuje.

      Dało się do tego po czasie przyzwyczaić ale faktycznie tonie było wrażenia że gracz kontroluję fizykę starcia, tak jak to jest np w mount & blade gdzie czujesz że jesteś w 100% odpowiedzialny za to jak prowadzisz ostrze twojej broni, jak zasłaniasz się tarczą itd.

    •  

      pokaż komentarz

      @szynall: Jak się nauczyłeś kontrataku to już byłeś niepokonany ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Tasde: lol, jak jakiegoś sztyletu nie wlożysz między płyty pancerza to wstanie dość szybko i zakładając dalej scenariusz "gołymi rękami": przyłoży w twarz rękawicą co imo byłoby bardziej bolesne niż taki kastet :P

    •  

      pokaż komentarz

      @kanno: Za dużo gier i filmów się naoglądałeś. Jakbyś takiego ciężkozbrojnego przewrócił i na niego rzucił to by się zesrał a nie w tym niewygodnym i ciężkim cholerstwie wstał mając na plecach dodatkowe 80 kilo wieśniaka.
      A jak już się bawimy w scenariusze, to pomyśl, że jak wywalisz takiego typa to łatwo mu odbierzesz broń i go nią możesz bez problemu zatłuc na śmierć.
      Ale wracając do gołych pięści, to też nie bierzesz pod uwagę, że ona nie chroni przed skręceniem karku a nawet o to łatwiej, bo chyba nie myślałeś że mówię o biciu pięściami po blasze. Zbroja rycerska to nie jest jakiś egzoszkielet a rycerz to nie był średniowieczny czołg kroczący.

    •  

      pokaż komentarz

      @Tasde:

      Za dużo gier i filmów się naoglądałeś
      i wzajemnie :P współczesny żołnierz też często ma podczas działań kilkadziesiąt kilo a jakoś potrafi wstać.
      Kolejna kwestia to fakt że rycerz był szkolony w walce zarówno z bronią jak i w zapasach, więc w parterze też by coś zdziałał (choć fakt że raczej starałby się uniknąć upadku i walczyć na nogach).

      Ale wracając do gołych pięści, to też nie bierzesz pod uwagę, że ona nie chroni przed skręceniem karku
      Tutaj zgodzę się z tobą że faktycznie takiemu ciężkozbrojnemu można spróbować coś połamać / skręcić - zbyt dosłownie wziąłęm sformułowanie "gołe pięści".

      Wracając do przedstawionego przez ciebie scenariusza wieśniaka zachodzącego od tyłu i sprowadzającego walkę do parteru - przyznaję rację że drastycznie zwiększa to jego szanse na zwycięstwo. Dalej jednak mamy sytuację teoretycznie dobrze wyszkolonego w sztukach walki człowieka przeciwko ludziom z ulicy (sporo tu oczywiście zależy od przewagi liczebnej - parter na "ulicy" zawsze jest ryzykowny)

      Mimo wszystko rycerz w pełnej zbroi to był trochę "średniowieczny czołg kroczący", po coś wydawali na te zbroje małe fortuny ;) Tutaj chciałem zalinkować opis spotkania pewnego rycerza z przeważającymi siłami chłopskimi (zginął, ale zabrał sporo ludzi ze sobą) - niestety czytałem o tym zdarzeniu ładnych kilka lat temu i nie mogę teraz znaleźć

    •  

      pokaż komentarz

      @kanno:

      współczesny żołnierz też często ma podczas działań kilkadziesiąt kilo a jakoś potrafi wstać
      Tak, i to jest ogromny problem w każdym wojsku i trwają od lat intensywne prace nad redukcją wagi bo żołnierze nie wyrabiają z dźwiganiem tego.
      Różnica polega na tym, że tutaj mówimy o jednak giętkich elementach które poza swoją wagą nie krępują ruchów, poza tym w przypadku potyczek żołnierze nie biegają z torbami które stanowią większą część ciężaru.
      Pełna zbroja z ochroną z obu stron tak już nie wygląda, waży z 40-50 kg, krępuje ruchy w większości miejsc a ewentualne elementy ruchome nie były idealnie spasowane i stawiały opór poprzez tarcie przy ruchu co dodatkowo obniża mobilność. Bycie obalonym i obskoczonym przez wieśniaków to tragiczny koniec pana w zbroi, bo co komu po zapasach, gdy nie może się ruszyć a do tego dużo szybciej się męczy podczas szamotaniny? Bo to też nie wyglądało tak, że chłopi to jakieś zabiedzone leszcze, oni nie mieli umiejętności ale nie jest tak, że nie potrafili się bić czy byli słabi fizycznie bo od ręcznych robótek w polu przez całe życie trochę tej krzepy mieli.
      Przewagą rycerza było wyszkolenie, dzięki któremu nie powinien dać się zajść od tyłu i miał ogromną przewagę we frontalnym ataku, ale to nie byli supermani, żeby być w stanie podnieść się mając na sobie 150 kg obciążenia.

  •  

    pokaż komentarz

    Ściągnąłem demo i przetestowałem. Te walki są naprawdę satysfakcjonujące :) Przyjemnie się gra

  •  

    pokaż komentarz

    Trzeba pobrać demo i przetestować

  •  

    pokaż komentarz

    Potencjał ogromny, ale jak te iskry przy zderzeniu szabli w produkcie końcowym będą tak wyglądały... jak idą w realizm to niech się tego trzymają do końca - jedna iskra, może trzy, ale nie minifajerwerki

    •  

      pokaż komentarz

      @Stouek: Przypuszczam że to nie tyle kwestia realizmu/efektowności co raczej czysto gameplayowa sprawa. Muszą jakoś jasno zobrazować kiedy szable się zderzyły bo podczas grania nie ma się dokładnej informacji o głębi obrazu ani żadnej fizycznej informacji o tym. Gdyby ta gra była tylko na padzie rolę tą mogłyby pełnić wibracje kontrolera ale w przypadku sterowania myszą i klawiaturą muszą sygnalizować wizualnie, a lepiej zrobić to takimi naciąganymi iskrami zamiast umieszczać sztuczne znaczniki.

    •  

      pokaż komentarz

      @Waffenek: Masz rację i rozumiem Twoj punkt widzenia, ale jednak mógł to zobrazować nieco subtelniej- wyraźnym dźwiękiem, lub animacją odbicia oręża. Mam nadzieję, że troszeczkę to zostanie wytonowane, aktualnie przy każdym uderzeniu pojawia mi się obraz minionego Sylwestra ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      pokaż spoiler Wspaniały to był sylwester. Nie zapomnę go nigdy