@LonNon Ameryke odkryles. Kazde auto ma twardy tyl. Chcesz zobaczyć jak się złożyło moje volvo z przodu kiedy przywalilem w fiata pandę w tyl ? W fiacie wgieta klapa, zwinieta podloga a lolvo skasowane ...
@LonNon jutro ziomek. Mam gdzieś fotki z wypadku na laptopie. Generalnie w fiacie wygięta klapa tak na oko, tylne drzwi zablokowane. Podłoga mocno wygięta. Volvo odpaliło i wjechało na lawetę, mam gdzieś filmik jak wjeżdżałem. Przód skasowany do kol. Podłużnice obie ugięte w dół. Podłoga pod fotelem pasażera ugiętą. Zderzenie przy prędkości ok 90km/h.
@emq1: podobno technologia z f1 jest później wdrażana do aut cywilnych. robert kubica miał kiedyś podobny wypadek w kanadzie. Na szczęście miał tylko uszkodzoną rękę.
Każde auto z przodu się składa żeby wytracić energie podczas zderzenia i nie narazić pasażerów na zbyt duże przeciążenie. Gdyby volvo zaryło w fiata efekt byłby podobny.
@maattteo: Bez zmian - też z perspektywy Volvo piszę. Wjechała we mnie baba w Mercedesie A klasie, cały przód jej zmiażdżyło, ja ręką przetarłem zderzak z jej białej farby, wtedy jeszcze sobie sprawy nie zdawałem że faktycznie to mogło mi zniszczyć konstrukcje ale poprosiłem o sprawdzenie po 2-3 latach i nic.
Normalna sprawa, zwłaszcza takim skrzatem. Ja kiedyś Citigo tak zrobiłem. Akcja miała miejsce na rondzie, także można sobie wyobrazić jakie tam zabójcze prędkości wchodziły w grę. U faceta nic, a u mnie wgięty zderzak, podwinięta maska i rozwalony reflektor.
Megane II po wjechaniu w dupe Suzuki Jimny przy 80km/h. Handlarz odkupił ode mnie i twierdził, że da się wyklepać, więc współczuje obecnemu posiadaczowi
Gabaryt auta też ma znaczenie, a fiat ti najgorsza konstrukcja, sejk jest w testach zderzeniowych bardzo nisko oceniany, ciekaw jestem zderzenia podobnych gabarytów aut.
Komentarze (25)
najlepsze
@Saeglopur: po takim czasie, to się zrosło